Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-03-02, 12:43   #31
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Hästar som gör årsdebut!
Kan vara värt att hålla koll.
Det har hänt att spelvärde spikat hästar som har varit ifrån ett tag, jag tror med ganska säkerhet att dem har gått grovt minus på det.

Avd 2. Havbergs Viking,
Avd 3. Harry Haytrhow, Quick Fix, Rocky Winner
Avd 5. Uncertain Age, Ultra Bright, Faye Bros, Unrestrickted
Avd 6. Return To Sweden
Avd 7. Cocktail Fortuna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1)

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 13:16.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 12:50   #32
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Hej!

Eftersom jag har inriktat mig på tvilling och trio de senaste två åren tänkte jag dela med mig av analys och spelförslag med jämna mellanrum
när det finns tid för detta.

Vi testar en kort genomgång med spelförslag till tre av V75-loppen på Halmstad

V75 2

Här tycker jag en kvartett sticker ut och väljer att spela dessa runt om på tvilling. Favoriten 3 Sauron Pil har skyhög kapacitet och Peter vinner nog detta busenkelt om hästen fungerar fullt ut. Frågetecken finns dock då han har svikit på V75 förr och dessutom inte är helt säker på benen. Motiverad favorit men alldeles för stor sådan i min bok.

2. Havbergs Viking är den troliga ledaren initialt och offensiva tillika "årets kusk" Christoffer Eriksson kan mycket väl tänka sig att köra i den positionen. Om bröderna Johansson trots kylan kan presentera en bana med valfri balans skulle skoryck på denna vara ett klart plus. Hästen har två segrar och ett andrapris i bagaget på det.

4. Yankee Boy testades med norskt huvudlag ffg senast. Detta för att få hästen mer fokuserad och från sidan såg det ut som en plusvariant. Fyraåringen är skör och har fortfarande lätt att strula till det för sig men om kretsen lyckas rätta till detaljer kan det här bli riktigt bra på sikt. Känslan är att Kim kör på säkerhet från start och försöker hitta ner i banan. Kapacitet finns för att vara långt framme och till och med vinna detta om inte Sauron Pil fungerar fullt ut.

11. The Real Star står perfekt inne på pengarna och har gått vasst en längre tid nu. Möter något mer lämpliga kamrater nu jämfört med motståndet i finalen senast och har ju vunnit på V75 tidigare. Är formen intakt, vilket den enligt tränare Dahlen ska vara, så kommer hästens spurt att bita riktigt vasst under slutvarvet.

Dessa fyra sticker ut men håll koll på 1 Harri K i värmningen som normalt får tufft att räcka mot de allra bästa här men återfinns numera i regi Bianchi och ska testas med en Customvagn för första gången.

Tvillingförslag: 2-3-4-11 runt om

De som tror att Sauron Pil bara vinner kan pröva en trio.

1.3
2.1-2-4-11
3.Alla




V75 4

Ett lurigt stolopp med spårtrappa där en eventuellt barfotadansande 10 Ambon Degato är draget. Gillar verkligen typen och att slå av Trilly Om Nando så enkelt som den gjorde vid förra framträdandet var snyggt även om det bara räckte till andrapriset. Startsnabb rygg i Luddes 4 Kerstin Of Africa är positivt, lägg därtill en het stallform på Johan och en trolig barfotaeffekt på hemmaplan. Visst finns det motbud så det räcker här men jag väljer att ta ställning. Loppet är vidöppet och på tvilling testar jag alla bakom med extra hög insats på de fyra som ingår som tvåa i trioförslaget.

Bakom är det som sagt ett riktigt getingbo och jag spelar mest med de bra spåren som troligen kommer sitta bra till direkt. 1 Day Composite är rask ut och får nog troligen rygg ledaren och som sämst tredje inner vilket är en intressant position för tvillingspel i jämna stolopp. Formen verkar sitta där och trivs med Olsson som har lyckats väl med hästen på slutet.

6 Kiss My Lips H.C har kapacitet för att vinna ett sånt här lopp men är lite grön ännu och frågan är om hon har hårdheten att svara när det kommer smygkörda hästar över upploppet. Ändå tidig bakom idén.

5 Belle Godiva har två raka segrar och är planerad att prövas barfota runt om. Utan att ha någon statistik är känslan att skoryck hos Lövgren har en hög träffprocent. Väldigt tidig från ett bra utgångsläge!

Vill också nämna Johans andrahäst i loppet 2 Karolina Tooma som såg förbättrad ut i sin regidebut och även där är det skoryck på gång vilket den fungerat bra på tidigare. Spelar mest med dessa fyra bakom Ambon Degato men det finns anledning att varna för fler här.

11 Talapoin kanske är vassast av övriga då det är norskt huvudlag på gång för första gången. Söderkvist på ston är ofta intressant!


TVILLINGFÖRSLAG:
U:10
Hästar: 1-2-5-6

Och lägre insats med:

U:10
Hästar: 3-4-7-8-9-10-11-12-13-14-15

TRIOFÖRSLAG:

1-10
2.1-2-5-6
3.ALLA




V75 5

Även här står "lillunter" i fokus på såväl trio som tvillingspel i ett riktigt bra lopp som ger vårkänslor på pappret åtminstone. Breeders Crown vinnaren från 2017 10 Unrestricted gör en ruskigt intressant årsdebut där tongångarna från Johan går i dur. Hästen avslutade riktigt fint som trea i sin förra årsdebut, då med skor, och när nu Johan meddelar eventuellt barfota runt om direkt ökar intresset. Första över kort distans är ett frågetecken för en del men jag anser att starka hästar som går hela vägen in i mål brukar trivas ypperligt över 1640. Tror inte Bergh bakom 4 Geisha Sund ligger på latsidan från start vilket innebär att Johan kan smita igenom fint första biten. Att vinna från dödens blir nog för tufft men med ett rygglopp blir det här högintressant.

Bakom är det fyra hästar som utmärker sig kapacitetsmässigt men av dessa lämnar jag fjolårets Stochamionatsvinnare 8 Ultra Bright utanför systemen i dennes årsdebut från knivigt läge. Kan vinna med jättetempo i täten men körs nog försikigt och jag chansar gärna bort henne den här gången.

Formkortet 5 Ultimate Wine är såklart mer intressant som med stor sannolikhet får ta över spets från 2 Britt Palema. Har sett lysande ut vid segrarna på slutet och även om inte gundkapaciteten är lika hög hos henne som ett par av motståndarna måste hon räknas mycket tidigt. Eventuellt sista starten i karriären meddelar Peter så det lär gasas så länge lampan lyser.

Bästa hästen är normalt 7 Treasure Kronos som återkommer från sitt Frankrikeäventyr och ska räknas direkt. Är det någon i loppet som skulle kunna vinna från dödens är det nog hon. Alltid spännande när formkort möter klass.

Plockar även med Geisha Sund bakom från bra läge som Bergh ska plocka skorna på vilket är ett stort plus. Bergh brukar ofta ha en räv bakom örat och hans plan är nog att svara ut Ultimate Wine från start men om det lyckas är en annan sak.

Stora skrällen på tvilling och triospelet är ospelade 2 Britt Palema som är en helt annan häst barfota, vinner säkerligen inte detta men en god medhängare är det och här blir det rygg ledaren eller i sämsta fall tredje inner om Bergh försöker med någon kupp. Kanske kan komma ut och ta sig förbi ledaren sista biten om denne har fått massage.

TRIO
1.10
2.2-4-5-7
3.ALLA

TVILLING
U:10
Hästar:2-4-5-7
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
oggeb (+5), Altoc (+5), oinkk (+5), 777 (+5), asgaya3141 (+5), Ace (+3)

Senast redigerad av grobben den 2018-03-02 klockan 13:02.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 12:52   #33
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Erik Sting känns som en given spik oavsett %.
Quick Fix och Jairo kanske kan vara ett lås?
Ultimate Wine i spets och Geisha Sund trycker på i dödens. Vinnaren liftar med i rygg - Treasure Kronos?
Tar inte längd på Geisha Sund
Kan vara spikförslag för mig, Geisha har ju vunnit på kort tidigare på ett bra sätt.
14% är det värt tycker jag.

4 hästar gör årsdebut i det loppet.
Treasure spår 7.
Ultimate W kommer slösa på krut i början och då kommer dödens vara lite jobbigare på kort distans.

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 13:07.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 13:01   #34
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

I sista avdelning får dem bråka om spets hur dem vill, Qahar kör fram till dödens o vinner.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 13:29   #35
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Erik Sting hade jag spikat om den inte hade galopperat 2 av sina 5 senaste starter, 41% på den just nu. 1,2,3 är hyffsade ut, och galopperar Erik Sting så finns det flera skrällar som kan komma in i matchen, Rafiki Fri är inte så tokig, alla hästar på bakspår kan vinna.
Men har inte bestämt mig här, får se närmare start.

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 13:32.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 14:28   #36
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

ahap nu kommer geisha stiga i procent, spelvärde spikar den också.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 14:33   #37
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 638
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Erik Sting hade jag spikat om den inte hade galopperat 2 av sina 5 senaste starter, 41% på den just nu. 1,2,3 är hyffsade ut, och galopperar Erik Sting så finns det flera skrällar som kan komma in i matchen, Rafiki Fri är inte så tokig, alla hästar på bakspår kan vinna.
Men har inte bestämt mig här, får se närmare start.
Tror Johan har ställt i ordning, biké, kanske barfota (om det går att köra så)
Den spikar jag utan att blinka. Erik är bra men som du säger hoppar då och då
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
trance_error (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 14:38   #38
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

7.25 odds på Geisha ni som nappar, på 888 sport, Bet365 har inte kommit ut me sina odds än.
Spets o slut är melodin.

Edit: 7.50 på bet365 såg jag nu.

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 14:43.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 14:41   #39
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Tror Johan har ställt i ordning, biké, kanske barfota (om det går att köra så)
Den spikar jag utan att blinka. Erik är bra men som du säger hoppar då och då
Du får 4.25 odds på den, Pastore Bob står i 2.25

Senast redigerad av trance_error den 2018-03-02 klockan 14:43.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 14:45   #40
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Femmiljonärskan, 6-åriga stoet Treasure Kronos, har i år mött hingstarna Readly Express, Bold Eagle, Bird Parker, Lionel....... På julafton var hon tvåa efter Readly Express och slog bl a Twister Bi.

Imorgon möter hon Ultimate Wine och en bunt ston av annat än världsklass.

38 % är helt OK för mig med Treasure Kronos som travsäker spik.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2), 777 (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 14:58   #41
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Halmstads bana prepareras för barfotakörning. Längre tids kyla gör bankroppen cementhård med sand ovanpå. Det kommer att vara ovant för hästarna att köras barfota. Man måste räkna med en hel del oväntade galopper i morgon.

I andra avdelningen har storfavoriten 3 Sauron Pil visat galopptendenser. Antingen spikar man den eller tar med en annan "galopphäst" 4 Yankee Boy och 9 Djorkaeff Sisu. Jag tar nog även med 2 och 11.

Rank 3 -4,9,11,2.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 16:01   #42
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

Ok jag är varken tränare, banmästare eller veterinär men om jag hade häst till start imorgon hade jag krävt skor på. Tjälen måste sitta rätt djupt även om man blandar in hälften salt i ytlagret. Men vi får väl avvakta o se.

Inte för jag älskar Åbys banveterinär men imorgon kanske det varit bra om han varit på Halmstadtravet. Blir det minsta tveksamhet om underlaget spelar jag inte, hästarnas hälsa går före.
/N
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+2), Langdon (+5)
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 16:46   #43
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Geisha Sund galopperar i morgon.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 16:56   #44
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57033
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Ok jag är varken tränare, banmästare eller veterinär men om jag hade häst till start imorgon hade jag krävt skor på. Tjälen måste sitta rätt djupt även om man blandar in hälften salt i ytlagret. Men vi får väl avvakta o se.

Inte för jag älskar Åbys banveterinär men imorgon kanske det varit bra om han varit på Halmstadtravet. Blir det minsta tveksamhet om underlaget spelar jag inte, hästarnas hälsa går före.
/N
Oavsett underlag i morgon är det många hästar som tävlat barfota på betydligt sämre banunderlag . Har ju varit tillåtet hela vintern med barfota i Norge och det var väl inga mjuka skonsamma barfotabanor i november när många hästar gick barfota.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-03-02, 17:06   #45
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 157
Sharp$: 57033
Standard

Nu har dom ändrat till skor på de tre hästar som var anmälda barfota fram i Bollnäs fred kväll så blir i Halmstad som hästarna kommer tävla utan skor ffg i år. Sen blir det nog inte så många skoryck på Umeås istrav på söndag.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td