Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-07-25, 16:31   #1

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

V75 Jägersro 31 juli (Åbergs)

Dags för Hugo Åbergs kvällen. En av de absolut största tävlingskvällarna på hela året, men det är med tårar i ögonen man ser hur några lopp håller på att förfalla.

Anrika Malmö stads precis som så länge jag kan minnas varit ett ruggigt bra och spelintressant lopp som alltid tillsammans med dagens huvudlopp legat på dagens dubbel har i år blivit ett ramlopp tidigt på kvällen. Prispengarna har gått ner men skandalöst ändå att loppet inte ens blev fullt med 250 tkr i förstapris. Det loppet har ju i stort sett varje år innehållit härliga skrällar modell större.

Men massor av fina lopp ändå under kvällen såklart. Det är i alla fall inget lopp med under 100 tkr i förstapris längre.

V75-1

Stoeliten . Hoppas den härliga utvecklingen av Darling Mearas fortsätter. Perfekt läge och håller värmen i sig lär det definitivt bli många spetsvinnare som vanligt.

Möter etablerade elitmärrar som In Toto Sund, Maori Time (har dock inte visat mycket) och Trendy OK. Waffle Cone bortlottad?

V75-2

Hela 600 tkr i förstapris så borde vara iordningställt på flera hästar. Zelig Kronos lär väl bli favorit efter den makalösa insatsen på 11,4 förra veckan på Jägers.

Hur duglig är den holländska love you avkomman från spår 3. Gäster från Holland passas alltid när dom kommer till Jägers. Finns kanske 4 sekunders rekordsänkning på den. Barfota vore intressant om den inte gått så innan.

Zipper Kronos första sverigestarten också. Men spår 10 känns iskallt.

V75-3

Inga kanoner direkt så här måste väl Enterprise ha toppchans ?

V75-4

Coctail Fortuna spår 7. Då blir det väl inte lätt att komma till spets. Vad är 2an för häst vad gäller kapacitet? Noll koll. Trinity Lux riktigt bra på Axevalla och Justice Ås har nu ett lopp i kroppen. Känns spontant öppet.

V75-5

Ännu en italienare som aldrig startat i norden från spår 3. Omöjlig att värdera i nuläget (nr 3). I och med att Gina Schermer fick spår 11 ser loppet spelintressant ut, men den kanske bara vinner igen ändå för inga superhästar med (reservation för italienaren ).

V75-6

När jag gick på Jägers för 20 år sedan var förstapriset i Åbergs en miljon. Det är det fortfarande. Det borde vara mer för ett lopp av denna dignitet. Dom har ju t ex samma förstapris i Boden nu i sitt storlopp och det är ju inte på långa vägar ett lopp med samma status som Åbergs. Vet i och för sig inte om det hade gått att locka hit någon kanon med 2 mkr i förstapris men nog känns det som att loppet innehåller några som känns som utfyllnad. Vinner gör Propulsion.

V75-7

Avslutningen ser som oftast öppen ut. Fina hästar dock. Han Herred skrällvann i Årjäng. Toppform. Urban Kronos favorit i lördags i ett bättre lopp. Felfri nu troligen från spår 6. Mack Dragan bortlottad men CJJ brukar kunna lösa det mesta. Let It happen skrällen? Iordningställd och startsnabb.

Sammanfattningsvis som vanligt en härlig kväll att se fram emot. Även utanför V75 spelet, men sorgligt att långloppet blev en sådan flopp.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HP (+5), asgaya3141 (+3), michael (+10), pojmonen (+5)

Senast redigerad av olle den 2018-07-25 klockan 16:35.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 19:42   #2

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

Frågan är om man ska ha 1 eller 2 utländska ekipage som vinnare.
/N
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 21:41   #3

Standard

Spikar nog Darling Mearas och Propulsion om jag går in på V75 i morgon. Dom två spikarna innebär stor jackpotrisk så kommer det inte het info på lågprocentare i övriga lopp får det bli andra spelformer. Legolas har nu minskat dopningen av P76 igen från 10 till 5 tkr så slutat spela hos dom till dopningen ökar igen eller omsättningen ändå stiger. Känns inte vettigt att lira där längre nu när vinstpoolerna bara blir lägre och lägre.
Gammal 2018-07-30, 21:59   #4

Standard

Är fortfarande väldigt besviken att långloppet blev så tunt och hamnade utanför V75. Mycket av intresset för V75 spel denna tisdag dog redan där. År efter år är det just i det loppet det skrällt. I fjor vann t ex Rapide Du Pommeau till över 60 ggr. I övrigt var V75 omgången iskall utan en enda vinnare över 5 ggr pengarna. Med värmen i år och hypersnabb bana talar väl ännu mindre för att skrällarna ska komma.
Gammal 2018-07-30, 22:16   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Är fortfarande väldigt besviken att långloppet blev så tunt och hamnade utanför V75. Mycket av intresset för V75 spel denna tisdag dog redan där. År efter år är det just i det loppet det skrällt. I fjor vann t ex Rapide Du Pommeau till över 60 ggr. I övrigt var V75 omgången iskall utan en enda vinnare över 5 ggr pengarna. Med värmen i år och hypersnabb bana talar väl ännu mindre för att skrällarna ska komma.
Håller med dig. Efter Hugo Åbergs är det väl det mest intressanta loppet.

Prispengarna borde ökas i både dessa lopp.
/N
Gammal 2018-07-30, 23:17   #6

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 460
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtefan Visa inlägg
11% mot 69% då Diamanten kommer köras i ledningen är jävla lockande. Jag spiiikar nog emot favoriten och hoppas!
Kommer han förbi dante boko?
DavidP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 23:45   #7

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 62
Standard

Nä kämpa på ni är några få som fortfarande tror travet är en ren sport!

Citat:
Ursprungligen postat av Tomtefan Visa inlägg
hur som helst är jag kickad imorgon
Romme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-30, 23:52   #8

Standard

Lilla Adrian tror väl inte att han kan skylla på någon annan!

Jag hon sög av honom så fick han knark via ballen då eller?
Gammal 2018-07-31, 00:00   #9

Standard

Kommer spika TRENDY O.K direkt i första med BG!

Varenne (IT)
Gammal 2018-07-31, 00:19   #10

Standard

77 ja skall vi gå på detta igen?

Jag flyger med Spook alla dagar i veckan!!

Beeam me up BG!

Har jobbigt med AS hästar!

Senast redigerad av Romme den 2018-07-31 klockan 00:24.
Gammal 2018-07-31, 00:32   #11

Standard

Har du några kompisar Olle eller pratar du bara med dig själv genom olika alias!
Knutman (+10)
Gammal 2018-07-31, 00:37   #12

Standard

Jag är uppväxt i Romme och varit banan i hela mitt liv! Jag kommer ihåg hur man som liten samlade klister märken där när det var hot rod utställning där! Hade flera dörrar med klister märken som liten
Gammal 2018-07-31, 00:48   #13

Standard

TRINITY LUX blir ju inte jätte lätt att slå från ledningen 1609m

Kan vara en möjlig spik!

Senast redigerad av Romme den 2018-07-31 klockan 00:53.
Gammal 2018-07-31, 00:58   #14

Standard

Jag har 2st 15% spikar nu så detta ser bra ut !

Jag tänker inte missa i första så jag tar med en Mulligan!

MAORI TIME är ett Skämt! så spela inte på den.

Senast redigerad av Romme den 2018-07-31 klockan 01:03.
Gammal 2018-07-31, 08:27   #15

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 5341
Standard

Först gnällde man att stadsloppet inte ligger med i v75.Sen är ju loppet så bedrövligt dåligt med bara 11 ekipage den här gången.
Gammal 2018-07-31, 09:40   #16

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Först gnällde man att stadsloppet inte ligger med i v75.Sen är ju loppet så bedrövligt dåligt med bara 11 ekipage den här gången.
Kan det vara så här att loppet är kört nu när Åbys stora pris(numera långlopp) ligger mindre än 14 dagar framåt med skyhögt större prissumma.

Man får ta sig en funderare på hur man löser detta!
/N
Gammal 2018-07-31, 10:27   #17

doobs avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 838
Standard

Citat:
Dags för Hugo Åbergs kvällen. En av de absolut största tävlingskvällarna på hela året, men det är med tårar i ögonen man ser hur några lopp håller på att förfalla.

Anrika Malmö stads precis som så länge jag kan minnas varit ett ruggigt bra och spelintressant lopp som alltid tillsammans med dagens huvudlopp legat på dagens dubbel har i år blivit ett ramlopp tidigt på kvällen. Prispengarna har gått ner men skandalöst ändå att loppet inte ens blev fullt med 250 tkr i förstapris. Det loppet har ju i stort sett varje år innehållit härliga skrällar modell större.

Men massor av fina lopp ändå under kvällen såklart. Det är i alla fall inget lopp med under 100 tkr i förstapris längre.
Jägersro är i mitt tycke en jävla skitbana! Kvällens mest intressanta utöver huvudloppet är väl att se hur banans domare kommer utmärka sig och hur många lopp Kolgjinis kommer köra bort. Överladdade gissar jag...
Nä knoppa av Skåne till Danmark så kan Jägersro bli huvudbana i Danmark och Sverige en korg mord mindre!
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 10:38   #18

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 2625
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Jägersro är i mitt tycke en jävla skitbana! Kvällens mest intressanta utöver huvudloppet är väl att se hur banans domare kommer utmärka sig och hur många lopp Kolgjinis kommer köra bort. Överladdade gissar jag...
Nä knoppa av Skåne till Danmark så kan Jägersro bli huvudbana i Danmark och Sverige en korg mord mindre!
Du är något på spåren lilldoppsan, tänk om vi sluppit Sverige...
Knyss (+1), jomtien (+10)
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 11:02   #19

doobs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanen Visa inlägg
Du är något på spåren lilldoppsan, tänk om vi sluppit Sverige...
Tolkar det som att det är vad Skåne vill. Ni tycks skämmas över svenska flaggan i alla fall.... Quislingar!

Senast redigerad av doob den 2018-07-31 klockan 11:04.
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 11:08   #20

Standard

Citat:
Ja man får ju tycka vad man vill om banor så länge dom inte ligger i Norrland. Jägersro inte heller min favoritbana vad gäller spel, men däremot kan inte banan och dess tränares betydelse för travsportens utveckling underskattas. Utan alla fantastiska unghästar som kommer fram i varje kull hos jägersrotränarna skulle solvallas dominans vara total när det gäller den biten. Jägersrotränade hästar fyller också V75 lopp bl a med intressanta hästar i stort sett varje vecka. Titta på en liten tränare som Burman som just nu har tagit fram landets bästa treårssto samtidigt som hon sålt ett antal äldre hästar som gjort sitt här nere till norra Norrland. Så har det sett ut i många år. Hästar för framtiden plockas fram i södra Sverige och på Solvalla samtidigt som många äldre hästar som gjort sitt i den tuffa konkurrensen här nere säljs till Norrland .

Jägersro behövs verkligen trots att dom ofta har svårt att fylla sina lopp. Det finns dock en enkel lösning om det är huvudsyftet. Skriv som småbanorna ut spårtrappa lopp för 15 hästar som tjänat mellan 10-100 tkr. Då skulle även Jägersros lopp bli smockfulla och kanske inte ens som på småbanorna innehålla 10 totalt chanslösa hästar som kom med just för att propositionen var så bred.
Gammal 2018-07-31, 12:55   #21
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 115
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DavidP Visa inlägg
Kommer han förbi dante boko?
Nope
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 12:56   #22
Banned

Sharp$: 115
Standard

Jag vill varna för Trinity Lux 15%
1609m
Spets
Nedförsbacke på upploppet

Kommer springa en bra tid

Senast redigerad av trance_error den 2018-07-31 klockan 12:58.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 16:30   #23

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 3015
Standard

Saxat från bloggen

Tror att 1 Dante Boko leder loppet från start till mål. Hästen är startsnabb och det råder inget tvivel om vem som tar ledningen. Diamanten är snabb ut men tar inte en längd på DB. Jägersro är en spetsbana där ledaren ofta rinner undan och tror som sagt på spets och slut för Dante Boko. Senast insatsen av Dante var lysande, öppnade då tufft men hade ändå krafter kvar till slut och gick jämt med Propulsion då. Hemmaplan, toppform, ledningen och trolig dödens på värsta konkurrenten gör att jag tror att Kolgjinis får anledning att fira trots att Adrian inte får köra. Att Christoffer Eriksson kör istället för Adrian borde normalt sett vara en förbättring även om det såklart är tråkigt för Adrian att inte få chansen i detta storlopp på hemmabanan.

Loppscenario:
Huvudscenariot tror jag är att 1 Dante Boko spetsar, Örjan får motvilligt ta dödens med 4 Propulsion och att 2 Diamanten söker rygg ledaren. Laddar de med 6 Pastore Bob kan han få rygg på DB och då Diamanten i dödens. Men då får ändå Örjan styra framåt för att inte ge bort loppet. Alternativt är att de kör till dödens med Redénstallets andra häst 9 Heavy Sound och att den håller upp tempot för Propulsion. Hursomhelst tror jag på spets och slut för Dante Boko. Örjan i dödens brukar betyda att han måttar in på mållinjen eller att ledaren precis håller undan, jag tror hoppas på det sistnämnda då det är där spelvärdet ligger.

Odds:
Fick 13 ggr på Bet 365 men är redan nere i 9 ggr. Men ändå spelbart enligt min mening.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 16:36   #24

Sprites avatar

Sharp$: 8426
Standard

Har jag läst Hugo Åbergs helt fel eller blir det inte så att Pastore Bob överflygar Dante Boko med den vinklade vingen och sedan kommer Diamanten fram och övertar sedan tar Örjan dödens och Heavy Sound sitter i typ tredje ytter?

Diamanten borde kunna rinna undan då och till 11% finns värde. I värsta fall så blir det inlåst i rygg ledaren på DB med Örjan utanpå?
Gammal 2018-07-31, 16:52   #25

TOBYTYKEs avatar

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 9492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sprite Visa inlägg
Har jag läst Hugo Åbergs helt fel eller blir det inte så att Pastore Bob överflygar Dante Boko med den vinklade vingen och sedan kommer Diamanten fram och övertar sedan tar Örjan dödens och Heavy Sound sitter i typ tredje ytter?

Diamanten borde kunna rinna undan då och till 11% finns värde. I värsta fall så blir det inlåst i rygg ledaren på DB med Örjan utanpå?
Lite märkligt att Diamanten ska gå med skor med tanke på förstapriset. Känns lite preparé typ inför Jubileumspokalen
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:02   #26

TOBYTYKEs avatar

Sharp$: 9492
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Tror att 1 Dante Boko leder loppet från start till mål. Hästen är startsnabb och det råder inget tvivel om vem som tar ledningen. Diamanten är snabb ut men tar inte en längd på DB. Jägersro är en spetsbana där ledaren ofta rinner undan och tror som sagt på spets och slut för Dante Boko. Senast insatsen av Dante var lysande, öppnade då tufft men hade ändå krafter kvar till slut och gick jämt med Propulsion då. Hemmaplan, toppform, ledningen och trolig dödens på värsta konkurrenten gör att jag tror att Kolgjinis får anledning att fira trots att Adrian inte får köra. Att Christoffer Eriksson kör istället för Adrian borde normalt sett vara en förbättring även om det såklart är tråkigt för Adrian att inte få chansen i detta storlopp på hemmabanan.

Loppscenario:
Huvudscenariot tror jag är att 1 Dante Boko spetsar, Örjan får motvilligt ta dödens med 4 Propulsion och att 2 Diamanten söker rygg ledaren. Laddar de med 6 Pastore Bob kan han få rygg på DB och då Diamanten i dödens. Men då får ändå Örjan styra framåt för att inte ge bort loppet. Alternativt är att de kör till dödens med Redénstallets andra häst 9 Heavy Sound och att den håller upp tempot för Propulsion. Hursomhelst tror jag på spets och slut för Dante Boko. Örjan i dödens brukar betyda att han måttar in på mållinjen eller att ledaren precis håller undan, jag tror hoppas på det sistnämnda då det är där spelvärdet ligger.

Odds:
Fick 13 ggr på Bet 365 men är redan nere i 9 ggr. Men ändå spelbart enligt min mening.

Hästar har tagit längder på Dante Boko innan ex Day or Night in. Jägersro förvisso men Pastore Bob är Mt Insider startsnabb, stor risk att den eller Diamanten tar en längd. Kan ju dock runda och ta över ändå alt vinnarhålet alt spets från början.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:23   #27

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Lite märkligt att Diamanten ska gå med skor med tanke på förstapriset. Känns lite preparé typ inför Jubileumspokalen
JUBLEUMSPOKALEN blir 10ggr bättre än Åbergs, knappast prepare idag.
Bara kör Erik, så ses vi i luckan på stallbacken.
mackpeter (+2)
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:31   #28

Standard

Hugo Åbergs kväll med Jari Åkerfeldt och spelexpert Leon H i kväll igen. Då får det bli jägersros egen kanal . Sämre uppsättning får man leta länge efter.
Gammal 2018-07-31, 17:40   #29

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3848
Standard

Citat:
Hugo Åbergs kväll med Jari Åkerfeldt och spelexpert Leon H i kväll igen. Då får det bli jägersros egen kanal . Sämre uppsättning får man leta länge efter.
Har du hittat nån intressant utrustningsändringar.?
dado är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 17:48   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dado Visa inlägg
Har du hittat nån intressant utrustningsändringar.?
Nej. Avstår V75 idag. Gjorde en liten flerbong på V4 . Chansar med 3 spikar och tar systemet x 10

V4
Inlämnat: 2018-07-31, 17:45
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Start: 17:50
Kostnad: 140,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Zidane Grif (2, 1)
2: 1 Visa As (6, 4)
3: 1, 2, 4, 6, 8, 10, 11 (5, 9)
4: 2 Darling Mearas (9, 5)

1x1x7x1 = 7 rader.
7 x 10 x 2,00 kr = 140,00 kr.
Totalt: 140,00 kr.
Gammal 2018-07-31, 17:56   #31

Standard

Herregud . Zidane Griffs insats var väl det värsta man sett senaste veckan på en travbana. Kommer bli en Åbergskväll med fantastisk travsport i kväll och man ska om man spelar definitivt leta spetshästar. Banan troligen i yppersta världsklass i det varma vädret .
Gammal 2018-07-31, 18:04   #32

Standard

Citat:
Jari kan jag hålla med om men Leon är ju ett riktigt fynd!
Gammal 2018-07-31, 18:09   #33

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 39
Standard

Citat:
Kunde varit PA också
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 18:17   #34

Standard

Herregud vilket lopp Visa As gör 1,07 öppning och tryckare från Ludde ända till hans häst gick som ett sänke genom fältet. Vilken travkväll och den har knappt börjat .
Gammal 2018-07-31, 18:18   #35

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Jari kan jag hålla med om men Leon är ju ett riktigt fynd!
Hehe o han satte Jari på plats när han säger att den Sv. Biken är samma som den Amerikanska o Leon påpekar olika material+olika storlekar för plats för hästen osv. Jari gnaä'äller när han pratar o han pratar o han pratar osv. olidlig
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 18:32   #36
Banned

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 420
Standard

fejl

Senast redigerad av travlife den 2018-07-31 klockan 18:40. Anledning: copy
travlife är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 18:43   #37

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Hästar har tagit längder på Dante Boko innan ex Day or Night in. Jägersro förvisso men Pastore Bob är Mt Insider startsnabb, stor risk att den eller Diamanten tar en längd. Kan ju dock runda och ta över ändå alt vinnarhålet alt spets från början.
Med helstängt är Pastore Bob i klass med MT Insider. Norskt nu och kan inte tänka mig att de lägger allt krut i starten här då det skulle kosta mer än det smakar. Tror mer på tredje invändigt än tokladdning. Mer orolig att ev Diamanten tar en längd i så fall. Men spelar på scenariot med Diamanten i rygg på Dante Boko och Propulsion i dödens. Örjan kör sedan för att inte släppa ut på förhand värsta motståndaren från rygg ledaren och att han får stryk med en läpp mot Dante Boko.
Gammal 2018-07-31, 18:50   #38

Standard

Du skulle nog ha spikat Trendy O.K istället.

Citat:
Nej. Avstår V75 idag. Gjorde en liten flerbong på V4 . Chansar med 3 spikar och tar systemet x 10

V4
Inlämnat: 2018-07-31, 17:45
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Start: 17:50
Kostnad: 140,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Zidane Grif (2, 1)
2: 1 Visa As (6, 4)
3: 1, 2, 4, 6, 8, 10, 11 (5, 9)
4: 2 Darling Mearas (9, 5)

1x1x7x1 = 7 rader.
7 x 10 x 2,00 kr = 140,00 kr.
Totalt: 140,00 kr.
Gammal 2018-07-31, 18:54   #39

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Romme Visa inlägg
Du skulle nog ha spikat Trendy O.K istället.
Nä. Skulle spikat Goop med Reckless och kört systemet x 100 istället. Inga pengar att hämta nu trots system x 10
Gammal 2018-07-31, 18:58   #40

Sharp$: 30288
Standard

Engelska Galoppen sponsrar dagens lir
( var 1 avd 3 som fick in V4)

V4
Inlämnat: 2018-07-31, 16:14
Goodwood - UK
Tisdag 2018-07-31
Start: 16:35
Kostnad: 330,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 6, 7 (3, 5)
2: 1, 3, 12 (5, 7)
3: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 (1, 15)
4: 10 MOVE SWIFTLY (7, 2)

5x3x11x1 = 165 rader.
165 x 1 x 2,00 kr = 330,00 kr.
Totalt: 330,00 kr.
Rättningskod: HVV QTZ WZT

Dagens försök på V75 med trolig men tråkig spik på Propulsion.

V75
Inlämnat: 2018-07-31, 18:56
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Start: 19:10
Kostnad: 2 520,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7, 9 (8, 1)
2: 2, 3, 9, 10 (4, 5)
3: 1, 3, 7 (6, 5)
4: 1, 2, 3, 5, 7 (4, 9)
5: 1, 2, 3, 6, 7, 9, 11 (10, 5)
6: 4 Propulsion (2, 9)
7: 1, 3, 6 (5, 9)

4x4x3x5x7x1x3 = 5040 rader.
5040 x 1 x 0,50 kr = 2 520,00 kr.
Totalt: 2 520,00 kr.
Rättningskod: FQP STN ZXT

Senast redigerad av Basse den 2018-07-31 klockan 18:59.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:00   #41

Fagerdahlens avatar

Reg.datum: feb 2016
Sharp$: 2302
Standard

V75
Inlämnat: 2018-07-31, 17:16
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 7, 9 (8, 5)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 9 (10, 1)
3: 3, 7 (1, 6)
4: 7 Coktail Fortuna (3, 6)
5: 2, 3, 9, 10, 11 (6, 1)
6: 2, 4, 9 (1, 5)
7: 6 Urban Kronos (3, 5)

4x6x2x1x5x3x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod:
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:00   #42

Shooters avatar

Sharp$: 39580
Standard

Nu har jag bytt Darling Mearas mot Zelig Kronos som spik, så får vi se om det blir fel som vanligt.

V75
Inlämnat: 2018-07-31, 18:58
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Kostnad: 216,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 9 (8, 5)
2: 2 Zelig Kronos (3, 4)
3: 1 Seven and Seven (6, 7)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7 (9, 6)
5: 2, 3, 6, 7, 10, 11 (1, 9)
6: 1, 2, 4, 9 (5, 8)
7: 1 Othello Victory (6, 3)

3x1x1x6x6x4x1 = 432 rader.
432 x 1 x 0,50 kr = 216,00 kr.
Totalt: 216,00 kr.
Rättningskod: DQR NTQ XXX
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:04   #43

Reg.datum: mar 2014
Sharp$: 1145

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Heavy Sound kommer springa åttor kring dem och pissa på dem samtidigt... Stenklar!!!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:06   #44

Sharp$: 1639
Standard

Drar en liten rad för idag.

1) 2,9
Lite mer hår på bröstet och 9:an blivit spik. Kör i tid Björn!

2) 2,3,4,9,10
3-åringar...Några gungor måntro? Kihlström och penningstinna lopp - ja tack.

3) 1
Hoppas på att det stora skriket från Norge håller hela vägen.

4) 2
Chansspik. Men det känns som att det blir våldsam laddning mellan 1 och 7. Goopen upp på den här italiernaren är hur intressant som helst. Profiterar på tempo och ställer på sista 200?

5) 1,2,3,7,10
Riktigt fin häst, Gina. Men nu går vi emot. Lugauers har en massa fart, och nog är han positiv alltid. Lövgren från rygg ledaren?

6) 1,4
För att ta ett Sjödén-mantra: Spets och bästa hästen.

7) 2,3,6
Är inne på att 2:an och 6:an får bra resor. 1:an laddas och 7:an laddas, tempo? Goopen uppåt på Flemmings kuse.

150kr

God tur!
Metatrone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:07   #45

Stekels avatar

Sharp$: 26752
Standard

Kan man bli mer överstreckad än King Of The Hill? Spelar ju ingen roll hur bra man är när man öppnar som en traktor. Spurtar finfint till en 2-3 plats som vanligt.

Proppen vinner sen skräller Broadway i sista efter överpace! Lycka till ikväll!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:14   #46

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52674
Standard

Stefan Persson...
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:15   #47

Shooters avatar

Standard

Vilket skräp. Mearas tappar och hoppar, Maori såg ut att gå, men hoppade och Örjan fick spets. Det gick ju inte att förutse.
Gammal 2018-07-31, 19:15   #48

Standard

Det var tur man inte satt med en V4 som kunde ge pengar för Darling Mearas såg bedrövlig ut idag. Borde väl knappt startat ens.
Gammal 2018-07-31, 19:17   #49

Sharp$: 6491
Standard

Daniel så jävla tråkig. Ett lopp i draget med 5. Då går hon bra.

Säg istället att jag ska be Örjan gasa gärnet
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:32   #50

Fagerdahlens avatar

Standard

La precis 75 kr på Zahra Mil ... får väl se om Örjan bryr sig att vinna detta lågklass lopp.
Gammal 2018-07-31, 19:37   #51

Shooters avatar

Standard

Jaja, man får kosta på sig en V5:a också.
Gammal 2018-07-31, 19:41   #52

Fagerdahlens avatar

Standard

Go skräll!
Har chans på 4 sexor och massa femmor eftersom jag och polaren inte tog med Icke Vinst Sund.
Gammal 2018-07-31, 19:48   #53

Standard

Travets alfa och omega är att ALDRIG spela en storfavorit från amerikat som inte startat sedan lång tid och aldrig i Europa/Norden... Schas, Seven and Seven!!!
Gammal 2018-07-31, 19:48   #54

Standard

Är så jäkla glad att jag inte tippa idag.
Gammal 2018-07-31, 19:50   #55

Standard

Ja ingen vidare dag för favotippare.

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Är så jäkla glad att jag inte tippa idag.
Gammal 2018-07-31, 19:50   #56
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Travets alfa och omega är att ALDRIG spela en storfavorit från amerikat som inte startat sedan lång tid och aldrig i Europa/Norden... Schas, Seven and Seven!!!
den vinnare lätt tack
Fulsprit (+5)
Gammal 2018-07-31, 19:53   #57

Fagerdahlens avatar

Standard

3,7 tvilling nu då
Gammal 2018-07-31, 19:59   #58
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
smil ,den är bra ikke
Gammal 2018-07-31, 19:59   #59

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2445
Standard

Vad dricker dom i studion? Svamlar om hästar som ser bra ut hit o dit men dom tar sig inte ens i mål hahahaha näää in med lite vettigt folk
Dalle82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 19:59   #60

Shooters avatar

Standard

V5 börjar i alla fall med en fin spik (samma på V75). Synd dock att Enterprise hoppade som annars hade blivit tvåa och jag hade en rak tvilling på dem.

V5
Inlämnat: 2018-07-31, 19:36
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Start: 19:56
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Seven and Seven (3, 7)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 7 (9, 6)
3: 2, 3, 6, 7, 10, 11 (1, 9)
4: 1, 2, 4, 9 (5, 7)
5: 1 Othello Victory (6, 3)

1x6x6x4x1 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: DVQ ZTR SXP
Gammal 2018-07-31, 20:00   #61
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travlife Visa inlägg
den vinnare lätt tack
bra spike
Gammal 2018-07-31, 20:01   #62

Standard

Vidhåller ändå min tes då Seven an Sevens vann pliktskyldigast...
Gammal 2018-07-31, 20:01   #63

Standard

Första favoriten denna magiska travkväll. Får inte atg jackpot idag får dom snart döpa om megamultijackpoten som det skulle samlas pengar till hela sommaren till något annat , för hittills har det väl knappt samlats in någonting till den.
Gammal 2018-07-31, 20:02   #64

Shooters avatar

Standard

Citat:
Första favoriten denna magiska travkväll. Får inte atg jackpot idag får dom snart döpa om megamultijackpoten som det skulle samlas pengar till hela sommaren till något annat , för hittills har det väl knappt samlats in någonting till den.
Synd att den blev favorit under dagen. Den var andrahandare innan jag gick hemifrån och favoritspelad när jag kom hem strax före start.
Gammal 2018-07-31, 20:06   #65

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Synd att den blev favorit under dagen. Den var andrahandare innan jag gick hemifrån och favoritspelad när jag kom hem strax före start.
Dock inte i närheten av vad Propulsion är. Vinner Propulsion finns det väl fortfarande en minichans till femrättsjackpot för atg. Men omsättningen inte alls som på lördagar så det är väl på lördagar dom behöver jackpot nu varje lördag för att det ska bli pengar värda namnet i multijackpoten om en månad.
Gammal 2018-07-31, 20:09   #66

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 107
Standard

Citat:
Dock inte i närheten av vad Propulsion är. Vinner Propulsion finns det väl fortfarande en minichans till femrättsjackpot för atg. Men omsättningen inte alls som på lördagar så det är väl på lördagar dom behöver jackpot nu varje lördag för att det ska bli pengar värda namnet i multijackpoten om en månad.
blir det 4 favoriter i de 4 sista loppen så blir det 15 kr på 5 rätt enligt hpt
Ante30 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 20:11   #67

Standard

11,7 mkr finns just nu i multijackpoten till Bergsåker den 25 aug. Det är ungefär hälften bara av en femrättsjackpot en lördag till kommande lördag.
Gammal 2018-07-31, 20:22   #68

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag har lite feeling för att Propulsion kan torska idag, så jag har spelat på det.
Gammal 2018-07-31, 20:23   #69

Standard

Man ryser över den fantastiska sport vi får se på Jägersro i kväll. Är ju som natt och dag mot i lördags på V75 uppe i Norrland. Ge Jägersro fler V75 dagar för det vi upplever i kväll är trav av yppersta världsklass.
Gammal 2018-07-31, 20:27   #70

Fagerdahlens avatar

Standard

Olle, ge mig en tvilling in för nästa!
Frågar för att jag torskat rakt igenom hela vägen

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2018-07-31 klockan 20:30.
Gammal 2018-07-31, 20:29   #71

Reg.datum: dec 2017
Sharp$: 322
Standard

Citat:
Man ryser över den fantastiska sport vi får se på Jägersro i kväll. Är ju som natt och dag mot i lördags på V75 uppe i Norrland. Ge Jägersro fler V75 dagar för det vi upplever i kväll är trav av yppersta världsklass.
Olle du vet att jag tycker om dig. Men du behöver inte överdriva... Det är ju skit tråkiga lopp. Ojämnt, favoriterna dyker upp från spets som vanligt. Ingen bakifrån kan göra så mycket.

Hade med Erik i andra men är ändå missnöjd..

Det är fina hästar och fina lopp, men det är inte så konstigt när det är så stora summor.. Man kan inte neka heller att inte många pallar åka upp till norra Sverige för att köra. Oavsett summor.
TOBYTYKE (+1)
maHpak263 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 20:31   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Olle, ge mig en tvilling in för nästa!
Har noll koll på 3an så det blir svårt. Enligt spelvärde 70 procent att 1 eller 2 spetsar så någon av dom som utgångshästar kanske ?

Ingen feeling för eget tvillingspel till det loppet.
Gammal 2018-07-31, 20:38   #73

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 1647
Standard

tråk lopp

Jägersolunken
ramenxl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 20:41   #74

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
Har noll koll på 3an så det blir svårt. Enligt spelvärde 70 procent att 1 eller 2 spetsar så någon av dom som utgångshästar kanske ?

Ingen feeling för eget tvillingspel till det loppet.
Såg inte att du skrev, jag körde 2,3.
Får väl se nu!
Gammal 2018-07-31, 20:43   #75

Shooters avatar

Standard

Det var en stark prestation av Conrads häst.
Gammal 2018-07-31, 20:44   #76

Fagerdahlens avatar

Standard

Idag är fan inte min dag..
Gammal 2018-07-31, 20:44   #77

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

TVILLING
Inlämnat: 2018-07-31, 20:40
Jägersro Lopp 9
Tisdag 2018-07-31
Start: 20:41
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
10, 11

1 x 10,00 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: DVQ NTV QNT

Yey en kaffe peng
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 20:45   #78

doobs avatar

Standard

Rick Ebbinge! Vilket jävla TROLL!!! Först släpper han ut Untersteiner i lucka och sen drar han inte ens tussarna? Fanns det några? Glömde han?

Vilken jävla SOPA!!!!
Gammal 2018-07-31, 20:50   #79

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Gör en DD 2,4 - 6 till 6 resp 21 ggr fläsket. Mitt enda spel idag.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 20:51   #80

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3915
Standard

Citat:
Rick Ebbinge! Vilket jävla TROLL!!! Först släpper han ut Untersteiner i lucka och sen drar han inte ens tussarna? Fanns det några? Glömde han?

Vilken jävla SOPA!!!!
Vinnarspel på ConradEn sån talang hahaha

Om man jämför med Rick och Fredrik B iallafall
Gammal 2018-07-31, 20:51   #81

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2626
Standard

Hur man skyfflar runt skitsnacket:

Ludde intervjuas om Rajesh Face i Hugo.
- Han ska gå barfota.
-Har han gjort det förut?
-Ja, två gånger. Galopperat båda.
Flin
-Jag är en chanstagare.
Skiten skyfflas vidare till Tv-gänget. Upprepar samma snack. Han har gått barfota två gånger och felat i bägge. Ludde tar verkligen chanser. Skyffligen fortsätter okritiskt till stackars Matteus.
-Han har gått barfota 2 ggr.....
Ingen bemödar sig om att se om detta är sant. Bara ett gäng papegojor. Gå in på ATG och kolla.

RF har startat tre gånger barfota med en vinst! och två galopper som facit. Inte så stor chanstagning som man vill göra gällande och ett skitsnack som bara pågår.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 20:52   #82

Nicklass avatar

Standard

DD tips? Tycker den är svår som vanligt :(
Gammal 2018-07-31, 20:53   #83

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
1-1.
Gammal 2018-07-31, 20:54   #84

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
TVILLING
Inlämnat: 2018-07-31, 20:40
Jägersro Lopp 9
Tisdag 2018-07-31
Start: 20:41
Kostnad: 10,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
10, 11

1 x 10,00 kr = 10,00 kr.
Totalt: 10,00 kr.
Rättningskod: DVQ NTV QNT

Yey en kaffe peng
Fan den skulle du skrivit när jag bad... satte ju 75 kr på 2,3.
Snyggt mannen
Nicklas (+1)
Gammal 2018-07-31, 20:55   #85

Standard

V3 drar igång i nästa lopp.

Jag Spikar Vis Dell'Olmo i sista avdelningen. Kolla in hur hon avslutade till vinst i sista starten (sverigedebuten). Det ska inte gå att vinna med det loppet. Måste ha bra chans från spår 3 idag. Vill se henne i andra -tredje utvändigt och sen speeda ner dem över upploppet.
Gammal 2018-07-31, 20:55   #86

Fagerdahlens avatar

Standard

Citat:
1-1.
Jag körde rak DD på Heavy Sound - Shot Proof
Och 151 kr vinnare på Heavy Sound nu
Fulsprit (+10)
Gammal 2018-07-31, 21:00   #87

Stekels avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Billman Visa inlägg
Hur man skyfflar runt skitsnacket:

Ludde intervjuas om Rajesh Face i Hugo.
- Han ska gå barfota.
-Har han gjort det förut?
-Ja, två gånger. Galopperat båda.
Flin
-Jag är en chanstagare.
Skiten skyfflas vidare till Tv-gänget. Upprepar samma snack. Han har gått barfota två gånger och felat i bägge. Ludde tar verkligen chanser. Skyffligen fortsätter okritiskt till stackars Matteus.
-Han har gått barfota 2 ggr.....
Ingen bemödar sig om att se om detta är sant. Bara ett gäng papegojor. Gå in på ATG och kolla.

RF har startat tre gånger barfota med en vinst! och två galopper som facit. Inte så stor chanstagning som man vill göra gällande och ett skitsnack som bara pågår.
Nu har jag ju inte facit men det HAR ju hänt mer än en gång att barfotarapporteringen i atg:s system inte varit korrekt. Ser inte riktigt varför Ludde skulle mörka det där faktiskt. Och han är ju inte känd för att ljuga på något sätt. Och för mig är det ingen stor skillnad om han felat 2/2 eller 2/3 och vunnit den tredje. Ludde drar ju skorna för att ha en chans att vinna loppet, vore det 100% galopprisk gör han ju såklart inte det.

Om de ska faktakolla allt som sägs i alla intervjuer får de nog ha ett par extra anställda som gör detta simultant under travkvällen. Lite måtta får det vara...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gammal 2018-07-31, 21:01   #88

Nicklass avatar

Standard

Citat:
1-1.
Dante boko har inte varit mycket för världen iår. hmm. Lutar mer åt propulsion.
Gammal 2018-07-31, 21:02   #89

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
V3 drar igång i nästa lopp.

Jag Spikar Vis Dell'Olmo i sista avdelningen. Kolla in hur hon avslutade till vinst i sista starten (sverigedebuten). Det ska inte gå att vinna med det loppet. Måste ha bra chans från spår 3 idag. Vill se henne i andra -tredje utvändigt och sen speeda ner dem över upploppet.
Låter som en bra spik. Barfota runt om nu och rankad etta både av travronden , V75 Guiden och banprogrammet . Men spikar man Propulsion i första är det väl även flerbong som krävs på V3 för pengar .
Gammal 2018-07-31, 21:03   #90

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
4-3,7
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 21:04   #91

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nu har jag ju inte facit men det HAR ju hänt mer än en gång att barfotarapporteringen i atg:s system inte varit korrekt. Ser inte riktigt varför Ludde skulle mörka det där faktiskt. Och han är ju inte känd för att ljuga på något sätt. Och för mig är det ingen stor skillnad om han felat 2/2 eller 2/3 och vunnit den tredje. Ludde drar ju skorna för att ha en chans att vinna loppet, vore det 100% galopprisk gör han ju såklart inte det.

Om de ska faktakolla allt som sägs i alla intervjuer får de nog ha ett par extra anställda som gör detta simultant under travkvällen. Lite måtta får det vara...
Ett färskt exempel idag var Goops nr 1 i V75 2. Barfota runt om näst senast i Lindesberg. Står skor i programmet . Vet inte vad alla dessa fel beror på. Förekommer oavsett vilka banor hästarna startar på att skohistoriken är fel.
Gammal 2018-07-31, 21:04   #92

Standard

Citat:
Låter som en bra spik. Barfota runt om nu och rankad etta både av travronden , V75 Guiden och banprogrammet . Men spikar man Propulsion i första är det väl även flerbong som krävs på V3 för pengar .
Ja, Jag spelar för 30st V3:or. Har lämat in den här 3ggr:

V3
Inlämnat: 2018-07-31, 20:31
Jägersro
Tisdag 2018-07-31
Start: 21:06
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Propulsion
2: 1, 6
3: 3 Vis Dell'Olmo

1x2x1 = 2 rader.
2 x 10 x 10,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: KZW NTP VNV
Gammal 2018-07-31, 21:04   #93

Reg.datum: aug 2013
Sharp$: 2626
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg

Well, första gången hästen gick barfota så vann han. Nog kommer man ihåg det. Gången efter felade han. Att han bara skulle kommit ihåg den felande starten och inte den vinnande tror jag inte på.
Billman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 21:09   #94

Sharp$: 3431
Standard

Örjan? Hujeda mig
Gammal 2018-07-31, 21:10   #95

AmaerildeRimfrosts avatar

Reg.datum: nov 2017
Sharp$: 242

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Vilken häst Propulsion är. Sjukt alltså!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 21:10   #96

doobs avatar

Standard

WOW!! Hela sista i tredjespår va?
Gammal 2018-07-31, 21:10   #97

Shooters avatar

Standard

Sportsligt: en uppvisning.
Spelmässigt: skittrist.
Gammal 2018-07-31, 21:11   #98

Standard

Fyyy fan vilken häst
Gammal 2018-07-31, 21:11   #99

Stekels avatar

Standard

Vilken jävla häst! Han fick dra lite växlar idag Örjan men det är ju sånt jävla spel mot ett mål. Han hade ju kunnat gjort en Crowe idag också om han hade behövt. Heja!

Gammal 2018-07-31, 21:11   #100

Standard

Herregud vilken häst!!!
Gammal 2018-07-31, 21:11   #101

Shooters avatar

Standard

Rajesh Face gör också ett topplopp. Synd på gungan.
Gammal 2018-07-31, 21:12   #102

Standard

Herregud. Var detta den bästa insats någonsin av en travhäst i Sverige? Är väl bara bär Commandet Crowe vann Åbergs som är jämförbart . Vilket underbart travlopp Hugo Åbergs är. I stort sett världsklass på prestationerna varje år trots ”bara” 1 mkr i förstapris. Detta måste vara årets travkväll hittills i Sverige.
znipstern (+1)
Gammal 2018-07-31, 21:12   #103

Nicklass avatar

Standard

Tycker örjan går för tidigt. Försöker han mörda hästen?

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 4 Propulsion
2: 3 Shotproof

Blev shootproof endast pga att urban kronos går med sko.
Gammal 2018-07-31, 21:13   #104

Standard

Proppen
Daniel
Örjan
Gammal 2018-07-31, 21:14   #105

Standard

Alla betaltjänster utom travtjänsten. Skulle fälla Propulsion . Verkligen dumstrut på för dom.
Gammal 2018-07-31, 21:15   #106

Shooters avatar

Standard

Citat:
Alla betaltjänster utom travtjänsten. Skulle fälla Propulsion . Verkligen dumstrut på för dom.
På förhand var det rätt att försöka fälla honom idag. Han riskerade att få ett tungt lopp och det fick han. Sen var han bara överlägsen när det väl var dags.
Gammal 2018-07-31, 21:17   #107

Standard

Blufflopp som vanligt på Jägersro...
Gammal 2018-07-31, 21:17   #108

tornados avatar

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3915
Standard

Gåshud PUNKT
Gammal 2018-07-31, 21:20   #109

Fagerdahlens avatar

Standard

Herrejävlar!
Senaste gången jag fick gåshud var när Bold Eagle smällde ner Delicious US i elitloppet från dödens.

Denna häst är nog vassare än både readly express & bold eagle
Gammal 2018-07-31, 21:20   #110

Reg.datum: maj 2013
Sharp$: 2231
Standard

Finns de något mer passande än att vrida upp ljudet på den enda travlåten som går att lyssna till? Propulsion med Eskobar, ett snyggt beställningsjobb av ägarna.

https://www.youtube.com/watch?v=vC_YzhUtKng
coolmanriver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 21:27   #111

Standard

Rysningar av loppet. Ge mig dragster nu i sista för DD eller åtminstonde plats så att min Leo trippel sitter fint som bara den. Kooom igen nu Dragster
Gammal 2018-07-31, 21:28   #112

Shooters avatar

Standard

Jag vill se Othello Tilly leda runt om i sista. Då sitter V5 och jag får några femmor på V75 (om det nu ger något).
Gammal 2018-07-31, 21:30   #113

Nicklass avatar

Standard

Varför var platsoddsen så himla låga? 46 vinnare på pastore. 1.20 på plats?
Gammal 2018-07-31, 21:32   #114

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalle82 Visa inlägg
Rysningar av loppet. Ge mig dragster nu i sista för DD eller åtminstonde plats så att min Leo trippel sitter fint som bara den. Kooom igen nu Dragster
Rooooger lär gasa men inte bara han som vill till spets. Kan bli ett sevärt lopp detta med.
Dalle82 (+10)
Gammal 2018-07-31, 21:33   #115

Shooters avatar

Standard

Citat:
Det låg nog så oerhört stor del av platspotten på favoriten att den i kombination med ett par till inte ger mycket till någon.
Gammal 2018-07-31, 21:34   #116

Standard

Citat:
Därför att platspoolen innehåller de tre första i mål och när oddset var 1,00 på Propulsion kanske en del svarta pengar som tvättats rena med sådant lir?
Gammal 2018-07-31, 21:34   #117

Standard

Citat:
Fick 5.50 på pastore. Dock på leo
Gammal 2018-07-31, 21:35   #118

Shooters avatar

Standard

Citat:
Rooooger lär gasa men inte bara han som vill till spets. Kan bli ett sevärt lopp detta med.
Han är lite gasglad, men jag undrar om han verkligen vill lägga iväg när han inte hittar någon form på hästen. Risken är att den hoppar igen.
Gammal 2018-07-31, 21:35   #119

Sharp$: 6406
Standard

Citat:
Det låg nog så oerhört stor del av platspotten på favoriten att den i kombination med ett par till inte ger mycket till någon.
Exakt. Någon/några hade vräkt in platsspel på Propulsion. Högsta platsoddset på honom var 1.01.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 21:40   #120

Shooters avatar

Standard

Det var en sur vinnare i sista. Bättre lycka på V86 imorgon.
Gammal 2018-07-31, 21:40   #121

Nicklass avatar

Standard

bjärn tror han kör propulsion.
mackpeter (+2)
Gammal 2018-07-31, 21:41   #122

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Gör en DD 2,4 - 6 till 6 resp 21 ggr fläsket. Mitt enda spel idag.
Ytterligare en sorglig körning av Björn - trodde väl han körde Propulsion.
Tack Örjan!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-07-31, 21:42   #123

Standard

Smyg-örjan har visst fått självförtroendet tillbaka efter framgångarna på slutet.
Inte rädd för tredjespår och dödens nu inte :-)
Gammal 2018-07-31, 21:42   #124

Standard

Nu kan basse få en bra slant på V3 med 30 rader på 3an i sista. Blir nog en del spridda insatser där när många är med.
Gammal 2018-07-31, 21:45   #125

Standard

Ojojoj, vilken kuskprestation! Hästen gick icke av för hackor den heller!!!
Gammal 2018-07-31, 21:47   #126

Fagerdahlens avatar

Standard

Vet någon hur mycket procentuellt kusk, ägare & stall vinner?
Gammal 2018-07-31, 21:48   #127

Standard

Citat:
Nu kan basse få en bra slant på V3 med 30 rader på 3an i sista. Blir nog en del spridda insatser där när många är med.
Borde ge 220-230 kr st
Gammal 2018-07-31, 21:53   #128

Standard

Citat:
Det var en sur vinnare i sista. Bättre lycka på V86 imorgon.
Breeders Crown uttagningar i morgon. Lär inte bli alls samma race. Då handlar det om att bli sexa och gå till semifinal. Dom loppen är egentligen inte bra att ha på stora streckspel. Ett färskt exempel. Det kördes samma lopp på Rättvik midsommardagen . Den stora snackisen då Williams årsdebut. Nurmosstallet lät uppåt och sa att hästen kändes väldigt fin inför comebacken . Var inte bra alls. Inför starten efter sa samma Nurmos stall att dom inte alls var förvånade över den klena prestationen i Rättvik då hästen var mycket lätt jobbad inför det loppet och inte alls vässad .

Missar tyvärr travet i morgon då jag ska gå och se Champions leauge kvalfotboll i Malmö.
Gammal 2018-07-31, 22:03   #129

Standard

Skönt att man kan hitta fina odds på leo allafall. Sa upp atg kontot tidigare i veckan...makalös skillnad på oddsen och då jag enbart lirar vinnare i tripplar osv så var det aldrig något snack. Roger m hål dig till gotland du har inget på andra ställen att göra
Gammal 2018-07-31, 22:03   #130

Standard

Hur kan man tillåta på Jägersro att en häst står på stallbacken utan vagn typ 5 min efter att starten skulle gått utan att stryka den? Ska de andra hästarna på banan behöva vänta så länge?
Gammal 2018-07-31, 22:08   #131

Standard

Hmm, gick inte vägen för Paal i sista...
Gäller att köra i tid, men Cabades var nog för bra idag
Gammal 2018-07-31, 23:40   #132

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Smyg-örjan har visst fått självförtroendet tillbaka efter framgångarna på slutet.
Inte rädd för tredjespår och dödens nu inte :-)
Nä, den styrningen såg man inte komma. Men oj vilken prestation Propulsion gjorde och när man sitter bakom en sådan häst är det lätt att vinna travlopp. Det är bara att gratulera kretsen kring Propulsion för detta var travsport i yppersta världsklass med en värdig vinnare.
Gammal 2018-07-31, 23:56   #133
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Vet någon hur mycket procentuellt kusk, ägare & stall vinner?
15 % til prof kusk ,stall 5 %
Gammal 2018-08-01, 08:33   #134

Standard

Fina tävlingar men proppen möter ju inget av värde väntar mig tuffare Åby Stora Pris

Sämst i går gäller nog inte Hugo överlag men tappet när det gäller publik bara 10.000 travet mår dåligt just nu.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-08-01, 08:34   #135

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travlife Visa inlägg
15 % til prof kusk ,stall 5 %
Tror inte siffran är så hög som 15%
Gammal 2018-08-01, 10:46   #136

Sharp$: 1178
Standard

Synd bara att Örjan kör bort proppen i elitloppet, annars en helt makalös säsong.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td