Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-02-26, 22:35   #31
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Du har givetvis helt rätt. Bra beskrivet. Jag hade i fjol ( eller var det två år sedan?) nöjet att träffat en som är hovslagare i mellannorrland och har varit i dom flesta stall (i 20-25 år). Vi diskuterade det där med barfota körning och kring detta "fenomen". Skulle jag redovisa hans synpunkter här på sajten skulle det ta hus i helvete så jag kniper käft. Sådana som aldrig satt en fot i ett stalkl vet alltid bäst, hehe
Var det någon pensionärskompis uppe i norrlandsskogarna som skodde kallblod på 70 talet?. På den tiden var barfotakörning ovanlig och ni norrlänningar har väl ibland lite svårt att inse att saker och ting har utvecklats sedan dess.

Om jag räknade rätt i guidens redovisning av aviserade skoryck på lördag blev det minst 30 bara i V75 loppen. Snacka om tränare som saknar empati för hästarnas välmående. Brukar väl vara 2/3 av hästarna på V75 under sommarhalvåret som tävlar barfota. Är hela landets tränarkår djurplågare? Det är ju helt förfärligt. Dom borde verkligen ta att allvarligt snack med er gamla norrlänningar som vet hur fruktansvärt det är för de stackars hästarna att tävla utan skor på hovarna.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-27, 20:33   #32
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var det någon pensionärskompis uppe i norrlandsskogarna som skodde kallblod på 70 talet?. På den tiden var barfotakörning ovanlig och ni norrlänningar har väl ibland lite svårt att inse att saker och ting har utvecklats sedan dess.

Om jag räknade rätt i guidens redovisning av aviserade skoryck på lördag blev det minst 30 bara i V75 loppen. Snacka om tränare som saknar empati för hästarnas välmående. Brukar väl vara 2/3 av hästarna på V75 under sommarhalvåret som tävlar barfota. Är hela landets tränarkår djurplågare? Det är ju helt förfärligt. Dom borde verkligen ta att allvarligt snack med er gamla norrlänningar som vet hur fruktansvärt det är för de stackars hästarna att tävla utan skor på hovarna.
Jag tycker att du går för hårt åt landets tränarkår. Att prata om att de är djurplågare är väl ändå en överdrift? Det som är förfärligt är väl din antydan om hur illa ställt det är. Vad har du för belägg för detta. Jag kan inte tänka mig att det skulle vara så fruktansvärt för de stackars (!) hästarna att tävla utan skor på hovarna. Varför tränarna ska ta ett snack med gamla norrlänningar tror jag inte skulle vara någon idé. Man får faktiskt ta för givet att tränarna har sådan kompetens att dom gör det som passar hästen bäst. Gonatt
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 17:07   #33
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Shadow gar står på 5.5 på svsp och leovegas, känns lite högt? Borde vara 4-4.50? Darling mearas har ju inte bästa läget
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 17:30   #34
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var det någon pensionärskompis uppe i norrlandsskogarna som skodde kallblod på 70 talet?. På den tiden var barfotakörning ovanlig och ni norrlänningar har väl ibland lite svårt att inse att saker och ting har utvecklats sedan dess.

Om jag räknade rätt i guidens redovisning av aviserade skoryck på lördag blev det minst 30 bara i V75 loppen. Snacka om tränare som saknar empati för hästarnas välmående. Brukar väl vara 2/3 av hästarna på V75 under sommarhalvåret som tävlar barfota. Är hela landets tränarkår djurplågare? Det är ju helt förfärligt. Dom borde verkligen ta att allvarligt snack med er gamla norrlänningar som vet hur fruktansvärt det är för de stackars hästarna att tävla utan skor på hovarna.
Farter sliter det håller nog dem flesta tränare om och rycka skorna så springer oftast hästen fortare, träna hästen snabbt och hårt ökar belastningsskadorna. Ingen nyhet varken i norr eller söder.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 20:21   #35
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

Resultat av allt arbete som pågått i arbetsgrupper mm i typ ett år gällande förbättrad utrustningsinfo till spelarn.

Från och med i morgon ska skoinfo till alla lopp anmälas senast 15 min innan start av lopp 1. MEN MEN det är fortfarande tillåtet att ändra från barfota till skor som innan.

Det innebär troligen ännu sämre pålitlighet i skoinfon. På lördag ska skoinfo anmälas senast 14.30 även till loppen som körs efter kl 18. Stor risk för ännu mer slentrianmässiga barfotaanmälningar när det ska in så tidigt men sen går att ändra.

På vilket sett är detta bättre info till spelarna?

Ingen info om vagnar och huvudlag som grädde på moset.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 20:29   #36
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Även om det är underhållande att se er stångas och missförstå varandra i en fråga de flesta av er inte har jättestor insyn i (mig själv inkluderat så det är inte så att jag raljerar på något vis) så är vi här för att diskutera den aktuella omgången. I allt om trav-tråden kanske ni kan fortsätta snacket om barfotats vara eller icke vara.

Slänger ut några frågor här som ni kan fundera och reagera på:

Är Darling Mearas verkligen en motiverad favorit från spår 7? Segrarna lyser med sin frånvaro och det blir visserligen skoryck men det känns väl magstarkt att göra henne favorit på gamla meriter här? Motståndet är visserligen inte det tuffaste men det krävs ju viss klaff.


Hur ser ni på startrusningen i V75-2? Som vanligt inte helt lättlöst vid låg klass och volt. Och det saknas ju inte gasglada kuskar på framspåren!


Västerboonthenews 18% nu, är det rimligt? Vad är vinstchansen från andra positioner än ledningen? Och vad är chansen att komma till ledning? Lågt på båda tänker jag och undrar hur det är ställt. Visserligen är det inte så blodigt emot, men han har 10 raka torsk i "200k-lopp". Byte av driver til Jepson är väl neutralt som bäst.


Cheerful Rivner var ju jättefin senast, men det loppet var ju stängt vid 275k. Nu 675k. Fint spår har de, och det är ju en fördel. Men inte en jättestor fördel när man inte kan öppna för fem öre. Jag är inne på att steka den här favoriten helt, även vid bred gardering!


Vlad Del Ronco finfin senast igen och har bra spår, men 67% nu med en startsnabb Kolgjini-pålle innanför? Adrian kör visserligen lite mer taktiskt och långsiktigt än farsgubben, men jag undrar verkligen om han kommer ge upp loppet i starten här...


Vem sitter i ledning i V75-6 när krutröken skingras? Även här har Adrian en huvudroll. Från spår 3 hade jag varit inne på favoriten Adiago Trot, speciellt som det blir jänk nu. Men kuskarna har ju en tendens att fega från det "säkra" andraspåret. Secret Mission är ju ingen typisk frontrunner heller, och frågan är om det inte är fördel skånepågen som tar en flygande i suget bakom bilen från spår 5!? Det är svårt att se att det kommer hända något mitt i loppet här och det är lite för få gasglada för att det ska bli en riktig idiotkörning från start. Ledaren är nog nyckeln!


V75-7 är ännu ett lopp där det inte är helt givet hur brickorna landat efter 500 meter körda. En av de som har bäst chans att sitta bra på det är väl ändå Velvet Gio? Och vi vet ju att Dahléns hästar klarar längre distanser! Spåret i kombination med att den är klar för final gör ju i alla händelser Västerbo Exact helt ospelbar för mig.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5), Rob (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 20:51   #37
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Även om det är underhållande att se er stångas och missförstå varandra i en fråga de flesta av er inte har jättestor insyn i (mig själv inkluderat så det är inte så att jag raljerar på något vis) så är vi här för att diskutera den aktuella omgången. I allt om trav-tråden kanske ni kan fortsätta snacket om barfotats vara eller icke vara.

Slänger ut några frågor här som ni kan fundera och reagera på:

Är Darling Mearas verkligen en motiverad favorit från spår 7? Segrarna lyser med sin frånvaro och det blir visserligen skoryck men det känns väl magstarkt att göra henne favorit på gamla meriter här? Motståndet är visserligen inte det tuffaste men det krävs ju viss klaff.


Hur ser ni på startrusningen i V75-2? Som vanligt inte helt lättlöst vid låg klass och volt. Och det saknas ju inte gasglada kuskar på framspåren!


Västerboonthenews 18% nu, är det rimligt? Vad är vinstchansen från andra positioner än ledningen? Och vad är chansen att komma till ledning? Lågt på båda tänker jag och undrar hur det är ställt. Visserligen är det inte så blodigt emot, men han har 10 raka torsk i "200k-lopp". Byte av driver til Jepson är väl neutralt som bäst.


Cheerful Rivner var ju jättefin senast, men det loppet var ju stängt vid 275k. Nu 675k. Fint spår har de, och det är ju en fördel. Men inte en jättestor fördel när man inte kan öppna för fem öre. Jag är inne på att steka den här favoriten helt, även vid bred gardering!


Vlad Del Ronco finfin senast igen och har bra spår, men 67% nu med en startsnabb Kolgjini-pålle innanför? Adrian kör visserligen lite mer taktiskt och långsiktigt än farsgubben, men jag undrar verkligen om han kommer ge upp loppet i starten här...


Vem sitter i ledning i V75-6 när krutröken skingras? Även här har Adrian en huvudroll. Från spår 3 hade jag varit inne på favoriten Adiago Trot, speciellt som det blir jänk nu. Men kuskarna har ju en tendens att fega från det "säkra" andraspåret. Secret Mission är ju ingen typisk frontrunner heller, och frågan är om det inte är fördel skånepågen som tar en flygande i suget bakom bilen från spår 5!? Det är svårt att se att det kommer hända något mitt i loppet här och det är lite för få gasglada för att det ska bli en riktig idiotkörning från start. Ledaren är nog nyckeln!


V75-7 är ännu ett lopp där det inte är helt givet hur brickorna landat efter 500 meter körda. En av de som har bäst chans att sitta bra på det är väl ändå Velvet Gio? Och vi vet ju att Dahléns hästar klarar längre distanser! Spåret i kombination med att den är klar för final gör ju i alla händelser Västerbo Exact helt ospelbar för mig.
Så barfotadiskussioner är inte enligt din uppfattning relevanta i denna tråd när det är årets första V75a som tillåter sådan? Slå på atg live på lördag kl 14 och jag lovar att oerhört mycket fokus i spelsnacket kommer handla om alla anmälda skoryck.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 20:53   #38
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 5 382
Sharp$: 4405
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Även om det är underhållande att se er stångas och missförstå varandra i en fråga de flesta av er inte har jättestor insyn i (mig själv inkluderat så det är inte så att jag raljerar på något vis) så är vi här för att diskutera den aktuella omgången. I allt om trav-tråden kanske ni kan fortsätta snacket om barfotats vara eller icke vara.

Slänger ut några frågor här som ni kan fundera och reagera på:

Är Darling Mearas verkligen en motiverad favorit från spår 7? Segrarna lyser med sin frånvaro och det blir visserligen skoryck men det känns väl magstarkt att göra henne favorit på gamla meriter här? Motståndet är visserligen inte det tuffaste men det krävs ju viss klaff.


Hur ser ni på startrusningen i V75-2? Som vanligt inte helt lättlöst vid låg klass och volt. Och det saknas ju inte gasglada kuskar på framspåren!


Västerboonthenews 18% nu, är det rimligt? Vad är vinstchansen från andra positioner än ledningen? Och vad är chansen att komma till ledning? Lågt på båda tänker jag och undrar hur det är ställt. Visserligen är det inte så blodigt emot, men han har 10 raka torsk i "200k-lopp". Byte av driver til Jepson är väl neutralt som bäst.


Cheerful Rivner var ju jättefin senast, men det loppet var ju stängt vid 275k. Nu 675k. Fint spår har de, och det är ju en fördel. Men inte en jättestor fördel när man inte kan öppna för fem öre. Jag är inne på att steka den här favoriten helt, även vid bred gardering!


Vlad Del Ronco finfin senast igen och har bra spår, men 67% nu med en startsnabb Kolgjini-pålle innanför? Adrian kör visserligen lite mer taktiskt och långsiktigt än farsgubben, men jag undrar verkligen om han kommer ge upp loppet i starten här...


Vem sitter i ledning i V75-6 när krutröken skingras? Även här har Adrian en huvudroll. Från spår 3 hade jag varit inne på favoriten Adiago Trot, speciellt som det blir jänk nu. Men kuskarna har ju en tendens att fega från det "säkra" andraspåret. Secret Mission är ju ingen typisk frontrunner heller, och frågan är om det inte är fördel skånepågen som tar en flygande i suget bakom bilen från spår 5!? Det är svårt att se att det kommer hända något mitt i loppet här och det är lite för få gasglada för att det ska bli en riktig idiotkörning från start. Ledaren är nog nyckeln!


V75-7 är ännu ett lopp där det inte är helt givet hur brickorna landat efter 500 meter körda. En av de som har bäst chans att sitta bra på det är väl ändå Velvet Gio? Och vi vet ju att Dahléns hästar klarar längre distanser! Spåret i kombination med att den är klar för final gör ju i alla händelser Västerbo Exact helt ospelbar för mig.
Tror darling har toppchans.. värst emot med den info som finns än sålänge tycker jag helt klart 1 shadow gar är
Bowery är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 22:12   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Lyssnade på andelskungens podd förut. Lite mer underhållande än en del andra travpoddar och får mest ses som underhållning, men någon bra idé och fundering kan man plocka upp ibland också såklart. Tomas Brolin var med och tippade och jag fick för mig att han kunde en del om trav, men jag måste ha gått på hörsägen och allmän propaganda där. För han tippade nämligen Pacific Face som etta??

Själv spikade jag ju senast och den vann, så det låter kanske konstigt att jag idiotförklarar det. Men det är ju miiiil mellan den uppgiften och lördagens lopp. Bakspår, "bara" 2600, upp i silver(!), och redan klar för final. Letar med ljus och lykta efter någon som har mindre chans i loppet men det finns väl ingen?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-02-28, 22:59   #40
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Kanske lite väl magstarkt att lämna avslag på 5 Vlad Del Ronco i V75-5 men inte ska han stå i 67%!!!

Jag kommer eventuellt chansspika 11 Thriller N.P där minst framskorna ryker alternativt gardera brett med bland annat 2 Marvelous och 4 Dontbreakthebankås

Vad gäller barfotafrågan känns det ganska lönlöst att tjafsa om huruvida det är rätt eller fel, bra eller dåligt, utan bara väga in balansinfon i loppanalyserna gott folk
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 15:04   #41
 
Reg.datum: okt 2015
Ort: All over the Place
Inlägg: 303
Sharp$: 1898
Standard

13 Messerschmidt Galla: ändrat till järnskor i skägget enl. veterinär Folo Prakå.
Wolfman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 18:15   #42
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Inlämnat: 2019-03-01, 18:55
Halmstad
Lördag 2019-03-02
Start: 16:20
Kostnad: 87,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Darling Mearas (1, 5)
2: 1 Moruga (6, 5)
3: 4 Dante Boko (3, 5)
4: 2, 6, 7, 13, 15 (10, 5)
5: 1, 3, 4, 5, 10, 11, 12 (2, 8)
6: 2 Adiago Trot (5, 12)
7: 3, 4, 5, 6, 12 (7, 1)

1x1x1x5x7x1x5 = 175 rader.
175 x 1 x 0,50 kr = 87,50 kr.
Totalt: 87,50 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:10   #43
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Svårt lopp det sista.....själv har jag helgarderat men Travronden har Pacific face långt fram ? i alla fall med på systemet. Själv har jag Västerbo exakt som etta.

Tv bilden given i 6:e Vikings P tränaren som hoppar i högra hörnet av tv skärmen. En ordentlig utmaning men jag tror att Adrian laddar skjuter och når först.
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:23   #44
 
Reg.datum: feb 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 79
Standard

Västerboo har jag först därför att de tänker spänna bågen och ladda för att komma till ledning. Jeppsson har plus på kontot enligt några statistiknissar och 5:e är bästa spåret. På kortloppen. Möjlig spik men Dante är inte dålig emot. Västerboo etta men garderar.
Bra form, bra kusk, bra spår.
Stinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-03-01, 19:45   #45
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: hälsingland
Inlägg: 489
Sharp$: 6
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lyssnade på andelskungens podd förut. Lite mer underhållande än en del andra travpoddar och får mest ses som underhållning, men någon bra idé och fundering kan man plocka upp ibland också såklart. Tomas Brolin var med och tippade och jag fick för mig att han kunde en del om trav, men jag måste ha gått på hörsägen och allmän propaganda där. För han tippade nämligen Pacific Face som etta??

Själv spikade jag ju senast och den vann, så det låter kanske konstigt att jag idiotförklarar det. Men det är ju miiiil mellan den uppgiften och lördagens lopp. Bakspår, "bara" 2600, upp i silver(!), och redan klar för final. Letar med ljus och lykta efter någon som har mindre chans i loppet men det finns väl ingen?
Tomas ä uppvuxen,, Ja kanske "tillverkad" i stallet,, Pappa Rune är en härlig bonde å hästkar,, Tomas med sina kontakter har bra koll... jag har mer än en gång fått en stenklar av honom...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
hammering är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td