Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-19, 18:18   #46
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Å andra sidan har det inte varit särskilt betrodda hästar som startat från dessa lägen heller.

Jag tror t o m du får gå tillbaka till 2002 för att hitta finalvinnare med 7-8 i försöket.

Då var det dock för femte året i rad som det hände. Från 1998 t o m 2002 hade blivande vinnaren 7 eller 8 i sitt försök.

Min poäng är att kanonerna brukar lösa det. Och de som haft 7-8 ( med fåtal undantag ) hade aldrig varit finalsegeraktuella från något försöksspår.
Kan hända, men statistik på senaste 8 åren bör peka bättre på vad som händer i år än perioden 1998-2002. 16 försökslopp är ett hyggligt underlag och när det är så stor skillnad mellan innerspåret och de längst ut kan det inte vara en slump. Det backas ofta ner där utifrån helt enkelt inför risken att öppningen och hela kvalloppet blir för tufft för hästen. Och att ta längder på världseliten som jagar finalbiljetter över 1600 är inte lätt, inte ens om du heter Readly Express och Björn Goop.

1/2/3/4 (total)
1: 4-2-3-3 (12)
2: 2-2-1-0 (5)
3: 3-1-2-3 (9)
4: 3-4-3-1 (11)
5: 2-1-3-2 (8)
6: 1-2-2-2 (7)
7: 0-3-0-3 (6)
8: 1-1-2-2 (6)

Den stora frågan i Readlys lopp är hur Björn resonerar. Vill han riskera ett dåligt spår i finalen eller till och med att missa kvalet genom att köra till slut. För att få "mer häst" kvar till det stora slaget. Eller satsar han framåt mot ett tuffare lopp med ledning/dödenskross och "säkrar" en andra-tredjeplats som sämst. Med risken att slutvinsten blir svårare att ro hem.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 18:26   #47
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Det ser bra ut det här. Hoppas ju på Propulsion i år.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-19, 18:27   #48
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

A<


Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kan hända, men statistik på senaste 8 åren bör peka bättre på vad som händer i år än perioden 1998-2002. 16 försökslopp är ett hyggligt underlag och när det är så stor skillnad mellan innerspåret och de längst ut kan det inte vara en slump. Det backas ofta ner där utifrån helt enkelt inför risken att öppningen och hela kvalloppet blir för tufft för hästen. Och att ta längder på världseliten som jagar finalbiljetter över 1600 är inte lätt, inte ens om du heter Readly Express och Björn Goop.

1/2/3/4 (total)
1: 4-2-3-3 (12)
2: 2-2-1-0 (5)
3: 3-1-2-3 (9)
4: 3-4-3-1 (11)
5: 2-1-3-2 (8)
6: 1-2-2-2 (7)
7: 0-3-0-3 (6)
8: 1-1-2-2 (6)

Den stora frågan i Readlys lopp är hur Björn resonerar. Vill han riskera ett dåligt spår i finalen eller till och med att missa kvalet genom att köra till slut. För att få "mer häst" kvar till det stora slaget. Eller satsar han framåt mot ett tuffare lopp med ledning/dödenskross och "säkrar" en andra-tredjeplats som sämst. Med risken att slutvinsten blir svårare att ro hem.
Självklart är det ingen "fördel" med #7.

Men det din uppställning inte tar hänsyn till alls är vilka hästar det är som verkligen står bakom de klena resultaten. Det är ett fåtal av dem som hade kunnat vara finalsegeraktuella från något spår alls. Att de då har klena resultat är knappast konstigt och helt normalt och säger väldigt lite om vad de sämre försöksspåren har för inverkan på topphästars finalsegerchans.

Jag menar att trots att det är en "annan era" än 1998-2002 är lätt att dra för stora växlar på de senaste årens statistik.

BG missar inte finalen med RE. Sämst 3a även om han sparar hästen. Spåret gör det hela mer intressant. Men det där med att försöksspåret är avgörande ( för topphästar ) håller jag inte om. Det är statistik utan hänsyn till vad som funnits mellan skalmarna.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), ExtremtRik (+8)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 09:59   #49
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det ser bra ut det här. Hoppas ju på Propulsion i år.
Du är medveten om att Aubrion troligt sitter i spets i försöket?

Även om Propulsion är ett monster han me så ser jag inte att han är gynnad av vare sig distans eller spårlottning. Möjligen då om innerspåret ställer till det för Aubrion då Dijon är en raket ut.

Edit: förutom Aubrion har jag satt en liten peng på lilla sprintergynnade speedkulan Bahia Quesnot .

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-05-22 klockan 10:03.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 10:24   #50
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Du är medveten om att Aubrion troligt sitter i spets i försöket?

Även om Propulsion är ett monster han me så ser jag inte att han är gynnad av vare sig distans eller spårlottning. Möjligen då om innerspåret ställer till det för Aubrion då Dijon är en raket ut.

Edit: förutom Aubrion har jag satt en liten peng på lilla sprintergynnade speedkulan Bahia Quesnot .
I så fall så tror jag att han släpper till Örjan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 10:33   #51
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hamnar Readly Express i dödens så kommer det gå relativt sakta då loppet är låst och det kommer köras sista 5-600 metrarna. Nu tror jag inte han hamnar där, utan körs till spets - för vem i detta fält vill inte ha denna rygg och en smörresa till finalen?

Den som släpper RE till ledningen kommer få detta i retur över upploppet i form utav att BG kör undan så att den i rygg kan knipa andraplatsen - det är så det fungerar, i alla fall i teorin. Inte alla har häst till det, men RE klara ju detta, utan problem.

Den enda som jag ser kan tänka sig svara är Gelormini om denne av någon anledning skulle hitta till spets inledningsvis - vet inte om denne är startsnabb. Skulle Sorbet laddas och finna ledningen så kostar detta och Jepson vet hur Redén tänker om sina hästar och tokkör såklart inte i sitt första Elitloppsförsök, någonsin. Det blir antingen spets och släpp, eller backa sist eller ner i ev. lucka.

Svanstedt vet ex. att hans norska styrning är relativt grön och vill säkerligen hellre ha rygg ledaren än att få Readly tryckandes på utsidan och därmed riskera missa en final - vad tusan, ALLA de andra kuskarna resonerar så!

Readly Express sitter i ledningen efter 5-600 körda och går sedan inte att slå - så spika och bläddra vidare!


Edit: Disco Volante hade jag "totaltappat" och denne tar ju spets. men det är samma sak där - han släpper till Readly Express!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2019-05-22 klockan 13:23.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 11:47   #52
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8053
Standard

Någon som har koll när travtidningarna kommer ut i veckan guiden mm inför helgen.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 12:19   #53
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Någon som har koll när travtidningarna kommer ut i veckan guiden mm inför helgen.
Borde väl ha kommit redan?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 12:35   #54
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Statistik i alla ära angående spåren i Elitloppet, men beror ju helt på vilka hästar som står på de sämsta spåren och även vem som spetsar, tempo, startsnabbhet etc. Statistik visar "kalla" siffror men inte hela "sanningen" bakom den råa datan... Stor skillnad om det är kanonhästar och favoriterna eller utfyllnadskusarna som står där. Nu kan jag inte den historian bakom spåren men att bara se på statistiken blir ytterst fel!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 17:29   #55
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Självklart är det ingen "fördel" med #7.

Men det din uppställning inte tar hänsyn till alls är vilka hästar det är som verkligen står bakom de klena resultaten. Det är ett fåtal av dem som hade kunnat vara finalsegeraktuella från något spår alls. Att de då har klena resultat är knappast konstigt och helt normalt och säger väldigt lite om vad de sämre försöksspåren har för inverkan på topphästars finalsegerchans.

Jag menar att trots att det är en "annan era" än 1998-2002 är lätt att dra för stora växlar på de senaste årens statistik.

BG missar inte finalen med RE. Sämst 3a även om han sparar hästen. Spåret gör det hela mer intressant. Men det där med att försöksspåret är avgörande ( för topphästar ) håller jag inte om. Det är statistik utan hänsyn till vad som funnits mellan skalmarna.
Håller med Stekel men förstår inte varför backa sitt resonemang med värdelös statistik, för där har du 100% rätt Strappa

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-05-22 klockan 17:33.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-22, 23:19   #56
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2407
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Statistik i alla ära angående spåren i Elitloppet, men beror ju helt på vilka hästar som står på de sämsta spåren och även vem som spetsar, tempo, startsnabbhet etc. Statistik visar "kalla" siffror men inte hela "sanningen" bakom den råa datan... Stor skillnad om det är kanonhästar och favoriterna eller utfyllnadskusarna som står där. Nu kan jag inte den historian bakom spåren men att bara se på statistiken blir ytterst fel!
Exakt min poäng. Jag har dessutom missat 2010 att Iceland vann finalen efter att ha startat från #8 i försöket.

De senaste 8 åren är det bara Nuncio som varit hyfsat betrodd ( men bara 4 år det året ) som startat från 7-8 i ett försök.

Sedan blir det givetvis lite självuppfyllande att hästar inte blir betrodda från 7-8 såklart. Men när det är kanoner så löser de det ändå. Det är min syn på försöksspåren iaf. Ständigt överskattat problem.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-26, 10:12   #57
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Maltco


Maltco har redan finalfältet klart.
Först att vara färdiga?

1. Propulsion
2. Readly Express
3. Aubrion Du Gers
4. Looking Superb
5. Milligans School
6. Disco Volante
7. Day Or Night In
8. Sorbet

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td