Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-09, 15:27   #16
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

[QUOTE=777;618427]
Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om du spelar om chans på 4 mllle eller 4-5k beror helt på dig själv.



Hej!

Tycker du har fel där. Det är ju inte jag som har satt ihop loppen. Vill att det ska vara svårt på V75. Vad är det för glädje med att anstränga hjärnan fruktansvärt en hel vecka och sedan kanske man har tur och får sju rätt. OCH jaha, 4 500 kr - till exempel

Fast det får ju inte vara FÖR svårt Men säg var fjärde V75:a hjärnskrynklande svår?
Om du vinner 4500 kr på V75 så visste du redan innan att utdelningen på den raden med stor säkerhet skulle ligga i intervallet 2000-10000 kr.

Du vinner som du spelar, när du väl vinner. Om du spelar rader som ger 2000-10000 kr om de går in så kommer du att vinna runt 4500 ganska ofta.

Om du inte tycker att det är roligt när det ger runt 5000 kr när du får in 7 rätt så måste du stå över om de rader du tagit fram i ditt spelbeslut ger ungefär den utdelningen.

Du styr helt själv om du spelar på chans till 4 mille eller 4-5k.

En ganska lätt del av ansträngningen i förberedelserna inför V75 är att göra en uppskattning av vilken utdelning det blir på de rader som man har valt ut. Om man väljer att inte göra den delen av jobbet händer det oftare att du har ansträngt hjärnan i en vecka för att sedan bli besviken.


Mer kortfattat: Varför i hela friden anstränga hjärnan fruktansvärt i en vecka utan att göra ett överslag på vad man står att vinna om man vinner på sitt system?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 16:22   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Testar Whipped Eggs till 4,85 på Unibet, är den som senast så lär den bli svårslagen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 16:23   #18
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hittade lite fina förhandsodds nu, bet365:

Felicity Shagwell V/P 35,00/3,25
Attraversiamo V 3,50 (samma odds hos svs)

Är ju lite småkär i Attraversiamo efter krossen jag fick se i E3-finalen på Färjestad i somras. Ser ut att bli en spelvärd spik så den går jag nog på på lördag!

Återstår hur jag gör med Rödluvan, men det lutar väl åt gardering. Redan ohemult stor favorit och kommer säkert skrytas upp ytterligare de sista dagarna i vanlig ordning med Redéns hästar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 16:37   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Testar Dallas Brick till 4,50 på svs, hade gärna sett en strykning invändigt iofs, men den kanske kommer...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 16:40   #20
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Lättning i balanser vill jag helst inte se på storfavoriter om det inte är på historiska starter med lättare balans de fått sitt favoritskap.

Det där med att "dra växlar" föredrar jag på mindre betrodda ekipage där det krävs stor förbättring för att de ska ha vettig vinstchans ( med risk för flasko ).


Skoryck eller andra experiment tar jag som garderingssignal på favoriter.
Du får nog läsa på lite mer här eller kolla Rödluvans tider i kriteriefinalen eller breeders crown finalen när hon lättades. Finns absolut inget som talar för att det inte blir ett plus baserat på det, men håller med om det när det gäller en megafavorit som ska lättas och är osynad på det.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 16:50   #21
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

[QUOTE=Strappa71;618436]
Citat:
Ursprungligen postat av 777 Visa inlägg

Om du vinner 4500 kr på V75 så visste du redan innan att utdelningen på den raden med stor säkerhet skulle ligga i intervallet 2000-10000 kr.

Du vinner som du spelar, när du väl vinner. Om du spelar rader som ger 2000-10000 kr om de går in så kommer du att vinna runt 4500 ganska ofta.

Om du inte tycker att det är roligt när det ger runt 5000 kr när du får in 7 rätt så måste du stå över om de rader du tagit fram i ditt spelbeslut ger ungefär den utdelningen.

Du styr helt själv om du spelar på chans till 4 mille eller 4-5k.

En ganska lätt del av ansträngningen i förberedelserna inför V75 är att göra en uppskattning av vilken utdelning det blir på de rader som man har valt ut. Om man väljer att inte göra den delen av jobbet händer det oftare att du har ansträngt hjärnan i en vecka för att sedan bli besviken.

Mer kortfattat: Varför i hela friden anstränga hjärnan fruktansvärt i en vecka utan att göra ett överslag på vad man står att vinna om man vinner på sitt system?

Ja, du har rätt, men om man som jag spelar 1gg/vecka trots att jag gärna vill spela mera, så är det svårt att låta bli, att spela alltså. Och visst, skulle bli mycket glad för 4-5 000:-.
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 17:20   #22
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Du får nog läsa på lite mer här eller kolla Rödluvans tider i kriteriefinalen eller breeders crown finalen när hon lättades. Finns absolut inget som talar för att det inte blir ett plus baserat på det, men håller med om det när det gäller en megafavorit som ska lättas och är osynad på det.

Och du får läsa bättre innantill.... EDIT: jag med....läste inte hela inlägget...haha

"om det inte är på historiska starter med lättare balans"


Det är korrekt att jag ännu inte gått igenom Rödluvans balanshistorik. Men det var såna undantag jag menade.

Generellt sett är det en garderingssignal för mig. FFG ( eller första gången på länge ) vill man ha på överraskningar. Bara senaste månaden har ett gäng favoriter blivit ännu större favoriter på FFG-förändringar.....och galopperat.


Inga experiment på favoriter tack.


Och ja, jag kommer att spika Rödluvan jag med om inget världsomvälvande händer innan lördag 16:00.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!

Senast redigerad av Strappa71 den 2019-05-09 klockan 17:21.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 17:23   #23
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och du får läsa bättre innantill.... EDIT: jag med....läste inte hela inlägget...haha

"om det inte är på historiska starter med lättare balans"


Det är korrekt att jag ännu inte gått igenom Rödluvans balanshistorik. Men det var såna undantag jag menade.

Generellt sett är det en garderingssignal för mig. FFG ( eller första gången på länge ) vill man ha på överraskningar. Bara senaste månaden har ett gäng favoriter blivit ännu större favoriter på FFG-förändringar.....och galopperat.


Inga experiment på favoriter tack.


Och ja, jag kommer att spika Rödluvan jag med om inget världsomvälvande händer innan lördag 16:00.
Hade varit större anledning för mig att gardera om samma balans men barfota och jänkarvagn ffg på något hett motbud.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 09:06   #24
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Statistik är ju bara statistik kan man säga. Men det följer mönstren i övriga lopp, det körs hårdare med hingstarna så favoriterna får inte lika mycket till skänks. Här facit på senaste 8 årens pokallopp:

Stoklassen
8: 5-2-0 (2 bakspårsvinster, favoriterna Ruby Trap och Cash Crow)

Hingstklassen
8: 1-3-1 (2 bakspårsvinster, fjärdehandaren Fawkes och sjättehandaren Diamanten)

Ingen av dessa 16 vinnare har varit lägre rankad än sexa på strecken.

Värt att notera också att 3 av de 4 bakspårsvinnarna hade spår 12. Men nu hade vi ganska stora favoriter i uttagningsloppen och alla vann och drog bra spår, och samma i stort sett med de som kvalade efter andraplatser.

Thrust Control rätt intressant i sista om man vill strecka vidare efter försöksvinnarna, hängde opressat med till andraplatsen bakom Attraversiamo efter en resa i andraspår hela vägen.

Campo Bahia seglar upp som väldigt klar favorit nu men jag tror inte den har bäst vinstchans i loppet. Kanske bästa hästen men när det nu blir hårt motstånd både sett till häst och kusk på alla håll ska det en del till för att räcka. Minst rutinerad också, inte heller speciellt startsnabb. Och fjantgaloppen han drog på näst senast visar orutinen lite. Sånt har han ju knappast råd med här.

Till 98% heltäckt så här:
2,3,4,5,6
1,2,3,4
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 14:21   #25
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5395
Standard

Jag har inte hört något om Nurmos starter imorgon förutom Antonio, kommer något så skriver jag imorgon. Antonio gick backträning i måndags o efter lite vila 2000 m på rundbanan med ett mycket bra intryck i går gick han 2000 m rundbana och såg lika fin ut igen . Han närmar sig toppform och det verkar som att han har blivit snabbare.
Går han bra imorgon så blir det anmälan till Harpers. Jag tror inte Nurmos bryr sig om att han får stå längst bak på Harpers om han vinner imorgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), asgaya3141 (+3)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 15:01   #26
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

V75
Inlämnat: 2019-05-10, 15:59
Åby
Lördag 2019-05-11
Start: 16:20
Kostnad: 73,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3 Conrads Rödluva (2, 6)
2: 12 Martin de Bos (3, 6)
3: 8 Day or Night In (5, 1)
4: 1, 3, 5, 6, 10, 11, 12 (4, 2)
5: 3, 5, 10 (6, 7)
6: 1, 4, 6, 7, 8, 9, 10 (3, 5)
7: 3 Campo Bahia (2, 4)

1x1x1x7x3x7x1 = 147 rader.
147 x 1 x 0,50 kr = 73,50 kr.
Totalt: 73,50 kr.
Rättningskod: HPK ZHP FZB
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 15:33   #27
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag vill varna för två favoriter i stor fara.

V75-2. 3 Vlad del Ronco har i år vunnit fem av åtta lopp och tjänat 620'. Han är favoritstreckad till 30 % mot andrastreckade 6 till 15 %. Senast tredskades Vlad dR på Åby och ville inte tävla. Hästen kommer ihåg Åby och han har talat om, att det är dags för tävlingspaus nu. Det här loppet kan det löna sig att gardera rejält i.

V75-6. Favoriten 6 Whipped Eggs lyckades Örjan bära till seger i knackigt trav senast. Här kan man antingen chansspika 7 Mellby Club eller gardera ordentligt - vilket jag kommer att göra.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 16:00   #28
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag vill varna för två favoriter i stor fara.

V75-2. 3 Vlad del Ronco har i år vunnit fem av åtta lopp och tjänat 620'. Han är favoritstreckad till 30 % mot andrastreckade 6 till 15 %. Senast tredskades Vlad dR på Åby och ville inte tävla. Hästen kommer ihåg Åby och han har talat om, att det är dags för tävlingspaus nu. Det här loppet kan det löna sig att gardera rejält i.

V75-6. Favoriten 6 Whipped Eggs lyckades Örjan bära till seger i knackigt trav senast. Här kan man antingen chansspika 7 Mellby Club eller gardera ordentligt - vilket jag kommer att göra.
Du kan ju ha rätt i din teori om Vlad. Men du läser in väldigt mycket i en galopp och det måste vara troligare än inte att det där är en förhastad slutsatser.

Promo Kemp jävligt tidig bakom. Och varför är Marvelous som annars alltid är påpassad plötsligt helt tappad på 6% trots toppspår??


Att Whipped Eggs är i fara köper jag helt, luktar ju vingel lång väg om han inte plötsligt blivit våldsamt mycket mer snabbstartande och säker på benen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 16:19   #29
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 330
Sharp$: 1950
Standard

v75-2: 1 Global Undecided finns någon info om han rycker bakskorna? 3.35 plats känns högt vinnare 11ggr dsamma.

Senast redigerad av pelleplutt den 2019-05-10 klockan 16:23.
pelleplutt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 16:34   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Du kan ju ha rätt i din teori om Vlad. Men du läser in väldigt mycket i en galopp och det måste vara troligare än inte att det där är en förhastad slutsatser.

Promo Kemp jävligt tidig bakom. Och varför är Marvelous som annars alltid är påpassad plötsligt helt tappad på 6% trots toppspår??


Att Whipped Eggs är i fara köper jag helt, luktar ju vingel lång väg om han inte plötsligt blivit våldsamt mycket mer snabbstartande och säker på benen.
WE kan ju faktiskt vara helt överlägsen också...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td