Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-05-07, 15:17   #16
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Jag är på travbanan ofta, men spelar oftast via mobilen eller plattan. För mig gör det därför inte mycket. Det jag däremot blir trött på är att om ATG vill att banpubliken ska spela via internet, måste de ju verkligen se till att ha en hemsida som håller måttet. Det är alldeles för mycket strul som leder till oinlämnade vinnarspel efter en fin värmning, och sådant händer inte vid fungerande totomater.

Sen undrar jag som sagt hur det blir på landsortsbanorna där det knappt finns täckning? Men ATGs huvudkontor antar väl att alla banor i Sverige har ett snabbt 4G-nät.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 16:28   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Jag är på travbanan ofta, men spelar oftast via mobilen eller plattan. För mig gör det därför inte mycket. Det jag däremot blir trött på är att om ATG vill att banpubliken ska spela via internet, måste de ju verkligen se till att ha en hemsida som håller måttet. Det är alldeles för mycket strul som leder till oinlämnade vinnarspel efter en fin värmning, och sådant händer inte vid fungerande totomater.

Sen undrar jag som sagt hur det blir på landsortsbanorna där det knappt finns täckning? Men ATGs huvudkontor antar väl att alla banor i Sverige har ett snabbt 4G-nät.
Det är Årjängs V75 jag brukar vara på som mest befolkade omgång som inte är på storbanorna. Vill minnas att det normalt sett är rätt svårt att surfa och kan till och med vara problem att ringa varandra där. Ska se till att vara ute i hyfsat god tid med att lämna in streckspelet i sommar när jag är där.

Eran när man i vredesmod river sin bong är över. Slänga på luren hårt och argt i örat på telefonförsäljare kan man inte gör heller. De vikbara mobilerna var sista utposten. Och telefonförsäljarna blir samtidigt bara fler och fler
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 16:35   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

För oss här är nog detta ett rätt litet problem(åtminståne om vi är förvarnade), men vad tycker Kalle Karlsson när han ska fara ut till en travbana o roa sig lite med familj eller polare, kommer han tillbaka när han upplever att "det ju nästan inte går att spela"?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 18:16   #19
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1801
Standard

Sista chansen för Beautiful Bacardi ikväll! Maxas och Goop upp. Fungerar det inte blir det avel ( Nuncio). Melander låter försiktigt optimistiskt. Blir full gas...
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-07, 19:48   #20
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Anders Lindqvist har tagit över efter loket, så tveksamt om vi får se världens bästa lottförsäljare där...han är helt otrolig, Göte som var alltiallo på Lyckseletravet brukade ha kassan när loket sålde "Hästen"-lottringar där, Göte var alldeles slut när hann rännde efter honom och hade fullt sjå med att hinna ge tillbaka växeln, 3 lottringar a 100 lotter brukade ta en knapp halvtimme, mindre än 6 sekunder per lott...och samtidigt så pratade ju karln oavbrutet med folk hela tiden, show på hög nivå...
nej du Mikael, Leif säljer fortfarande lotter. Anders tar intervjuerna av dom som vunnit efter loppet. Jag satt med loket på en bänk vid tornet dom sista loppen i fjol. Karln är supersocial även om han går lite illa numera.(!) Hoppas att Anders hinner bli frisk Han vill prioritera Hoting sa han.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 10:31   #21
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tyvärr finns det ingen läktare på Solänget, bättre då att sitta hemmavid
Som travspelare gäller det att ha rätt fokus, att fokusera
på rätt saker.

Du skrev om mobilen (i bilen) och fokus ska ligga på
den istället för på en läktare.

Steget från att kolla ett spel på ATG.se i mobilen och
att lägga ett spel i mobilen är inte stort eller svårt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 11:54   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
nej du Mikael, Leif säljer fortfarande lotter. Anders tar intervjuerna av dom som vunnit efter loppet. Jag satt med loket på en bänk vid tornet dom sista loppen i fjol. Karln är supersocial även om han går lite illa numera.(!) Hoppas att Anders hinner bli frisk Han vill prioritera Hoting sa han.
Min tveksamhet på om vi får se han eller inte, grundar sig just i det du skrev om, hans hälsa är inte hundra och frågan är om han beger sig upp till Hoting nå mer. Vi hoppas att han har tillräckligt med krafter i behåll...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 14:59   #23
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Som travspelare gäller det att ha rätt fokus, att fokusera
på rätt saker.

Du skrev om mobilen (i bilen) och fokus ska ligga på
den istället för på en läktare.

Steget från att kolla ett spel på ATG.se i mobilen och
att lägga ett spel i mobilen är inte stort eller svårt.

Mvh Uffe
Visst Uffe, men jag trodde inte att det var så illa som det var. I slutet av dagen genomförde jag att spel på mobilen till ingen nytta, Läste att på V75 på Romme var det T R E kassor öppna. Finns "100" inlägg på facebook om stängda kassor (sök på TRAVGRUPPEN) Mycket intressant läsning så jag är inte ensam som klagar
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-08, 15:21   #24
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Det som oroade mej mest SO var om du slutar åka på trav.

Juni på en travbana och en stor stark om jag vinner i första loppet.
Har jag lovat tanten, ingen öl utan vinst.
Jag spelar plats på samtliga och sen är det bara att mysa

Mvh Uffe .
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-09, 15:19   #25
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

När man inte får använda kontanter på travbanor längre var/är när jag slutar gå!
Kan jag inte omsätta mina knarkpengar så finns ingen anledning att gå på bana!
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 12:57   #26
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det som oroade mej mest SO var om du slutar åka på trav.

Juni på en travbana och en stor stark om jag vinner i första loppet.
Har jag lovat tanten, ingen öl utan vinst.
Jag spelar plats på samtliga och sen är det bara att mysa

Mvh Uffe .
Hej Sven O

För oss handlar spel om upplevelser som sätter fart på känslorna. För att kunna erbjuda spel som verkligen berör behöver vi din hjälp. Dina åsikter som ATG-kund är oerhört viktiga för oss och vi hoppas att du vill hjälpa till genom att svara på några få frågor. Det tar inte mer än ett par minuter. Klicka på knappen nedan så kommer du till frågeformuläret.

Genom att delta i undersökningen godkänner du hanteringen av dina personuppgifter enligt texten nedan.

Ge din feedback här!

Jag har tagit fram STORSLÄGGAN vid svaren, risken är väl att jag blir avstängd
/amen SO
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-05-10, 14:46   #27
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
De har nog räknat på det hela och kommit fram till (den riktiga) kalkylen att det inte är pengarna värt att investera för att behålla servicenivån för majoriteten av 70-plussarna som inte kan/vill gå över till att spela över mobilen. De är oftast varken storlirare eller riktiga speltorskar och så dör de ju faktiskt av snart om man ska vara krass. Sen kommer många fortsätta gå till banan ändå, men lira mindre såklart.

Om man bara ser till siffrorna är kalkylen riktig alltså. Tittar man på mer mjuka värden är det trist. Till och med 2018 insisterade jag för det mesta när jag var på bana att spela med kupong och gå till luckan när jag var på banan. För "känslans" skull. Men nu är det inte på agendan alls.

Jag undrar också hur det blir på de riktiga stordagarna när mobilmasterna inte är dimensionerade för folkmassorna. Blir nog ett riktigt fiasko under Elitloppet och andra stordagar på landsorten på lördagarna i sommar. Var redan problematiskt på Olympiatravet hörde jag någonstans. Blir en anledning att ligga i framkant med lite nyare telefon kanske, brukar ligga ett par år efter på den fronten annars.

Ser man på positiva aspekterna för omsättningen så kommer den ju öka när det väl fungerar och folk accepterar premisserna. Man hoppar inte över ett spontanspel för att man sitter bekvämt en bit ifrån spelluckan. Och man står inte i totokön som ett fån med en hundralapp i handen när loppet startar.
4G var det inga problem med alls för mig på Olympiatravet. Fungerade helt utan minsta lilla fördröjning eller strul.
AmaerildeRimfrost är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td