Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-07-06, 09:14   #46
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2677
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Spelvärdets spikar, vore jag tacksam för om någon vet?
Nr 1 avd. 5 och 10 avd.6 Bryr mig dock aldrig om Spelvärde, ganska kass enl.mig. TT är bäst tycker jag! Sen kommer Ögat...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+50)
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:29   #47
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1095
Standard

Finns andelar att köpa, har laggt upp.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:29   #48
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Tror jag spikar 6 Cyber Lane. Han har ALDRIG galopperat! (Fast någon gång ska väl vara den första...)
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:33   #49
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Nr 1 avd. 5 och 10 avd.6 Bryr mig dock aldrig om Spelvärde, ganska kass enl.mig. TT är bäst tycker jag! Sen kommer Ögat...

Tack! Ja det kan vara så, har inte följt TT på nåt år.
"Experter" kommer och går, undrar förresten vem som tippar när dom har semester. Deras mammor kanske. Jag kryddar iaf med Spelvärde. När dom tycker lika som mig v.s.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:40   #50
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 697
Sharp$: 4067
Standard

Tycker att det är en riktigt rolig omgång vi har att se fram emot, synd bara att det är så många strykningar.

Någon som bor eller befinner sig i närheten av banan som kan ge en färsk rapport om hur vädersituation ser ut just nu?

Lite av mina tankar om omgången:
Avd 1. Otroligt jämnstreckat i loppet, här skulle man ju verkligen vilja gå kort men troligtvis kommer de flesta hästarna komma med på min kupong. Mina förstahästar är 4-5-6-9. Klar fördel för 5 nu med strykningen på 3. Tidigare i veckan var jag inne på att Harvey var ett kul drag, men i skrivande stund är han nästan favoritspelad!? Mina miljondrag är Gideon H.Renka och Eskimo Brother.

Avd 2. Conny uppåt, bra spår och formstall, tänkbar spik trots nästan 60% på Nolimitjimmit. Om jag inte spikar vill jag nog ha med de flesta.

Avd 3. Tror en hel del på Coktail Fortuna och det är en tänkbar spik idag. Ska bli intressant att höra nya intervjuer med Johan nu efter att Rajesh Face blev stuken. Min tredjehäst är Jairo men den hamnar nog utanför kupongen nu efter strykningen.

Avd 4. Vågar man ta bort någon häst alls här?

Avd 5. Jämt silverlopp. Klar förstahäst och utgång för mig är 4 Adiago Trot som förövrigt vann den här tävlingsdagen förra året. 2 Rushmore Face tidig för mig.

Avd 6. 2-6-10 förstahästar men Kevin Oscarsson eller André Eklundh vinner väl inte ett lopp med 800K? Utrustningsförändringarna på Funny Chengal gör nog att jag går på Björn Goop rakt ut. Om man garderar på ska man inte missa 3-4-5.

Avd 7. Tänkbar spik Global Undecided, men sitter helst med många hästar i sista. Sir Henry är en följehäst som jag vann mycket pengar på när han vann
på Solvalla i April, han lyckas ju dock aldrig leverera när det är V7 och verkar springa som bäst när det är fint väder. Peter låter uppåt på Pastor Power och kul med Jepson upp. Exclamation Mark min fjärdehäst och mina miljonhästar är 11 och 8 med son och far Untersteiner på hemmaplan.
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:41   #51
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2677
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Tack! Ja det kan vara så, har inte följt TT på nåt år.
"Experter" kommer och går, undrar förresten vem som tippar när dom har semester. Deras mammor kanske. Jag kryddar iaf med Spelvärde. När dom tycker lika som mig v.s.
Så är det! Man vill gärna ha de egna idéerna bekräftade. Just nu har jag snöat in på Look Håleryd som spik, har en bra känsla där, men loppet ser ju hopplöst jämnt ut. Ska man gardera så blir det många...
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:42   #52
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Nr 1 avd. 5 och 10 avd.6 Bryr mig dock aldrig om Spelvärde, ganska kass enl.mig. TT är bäst tycker jag! Sen kommer Ögat...

Ser att jag prickat för 10 Felicity Shagwell ngn gång tidigare i veckan. Undrar varför? André Eklund är ingen jag brukar tro på i storloppssammanhang, på de 300 starter som visas på ST har han han startat 15 ggr i rikstoton, 0 vinst.

Tror att det berodde på hennes höga avelsindex, 126!

Senast redigerad av 777 den 2019-07-06 klockan 09:45. Anledning: tillägg
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:52   #53
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Lurig omgång tycker jag och svårt hitta klockrena spikar. Tankarna hittills:
1: Hopplöst svårt. Kan bli körning mellan 1,6,7. Skulle gynna 9 och 12 som nog är bäst. Vågar nog heller inte bortse från 8 där de låter nöjda.
2: Risk att jag behöver spika favoriten i brist på annat. 8 tidig bakom liksom 5 och ev. 9.
3: Här är ett av mina drag för dagen och som läget är nu så spikar jag nog Policy of Truth. Gör alltid bra lopp och har nu fått växa in bland de bäst. Jag tror favoriten har passerat bäst för och Berghs är värst emot.
4: 6,7,8 som alltid i spårtrappa intressanta. 14 klart spännande som någon nämnde, gillar dock inte lutningen på resultaten genom åren. Favoriten åker nog med på spetschansen.
5: Konstig silverdiv där nästan alla är nya i klassen. Av den anledningen funderar jag på att chansspika Master Crowe som är gedigen och klart rikast. Hoppas att formen sitter där.
6: Känns inte rätt att luta sig mot Kevin även om den nog spetsar. Vill ha med Berghs från bästa spåret. Och Björn. Skrik på 10 men Eklundh från bakspår?
7: Tror Exclamation Mark är bäst men känns som Pastor Power sitter i spets tidigt och då blir svårslagen. Stänger nog på de två.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+3)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:58   #54
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Märker att eftersom det skrällde mycket i torsdag på Halmstadtravet så medvetet eller undermedvetet verkar ni vara många som letar skrällar överallt nu. Det kan bli raka motsatsen med en favoritparad!

Men jag tänkte nämna en skrällhäst jag tror de flesta av er har hoppat över helt och det är Wingait CH i femte avdelningen från ett bra sjättespår.

Man blir allt lite sugen på V75 när det är Halmstad och 20 mille extra i potten
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 09:59   #55
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Dagens Avslag

Dagens avslag måste väl ändå vara 3 Ebony Boko. Spetsar ofta men räcker aldrig på rikstoton.
Observera att det skall regna fram till 18 i Halmstad idag. Då vinner inga tidiga ledare sina lopp, det såg vi senast i Torsdags när Halmstad körde sin sprintermästar V75:a.

Hur det gick för de tidiga ledarna i torsdags:

Avd1) Nyhet spetsar och slutar 4:a imål - vinnaren Giant Shadow vinner från dödens

Avd2) Deep Pockets spetsar och slutar 4:a imål- Vinnaren Frenchnorwegian ID avgör via fjärdespår på upploppet efter en resa 3:e in som senare blev 3:e ut.

Avd3) Global Withdrawl spetsar och slutar 5:a - vinnaren 5 Pino Bob avgör via tredjespår på upploppet efter en resa i rygg ledaren.

Avd4) Fastfood Hannover spetsar och slutar sist- Vinnaren Adde SH håller undan efter en resa i rygg ledaren som senare vart dödens och tog ledningen i början på upploppet.

Avd5) Bring me happy spetsar och slutar diskad efter en galopp på sista bortre lång - vinnaren Stardust Melody får rygg ledaren och sedan gratis ledning i sista sväng nör ledaren galopperar, håller undan knappt.

Avd6) New life wheels spetsar och slutar 4:a- Vinnaren Smevikens Cruiser får tidig dödens som blir andra ut och avgör via tredjespår på upploppet,

Avd7) Shadow Gar Spetsar och blir 2:a - vinnaren Dear Friend kuppar till sig ledningen mitt i loppet och vinner säkert. Banan har vid det här laget torkat upp en del och här hade kanske Shadow Gar kunnat vinna från ledningen om man inte överraskats av Dear Friends attack mitt i loppet.

Ingen ledare vann .

Ebony Boko spelas till klar favorit på spetschansen.....
en häst som normalt inte räcker på rikstoton från ledning skall alltså vinna på en bana där det är missgynnat att gå i ledning vid kladdig bana?

Leta vinnare som får spårsnåla resor och är starka avslutare. I torsdags såg det ut som det var mycket bättre bana i tredje, fjärdespår över upploppet. Där biter spurten bra!

De som höll undan från ledning i torsdags var inte tidiga ledare - de körde sig till spets/fick spets under loppets andra hälft.

lycka till med spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
777 (+6), asgaya3141 (+10)

Senast redigerad av Basse den 2019-07-06 klockan 10:01.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:03   #56
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
6: Känns inte rätt att luta sig mot Kevin även om den nog spetsar. Vill ha med Berghs från bästa spåret. Och Björn. Skrik på 10 men Eklundh från bakspår?
Ursäkta besserwissrande, men spår 1 är det klart bästa i detta lopp.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:04   #57
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Dagens Avslag

Dagens avslag måste väl ändå vara 3 Ebony Boko. Spetsar ofta men räcker aldrig på rikstoton.
Observera att det skall regna fram till 18 i Halmstad idag. Då vinner inga tidiga ledare sina lopp, det såg vi senast i Torsdags när Halmstad körde sin sprintermästar V75:a.

Hur det gick för de tidiga ledarna i torsdags:

Avd1) Nyhet spetsar och slutar 4:a imål - vinnaren Giant Shadow vinner från dödens

Avd2) Deep Pockets spetsar och slutar 4:a imål- Vinnaren Frenchnorwegian ID avgör via fjärdespår på upploppet efter en resa 3:e in som senare blev 3:e ut.

Avd3) Global Withdrawl spetsar och slutar 5:a - vinnaren 5 Pino Bob avgör via tredjespår på upploppet efter en resa i rygg ledaren.

Avd4) Fastfood Hannover spetsar och slutar sist- Vinnaren Adde SH håller undan efter en resa i rygg ledaren som senare vart dödens och tog ledningen i början på upploppet.

Avd5) Bring me happy spetsar och slutar diskad efter en galopp på sista bortre lång - vinnaren Stardust Melody får rygg ledaren och sedan gratis ledning i sista sväng nör ledaren galopperar, håller undan knappt.

Avd6) New life wheels spetsar och slutar 4:a- Vinnaren Smevikens Cruiser får tidig dödens som blir andra ut och avgör via tredjespår på upploppet,

Avd7) Shadow Gar Spetsar och blir 2:a - vinnaren Dear Friend kuppar till sig ledningen mitt i loppet och vinner säkert. Banan har vid det här laget torkat upp en del och här hade kanske Shadow Gar kunnat vinna från ledningen om man inte överraskats av Dear Friends attack mitt i loppet.

Ingen ledare vann .

Ebony Boko spelas till klar favorit på spetschansen.....
en häst som normalt inte räcker på rikstoton från ledning skall alltså vinna på en bana där det är missgynnat att gå i ledning vid kladdig bana?

Leta vinnare som får spårsnåla resor och är starka avslutare. I torsdags såg det ut som det var mycket bättre bana i tredje, fjärdespår över upploppet. Där biter spurten bra!

De som höll undan från ledning i torsdags var inte tidiga ledare - de körde sig till spets/fick spets under loppets andra hälft.

lycka till med spelet
Samtidigt så var det många i de tidigare loppen som vann trots invändig resa så det är svårt att dissa att gå i ledningen helt på banan.
Möjligen kan det ju ha varit ett slukhål i början av upploppet eller så, då vinnarna redan tagit sig ut från innerspåret.

Hur var vinden i torsdags?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:09   #58
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Samtidigt så var det många i de tidigare loppen som vann trots invändig resa så det är svårt att dissa att gå i ledningen helt på banan.
Möjligen kan det ju ha varit ett slukhål i början av upploppet eller så, då vinnarna redan tagit sig ut från innerspåret.

Hur var vinden i torsdags?
Ingen aning om vinden. Invändiga resor hade många av vinnarna i torsdags, rygg redaren och 3:e in och kunde ta sig ut i senare delen av loppet.

Det är ledning runt om som känns svårare på Halmstad vid taskigt väder
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:13   #59
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17421
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
Samtidigt så var det många i de tidigare loppen som vann trots invändig resa så det är svårt att dissa att gå i ledningen helt på banan.
Möjligen kan det ju ha varit ett slukhål i början av upploppet eller så, då vinnarna redan tagit sig ut från innerspåret.

Hur var vinden i torsdags?
Det var ordentlig motvind på bortre långsidan sas det.

Lite lugnare med vinden idag vad jag kan se, den vädersida som brukar stämma bäst här nere i väst yr.no(enligt mig, och bönderna här ) visar regn fram till 14/15 idag.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-06, 10:15   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Tycker att det är en riktigt rolig omgång vi har att se fram emot, synd bara att det är så många strykningar.

Någon som bor eller befinner sig i närheten av banan som kan ge en färsk rapport om hur vädersituation ser ut just nu?

Lite av mina tankar om omgången:
Avd 1. Otroligt jämnstreckat i loppet, här skulle man ju verkligen vilja gå kort men troligtvis kommer de flesta hästarna komma med på min kupong. Mina förstahästar är 4-5-6-9. Klar fördel för 5 nu med strykningen på 3. Tidigare i veckan var jag inne på att Harvey var ett kul drag, men i skrivande stund är han nästan favoritspelad!? Mina miljondrag är Gideon H.Renka och Eskimo Brother.

Avd 2. Conny uppåt, bra spår och formstall, tänkbar spik trots nästan 60% på Nolimitjimmit. Om jag inte spikar vill jag nog ha med de flesta.

Avd 3. Tror en hel del på Coktail Fortuna och det är en tänkbar spik idag. Ska bli intressant att höra nya intervjuer med Johan nu efter att Rajesh Face blev stuken. Min tredjehäst är Jairo men den hamnar nog utanför kupongen nu efter strykningen.

Avd 4. Vågar man ta bort någon häst alls här?

Avd 5. Jämt silverlopp. Klar förstahäst och utgång för mig är 4 Adiago Trot som förövrigt vann den här tävlingsdagen förra året. 2 Rushmore Face tidig för mig.

Avd 6. 2-6-10 förstahästar men Kevin Oscarsson eller André Eklundh vinner väl inte ett lopp med 800K? Utrustningsförändringarna på Funny Chengal gör nog att jag går på Björn Goop rakt ut. Om man garderar på ska man inte missa 3-4-5.

Avd 7. Tänkbar spik Global Undecided, men sitter helst med många hästar i sista. Sir Henry är en följehäst som jag vann mycket pengar på när han vann
på Solvalla i April, han lyckas ju dock aldrig leverera när det är V7 och verkar springa som bäst när det är fint väder. Peter låter uppåt på Pastor Power och kul med Jepson upp. Exclamation Mark min fjärdehäst och mina miljonhästar är 11 och 8 med son och far Untersteiner på hemmaplan.
Som jag tidigare skrev, så finns det ett för mig alldeles för högt odds på femman i första, fn 12,50 på svs, Unibet har 4,65 på plats, som givetvis känns intressant det med...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td