Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-25, 19:13   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

V75 Jägersro


Staro Leonardo och ike Schermer känns som spontant två bra spikar, undra hur hårt betrodda dom blir?...men vänta nu, är ju volt i första...risk att Örre sitter i front med RNN...

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-25 klockan 19:16.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 19:44   #2
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3451
Standard

mt insider...

missa inte upload.
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 19:56   #3
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

V75 Jägersro 31 augusti


Så är den här äntligen. Den fantastiska derbyhelgen på Jägersro där atg bjuder sina kunder på dubbla V75or och dessutom är det redan dags igen för jackpott på lördag då femrättspoolen konfiskerades på nytt redan dagen efter multijackpoten . Att det sedan mest blir en jackpottlördag för spelbolaget reklammässigt och för spelförsäljarna i atg live på lördag är en annan sak, för det är ju inte särskilt många extra miljoner det handlar om denna gång.

Glädjande att se fulla fält för så har inte alltid varit fallet denna helg på Jägersro. Dels ska dom själv fyllla två V75 dagar och sen drar V86 xpress igång igen på onsdag med fulla tävlingsdagar på Åby och Solvalla och Solvalla kör även på tisdag så det är tuff konkurrens om hästarna just nu. Det är dock två proppar för hästar av rätt låg klass som lagts in förutom de ordinarie propparna så någon lördag av absolut toppklass handlar det inte om på lördag.

V75-1

Ett kanonlopp både sportsligt och spelmässigt och naturligtvis inleds denna jackpottlördag med ett voltlopp. Hade det varit auto hade väl Staro Leonardo på insatsen barfota runt om näst senast varit ett spikalternativ för spelarna glömmer snabbt. Den galopperade ju som bekant senast som hårt spelad. Men spår 4 i volten, några omstarter och att den tidigare har flera g i voltlopp gör att man blir tveksam. Kanske Lövgren dessutom slår på skor nu. Barfota näst senast såg ut att vara ett jätteplus. Dessutom stentufft emot.

Reverend Wine skrällde sist på V75 i Örebro och Jepson upp igen. Spåret?
Royal Navy Neo vann sommartravets final enkelt över samma distans men drog också på sig rejält med pengar då. Örjan upp.
Night Brodda derbykval senast . Då galopp men kommer från ett riktigt formstall.
Några till kan nämnas. Ett fantastiskt kul spelllopp.

V75-2

Detta fantastiskt fina klass 2 försök måste vara ett av de mest vidöppna som körts. Nästan omöjligt att utse en vinnare. Spåren på Jägersro normalt det man då kan gå på men blir inte mycket klokare då. Helgardera är rådet på att se startlistan och inga hästar som sticker ut direkt poängmässigt helker.

V75-3

Spets på Jägers viktigt. 1640m auto. Disco Volante brukar vara riktigt bra efter lite vila. Säger spets och slut och dagens första spik. En riktigt kul sådan med för tveksamt om den ens blir favorit.

V75-4

Här är det några med med väldigt låga startpoäng men ändå ett lurigt stolopp över två volter. Man bör nog leta vinnarna på startvolten för märrarna är ju oftast inte så sugna på att springa om varandra om det inte är de allra bästa. Tittar man dock lite närmare så kan konstateras att loppet är riktigt dåligt för att vara V75 lopp. Om jag tvingas säga någon så säger jag Miss Pastis som hade två raka på Jägersro innan 3e platsen senast i Tingsryd. Men ingen mordvinnare direkt.

V75-5

Olle Alsen reser ända till Jägersro med sin megastjärna MT Insider för att starta i silver över 1640m a. Jublet måste ha hörts i halva Norrland när han såg startspåret. Med den från spår 1 är i alla fall inte spetsstriden något som behöver analyseras , men desto värre att räkna på om den håller i 1,5 varv mot bl a en sådan kanon som Gina Schermer som senast var 3a i sto EM. Troligen inte om inte alla ger sig och låter honom få köra ganska lugnt första varvet men knappast troligt väl när t ex Roger M fick ett kanonspår med sin megastjärna Dragster som även är snabb ut. Man måste ändå tippa Gina Schermer trots allt. Det är en riktig kanonmärr. Man ska nog inte heller glömma Northern Commander som ju var ruggigt fin i jubileumspokalen mot helt annat motstånd än detta.

V75-6

Liknande lopp som avd 4 men här fyraåringar över två volter. Pere Ebu verkar utvecklas för varje start och den kan bli svårfångad för tilläggshästarna om bra start är känslan. Flera bra 4 åringar på tillägg och hetast av dom är väl Dahlén/Jepsons Daimen H som också bara verkar bli bättre och bättre men sannerligen ingen lätt uppgift att inte ens ha framspår på tilläggsvolten. Man bör nog ta några till på tillägg om man inte chansspikar Pere Ebu.

V75-7

Dagens sista lopp kanske det bästa. Ett riktigt fint klass 1 försök . Ike Schermer gick inte till derbyfinal men övertygade stort Åbergskvällen . Dock var det loppet stängt vid 185 tkr så propositionsmässigt är det här väldigt mycket tuffare. Att gå ut i klass 1 stängt vid 500 tkr med 250 på kontot något helt annat än proppen Åbergskvällen när den stod perfekt inne. Är nog läge att gardera. Tony Africa missade derbyt men 4a mot Attreversiamo mfl inget att skämmas över . Inga sådana hästar här men dåligt spår. Lugauers Spartak Face två raka i vardagslopp. Värre nu. Kul lopp.


I morgon kommer startlistorna till V75 söndag. Som det ser ut just nu blir det svårare för Jägersro att få till fulla lopp då. Ska försöka återkomma i veckan md dom loppen men kan inte lova när pga av mycket att göra på jobbet hela veckan.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-25, 20:14   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
mt insider...

missa inte upload.
Är väl ett varv för långt
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 00:09   #5
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 883
Sharp$: 3256
Standard

Staro Leonardo & Exclamation Mark kanske man kan spika. Ribaude kan utmana Ike Schermer?
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 05:55   #6
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3451
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Är väl ett varv för långt
Nej det tror jag nog inte, garsntispets och inget monster motstånd. Om vi pratar om mt insider
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 13:52   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av virre82 Visa inlägg
Nej det tror jag nog inte, garsntispets och inget monster motstånd. Om vi pratar om mt insider
Skämtåsido(det där med ett varv för långt), ska bli intressant att höra vad kusken säger, om det ska köras i ledning till varje pris eller släppas till någon bra rygg. Olle sitter mycket på leken i hur detta lopp kommer att köras...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 16:18   #8
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Skräll?


Spontant känner jag när M.T. Insider och Dragster har framspår och Gina Schermer får det jobbigt att ev. gå till ledning så bäddar det fint för bakspår och vilken passar bäst då? Naturligtvis Adrian!! Kanske Norton C. om den hamnar fint till.
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 18:54   #9
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

1NORTON COMMANDER va i jämt skägg med guldhästar senast.. Ser inga såna på lördag samt ett sto emot.. Ja spiken va ju inte svår att hitta på lördag...7M.T.INSIDER snabb ut. Men när vann olle å hästen i v75 senast
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 19:58   #10
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Skämtåsido(det där med ett varv för långt), ska bli intressant att höra vad kusken säger, om det ska köras i ledning till varje pris eller släppas till någon bra rygg. Olle sitter mycket på leken i hur detta lopp kommer att köras...vi får si...
Rondenintervjun gav inte mycket. 1x2 typ gällande taktik från spets (som han garanterar). Max utrustning med jänkarvagn och barfota runt om.
Rankad 9a i onsdagsronden så dom tror inte mycket på den i alla fall även om jag bara var inne och kollade snabbt på tåget på väg hem från jobbet i kväll.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-26, 22:32   #11
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ike Schermer har 68% i den inledande streckningen, ujujuj så överstreckad den kan bli...kan ju däremot bli ett skapligt vinnarodds när alla drar emot den, vi får (som vanligt) si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-27, 11:23   #12
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 938
Sharp$: 1178
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
1NORTON COMMANDER va i jämt skägg med guldhästar senast.. Ser inga såna på lördag samt ett sto emot.. Ja spiken va ju inte svår att hitta på lördag...7M.T.INSIDER snabb ut. Men när vann olle å hästen i v75 senast
Och NORTON COMMANDER , har sin bästa bit till slut, det har ju knappast MT Insider.
1William är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-29, 20:45   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag köper Norton som storfavorit med hull och hår, den har perfekt läge och hör hemma i en mycket högre klass. Mosar dem! Andra större favoriten köper jag också, samma fina spår och Ike Schermer fick ju massa sparat senast och lär ju vara ganska toppad de här veckorna när siktet var inställt på att vinna derbyt.

Så favoritsystemet är öppnat och jag tror det bara kommer spelas ett V75-system från mitt håll på lördag. Det är halvöppna lopp i övrigt (sprängfulla fält och tre voltlopp) så det bör bli utdelning i minst två vinstgrupper även om dessa infriar!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 10:38   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Pere Ubu(7,00 på bet365) och Get Ready on Tour(8,75 på Unibet).– 5 Pere Ubu (V75-6) gör det bra och verkar ta loppen bra. Jag tror han kommer göra ett fint lopp igen. Han har öppnat bra med voltstart tidigare och jag tror man kan skicka iväg honom ordentligt härifrån – sedan är det tacksam att det inte är några springspår. Barfota bak, öppet huvudlag och vanlig vagn som senast.
– 3 Get Ready On Tour (V75-6) går bra nu och där kan man snacka om att hitta växlar barfota. Vissa hästar märks det inte alls på, men här har det varit markant bättre. Vann senast och det var nog det bästa loppet han gjort i sitt liv – han höll farten väldigt bra över linjen. Det blir barfota runt om, halvstängt huvudlag och jänkarvagn.
En påtagligt optimistisk PU, som säger att om han vore kusk, så kör han dom i ledning...sonen lär få den informationen han också...Speciellt GRON kan vara mycket intressant om han lyckas ta spets, Ebbinge är ju ingen offensiv kusk, utan lär sätta sig lugn utvändigt(eller t.o.m krypa ner i rygg, fast knappast troligt då han blev fast senast) och då kan loppet vara "låst", sen får vi se om favven är så bra så att den tar ner GRON sista biten...

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-30 klockan 11:08.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 11:05   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Pere Ubu(7,00 på bet365) och Get Ready on Tour(8,75 på Unibet).– 5 Pere Ubu (V75-6) gör det bra och verkar ta loppen bra. Jag tror han kommer göra ett fint lopp igen. Han har öppnat bra med voltstart tidigare och jag tror man kan skicka iväg honom ordentligt härifrån – sedan är det tacksam att det inte är några springspår. Barfota bak, öppet huvudlag och vanlig vagn som senast.
– 3 Get Ready On Tour (V75-6) går bra nu och där kan man snacka om att hitta växlar barfota. Vissa hästar märks det inte alls på, men här har det varit markant bättre. Vann senast och det var nog det bästa loppet han gjort i sitt liv – han höll farten väldigt bra över linjen. Det blir barfota runt om, halvstängt huvudlag och jänkarvagn.
En påtagligt optimistisk PU, som säger att om han vore kusk, så kör han dom i ledning...sonen lär få den informationen han också...
Lugauer påtagligt optimistisk om sin i sista också och det är full laddning. Blir ingen walk in the park för den som tänkt sig ledningen...

Pere Ubu har jag redan lirat förhand på. De borde få svårt att hämta handikappet på den, även om det är några derbykusar där bakom.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 11:16   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lugauer påtagligt optimistisk om sin i sista också och det är full laddning. Blir ingen walk in the park för den som tänkt sig ledningen...

Pere Ubu har jag redan lirat förhand på. De borde få svårt att hämta handikappet på den, även om det är några derbykusar där bakom.
Knäckfrågan är nog om Lugauer kan hålla frambenen före i första sväng, är den så snabb?...GRON klarar "nog" att svara ut Ebbinge "sida vid sida", intressant inledning...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 13:04   #17
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Jens Sjödén V75 Jägersro lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 14:13   #18
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Daniel Berglund V 75 Jägersro lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 16:57   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Strykningen av femman i första gör nog detta till ett rent "två-hästars", Staro L gynnas rejält av detta, då den får en helt annan plats att vända upp på och samma sak med RNN, han slipper "vänta in" femtespåret, utan kan ladda framåt direkt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 20:21   #20
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Strykningen av femman i första gör nog detta till ett rent "två-hästars", Staro L gynnas rejält av detta, då den får en helt annan plats att vända upp på och samma sak med RNN, han slipper "vänta in" femtespåret, utan kan ladda framåt direkt...
Enhästars nästan. Stor risk för spets för ÖK och blufflopp. Men jag dubblar nog med ett. Är den stabil sista voltningen så laddar nog Conni ordentligt för spets och slut. Dock ganska hög galopprisk för den. Betalar mycket hellre för den än för Staro L.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 21:07   #21
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-30, 22:05
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 105,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6, 7, 8, 10, 11 (3, 9)
2: 3, 4 (5, 9)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 1, 3, 6, 9, 11 (10, 4)
5: 4 Norton Commander (3, 6)
6: 7 Dallas (5, 13)
7: 1, 4, 5 (3, 6)

7x2x1x5x1x1x3 = 210 rader.
210 x 1 x 0,50 kr = 105,00 kr.
Totalt: 105,00 kr.
Rättningskod:
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 22:23   #22
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Erik upp på 10 Borups Senator ... Mycket intressant.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 22:39   #23
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Jag kommer chansspika 1 Evoque med CE trea från spår 7 i Derbyuttagningen. Conrads Rödluva vann det loppet.
Slog bra hästar Darshana va typ 10a i det loppet. En eller många. Spår ett i volt på framspår är ju det bästa man kan ha så jag tar ställning. Endast 7 % men lär nog sluta på 10-12 skulle jag tro.
Har jag råd så skulle jag kunna tänka mig att låsa med Jepson.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-08-30 klockan 22:44.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 22:48   #24
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sen borde väl Pastore Bob ha rätt bra chans från ledningen. Kolla vilka han mött på slutet. Spets lär det ju bli nu när han fick spår 6 vilket är ett mycket bra spår på just Jägersro. Finns ingen Ringostarrtreb eller Proppen här. Snabbast tid oxå.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 23:33   #25
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Sen borde väl Pastore Bob ha rätt bra chans från ledningen. Kolla vilka han mött på slutet. Spets lär det ju bli nu när han fick spår 6 vilket är ett mycket bra spår på just Jägersro. Finns ingen Ringostarrtreb eller Proppen här. Snabbast tid oxå.
Pastore Bob kanske spetsar men stannar ju ”alltid” när mållinjen närmar sig.

Var nog ett stort misstag att tacka ja till elitloppet förra året. Hästen verkar ju helt sakna självförtroende efter det loppet. Har vunnit ETT lopp efter det och det var i ett vanligt lopp med endast 4 startande hästar.

Spets och släpp för en eventuell platchans hade jag beordrat om jag ägt/tränat hästen....
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-30, 23:35   #26
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1497
Standard

Vinner 5 Pere Ubu i avd 6 skall jag äta upp min
stråhatt med currymajjo.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Timotimo (+1)
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 04:05   #27
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Så är den här äntligen. Den fantastiska derbyhelgen på Jägersro där atg bjuder sina kunder på dubbla V75or och dessutom är det redan dags igen för jackpott på lördag då femrättspoolen konfiskerades på nytt redan dagen efter multijackpoten . Att det sedan mest blir en jackpottlördag för spelbolaget reklammässigt och för spelförsäljarna i atg live på lördag är en annan sak, för det är ju inte särskilt många extra miljoner det handlar om denna gång.

Glädjande att se fulla fält för så har inte alltid varit fallet denna helg på Jägersro. Dels ska dom själv fyllla två V75 dagar och sen drar V86 xpress igång igen på onsdag med fulla tävlingsdagar på Åby och Solvalla och Solvalla kör även på tisdag så det är tuff konkurrens om hästarna just nu. Det är dock två proppar för hästar av rätt låg klass som lagts in förutom de ordinarie propparna så någon lördag av absolut toppklass handlar det inte om på lördag.

V75-1

Ett kanonlopp både sportsligt och spelmässigt och naturligtvis inleds denna jackpottlördag med ett voltlopp. Hade det varit auto hade väl Staro Leonardo på insatsen barfota runt om näst senast varit ett spikalternativ för spelarna glömmer snabbt. Den galopperade ju som bekant senast som hårt spelad. Men spår 4 i volten, några omstarter och att den tidigare har flera g i voltlopp gör att man blir tveksam. Kanske Lövgren dessutom slår på skor nu. Barfota näst senast såg ut att vara ett jätteplus. Dessutom stentufft emot.

Reverend Wine skrällde sist på V75 i Örebro och Jepson upp igen. Spåret?
Royal Navy Neo vann sommartravets final enkelt över samma distans men drog också på sig rejält med pengar då. Örjan upp.
Night Brodda derbykval senast . Då galopp men kommer från ett riktigt formstall.
Några till kan nämnas. Ett fantastiskt kul spelllopp.

V75-2

Detta fantastiskt fina klass 2 försök måste vara ett av de mest vidöppna som körts. Nästan omöjligt att utse en vinnare. Spåren på Jägersro normalt det man då kan gå på men blir inte mycket klokare då. Helgardera är rådet på att se startlistan och inga hästar som sticker ut direkt poängmässigt helker.

V75-3

Spets på Jägers viktigt. 1640m auto. Disco Volante brukar vara riktigt bra efter lite vila. Säger spets och slut och dagens första spik. En riktigt kul sådan med för tveksamt om den ens blir favorit.

V75-4

Här är det några med med väldigt låga startpoäng men ändå ett lurigt stolopp över två volter. Man bör nog leta vinnarna på startvolten för märrarna är ju oftast inte så sugna på att springa om varandra om det inte är de allra bästa. Tittar man dock lite närmare så kan konstateras att loppet är riktigt dåligt för att vara V75 lopp. Om jag tvingas säga någon så säger jag Miss Pastis som hade två raka på Jägersro innan 3e platsen senast i Tingsryd. Men ingen mordvinnare direkt.

V75-5

Olle Alsen reser ända till Jägersro med sin megastjärna MT Insider för att starta i silver över 1640m a. Jublet måste ha hörts i halva Norrland när han såg startspåret. Med den från spår 1 är i alla fall inte spetsstriden något som behöver analyseras , men desto värre att räkna på om den håller i 1,5 varv mot bl a en sådan kanon som Gina Schermer som senast var 3a i sto EM. Troligen inte om inte alla ger sig och låter honom få köra ganska lugnt första varvet men knappast troligt väl när t ex Roger M fick ett kanonspår med sin megastjärna Dragster som även är snabb ut. Man måste ändå tippa Gina Schermer trots allt. Det är en riktig kanonmärr. Man ska nog inte heller glömma Northern Commander som ju var ruggigt fin i jubileumspokalen mot helt annat motstånd än detta.

V75-6

Liknande lopp som avd 4 men här fyraåringar över två volter. Pere Ebu verkar utvecklas för varje start och den kan bli svårfångad för tilläggshästarna om bra start är känslan. Flera bra 4 åringar på tillägg och hetast av dom är väl Dahlén/Jepsons Daimen H som också bara verkar bli bättre och bättre men sannerligen ingen lätt uppgift att inte ens ha framspår på tilläggsvolten. Man bör nog ta några till på tillägg om man inte chansspikar Pere Ebu.

V75-7

Dagens sista lopp kanske det bästa. Ett riktigt fint klass 1 försök . Ike Schermer gick inte till derbyfinal men övertygade stort Åbergskvällen . Dock var det loppet stängt vid 185 tkr så propositionsmässigt är det här väldigt mycket tuffare. Att gå ut i klass 1 stängt vid 500 tkr med 250 på kontot något helt annat än proppen Åbergskvällen när den stod perfekt inne. Är nog läge att gardera. Tony Africa missade derbyt men 4a mot Attreversiamo mfl inget att skämmas över . Inga sådana hästar här men dåligt spår. Lugauers Spartak Face två raka i vardagslopp. Värre nu. Kul lopp.


I morgon kommer startlistorna till V75 söndag. Som det ser ut just nu blir det svårare för Jägersro att få till fulla lopp då. Ska försöka återkomma i veckan md dom loppen men kan inte lova när pga av mycket att göra på jobbet hela veckan.
Tror du är helt fel ute att man inte behöver anylsera M.T insiders startsnabbhet.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 07:49   #28
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Kryssar två raka Lövgren och går vidare.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 08:31   #29
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

En måste ju gilla Sjödéns resonemang att bara tre hästar står bra inne. Kan det hända att ingen häst står bra inne?������
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 09:15   #30
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Pastore Bob kanske spetsar men stannar ju ”alltid” när mållinjen närmar sig.

Var nog ett stort misstag att tacka ja till elitloppet förra året. Hästen verkar ju helt sakna självförtroende efter det loppet. Har vunnit ETT lopp efter det och det var i ett vanligt lopp med endast 4 startande hästar.

Spets och släpp för en eventuell platchans hade jag beordrat om jag ägt/tränat hästen....
Du har nog rätt där. Då vinner väl Ulf som tar över spets då? Inte vinner väl Erik från dödens...
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 09:17   #31
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kommer nog ta bort Rick i sista eftersom Conrad kommer spetsa. 1,5,6 låser jag på.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 09:24   #32
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2676
Standard

Tror ni det är lönt att ta med Dragster idag? Såg trött ut på Visby men kämpa på rätt bra. Han lär ju sitta i spets ganska tidigt ,oavsett vad Alsen säger på förhand så brukar han ju snällt släppa när det kommer till kritan.
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 09:47   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Vinner 5 Pere Ubu i avd 6 skall jag äta upp min
stråhatt med currymajjo.
Bon appetit!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 09:50   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Började fundera på Danilo Brick, men gillade inte den här kommentaren, kan ju bli rejält över från det tillsynes perfekta läget...- Det gick väldigt fort i öppningen senast, och därför kom också galoppen. Hästen känns jättefin, men man får ta det lite försiktigt från start och inte ladda för mycket. Båda våra hästar i loppet är i bra ordning, och det är nog den som får det bästa loppet som är längst framme. Skor den här gången, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:23   #35
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Började fundera på Danilo Brick, men gillade inte den här kommentaren, kan ju bli rejält över från det tillsynes perfekta läget...- Det gick väldigt fort i öppningen senast, och därför kom också galoppen. Hästen känns jättefin, men man får ta det lite försiktigt från start och inte ladda för mycket. Båda våra hästar i loppet är i bra ordning, och det är nog den som får det bästa loppet som är längst framme. Skor den här gången, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos.
Väldigt lågstreckad ändå. Kan inte förstå att den bara är hälften så hårt betrodd som stallkamraten som startar från stängt spår. Man VET ju att Timo har vässat de här hästarna inför dessa helger (och han vet hur man gör).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:32   #36
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Tror ni det är lönt att ta med Dragster idag? Såg trött ut på Visby men kämpa på rätt bra. Han lär ju sitta i spets ganska tidigt ,oavsett vad Alsen säger på förhand så brukar han ju snällt släppa när det kommer till kritan.
Dragster var duktig som tvåa efter Reckless på 3160 m näst senast. Idag tar 1 ledningen och släpper sannolikt till 2. 4 eller 6 tar dödens. Då får en av dem eller 3 andrapar ytter. Reijo påpekar, att 3 hade tussarna kvar senast och kan idag gå en tid 9,5 - 10.

För den som går kort låses loppet på 4 och 6. Därefter rankas 3. 2 blir fjärderankad och kan hålla ända in i mål till 2 %.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:34   #37
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Började fundera på Danilo Brick, men gillade inte den här kommentaren, kan ju bli rejält över från det tillsynes perfekta läget...- Det gick väldigt fort i öppningen senast, och därför kom också galoppen. Hästen känns jättefin, men man får ta det lite försiktigt från start och inte ladda för mycket. Båda våra hästar i loppet är i bra ordning, och det är nog den som får det bästa loppet som är längst framme. Skor den här gången, säger Clas-Göran Björkroth hos Timo Nurmos.
Danilo utser Goop som spik i Björnkollen. Jag vet inte, en av flera.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:40   #38
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Väldigt lågstreckad ändå. Kan inte förstå att den bara är hälften så hårt betrodd som stallkamraten som startar från stängt spår. Man VET ju att Timo har vässat de här hästarna inför dessa helger (och han vet hur man gör).
Jo, 11% är lågt just nu, kan dock stiga ordentligt mot slutet och alltså t.o.m bli klar favorit på kvarvarande sen...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:45   #39
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

12 Loveexplosion H.C. va väl favorit på v75 i ett liknade lopp på Axevalla och slutade tvåa då. Är ju van att gå från tillägg och har springspår. Helt bortglömd nu till 2%? Människor glömmer så lätt
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:48   #40
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Jo, 11% är lågt just nu, kan dock stiga ordentligt mot slutet och alltså t.o.m bli klar favorit på kvarvarande sen...vi får si...
Nejnejnej, det kommer aldrig hända.

Det som är mest förvånande i hela omgången för mig är att Policy är så väldigt stor favorit. Trodde Disco skulle bli det när jag såg listan. Sen har läget förbättrats ganska mycket för Policy efter strykningen (och även för Pastore Bob så förutsättningarna ändrats lite).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 10:51   #41
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 2676
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Dragster var duktig som tvåa efter Reckless på 3160 m näst senast. Idag tar 1 ledningen och släpper sannolikt till 2. 4 eller 6 tar dödens. Då får en av dem eller 3 andrapar ytter. Reijo påpekar, att 3 hade tussarna kvar senast och kan idag gå en tid 9,5 - 10.

För den som går kort låses loppet på 4 och 6. Därefter rankas 3. 2 blir fjärderankad och kan hålla ända in i mål till 2 %.




Håller med om att 4 och 6 egentligen är i en klass för sig här. Just nu lutar det åt spik på nr6, baserat på att den förhoppningsvis får bästa loppet (startsnabb) och den inte verkar kunna galoppera i motsats till värsta konkurrenterna. Hoppas bara inte Exclamation får ledningen då sitter man där och svär...
Roligaste skrällen om man garderar måste vara Partizan, slår till när man minst anar det..

Just nu spik på 6 i första och femte!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+1)
flaquelg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 11:11   #42
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Danilo utser Goop som spik i Björnkollen. Jag vet inte, en av flera.
Jag brukar inte bry mig om björnkollen dock när han inte själv är med. Knappast att han då läser in sig på samma sätt som när han själv är med. Gissar att det här handlar om att han läst betaltjänsten spelvärde.se som han ofta verkar göra och nämna i björnkollen. Det är deras skrik i loppet . Dock enda betaltjänsten som har den som vinnare.

Tyckte själv att dagens V75 omgång var alldeles för svår för att passa min spelkassa så blir bara lite enloppsspel och ev en dd när jag kommer tillbaka från stranden vid 16 tiden.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 11:16   #43
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag brukar inte bry mig om björnkollen dock när han inte själv är med. Knappast att han då läser in sig på samma sätt som när han själv är med. Gissar att det här handlar om att han läst betaltjänsten spelvärde.se som han ofta verkar göra och nämna i björnkollen. Det är deras skrik i loppet . Dock enda betaltjänsten som har den som vinnare.

Tyckte själv att dagens V75 omgång var alldeles för svår för att passa min spelkassa så blir bara lite enloppsspel och ev en dd när jag kommer tillbaka från stranden vid 16 tiden.
Nej, han uttalar sig om hästen (samt ytterligare någon) som han själv kört i senaste loppet. Det räcker dock inte för att jag ska tycka att det är någon spik. Jag går igenom det mesta jag hittar för att få loss information.

Visst är det en svår och lurig omgång. Fina pengar att tjäna idag och då måste man ta chansen.

Senast redigerad av Shooter den 2019-08-31 klockan 11:18.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 11:25   #44
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
12 Loveexplosion H.C. va väl favorit på v75 i ett liknade lopp på Axevalla och slutade tvåa då. Är ju van att gå från tillägg och har springspår. Helt bortglömd nu till 2%? Människor glömmer så lätt
Olle hur ska du någonsin kunna vinna pengar om du aldrig spelar bara för att du tycker det ser lite svårt ut? När det är lätt vinner ju alla och då vinner du ju bara lite. Men även om det ser lätt ut kan det ju ha visat sig vara svårt. Kör ett system för det du har råd med och spika dem du har mest känsla som kanske inte är favoriter ( dina egna megastjärnorså har du ju möjlighet till bra pengar ändå.

Jag vann 42.000 på v65 för endast 98 kr så det går det vet du.

Svarade på mitt egna inlägg.. hehe blev lite fel där!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-08-31 klockan 11:28.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 11:27   #45
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Känns som större risk för för lätt omgång än för svår. Men kan slå åt båda håll idag som det känns. Finns många 1% iaf som kan vinna!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 11:33   #46
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Skulle nog hellre ta Tengil Face som har bättre läge med snabbare medeltid hemmabana egentränat än Danilo Brick med 50% risk för galopp och skor mm.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 11:53   #47
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Skulle nog hellre ta Tengil Face som har bättre läge med snabbare medeltid hemmabana egentränat än Danilo Brick med 50% risk för galopp och skor mm.
Jag skrev en not på Danilo Brick sist

Såg för lätt ut

visst barfota är bra men det kan också ha negativa sidor, större risk f galopp

Om Danilo inte tappat travet i kriteriekvalet hade han nog slagit Campo Bahia trots en stor del av loppet i dödens / på 2600
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 12:06   #48
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Jag skrev en not på Danilo Brick sist

Såg för lätt ut

visst barfota är bra men det kan också ha negativa sidor, större risk f galopp

Om Danilo inte tappat travet i kriteriekvalet hade han nog slagit Campo Bahia trots en stor del av loppet i dödens / på 2600
Ok tack för info. Väldigt kapabel häst med andra ord. Tveksam för Nurmohästar på just Jägers dock. Men kanske dumt att ta bort den då.

Måste ju ändå säga att den kanske gjorde 1 bra lopp och mot just CB som treåring och sen blev det inget mer tyvärr. Vet inte men hästen kanske dog där i och med det. Lite som Nurmos före detta stjärna som vann ett storlopp kommer inte ihåg vad den heter.

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-08-31 klockan 12:10.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 12:14   #49
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet

1) 6 r8-4 (6 fick ta det lugnt i finalen senast. Nu springspår och Örjan - SoS)

2) 4,5,8,9,12 (låg klass där 4 är en svag favorit. 5 bfro ffg och har bra chans om han får ledningen. 8 kuskförstärkt och bra chans felfri - bara streckad 6 %. 9 kan en 12-tid. 12 enormt kuskförstärkt med Erik)

3) 6 r3-7 (6 visar stigande form och har bra framspår efter strykningen. 7 vann ett skräplopp med fyra deltagare i mars. Hästen tog inte starten i Elitloppet 2018 så bra och har haft det trögt sen dess. 3 visar inget som räcker. 11 får svårt från bakspår. Spik 6)

4) 1,3,4,6,9,10,11,14 (dagens svåraste lopp. 1 har aldrig vunnit på 28 starter men var bra i derbykvalet. Här startar fler ston, som satt fast i derbykvalet, t ex starttröge 6. Jag gillar Erik som kusk och tror han får fart på 14 från springspår och länsar undan på upploppet till under 1 %)

5) 3,4,6 r2-5 (1 leder, 2 får överta med 3,4 eller 5 utanför. Om någon av dem kör bestämt kan Rauger efter strid släppa. 4 och 6 håller högst klass. Reijo låter uppåt på 3, som senast hade tussarna kvar och kan 9,5 - 10 här)

6) 5,6,10,11,13,15 r8-7 (13 blev senast bortkörd av Jorma, som inte gick ut från andra ytter i sista kurvan och drogs bakåt med allt kvar av en dödenstrött 8. Från framspår vore 13 en spik. 5 är travsäker och startsnabb och tar ledningen. 6 har chans på hemmabanan. 10 med Erik. 11 bfro ffg spikas i Björnkollen. Det här loppet vanns förra året av samma kusk och tränare som 15)

7) 1,4,5,6 r3-2 (jag garderar storfavoriten 4. Conrad låter optimistisk på 1. 5 är kapabel att vinna. 6 är stark och bortglömd till 4 %)

Kostar 1440:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 12:15   #50
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Någon som vet om Jägersro har Vagninfo som service som vissa andra banor?

Hittar ingen sådan på deras hemsida :-/

Skulle vilja veta om Beartime i andra ska gå med jänkarbike, med Jeppson upp så känns det naturligt om man skulle vilja testa bike med startsnabb häst från spår 8.
Att Spelvärde Spikar känns ju också som ett tecken på att det aviserats bike ffg då de brukar skrika ut bikehästar som veckans drag.

Senast redigerad av Basse den 2019-08-31 klockan 12:22.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 12:21   #51
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Norton commander med skor runt om? Någon som vet mer?
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 12:29   #52
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ok tack för info. Väldigt kapabel häst med andra ord. Tveksam för Nurmohästar på just Jägers dock. Men kanske dumt att ta bort den då.

Måste ju ändå säga att den kanske gjorde 1 bra lopp och mot just CB som treåring och sen blev det inget mer tyvärr. Vet inte men hästen kanske dog där i och med det. Lite som Nurmos före detta stjärna som vann ett storlopp kommer inte ihåg vad den heter.
Nurmos på bortaplan är ett kapitel för sig

Dock
Många av de hästar Nurmos siktar på Kriteriet / Derbyt med brukar inte göra många starter innan

Villiam kom till Kriteriekval med 5 starter, varav 3 var i lopp med 1a pris 10 !!! sedan blev det 2 000 000 på ett bräde

Derbyhästarna årsdebuterar tidigast midsommar ofta juli


PS i år tror jag Timos Kriteriehäst är Civilón , just nu 3 starter kanske 1 till innan kriteriekkvalet, Timo Äger själv Mamman lämnat Fredde Bs Caballion nästan 5 milj
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+5)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 12:59   #53
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5158
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kire1111 Visa inlägg
Norton commander med skor runt om? Någon som vet mer?
Marc Elias

@MarcDanielElias


Svarar
@JonasNoreen
och
@LugauerConni
Med skor, har tyvärr inte tillräckligt med hov!
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:01   #54
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag uppfattade - tror det var i Vass eller Kass, att 11 Danilo Brick skulle gå bfro ffg. Nu är han anmäld med skor ro. Hästen vann sina tre första starter med Jorma förra året. Han blev tvåa i kriteriekvalet. Därefter bara galopperat. Ett par gånger för Björn och 1 gång för Jorma.
Björn spikar 11 Danilo Brick i Björnkollen. Vad har han för skäl? Springspår? Bättre kusk? Någon som vet?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:01   #55
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Sist POT mötte Disco så va Disco före i mål för 4 starter sen på Kalmar. När Slide so Easy vann
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:04   #56
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag uppfattade - tror det var i Vass eller Kass, att 11 Danilo Brick skulle gå bfro ffg. Nu är han anmäld med skor ro. Hästen vann sina tre första starter med Jorma förra året. Han blev tvåa i kriteriekvalet. Därefter bara galopperat. Ett par gånger för Björn och 1 gång för Jorma.
Björn spikar 11 Danilo Brick i Björnkollen. Vad har han för skäl? Springspår? Bättre kusk? Någon som vet?

Motiveringen var väl att Danilo Brick kändes smällfin innan han slog ihop och galopperade , samt att springspår skulle vara ett plus.
Min egen tolkning är att Björn anser hästen vara för bra för klassen .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)

Senast redigerad av Basse den 2019-08-31 klockan 13:05.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:12   #57
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Så var det dags för det fantastiska Jägersro med massor av megastjärnor. Kanske någon Connys utmärker sig ? Jägersro är "bara" en uppvärmning för nästa helg då är det nämligen S O L Ä N G E T. Det ni! Vi höjer insatsen till 100 kr per andel så att det blir lite stake på grejorna.

Dagens terapi löses genom 3 spikar och en hel del garderingar

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 13:06
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 432,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 11 (8, 1)
2: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 (1, 2)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 1, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 15 (5, 14)
5: 4 Norton Commander (3, 6)
6: 11 Danilo Brick (5, 13)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (12, 9)

2x9x1x8x1x1x6 = 864 rader.
864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr.
Totalt: 432,00 kr.
Rättningskod: PLK JTV RTW
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), Fefaifb (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:23   #58
 
Reg.datum: aug 2015
Inlägg: 212
Sharp$: 2455
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Någon som vet om Jägersro har Vagninfo som service som vissa andra banor?

Hittar ingen sådan på deras hemsida :-/

Skulle vilja veta om Beartime i andra ska gå med jänkarbike, med Jeppson upp så känns det naturligt om man skulle vilja testa bike med startsnabb häst från spår 8.
Att Spelvärde Spikar känns ju också som ett tecken på att det aviserats bike ffg då de brukar skrika ut bikehästar som veckans drag.
Enligt intervjun med tränaren så hade Jeppson förslagit bike men efter diskussion så blir det enligt tränaren inte bike på Beartime.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Basse (+5)

Senast redigerad av TravPeter den 2019-08-31 klockan 13:28.
TravPeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:27   #59
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Värmer upp med lite V4 medan jag filar vidare på andelsspelet till V75

V4
Inlämnat: 2019-08-31, 14:24
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 14:45
Kostnad: 54,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3 (5, 4)
2: 2, 6, 7 (8, 1)
3: 3, 6, 7 (1, 10)
4: 14 Appaloosa (8, 7)

3x3x3x1 = 27 rader.
27 x 1 x 2,00 kr = 54,00 kr.
Totalt: 54,00 kr.
Rättningskod: WFB HTQ VWN
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:35   #60
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

Dante boko i första Monte, hoppas Sofia löser detta med hästen som borde leka hem det

V4
Avd
1: 2 Dante Boko (3, 1)
2: 8 Gulfstream Am (2, 7)
3: 1, 6, 7, 11 (10, 2)
4: 7, 8, 14 (3, 13)

1x1x4x3 = 12 rader.
12 x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr.
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:44   #61
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inexe Visa inlägg
Dante boko i första Monte, hoppas Sofia löser detta med hästen som borde leka hem det

V4
Avd
1: 2 Dante Boko (3, 1)
2: 8 Gulfstream Am (2, 7)
3: 1, 6, 7, 11 (10, 2)
4: 7, 8, 14 (3, 13)

1x1x4x3 = 12 rader.
12 x 1 x 2,00 kr = 24,00 kr.
Sannolik lapp men du går verkligen inte efter pengarna!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:46   #62
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 277
Sharp$: 1123
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Sannolik lapp men du går verkligen inte efter pengarna!
Räcker med få tillbaka runt 200kr att ha till DD

Edit: Snacka om bottennapp på Dante....

Senast redigerad av inexe den 2019-08-31 klockan 13:48.
inexe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:50   #63
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av inexe Visa inlägg
Räcker med få tillbaka runt 200kr att ha till DD

Edit: Snacka om bottennapp på Dante....
Jo, det kan vara en melodi för att dunka på en DD, absolut

Ja, galet vad dålig den var. Den utgick väl för den var ju inte ens med till sist...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:51   #64
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6132
Standard

Dagens försök
6
4,5,9,11,12
6
1,3,6,9,10,11
3,4,6,9
6
1,4

Lite favoritbetonat men får hoppas på Jula Downton i femte och ngn ytterligare kantboll
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 13:55   #65
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V4
Inlämnat: 2019-08-31, 14:45
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 14:45
Kostnad: 64,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3 (1, 5)
2: 8 Gulfstream Am (2, 7)
3: 3, 4, 6, 7 (1, 10)
4: 3, 7, 8, 14 (13, 10)

2x1x4x4 = 32 rader.
32 x 1 x 2,00 kr = 64,00 kr.
Totalt: 64,00 kr.
Rättningskod: QKJ GTN XPZ
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 14:00   #66
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Frågan är ju hur många lopp Conrad vinner totalt idag och imorgon. Har ju en jävla massa fina hästar till start!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 14:14   #67
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jag fäller Gulfstream men har nr 2 och inte 3 på start.. klantigt att inte gå hårdare :(
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 14:20   #68
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Som sagt ska man spela kuskar och inget annat
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 14:23   #69
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Dagens raket:

1: Plats 3 Ladyofthelake
5: Vinnare 6 Royal Navy Neo
9: Plats 3 Exclamation Mark
11: Plats 4 Ike Schermer
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 14:36   #70
 
eklonovs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stränkan
Inlägg: 109
Sharp$: 3113
Standard

skor på ike schermer , nån som har info om hur den gått med träpjucken innan ?
eklonov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 14:58   #71
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Min stolpe ut fortsätter! Appaloosa tvåa annars sitter mina raka DD... jaja, kanske V75 kan sitta istället... JOBBA!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:00   #72
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 696
Sharp$: 4062
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eklonov Visa inlägg
skor på ike schermer , nån som har info om hur den gått med träpjucken innan ?
från en intervju igår:

Han kommer att tävla med skor runt om den här gången, det blir lätta aluminiumskor bak och även om det är något negativt gör inte det inte jättestor skillnad, säger Rick Ebbinge.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eklonov (+200)
SakanAA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:03   #73
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Han har ju humor den där Kim Eriksson i intervjun om 15 Kyrkebys Rut: -"Hon har vunnit ett par lopp från ledningen. Idag har vi bakspår på tillägg och vi får nog fundera på en annan taktik."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5), AmaerildeRimfrost (+6), Gotland (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:04   #74
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5205
Standard

Dagens bidrag till potten:

Avd
1: 1, 2, 4, 11 (6, 8)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 1, 3, 6, 11 (7, 10)
4: 1, 3, 4, 9, 11 (10, 6)
5: 3 Exclamation Mark (4, 6)
6: 11, 13 (5, 6)
7: 1, 6 (4, 5)

Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:05   #75
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Kioskvältaren på Västertorp:

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 15:58
Västertorps Spel & Tobak, Skäggets Kioskvältars andelsspel
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 1 558,20 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (12, 6)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 1, 2, 3, 6, 7, 11 (10, 8)
4: 1, 3, 6, 9, 10, 11, 15 (4, 5)
5: 6 Gina Schermer (4, 3)
6: 6 Tengil Face (13, 5)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 (12, 11)

10x1x6x7x1x1x7 = 2940 rader.
2940 x 1 x 0,50 kr = 1 470,00 kr. Avgift 88,20 kr.
Totalt: 1 558,20 kr.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:10   #76
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

mitt bidrag!

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:08
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (1, 8)
2: 4, 5, 9, 12 (6, 8)
3: 6 Policy of Truth (3, 1)
4: 1, 6, 9, 10 (3, 11)
5: 6 Gina Schermer (4, 3)
6: 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15 (8, 9)
7: 1, 3, 4, 5 (2, 6)

1x4x1x4x1x9x4 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: NGC KTZ WZZ
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:12   #77
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
mitt bidrag!

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:08
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (1, 8)
2: 4, 5, 9, 12 (6, 8)
3: 6 Policy of Truth (3, 1)
4: 1, 6, 9, 10 (3, 11)
5: 6 Gina Schermer (4, 3)
6: 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15 (8, 9)
7: 1, 3, 4, 5 (2, 6)

1x4x1x4x1x9x4 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: NGC KTZ WZZ
Kopierat mitt rakt av eller? Hahhahahahhahahahahha

Du har ju form så kanske jag också kan få det eller kommer det gå troll för dig också
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:13   #78
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:12
Johan Salomonssons andelsspel
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (7, 1)
2: 5, 9 (4, 3)
3: 6 Policy of Truth (11, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (1, 10)
5: 6 Gina Schermer (4, 2)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (12, 14)
7: 1, 5, 6 (4, 3)

1x2x1x14x1x15x3 = 1260 rader.
1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Min kostnad: 630,00 kr x 5/37 = 85,14 kr
Rättningskod: NGB CTP RZX
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:14   #79
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Har 4 kuponger men den här är nog den roligaste/högst potential:

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 15:59
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 648,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 8, 9, 11 (7, 1)
2: 8 Beartime (5, 4)
3: 1, 2, 3, 6, 10, 11 (7, 8)
4: 10, 11 (3, 6)
5: 3 Exclamation Mark (4, 6)
6: 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 (15, 1)
7: 2, 4, 6 (5, 1)

4x1x6x2x1x9x3 = 1296 rader.
1296 x 1 x 0,50 kr = 648,00 kr.
Totalt: 648,00 kr.

Lycka till allihopa !
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:15   #80
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5205
Standard

7,50 på Staro på SvS. Taget!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:17   #81
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Kopierat mitt rakt av eller? Hahhahahahhahahahahha

Du har ju form så kanske jag också kan få det eller kommer det gå troll för dig också
Haha snyggt komponerat måste jag säga!! Hoppas spikarna går in
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+6)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:20   #82
 
Timotimos avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 440
Sharp$: 2779
Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:19
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 560,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 11 (9, 2)
2: 4, 8, 9, 12 (5, 6)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 1, 3, 4, 6, 9, 10, 11, 15 (5, 14)
5: 3 Exclamation Mark (4, 6)
6: 6, 11, 12, 13, 15 (5, 10)
7: 4 Ike Schermer (1, 5)

7x4x1x8x1x5x1 = 1120 rader.
1120 x 1 x 0,50 kr = 560,00 kr.
Totalt: 560,00 kr.
Rättningskod: ZJG FTQ NZW
Timotimo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:20   #83
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:20
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (8, 1)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 1, 3, 6, 7, 10, 11 (2, 8)
4: 1, 11 (10, 6)
5: 3, 6 (4, 5)
6: 6, 8, 11 (13, 5)
7: 1, 5, 6 (4, 3)

1x1x6x2x2x3x3 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZLF JTP QZQ

Tvillingen satt! Vilket lås!!!

Senast redigerad av HuBBaBuBBa den 2019-08-31 klockan 16:31.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:21   #84
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Sällan jag skriver här. Muppar spelar V4 idag....


6 Royal Navy Neo (8, 1)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (10, 1)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 6, 10, 11 (3, 9)
5: 3 Exclamation Mark (4, 6)
6: 3, 6, 8, 10, 11 (13, 5)
7: 1, 4, 5 (3, 6)
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:22   #85
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Fan vad jag hatar omstarter alltså! Mest dryga som existerar inom travet!

Bara hoppas att Royal Navy kan gå iväg lika bra som i första starten och att hästen kan vara lugn!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:25   #86
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Det där MÅSTE väl ändå lille-Unte få avstängning för???

Trycker sig ner på innern och orsakar galopp...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:26   #87
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3451
Standard

vad glad urberg ska vara på johan...
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:28   #88
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Klapp klapp klapp! Skönt att Staro gick med skor så kunde vi lägga halva systemet senare i systemet

JOBBA NU!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:28   #89
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Det här är också ett inlägg i debatten om hur man lägger upp V75-systemen.

Det värsta jag vet är att gardera en storfavorit i första avdelningen och att den vinner. Då känns det som att man gett bort flera streck, som man kan behöva senare.
Snyggt Örjan och tack för den spiken.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+6)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:28   #90
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ujujuj Johan Untersteiner, vad kommer det där att kosta, sällan man ser någon så grov överkörning...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:28   #91
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 15:55
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 324,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (7, 4)
2: 4, 5, 6, 8, 9, 12 (3, 11)
3: 6 Policy of Truth (7, 3)
4: 10 Au Pair Girl (9, 11)
5: 3, 4, 6 (11, 2)
6: 5, 6, 10, 11, 13, 15 (8, 9)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6 (7, 12)

1x6x1x1x3x6x6 = 648 rader.
648 x 1 x 0,50 kr = 324,00 kr.
Totalt: 324,00 kr.
Rättningskod: WCF LTP WZT
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:29   #92
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det där MÅSTE väl ändå lille-Unte få avstängning för???

Trycker sig ner på innern och orsakar galopp...
Tattartag av smilfinken Lill-Unter. Vidrigt!
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:31   #93
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3951
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Tattartag av smilfinken Lill-Unter. Vidrigt!
Ja, det där var fan riktigt jävla illa, blev förbannad över den där styrningen...
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:31   #94
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ser dock lite annorlunda ut på översikten, men Johan borde få för det ändå...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:33   #95
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Ser dock lite annorlunda ut på översikten, men Johan borde få för det ändå...
Jag kan ju inte reglerna så mycket men om man lyssnade på de i studion så verkar det ju lite som att det finns plats där och att de får slåss om den... känns som Uhrberg kör innanför bangränsen också, enbart för att få in fötterna där, annars så ger han bort platsen - men jag kan inte reglerna så
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:34   #96
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det där MÅSTE väl ändå lille-Unte få avstängning för???

Trycker sig ner på innern och orsakar galopp...
Inte första gången har gör så heller...gjorde likadant med Harvey nyligen.
Kastar sig ner invändigt på vinst och förlust och för att klara livhanken måste kuskarna på innern ta upp våldsamt. Nån mindre känd kusk hade väl fått avstängning, böter och fan och hans morsa. Men fine lill-Unte får väl en klapp på ryggen istället.
Ända sen hans framvikning av Jeppson när han körde Marcelo Wibb har mina sympatier för honom minskat. Och det fortsätter....
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:38   #97
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Uhrberg kör som en kamikazepilot där han borde se att det kommer gå åt helvete. Gjorde samma med Cobbys för några starter sen, och även i danska derbyt förra helgen när han tog en väldigt onödig andra galopp. Bra att köra tufft, men sen finns det att köra korkat.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:39   #98
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Jag hoppas de dömer MOT lill-Unte som är den som orsakar det hela i mina ögon. Oavsett om de har rätt att "slåss om platsen" så är det endast han som kan välja om han vill orsaka situationen eller inte. Uhrberg har ju redan farten uppe och är visar väl tydligt att platsen är hans.

När Unte går ner så vet han att han blir påkörd. Oerhört dåligt beslut.

Får se var detta landar...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:40   #99
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Uhrberg kör som en kamikazepilot där han borde se att det kommer gå åt helvete. Gjorde samma med Cobbys för några starter sen, och även i danska derbyt förra helgen när han tog en väldigt onödig andra galopp. Bra att köra tufft, men sen finns det att köra korkat.


Vi tycker, som oftast, inte riktigt lika...
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:42   #100
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tattoo Avenger vinner finska derbyt nu...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:42   #101
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Johan hade en bra förklaring till varför han hade rätt till platsen. Sen vet jag inte exakt vad reglerna säger, men det lät väldigt övertygande.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:42   #102
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Jag hoppas de dömer MOT lill-Unte som är den som orsakar det hela i mina ögon. Oavsett om de har rätt att "slåss om platsen" så är det endast han som kan välja om han vill orsaka situationen eller inte. Uhrberg har ju redan farten uppe och är visar väl tydligt att platsen är hans.

När Unte går ner så vet han att han blir påkörd. Oerhört dåligt beslut.

Får se var detta landar...
De kör båda tufft men om jag förstod reglementet rätt har ändå Johan lagen på sin sida där som har en lucka när han är på väg ner. Och Uhrberg gamblar ju med berått mod med sin hästs framben också. Inte helt givet åt något håll dock.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:43   #103
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3002
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Uhrberg kör som en kamikazepilot där han borde se att det kommer gå åt helvete. Gjorde samma med Cobbys för några starter sen, och även i danska derbyt förra helgen när han tog en väldigt onödig andra galopp. Bra att köra tufft, men sen finns det att köra korkat.
Och det samma gäller väl Lill-Unte? Han ser väl också att Uhrberg kommer och att det kommer att gå åt helvete? Det är väl den som byter spår som måste vara säker på att det finns plats? Byter du fil med bilen om du ser i backspegeln att det kommer en bil fort i filen du byter till?
För mig ett solklart fall.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:44   #104
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Kanske får landa i en motsvarighet till hur man hanterar trafikolyckor i Japan. Där utreder man vem som orsakat olyckan och fördelar skyldighetsgrad procentuellt.

Är du med i en olycka är du alltid skyldig till minst 10%. Även om du stått helt still och blivit påkörd. Du var ju trots allt ute i trafiken... Hade du inte varit det hade olyckan aldrig uppstått!

Motsvarigheten här skulle väl vara då att Unte är skyldig till 80% och Uhberg 20% i mina ögon.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:45   #105
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Uhrberg kör som en kamikazepilot där han borde se att det kommer gå åt helvete. Gjorde samma med Cobbys för några starter sen, och även i danska derbyt förra helgen när han tog en väldigt onödig andra galopp. Bra att köra tufft, men sen finns det att köra korkat.
Tänkte först att det var Johans fel men om de citerar regeln rätt är ju Uhrberg mer bov, lite som regeln vid övergångsställen går en någon ut eller tänker gå ut ska bilarna stanna.

Håller med dig Stekel Uhrberg kör kamikaze. Inte intuitivt men enligt regelboken !?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:46   #106
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Zlatan höll undan va? *svettigt*
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:47   #107
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

och där försvann Spelvärdes bästa spik Beartime!
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:48   #108
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Puuuh.....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:48   #109
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Zlatan höll undan va? *svettigt*
Ja. Trist att 8 och 9 hoppade.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:48   #110
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5205
Standard

Såja.

Helt ok speldrag.

Över 5 ggr?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:48   #111
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:20
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (8, 1)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 1, 3, 6, 7, 10, 11 (2, 8)
4: 1, 11 (10, 6)
5: 3, 6 (4, 5)
6: 6, 8, 11 (13, 5)
7: 1, 5, 6 (4, 3)

1x1x6x2x2x3x3 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZLF JTP QZQ
Börjar bra men sen blir man ju besviken som vanligt:(
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:50   #112
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 751
Sharp$: 9163
Standard

Bra start!

Nu jobbar vi!

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:16
Västertorps Spel & Tobak, Gotlands lilla godas andelsspel
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 1 144,80 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (4, 1)
2: 5 Zlatan Knick (9, 8)
3: 1, 3, 6 (7, 2)
4: 1, 3, 6, 10, 11 (5, 4)
5: 3, 4, 6 (2, 9)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 (2, 14)
7: 3, 4, 5, 6 (2, 1)

1x1x3x5x3x12x4 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr. Avgift 64,80 kr.
Totalt: 1 144,80 kr.
Min kostnad: 1 144,80 kr x 1/25 = 45,79 kr
Rättningskod: NJJ LTT ZZP
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:51   #113
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Kanske får landa i en motsvarighet till hur man hanterar trafikolyckor i Japan. Där utreder man vem som orsakat olyckan och fördelar skyldighetsgrad procentuellt.

Är du med i en olycka är du alltid skyldig till minst 10%. Även om du stått helt still och blivit påkörd. Du var ju trots allt ute i trafiken... Hade du inte varit det hade olyckan aldrig uppstått!

Motsvarigheten här skulle väl vara då att Unte är skyldig till 80% och Uhberg 20% i mina ögon.
Ja om vi ska dra paralleller till trafiken ligger Uhrberg pyrt till. Både på vägen och i skidbacken är bakomvarande skyldig att hålla säkerhetsavstånd och hålla sig undan vilka manövrar som än kan tänkas komma framför. Men nu vänder vi blad (det gör nog inte Unter och Uhrberg dock).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:51   #114
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Och det samma gäller väl Lill-Unte? Han ser väl också att Uhrberg kommer och att det kommer att gå åt helvete? Det är väl den som byter spår som måste vara säker på att det finns plats? Byter du fil med bilen om du ser i backspegeln att det kommer en bil fort i filen du byter till?
För mig ett solklart fall.
Nu handlar ju inte vanlig bilkörning om att den som kommer först får 120 000 kronor. Det ska vi också räkna in ju. Med Formel 1 kan vi ju jämföra, där är det inte många cm vid omkörningar eller att ta platser, men där är de rädda om sina bilar då de vet att det går åt helvete om de kör in i varandra!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:53   #115
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Ja. Trist att 8 och 9 hoppade.
9 hade väl varit bättre totalt tror jag då värdet hade varit bättre men hade lite småsystem med zlatan bara så...
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:54   #116
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Dags för Policy att vinna, sen kan det få skrälla lite
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+6)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:56   #117
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Såja.

Helt ok speldrag.

Över 5 ggr?
Vänder vinsten på 10 Jairo, plats, 4.50 på SvS.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 15:57   #118
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Sällan jag skriver här. Muppar spelar V4 idag....


6 Royal Navy Neo (8, 1)
2: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 11, 12 (10, 1)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 6, 10, 11 (3, 9)
5: 3 Exclamation Mark (4, 6)
6: 3, 6, 8, 10, 11 (13, 5)
7: 1, 4, 5 (3, 6)
Så. Resten är också uträknad.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:00   #119
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Nu handlar ju inte vanlig bilkörning om att den som kommer först får 120 000 kronor. Det ska vi också räkna in ju. Med Formel 1 kan vi ju jämföra, där är det inte många cm vid omkörningar eller att ta platser, men där är de rädda om sina bilar då de vet att det går åt helvete om de kör in i varandra!
Är väl inte så mycket att orda om, Uhrberg tog en chans och drog i vänstertömmen in på innerplan för att inte skada sin häst.

Johan vann chickenracet och har tydligen (återigen om citeringen av reglerna var rätt) regelboken på sin sida.

Hade jag inte lyssnat på sändningen hade jag dock bannat Johan
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:02   #120
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Fattar inte varför de gnäller om att Baron Gift har otur med spåren. Tittar man på vilka spår hästen haft under hela sin karriär så är det väldigt blandat från 1 till 12 och det ser inte ut att vara mer av något egentligen.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:02   #121
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Är väl inte så mycket att orda om, Uhrberg tog en chans och drog i vänstertömmen in på innerplan för att inte skada sin häst.

Johan vann chickenracet och har tydligen (återigen om citeringen av reglerna var rätt) regelboken på sin sida.

Hade jag inte lyssnat på sändningen hade jag dock bannat Johan
Inga bestraffningar i loppet!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:03   #122
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
Dags för Policy att vinna, sen kan det få skrälla lite
Du har säkert rätt var så dålig att jag tog bort Royal Navy Neo.

Men alltså kan inte se annat än Disco Volante, den extreme frontrunnern vinner enkelt i ledning på 1.09 såvida inte Pastore svarar vilket han iofs kan...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:04   #123
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Inga bestraffningar i loppet!
Låter rimligt. Tävling och en galopp, mer hände inte.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:07   #124
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så ja! Härligt! Klapp klapp klapp!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:07   #125
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Loppet blev precis som väntat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+6)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:08   #126
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Du har säkert rätt var så dålig att jag tog bort Royal Navy Neo.

Men alltså kan inte se annat än Disco Volante, den extreme frontrunnern vinner enkelt i ledning på 1.09 såvida inte Pastore svarar vilket han iofs kan...
Jag sa det till dig i telefon. Hur kan disco vara 21% - jag och Jens S som resonerade likadant där. Den kom även sist i loppet. Chanslös på spets dessutom!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:09   #127
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Tackarrr Errrik - du satte min andra spik.
Nu får man hålla tummarna för att ett par av mina småskrällar vinner och höjer utdelningen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:10   #128
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
och där försvann Spelvärdes bästa spik Beartime!
och för ordningens skull: deras näst bästa spik Disco Volante levererade inte heller.

TT var något bättre - de sprack på Upload men Policy of Truth vann.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+2)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:10   #129
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14796
Standard

Bägge spikarna inne, hoppas de skräller lite nu då

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:16
Axevalla Travbana, Jimmys Rekat o Klarts andelsspel
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 1 237,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (8, 1)
2: 4, 5, 8, 9, 11, 12 (6, 3)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 1, 6, 9, 10, 11 (3, 4)
5: 4, 5, 6 (3, 2)
6: 3, 6, 7, 11, 13 (5, 10)
7: 1, 2, 4, 5, 6 (3, 12)

1x6x1x5x3x5x5 = 2250 rader.
2250 x 1 x 0,50 kr = 1 125,00 kr. Avgift 112,50 kr.
Totalt: 1 237,50 kr.
Min kostnad: 1 237,50 kr x 2/10 = 247,50 kr
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:10   #130
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag sa det till dig i telefon. Hur kan disco vara 21% - jag och Jens S som resonerade likadant där. Den kom även sist i loppet. Chanslös på spets dessutom!
Dessutom?

Var ju det jag gick på att den skulle bli släppt av någon invändig, som det blev givetvis chanslös då den bara går i spets.

Grattis
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:12   #131
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Nu får vi fan jobba in denna kupong

Inlämnat: 2019-08-31, 16:08
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
ostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (1, 8)
2: 4, 5, 9, 12 (6, 8)
3: 6 Policy of Truth (3, 1)
4: 1, 6, 9, 10 (3, 11)
5: 6 Gina Schermer (4, 3)
6: 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15 (8, 9)
7: 1, 3, 4, 5 (2, 6)

1x4x1x4x1x9x4 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: NGC KTZ WZZ
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:12   #132
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kan fortfarande bli pengar, två lopp med väldig skrällpotential kvar. Och två lopp med stora favoriter som kan falla tungt även om möjligheten till riktig skräll är ganska låg där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:15   #133
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Au Pair Girl i nästa så blir det nog bra det här.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:16   #134
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Nu jobbar vi Bo Örberg! Först i mål!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:18   #135
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Förresten Rimfrost du har inte lagt ut andelen men du har väl Gina Schermer kvar nu bland de tre spikade sexorna?

Känns som den redan vunnit, körning mellan 3 o 4 och Rick seglar förbi där oxå !?

Din dag!?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:20   #136
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Jag tror Exclarmation Mark från spets. Och den tar han.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:23   #137
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Förresten Rimfrost du har inte lagt ut andelen men du har väl Gina Schermer kvar nu bland de tre spikade sexorna?

Känns som den redan vunnit, körning mellan 3 o 4 och Rick seglar förbi där oxå !?

Din dag!?
Inlägg 78 ser du systemet på. Glömde kasta in det i andelstråden! Sitter sex rätt och favoriten i sista vinner och den ger 250 000 eller så blir jag lite ledsen då jag hade behövt fem andelar till för att få med den också... Jaja, bättre ta miljonen och sju rätt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:26   #138
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

I avdelning 4 startar en revanschsugen kusk bakom en häst med både mest insprungna pengar och perfekt inne på pengarna.
Visst, årsdebut men ändå.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:28   #139
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:12
Johan Salomonssons andelsspel
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 630,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (7, 1)
2: 5, 9 (4, 3)
3: 6 Policy of Truth (11, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (1, 10)
5: 6 Gina Schermer (4, 2)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (12, 14)
7: 1, 5, 6 (4, 3)

1x2x1x14x1x15x3 = 1260 rader.
1260 x 1 x 0,50 kr = 630,00 kr.
Totalt: 630,00 kr.
Min kostnad: 630,00 kr x 5/37 = 85,14 kr
Rättningskod: NGB CTP RZX
Härligt att du sparade streck i andra, vet att du/vi var inne på att det var tänkbar spik...

Förstås hemskt att inte ha med rick i sista å men får väl hoppas bakskor på gör att den inte når vinsten...
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:31   #140
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Nr 1 tog det där! Skönt med lite bättre procent på vinnaren iaf!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:31   #141
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Nio starter i rad utan galopp och självklart så hoppar Au Pair Girl just idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:32   #142
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Första segern på 29 starter till 1 Evoque. 9 % får man tacka för.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:33   #143
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Ettan va????
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:33   #144
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
I avdelning 4 startar en revanschsugen kusk bakom en häst med både mest insprungna pengar och perfekt inne på pengarna.
Visst, årsdebut men ändå.
Uhrberg sov i kön tills det var dags att fastna bakom bromsklossen Kyrkebys Rut.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:33   #145
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:20
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (8, 1)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 1, 3, 6, 7, 10, 11 (2, 8)
4: 1, 11 (10, 6)
5: 3, 6 (4, 5)
6: 6, 8, 11 (13, 5)
7: 1, 5, 6 (4, 3)

1x1x6x2x2x3x3 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZLF JTP QZQ


Tvilling och låset satt som smäck!! Kul.. men nu spricker jag väl på två 4or bara för det:(
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:34   #146
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7938
Standard

Pest eller kolera på det målfotot. Slangaren mot skämtet Robertsson, Sveriges mest oseriöse tränare, och där är konkurrensen som bekant stenhård.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:34   #147
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Jag kommer chansspika 1 Evoque med CE trea från spår 7 i Derbyuttagningen. Conrads Rödluva vann det loppet.
Slog bra hästar Darshana va typ 10a i det loppet. En eller många. Spår ett i volt på framspår är ju det bästa man kan ha så jag tar ställning. Endast 7 % men lär nog sluta på 10-12 skulle jag tro.
Har jag råd så skulle jag kunna tänka mig att låsa med Jepson.
Kul va när man e rätt ute?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), heddari (+50), hoola (+10)
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:40   #148
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2019-08-31, 16:20
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (8, 1)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 1, 3, 6, 7, 10, 11 (2, 8)
4: 1, 11 (10, 6)
5: 3, 6 (4, 5)
6: 6, 8, 11 (13, 5)
7: 1, 5, 6 (4, 3)

1x1x6x2x2x3x3 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: ZLF JTP QZQ


Tvilling och låset satt som smäck!! Kul.. men nu spricker jag väl på två 4or bara för det:(
Then so be it!

Hur sjutton kan du "oroa" dig för två favoriter, så mycket har det inte skrällt, ser finfint ut, Grattis !

Edit: fick iofs 100% insats på bägge på mitt eget men har klivit av på Royal o Policy redan . (Hade 53% på Robertssons o 32 på Jepsson och 45% på Christoffer i andra)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
HuBBaBuBBa (+10)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2019-08-31 klockan 16:49.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:40   #149
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Pest eller kolera på det målfotot. Slangaren mot skämtet Robertsson, Sveriges mest oseriöse tränare, och där är konkurrensen som bekant stenhård.
För dem som undrar om "slangaren" - här ges en uttömmande beskrivning:

https://www.trottosport.se/2017/04/2...elt-avskrivet/
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:49   #150
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
För dem som undrar om "slangaren" - här ges en uttömmande beskrivning:

https://www.trottosport.se/2017/04/2...elt-avskrivet/
Lite gammalt men det spelar nog ingen roll. Skulle vara väldigt förvånad om ränderna gått ur, det brukar de inte göra.

Var mer nyfiken på "oseriöse Robertsson" egentligen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:49   #151
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

vinn nu Gina!!

Då kan du o jag skåla virtuellt AmarildeRimfrost

Avd
1: 6 Royal Navy Neo (1, 8)
2: 4, 5, 9, 12 (6, 8)
3: 6 Policy of Truth (3, 1)
4: 1, 6, 9, 10 (3, 11)
5: 6 Gina Schermer (4, 3)
6: 3, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 15 (8, 9)
7: 1, 3, 4, 5 (2, 6)

1x4x1x4x1x9x4 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: NGC KTZ WZZ
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+6)
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:53   #152
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Helvete vad bra Aron höll!!!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:53   #153
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Jag tog tydligen ett streck för lite i loppet. De körde lite väl optimistiskt där framme.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:53   #154
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

jahapp.. Helvete
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:54   #155
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14796
Standard

Shit va inte aron palema vinnaren med ett annat lopp ! Hade den på 3 streck :(
zimonzzon85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:54   #156
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lite gammalt men det spelar nog ingen roll. Skulle vara väldigt förvånad om ränderna gått ur, det brukar de inte göra.

Var mer nyfiken på "oseriöse Robertsson" egentligen.
Vet faktiskt inte vad Altoc menar om Robertsson men den andre nämndes inte med namn - därför länkade han nog till "det gamla".

Senast redigerad av hoola den 2019-08-31 klockan 16:58. Anledning: namn
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:56   #157
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Kolla Partizan Face vinnarodds på de tio segrar den tagit. Helt galet... snittar ju 20 typ
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 16:59   #158
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Rak DD: 13-4.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:00   #159
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Kände det på mig.. Krille krukan Eriksson varnade för den och sa att garderar man dem betrodda så måste man ta med en till så det blev hans fjärdestreck.
Hade 3,6,7 som lås i tredje och Krukans rekommendation i femte men ändrade mig tyvärr och tog fler hästar i tredje som ni kan se :( man ska ej lyssna på dem i studion.. får väl hoppas på två 6 or då.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:00   #160
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Rak DD: 13-4.
Testar nog 6-1
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:02   #161
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Lite gammalt men det spelar nog ingen roll. Skulle vara väldigt förvånad om ränderna gått ur, det brukar de inte göra.

Var mer nyfiken på "oseriöse Robertsson" egentligen.
Där finns oceaner att ösa ur. Räcker med att kolla twitterflödet.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:02   #162
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Bortsett från Goops i första är det himmalaget som dominerar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+1)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:04   #163
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

vinnare Conrad Lugauer derby nja ,bra häst men bra kusk no
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:08   #164
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

är det minus att Ike Schermer tävlar med skor idag?
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:10   #165
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Jag tror stenhårt på 13 Global Winner, som förra gången kördes bort av Jorma.
I andra tar jag 1,4,5 och 6. Sannolikt en hundring på varje komb.

DD 13- 1,4,5,6
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:11   #166
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fagerdahlen Visa inlägg
är det minus att Ike Schermer tävlar med skor idag?
Fungerat bra med skor tidigare. Inget större minus enl kusken.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:16   #167
 
jevfritzs avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 94
Sharp$: 656
Standard

DD 13-6
jevfritz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:17   #168
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Där finns oceaner att ösa ur. Räcker med att kolla twitterflödet.
"Travtränare på Kalmartravet. Twittrar seriöst som tränare å oseriöst privat i en blandning.."

Tänkte om det var något speciellt du hade. Det står ju direkt i beskrivningen på twitter så det är inte mycket att säga om. Och inget är väl bestämt om att man måste vara seriös med sitt liv ur alla aspekter bara för att man är travtränare. Åtminstone publikt är de ju allmänt ett jävligt tråkigt släkte om man ska vara ärlig. Så det är väl kul att några sticker ut och bjussar lite på sig själv tycker jag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:18   #169
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tjuvstartar lite med några spel i dag. I morgon kör vi hårt...

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2019-08-31, 18:16
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 18:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 10
2: 4 Ike Schermer

2 x 100,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: WMM XXXXXXX
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:24   #170
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Snaaaark...

Jävlar vad de går nu Dahléns hästar. Kanske ska man gå ut och spika Vincent As i avslutningen imorrn!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:24   #171
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Så var det roliga slut även för mitt egna lilla på 75 kronor också!

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 14:59
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6, 9, 10 (8, 7)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 1, 10, 11 (6, 3)
5: 2, 3, 4, 6, 11 (5, 10)
6: 11, 12 (13, 5)
7: 4 Ike Schermer (1, 5)

5x1x1x3x5x2x1 = 150 rader.
150 x 1 x 0,50 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: SMG KTP RPQ
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:25   #172
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Rak DD: 13-4.
Bra så! In med Ike i nästa nu.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:25   #173
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Jag tror stenhårt på 13 Global Winner, som förra gången kördes bort av Jorma.
I andra tar jag 1,4,5 och 6. Sannolikt en hundring på varje komb.

DD 13- 1,4,5,6
Nu har jag tjatat om Global Winner hela dagen.
Få se om dubbeln sitter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:27   #174
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Nurmosvinst så långt från Solvalla - inte så vanligt...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:27   #175
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Någon som har teoretiska utdelningar i de olika vinstgrupperna?
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:28   #176
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Snaaaark...

Jävlar vad de går nu Dahléns hästar. Kanske ska man gå ut och spika Vincent As i avslutningen imorrn!
Hehe, Danilo Brick blev favorit på kvarvarande, det trodde inte jag heller men så blev det...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:28   #177
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Haha Danilo skriket hoppade och jag bytte 13 till 11 bara för att den nästan va klar medans jag skrev att den kanske är slut eller att den till 50% kommer hoppa. Ulf som vinnare på Jägersro hehe ???? luchtravet på Dannero kanske men inte mer nu för tiden Jo vänta sista loppet på boden igår haha
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:29   #178
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Så var det roliga slut även för mitt egna lilla på 75 kronor också!

V75
Inlämnat: 2019-08-31, 14:59
Jägersro
Lördag 2019-08-31
Start: 16:20
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6, 9, 10 (8, 7)
2: 5 Zlatan Knick (4, 9)
3: 6 Policy of Truth (3, 11)
4: 1, 10, 11 (6, 3)
5: 2, 3, 4, 6, 11 (5, 10)
6: 11, 12 (13, 5)
7: 4 Ike Schermer (1, 5)

5x1x1x3x5x2x1 = 150 rader.
150 x 1 x 0,50 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: SMG KTP RPQ
Va glad för två 6or som det kommer bli.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:30   #179
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
"Travtränare på Kalmartravet. Twittrar seriöst som tränare å oseriöst privat i en blandning.."

Tänkte om det var något speciellt du hade. Det står ju direkt i beskrivningen på twitter så det är inte mycket att säga om. Och inget är väl bestämt om att man måste vara seriös med sitt liv ur alla aspekter bara för att man är travtränare. Åtminstone publikt är de ju allmänt ett jävligt tråkigt släkte om man ska vara ärlig. Så det är väl kul att några sticker ut och bjussar lite på sig själv tycker jag.
Håller med om tränarnas tråkighet, oftast ett arv från att leka Stig H eller bara allmänt bristande intellekt.
Vad gäller NR: Dagens seger var årets första. Ifjol två segrar till stallet. Säger det mesta om någon som kallar sig proffs. Glädjande nog börjar verkligheten komma ikapp, nu endast sex hästar på listan. Vi får hoppas fogden snart knackar på dörren och det blir dags stänga ner.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:30   #180
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Va glad för två 6or som det kommer bli.
Jag jagar bara pengar Två sexor för mig är bara ännu en stolpe ut... och jag är ju inne på att Rudischa vinner sista!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:31   #181
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Det har inte gått något vidare bra för Conrad sista tävlingsdagarna. Få se om nerverna är på plats i morgon.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:31   #182
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hehe, Danilo Brick blev favorit på kvarvarande, det trodde inte jag heller men så blev det...
Var lite bakrädd att jag skulle få äta upp mina säkra ord. Men klar favorit blev han ju inte och inte heller favorit (18% mot 19%). Vad menar du med "kvarvarande"?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:32   #183
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu har jag tjatat om Global Winner hela dagen.
Få se om dubbeln sitter.
Svårt att tro på nån utanför dessa fyra.
Bergh kan ju alltid jävlas för underlätta för hans andra häst...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:35   #184
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det har inte gått något vidare bra för Conrad sista tävlingsdagarna. Få se om nerverna är på plats i morgon.
jag vil inte spelar Conrad inte bra kusk ligesom ludde sammen køre teknik
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:44   #185
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Trodde Bergh verkligen för en enda sekund att Lugauer skulle få för sig att släppa där??
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:46   #186
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Jag trodde det skulle gå bättre än tre femmor på V75 idag, men det blev i alla fall några hundringar plus pga. DD. Bättre tur i morgon (kanske).
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:46   #187
 
Reg.datum: jan 2019
Inlägg: 240
Sharp$: 1244
Standard

vinnare Conrad ha ha spartak face ha ha pajas
travbonus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:46   #188
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Bolagssystemet

1) 6 r8-4 (6 fick ta det lugnt i finalen senast. Nu springspår och Örjan - SoS)

2) 4,5,8,9,12 (låg klass där 4 är en svag favorit. 5 bfro ffg och har bra chans om han får ledningen. 8 kuskförstärkt och bra chans felfri - bara streckad 6 %. 9 kan en 12-tid. 12 enormt kuskförstärkt med Erik)

3) 6 r3-7 (6 visar stigande form och har bra framspår efter strykningen. 7 vann ett skräplopp med fyra deltagare i mars. Hästen tog inte starten i Elitloppet 2018 så bra och har haft det trögt sen dess. 3 visar inget som räcker. 11 får svårt från bakspår. Spik 6)

4) 1,3,4,6,9,10,11,14 (dagens svåraste lopp. 1 har aldrig vunnit på 28 starter men var bra i derbykvalet. Här startar fler ston, som satt fast i derbykvalet, t ex starttröge 6. Jag gillar Erik som kusk och tror han får fart på 14 från springspår och länsar undan på upploppet till under 1 %)

5) 3,4,6 r2-5 (1 leder, 2 får överta med 3,4 eller 5 utanför. Om någon av dem kör bestämt kan Rauger efter strid släppa. 4 och 6 håller högst klass. Reijo låter uppåt på 3, som senast hade tussarna kvar och kan 9,5 - 10 här)

6) 5,6,10,11,13,15 r8-7 (13 blev senast bortkörd av Jorma, som inte gick ut från andra ytter i sista kurvan och drogs bakåt med allt kvar av en dödenstrött 8. Från framspår vore 13 en spik. 5 är travsäker och startsnabb och tar ledningen. 6 har chans på hemmabanan. 10 med Erik. 11 bfro ffg spikas i Björnkollen. Det här loppet vanns förra året av samma kusk och tränare som 15)

7) 1,4,5,6 r3-2 (jag garderar storfavoriten 4. Conrad låter optimistisk på 1. 5 är kapabel att vinna. 6 är stark och bortglömd till 4 %)

Kostar 1440:-. Lycka till!
Synd att inte Adrian kunde vinna. 3 sexor och 66 femmor. Och en hundring på dubbeln. Får man vara nöjd med.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:46   #189
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Nu har jag tjatat om Global Winner hela dagen.
Få se om dubbeln sitter.
Den satt!
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:47   #190
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det har inte gått något vidare bra för Conrad sista tävlingsdagarna. Få se om nerverna är på plats i morgon.
Han kan låna lite nerver av sin häst förstås.

Men för mig är det ett mysterium hur han ska brotta ned Inti Boko men trav är trav förstås.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:48   #191
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Två sexor och tjugo femmor var ju inte det jag hoppades på idag! Läste på avdelning fyra och sex lite för dåligt då jag hade bestämt mig tidigt att helgardera dessa och efter det så läste jag inte på mer. Kan det ha fällt mig idag? :o Hade jag rankat och haft mig in i slutet så kanske sjuan suttit idag!

Synd inte Christoffer vann alla jämna V75-avdelningar idag, då kunde jag hämtat 300K idag.. men men :P
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:49   #192
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Conrad helt segerlös idag... Nerver? Imorgon torskar CB oxå.
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:49   #193
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ExtremtRik Visa inlägg
Han kan låna lite nerver av sin häst förstås.

Men för mig är det ett mysterium hur han ska brotta ned Inti Boko men trav är trav förstås.
Jag gillar Attraversaimo, men den var ju inte alls sig lik senast. Kan vara ett kul bud om formen är återfunnen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:51   #194
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det BLEV utdelning på femmorna ändå, det trodde jag nästan inte! Då blev det lite slantar i återbäring iallafall! Bra betalt på sju, en enda "svåring" bara!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:54   #195
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det BLEV utdelning på femmorna ändå, det trodde jag nästan inte! Då blev det lite slantar i återbäring iallafall! Bra betalt på sju, en enda "svåring" bara!
Jo, var ju dumt att inte plocka Global Winner
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 17:59   #196
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Trodde Bergh verkligen för en enda sekund att Lugauer skulle få för sig att släppa där??

Jo, egentligen konstigt, MEN just när de visade närbild på Lugauer i ledningen så såg det ut som han tog upp kraftigt och hade ett grepp om tömmarna som osade "släpp". Tänkte detta under loppet - kanske blev det fel häst som kom?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 18:06   #197
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Var för fint väder för trav idag, men var nog mest kombinationen att jag inte haft tid att läsa på och dålig feeling på det lilla jag kollade i går kväll och i förmiddags som gjorde att det blev (ett klokt) beslut att hoppa idag. Trist för travrondens superförvärv bland tipsexperterna i landet idag. Berglund rätt ute på spikarna men åkte på utgångarna och när man spelar sådana jättesystem som han är ju sex rätt en klen tröst.

Att Jägersro har alldeles för få V75 omgångar sett till kvaliten på hästarna på skånebanan har jag sagt länge. Bevisades idag igen när hemmahästarna verkligen var med och tog för sig. Nästa lördag ska svenska atgs V75 spel köras på en bana som borde ha lagts ner för länge sedan. Att dom tilldelas V75 lördag är faktiskt helt obegripligt. Kommer det starta en enda häst som tränas där och kommer banan vara lika usel som när dom hade en V64 omgång och flera tränare ville stryka och resa hem på grund av undermålig bana trots fint väder?

Men nu håller vi tummarna för en magisk derbysöndag i morgon. Det är enormt mycket roligare sport än den som var idag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 18:29   #198
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, egentligen konstigt, MEN just när de visade närbild på Lugauer i ledningen så såg det ut som han tog upp kraftigt och hade ett grepp om tömmarna som osade "släpp". Tänkte detta under loppet - kanske blev det fel häst som kom?
Ja när du säger det såg det kanske lite halvt så ut.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 18:50   #199
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Fick bli en V65 på Rättvik för en del av tröstpengarna! Annars laddar jag inför morgondagen istället!

V65
Inlämnat: 2019-08-31, 19:37
Rättvik
Lördag 2019-08-31
Start: 19:40
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Fille Am (5, 7)
2: 3, 4, 7, 8, 9 (1, 5)
3: 2, 4, 7, 9, 10 (6, 13)
4: 5 Saga R.C. (6, 3)
5: 6 Global Upfront (5, 2)
6: 2, 4, 5, 6, 10, 12 (1, 3)

1x5x5x1x1x6 = 150 rader.
150 x 1 x 1,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: SJD FTZ SXS


Gäller att smida medans järnet är någorlunda varmt... så ett spel på känsla!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 19:12   #200
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Var lite bakrädd att jag skulle få äta upp mina säkra ord. Men klar favorit blev han ju inte och inte heller favorit (18% mot 19%). Vad menar du med "kvarvarande"?
Lägst värde på dom som var kvar efter sjätte...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 19:18   #201
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var för fint väder för trav idag, men var nog mest kombinationen att jag inte haft tid att läsa på och dålig feeling på det lilla jag kollade i går kväll och i förmiddags som gjorde att det blev (ett klokt) beslut att hoppa idag. Trist för travrondens superförvärv bland tipsexperterna i landet idag. Berglund rätt ute på spikarna men åkte på utgångarna och när man spelar sådana jättesystem som han är ju sex rätt en klen tröst.

Att Jägersro har alldeles för få V75 omgångar sett till kvaliten på hästarna på skånebanan har jag sagt länge. Bevisades idag igen när hemmahästarna verkligen var med och tog för sig. Nästa lördag ska svenska atgs V75 spel köras på en bana som borde ha lagts ner för länge sedan. Att dom tilldelas V75 lördag är faktiskt helt obegripligt. Kommer det starta en enda häst som tränas där och kommer banan vara lika usel som när dom hade en V64 omgång och flera tränare ville stryka och resa hem på grund av undermålig bana trots fint väder?

Men nu håller vi tummarna för en magisk derbysöndag i morgon. Det är enormt mycket roligare sport än den som var idag.
Det var 3446 personer där idag, hoppas att det blir fler imorgon, annars är det KATASTROF...vi har ju lika många i Hoting på lördagen utan någon form av riksspel...Tänk om Hoting fick en V75-dag utbytt mot t.ex Jägersro, omsättningen garanterat minst lika stor och publiktillströmningen ofantligt större...och då kan ni som är intresserade kolla var Hoting ligger till geografiskt...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sigh (+5), Altoc (+10), Gotland (+5), gertove65 (+20)

Senast redigerad av mikaels den 2019-08-31 klockan 19:22.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 19:43   #202
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det var 3446 personer där idag, hoppas att det blir fler imorgon, annars är det KATASTROF...vi har ju lika många i Hoting på lördagen utan någon form av riksspel...Tänk om Hoting fick en V75-dag utbytt mot t.ex Jägersro, omsättningen garanterat minst lika stor och publiktillströmningen ofantligt större...och då kan ni som är intresserade kolla var Hoting ligger till geografiskt...
Jag pratade om hästarna. Inte hur stor publik som redovisades. Travets eliserie ska väl köras där landets elithästar finns. På Hoting och Solänget skulle man inte kört ett enda travlopp på hela året om det bara var det som styrde, men Hotings travvecka är ju något helt annat än det. Körs väl inte ett enda lopp med bra hästar där på hela året utan det är annat som lockar. Att man däremot ska tvinga elithästarna till en sådan totalt meningslös travbana som Solänget nästa lördag för att tävla i travets elitserie är rena vansinnet. Björn Karlsson har väl sin licens där men i övrigt finns det ju inte en tränare eller häst där annat än för rena skräplopp i Norrland. Varför ska en sådan skitbana belönas med en V75 dag?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+11)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 19:47   #203
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag pratade om hästarna. Inte hur stor publik som redovisades. Travets eliserie ska väl köras där landets elithästar finns. På Hoting och Solänget skulle man inte kört ett enda travlopp på hela året om det bara var det som styrde, men Hotings travvecka är ju något helt annat än det. Körs väl inte ett enda lopp med bra hästar där på hela året utan det är annat som lockar. Att man däremot ska tvinga elithästarna till en sådan totalt meningslös travbana som Solänget nästa lördag för att tävla i travets elitserie är rena vansinnet. Björn Karlsson har väl sin licens där men i övrigt finns det ju inte en tränare eller häst där annat än för rena skräplopp i Norrland. Varför ska en sådan skitbana belönas med en V75 dag?
Breddar vi inte travintresset, så har vi snart inget kvar i konungariket...Jägersro är inget område som bidragit till vare sig intresse eller återväxt enligt mitt sätt att se det, men det är bra att Jägers finns...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 19:54   #204
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5158
Standard

Det är väl en otrolig dålig uppslutning av lokal publik
Massor av tillresta fr Sthlm-Klr-Åby osv,
Inte ens derbyhelgen kan bredda publiken, de vanliga jägersrostammisarna får sällskap fr andra banors stammiskrets

Det var väl en ganska normal V75 dag, klass-tävlingar prestationer -
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:02   #205
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det var 3446 personer där idag, hoppas att det blir fler imorgon, annars är det KATASTROF...vi har ju lika många i Hoting på lördagen utan någon form av riksspel...Tänk om Hoting fick en V75-dag utbytt mot t.ex Jägersro, omsättningen garanterat minst lika stor och publiktillströmningen ofantligt större...och då kan ni som är intresserade kolla var Hoting ligger till geografiskt...
Varför ska Hoting köra V75 tävlingar??? Olle, du får ursäkta men egentligen är du ganska korkad, riktigt korkad till och med. Hoting har inga tekniska och personella möjligheter att anordna V75, det borde du ha förstått vid det här laget. Hoting är en sommarbana för turister och folk i bygden. Många tar med sig hästen och stannar för en veckas semester. Du ville ju en gång att Hotingbanan skulle läggas ner...………. usch
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:02   #206
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Breddar vi inte travintresset, så har vi snart inget kvar i konungariket...Jägersro är inget område som bidragit till vare sig intresse eller återväxt enligt mitt sätt att se det, men det är bra att Jägers finns...
Jaså. Det har väl körts V75 på Solänget så länge den banan funnits men på vilket sätt har det utvecklat travet när vi ser resultatet idag? Vad finns där som ökar intresset? Knappt några tränare eller hästar och besökande tränare som hotade med att stryka och åka hem på grund av undermålig bana när dom hade sin V64 dag.

Tittar du på Jägersro borde du om du inte är helt insnöad åtminstone hitta något vad gäller uppfödning, tränare och hästar som bidrar till att utveckla travet och intresset och Skåne med nästan 1,4 miljoner invånare borde väl dessutom behöva åtminstone en travbana bättre än Örnsköldsvik med sina 33 000 invånare och grannbanor bara några mil bort.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:07   #207
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Det var 3446 personer där idag, hoppas att det blir fler imorgon, annars är det KATASTROF...vi har ju lika många i Hoting på lördagen utan någon form av riksspel...Tänk om Hoting fick en V75-dag utbytt mot t.ex Jägersro, omsättningen garanterat minst lika stor och publiktillströmningen ofantligt större...och då kan ni som är intresserade kolla var Hoting ligger till geografiskt...
Läste att Charlottenlund hade 8000 betalande på sin derbydag. är det inte minst 15000 i morgon är det dags att flytta derbytävlingana till mera publikkvänlig bana, varför inte Halmstad?
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:07   #208
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jaså. Det har väl körts V75 på Solänget så länge den banan funnits men på vilket sätt har det utvecklat travet när vi ser resultatet idag? Vad finns där som ökar intresset? Knappt några tränare eller hästar och besökande tränare som hotade med att stryka och åka hem på grund av undermålig bana när dom hade sin V64 dag.

Tittar du på Jägersro borde du om du inte är helt insnöad åtminstone hitta något vad gäller uppfödning, tränare och hästar som bidrar till att utveckla travet och intresset och Skåne med nästan 1,4 miljoner invånare borde väl dessutom behöva åtminstone en travbana bättre än Örnsköldsvik med sina 33 000 invånare och grannbanor bara några mil bort.
Visst ska Skåne ha en storbana, det tycker jag också...men det är erbarmligt litet intresse från allmänheten i Malmö och dom som förgyller banan är inte genuina skåningar(utan folk från Norrland, Tyskland, Albanien mm)...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:09   #209
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Bra witasp, kör i spets med ditt lik, du kan få bli 2a men du väljer att bli minst 4a. Riktigt jävla dumt.

Leif kör efter djuren du har, det var längesen du hade en "stjärna "

Nu förstör du bara för spelarna

Kul för en amatör att få vinna, men bästa hästen vann inte, vann endast för att witasp har huvudet under armen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+9)

Senast redigerad av shjuve9le den 2019-08-31 klockan 20:13.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:09   #210
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Läste att Charlottenlund hade 8000 betalande på sin derbydag. är det inte minst 15000 i morgon är det dags att flytta derbytävlingana till mera publikkvänlig bana, varför inte Halmstad?
Frågan är om det ens blir 5000, tycker ändå att J ska få ha derbyt kvar...men tänk om det kördes i Hg...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:13   #211
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Varför ska Hoting köra V75 tävlingar??? Olle, du får ursäkta men egentligen är du ganska korkad, riktigt korkad till och med. Hoting har inga tekniska och personella möjligheter att anordna V75, det borde du ha förstått vid det här laget. Hoting är en sommarbana för turister och folk i bygden. Många tar med sig hästen och stannar för en veckas semester. Du ville ju en gång att Hotingbanan skulle läggas ner...………. usch
Var väl inte jag som började prata om Hoting och tror aldrig jag haft något negativt att säga om deras travvecka. Den är helt anpassad efter hur det bör se ut. Precis som de andra eventbanorna i Karlshamn, Oviken och Lycksele.

Det jag undrade var varför en bana som Solänget ska köra lördags V75. Tittar man på all tillgänglig statistik finns det absolut inget som visar att dom förtjänar att få en V75 lördag.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:17   #212
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Malmö stad har större problem med vara deras pengar ska gå, människorna som borde där lägger inte sina pengar "våra" på hästar heller.

Många av dom hatar hundar , djur osv.

Annan större fråga dock.

Jag skiter i vars banan är, bara jag vinner pengar
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:21   #213
 
TOBYTYKEs avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 850
Sharp$: 8046
Standard

Jägersro har också Sveriges tråkigaste upplopp med nedförsbacke, bara det en anledning att flytta derbyt till Halmstad.
TOBYTYKE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:23   #214
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Visst ska Skåne ha en storbana, det tycker jag också...men det är erbarmligt litet intresse från allmänheten i Malmö och dom som förgyller banan är inte genuina skåningar(utan folk från Norrland, Tyskland, Albanien mm)...
Jägersro har ju inte ens en fast tävlingsdag längre. När jag gick på trav var det inte ens en handfull tisdagar på året som det inte kördes trav där.

Inga banor har någon publik längre förövrigt mer än en eller några få gånger per år oavsett vilken bana du pratar om. Underlaget finns i storstäderna så klart men undermåliga anläggningar och långtråkiga tävlingar som dessutom finns tillgängliga hemma i soffan gör det som bekant omöjligt att locka dit publik. Men det är åtminstone där förutsättningar finns och det är på en handfull banor som alla bra hästar och tränare finns numera. Man borde egentligen stängt ner banor för mer än 10 år sedan men tror precis som du att det skulle minska intresset. Men det har det ju gjort ändå. Antalet tränare och antalet hästar rasar i antal men inte antalet travbanor. Då är det något som är väldigt fel.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 20:52   #215
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Malmö stad har större problem med vara deras pengar ska gå, människorna som borde där lägger inte sina pengar "våra" på hästar heller.

Många av dom hatar hundar , djur osv.

Annan större fråga dock.

Jag skiter i vars banan är, bara jag vinner pengar
Men om du tittar på travkartan så har åtminstone Skånes befolkning ökat med nästan 40 procent sedan 70-80 talet och Malmö har sedan 90 talet varit Sveriges snabbast växande stad. Bara sedan 1990 har Malmös befolkning ökat med nästan 40 procent.

Tittar du på motsvarande siffror för Norrland så har befolkningen i Norrland sjunkit både sedan 1970, 80 och 90.

Tycker du att travkartan har tagit någon som helst hänsyn till detta? 13 tävlingsbanor i Norrland fortfarande trots att det bor mer folk numera i lilla Skåne än i hela Norrland.

Företag och samhället i övrigt har anpassat sig till dessa förändringar men det har inte travet gjort tyvärr. Inte så konstigt då att utvecklingen ser ut som den gör.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:03   #216
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Visst ska Skåne ha en storbana, det tycker jag också...men det är erbarmligt litet intresse från allmänheten i Malmö och dom som förgyller banan är inte genuina skåningar(utan folk från Norrland, Tyskland, Albanien mm)...
Vad ska man live på travet att göra? Dels tar de 150 kr i inträde och sen kommer du inte ens nära hästarna då det finns en fet ful och intetsägande galoppbana i vägen. Du får sämre info på banan överlag om du inte har sittplats på restaurangen (alternativt annan bra plats). Dock kostar det 515 spänn att äta trerätters där. Sen behöver man väl trycka i sig två korvar på det för mättnad

Jag tycker det kan finnas lite publiktävlingar runtom i landet. Men det är skit samma om det finns publik på plats eller inte! Det är ju långtråkigt att gå på trav. När jag var på Åby i slutet av april ville jag egentligen bara gå därifrån. Då betalade jag 200. Finns väl ingen som tycker det är trevligt att gå på trav? Går hellre till Casino Cosmopol!

Travet hängde inte med i den tekniska utvecklingen live och då får det helt enkelt bli som det blir! Om 20 år går ingen på trav längre!
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:29   #217
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men om du tittar på travkartan så har åtminstone Skånes befolkning ökat med nästan 40 procent sedan 70-80 talet och Malmö har sedan 90 talet varit Sveriges snabbast växande stad. Bara sedan 1990 har Malmös befolkning ökat med nästan 40 procent.

Tittar du på motsvarande siffror för Norrland så har befolkningen i Norrland sjunkit både sedan 1970, 80 och 90.

Tycker du att travkartan har tagit någon som helst hänsyn till detta? 13 tävlingsbanor i Norrland fortfarande trots att det bor mer folk numera i lilla Skåne än i hela Norrland.

Företag och samhället i övrigt har anpassat sig till dessa förändringar men det har inte travet gjort tyvärr. Inte så konstigt då att utvecklingen ser ut som den gör.
Wöööuw. Räkna inte befolkning, eftersom dessa ökningar är endast pga invandringen, inte många av dessa har pengar som dom arbetat ihop att lägga på trav.

Räkna inhemska svenskar på v75 midnattstravet i boden och räkna inhemska svenskar en v75dag i malmö. Vilka spenderar mest och vars är det flest?

Men nu blev det politiskt.

Ska för övrigt på utbildning igen i malmö till hösten. Tur man har bokat taxi överallt så man slipper gå ensam en lördagskväll i malmö "drar alla över en kam"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:34   #218
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jägersro har ju inte ens en fast tävlingsdag längre. När jag gick på trav var det inte ens en handfull tisdagar på året som det inte kördes trav där.

Inga banor har någon publik längre förövrigt mer än en eller några få gånger per år oavsett vilken bana du pratar om. Underlaget finns i storstäderna så klart men undermåliga anläggningar och långtråkiga tävlingar som dessutom finns tillgängliga hemma i soffan gör det som bekant omöjligt att locka dit publik. Men det är åtminstone där förutsättningar finns och det är på en handfull banor som alla bra hästar och tränare finns numera. Man borde egentligen stängt ner banor för mer än 10 år sedan men tror precis som du att det skulle minska intresset. Men det har det ju gjort ändå. Antalet tränare och antalet hästar rasar i antal men inte antalet travbanor. Då är det något som är väldigt fel.


Om dom ordnar som jag sagt länge.
Kapsel ovanför banan där du får åka med och se travet i full fart samt Max 8 hästar som i usa , endast bilstart. Hinner man med fler lopp, omstarter och gamla gubbar orkar inte folk med.

Inred det som ett inetcafe, a l l t ska finnas , öl, vin billig god mat , underhållning och datorer. Samt att allt ska vara billigt , då kommer folk gå på trav.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:34   #219
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vad ska man live på travet att göra? Dels tar de 150 kr i inträde och sen kommer du inte ens nära hästarna då det finns en fet ful och intetsägande galoppbana i vägen. Du får sämre info på banan överlag om du inte har sittplats på restaurangen (alternativt annan bra plats). Dock kostar det 515 spänn att äta trerätters där. Sen behöver man väl trycka i sig två korvar på det för mättnad

Jag tycker det kan finnas lite publiktävlingar runtom i landet. Men det är skit samma om det finns publik på plats eller inte! Det är ju långtråkigt att gå på trav. När jag var på Åby i slutet av april ville jag egentligen bara gå därifrån. Då betalade jag 200. Finns väl ingen som tycker det är trevligt att gå på trav? Går hellre till Casino Cosmopol!

Travet hängde inte med i den tekniska utvecklingen live och då får det helt enkelt bli som det blir! Om 20 år går ingen på trav längre!
Nä. Jag begriper inte heller vad det finns för fördelar med att bege sig till travbanan numera . Speciellt på vinterhalvåret .

- Dyrt
- Trist och långtråkigt
- tidskrävande . Typ 5 timmar inkl att ta sig dit och hem för att se 10 lopp x 2 minuter
- inga spelmässiga fördelar som förr. Snarare tvärtom.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+11)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:36   #220
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

För övrigt, v65 så vann det en skräll i avd5. Sabbade allt för mig, bästa hästen vann inte där, pga witasp inte släppte med sitt lik.
Man ska inte få vinna från 5.e invändigt.

Resten av loppen vanns av bästa djuren, var underbart att se.

Senast redigerad av shjuve9le den 2019-08-31 klockan 21:40.
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:39   #221
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Wöööuw. Räkna inte befolkning, eftersom dessa ökningar är endast pga invandringen, inte många av dessa har pengar som dom arbetat ihop att lägga på trav.

Räkna inhemska svenskar på v75 midnattstravet i boden och räkna inhemska svenskar en v75dag i malmö. Vilka spenderar mest och vars är det flest?

Men nu blev det politiskt.

Ska för övrigt på utbildning igen i malmö till hösten. Tur man har bokat taxi överallt så man slipper gå ensam en lördagskväll i malmö "drar alla över en kam"
Nu är inte jag den som tycker att folk med en hudfärg är viktigare än andra men åtminstone när jag gick på Jägersro så var det en hög representation bland icke infödda svenskar där och tror knappast det är annorlunda idag.

Annars har väl inte detta eller kommunal skatteutjämning något att göra med travet och därmed hör väl inte diskussioner om invandring och integration hit.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:43   #222
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Wöööuw. Räkna inte befolkning, eftersom dessa ökningar är endast pga invandringen, inte många av dessa har pengar som dom arbetat ihop att lägga på trav.

Räkna inhemska svenskar på v75 midnattstravet i boden och räkna inhemska svenskar en v75dag i malmö. Vilka spenderar mest och vars är det flest?

Men nu blev det politiskt.

Ska för övrigt på utbildning igen i malmö till hösten. Tur man har bokat taxi överallt så man slipper gå ensam en lördagskväll i malmö "drar alla över en kam"
Jag har bott i Malmö, mitt i stan, sedan 1984 och har ännu inte blivit bestulen på något eller känt mig det minsta hotad oavsett tid på dygnet, så du kan nog åka på din utbildning där utan större oro och dessutom spara taxipengarna. Jag cyklar nästan alltid.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+10)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:44   #223
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6210
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nu är inte jag den som tycker att folk med en hudfärg är viktigare än andra men åtminstone när jag gick på Jägersro så var det en hög representation bland icke infödda svenskar där och tror knappast det är annorlunda idag.

Annars har väl inte detta eller kommunal skatteutjämning något att göra med travet och därmed hör väl inte diskussioner om invandring och integration hit.
Säger inget om hudfärg, säger bara att dem som spenderar sina hårt inarbetade pengar på banir där jag varit inte är utländska gubbar eller tanter. Samt att Malmös populationsökning inte beror på att dom gökat gärnet. Senaste 10 åren.

Det vet alla som har nått innanför pannbenet.

Vore ju skoj om det var så
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 21:57   #224
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Säger inget om hudfärg, säger bara att dem som spenderar sina hårt inarbetade pengar på banir där jag varit inte är utländska gubbar eller tanter. Samt att Malmös populationsökning inte beror på att dom gökat gärnet. Senaste 10 åren.

Det vet alla som har nått innanför pannbenet.

Vore ju skoj om det var så
Jodå. Malmös befolkningsökning beror inte bara på inflyttade IS terrorister från Mellanöstern . Högskolan som byggdes där har växt och dessutom starkt bidragit till att Malmö har en väldigt ung befolkning. Dessutom har Öresundsbron och närheten till Kastrup lockat dit massor av företag. Ikea t ex har en jätteverksamhet där nu förutom själva varuhuset. Åk ut till Hylllie och titta på hur det växer när du är på din utbildning och du kommer inse att det långtifrån bara är flyktingar som gjort att Malmö växer och utvecklas så det knakar om det. Men visst är de sociala problemen enorma då tyvärr alldeles för många invandrare valt att flytta dit trots att det i princip är omöjligt att få tag i en lägenhet samtidigt som socialtjänsten är skyldiga att ordna boende till barnfamiljer som inte själva kan fixa det. De röda siffrorna på det kontot i Malmö stads räkenskaper är rätt skrämmande både vad gäller storlek och utveckling.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-31, 23:18   #225
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jodå. Malmös befolkningsökning beror inte bara på inflyttade IS terrorister från Mellanöstern . Högskolan som byggdes där har växt och dessutom starkt bidragit till att Malmö har en väldigt ung befolkning. Dessutom har Öresundsbron och närheten till Kastrup lockat dit massor av företag. Ikea t ex har en jätteverksamhet där nu förutom själva varuhuset. Åk ut till Hylllie och titta på hur det växer när du är på din utbildning och du kommer inse att det långtifrån bara är flyktingar som gjort att Malmö växer och utvecklas så det knakar om det. Men visst är de sociala problemen enorma då tyvärr alldeles för många invandrare valt att flytta dit trots att det i princip är omöjligt att få tag i en lägenhet samtidigt som socialtjänsten är skyldiga att ordna boende till barnfamiljer som inte själva kan fixa det. De röda siffrorna på det kontot i Malmö stads räkenskaper är rätt skrämmande både vad gäller storlek och utveckling.

Självklart är det invandringen som gjort Malmö till en ort som växer. Det stavas bland annat såsom "white flight" - etniska svenskar flyttar därifrån, allt medans mångt fler invandrare och "flyktingar" väljer att bosätta sig där.

Pga. EBO-lagen, som innebär att invandrare får bosätta sig var de vill i landet (helt sjukt) gör att mången väljer att bosätta sig hos fränder, familj och släktingar/vänner...

Att deras (läs invandrares) födslotal vida överstiger den svenska gör också att siffrorna blir skeva. Hur stora är därtill mörkertalen? Hur mången tror du det inte bor i Malmö som icke är registrerade där, eller är dubbelt registrerade pga. att de uppger flera identiteter? Finns hur mången parametrar som helst som inte ger den sanna bilden utav invandrares överbefolkning i ex. Malmöområdet!

Hur många "studenter" kan skolorna i Malmöområdet svälja, egentligen? Jag lovar att "afghanamnestin" gjort att fler "studenter" valt Malmö som studieort än vad det finns andra, reguljära och legitima studenter från utlandet i stort.

Malmö klara sig enkom pga. det kommunala utjämningssystemet där rika kommuner såsom ex. Stockholm betalar för de med sämre ekonomi, ex. Malmö. Detta är den sk. "Robin Hood-skatten" som nu skall belasta de rikare kommunerna än mer. För x antal år sedan, vågar inte tänka på hur hög denna siffra är nu, gick Malmö över 4 miljarder back, men klarade sig tack vare utjämningssystemet. Om det nu vore sådan positiv invandring till Malmö - varför går de då så mycket back? Ju fler skattebetalare ger alltid en rikare kommun! Ju fler bidragstagare ger, ja vad då, tror ni?

Skulle kunna sitta hela dygnet och skriva om detta men ger mig nu - måste plugga på V75 tills i morgon...

Ha det gott! Sverige är i alla fall kört!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 00:44   #226
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 171
Sharp$: 9339
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var för fint väder för trav idag, men var nog mest kombinationen att jag inte haft tid att läsa på och dålig feeling på det lilla jag kollade i går kväll och i förmiddags som gjorde att det blev (ett klokt) beslut att hoppa idag. Trist för travrondens superförvärv bland tipsexperterna i landet idag. Berglund rätt ute på spikarna men åkte på utgångarna och när man spelar sådana jättesystem som han är ju sex rätt en klen tröst.

Att Jägersro har alldeles för få V75 omgångar sett till kvaliten på hästarna på skånebanan har jag sagt länge. Bevisades idag igen när hemmahästarna verkligen var med och tog för sig. Nästa lördag ska svenska atgs V75 spel köras på en bana som borde ha lagts ner för länge sedan. Att dom tilldelas V75 lördag är faktiskt helt obegripligt. Kommer det starta en enda häst som tränas där och kommer banan vara lika usel som när dom hade en V64 omgång och flera tränare ville stryka och resa hem på grund av undermålig bana trots fint väder?

Men nu håller vi tummarna för en magisk derbysöndag i morgon. Det är enormt mycket roligare sport än den som var idag.
Jag har absolut ingen förståelse för att Jägers ska ha fler V75 dagar.. Dom klarar ju normalt sett inte ens av att fylla befintliga lopp. Alldeles för ofta det är 6-10 starthästar i ett 12 hästarslopp. Det tycker jag säger precis allt! Så nej, underlaget finns definitivt inte.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 00:46   #227
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ju fler skattebetalare ger alltid en rikare kommun! Ju fler bidragstagare ger, ja vad då, tror ni?

Skulle kunna sitta hela dygnet och skriva om detta men ger mig nu - måste plugga på V75 tills i morgon...

Ha det gott! Sverige är i alla fall kört!
I Carl Bildts Sverige hette det " de närande och de tärande".

Sen gjorde någon en teaterviskning till Carl B;
"Du tillhör också dom tärande".

Och sen slutade moderaterna med detta uttryck.
Det visade ju sig att politiker också var skattefinansierade.
En utgift ur skattehögen svider alltid.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 08:11   #228
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men om du tittar på travkartan så har åtminstone Skånes befolkning ökat med nästan 40 procent sedan 70-80 talet och Malmö har sedan 90 talet varit Sveriges snabbast växande stad. Bara sedan 1990 har Malmös befolkning ökat med nästan 40 procent.

Tittar du på motsvarande siffror för Norrland så har befolkningen i Norrland sjunkit både sedan 1970, 80 och 90.

Tycker du att travkartan har tagit någon som helst hänsyn till detta? 13 tävlingsbanor i Norrland fortfarande trots att det bor mer folk numera i lilla Skåne än i hela Norrland.

Företag och samhället i övrigt har anpassat sig till dessa förändringar men det har inte travet gjort tyvärr. Inte så konstigt då att utvecklingen ser ut som den gör.
I rent folkupplysningssyfte skall jag berätta för dig att Norrlands befolkning sedan 1970 har minskat med 9300 personer, eller knappt 200 per år. Den totala befolkningsminskningen för Norrland under 50 år är 0,78%. Det har skett en del omfördelningar inom Norrland, där främst kuststäderna med högskola/universitet har ökat och inlandet avfolkats.

Stockholms politiker brukar prata om hur många busslaster per dag som Stockholm växer med, med en passning till Norrland. Men i Norrland vet man att det inte är norrlänningar på de där bussarna, utan att de mest kommer från asylmottagningarna och diverse småkommuner som inte har högskola och statliga verk.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+10)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 08:41   #229
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 793
Sharp$: 37725
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jag har bott i Malmö, mitt i stan, sedan 1984 och har ännu inte blivit bestulen på något eller känt mig det minsta hotad oavsett tid på dygnet, så du kan nog åka på din utbildning där utan större oro och dessutom spara taxipengarna. Jag cyklar nästan alltid.
Jag har bott i Stockholm hela mitt liv och går fortfarande obeväpnad vart jag vill, när jag vill. Jag har inga fobier och rädslor för andra människor jag heller pga. deras hudfärg eller ursprung. Bra Olle!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 08:49   #230
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
I rent folkupplysningssyfte skall jag berätta för dig att Norrlands befolkning sedan 1970 har minskat med 9300 personer, eller knappt 200 per år. Den totala befolkningsminskningen för Norrland under 50 år är 0,78%. Det har skett en del omfördelningar inom Norrland, där främst kuststäderna med högskola/universitet har ökat och inlandet avfolkats.

Stockholms politiker brukar prata om hur många busslaster per dag som Stockholm växer med, med en passning till Norrland. Men i Norrland vet man att det inte är norrlänningar på de där bussarna, utan att de mest kommer från asylmottagningarna och diverse småkommuner som inte har högskola och statliga verk.
Jo, men Sveriges befolkning har ökat från drygt 8 miljoner år 1970 till ca 10,3 miljoner idag så i det perspektivet är det väl rätt skrämmande att Norrlands befolkningsutveckling inte bara missat att hänga med utan till och med minskat under samma tidsperiod.

Och på tal om statlig skatteutjämning så skulle väl inte bara Malmö med sina invandringsproblem drabbas hårt om den inte fanns. För i princip hela Norrland skulle det innebära total katastrof.

Om man sätter detta i relation till travet så är det väl minst sagt märkligt att det allt mer betydelselösa Norrland vad gäller utveckling och framtid har kvar alla sina travbanor och tävlingar som om ingenting har hänt. Förr i tiden fanns det ju bra tränare och hästar där uppe. Numera finns det i princip ingenting kvar av det men travbanorna får sina mångmiljonbidrag och stora tävlingar precis som förr.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 10:08   #231
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TOBYTYKE Visa inlägg
Jägersro har också Sveriges tråkigaste upplopp med nedförsbacke, bara det en anledning att flytta derbyt till Halmstad.
Alla borde se Åby det är Sveriges bästa bana det är framtiden.Jägersrobanan kan vad den fulaste för att galoppbanan ligger bredvid inte så snyggt.

Solvalla har mycket att jobba med.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 10:11   #232
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Jo, men Sveriges befolkning har ökat från drygt 8 miljoner år 1970 till ca 10,3 miljoner idag så i det perspektivet är det väl rätt skrämmande att Norrlands befolkningsutveckling inte bara missat att hänga med utan till och med minskat under samma tidsperiod.

Och på tal om statlig skatteutjämning så skulle väl inte bara Malmö med sina invandringsproblem drabbas hårt om den inte fanns. För i princip hela Norrland skulle det innebära total katastrof.

Om man sätter detta i relation till travet så är det väl minst sagt märkligt att det allt mer betydelselösa Norrland vad gäller utveckling och framtid har kvar alla sina travbanor och tävlingar som om ingenting har hänt. Förr i tiden fanns det ju bra tränare och hästar där uppe. Numera finns det i princip ingenting kvar av det men travbanorna får sina mångmiljonbidrag och stora tävlingar precis som förr.
Norrland klarar av att föda ungefär 1,2 miljoner människor, varför skall man vara fler än så?

Som skattesystemet är konstruerat ser jag utjämningssystemet som något mycket nödvändigt, fanns det inte skulle det bli inbördeskrig och FN skulle anta resolutioner mot Sverige för att de förtrycker delar av sin befolkning. Men lite märkligt är det ju att en så dynamisk storstad som Malmö skall behöva finansieras till så stor del av detta system. Går det inte att sätta den växande befolkningen i arbete? För det är väl knappast de långa avstånden som gör verksamheten dyr att bedriva?

Travsporten i södra Sverige sitter i precis samma båt som travsporten i norra Sverige. Borrar man hål i botten så sjunker hela båten, även om måhända aktern far upp i skyn en kort tid när fören påbörjat sin resa nedåt. Det blir inte fler hästägare i Skåne för att man lägger ned banor i norr. Blir travet i norr så ointressant att norrlänningar slutar spela kommer det inte bli mer pengar att tävla om. Det är INTE så att en tränare vid Solänget eller Skellefteå vid en nedläggning flyttar sin verksamhet med hästar och hästägare till Jägersro eller någon annan bana. Högst troligt slutar man istället och gör något annat.

Kika gärna på topplistorna över uppfödare på respektive norrlandsbana. Det är Menhammar, Sisyfos, Global Farm, Mellby Gård, Stall TZ och Boko som toppar det mesta där också. De har en mycket stor marknad i norrländskt trav, och alla hästar säljs inte för 4,7 millar.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 10:12   #233
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Alla borde se Åby det är Sveriges bästa bana det är framtiden.Jägersrobanan kan vad den fulaste för att galoppbanan ligger bredvid inte så snyggt.

Solvalla har mycket att jobba med.
Jägersros mark är såld och det ska som bekant byggas en helt ny travbana i Malmö. Det borde i alla fall öka förutsättningarna för publik för dagens Jägersro är ju en arena som doftar 70-80 tal lång väg (precis som alla landets travbanor undantaget Åby möjligtvis).
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 10:22   #234
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Norrland klarar av att föda ungefär 1,2 miljoner människor, varför skall man vara fler än så?

Som skattesystemet är konstruerat ser jag utjämningssystemet som något mycket nödvändigt, fanns det inte skulle det bli inbördeskrig och FN skulle anta resolutioner mot Sverige för att de förtrycker delar av sin befolkning. Men lite märkligt är det ju att en så dynamisk storstad som Malmö skall behöva finansieras till så stor del av detta system. Går det inte att sätta den växande befolkningen i arbete? För det är väl knappast de långa avstånden som gör verksamheten dyr att bedriva?

Travsporten i södra Sverige sitter i precis samma båt som travsporten i norra Sverige. Borrar man hål i botten så sjunker hela båten, även om måhända aktern far upp i skyn en kort tid när fören påbörjat sin resa nedåt. Det blir inte fler hästägare i Skåne för att man lägger ned banor i norr. Blir travet i norr så ointressant att norrlänningar slutar spela kommer det inte bli mer pengar att tävla om. Det är INTE så att en tränare vid Solänget eller Skellefteå vid en nedläggning flyttar sin verksamhet med hästar och hästägare till Jägersro eller någon annan bana. Högst troligt slutar man istället och gör något annat.

Kika gärna på topplistorna över uppfödare på respektive norrlandsbana. Det är Menhammar, Sisyfos, Global Farm, Mellby Gård, Stall TZ och Boko som toppar det mesta där också. De har en mycket stor marknad i norrländskt trav, och alla hästar säljs inte för 4,7 millar.
Det kan väl inte vara helt obekant varför Malmö behöver dessa bidrag. Tror att kostnaderna för det som i årsredovisningen kallas hemlöshet (som i verkligheten till övervägande del kan översättas med att ordna boende till flyktingar) närmar sig miljarden och försörjningsstödet (till största delen socialbidrag till framförallt flyktingar som inte migrationsverket betalar för längre) för länge sedan passerat miljarden. När samtidigt en stor del av de skattebetalande svenskarna bosätter sig i kranskommunerna skulle höjningen av kommunalskatten bli gigantisk utan dessa utjämningsbidrag och det skulle innebära massutflyttning av skattebetalare vilket skulle kräva skattehöjningar som närmade sig 100 procent av inkomsten. Då skulle även de som jobbar och betalar skatt behöva försörjningsstöd eftersom hela lönen går till skatt och då skulle skatten behöva höjas ännu mer för att uppfylla paragraf 4 i socialtjänstlagen att alla som inte kan klara sin försörjning på egen hand har rätt till försörjningsstöd.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 10:29   #235
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Det kan väl inte vara helt obekant varför Malmö behöver dessa bidrag. Tror att kostnaderna för det som i årsredovisningen kallas hemlöshet (som i verkligheten till övervägande del kan översättas med att ordna boende till flyktingar) närmar sig miljarden och försörjningsstödet (till största delen socialbidrag till framförallt flyktingar som inte migrationsverket betalar för längre) för länge sedan passerat miljarden. När samtidigt en stor del av de skattebetalande svenskarna bosätter sig i kranskommunerna skulle höjningen av kommunalskatten bli gigantisk utan dessa utjämningsbidrag och det skulle innebära massutflyttning av skattebetalare vilket skulle kräva skattehöjningar som närmade sig 100 procent av inkomsten. Då skulle även de som jobbar och betalar skatt behöva försörjningsstöd eftersom hela lönen går till skatt och då skulle skatten behöva höjas ännu mer för att uppfylla paragraf 4 i socialtjänstlagen att alla som inte kan klara sin försörjning på egen hand har rätt till försörjningsstöd.
Om danskarna skulle vilja ha Malmö-regionen, så kunde vi ju ge dom den(Jägersro givetvis inkluderat), då skulle ju vi i Sverige vara av med problemet...fast tveksamt om danskarna skulle nappa på det erbjudandet...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-01, 10:45   #236
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 165
Sharp$: 57051
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Om danskarna skulle vilja ha Malmö-regionen, så kunde vi ju ge dom den(Jägersro givetvis inkluderat), då skulle ju vi i Sverige vara av med problemet...fast tveksamt om danskarna skulle nappa på det erbjudandet...
Det vore helt fantastiskt. Jag umgås frekvent med danskar på andra sidan sundet och när vi jämför inkomster men framförallt framtida pensioner blir man enormt avundsjuk som svensk. Varför blev det som det blev vid freden i Roskilde 1658?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td