Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-13, 14:44   #16
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Fixi Mearas (Lopp 8, V86-4, V4-2)
-Hon har inte fått till det i senaste starterna. Känns bra i träningen, fortfarande svårbedömd i lopp.
Skor runt om.
Saxat från Stig H:s hemsida.
Skulle nog vilja se den där i värmningen först.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 14:55   #17
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Visst känns 3.65 (Unibet) på att Fixi Mearas ska fixa en plats som spelvärt?

Felfri och i hyfsat slag är hästen bättre än dessa och visst är det en chansning men Stig H lär väl inte ta ut hästen om han känner att något är fel?

Ruggigt bra betalt just nu iaf.

Får bli lite komber på det!


Tar den till 12,50 på svs (som vinnare förståss), känns som "vinna eller försvinna"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:23   #18
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Nån som sitter inne på lite bra info från Nurmos angående debutanten Longcat Hanover i sista? Ser att han även är anmäld till V64 på Solvalla på Tisdag kan man tänka sig ett litet snällare upplägg idag då kanske eller satsar man på en rejäl genomkörare
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:47   #19
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad anser experterna här inne om att egentligen dubbla upp en avdelning - är detta ens försvarbart, med tanke på hur svårt V86 ändå är. Är det inte bättre att spika och ta de gånger man missar sin andrahäst? Detta borde väl jämna ut sig under en livstid... Om det inte handlar om miljonbelopp, såklart - men det kan man ju aldrig veta...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 16:58   #20
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Jag förstår inte varför diskussionen ens existerar .... Om du bedömer att hästarna har högre segerchans än vad deras spelprocent säger är det väl ett bra lås? Visst kan man ta ställning men varför slösa på streck om du tycker resterande är överstreckade.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:10   #21
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Någon som vet var man kan hitta vagninfo från Jägersro?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:11   #22
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har lirat Kevin O i första till 18,50 redan, fyller på med Coram DI på svs till 4,50 och Gandhi B till 18,50 på Unibet...låter riktigt uppåt på dessa och det lär bli full marschorder framåt...Håll i ikväll, Kevin...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:18   #23
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 081
Sharp$: 3304
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Jag har lagt några timmar nu på eftermiddagen och under V75 för att få lite tidiga tankar om Jackpot-omgången som stunder på Onsdag!
OBS! Jag är ingen självutnämnd expert eller utnämnd expert av nån annan heller för den delen , bara en hobbyspelare som gillar att dela mina tankar och få lite feedback och idéer från er andra på forumet! Hoppas få igång lite tugg!


V86 *Jackpot! Solvalla/Jägersro
*6,3 miljoner extra i 8 rättspotten på onsdag!

Solvalla
Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 196 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej
Jägersro
Längd: 1000 m
Bredd: 23,0 m (2140 m), 23,0 m (1640 m)
Upplopp: 190 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Ja

AvdI - 1640m Auto
Sprinterdistans på Jägers då burkar ju spets vara väldigt åtråvärt så lite körning på flera händer är inte omöjligt i avd 1. Bland de tidiga spelarna är nr 1 Strangerinthenight ganska hårt betrodd som andrahandare just nu detta är alltså ett 3-årigt sto som möter mestadels äldre valacker här, tuff uppgift dessutom inte säkert man lyckas hålla upp spets även om startsnabbhet finns. Minst rutin i detta gäng också, överspelad i min bok det ska dock tilläggas att hästen har tjänat 3:e mest i detta fältet trots minst starter. 2 Hector Greenwood är en av hästarna som kan utmana o spets men i vagnen sitter Marijn de Haan inte den som vinner oftast på Svenska travbanor... 5 Deep Sea har visat god form ute på öjn men här stöter den på lite tuffare hästar och även med en båtresa i kroppen som nuvarande favorit känns den väldigt sårbar. 7 Van Gils speedade ner sina motståndare väldigt enkel men en fin spurt senast och ska räknas igen! 8,9,10 känns intressant för mig med, nästa rabblat upp hela startfältet så bred gardering tycker jag känns nära till hands här.

AvdII - 2140m Auto
Här hittar vi i skrivande stund omgångens största favorit, 1 Ribaude med Björn Goop. En väldigt stor favorit som inte vunnit ett lopp hittills i år på 13 försök som inte ska kunna hålla upp ledningen dessutom, +70% stämmer inte överens med dennes vinstchans för mig. Inte ens nära. 2 Yieldson har matchats väldigt hårt och gör här 4 starten på en knapp månad men har körts ganska snällt och gick med full fart över mål senast, gick bra vid denna tiden förra året! 4 Sean Banan gör en ganska sällsynt start i sulky då den är en typisk Montéhäst annars, spännande med Örjan i vagnen men möjligt den för lite för många streck på sig tack vare Örjan. 5 Total Recall är snabb ut och kan nog hitta till ledningen och trivs väldigt bra me Ulf Eriksson 4 vinster på 7 försök med han i vagnen, mitt första streck! 6 Vine Vision svepte fältet väldigt fint i senast starten och blir att räkna med igen. Möjlig stallkörning? Då Sjöström kör nr 6 och Jepson kör Sjöströms tränade nr2....

AvdIII - 2140m Auto
5 Coram D`Inverne gick fint över upploppet senas på Åby och kunde nästa ta sig förbi storfavoriten från Stall Bergh denna gången trots ett inte helt optimalt lopp från spår 8 och störd i starten då invändiga galopperade fick Kevin köra första biten in i kurvan i 4:e spår men hittade sedan ner andra utvändigt. Möjligt spik, men jag gillar 7 Nairajah som ännu inte vunnit ett lopp men med Maharajah som far så ska väl vinsten snart komma!

AvdIV - 1640m Auto
2 Lingbo Eivor är väl snart värd en seger och här har vi optimala förutsättningar med framspår över sprinterdistans gasa så länge lampan lyser Malin Friman! Under 1%! Bara hoppas Malin vågar testa i spets om Örjan kommer tidigt och ställer frågan eller ev. Erik A som kör en häst som gör debut över kort distans.

AvdV - 2140m Auto
4 Cobbys Olifant vann senast efter att Uhrberg återigen var positiv inför men det var precis att han vann trots ett perfekt lopp i ryggar fram till sista kurvan när man fick gå i tredjespår men vann väldigt knappt. 1 Kung Edward har det varit lite drag runt här på Sharps.se i höst och kanske kan skrälla efter invändig resa. 5 Global Takeover satt kvar med mängder av krafter senast bakom vinnaren Dizzy River! 6 Stonewashd Diamant har varit ute mot tuffa ston i senast starterna och kommer nu ut mot endast Valacker, kan hon hävda sig bland killarna här? 8 Staro Leonardo brukar alltid ha en fin fart över upploppet och hittar Lövgren ner i andraspår kan han plocka många över upploppet.

AvdVI- 3140m Volt
Ojoj vilken lopp att klura ut 3140m för relativt orutinerade hästar. Mitt första streck här blir nog 10 Rolex Tilly som har springspår på tillägg och kommer från vinst dock efter ett perfekt lopp i rygg på ledaren och lucka i sista sväng. Jevgeni Ivanov har med två hästar i loppet en på start där Björn Goop (1 Let it be me Tooma) kanske kan trolla sig till spets och släppa till Oskar J (9 Monet Augustinu) som får en pangstart brevid Rolex Tilly på springspåret på 20m tillägg. Skulle nog inte våga lämna firma Dahlén/Jepson utanför lappen med 13 Tyson Dimanche som trivts bra på 2640 tidigare när han var hos Bergh så 3140 borde funka med!

AvdVII - 1640m Auto
9 Zeeland Kronos har fått två snälla lopp där man gått i ryggar och avslutat snabbt sista biten och jag tror man fäller väldigt många här trots att det är "spetsbanan" Jägersro. 2 Olivia Cheri är snabb de gånger hon sätter fötterna rätt och kan hitta till ledningen felfri, utmanar om spets gör annars 7 Franklin Face vid en snabb överblick.

AvdVIII - 2140m Auto
Vi avslutar Jackpotomgången med en av två avdelningar som har några miljonärer bland de startade nämligen 3 Longcat Hanover, 7 Sheriff Bi, 8 Han Herred, 9 Fame Boko & 12 Bottnas Commandeur som alla tjänat över en miljon kronor eller ja 3 Longcat Hanover har en tvångssumma på sig som får upp startprissumman över miljonen men i själva verkar har hästen sprungit in under miljonen. Vem vinner loppet då? Inte fan vet jag...4 Leader Brodde är favorit just nu med Mattias Djuse en häst som vunnit 1 av 14 i år men har 7, SJU andra platser! Lite blöt när det närmar sig linjen månne. Kanske rentav att Örjan rundar av omgången med en sällsynt Walmann seger! Fick senast ett tufft lopp i dödens men höll helt ok över upploppet!

Blev en del text, så ber om ursäkt för ev. stavfel eller dylikt....

Tror inte du behöver oroa dig för Jocke
hittar ner i andraspåret eller inte, då
det endast startar 8 hästar i loppet.
Antingen blir det ett pärlband eller 4 på innerspår
och tre i andraspår. Jocke lär inte sitta fast.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:21   #24
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Jag förstår inte varför diskussionen ens existerar .... Om du bedömer att hästarna har högre segerchans än vad deras spelprocent säger är det väl ett bra lås? Visst kan man ta ställning men varför slösa på streck om du tycker resterande är överstreckade.

Det är ju det jag inte anser man bör göra - slösa med streck, alltså...!


Skön start, ikväll!

VINNARE
Inlämnat: 2019-11-13, 18:12
Solvalla Lopp 1
Onsdag 2019-11-13
Start: 18:15
Kostnad: 162,00 kr
Vadet gäller startnummer

8 Skylar G.G.

1 x 162,00 kr = 162,00 kr.
Totalt: 162,00 kr.
Rättningskod: QCQ THV RJT
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:23   #25
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Tror inte du behöver oroa dig för Jocke
hittar ner i andraspåret eller inte, då
det endast startar 8 hästar i loppet.
Antingen blir det ett pärlband eller 4 på innerspår
och tre i andraspår. Jocke lär inte sitta fast.
Det har du givetvis rätt i, var lite snabb på tangenterna när jag skrev.
Tanken var mer hitta ner och få en bra rygg i andra spår, blir det ett pärlband och Lövgren hamnar bland de sista där så blir det svårt att nå fram skulle han istället få andra utvändigt om nån offrar sig och tar en lugn dödens ser det bättre ut.

Men du har rätt i det du skriver, helt klart.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:28   #26
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Det är ju det jag inte anser man bör göra - slösa med streck, alltså...!
Varför skulle det per automatik betyda att man slösar bort streck bara för att man har två hästar i en avdelning?
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:28   #27
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

VINNARE
Inlämnat: 2019-11-13, 18:27
Jägersro Lopp 1
Onsdag 2019-11-13
Start: 18:27
Kostnad: 132,00 kr
Vadet gäller startnummer

5 Listas Terminator

1 x 132,00 kr = 132,00 kr.
Totalt: 132,00 kr.
Rättningskod: NJQ SHZ TJN
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:29   #28
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Varför skulle det per automatik betyda att man slösar bort streck bara för att man har två hästar i en avdelning?

Det har jag inte påstått, men det kan bli svårt att få med kantbollarna i de andra avdelningarna om man dubblar ett system med enkom EN kuse!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:30   #29
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Varför skulle det per automatik betyda att man slösar bort streck bara för att man har två hästar i en avdelning?

Och min undran var INTE kritik mot någon - enkom en enkel fråga...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:36   #30
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Det har jag inte påstått, men det kan bli svårt att få med kantbollarna i de andra avdelningarna om man dubblar ett system med enkom EN kuse!
Man kan ju också se det som så att du dubblar din chans till alla rätt och/eller ökar din utdelningspotential
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td