Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-11-13, 17:46   #31
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Man kan ju också se det som så att du dubblar din chans till alla rätt och/eller ökar din utdelningspotential


Det är detta som är min fråga - jag tror nämligen att man i längden tjänar på att ta ställning för en spik, men kan ha fel såklart - vinner ju aldrig på streckspel... Det är mången hästar du kan gardera med istället för att dubbla systemet med enkom EN häst! Förlorar en storfavorit är det ju ej heller säkert att den du dubblat med vinner - där med bättre med spik, tror lille jag...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:52   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Skulle ha avvaktat..Coram DI uppe i 5,40 på svs, indikerar att det dras emot, gissningsvis pga "överstreckning", är tämligen säker på att det mest spelvärda oddset i hela omgången idag är på den...fyllde på till 5,40...

Senast redigerad av mikaels den 2019-11-13 klockan 18:09.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:53   #33
ab5
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 317
Sharp$: 1245
Standard

Nej det är inte automatiskt dåligt att ta 2 hästar i en avdelning istället för 1. Fattar inte varför alla snackar om detta? Vem började sprida denna lögnen?

Så länge summan av spelvärdet på raderna är desamma, eller bättre med tvåhästarslåset så är det minst lika bra om inte bättre.

Exempel:

Avd 1: Häst 1 spelad till 50% (Vinstchans 40%) - negativt spelvärde, Häst 2 spelad till 10% (Vinstchans 14%) - positivt spelvärde
Avd 2: 10 hästar med samma spelvärde.

I detta fallet är det ju bättre att ta 2x5 hästar än 1x10 om man spikar favoriten. Bäst är ju dock o spika häst 2 i första.

Sen kan det ju dock stämma att det är svårt o få med kantbollar (som ofta har högt spelvärde) om man tar 2 hästar i en avdelning istället för att man spikar. Men det är ju en helt annan sak. Då får man väl se över vilka hästar man tar med i garderingsloppen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1)
ab5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 17:57   #34
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Men man tar inte två hästar i lopp där man tror det kan skrälla, där vill man ha många eller helst alla. Precis som du säger finns det tillfällen då man anser att spelarna är fel ute och där kan det vara läge med två hästar... Att försöka hitta enprocentare med tvåhästarslås är liksom inte meningen med den taktiken.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:06   #35
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack, för era funderingar! Tack för kaffet, Uffe - underbar styrning!

VINNARE
Inlämnat: 2019-11-13, 19:02
Solvalla Lopp 3
Onsdag 2019-11-13
Start: 19:03
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

3 Rally Hans

1 x 200,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: THZ ZHP ZLT
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:07   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7925
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ab5 Visa inlägg
Nej det är inte automatiskt dåligt att ta 2 hästar i en avdelning istället för 1. Fattar inte varför alla snackar om detta? Vem började sprida denna lögnen?

Så länge summan av spelvärdet på raderna är desamma, eller bättre med tvåhästarslåset så är det minst lika bra om inte bättre.

Exempel:

Avd 1: Häst 1 spelad till 50% (Vinstchans 40%) - negativt spelvärde, Häst 2 spelad till 10% (Vinstchans 14%) - positivt spelvärde
Avd 2: 10 hästar med samma spelvärde.

I detta fallet är det ju bättre att ta 2x5 hästar än 1x10 om man spikar favoriten. Bäst är ju dock o spika häst 2 i första.

Sen kan det ju dock stämma att det är svårt o få med kantbollar (som ofta har högt spelvärde) om man tar 2 hästar i en avdelning istället för att man spikar. Men det är ju en helt annan sak. Då får man väl se över vilka hästar man tar med i garderingsloppen.
Benny Haag är en bidragande orsak. På den tiden han och Sven Melander deltog i TV-programmet på onsdagarna hävdade han att i ”Benny Haags travbibel står det att i 2-hästarslopp spikar man”.
I övrigt håller jag med i ditt resonemang.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:07   #37
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Aper perfekt mate
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:10   #38
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vad anser experterna här inne om att egentligen dubbla upp en avdelning - är detta ens försvarbart, med tanke på hur svårt V86 ändå är. Är det inte bättre att spika och ta de gånger man missar sin andrahäst? Detta borde väl jämna ut sig under en livstid... Om det inte handlar om miljonbelopp, såklart - men det kan man ju aldrig veta...

Skulle vilja säga att det helt beror på omgång till omgång och hur ens uppbyggnad i övrigt här - och vad spelprocenten är på de som är aktuella för att dubbleras.

Oftast finns det inga givna svar som passar i alla lägen även om ramarna är hyfsat tydliga!

En omgång (t ex som i dag) där man letar hästar som man inte tror kan vinna men man streckar på lite spår, kuskar och bara random 0-3%-are så är det ju vettigare att gå på spikarna och inte dubblera och hoppas på "turen". Men har man en bra feeling för en omgång i stort där man hittar lite lågprocentare med bra chans så kan det vara mer rätt att dubblera - enligt mig!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:11   #39
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Jag förstår inte varför diskussionen ens existerar .... Om du bedömer att hästarna har högre segerchans än vad deras spelprocent säger är det väl ett bra lås? Visst kan man ta ställning men varför slösa på streck om du tycker resterande är överstreckade.
Värde hittar man på en rad och inte i ett lopp! Jag kan mycket väl dubblera med två 35%-are om jag tycker deras vinstchans tillsammans kanske når 60% och där jag har svårt att hitta vinnare bakom duon.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:15   #40
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Värde hittar man på en rad och inte i ett lopp! Jag kan mycket väl dubblera med två 35%-are om jag tycker deras vinstchans tillsammans kanske når 60% och där jag har svårt att hitta vinnare bakom duon.

Och en rad består av lopp...
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:18   #41
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ojojoj - denne skall bli kul att följa - vilket intryck! Dagens vinnare!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:18   #42
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Har ju Ap-häst till 18,50 i första, så kör även den andra Ap-hästen till 16,50 på svs(Marcus lät väldigt uppåt)...räcker med en Ap-häst där, så går det ju bra...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:20   #43
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347 Visa inlägg
Och en rad består av lopp...
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubba347
Om du bedömer att hästarna har högre segerchans än vad deras spelprocent säger är det väl ett bra lås?
Jag tolkade in detta som att ifall påståendet inte stämmer ska man inte låsa på dessa två. Därav min kommentar att värde hittar du på en rad av x antal olika hästar och inte i ett lopp på en eller två hästar!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:23   #44
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ojojoj - denne skall bli kul att följa - vilket intryck! Dagens vinnare!!!
Ingen ide att vara "Oraklet i Delphi" nuförtiden("alla" har sett det man ser), ta bladet från munnen, vem menar du?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-11-13, 18:31   #45
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 190
Sharp$: 367
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jag tolkade in detta som att ifall påståendet inte stämmer ska man inte låsa på dessa två. Därav min kommentar att värde hittar du på en rad av x antal olika hästar och inte i ett lopp på en eller två hästar!
Tja, i ditt exempel ligger det närmare tillhands att ta många istället för två.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td