Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-06, 10:06   #16
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3343
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Bra tråd detta. Högst angeläget diskussionsämne.

Jag inser att jag måste sluta lyssna på "uppsnacket" inför V75-omgångar och alla övriga omgångar. Det är många gånger som jag haft bra egna idéer och ett på förhand uttänkt system som hade "gått in", om det inte vore för alla varningar och värmningsvinnare som de presenterar. Speciellt gäller detta avdelning 1 och 2. I slutändan har mina system slutat med att jag kluddat ned dessa avdelningar med hästar som jag egentligen inte trott på, som således inte vunnit heller. Dessa hästar som de lyfter fram i värmningarna vinner ju nästan aldrig. Det finns bara ett tillfälle då jag kan erinra mig om att detta har hänt.

Nu får dom ta och lägga av med att varna för alla hästar hit och dit. Dom kan behålla dessa idéer för sig själva.

Vilka är det som står för dessa sändningar egentligen?
Är det ATG? Är det TV4?
Sedan finns det tydligen något som heter Kanal 75.
Hur hänger allt ihop egentligen?

Hur som helst, vi måste meddela dessa TV-folk att coola ner sig, så att vi spelare i lugn och ro kan komponera våra system, utan deras missledande påverkan.

Om det nu vore så enkelt att "Experternas” idéer är helt kassa att följa, så är väl det en bra anledning att lyssna på dom. Dåliga tips kan ju användas på ett positivt sätt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+12)
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 11:31   #17
 
Frasse77s avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Ort: Skövde
Inlägg: 441
Sharp$: 1256
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det där med Skoglund och Disco igår blev väldigt fort en "sanning". Jag var en av dem som tog upp det, men sa aldrig att det var så. Bara att det såg misstänkt ut, och att det är konstigt att det inte varit uppe för debatt tidigare. Det finns inte tillräckligt med incitament för Skoglund att göra det där med uppsåt. Och det var ganska verkningslöst förmodligen. De sa ju inte att det var något negativt med hästen ens. Bara att den trendade och undrade vad det berodde på.

Men det är bra med debatt! Skulle kunna leda till att skärpa regelverket till att täcka sånt här. Så vi kan få lite mindre rum för spekulationer om att saker och ting kanske inte går riktigt rätt till. Alldeles oavsett om de nu faktiskt går rätt till eller inte.
Där har du en poäng att det snabbt blev en "sanning" sedan såg det ju illa ut när det kommer fram att han spikat själv. Sedan håller jag med till 100% att det är svårt att se poängen för det är kanske inte så verkningsfullt för Disco fortsatte ju uppåt.

Då har jag och du samme tanke angående och få en debatt och förhoppningsvis att man kan ha tydliga regler för undkomma sådana här situationer. Sedan kommer det finnas folk som alltid hittar kryphål ändå om dom vill "fuska". Har aldrig förståt varför alla i studion måste lämna en DD tex. Vore mycket bättre om det var mer precisa roller med en programledare, expert och reporter tex.

Sedan förstår jag inte heller att profilpersoner från Kanal75 måste fronta extremt stora ATG Tillsammans bolag. Tycker man på alla sätt ska försöka att inte hamna i situationer där det finns möjlighet att förtroendet kan ifrågasättas.

För en travsport utan förtroende är ju en död travsport. För vem vill spela på hästar om minsta chansen till "fusk" kan misstänkas.

För i tiden har jag hört av gubbarna att man kunde köpa tex ett kallblod i Norge som sprang 1.35 och sedan döpte man om den till en registrerad häst man hade i stallet som sprang 1.40 och van ofantligt med pengar på detta. Tror det kallades typ "klockarhäst" eller liknande. Glädjande så har ju travsporten fått en bättre stämpel idag än förr.

Sedan det sista en debatt är alltid bra, och är extremt svårt att starta inom travet för det tystat ner fort. Så glädjande att folk nu på detta forumet börja diskutera för hur som haver utan diskussion bland folk som är med och betalar (spelare) kommer det aldrig ändras ngt. Sedan är ju det bästa med diskussion att det egentligen inte finns ngt rätt eller fel, utan vi alla har olika synpunkter!
Frasse77 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 14:27   #18
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Alla som jobbar för atg å spyr ut sina tips, är väl knappast några att lita på. Samt ofta är deras tips värdelösa.. Gå på egen magkänsla, kolla arkivet och följ statistik är det ända jag litar på. Lyssna på atg-maffian, ja då får man skylla sig själv.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 15:55   #19
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Bra tråd detta. Högst angeläget diskussionsämne.

Jag inser att jag måste sluta lyssna på "uppsnacket" inför V75-omgångar och alla övriga omgångar. Det är många gånger som jag haft bra egna idéer och ett på förhand uttänkt system som hade "gått in", om det inte vore för alla varningar och värmningsvinnare som de presenterar. Speciellt gäller detta avdelning 1 och 2. I slutändan har mina system slutat med att jag kluddat ned dessa avdelningar med hästar som jag egentligen inte trott på, som således inte vunnit heller. Dessa hästar som de lyfter fram i värmningarna vinner ju nästan aldrig. Det finns bara ett tillfälle då jag kan erinra mig om att detta har hänt.

Nu får dom ta och lägga av med att varna för alla hästar hit och dit. Dom kan behålla dessa idéer för sig själva.

Vilka är det som står för dessa sändningar egentligen?
Är det ATG? Är det TV4?
Sedan finns det tydligen något som heter Kanal 75.
Hur hänger allt ihop egentligen?

Hur som helst, vi måste meddela dessa TV-folk att coola ner sig, så att vi spelare i lugn och ro kan komponera våra system, utan deras missledande påverkan.
Nu blir det några ”väl”, men ...

Kanal75 är ATG:s egen tv-kanal = här gör de egen reklam för alla sina spel och pratar om hur fina alla hästar är.
Sedan köper väl ATG genom Kanal75 sändningstid i TV4, även om det väl måste finnas någon form av ömsesidighet här efter travet alltid gått i Fyran.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 15:58   #20
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Bra debatt här!

Vill tillägga att personer som Tillman, Sandra Svensson, Fernlund, Lennart Forsgren mfl ska man öht inte lyssna på mer än till själva ”faktan” kring hästar, kuskar och lopp. De här människorna är eller har varit aktiva själva och har förstås sin lojalitet där. Det är inga tipsters även om de framställs så. Men sett till konkret kunskap kan man lyssna på dem. Om Tillman säger att en häst travar dåligt har hon förmodligen mer rätt än fel.

Forsgren är förmodligen värst. Tror faktiskt aldrig jag har hört honom tala illa om varken en häst, en kusk eller en styrning.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 16:41   #21
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4766
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Bra debatt här!

Vill tillägga att personer som Tillman, Sandra Svensson, Fernlund, Lennart Forsgren mfl ska man öht inte lyssna på mer än till själva ”faktan” kring hästar, kuskar och lopp. De här människorna är eller har varit aktiva själva och har förstås sin lojalitet där. Det är inga tipsters även om de framställs så. Men sett till konkret kunskap kan man lyssna på dem. Om Tillman säger att en häst travar dåligt har hon förmodligen mer rätt än fel.

Forsgren är förmodligen värst. Tror faktiskt aldrig jag har hört honom tala illa om varken en häst, en kusk eller en styrning.
Jag tycker iofs personligen om att lyssna på Hultman då jag tycker han levererar både ris och ros samt analyserar hur saker och ting kunde gjorts annorlunda i lopp och innan lopp med utrustning mm.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 17:50   #22
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Jag tycker iofs personligen om att lyssna på Hultman då jag tycker han levererar både ris och ros samt analyserar hur saker och ting kunde gjorts annorlunda i lopp och innan lopp med utrustning mm.
Blev inte Hultman petad av ATG/Kanal75 en period när han just kom med negativa synpunkter på hästars chanser. Men han togs till nåder eftersom många ville se honom i rutan?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 18:52   #23
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Om det nu vore så enkelt att "Experternas” idéer är helt kassa att följa, så är väl det en bra anledning att lyssna på dom. Dåliga tips kan ju användas på ett positivt sätt.
Jag förstår som vanligt inte riktigt vad som menas i tråden?
En tipster i liven som är mycket duktig?
Sätter allt, man slipper tänka själv. Alla sjöar och
berömmelse och rikedom till alla.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 19:01   #24
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Jag förstår som vanligt inte riktigt vad som menas i tråden?
En tipster i liven som är mycket duktig?
Sätter allt, man slipper tänka själv. Alla sjöar och
berömmelse och rikedom till alla.

Mvh Uffe
Ingen förstår dina inlägg här heller
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+6)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 21:15   #25
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Ingen förstår dina inlägg här heller
Det hade varit perfekt med SharpsLive där en panel läser inläggen
efterhand och sen förklarar för de som har problem med läsförståelse.
Själv har jag problem med det mesta men jag är gift så min fru brukar
tala om vad det är som gäller.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 21:20   #26
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Det hade varit perfekt med SharpsLive där en panel läser inläggen
efterhand och sen förklarar för de som har problem med läsförståelse.
Själv har jag problem med det mesta men jag är gift så min fru brukar
tala om vad det är som gäller.

Mvh Uffe
När regeringen talar, lyder man väl?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-06, 21:34   #27
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Schemalagd sex är sådär men vi kör varje skottdag. Kanske därför
jag tuppar mej i onödan.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 09:21   #28
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Blev inte Hultman petad av ATG/Kanal75 en period när han just kom med negativa synpunkter på hästars chanser. Men han togs till nåder eftersom många ville se honom i rutan?
Är han tagen till nåder och tillbaka i TV-sändningarna?

Jag har bara sett honom i ATG-live sedan han väl försvann från sändningarna på TV12 och TV4.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 10:09   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Är han tagen till nåder och tillbaka i TV-sändningarna?

Jag har bara sett honom i ATG-live sedan han väl försvann från sändningarna på TV12 och TV4.
TV-sätndningarna håller de hårt i, bara de som kan lägga band på sig ordentligt som får vara med där. Hultman på tok för spontan för att platsa, verkar oförmögen att kunna hålla sig från att dra fräcka gubbskämt och liknande när han får chansen. Ja, oförmögen att förställa sig helt enkelt.

Nybrink är med emellanåt men påfallande att man lagt munkavel på honom nu jämfört med hur han var förut. Då gick han på hårt när han såg något som kunde vara en oegentlighet i loppen. När jag tänker på saken så har nog tonen ändrats en hel del i krönikorna han lägger också. Inget jag följer slaviskt men läser dem ju ibland. Och tidigare var det mer en spalt med 50/50 med både kritik och debatt och sport. Nu mest ett rabblande om vilka han tror på i kommande V75.

De resonerar nog rakt av som så att det är livsfarligt för sporten om det blir debatt om något som helst negativt. Självklart inte bra om det blir för mycket sånt. Men jag tror sporten lätt kan dö av utebliven debatt också. "All publicitet är bra publicitet" är kanske lite att ta i. Men generellt så är det en väldigt bra utgångspunkt tycker jag.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 10:32   #30
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2930
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Är han tagen till nåder och tillbaka i TV-sändningarna?

Jag har bara sett honom i ATG-live sedan han väl försvann från sändningarna på TV12 och TV4.
Jo du har rätt, det är Kanal75 han syns i nuförtiden. Men fick för mig att han petades därifrån också i samband med petningen från ”stor-tv”?
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td