Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-07, 10:34   #31
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
TV-sätndningarna håller de hårt i, bara de som kan lägga band på sig ordentligt som får vara med där. Hultman på tok för spontan för att platsa, verkar oförmögen att kunna hålla sig från att dra fräcka gubbskämt och liknande när han får chansen. Ja, oförmögen att förställa sig helt enkelt.

Nybrink är med emellanåt men påfallande att man lagt munkavel på honom nu jämfört med hur han var förut. Då gick han på hårt när han såg något som kunde vara en oegentlighet i loppen. När jag tänker på saken så har nog tonen ändrats en hel del i krönikorna han lägger också. Inget jag följer slaviskt men läser dem ju ibland. Och tidigare var det mer en spalt med 50/50 med både kritik och debatt och sport. Nu mest ett rabblande om vilka han tror på i kommande V75.

De resonerar nog rakt av som så att det är livsfarligt för sporten om det blir debatt om något som helst negativt. Självklart inte bra om det blir för mycket sånt. Men jag tror sporten lätt kan dö av utebliven debatt också. "All publicitet är bra publicitet" är kanske lite att ta i. Men generellt så är det en väldigt bra utgångspunkt tycker jag.
Ja. Hultman skulle ligga nära för diverse anmälningar mot TV4 om han togs in i värmen där igen.

Senast bad han väl Forsgren dra något kul skämt efter nyårsracen på Axevalla, men det blev inget av det för Lennart hade väl inget rumsrent heller.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 11:12   #32
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

När Hultman och Forsgren pratar häst är det vanligen rätt så njutningsfullt att lyssna till det. När de börjar prata om annat så är det inte fullt lika njutningsfullt, vare sig det är tips för relationer som gått i stå, tips för hur man skall spela eller tips för hur man byter kamaxel på en Toyota eller något annat de inte begriper sig på.

Det är precis det som K75 behöver bli bättre på, att använda sina medarbetare i rätt roll och inte tro att man kan allt. Det finns några som kanske kan klara av både sport och spel, men är rätt kassa som intervjuare, referent eller programledare. Sedan finns det väl några som inte klarar av något av detta särskilt väl, och det är mest att beklaga att de ges plats i rutan.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Knutman (+25)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 16:09   #33
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Problemet är att det finns ytterst få på Atg live och Kanal 75 som är duktiga spelare.
Per Skoglund är programledare, och även om jag personligen redan för längesedan tröttnat på hans skådespeleri när han sätter sig själv i centrum, förstår jag absolut att nybörjare kan uppskatta hans roll där. Från att vara programledare till att plötsligt ge ut tips är dock en märklig väg att vandra som bara kan hända inom travet.

Matteus är med rätta en uppskattad stallbacksreporter även om han kommer ifrån ämnet allt oftare på senare dagar. Plötsligt ska han också ge ut klara kort innan lopp, det är ju helt sjukt hur en häst på grund av en reporter utan spelkunskap kan sjunka från 20 ggr till 5 ggr sista minuterna på grund av något sånt. Hur tänker svenska folket?

Skulle vilja se Lasse Grankvist i hockeystudion vara programledare första perioden för att plötsligt bli spelexpert i period två för att period tre vara ute och intervjua på isen. Det händer såklart inte och inte inom andra idrotter heller...förutom travet.

För att återgå till ämnet, svårt att veta vilka man ska lita på. Tycker personligen att Leon är överlägsen på ATG Live när det kommer till spel och han har många fina idéer så där finns ärlighet med goda analyser i botten. Många lyssnar på omåttligt populära Hultman samt Forsgren eftersom de har enorma kunskaper kring sporten men det är något helt annat än spel. För att vara ärlig, de är helt iskalla spelmässigt. Lika underbart sköna de är att lyssna på i deras djupa kunskapsbank kring sporten trav är de hemska att lyssna på gällande speldelen.

Mattias Anderberg har enorma kunskaper kring spel. Han får istället vara stallbacksreporter och programledare. Ytterst märkligt med den kompetensen! Komiskt i sig när 3/3 deltagare i Vass eller Kass inte förstår något alls kring spel när programledaren i samma program (Mattias) är överlägsen spelmässigt.

Travets stora tv problem enligt mig, fel person på fel plats eller kanske mer korrekt personer med fler roller än de behärskar.

Senast redigerad av grobben den 2020-01-07 klockan 16:22.
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 16:35   #34
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Återigen och jag ska skriva långsammare denna gång.
Det ni eftersöker är en utopi och paradox. Det kommer
aldrig att bli så att någon sitter i direktsändning och rapar
fram bra och spelvärda spel. Det som finns nu är det som
är absolut bäst för oss på sidan som heter SHARPS.se.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 18:35   #35
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4761
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Problemet är att det finns ytterst få på Atg live och Kanal 75 som är duktiga spelare.
Per Skoglund är programledare, och även om jag personligen redan för längesedan tröttnat på hans skådespeleri när han sätter sig själv i centrum, förstår jag absolut att nybörjare kan uppskatta hans roll där. Från att vara programledare till att plötsligt ge ut tips är dock en märklig väg att vandra som bara kan hända inom travet.

Matteus är med rätta en uppskattad stallbacksreporter även om han kommer ifrån ämnet allt oftare på senare dagar. Plötsligt ska han också ge ut klara kort innan lopp, det är ju helt sjukt hur en häst på grund av en reporter utan spelkunskap kan sjunka från 20 ggr till 5 ggr sista minuterna på grund av något sånt. Hur tänker svenska folket?

Skulle vilja se Lasse Grankvist i hockeystudion vara programledare första perioden för att plötsligt bli spelexpert i period två för att period tre vara ute och intervjua på isen. Det händer såklart inte och inte inom andra idrotter heller...förutom travet.

För att återgå till ämnet, svårt att veta vilka man ska lita på. Tycker personligen att Leon är överlägsen på ATG Live när det kommer till spel och han har många fina idéer så där finns ärlighet med goda analyser i botten. Många lyssnar på omåttligt populära Hultman samt Forsgren eftersom de har enorma kunskaper kring sporten men det är något helt annat än spel. För att vara ärlig, de är helt iskalla spelmässigt. Lika underbart sköna de är att lyssna på i deras djupa kunskapsbank kring sporten trav är de hemska att lyssna på gällande speldelen.

Mattias Anderberg har enorma kunskaper kring spel. Han får istället vara stallbacksreporter och programledare. Ytterst märkligt med den kompetensen! Komiskt i sig när 3/3 deltagare i Vass eller Kass inte förstår något alls kring spel när programledaren i samma program (Mattias) är överlägsen spelmässigt.

Travets stora tv problem enligt mig, fel person på fel plats eller kanske mer korrekt personer med fler roller än de behärskar.
Jag var ju den som gav Hultman cred i denna tråd och känner att jag är tvungen att utveckla det resonemanget lite med tanke på vad tråden utvecklats till(ej negativ bemärkelse). För mig handlade tråden om vem jag litar på av de som syns i olika rutor, jag litar på Hultman. Trådskaparen hade ett exempel där man kanske inte litar på en tv-person. Jag har inte hyllat Hultman som spelare men håller iofs inte med dig om att han är helt iskall, han har ju lirat in lite deg till hans andelsköpare. Jag litar däremot på hans omdömen vad gäller värmningar mm då jag tycker han sitter på en grym kunskap kring detta, till skillnad från mig som inte har ett dugg bra öga för värmningar.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-07, 22:06   #36
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

En ”varning” för Leon Hallén. Han är ihop med Ann-Sofie Norman. Alltså kan det finnas stor lojalitet gentemot de aktiva.

Senast redigerad av Staketkusken den 2020-01-07 klockan 22:07.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:15   #37
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4761
Standard

Visserligen tidigt på året men snacket om ”årets värmning” och ”har ni någonsin sett en bättre värmning” i lördags om Hevin Boko spär väl på det många är inne på här - är ju själv usel på att bedöma värmningar men någon som såg den kanske kan ge en neutral bild av hur det såg ut.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:55   #38
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Visserligen tidigt på året men snacket om ”årets värmning” och ”har ni någonsin sett en bättre värmning” i lördags om Hevin Boko spär väl på det många är inne på här - är ju själv usel på att bedöma värmningar men någon som såg den kanske kan ge en neutral bild av hur det såg ut.
Problemet med värmningar är ju att hästarna är väldigt olika och en häst som ser dålig ut i värmning kan vara helt annorlunda i lopp. Och en del hästar ser alltid dåliga ut i värmning. Så det kräver både att du har öga för vad en bra värmning är och att du känner till hur hästen brukar se ut. Bara att stänga av öronen för kommentarerna om det där. Förutom vissa undantag som man ska lyssna efter. Till exempel om de kör i tävlingstempo och den hoppar, eller de provar bakom bilen och den hoppar. Det är indikatorer som ganska troligt kan visa sig i loppet sen.

Det fina med det där numera är faktiskt att man kan se värmningarna efteråt också. Jag har tänkt att sätta mig en helg och bara kötta igenom värmningar från tidigare omgångar på både vinnande hästar och övriga. För att öva upp det där och se om man kan hitta något man borde leta efter när man tittar på värmningar. Potentiellt kan det där jobbet ge en rejäl edge mot övriga spelare! Eller så är det många timmar i sjön och man blir inget klokare. Att hästarna till stor grad är individer gör att det inte är så lätt helt enkelt.

Men att de kör till i tävlingstempo tycker jag är grunden för att man ska sätta plus eller minus. Och det är nog lättare att hitta minus än plus. Blir de rulliga i högre farter i värmningen och ska ut i ett lopp där det kommer gå undan. Ja, då är det ju inte speciellt lovande för hur det ska gå i loppet. Problemet är ju att det oftast är först i provstarterna de provar i lite högre tempo också. Så det är en kamp mot klockan att ta rätt beslut där. Men om man blir bra på det där kan man ju skaffa sig en edge inför vilka streck man ska sätta i första loppet iallafall. Bäst att vara flexibel med streckningen i första loppet för de fall man ser något intressant där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 16:58   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sen är det ju några kommentatorer som är lite vassare på det där att plocka fram extra bra värmningar. Hultman och Widman först och främst tror jag, plussar de på någon kan det vara värt att lyssna upp lite. Nybrink, Peter Andersson och såna där kan man bara glömma att ta på allvar när det gäller sånt där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 17:09   #40
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Problemet med värmningar är ju att hästarna är väldigt olika och en häst som ser dålig ut i värmning kan vara helt annorlunda i lopp. Och en del hästar ser alltid dåliga ut i värmning. Så det kräver både att du har öga för vad en bra värmning är och att du känner till hur hästen brukar se ut. Bara att stänga av öronen för kommentarerna om det där. Förutom vissa undantag som man ska lyssna efter. Till exempel om de kör i tävlingstempo och den hoppar, eller de provar bakom bilen och den hoppar. Det är indikatorer som ganska troligt kan visa sig i loppet sen.

Det fina med det där numera är faktiskt att man kan se värmningarna efteråt också. Jag har tänkt att sätta mig en helg och bara kötta igenom värmningar från tidigare omgångar på både vinnande hästar och övriga. För att öva upp det där och se om man kan hitta något man borde leta efter när man tittar på värmningar. Potentiellt kan det där jobbet ge en rejäl edge mot övriga spelare! Eller så är det många timmar i sjön och man blir inget klokare. Att hästarna till stor grad är individer gör att det inte är så lätt helt enkelt.

Men att de kör till i tävlingstempo tycker jag är grunden för att man ska sätta plus eller minus. Och det är nog lättare att hitta minus än plus. Blir de rulliga i högre farter i värmningen och ska ut i ett lopp där det kommer gå undan. Ja, då är det ju inte speciellt lovande för hur det ska gå i loppet. Problemet är ju att det oftast är först i provstarterna de provar i lite högre tempo också. Så det är en kamp mot klockan att ta rätt beslut där. Men om man blir bra på det där kan man ju skaffa sig en edge inför vilka streck man ska sätta i första loppet iallafall. Bäst att vara flexibel med streckningen i första loppet för de fall man ser något intressant där.
Min uppfattning är att värmningarna är av mindre betydelse nu än förr om åren , på den gamla goda tiden så va det lättare tycker jag ! Tiden innan allt hamnade på Internet! Då gick det lättare att ha dom vinnarna lite för sig själv .
En häst som jag kommer att tänka på är Rite on Line med Atle Hamre på Solvalla! Vi stod på eläktaren om fullständigt (dräglade )
Har för mig att den gav 6 gånger .i dagens läge hade nog en sån värmning stått i 2 gånger !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 17:13   #41
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 822
Sharp$: 475
Standard

Björn Goop litar jag inte ett smack på. Inte bara en gång han baissat sin häst och vunnit med flera längder. Untersteiners och speciellt Peter tycker jag har ärliga och realistiska kommentarer om vinstchanser.
MikaF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 17:16   #42
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Min uppfattning är att värmningarna är av mindre betydelse nu än förr om åren , på den gamla goda tiden så va det lättare tycker jag ! Tiden innan allt hamnade på Internet! Då gick det lättare att ha dom vinnarna lite för sig själv .
En häst som jag kommer att tänka på är Rite on Line med Atle Hamre på Solvalla! Vi stod på eläktaren om fullständigt (dräglade )
Har för mig att den gav 6 gånger .i dagens läge hade nog en sån värmning stått i 2 gånger !
Kollade upp hästen och den stod i 2,2 i odds så det va lika illa på den tiden !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 17:21   #43
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 177
Sharp$: 319
Standard

Det mesta är sagt om alla sk. experter i tråden.
Många bananskal har offrats för hamna på plats i studion/stallbacken.
När skall uttrycket "lopp i kroppen" sluta missbrukas? Det återkommer x-antal gånger
under en sändning. Ett löjets skimmer över experterna/experten.
Knutman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 17:30   #44
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12772
Standard

Värmningar i tävlingstempo är mycket intressanta i min värld. Jag kollar mest efter minus tecken typ dåligt trav, stressigt uppträdande och flegmatiska hästar. Kanon värmning på en betrodd häst är ju alltid + men som sagt viktigare att försöka hitta ev. Minustecken som nämndes här tidigare.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-10, 17:49   #45
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1678
Standard

Värmningstips ska man vara försiktig med! Jävligt ofta som avslagen vinner, då dom skärper sig i loppen.
De som lyser mest vinner så klart ibland, men Hevin Boko i lördags då blev alla sena bortfintade!

Ordbajsaren Peter Andersson borde plockas bort.
Matteus med ribba där alla hästar ser ut som bomber och mordvinnare blir patetiskt att höra på.

Kajsa är också katastrof.

Tur att Nybrink och Skoglund levererar.

Bästa är att lämna in i god tid innan svamlet drar igång lördag lunch.
Egna idéer tidig lördag är oftast bäst.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td