Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-01-26, 09:25   #286
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Tillbakablick. Jag spikade favoriten i första, men dels så blev öppningen väl hård och dels så var hästen inte som bäst för dagen. Vinnaren hade jag inte hittat.
Skrällen i andra hade jag, liksom spiken på Disco. Inga konstigheter. Skrällen i fjärde hade jag inte på V75 (som lämnades in i fredags), men jag hittade den till V5 på lördagen. I femte spikade jag Jormas häst som galopperade och där vann Örjan med favoriten (första reserv). Ingo och Religious garderades på V75, man jag satte ju den raka dubbeln istället. Mina spel är jäkligt nära, allt som behövs är lite flyt så att spikar och garderingar hamnar rätt.

Visst är det så - de flesta gångerna är det, som sagt, "bara" att man hamnar rätt på det - rätt spikar (såklart), men även att du nästan måste få in en skräll där du garderar stort - väldigt svårt att få in en rad som ger något där garderingsloppen vinns av favoriterna...

Hur många gånger har man inte garderat och så vinner favoriten och trots att man fortfarande är med, så sitter man med känslan av att det är kört...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-26, 09:29   #287
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37639
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Visst är det så - de flesta gångerna är det, som sagt, "bara" att man hamnar rätt på det - rätt spikar (såklart), men även att du nästan måste få in en skräll där du garderar stort - väldigt svårt att få in en rad som ger något där garderingsloppen vinns av favoriterna...

Hur många gånger har man inte garderat och så vinner favoriten och trots att man fortfarande är med, så sitter man med känslan av att det är kört...

Det är det som är grejen, man måste ha flytet med sig när man är rätt ute på spikar och skrällar, som igår. Vinnaren i första loppet hade jag inte fått med hur jag än gjort, men sex rätt hade gått med lite tur. Har man spelat i 40 år så ger man dock aldrig upp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-26, 09:36   #288
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är det som är grejen, man måste ha flytet med sig när man är rätt ute på spikar och skrällar, som igår. Vinnaren i första loppet hade jag inte fått med hur jag än gjort, men sex rätt hade gått med lite tur. Har man spelat i 40 år så ger man dock aldrig upp.
Precis - nu hade jag både tur och otur igår - mest tur, men borde haft tre sexor och en massa 5or på V75, men plockade bort Örjan med Invad D eller vad den hette, men lät denne vara med på V5.

Vi kör på!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Shooter (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-26, 12:26   #289
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4923
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Skulle nog inte få höra det när jag blir ensam på rollerpott av mina andelsköpare


Du menar att det är utformat på fel sätt.
Gör inget för mig för det verkar ge bra betalt även om man inte sätter alla sju rätt. 2500 gav 2 rätt på 22 2or och då va det andrahandaren som vann igår.
Lyckas jag spika en idé som är streckad på 7% tex och har några kantbollar som 2-6 så spelar det ingen roll om jag får 7 rätt eller ens 6 för återbäringen blir grymt bra på 5 rätt och massor av 4-2 rätt och ger nog mer än många v64or ger per dag som man lägger 2-3000 kr på.
En gång i veckan kan man göra ett försök att sätta Top7 speciellt när det är rollerpott. Och speciellt när man hittar sin idé som inte är favorit och spikar denne.



Så jag håller inte med dig där men tack för svar.



Mvh
Om du är en väldigt bra tippare så sätter du din spik kanske var femtonde gång du spelar. Varje kantboll som inte går in spräcker systemet. Och kantbollar är ett absolut måste för att det ens ska närma sig utdelningarna du pratar om (jag har spelat Topp 7 ett par gånger i början för att testa, andra gången fick jag sex rätt. Det gav inte ens 2 000 kronor - väntan på utdelningen var mer värd än själva utdelningen...). Lägg där till galopper och andra oväntade saker á minst 20 % per individ... ska man ens försöka skatta sannolikheterna tillsammans för ett lyckat utfall tror jag att det kommer gå ett väldigt stort (men kanske mätbart) antal år mellan vinsttillfällena som används som motivering för spelsättet. Jag är alltså lite mer inne på den problematiserande linjen. Jag hör inte heller till din standardreferensgrupp som lägger 2-3000 kronor per dag på V64, så mina ören kanske är lite udda i sammanhanget.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-26, 12:42   #290
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Lyckas jag spika en idé som är streckad på 7% tex och har några kantbollar som 2-6 så spelar det ingen roll om jag får 7 rätt eller ens 6 för återbäringen blir grymt bra på 5 rätt och massor av 4-2 rätt
Problemet är att du inte "får" massor av 4-2 rätt utan snarare en femma och några tvåor. Lite beroende på vilken systemkonstruktion som man valt.

Bifogar vinstplanen för de största systemstorlekarna på Top 7, 480kr.

Utan spik (ger max 6 vinstkombinationer):
Spoiler:


Med en spik (ger 24 vinstkombinationer):
Spoiler:



Så det räcker inte med att hänga dit skrällspiken (vilket man inte gör varje gång direkt) utan man måste vara helt rätt ute för att få ordentligt betalt.

Det är i stort sett omöjligt och påminner väldigt mycket om lotto. Jag spelar därför inte spelformen alls. Men det är jag det.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+10), HuBBaBuBBa (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-27, 08:36   #291
 
HuBBaBuBBas avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 10 444
Sharp$: 1750
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Problemet är att du inte "får" massor av 4-2 rätt utan snarare en femma och några tvåor. Lite beroende på vilken systemkonstruktion som man valt.

Bifogar vinstplanen för de största systemstorlekarna på Top 7, 480kr.

Utan spik (ger max 6 vinstkombinationer):
Spoiler:


Med en spik (ger 24 vinstkombinationer):
Spoiler:



Så det räcker inte med att hänga dit skrällspiken (vilket man inte gör varje gång direkt) utan man måste vara helt rätt ute för att få ordentligt betalt.

Det är i stort sett omöjligt och påminner väldigt mycket om lotto. Jag spelar därför inte spelformen alls. Men det är jag det.

Ok. Då fattar jag bättre. Tack för förklaringen. Det är ju lotto och vissa vinner miljoner på det med
Kanske ska byta till lotto istället för travet suger just nu hehe

Mvh
HuBBaBuBBa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-27, 09:42   #292
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HuBBaBuBBa Visa inlägg
Ok. Då fattar jag bättre. Tack för förklaringen. Det är ju lotto och vissa vinner miljoner på det med
Kanske ska byta till lotto istället för travet suger just nu hehe

Mvh
Vill du ha goda råd?...Hursomhelst så får du det nu. Lägg focus på onsdag och lördag, övriga veckan sonderar du mest terräng, men dyker något av intresse upp när du ögnat startlistan, så bevaka just det liret ifall det blir intressant(oavsett om det är ett vinnarspel en dubbel eller kanske t.o.m en V4/V64 någon gång)...när det gått lite tungt är det oftast lite extra viktigt att gå tillbaka till det "fundamentala", ungefär som ett idrottslag som det gått lite tungt för, som går tillbaka till grundspelet....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), HuBBaBuBBa (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-27, 10:29   #293
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Lägg focus på onsdag och lördag, övriga veckan sonderar du mest terräng, men dyker något av intresse upp när du ögnat startlistan, så bevaka just det liret ifall det blir intressant(oavsett om det är ett vinnarspel en dubbel eller kanske t.o.m en V4/V64 någon gång)...
Det där är riktigt goda råd!

Fokusera på några få spelformer. Lirar man på allt så äter snabbt spelavdraget upp en helt. Det är (så gott som) ingen som kan slå spelavdraget i längden på alla spelformer.

Lirar man några små lappar varje dag för att ha något att följa får man nog snarare betrakta insatserna som betalning för nöjet än en möjlighet att långsiktigt vara vinnande. Visst, chansen finns där. Men den är inte särskilt stor.

Vidare KAN man faktiskt kolla trav utan att lira. Det är svårt, men det går.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5), HuBBaBuBBa (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-01-27, 13:30   #294
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det där är riktigt goda råd!

Fokusera på några få spelformer. Lirar man på allt så äter snabbt spelavdraget upp en helt. Det är (så gott som) ingen som kan slå spelavdraget i längden på alla spelformer.

Lirar man några små lappar varje dag för att ha något att följa får man nog snarare betrakta insatserna som betalning för nöjet än en möjlighet att långsiktigt vara vinnande. Visst, chansen finns där. Men den är inte särskilt stor.

Vidare KAN man faktiskt kolla trav utan att lira. Det är svårt, men det går.


Så är det! Jag vinner ofta men förlorar än mer och är en klart förlorande spelare. Detta pga att jag sprider gracerna så mycket och vill spela i de flesta lopp - skulle jag vara mer restriktiv och sålla mer så tror jag att jag skulle vara en vinnande spelare - men icke med mitt nuvarande upplägg. Ser dock spelet mer som en hobby än en stadig inkomstkälla...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), mikaels (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td