Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-02-24, 08:50   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

V75 Bergsåker snack


En första titt ger vid handen att det ser väldigt överkomligt ut...
Avd1 Helt hopplöst om inte Fluke leder runt om, typiskt U.
Avd2 Ängsborken sos.
Avd3 Elian o Disco
Avd4 Svårt!
Avd5 Religous sos
Avd6 Helt hopplöst om inte Grainfield Aiden gör som senast, typiskt U.
Avd7 Svårt!
Inga väderleksproblem lär det bli med några minusgrader hela veckan.
För 2000 pix har man ett system med 1 av 2 U:n...inte omöjligt att jag gör en V75:a, men som vanligt vacklar man väl på lördagseftermiddagen...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-24, 15:50   #2
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

AVDELNING 1

Öppen inledning där 2 Elche kan få en bra position om Nicklas prickar rätt i volten. Hästen är stark och tål att göra en hel del själv längs vägen. Är formen intakt bör han vara med i striden.

Tipsettan överlåter jag dock till 9 Royal T.N. som jag tror är den bästa hästen i loppet. Det här är en ganska fin typ som är härdad i tuffare gäng. Att Rikard hoppar upp är ett klart plus och med lite klaff kan han lägga övriga på rygg.

Öppet i övrigt men 1 Åsens Boogie får en spårsnål resa och kan spurta vasst. Nämnas bör ju även 7 Fluke som kan leda länge om Ohlsson hittar till spets från springspåret.

AVDELNING 2

Kallblodsloppet är av bra kvalité och tre hästar sticker ut. 1 Ängsborken har har visat hög potential och är en läcker sort med mycket fart i sig. Blir en tuff nöt att knäcka för konkurrenterna, men det är också lite tuffare emot nu för Jonssons stjärna.

8 Steinfaks står perfekt inne i loppet och kan väldigt mycket i ljusa stunder. Jepson förstärkte i sulkyn senast och det resulterade i vinst. Kihlström upp nu och han är i form för dagen. Löser det sig lite är ekipaget ett tidigt bud.

Klart mest meriterad är hedershästen 15 Odd Herakles som ständigt levererar toppinsatser. Norsk media strödde lovord kring årsdebuten på Forus, då han bland annat besegrade ”Super-Tea”. Vissa hävdade att han såg spänstigare och starkare ut än någonsin tidigare, och det spekulerades även om att han kan vara kapabel nog att nosa på Järvsöfaks rekord. Det ser ut som att han kan skörda framgångar under 2020 och jag ger honom tipset trots tillägget. Hästen är så pass kvick iväg att han kan vara ikapp starthästarna ganska omgående.

AVDELNING 3

Efter att vi fått se en respektabel gulddivision förra veckan sjunker kvalitén den här omgången, vilket var väntat. Många tränare inväntar säkerligen barfotakörningen och det blir de gamla rävarna som gör upp över korta häcken.

Loppet handlar om två hästar, vilka givetvis är 1 Elian Web och 4 Disco Volante. Håller den förstnämnda upp innerspåret är loppet med största sannolikhet över, men jag är inte helt säker på att han lyckas med det. Disco är väldigt rapp ut och senast de möttes fick Kontio verkligen jobba för att hålla ut ”Tarzans” häst. Då startade de sida vid sida och bägge mitt bakom vingen, men nu kommer det krävas mer av Elian i startmomentet. Det kan gå med hjälp av solfjädereffekfen, men jag är inte alls säker.

Nämnas bör dock att i nuvarande slag är Elian tillräckligt bra för att utmana Disco från utvändig position.

AVDELNING 4

Ingen högre klass på diamantstoet och flera hästar som kommer från isen i norr. Jag tror att tilläggshästarna är för tuffa och 9 Au Pair Girl håller jag högst i fältet. Berghs märr är rejäl och från spåret kan hon hamna bra på det. Det får dock ändå ses som ett litet minus med Nicklas i sulkyn och det är inget ekipage jag litar på till fullo.

10 Vanessa F.B. var det mycket snack om senast men det är mycket om och men kring den här hästen. Hon är bättre än vad raden ger sken av och det här motståndet avskräcker inte. Lever hon upp till sitt kunnande är häst och kusk med i striden.

8 Whitsun Madonna är löpärlig och gör sällan ett dåligt lopp. Hästen har dragits med en del svåra utgångslägen, men från det här läget kan det bli en mer passande resa och då är hon farlig på speed med lite klaff.

Där bakom lurar några hyggliga hästar men nämnas bör ju 11 Saga Doc som får Örjan upp i sulkyn. Det är givetvis ett stort kuskplus och blir det kört till ekipagets favör är hon tuff upploppet ned.

Skrällen kan vara 12 Global Teardrop som utmanade om segern i tuffare sällskap senast. Lite svårare läge nu och det gäller att det klaffar en del, men hårdhet och fart finns för att lägga många konkurrenter på rygg.

AVDELNING 5

5 Religious står inför en passande uppgift och Mika Forss sänder till spets. Väl där lär kusken få bestämma tempot och är hästen i ordning bör ekipaget rinna undan.

Värst emot anser jag vara 1 Bestbyarsenal som har visat form en längre tid. Från innerspåret kan han serveras en spårsnål resa och optimalt vore rygg på ovanstående. Klaffar det lite är han vass på speed.

AVDELNING 6

12 Grainfield Aiden har visat sig vara en riktig maskin och det är klart att han är väldigt tidig här. Han drog niten i spårlottningen, men till hans fördel väger att den här silverdivisionen är något blekare än den föregående, vilken han vann från dödens.

9 Perfect Dynamite håller hög kapacitet, men bakspår med Ante Lisell i ”jollen” gör att han inte känns jättehet.

10 Man At Work är högkapabel, men hästen sätter sällan nosen först och det kanske är så att det inte bara beror på tufft motstånd. Silverdebut nu, men bronsfinalen var lika tuff och med de rätta ryggarna och lite tempo kan det gå.

1 Remarkable Feet har inga startkatapulter som Ronaldo Malibu och Religious på utsidan i det här loppet. Därför är jag inte främmande för att Westholm kan hålla upp innerspåret. Dom Perignon är snabbast ut av övriga men spår åtta är vad det är, och Malkin har spår sida vid sida. Om spets lär häst och kusk leda det här loppet länge och det är en tidig segerkandidat.

Trycker Mattias Djuse av 4 Electrical Storm kan den hästen öppna över medel och lyckas han trycka sig till spets får övriga jobba. Make It Happen-avkomman är en vinnartyp med både styrka och god fart.

Den meriterade silverdivisionaren 11 Weekend Fun kan också vara värd ett streck. Han visade moral senast och står sig väl gentemot konkurrenterna på kapacitet. Även 6 Importedfrmdetroit, 8 Dom Perignon och 3 Sir Q.C. ska ses med chans om det klaffar.

AVDELNING 7

Jag tror en känsla av att 1 Strong Heartbeat har ganska goda chanser att hålla upp innerspåret och från spets blir inte Westholms ”pålle” lätt att plocka ned. Intrycket vid segern på Åby var plusbetonat och har hästen gått framåt ytterligare ska han ses med chans oavsett position.

10 Bowling Triple X. är en rejäl sort som har haft en framgångsrik vinter. Han kommer närmast från en tuff Klass 1-final och nu är det beskedligare emot. Blir det tempo på loppet kan han bli farlig.

5 Mas Capacity gillas och från ett bra läge ska han inte vara borta ur segerdiskussionerna. Även 9 My Sweden besitter god kapacitet, men från läget krävs det lite klaff.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+10), SO (+12), viking90 (+7), Protesgoran (+7), TheZ (+7), mr_stylez (+5)
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-24, 19:37   #3
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1567
Standard

Bellfaks till 2 % idag måndag tar jag alla dagar i veckan.
Santorini är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-24, 20:46   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har bara suttit med listorna i en halvtimme men tror jag redan är klar med spiken och låsen.

Religious körs resolut till ledningen och sen blir det att styra och ställa lite som vanligt i de här loppen och ingen kommer klara ta ner den då. Spik!

Elian Web och Disco kan bli lås lite beroende på strecken. Dras det emot och Disco får över 20% så singlar jag nog Elian ändå. Gillar normalt sett inte innerspår på sprint, men det här är ingen vanlig häst.

Ängsborken tror jag redan är mogen att vinna mot de här fina hästarna, han har ju bara haft för långt fram vid förlusterna. Hur fort gick han sista 1000 senast egentligen? Plockar nog med två till ändå. Svenska mästaren Björs Frej som har ett fint läge (att Jorma har 7: 4-1-1 med hästen skadar ju inte heller). Och Steinfaks som har ÖK som är mästerlig på att göra guld av såna lägen.

I sista går jag nog inte utanför tre segermaskiner med toppspår och formkortet Merritt. 1,4,5,6!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-24, 21:02   #5
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Spikar nog Elian web och Steinfaks.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 08:31   #6
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Äntligen Bergsåker. Och SO Norrland är med på banan igen. Spiken är KLAR så fort jag såg startlistan. I avd VI spikas Electrical Storm utan prut. Blev "bara femma" senast, men hamnade illa till från spår 8 auto och fick tredje spår sista 800. Gick ändå 12.8 och torde vara ÄNNU bättre nu med det loppet innanför västen och kanonspår nu medan konkurrenterna har besvärliga bakspår. . Med spik i detta lopp finns förutsättningar att gardera flera av de andra favoriterna och slippa problemet med Disco etc
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 09:02   #7
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Äntligen Bergsåker. Och SO Norrland är med på banan igen. Spiken är KLAR så fort jag såg startlistan. I avd VI spikas Electrical Storm utan prut. Blev "bara femma" senast, men hamnade illa till från spår 8 auto och fick tredje spår sista 800. Gick ändå 12.8 och torde vara ÄNNU bättre nu med det loppet innanför västen och kanonspår nu medan konkurrenterna har besvärliga bakspår. . Med spik i detta lopp finns förutsättningar att gardera flera av de andra favoriterna och slippa problemet med Disco etc
Tänkte samma först men så kom jag på att Djuse-brodern som är sämst av dem att köra sitter i vagnen. Hästen är stark och skulle helst haft ett halvvarv till så hästens kunnande blir utslagsgivande (och lite lugnare spetsskörning). Nu blir det lite rysk roulette, han hamnar långt bak trots fina läget och måste lita till att det löser sig med sändningen och att de inte fått köra för långsamt där framme. Det är kalla förutsättningar i mina ögon det där.

Nästan lika kallt, men inte riktigt, som de 10% jag ser på Perfect Dynamite trots kusken.

Med minsta "stäm" så tar Man At Work sin efterlängtade vinst nu! Jag tror det gått 100%-igt hittills för mig då jag dissat honom varje gång på slutet. Men lite flax då att han inte vunnit också. Moralisk vinnare ett flertal gånger. Och det här silverloppet är knappast tuffare än de bronslopp han varit ute i.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 09:44   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tänkte samma först men så kom jag på att Djuse-brodern som är sämst av dem att köra sitter i vagnen. Hästen är stark och skulle helst haft ett halvvarv till så hästens kunnande blir utslagsgivande (och lite lugnare spetsskörning). Nu blir det lite rysk roulette, han hamnar långt bak trots fina läget och måste lita till att det löser sig med sändningen och att de inte fått köra för långsamt där framme. Det är kalla förutsättningar i mina ögon det där.

Nästan lika kallt, men inte riktigt, som de 10% jag ser på Perfect Dynamite trots kusken.

Med minsta "stäm" så tar Man At Work sin efterlängtade vinst nu! Jag tror det gått 100%-igt hittills för mig då jag dissat honom varje gång på slutet. Men lite flax då att han inte vunnit också. Moralisk vinnare ett flertal gånger. Och det här silverloppet är knappast tuffare än de bronslopp han varit ute i.
Frågan är dock om MAW har någon segergnista kvar?...men givetvis kan den vinna, dock måste det nog lösa sig i det närmaste perfekt...och med två traktorer framför, så underlättas det knappast...

Senast redigerad av mikaels den 2020-02-26 klockan 09:47.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 14:02   #9
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Tänkte samma först men så kom jag på att Djuse-brodern som är sämst av dem att köra sitter i vagnen. Hästen är stark och skulle helst haft ett halvvarv till så hästens kunnande blir utslagsgivande (och lite lugnare spetsskörning). Nu blir det lite rysk roulette, han hamnar långt bak trots fina läget och måste lita till att det löser sig med sändningen och att de inte fått köra för långsamt där framme. Det är kalla förutsättningar i mina ögon det där.

Nästan lika kallt, men inte riktigt, som de 10% jag ser på Perfect Dynamite trots kusken.

Med minsta "stäm" så tar Man At Work sin efterlängtade vinst nu! Jag tror det gått 100%-igt hittills för mig då jag dissat honom varje gång på slutet. Men lite flax då att han inte vunnit också. Moralisk vinnare ett flertal gånger. Och det här silverloppet är knappast tuffare än de bronslopp han varit ute i.
Mattias hamnade sist från spår 8, men han kanske inte ville köra från start Fanns ju risken att hamnade illa till då och ändå måste backa. 800 kvar ryggade han Man at work och tog på den hästen sista biten in mot mål om jag fattat det hela rätt. Man Stormen har nu lopp i kroppen och torde vara lite bättre. ;Mattias har gjort mig GLAD många gånger med sina styrningar av Electrical Storm så jag är lite envis.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 15:50   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37597
Standard

Mina tidiga spikar är storfavoriten (Kan inte hjälpas.) Religious och Odd Herakles, fast den sistnämnda kanske inte är så förtjust i att gå med skor. När det är klart så ska jag vaska fram en tredje spik.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 16:19   #11
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 349
Sharp$: 1397
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Äntligen Bergsåker. Och SO Norrland är med på banan igen. Spiken är KLAR så fort jag såg startlistan. I avd VI spikas Electrical Storm utan prut. Blev "bara femma" senast, men hamnade illa till från spår 8 auto och fick tredje spår sista 800. Gick ändå 12.8 och torde vara ÄNNU bättre nu med det loppet innanför västen och kanonspår nu medan konkurrenterna har besvärliga bakspår. . Med spik i detta lopp finns förutsättningar att gardera flera av de andra favoriterna och slippa problemet med Disco etc
Spelar du bolagsspel till kvällens V86?
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-26, 20:19   #12
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

*** felpost
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 08:52   #13
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 100
Sharp$: 1379
Standard

Basse, kör du nåt bolags-spel? några ideèr, spikar?
TravRenen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 08:58   #14
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Spelar du bolagsspel till kvällens V86?
Nej, men jag har blivit sugen när det är Bergsåker med på V86. Fick ju en nytändning på V86 nu när vi fick ATG kanalen på comhem. Kanoners. Av någon anledning har jag inte varit förtjust i V86 tidigare. Ska bevaka det där så att det blir nån gång framöver
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-27, 21:09   #15
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Lite roliga förhandsspel:

Björs Frej vinn 9,50
Ajlexes Cubano plats 9,00
Weekend Fun plats 7,50
Classics Never Die plats 9,00
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td