Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-05-13, 21:33   #1
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Pengar


Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-13, 22:35   #2
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Att bara sätta 800kr på en tviling då har man kuling
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-13, 22:49   #3
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?
Ibland vinner man, ibland förlorar man. Jag brukar titta på folk som lägger 100 papp om året på en segelbåt de är ute med 14 dagar under en sommar. Eller de som köper en sommarstuga de känner sig tvingade att åka till för den är så dyr. Och de där som har en ny bil garaget som kostar 8 papp i månaden i amorteringar. Sedan har vi ju de där som köpt dyr bostad i stan och har boendekostnader på 26 000 i månaden.

En vanlig familj med två som jobbar med normal lön drar in 50 i månaden efter skatt. Det kostar kanske 20-25 att dra runt livets nödtorft om man låter bli excesserna. Resten kan man ju ha roligt för.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 11:23   #4
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Allt är ju relativt men det finns ju de som bor själva och har en månadskostnad på 3 000 och har du då en inkomst på allt mellan 15K-25K efter skatt och du sen endast har lite fasta kostnader på kanske 2K i månaden så finns det ju en del flis över även efter att maten är betald!

Sen finns det ju folk med sjukt mycket mer pengar. Tycker det är ett fåtal som spelar för stora summor hela tiden här och de som gör det drar ju in en del flis emellanåt dessutom!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 21:48   #5
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ibland vinner man, ibland förlorar man. Jag brukar titta på folk som lägger 100 papp om året på en segelbåt de är ute med 14 dagar under en sommar. Eller de som köper en sommarstuga de känner sig tvingade att åka till för den är så dyr. Och de där som har en ny bil garaget som kostar 8 papp i månaden i amorteringar. Sedan har vi ju de där som köpt dyr bostad i stan och har boendekostnader på 26 000 i månaden.

En vanlig familj med två som jobbar med normal lön drar in 50 i månaden efter skatt. Det kostar kanske 20-25 att dra runt livets nödtorft om man låter bli excesserna. Resten kan man ju ha roligt för.
Men kom igen den jämförelsen är inte bra.Ingen är vinnare på spel och kommer aldrig bli så.Att sitta framför datorn och spela bort mycket pengar ovs sport måste vara mycket destruktivt.Kan se på detta forum att många spelar varje dag för "stora" pengar och som oftast förlorar. Naturligtvis gör man vad som helst med sina egna pengar,,men slutändan är du alltid TORSK om du nu inte vinner stort ...men det är väl en promille.Så sluta snacka om att jämföra bilar båtar etc det är bara en försvars mekanism ni spelare skapar//Ni är alla drogrelaterade oavsett.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-14, 21:57   #6
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Har till slutat fattad det oavsett hur många andelsspel du är med på oavsett hur mycket tips du får blir det oftast fel. Numera gör jag ett 48kr varje Lördag!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 09:54   #7
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men kom igen den jämförelsen är inte bra.Ingen är vinnare på spel och kommer aldrig bli så.Att sitta framför datorn och spela bort mycket pengar ovs sport måste vara mycket destruktivt.Kan se på detta forum att många spelar varje dag för "stora" pengar och som oftast förlorar. Naturligtvis gör man vad som helst med sina egna pengar,,men slutändan är du alltid TORSK om du nu inte vinner stort ...men det är väl en promille.Så sluta snacka om att jämföra bilar båtar etc det är bara en försvars mekanism ni spelare skapar//Ni är alla drogrelaterade oavsett.
Du är en lustig prick du, men spela gärna dina 48-kronors om du vill.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 10:03   #8
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Du är en lustig prick du, men spela gärna dina 48-kronors om du vill.
Melander är nog inte lustigare än någon annan.

I en fortsatt diskussion hamnar vi i - meningen med livet.

När krutröken lagt sig hamnar vi hos Thomas Pettersson
och meningen med en lång promenad. Målet är tillbaka
till platsen där vi startade ifrån. "Men lilla vän, här är vi redan".

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+21)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 11:04   #9
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Har till slutat fattad det oavsett hur många andelsspel du är med på oavsett hur mycket tips du får blir det oftast fel. Numera gör jag ett 48kr varje Lördag!

Din snåle djävel, hehe!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+200)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 11:05   #10
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 739
Sharp$: 1526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men kom igen den jämförelsen är inte bra.Ingen är vinnare på spel och kommer aldrig bli så.Att sitta framför datorn och spela bort mycket pengar ovs sport måste vara mycket destruktivt.Kan se på detta forum att många spelar varje dag för "stora" pengar och som oftast förlorar. Naturligtvis gör man vad som helst med sina egna pengar,,men slutändan är du alltid TORSK om du nu inte vinner stort ...men det är väl en promille.Så sluta snacka om att jämföra bilar båtar etc det är bara en försvars mekanism ni spelare skapar//Ni är alla drogrelaterade oavsett.
Nu är det nog inte så många som spelar bort segelbåtar eller sommarstugor i kostnader. Tror att de flesta (typ 98%) ser travspel som rent tidsfördriv, men med en chans att vinna lite pengar, och de spelar inte bort mer än det kostar att gå på krogen en gång i veckan, så vad är problemet?
Och hur kom "Ni är alla drogrelaterade in", och vad betyder det?
Troll-Melander. Du kanske inte ska tugga svamp innan lunch.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 11:06   #11
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

https://www.youtube.com/watch?v=T1lvMJ-l0_A
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 13:31   #12
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4387
Standard

Kan väl ställa samma fråga, hur har folk råd att lägga massa strålar på menlösa blöta ute-kvällar varje helg. Samt alla som gör det är de automatisk alkoholister? El hur har folk råd överlag med en dyr hobby tex äga häst, bilsport mm. Sen är det väl trist att några ska bli fast i spelmissbruk men största massan kan hantera spel. Nej, om nu folk vill lägga alla sina pengar på trav, må så va då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 20:09   #13
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Men kom igen den jämförelsen är inte bra.Ingen är vinnare på spel och kommer aldrig bli så.Att sitta framför datorn och spela bort mycket pengar ovs sport måste vara mycket destruktivt.Kan se på detta forum att många spelar varje dag för "stora" pengar och som oftast förlorar. Naturligtvis gör man vad som helst med sina egna pengar,,men slutändan är du alltid TORSK om du nu inte vinner stort ...men det är väl en promille.Så sluta snacka om att jämföra bilar båtar etc det är bara en försvars mekanism ni spelare skapar//Ni är alla drogrelaterade oavsett.
Klart det finns personer som är vinnande på spel. Sen är det oftast en dålig timlön och det sliter enormt på psyket - åtminstone hos många jag känner inklusive mig själv när du i stort inte gör annat än analyserar odds och sådant.

Men den stora massan kommer förlora pengar men det gör även de som går på bio och köper popcorn.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 22:21   #14
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Nu är det nog inte så många som spelar bort segelbåtar eller sommarstugor i kostnader. Tror att de flesta (typ 98%) ser travspel som rent tidsfördriv, men med en chans att vinna lite pengar, och de spelar inte bort mer än det kostar att gå på krogen en gång i veckan, så vad är problemet?
Och hur kom "Ni är alla drogrelaterade in", och vad betyder det?
Troll-Melander. Du kanske inte ska tugga svamp innan lunch.
Innan du kallar någon troll:jag vet att många spelar bort hus och hem på trav så kom inte med något du inte förstår.OTREVLIG attityd har du också.Kanske beror det på dina förluster
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 22:24   #15
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Du är en lustig prick du, men spela gärna dina 48-kronors om du vill.
Du är nog mer lustig btw är det fel att spela 48k?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-15, 22:29   #16
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Klart det finns personer som är vinnande på spel. Sen är det oftast en dålig timlön och det sliter enormt på psyket - åtminstone hos många jag känner inklusive mig själv när du i stort inte gör annat än analyserar odds och sådant.

Men den stora massan kommer förlora pengar men det gör även de som går på bio och köper popcorn.
Sliter hårt på psyketDet sämta argument jag någonsin hört. Räknar du timlön bör du nog vara bankrupt snart.

Senast redigerad av AmaerildeRimfrost den 2020-05-16 klockan 10:07.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 06:59   #17
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?
Varför har du så lite pengar att du inte kan spela mer?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 08:26   #18
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 725
Sharp$: 1326
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?
Det är det du inte gör som stressar dig!
Santorini är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 08:45   #19
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Du är nog mer lustig btw är det fel att spela 48k?
För de allra flesta är det mer sunt att spela 48kr än 48k, men samtidigt är det riktigt svårt att i längden vinna något med väldigt låga insatser på komplexa skicklighetsspel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:07   #20
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Sliter hårt på psyketDet sämta argument jag någonsin hört. Räknar du timlön bör du nog vara bankrupt snart.
Vad menar du med sämsta argument du någonsin hört? Jag vet inte riktigt vad du menar att min åsikt är i det hela men börjar traggla om mina argument? Jag berättade hur något är bara rakt upp och ner. Jag har haft perioder i mitt liv t ex där jag spenderade åtminstone 15 timmar om dygnet med att analysera odds och spelade på massvis med objekt. Jag känner ett flertal pokerspelare som levt på sitt spelande. Jag vet hur det tär på psyket att leva i en sådan liten värld för ett visst antal människor. Det tär enormt på psyket efter en längre tid.

Med en timlön borde man inte bli bankrutt. Vet inte hur du tänkte nu! Tänkte kanske bara lite fel?

Har du själv hållit på med något där du lägger 15 timmar om dygnet på något specifikt och kört det i ett halvår? Jag tror inte du vet vad du snackar om utan kastar floskler omkring dig som andra spottar!

Vad är din poäng med tråden?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:19   #21
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3382
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
För de allra flesta är det mer sunt att spela 48kr än 48k, men samtidigt är det riktigt svårt att i längden vinna något med väldigt låga insatser på komplexa skicklighetsspel.
Det är även riktigt svårt att i längden vinna med väldigt höga insatser på komplexa skicklighetsspel.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 10:48   #22
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det är även riktigt svårt att i längden vinna med väldigt höga insatser på komplexa skicklighetsspel.
Oh ja, särskilt om det ofta blir favoritbetonade omgångar. Räknade lite på det där en gång, och runt en tiondel av medianutdelningen som insats är på travets streckspel rätt optimalt om man vill vara med och hugga på de höga utdelningarna utan att backa allt för mycket när det är enkla utdelningar eller man spikar fel.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 11:30   #23
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Oh ja, särskilt om det ofta blir favoritbetonade omgångar. Räknade lite på det där en gång, och runt en tiondel av medianutdelningen som insats är på travets streckspel rätt optimalt om man vill vara med och hugga på de höga utdelningarna utan att backa allt för mycket när det är enkla utdelningar eller man spikar fel.
10% på medianen, vad blir det i kronor på
V4, V5, V6, GS7, V75 och V86?

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 13:15   #24
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
10% på medianen, vad blir det i kronor på
V4, V5, V6, GS7, V75 och V86?

Mvh Uffe
V86 5900kr
V75 4000kr
V64 850kr
V65 1200kr
V5 525kr
V4 200kr

Saknar data för GS75
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grant (+123)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:39   #25
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Vad menar du med sämsta argument du någonsin hört? Jag vet inte riktigt vad du menar att min åsikt är i det hela men börjar traggla om mina argument? Jag berättade hur något är bara rakt upp och ner. Jag har haft perioder i mitt liv t ex där jag spenderade åtminstone 15 timmar om dygnet med att analysera odds och spelade på massvis med objekt. Jag känner ett flertal pokerspelare som levt på sitt spelande. Jag vet hur det tär på psyket att leva i en sådan liten värld för ett visst antal människor. Det tär enormt på psyket efter en längre tid.

Med en timlön borde man inte bli bankrutt. Vet inte hur du tänkte nu! Tänkte kanske bara lite fel?

Har du själv hållit på med något där du lägger 15 timmar om dygnet på något specifikt och kört det i ett halvår? Jag tror inte du vet vad du snackar om utan kastar floskler omkring dig som andra spottar!

Vad är din poäng med tråden?
Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Vad är problemet att förstå detta?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:56   #26
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Vad är problemet att förstå detta?
Och du har fått flera svar. De flesta har en månatlig inkomst. En del köper sommarstuga, andra spelar för nöjes skull. Det finns de som går plus på spel dessutom även om de är få - möjligen fler på detta forum än genomsnitt i landet.

Själv spelar jag inte varje dag och inte för så stora summor i nuläget. Som mest omsatte jag väl 100 000 i månaden men då var spel det enda jag sysslade med och det är egentligen små summor mot vad man behöver omsätta för att kunna leva på spel. Minst en halv miljon behöver man omsätta med en hyfsat bra roi.

En del på forumet har säkert vunnit en större summa och av den anledningen ökat sina insatser.

När jag var ung, runt 14-17 så spelade jag för kanske 500 om dagen åtminstone. Men jag vann mycket på den tiden också och att åka till Jägersro och förlora 3-4000 kronor var för mig då inget konstigt. Var jag fick pengar från? Dels vann jag men annars sponsrade min far mig med en del då han vann en del fina belopp.

Testa själv att börja med ett kapital i dag på 10 000 och spela på förväntade värdespel. Då kan du enkelt lägga 500 kronor per spel om du inte har få-oflyt. Men du får hålla dig på slantsinglingar då. Det går att bygga rulle om man har lite koll. Men det krävs mycket. Det är skillnad på 1.82 i odds och 1.94 och det är skillnad mellan att vara vinnande eller förlorande i längden.

Många större insatser på streckspelen i trådarna är ju andelsspel och vad jag ser är det endast ett fåtal som spelar stora summor själva. Och har du en rulle på 50 000 (vilket är lite) så är 1000 vinnare inte så mycket etc. (beroende på vinstchanser).

I dag fanns det ju ett flertal bra spel tycker jag personligen!

Det jag undrade dock var varför du attackerade mig förra gången jag gav ett svar?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 20:56   #27
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17436
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Som jag skrev i mitt första inlägg::::Ni som spelar varje dag (typ nästan alla på detta forum) för stora pengar,har ni ärvt eller han ni pengar i kassan.Jag fattar inte hur ni vecka efter vecka förlorar men ändå spelar ni?

Vad är problemet att förstå detta?
Jag fattar inte folk som röker vecka ut och vecka in...De är ju inte direkt så att dom vinner på det, varken ekonomiskt eller fyskiskt. Men ställer jag frågan till alla jag ser röker? Nej, det är väl deras val att enligt mig förstöra för sig själva.

Så varför ditt stora engagemang i hur folk mycket folk spelar? Stör det dig att folk spelar för mycket (enligt dig) så kanske inte detta är rätt forum att hänga på....

Till din fråga, jag har inte ärvt några pengar inte heller tagit några lån för att spela...Men just nu har jag stängt av mig en månad från ATG dels för att spelen i sig gick dåligt och jag har köpt lite andra saker senaste tiden vilket gjort att pengar till spelet inte finns i samma utstreckning.

#feedthetroll
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:04   #28
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 72
Sharp$: 1273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
V86 5900kr
V75 4000kr
V64 850kr
V65 1200kr
V5 525kr
V4 200kr

Saknar data för GS75
Skulle medianen på V86 vara 59000?!
addictedtoraw är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:05   #29
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Jag själv spelade för mycket så allt höll på gå överstyr.De som säger att spela på trav är lugnt du kan inte spela bort mycket pengar på hästar SÅ JÄVLA FETFEL,vet inte vad dom pratar om.Jag inser nu att om jag ska vinna"stora" pengar så vinner jag säkert på ett 48kr/system Typ sömmerska
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:30   #30
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Jag själv spelade för mycket så allt höll på gå överstyr.De som säger att spela på trav är lugnt du kan inte spela bort mycket pengar på hästar SÅ JÄVLA FETFEL,vet inte vad dom pratar om.Jag inser nu att om jag ska vinna"stora" pengar så vinner jag säkert på ett 48kr/system Typ sömmerska
Ja, det finns säkert ett antal på dessa sidor som spelar så det går överstyr. Det är lätt att spel blir ett beroende! Klart det går att spela bort enorma summor på allt spel i stort sett. Speciellt om man tiltar etc!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:32   #31
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av addictedtoraw Visa inlägg
Skulle medianen på V86 vara 59000?!
Jag skall erkänna att statistiken på det inte är helt up to date, men innehåller i alla fall 248 omgångar. Utdelningen på V86 pendlar en hel del mellan olika perioder. När Solvalla hade egna tisdagar blev det mycket svårare för det var rätt usla lopp man satte på V86. En felkälla är också när det blir jackpot på åtta rätt, det tycker Excel är noll kronor (å andra sidan blir det ju en hel del jackpotpengar som drar upp medianen andra veckor).
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:38   #32
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Är det meningen att du ska vinna stort spelar det nog ingen roll om du sätter en tjuga eller 1000kr på V75.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:42   #33
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Kasta pil och spika en 30 oddsare spika 2 favoriter gå kort på 2 hästar akn vara ett scenario.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:44   #34
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Jag skall erkänna att statistiken på det inte är helt up to date, men innehåller i alla fall 248 omgångar. Utdelningen på V86 pendlar en hel del mellan olika perioder. När Solvalla hade egna tisdagar blev det mycket svårare för det var rätt usla lopp man satte på V86. En felkälla är också när det blir jackpot på åtta rätt, det tycker Excel är noll kronor (å andra sidan blir det ju en hel del jackpotpengar som drar upp medianen andra veckor).
Medianen borde väl inte påverkas nämnvärt med jackpottpengar vissa veckor eller tänker jag baklänges nu?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:48   #35
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Medianen borde väl inte påverkas nämnvärt med jackpottpengar vissa veckor eller tänker jag baklänges nu?
Det blir ju onekligen högre utdelning på åtta rätt sådana veckor, så visst höjer det medianen. En rad som 1 av 1 miljon inlämnade rader klarar ger normalt sett 65 000kr i utdelning, men är det jackpot så ger den ju kanske 100 000 istället.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 21:52   #36
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 124

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Jo, men om du kastar in 248 stycken värden och medianen hamnar på 59 000 kronor och sen flyttar ner säg 10 av de där högre beloppen så måste de ju under 59 000 kronor i utdelning för att ens påverka medianen. Men även om samtliga gör det så kommer antagligen inte medianen röra sig mer än kanske 2000 kronor (beroende på hur många rader som haft utdelningar väldigt nära 59 000 kronor!

Medelvärdet känns som det kommer ändras mer då det skiftar snabbare när det blir en ensam vinnare en jackpottomgång. Men den utdelningen på 19 miljoner påverkar inte medianen mer än en 70 000 kronors omgång gör!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-16, 22:06   #37
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Jo, men om du kastar in 248 stycken värden och medianen hamnar på 59 000 kronor och sen flyttar ner säg 10 av de där högre beloppen så måste de ju under 59 000 kronor i utdelning för att ens påverka medianen. Men även om samtliga gör det så kommer antagligen inte medianen röra sig mer än kanske 2000 kronor (beroende på hur många rader som haft utdelningar väldigt nära 59 000 kronor!

Medelvärdet känns som det kommer ändras mer då det skiftar snabbare när det blir en ensam vinnare en jackpottomgång. Men den utdelningen på 19 miljoner påverkar inte medianen mer än en 70 000 kronors omgång gör!
Men det är jackpot betydligt oftare än så. Nästan var tionde omgång finns ingen med åtta rätt, och nästan var fjärde omgång ger det inget på sex rätt. Jackpot var tredje omgång.

Det är heller inte så väldigt många värden som ligger nära medianen, så en serie utdelningar som alla ligger över resp under medianen kan flytta den rätt så mycket. Men enstaka storvinster påverkar inte mer än ett snäpp.

Jag skall se om det går att mäta antalet rätta rader i förhållande till spelade rader istället. De gånger det inte finns någon rätt rad kan man ju använda värdet för hur många spelade rader det teoretiskt borde spelats för att att det skall finnas en rätt rad. Då får man en helt jackpotrensad statistik över hur svår respektive spelform verkligen är, oberoende av jackpottar, radpriser, spelavdrag och antalet potter.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 03:39   #38
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Men det är jackpot betydligt oftare än så. Nästan var tionde omgång finns ingen med åtta rätt, och nästan var fjärde omgång ger det inget på sex rätt. Jackpot var tredje omgång.

Det är heller inte så väldigt många värden som ligger nära medianen, så en serie utdelningar som alla ligger över resp under medianen kan flytta den rätt så mycket. Men enstaka storvinster påverkar inte mer än ett snäpp.

Jag skall se om det går att mäta antalet rätta rader i förhållande till spelade rader istället. De gånger det inte finns någon rätt rad kan man ju använda värdet för hur många spelade rader det teoretiskt borde spelats för att att det skall finnas en rätt rad. Då får man en helt jackpotrensad statistik över hur svår respektive spelform verkligen är, oberoende av jackpottar, radpriser, spelavdrag och antalet potter.
Avråder från måttet på antal rätta rader i förhållande till antalet spelade rader.

Det är inte riktigt så det hänger ihop.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 03:45   #39
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Är det meningen att du ska vinna stort spelar det nog ingen roll om du sätter en tjuga eller 1000kr på V75.
Varför spela för en hel tjuga eller så mycket som 48 kr?

Det verkar onödigt att riskera så mycket...

Om man vinner när det är meningen att man ska vinna så är det väl onödigt att spela mer än 50 öre på t ex V75?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 07:13   #40
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 739
Sharp$: 1526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Jag själv spelade för mycket så allt höll på gå överstyr.De som säger att spela på trav är lugnt du kan inte spela bort mycket pengar på hästar SÅ JÄVLA FETFEL,vet inte vad dom pratar om.Jag inser nu att om jag ska vinna"stora" pengar så vinner jag säkert på ett 48kr/system Typ sömmerska
Nu förstår jag, Melander är Ardalan Shekarabi och det är en del av hans trollstrategi där det gäller att få folk att inse att vi inte behöver spela för mer än max 50 kr/vecka så de kan sänka insättningsgränserna.
Sossarna trollar stenhårt på olika sajter för att få oss inse att regeringen bara vill vårt eget bästa. Precis som med coronan, Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell. De vill bara vårt bästa. Och allt är strikt vetenskapligt.

Inväntar nästa steg där de visar reklambilder på trötta hålögda gubbar med ölmage och stripigt hår: "Jag får aldrig ligga, jag spelar för mycket på trav. Snälla Stefan, sänk insättningsgränserna. Jag har en hel låda Viagra som snart går ut."

Detta kombinerat med reklambilder på fräscha, solbrända och vältränade män med en silikonbrud på varje arm: "Sen jag började spela sömmersketips för 48 kr i veckan, har allt löst sig. Jag har gått ner 32 kg, fått muskler och hår på huvudet. Och jag har skänkt min Viagra till Frälsningsarmen."
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
rotagg (+50)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 20:55   #41
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Nu förstår jag, Melander är Ardalan Shekarabi och det är en del av hans trollstrategi där det gäller att få folk att inse att vi inte behöver spela för mer än max 50 kr/vecka så de kan sänka insättningsgränserna.
Sossarna trollar stenhårt på olika sajter för att få oss inse att regeringen bara vill vårt eget bästa. Precis som med coronan, Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell. De vill bara vårt bästa. Och allt är strikt vetenskapligt.

Inväntar nästa steg där de visar reklambilder på trötta hålögda gubbar med ölmage och stripigt hår: "Jag får aldrig ligga, jag spelar för mycket på trav. Snälla Stefan, sänk insättningsgränserna. Jag har en hel låda Viagra som snart går ut."

Detta kombinerat med reklambilder på fräscha, solbrända och vältränade män med en silikonbrud på varje arm: "Sen jag började spela sömmersketips för 48 kr i veckan, har allt löst sig. Jag har gått ner 32 kg, fått muskler och hår på huvudet. Och jag har skänkt min Viagra till Frälsningsarmen."
Onödigt men framför allt riktigt dumt skrivet.Vet inte hur jag ska tackla detta....................Jo typ så här:kryp tillbaka ditt lilla kryp!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 20:59   #42
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Varför spela för en hel tjuga eller så mycket som 48 kr?

Det verkar onödigt att riskera så mycket...

Om man vinner när det är meningen att man ska vinna så är det väl onödigt att spela mer än 50 öre på t ex V75?
Gör dig inte lustig lille Bezzervizzer, Du förstog nog vad jag menade om du nu gått alla klasser i skolan!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-17, 22:57   #43
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Gör dig inte lustig lille Bezzervizzer, Du förstog nog vad jag menade om du nu gått alla klasser i skolan!
Nej. Varför är det just 48 kr som är den magiska gränsen där man vinner om det är meningen att man ska vinna?

Det kan väl precis lika gärna vara 50 öre?

Du har däremot helt rätt i att för de flesta kommer högre insatser bara att innebära högre förluster. Högre insatser gör bara att man kanske vinner lite mer ofta. Men det är absolut inte garanterat att man vinner mer. För en förlorande spelare innebär det att man vinner mindre.

Det jag har svårt för är resonemanget och tolkningsföreträdet på att det just är 48 kr som är det rätta beloppet för någon annan än just dig.

De där 47,50 extra kronorna per tillfälle kan ju vara pengar som den personen inte har råd att förlora på exakt samma sätt som 1000 kr per tillfälle är en fullt rimlig insats sett till spelkassa och inkomster för någon annan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 07:16   #44
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Är det meningen att du ska vinna stort spelar det nog ingen roll om du sätter en tjuga eller 1000kr på V75.
Om jag spelar för femtio gånger så stor insats så blir det meningen att jag ska vinna stort stort femtio gånger så ofta.
Eller?
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 07:40   #45
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 224
Sharp$: 2915
Standard

Trav är en fantastiskt kul och stimulerande spel, en överväldigande majoritet
av spelarna springer med fårskocken, vilket ger att de eller den som vågar
gå emot och riva några favoriter från systemet, kan få ihop ett slagkraftigt
system till lågkostnad. Allt som krävs är att man läser på och lägger lite
tid i lopparkivet och det är hur kul som helst, tycker ivf jag.

jag spelar för att vinna stort och inte för att ha sju rätt varje gång,
det blir många dikeskörningar, men de få gånger det har smällt har
det blivit stort.

Drömmen är att bli ensam en gång med alla rätt, så mina system
har de gånger jag lirar alltid de potentialen inbyggd i systemet.
Att drömma kostar inget, men att konstruera systemen är fan så kul.

Medlemmen som startade tråden, påminner mig om en händelse på en
nattbuss för många herrans år sedan.
Krogarna stängde senast 03.00 på den tiden och nu hade de stängt,
bussen var halvfull med yngre herrar påväg hem efter kvällens eskapader.
Så kliver det på en ung man vid en station som utbrister högt och med ett flin så alla skall höra "Här sitter det många tunga pungar på bussen hrm" Jag förstod direkt att kvällens och nattens förhoppningar om ett kjoltyg hade gått om intet för honom, så det enda som återstod var att hoppa på och projicera sitt misslyckande på andra.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 08:53   #46
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Nu förstår jag, Melander är Ardalan Shekarabi och det är en del av hans trollstrategi där det gäller att få folk att inse att vi inte behöver spela för mer än max 50 kr/vecka så de kan sänka insättningsgränserna.
Sossarna trollar stenhårt på olika sajter för att få oss inse att regeringen bara vill vårt eget bästa. Precis som med coronan, Folkhälsomyndigheten och Anders Tegnell. De vill bara vårt bästa. Och allt är strikt vetenskapligt.

Inväntar nästa steg där de visar reklambilder på trötta hålögda gubbar med ölmage och stripigt hår: "Jag får aldrig ligga, jag spelar för mycket på trav. Snälla Stefan, sänk insättningsgränserna. Jag har en hel låda Viagra som snart går ut."

Detta kombinerat med reklambilder på fräscha, solbrända och vältränade män med en silikonbrud på varje arm: "Sen jag började spela sömmersketips för 48 kr i veckan, har allt löst sig. Jag har gått ner 32 kg, fått muskler och hår på huvudet. Och jag har skänkt min Viagra till Frälsningsarmen."
Man kan slå ihop Ulf Kristerssons "testa mera" med att testa spelvanor.
100000 tester i veckan så vet vi redan efter 2 år hur vi ligger till.

Bra med val så man kan välja mellan dom som vill vårt bästa och dom
som vill något annat.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 10:42   #47
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 324
Sharp$: 1478
Standard

När det gäller pengar som rubriken handlar om så är sanningen att de allra flesta skulle tjäna väldigt mycket mer på att varje månad sätta in "spelpengarna" i en aktieindexfond. Ekonomin skulle se mycket bättre ut på ett år. Ett fåtal kan gå plus pg a skicklighet och några få genom extrem tur.
ser man det som ett nöje så det bara att plöja ner vald summa men ser man det som en väg till försörjning nja då är det nog att bita i det sura äpplet och tänka ekonomiskt i sin vardag och spara så mycket som möjligt.
Ett av de största scamen är ju naturligtvis alla dessa turspel med 45-50 % tillbaka till spelarna.
Vill ni veta ett garanterat sätt att bli miljonär på postkodlotteriet?
Avstå att köpa en lott varje månad utan sätt istället pengarna i en aktieindexfond. Lite tålamod krävs, tar ca 43 år att bli miljonär då men du blir garanterat miljonär förr eller senare. sätter du sedan in lite mer än 150 kronor så kan du själv räkna på det....
Kanske ingenting för oss medelålders plus men är du 20 år och har ett litet överskott på några hundra i månaden.
Själv köper jag aldrig trisslotter och annat skit i present till mina barn och barnbarn utan alltid insättningar på aktiefonder .
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 11:27   #48
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 387
Sharp$: 736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
När det gäller pengar som rubriken handlar om så är sanningen att de allra flesta skulle tjäna väldigt mycket mer på att varje månad sätta in "spelpengarna" i en aktieindexfond. Ekonomin skulle se mycket bättre ut på ett år. Ett fåtal kan gå plus pg a skicklighet och några få genom extrem tur.
ser man det som ett nöje så det bara att plöja ner vald summa men ser man det som en väg till försörjning nja då är det nog att bita i det sura äpplet och tänka ekonomiskt i sin vardag och spara så mycket som möjligt.
Ett av de största scamen är ju naturligtvis alla dessa turspel med 45-50 % tillbaka till spelarna.
Vill ni veta ett garanterat sätt att bli miljonär på postkodlotteriet?
Avstå att köpa en lott varje månad utan sätt istället pengarna i en aktieindexfond. Lite tålamod krävs, tar ca 43 år att bli miljonär då men du blir garanterat miljonär förr eller senare. sätter du sedan in lite mer än 150 kronor så kan du själv räkna på det....
Kanske ingenting för oss medelålders plus men är du 20 år och har ett litet överskott på några hundra i månaden.
Själv köper jag aldrig trisslotter och annat skit i present till mina barn och barnbarn utan alltid insättningar på aktiefonder .
Finns inga garantier! Varken på aktiemarknaden eller på spelmarknaden.
TobiasNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 14:58   #49
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 324
Sharp$: 1478
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TobiasNilsson Visa inlägg
Finns inga garantier! Varken på aktiemarknaden eller på spelmarknaden.
Om du inte begriper vad texten handlar om föreslår jag att du återigen stämplar in på Samhall och överlåter tänkandet på andra.
kisumu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 15:04   #50
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 387
Sharp$: 736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
Om du inte begriper vad texten handlar om föreslår jag att du återigen stämplar in på Samhall och överlåter tänkandet på andra.
Okunskap leder till idioti som leder till ytranden som detta. Du som verkar vara så bildad bör kunna förklara skillnaden på chans och garantier. Som jag ser det är du inte ens ett blåbär, bara en kvist.
TobiasNilsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 15:42   #51
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kisumu Visa inlägg
När det gäller pengar som rubriken handlar om så är sanningen att de allra flesta skulle tjäna väldigt mycket mer på att varje månad sätta in "spelpengarna" i en aktieindexfond. Ekonomin skulle se mycket bättre ut på ett år. Ett fåtal kan gå plus pg a skicklighet och några få genom extrem tur.
ser man det som ett nöje så det bara att plöja ner vald summa men ser man det som en väg till försörjning nja då är det nog att bita i det sura äpplet och tänka ekonomiskt i sin vardag och spara så mycket som möjligt.
Ett av de största scamen är ju naturligtvis alla dessa turspel med 45-50 % tillbaka till spelarna.
Vill ni veta ett garanterat sätt att bli miljonär på postkodlotteriet?
Avstå att köpa en lott varje månad utan sätt istället pengarna i en aktieindexfond. Lite tålamod krävs, tar ca 43 år att bli miljonär då men du blir garanterat miljonär förr eller senare. sätter du sedan in lite mer än 150 kronor så kan du själv räkna på det....
Kanske ingenting för oss medelålders plus men är du 20 år och har ett litet överskott på några hundra i månaden.
Själv köper jag aldrig trisslotter och annat skit i present till mina barn och barnbarn utan alltid insättningar på aktiefonder .
Det finns en massa saker man kan dra ned på och investera pengarna i t.ex. Avanza Zero istället. Problemet är att om alla gör det så går efterfrågan ned i samhället så mycket att börsen totalkraschar och aktiefonderna blir värdelösa. Dessutom föredrar jag att leva livet nu, innan jag blir gammal och senil så till den grad att jag inte förstår vad livet är.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+1), Fulsprit (+5), abborre (+5)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 16:38   #52
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns en massa saker man kan dra ned på och investera pengarna i t.ex. Avanza Zero istället. Problemet är att om alla gör det så går efterfrågan ned i samhället så mycket att börsen totalkraschar och aktiefonderna blir värdelösa. Dessutom föredrar jag att leva livet nu, innan jag blir gammal och senil så till den grad att jag inte förstår vad livet är.
Leva livet, det kan ju vara att spela på trav.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1), Viroid (+1)
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 16:45   #53
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2477
Standard

@Melander

Kanske är lite väl dyrt. Men här finns ett andelsspel som kostar 78 kr/andel som jag har konstruerat helt personligen.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...e-fa89f665f3d0

Ingen garanterad vinst. Men garanterat hyggligt hög utdelning om det lyckas!
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Melander (+100)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 17:05   #54
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 854
Sharp$: 13275
Standard

Investera rätt känns angeläget för alla men ibland glömmer man det viktigaste. Nämligen att investera i sig själv. Sitt liv,hälsa, kropp och själ. Det är ju väldigt få personer som när livet ska summeras ångrar att man inte jobbade mer och haft mindre fritidssysselsättning.
Travspel är i min värld en trevlig hobby och sporten lika viktig som spelet. Själv klart är det trevligt att vinna storkovan men inte fasen känns det 100 gånger bättre att vinna 100 000:- än vinna 1000:- ? Känslan att hitta vinnarna är viktigast tycker jag.
Problem med Överkonsumtion finns ju i alla möjliga former. Alkohol,droger, spel och mat är väl de mest vanliga missbruken och oftast bedöms ju dessa som självförvållade och hamnar långt ner på listan över medmänsklighetens och myndigheters Prioritering av hjälpande åtgärder.
Både spel och alkohol tillhanda hålls frikostigt av statliga myndigheter och samtidigt varnas det för att detta är beroende framkallande. Visst är det lite dubbelmoral.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 19:22   #55
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
@Melander

Kanske är lite väl dyrt. Men här finns ett andelsspel som kostar 78 kr/andel som jag har konstruerat helt personligen.

https://www.atg.se/?sharedBet=true&c...e-fa89f665f3d0

Ingen garanterad vinst. Men garanterat hyggligt hög utdelning om det lyckas!
Skulle mer än gärna vara med MEN har numera inget ATG konto.Tack ändå Strappa
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 19:48   #56
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bjarnea Visa inlägg
Om jag spelar för femtio gånger så stor insats så blir det meningen att jag ska vinna stort stort femtio gånger så ofta.
Eller?
Nej.JAG tror att när det är meningen att vinna STORT kan du lika gärna vinna på ett litet som stort system. Är det "meningen" du hakar upp dig på?Eller. Nu har jag skrivit att JAG JUST JAG Tror att insatsen i sig inte spelar någon roll.Fattar du nu eller?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 19:54   #57
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Det finns en massa saker man kan dra ned på och investera pengarna i t.ex. Avanza Zero istället. Problemet är att om alla gör det så går efterfrågan ned i samhället så mycket att börsen totalkraschar och aktiefonderna blir värdelösa. Dessutom föredrar jag att leva livet nu, innan jag blir gammal och senil så till den grad att jag inte förstår vad livet är.
Allvarligt hur många tror du är spelberoende på detta forum? Du gör alltid jämförelsen men aktier,börsen etc.Ta tag i dig själv och börja analysera så kommer även du att förstå förhoppningsvis.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-18, 22:16   #58
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Nej.JAG tror att när det är meningen att vinna STORT kan du lika gärna vinna på ett litet som stort system. Är det "meningen" du hakar upp dig på?Eller. Nu har jag skrivit att JAG JUST JAG Tror att insatsen i sig inte spelar någon roll.Fattar du nu eller?
Det är här 50-öresinsatsen kommer in i bilden.

Varför är just 48 kr rätt insats om inte insatsen spelar någon roll om det är meningen att att du ska vinna stort? Då räcker väl 50 öre lika bra?

Jag har helt ärligt ingen aning om hur du kommit fram till det och om det inte är alltför besvärligt får du gärna förklara lite mer.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 00:17   #59
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Nej.JAG tror att när det är meningen att vinna STORT kan du lika gärna vinna på ett litet som stort system. Är det "meningen" du hakar upp dig på?Eller. Nu har jag skrivit att JAG JUST JAG Tror att insatsen i sig inte spelar någon roll.Fattar du nu eller?
Ja, det finns spelberoende. Jag tycker synd om dem. Jag är inte en av dem. De flesta kan hantera sitt spelande. Bara för att DU inte kan hantera saker på ett sunt sätt, behöver du inte bråka med andra. Och det är definitivt INGEN som behöver DIN hjälp i den här frågan om du har problem själv.

Bra att du tar tag i saker, red upp ditt liv, häng inte här om du inte klarar av spelandet, se upp så du inte ersätter ett beroende med ett annat.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 01:52   #60
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Allvarligt hur många tror du är spelberoende på detta forum? Du gör alltid jämförelsen men aktier,börsen etc.Ta tag i dig själv och börja analysera så kommer även du att förstå förhoppningsvis.
Vad vill du egentligen med denna adressering? ALLA vet att det finns spelberoende människor. Jag spelar för mycket, många gånger och stänger av mig titt, som tätt (då spelet tar för mycket tid i anspråk), men låter aldrig bli att betala räkningar och har alltid både kyl och frys fyllda till bristningsgränsen - likaså barskåpet, hehe! Därmed kan jag missbruka kassan lite, ibland. Ofta så går jag ändock med plus och behöver absolut inte leva snålt, särskilt inte de senaste decennierna, då jag upparbetat en buffert som är ack så viktig att ha - att jaga penningar, går bara bort - det har jag lämnat för länge sedan. Det var ungdoms- och medelålderssynder.

Gör mina semesterresor, umgås med familj och vänner och lever väldigt gott. Jag kan erkänna att spelet blir lite för mycket, i bland, och då stänger jag ner, men detta gäller då tidsåtgång och jag känner mig fast i en bubbla som inte är sund. Att ta pauser är av yttersta vikt, i bland långa sådana. Detta gör underverk, både för välmående och att jag då kan ta tag i andra ting., samt att koncentrationen och spelet förbättras efter varje period av icke-spelande! Många tycker säkerligen att jag är en "spel-torsk" och beroende och detta är nog sant, i perioder. Men, jag står för detta och jag menar, vad gör detta sämre än att lägga alla penningar på ett dyrare boende och/eller en allt för dyr bil som enkom slukar resurser?

Jag har heller inga andra speciella intressen, som kostar pengar då. Självklart gör jag andra ting och nu i sommar hade jag tänkt åka på fotbolls-EM, men Corona kom i vägen. En långresa per år, brukar jag hinna med. Jag jobbar enkom natt och har tre (3) veckolånga perioder, varje månad, så jag har abnormt mycket fritid. Jag lever ändå som en eremit - detta då de flesta av mina vänner och familj har dagjobb. Mitt liv, för närvarande, är riktigt egoistiskt, men det är slikt jag valt leva det. Ett förhållande på 14 år tog nyligen slut och då kan jag sitta och spela hur mycket jag vill. Och, nej - det var inte spelet som gjorde att det tog slut och vi är fortfarande ytterst goda vänner. Det var mer pendlandet mellan olika länder som dödade romantiken...

För mig är spelet den största delen utav tjusningen med travsporten, det erkänner jag "glatt", men det finns heller inget bättre än att vara på travet, LIVE och särskilt då storloppsdagar, runt om i landet, och uppleva sporten och spelet i realtid. Lukten, hästarnas lyster, mötena med andra "speltokiga" och nya bekantskaper, spelet, frustrationen, värmningarna, spänningen, målfotona, de allt för dyra inträdena, korven och hamburgarna som smakar papp, men ändå slinker ner. Alla förbannelser man gett både kuskar och banpersonal, samt sig själv när man bytt ut den ena (vinnande kusen mot en galopperande) kanonvärmningen mot en häst som är av på mitten. Förbannelser över alla omstarter och idiotstyrningar. Svettningarna i kön för att hinna fram för att lägga sina spel när tant Agda och farbror Sven, +70, står framför i kön och gör så att man missar spelstopp. Allt detta gör att travsporten, särskilt på plats, gör att man fortsätter och fastnade från första början. Bara ÄLSKAR detta!!!

Elitloppet är självklart en stående resa, nästan varje år. Så även Årjängs Stora Pris och Kriteriet. Axevallas trippeltrav en annan storhet. Sprintermästarhelgen och Derbyt inte att förglömma. Ja, jag är nog "spelgalen", men detta är ett eget val och inget jag egentligen ångrar. Finns vissa saker jag dock hade kunnat tänkt mig lägga mer tid på, det kan jag erkänna. Alla har vi olika intressen och de flesta kostar pengar, andra kostar tid...

Till syvende och sist så handlar allt om personliga val och om man klarar av pressen som investerade penningar och tid tar i anspråk. Inget kommer utan ett pris och detta gäller ALLA intressen och hobbys! Detta kan låta som en dåres försvarstal och låt så vara - jag trivs och står för mina val i livet. Lägg era penningar på vad ni vill och skit i vad andra gör med sina. Du kan aldrig ändå förändra andra människors val om de inte vill förändra detta själv. Att moralisera är enkom att sätta sig på höga hästar (pun intended) och det är väldigt lätt att falla av...

Spela eller inte spela, detta är frågan...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kisumu (+100)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 19:46   #61
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vad vill du egentligen med denna adressering? ALLA vet att det finns spelberoende människor. Jag spelar för mycket, många gånger och stänger av mig titt, som tätt (då spelet tar för mycket tid i anspråk), men låter aldrig bli att betala räkningar och har alltid både kyl och frys fyllda till bristningsgränsen - likaså barskåpet, hehe! Därmed kan jag missbruka kassan lite, ibland. Ofta så går jag ändock med plus och behöver absolut inte leva snålt, särskilt inte de senaste decennierna, då jag upparbetat en buffert som är ack så viktig att ha - att jaga penningar, går bara bort - det har jag lämnat för länge sedan. Det var ungdoms- och medelålderssynder.

Gör mina semesterresor, umgås med familj och vänner och lever väldigt gott. Jag kan erkänna att spelet blir lite för mycket, i bland, och då stänger jag ner, men detta gäller då tidsåtgång och jag känner mig fast i en bubbla som inte är sund. Att ta pauser är av yttersta vikt, i bland långa sådana. Detta gör underverk, både för välmående och att jag då kan ta tag i andra ting., samt att koncentrationen och spelet förbättras efter varje period av icke-spelande! Många tycker säkerligen att jag är en "spel-torsk" och beroende och detta är nog sant, i perioder. Men, jag står för detta och jag menar, vad gör detta sämre än att lägga alla penningar på ett dyrare boende och/eller en allt för dyr bil som enkom slukar resurser?

Jag har heller inga andra speciella intressen, som kostar pengar då. Självklart gör jag andra ting och nu i sommar hade jag tänkt åka på fotbolls-EM, men Corona kom i vägen. En långresa per år, brukar jag hinna med. Jag jobbar enkom natt och har tre (3) veckolånga perioder, varje månad, så jag har abnormt mycket fritid. Jag lever ändå som en eremit - detta då de flesta av mina vänner och familj har dagjobb. Mitt liv, för närvarande, är riktigt egoistiskt, men det är slikt jag valt leva det. Ett förhållande på 14 år tog nyligen slut och då kan jag sitta och spela hur mycket jag vill. Och, nej - det var inte spelet som gjorde att det tog slut och vi är fortfarande ytterst goda vänner. Det var mer pendlandet mellan olika länder som dödade romantiken...

För mig är spelet den största delen utav tjusningen med travsporten, det erkänner jag "glatt", men det finns heller inget bättre än att vara på travet, LIVE och särskilt då storloppsdagar, runt om i landet, och uppleva sporten och spelet i realtid. Lukten, hästarnas lyster, mötena med andra "speltokiga" och nya bekantskaper, spelet, frustrationen, värmningarna, spänningen, målfotona, de allt för dyra inträdena, korven och hamburgarna som smakar papp, men ändå slinker ner. Alla förbannelser man gett både kuskar och banpersonal, samt sig själv när man bytt ut den ena (vinnande kusen mot en galopperande) kanonvärmningen mot en häst som är av på mitten. Förbannelser över alla omstarter och idiotstyrningar. Svettningarna i kön för att hinna fram för att lägga sina spel när tant Agda och farbror Sven, +70, står framför i kön och gör så att man missar spelstopp. Allt detta gör att travsporten, särskilt på plats, gör att man fortsätter och fastnade från första början. Bara ÄLSKAR detta!!!

Elitloppet är självklart en stående resa, nästan varje år. Så även Årjängs Stora Pris och Kriteriet. Axevallas trippeltrav en annan storhet. Sprintermästarhelgen och Derbyt inte att förglömma. Ja, jag är nog "spelgalen", men detta är ett eget val och inget jag egentligen ångrar. Finns vissa saker jag dock hade kunnat tänkt mig lägga mer tid på, det kan jag erkänna. Alla har vi olika intressen och de flesta kostar pengar, andra kostar tid...

Till syvende och sist så handlar allt om personliga val och om man klarar av pressen som investerade penningar och tid tar i anspråk. Inget kommer utan ett pris och detta gäller ALLA intressen och hobbys! Detta kan låta som en dåres försvarstal och låt så vara - jag trivs och står för mina val i livet. Lägg era penningar på vad ni vill och skit i vad andra gör med sina. Du kan aldrig ändå förändra andra människors val om de inte vill förändra detta själv. Att moralisera är enkom att sätta sig på höga hästar (pun intended) och det är väldigt lätt att falla av...

Spela eller inte spela, detta är frågan...

Du pratar i DU form hela tiden.Finns säkert 10,000 tals som har spelproblem gällande trav.Du fattar det inte fortfarande....tråkigt.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 20:46   #62
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Skulle mer än gärna vara med MEN har numera inget ATG konto.Tack ändå Strappa
Hur lyckas du spela dina 48kr-spel om du inte har ett ATG-konto?

Det finns så många frågor.....
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+48)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-19, 20:53   #63
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 682
Sharp$: 2477
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Du pratar i DU form hela tiden.Finns säkert 10,000 tals som har spelproblem gällande trav.Du fattar det inte fortfarande....tråkigt.
Ja. Det är ju närmare eller t o m över 50000 människor som har registrerat sig på www.spelpaus.se

Det är jättehemskt att många har problem med sitt spelande. Men nu vänder du dig ju inte till de här 10000-tals problemspelarna, utan hit.

Det finns inte 10000-tals problemspelare här på Sharps. Här på Sharps försöker man hjälpa varandra att bli mer Sharp. Det är liksom grundidén här.

Sedan har du HELT rätt i att de inte är ett superbra beteende att spela med relativt höga insatser exakt varje dag. Det finns inte ett Sharpt spelläge varje dag.

Däremot har du fortfarande inte förklarat hur du har kommit fram till att just 48 kr är rätt nivå för alla spela för att man då kommer att vinna stort om det är meningen att man ska vinna stort?

Varför inte 24 kr eller 50 öre eller 200 kr? Är det inte väldigt upp till var och en vilken nivå som är rätt för en själv?

Och hur kan du spela 48 krs-system på travstreckspelen om du inte har något ATG-konto?
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 14:46   #64
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 739
Sharp$: 1526
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Du pratar i DU form hela tiden.Finns säkert 10,000 tals som har spelproblem gällande trav.Du fattar det inte fortfarande....tråkigt.
Tror inte så många av dem läser Sharps. Och jag förstår fortfarande inte syftet med dina inlägg är just här. Försöker du minska din egen ångest för att du spelat bort din fru, sommarstuga och Opel Manta genom att projicera dina problem på att andra, eller vad?

Man brukar styft räkna med att 5% av befolkningen är beroendepersoner (eller problem/missbrukspersoner) men vad de blir missbrukare av skiftar och vad de halkar in på ofta vara rena slumpen, de är missbrukspersoner helt enkelt. Vissa har problem med alkohol, andra röker och somliga kan inte sluta äta skräpmat och blir så feta att de borde ha eget postnummer, medan andra helt enkelt inte kan sluta titta fast de sett 1327 avsnitt av Hem till gården, Ullared eller Bingolotto.

Är universallösningen att förbjuda allt som vissa personer kan få problem med? Trots att resterande 95% av befolkningen klarar av att hantera samma sak?
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 15:38   #65
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 395
Sharp$: 4520
Standard

Vet inte om detta blir lite ”off topic” när det gäller vad trådskaparen satt för rubrik men jag måste tillstå att här är det faktiskt väldigt få som lägger upp printscreens på hur mycket man vunnit på ett spel där man satsat 10k. Det är oftast(skriver inte alltid men tror det är så) att dessa personer är de som förlorat mest - min erfarenhet är att man blir limiterad fort om man vinner oavsett bolag på sportspel.

På sharps ser man sällan efterhandskuponger med vinster utan de som lägger upp har gjort det innan och får grattis från många. Personligen får jag se mig som ganska rutinerad spelare(ej på trav) på sport, har varit medlem på diverse forum genom åren - både slutna och öppna och av de öppna forumen får detta ses som ett av de mer sansade vad gäller alla överdrifter spelare och fiskare drar till med. Även jag har blivit limiterad några gånger - det gäller att hitta sin nisch i spelbranschen och vinna på den så länge det tillåts.

Bästa rådet är väl att inte spela för pengar du inte har råd att förlora - har du inte råd att förlora mer än 48kr så spela inte för mer.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 17:02   #66
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 142
Sharp$: 366
Standard

Absolut , gäller att veta vad man kan förlora. Jag har flera gånger fått en stor vinnst men det betyder ofta att jag spelar för större summor och oftare. Jag har en budget och en spelkassa, börjar jag sätta in pengar på ATG så vet jag att det har gått för långt och tar en paus för då påverkar det min livsstil. För mig så är vinnster mer ett tecken på att jag är "bra" på trav och eftersom jag försöker använda mig av analys istället för magkänsla så kan 50kr satsade ge en vinnst på 5000kr kännas like bra som en tusenlapp som ger 50k.
Har inga förhoppningar på att bli ensam - och spelar aldrig system som går ut på att spika lågchanser och att knäcka kollektivet utan vill bara ha en kick. Vet varför du spelar är viktigt och anpassa dig därefter, om du spelar för att bli rik så är du nog en sucker.
BACKMAN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 17:25   #67
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 17
Sharp$: 2229
Standard

Strappa och Melander.


Ni kan väl träffas på halva vägen. Ni har ca 3,5 mil var till Byerast, jag bjussar på en öl där.????
boozo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 17:49   #68
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 221
Sharp$: 8862
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Försöker du minska din egen ångest för att du spelat bort din fru, sommarstuga och Opel Manta genom att projicera dina problem på att andra, eller vad?

"Opel Manta"!!
Det där gjorde ju hela tråden för mig
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 18:52   #69
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är här 50-öresinsatsen kommer in i bilden.

Varför är just 48 kr rätt insats om inte insatsen spelar någon roll om det är meningen att att du ska vinna stort? Då räcker väl 50 öre lika bra?

Jag har helt ärligt ingen aning om hur du kommit fram till det och om det inte är alltför besvärligt får du gärna förklara lite mer.
Att vinna miljoner på trav kommer få personer att få uppleva.Nu verkar alla haka upp sig på just 48kr och det var väl fel av mig att nämna en summa ber om ursäkt för det) (men låt säga mellan 0,50kr tom 48kr.Jag tror fortfarande med envishet att vinner du så kan du lika gärna göra det på ett mycket litet system.
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 18:59   #70
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Ja, det finns spelberoende. Jag tycker synd om dem. Jag är inte en av dem. De flesta kan hantera sitt spelande. Bara för att DU inte kan hantera saker på ett sunt sätt, behöver du inte bråka med andra. Och det är definitivt INGEN som behöver DIN hjälp i den här frågan om du har problem själv.

Bra att du tar tag i saker, red upp ditt liv, häng inte här om du inte klarar av spelandet, t.
Detta är ett öppet forum, det sista du skrev" se upp så du inte ersätter ett beroende med ett annat"Vilken människosyn du verkar ha Kryp tillbaka.Btw det kanske finns andra än mig som har problem med spelandet.DU är nog det stora problemet!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-05-20, 19:21   #71
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4736
Standard

Jag startade och Jag avslutar denna tråd just nu.Tyvärr blev det lite missförstånd men önskar alla här på Sharp lycka till i livet!
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td