|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Banned
Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 78Summa summarum Stats: 15 - 20 - 1 ROI: 116.58% Vinstprocent: 42.86% |
Hur maximera Jokersystemets fulla kapacitet?
Jag är ganska ny på Jokersystemet och känner att jag inte på långa vägar får ut det maximala av det. Jag känner att det är svårt att få till en bra reducering som ej blir för komplicerad att få in.
Jag har aldrig vunnit med hjälp utav Jokersystemet och jag har ändå kört med det i ett år! Vad gör jag för fel? Är det så att jag kanske skall pröva något annat verktyg som finns på marknaden? Men jag känner att det troligtvis inte är verktyget i sig som är problemet, utan hur jag använder det. Här kan vi snacka om allt kring Jokersystemet. Självklart kan man även illustrera hur systemet fungerar med hjälp utav aktuella travlopp/riksspel men det primära är hur Jokersytemet fungerar när man använder det som bäst! Jag brukar köra med två utgångar varav en minst måste vinna. Sedan brukar jag ha som krav att minst två B, samt minst en C-häst måste vinna. Allt beroende på storlek på system och vilket sorts riksspel det handlar om. Hur reducerar ni andra? Jag behöver hjälp och de 595 kronorna måste betala sig - tycker det är ganska dyrt även om det varar i ett år. Men det är klart, får jag in något djävla system någon gång så täcker ju det kostnaden, gott och väl! Eller skall vi hålla tråden öppen för alla verktyg som finns på marknaden - kanske är sjystare sett ur konkurrenshänsyn? Om moderatorerna tycker så så är det bara att ändra rubriken till: "Hur maximera reduceringsverktygen för trav som finns på marknaden?", eller något sådant... Blås på! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Banned
Tex. vad är faktor för ny funktion som finns i nyaste versionen? Såg inte denna innan jag uppgraderade mig.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Till att börja med hade du kunnat spara 400 genom att köpa "Hjälp på traven" istället, men jag förstår att det är lätt att gå på mediahypen om att Jokersystemet skulle vara "unikt" och "överlägset" jämfört med andra program...
Nåja, nog med reklam och över till dina andra funderingar: Det är du själv och ingen annan som bestämmer vilka hästar som ska vara med, hur de ska rankas och hur reduceringen ska se ut. Reduceringsprogram är inget annat än hjälpmedel för att underlätta detta arbete. Det finns inget magiskt med reducerade system som sådana. Jag kan rekommendera två artiklar som tar upp reducering ur lite olika perspektiv: En artikel jag skrivit för AlltOmTrav http://www.alltomtrav.info/reducerade-system/ Johan Lindvall har skrivit flera artiklar, bl a den här http://www.storavinster.se/artiklar-...-insats-608825 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bftrader (+11) |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Förmodligen rankar du hästarna för dåligt i kombination med lite taskiga villkor.
Dom hästarna du tror ska vinna lägger du som A- hästar (1-2 i varje lopp). Övriga med vinstchans blir B-hästar och skrällar som du vill ha med blir C hästar. Därefter sätter du kraven tex 2-4 A hästar, 1-3 B hästar och max 1 C häst. Att kräva en C häst är ju bra för att säkerställa högre utdelning men eftersom du inte tror på C hästarna är det bättre att lägga ett poängvillkor baserat på streckprocenten för att garantera hög utdelning. Jag har för mig att de flesta omgångar med utdelning över 10 000 :- slutar mellan 17-25 poäng. HPT kanske kan förklara lite bättre vad jag menar, jag är inte så pedagogisk. Jag använder för övrigt Hjälp på Traven istället för jokersystemet. Fungerar perfekt men jag saknar möjligheten att lägga in villkor av typen 1A,1B,1C eller 2A,0B,1C eller... Jag har sett att det finns i Jokersystemet. Senast redigerad av anderna den 2012-01-25 klockan 11:13. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
För att ta bort rader med dålig utdelning har HPT också alternativet att ta bort rader med låg utdelning (under ett visst belopp). Det brukar jag själv använda om jag behöver få ner storleken och inte vill ta bort några hästar. Tror det är en helt unik funktion. Jag har tittat lite på att ha ELLER-villkor, men valt att lägga krut på andra funktioner än så länge. Dels vill jag hålla ABCD-villkor så enkla som möjligt, dels är det sällan man inte kan åstadkomma samma sak även i HPT. I ditt exempel är det bara att klona systemet och sätta olika villkor på varje klon eftersom raderna inte är överlappande. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Banned
Tackar för feedbacken! Tycker moderatorerna ändrar TS till att gälla alla reduceringsverktyg på marknaden när vi nu redan fått en diskussion kring HPT och dess möjligheter. Kan någon moderator fixa detta?
Någon av er som vet vad "faktor" gör och hur använder man detta i Jokersystemet? |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Jag har dock infört en annan variant i HPT som jag (självklart ;-)) tycker är bättre. Där kan man spela flerbong (och/eller V6/V7/V8) för enkelrader vars utdelning understiger ett visst värde. Det är ju rimligen utdelningen på enkelraden som är intressant om man vill spela flerbong, det kan ju bli väldigt hög utdelning även om en storfavorit går in... Med det sagt så kommer jag förmodligen ändå införa något liknande i HPT så småningom, eftersom jag vill att det ska vara ett komplett program. Senast redigerad av HPT den 2012-01-25 klockan 15:13. |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Banned
Haha - det är lugnt, för mig får du göra hur mycket reklam du vill! Testade HPT ett tag men datorn krashade och sedan köpte jag Jokersystemet igen, av gammal vana. Det jag tyckte om HPT, det lilla jag han se och använda det var att det var lite rörigt... Detta berodde troligtvis på ovana och att jag innan redan vant mig vid Jokersystemet - vilket av dessa som är bäst överlåter jag till experterna på detta och tills jag blir en rutinerad räv på detta med reducerade system.
Men skulle du kunna vara lite mer utförlig angående "faktor"? Vad gör den mer specifikt? Ursäkta en novis. Vet att det är en konkurrent men det kan du bjuda på - du får ju här ändå möjligheten att övertyga oss om HPTs "överlägsenhet", eller hur? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
När vi ändå har HPT här så kan jag väl instämma i att just prestandan(?) är det stora (enda) problemet med HPT.
Det tar gärna god tid på sig när systemen kommer upp i lite storlek, ibland blir det även problem när man ka uppdatera streckprocent, det har även hängt sig några gånger dock inte så ofta så att det är ett problem. Vill dock klargöra att på det stora hela är jag mycket nöjd med HPT. |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Jag kan bara göra en avancerad gissning på vad de menar eftersom det inte finns någon information i manualen. Faktor är helt enkelt ena talet i en multiplikation, du kan ju välja att spela samma kupong 2, 5 eller 10 ggr, dvs multiplicera insatsen med en faktor. Om du då väljer att "faktorera" en viss häst kommer alla enkelrader som innehåller denna häst spelas så många ggr som man angett. Det är iaf hur jag skulle göra det... |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
En fråga HPT, du säger att man kan reducera bort rader som kommer ge under/över en utdelning man själv specar. Även om du har streck- och insatsfördelning på alla hästar så känns det som att det borde saknas information för att kunna ställa så specifika krav? Sen att förutsättningarna ändras fram till spelstart är en annan fråga, men det har ju förhoppningsvis användarna koll på.
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
- Mängden information och funktionalitet jag lagt in i programmet - Det är byggt med den absolut senaste tekniken, som funkar bäst på en ganska ny dator. Jag försöker hela tiden göra små förbättringar, men jag kan förstå att det känns segt, framförallt om man har en lite äldre dator. Att uppdatering av streckprocent strular eller att det hänger sig helt var dock länge sen jag själv upplevde iaf... |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banned
Citat:
Nej, det var den gamla versionen jag testade och jag vill tacka för klargörandet kring "faktor" i JS! Dåligt av dem att inte uppdatera manualen, tycker jag! Googlade och hittade ingenting då heller! Vill även förtydliga att det inte var HPT som kraschade min dator - såg ut som det i mitt förra inlägg. Hehe! |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Sen baseras alltid beräkningen på de siffror som finns just nu, så att lämna in så sent som möjligt blir ju extra viktigt när man använder den här funktionen. |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
Blir lite beräkningar då. Programmet är dock avservärt snabbare än vad det var för nåt år sen och när du säger det har jag nog inte märkt av att det har hängt sig vid uppdatering med den senaste versionen. Nästa steg kanske blir stöd för flera kärnor
|
||
|
|
|
|
|
|