Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-06, 20:31   #16
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 94
Sharp$: 3056
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
9 raka felfria i början av karriären. Sen galle i 6 av senaste 10. Studsat i båda årets starter. Att strecka på spekulation att den ska gå felfritt den här gången känns iskallt när den ser ut att bli hårt spelad andrahandare. Jag undrar om det inte är så enkelt att Sundberg bara spårar hela vägen där.
Jag spekulerar hellre i att en ung och hungrig häst fungerar och spetsar runt om. Än att strecka två pensionärer utan sting
Lycka till med dina beslut
Yankee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 14:32   #17
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17410
Standard

AvdI känns väl upplagt för Goop nu när tyvärr Payet har avlidit, verkar ju behärska auto och volt och nu är men ensam på 20m volten och ingen där framme lär ju svara ledningen....

AvdII Stolopp, spårtrappa låg klass, här garderar jag brett! Glöm in Lindgrens Sweet Eloise som är döpt ifrån Arvingarnas låt Eloise om jag minns rätt...

AvdIII Hemmahästen Henning Lixarve är mitt drag här jag tror Wiman kan pressa sig till spets här och då blir man väldigt svårslagen! Goops blir givetvis väldigt svårslagen om man hittar ut, jag tror inte man spetsar.

AvdIV -

AvdV Mistelns Napoleon är min klara A-häst här, hemmahäst och spetschans räcker väl som motivering? 3 Shapes har speed i sina ben!

AvdVI Sevedeka har skrällt här förut...denna tävlingsdagen för två år sedan till 105 gånger pengarna! Nu med spår 8 i spårtrappan och med Uffe Ohlsson upp!
Claes Sjöström är väl den klara favoriten som kan bygga klart sitt staket om den vinner här...

AvdVII Här har jag en nästagångare i 3 Ivanhoe men de är inte en häst som bara går ut och vinner men senast visade den bra speed sista biten!

AvdVIII Klurigt, Romanesque har ju visat form senaste starterna för att kunna vinna detta loppet men hur klarar 10 åringen tätt startande är min fråga....
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 16:00   #18
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Spik på nr 4 i första och sjätte avd.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 16:18   #19
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 651
Sharp$: 12759
Standard

Gillar inte luriga Visby banan. Blir lätt lite jippo trav i min värld men det är jag det.
Således inget spel men konstaterar att Lillgoopen är mer eller mindre favorit alla sina lopp så här Dan före Dan. Ok några vinster blir det väl men det finns ju en häst som oxå kan påverka åt båda hållen. Mycket märkligt med den där kusk effekten.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 19:32   #20
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5750
Standard

Jag tycker det mest intressanta är hur Magnus Djuse och Ulf Ohlsson är i Boden ikväll, och Visby imorgon.

Senast redigerad av Nobleflash den 2020-07-07 klockan 19:35.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 20:29   #21
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Jag tycker det mest intressanta är hur Magnus Djuse och Ulf Ohlsson är i Boden ikväll, och Visby imorgon.
Intressant tanke, kanske är slitna...
Enda flyget går 7 imorgon bitti.
Tror dock dom är ganska härdade ändå, reser ju sjukt mkt
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 20:35   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

De har ju 20 timmar på sig. Sover de ut och kör imorrn bitti så är de framme strax efter lunch, Uffe är född med solskyddet i ansiktet
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 20:35   #23
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Kommer troligtvis låsa med 3 o 4 i tredje, kul att dom surrar om 5 Tokarev...favven är ju extremt överstreckad, så den kommer att lämnas...(kan dock bli så att alla springer åt samma håll, så det blir ett vinnarspel på favven ändå)...vi får si...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 21:13   #24
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 3151
Standard

Avd 8


Har studerat loppen Yes Mickey gjorde i Åke Svanstedts regi i USA! Hästen visade bra snabbhet o styrka i loppen! Hästen är bara 6 år o kan ha en del ogjort på travovalen. Bergh lär inte åka till Visby i första starten i Sverige utan segerförhoppningar! Mycket tidigt streck i morgon o en kul spik för den som vågar! Loppet innehåller inte våldsamt motstånd! Inti Boko felfri känns som hetaste motbudet.
Lycka till med era funderingar o tankar till i morgon:-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 21:17   #25
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17410
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kackerlackan Visa inlägg
Har studerat loppen Yes Mickey gjorde i Åke Svanstedts regi i USA! Hästen visade bra snabbhet o styrka i loppen! Hästen är bara 6 år o kan ha en del ogjort på travovalen. Bergh lär inte åka till Visby i första starten i Sverige utan segerförhoppningar! Mycket tidigt streck i morgon o en kul spik för den som vågar! Loppet innehåller inte våldsamt motstånd! Inti Boko felfri känns som hetaste motbudet.
Lycka till med era funderingar o tankar till i morgon:-)
Ganska positiva ordalag från stallet med!

"Han gör en mycket spännande start. Det kändes redan när vi fick honom och körde de första jobben att det är en väldigt bra häst och hans meriter är ju riktigt starka. Han har fått tid på sig och tränat på och är väl förberedd. Han har även gått några tuffare jobb inne på Åby och Robert är nöjd. Yes Mickey lär inte vara på topp, men han ska ändå kunna vara långt framme. Han kommer att tävla barfota vilket han gjort i USA, det blir hybridvagn och troligen öppet huvudlag, säger Dwight Peters i Robert Berghs stall."
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 21:24   #26
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Kommer troligtvis låsa med 3 o 4 i tredje, kul att dom surrar om 5 Tokarev...favven är ju extremt överstreckad, så den kommer att lämnas...(kan dock bli så att alla springer åt samma håll, så det blir ett vinnarspel på favven ändå)...vi får si...
Jag ser att du kopierar mig rakt av Antagligen dagens bästa lås med tanke på procenten!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 21:30   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Ganska positiva ordalag från stallet med!

"Han gör en mycket spännande start. Det kändes redan när vi fick honom och körde de första jobben att det är en väldigt bra häst och hans meriter är ju riktigt starka. Han har fått tid på sig och tränat på och är väl förberedd. Han har även gått några tuffare jobb inne på Åby och Robert är nöjd. Yes Mickey lär inte vara på topp, men han ska ändå kunna vara långt framme. Han kommer att tävla barfota vilket han gjort i USA, det blir hybridvagn och troligen öppet huvudlag, säger Dwight Peters i Robert Berghs stall."
Absolut ett kul streck! Har ju stått länge hos Bergh och om han funkar borde den kunna bli livsfarlig!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-07, 23:36   #28
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 736
Sharp$: 9162
Standard

Här kommer lite tidiga tankar.

I: 65+% är mycket. För mycket. Även om jag tidigt hade tänkt spika i inledningen så slutar det nog inte med att jag gör det nu. Alla längst bak intressanta.


II: Dagens första drag som vi nog inte får behålla under tvåsiffrigt när betaltjänsterna drar igång. Spets och slut på 3 Cobbys Angelika. 8%nu. Tänkbar chansspik. Finns dock flera roliga bakom oxå. 8 Sweet Eloise tidigast för mig. Därefter 13 Emelie Sisu som får den bäste Djuse upp. Flera tänkbara där bakom.


III: Visst kan BG vinna detta. Men 65% och stor risk att fastna i maskin. Jag säger syn! Jag tror det är dags för 6 Dino Dollar. Jag hoppas man blåser till spets och lyckas det har man god chans att stanna där hela vägen in i mål. Upploppet mäter endast 156m och det är svårt att hinna ikapp ledaren. 2%!!!

Det finns dock flera startsnabba i loppet och såväl 3 Moa Margunn (<1%) och 4 Hennig Lixarve (8%) kan mycket väl ta hand om ledningen här. Båda ses med avsevärt bättre chans än de är streckade till i nuläget. 7 Jaguar Hill får Classe i sulkyn och känns lite tappad till 5%. 2 Bear Bahare är härdad i tuffa gäng och bör nog med om man tar några till. Samma med 5 Tokarev såklart.

Risken finns såklart att det blir lite väl mycket körning och att BG då får det kört i halsen...


IV: Lite skiktat lopp och jag drar till med en chansning på studsbollen 7 Shes My Secret som förstastreck. Magnus Djuse kör och får han bara iväg ekipaget från svåra fjärdespår i volten kan det gå vägen. Andrahäst för mig är Classe med 6 Borga Hero. Classe hittar på Skrubbs som få andra och känns bortglömd i flera lopp. Av de mer betrodda tror jag nog mest på Berg som kommer ladda hårt från springspåret med 9 Brunello Hall. Lyckas han lär det bli full fart framåt och tidig press från utvändigt ledaren som jag tror är 2 Spectacular. Sista strecket landar på starke 8 Nicko Sånna. Kanske är ett lyxstreck som ryker under morgondagen...


V: Dags för nästa tänkbara spik och även här tänker jag mig ett scenario med spets och slut. Jag tror 4 Mistelns Napoleon laddas för ledningen och chansen att nå dit är god! Till fina 10% känns draget givet. Lär dock stiga under dagen. Värst emot är nog BG med 3 Shapes som eventuellt ska gå med bike denna gång. Totalt bortglömd är 6 Peter Highness (1%!) som mycket väl skulle kunna vara en miljonskrälll i detta gäng. Fortsätter man gardera känns 10 Gigaro Am tidigare och tidigare ju mer strykningar som ramlar in...


VI: Dags för dagens favoritspik. Classe vinner detta med Carioca. Stannar vi under 60% får vi nog vara glada. Garderar man finns det flera roliga och 8 Sevedeka skrällde ju just denna tävlingsdag för ett år sedan... Missa ej heller Wiman från spår 7 om man tar några till.


VII: Även här finns det ett tänkbart spikbud i 6 Hurricane Silas som var väldigt bra på Vaggeryd senast. Här luktar det tidig ledning som man troligtvis får överta från 3 Ivanhoe. Som andrahäst vill jag lyfta fram 5 Master Sea (Sjöström igen!). Kommer man bra till från svåra femtespåret så kan det här sluta med seger. 8 Payet DE kanske kan komma till från mellanvolten. Därefter får man nog börja kika på de längst bak även om jag tror att de får svårt att hinna fram. Tar man många här så glöm ej heller 7 Mellby Eyecatcher och 2 Elche som kan vara roliga streck.


VIII: Avslutningen känns som upplagt för spets och slut för 2 Charrua Forlan. Jag hade tveklöst spikat om HOS hade satt upp Emilia eller någon annan men han väljer att köra själv när hästen går på Skrubbs och det gör mig tveksam till det hela. Bland motbuden finns såklart fine 3 Inti Boko som vägrar gå iväg felfritt på senaste och spännande 5 Yes Mickey som Bergh plockat över från Amerikat! Svårt att sätta in i sammanhanget såklart men åker med vid gardering. Så även BGs favorit (nr 6), 7 Monark Newmen samt roliga skrällen 1 Usain Henna till 1%!



Låååångt kvar till inlämning som tur var och visst kan mycket ändra sig men jag bifogar en liten bild över rank och tänkbart systemupplägg.

Spoiler:

Minst två A och max 1 C i det spelförslaget...

Lycka till!

PS. Mycket av tankarna finns såklart i veckans avsnitt av Travsnack som ni som vanligt hittar här: https://youtu.be/RAyM00ihSaY
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+8), Dahle (+8), mr_stylez (+8), MikaF (+8)

Senast redigerad av Gotland den 2020-07-07 klockan 23:37. Anledning: Radbryt
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 00:27   #29
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 736
Sharp$: 9162
Standard

Och ja, jag tog en tur på cykeln i Travsnack idag då jag snurrade in mig på att det var 800m på Skrubbs...

Fel såklart. Det är 1000m som gäller!

Skyller på att jag inte är van att vara den som svarar på frågorna utan mer van att ställa dem...

Sorry!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 01:23   #30
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Håller med Gotland ovan i flera av loppen!

Tror (hoppas) Goop vinner max 1 lopp imorn

Lite korta nattliga tankar från min sida:


1: Obegripligt stor favorit här, de på 40 är på den direkt, mycket hårdare hästar, Benjamin SH har bäst tider i kroppen, sådär senast bara men för 3 starter sen var den 3a på en finfin tid bakom Ivory di Quattro och Amour As.... Gör den om det loppet måste väl favoriten gå 2 sek snabbare än sist för att hålla undan, tveksamt om den gör det..
Timorol och The bald Eagle kan absolut vinna med. 4 hästar för mig.

2: Svårt jämnt lopp. 3 5 8 tidiga, lyfter även fram hemmahästen 10 Zorrina Neo som en superskräll! Gardera på här.

3: 5 Tokarev och 6 Dino Dollar klara förstahästar för mig. Favoriten till över 65% är ju årets skämt, 3,4 tror jag inte håller ut 6an, gör dem det får de köra för snabbt första 500 för att stå ända hem.. 7 12 farliga om tempo. Dino Dollar gick 12,7 full väg sist med press stora delar av loppet, höll berömvärt... bör väl kunna iaf 11,5 i spets här då om den tar den positionen och vem slår den då? Procenten är helt galen såklart, bordee vara 10-13 % minst.

4: 2 8 9 står ut här, men duon som Gotland nämner 6 och 7 kan även de vara med i matchen, Övriga känns chanslösa mot de fem nämnda här.

5: Här ligger en skräll på lut. SHapes förstahästen men galopp senast oroar, 4an inget jag litar på heller. Varnar för 6 Peter Higness och totalt ostreckade superskrällen 8 Otilla fri.. hemmahäst som går barfota känns som en spelvärd komb!

6: 4 5 står ut här, klar fördel 4 såklart...
5an säger tränaren inte alltid gillar då det är ny bana och nu är det Visby o båtresa första gången... bådar inte gott alls... Nej blir nog spik 4 här trots hög procent.

7: 6an har såklart fin chans om den "får" komma till spets, men ingen vill väl ha den utvändigt så den lär bli släppt dit tyvärr. Klar utgångshäst, men flera luriga bakom! 7,9 kan båda vinna till löjligt låg procent, och 14-15 kommer in i matchen vid tempo.. här lär jag ta iaf åtta streck på den bongen jag garderar loppet på...

8: Medan alla tjatar loss om Charlua, Carolahästen (5) och Galoppälskarn (2) så låser jag på de båda med överlägset bästa chanser nämligen 6 och 9.
6 Vinner om den inte sitter för långt bak vid spurtens påbörjan, händer ngt med den tar 9an över, såg finfin ut i årsdebuten som fastlåst, redo att prestera bra nu, perfekt rygg i 2an från början... se upp!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+8)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td