Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-10, 12:32   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Statistik-Stekel får göra en dragning då om loppet när ni funderar i straffsparkstermer för Milliondollar imorrn. Här är senaste 9 årens spårresultat. Spår 7,8,10 har haft varsin strykning. I övrigt har 10 hästar startat hela vägen.

Fan, jag fick rejäla rysningar när jag spolade igenom Proppens sista 700 nu. Blev nästan gråtfärdig när jag såg det där på plats. Nervsnittningshärvan åt sidan, en jävel på att kuta är hästen iallafall och med en skalle av guld! Det kan ingen ta ifrån honom.

1: 0-1-0
2: 1-3-0 Dante Boko 2017 (spets)
3: 1-2-2 Uza Josselyn 2019 (spets)
4: 0-0-1
5: 1-2-1 Magic Tonight 2014 (spets)
6: 2-0-2 Beanie MM 2011 (vinnarhålet). Orecchietti 2012 (dödens)
7: 1-0-0 Propulsion 2018 (3e ytter)
8: 1-1-1 Nuncio 2016 (dödens)
9: 1-0-0 Delicious 2015 (vinnarhålet)
10: 1-0-2 Sebastian K 2013 (3e ytter)

Det är alldeles uppenbart att det gäller att sitta där framme. På samma sätt som om det gäller Elitlopp eller annat storlopp på sommaren. De två som vunnit efter resa i andraspår en bit bak var båda undantagshästar. Ingen sån klockren med i det här loppet direkt.

*Spår 9 är inte det kanonspår folk tror det är överlag, det är en seglivad myt. Och ju högre klassen är desto mindre bra är det vill jag påstå. Tight mellan positionerna, alla startar jämnt och snabbt och ska ner.

*Spår 1 är också något som brukar överskattas. Kasst även i detta loppet. MEN imorrn sitter ändå en väldigt startsnabb och ganska ostreckad häst där, så man ska nog passa den lite.

*Spår 4 har ovanligt dåliga resultat här jämfört med den "normala" statistiken. Men misstänker att det har att göra med att det ofta blir riktigt rejäl körning i det här loppet och att fyrorna ofta både ger sig in i körningen OCH får ge sig OCH blir kvar i andraspår. Eller att körningen blir alldeles för hård helt enkelt. I travlopp överlag blåser ju fyrorna ofta till spets och får sedan sitta fredade där. Mitt badkar säger ändå att 4 Disco Volante har bra chans här på spets och slut. Två av konkurrenterna på framspår är stallkamrater och utanför finns inget hot för spetsen. Stora frågan är om det blir dyrköpt att ta sig förbi Stepping Spaceboy och Mellby Free.

Det är Goop annars. Drar han alla växlar och vågar köra järnet för seger i det här elddopet mot öppna eliten tror jag faktiskt han har bra chans. Men jag är inte alls säker på att de väljer den vägen. Knappa favoriten Sorbet garanterad en resa i andraspår mer eller mindre. Sannolikt blir det tredje ytter som bäst. Iskall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+5)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 12:37   #32
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Dock har jag lovat mig själv att inte bränna i uppenbara 2hästarslopp bara för "värde" på den ena.. kan 2 av 15 hästar vinna är det billigt att överleva loppet, då dessutom den mest spelade har bäst kusk så tar jag båda , "vet" jag har rätt här och håller tummarna för den minst streckade :P

Men det är jag det=)
Håller både med och inte här. Beror helt på om man har något vettigt att göra med de där strecken man sparar genom att ta ställning. Att tvingas stänga ett lopp där man tror hårt på att det skräller på 6 streck för att man ska lägga det där säkra dubbellåset tycker jag inte det är något vidare.

Men har man inte så mycket vettigt att göra för de där pengarna så är det mer rätt att "säkra hem".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 13:38   #33
777
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 580
Sharp$: 277
Standard

Ser nu att Milligan's varit med i betydligt hårdare gäng än där Mellby Free satt sin nos! Pd'A t ex. Blir till att börja tänka...

Senast redigerad av 777 den 2020-07-10 klockan 13:40. Anledning: emoji
777 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 13:51   #34
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Raden Enzo Am har i år är ju ändå 3 0 7 2 2 3. Senaste starten först.

I ett långlopp vinner oftast den starkaste hästen och är den stark för dagen så går dem ju oftast bra tillslut. Även om man skulle hamna lite fel under vägen, angående kusken. Från spår 5 borde den ju hamna hyfsat till i en autostart.

Kommer ihåg starten i Åby får några starter sen och då var den du väldigt bra som 2:a bakom Moni Viking, som kom som en katapult i sista sväng.

Detta lopp ser väldigt jämt ut och ligger den kvar på 5% måste den med, för mig. Det är ju nästan hemmaplan också.
3140m
Efter ett varv, när positionerna är intagna, så kör Rick Ebbinge fram till dödens med Ike Schermer och styr loppet därifrån. Vinner med en längd.
Den spikas på mina lappar trots spår 12.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+12)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 14:02   #35
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3449
Standard

I sista borde disco vara favorit och ev spik. Är väl garanti spets, att ta en längd på elian web är starka papper, troligt är väl att mellanders andra kuse är tidigt framme i dödens för att låsa loppet, spik disco eller dubbla med Milligan’s School som är anmäld bfro.

Senast redigerad av virre82 den 2020-07-10 klockan 14:03.
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 14:20   #36
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Jens Sjödèn V75 Årjäng lördag på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 15:16   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
3140m
Efter ett varv, när positionerna är intagna, så kör Rick Ebbinge fram till dödens med Ike Schermer och styr loppet därifrån. Vinner med en längd.
Den spikas på mina lappar trots spår 12.
Normalt sett hade jag sagt att den där badkarskörningen är ganska trolig. Men läs intervjun i travronden, det luktar körning till slut. Om det blir så är den nog ganska rökt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 15:47   #38
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Normalt sett hade jag sagt att den där badkarskörningen är ganska trolig. Men läs intervjun i travronden, det luktar körning till slut. Om det blir så är den nog ganska rökt.
Ok, inte läst TR, men ska kolla. Tack för upplysning. Man får kanske ändra sig efteråt.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 16:23   #39
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4108
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Jag tror Fredrik gör en klockren Staffan Tapper, är det någon som ska missa en straff så är det väl Larsson. Och en straffspark i detta fält med en häst som passerat zenit och stövlar på känns feldömt. Bör nog VAR granskas
Lillgoopen har stall och kuskform. Mellby Free har två lopp i kroppen och tassar barfota från perfekt läge. Mitt spikförslag. Milligan’s och Racing är garderingsstrecken.
Stepping leder länge men är nog lite för kort i rocken mot mångmiljonärerna.
FBL är ingen jag håller i handen blir för det mesta fel. Dessutom spår 9. Ska med om man garderar, med som 3-5 häst men inget jag går på.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+10)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 16:29   #40
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Enligt statistikJens så tappar Disco alltid formen efter vårkanten, vilket verkat hänt nu igen...

Lite siffror för 2018-2020:

Starter Från 1 feb till 15e Maj
1 1 1 1 0 1 1 1 2 1 2 1


Starter från 16e Maj till 31 Aug
4 d 0 5 0 5 0 1 0 5 0 4 0 1

Rätt stor skillnad om man säger så.. Bara ngt att tänka på för er som ska lira den
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 16:35   #41
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Racing Mange ligger Lövgren väldigt lågt med, ska bara få lopp i kroppen inför Hugo Åberghs tydligen.. spår 8 mot bra motstånd, nej det ska inte gå.. den och Disco är rykta imorn tror jag...

De som har realistisk vinstchans då är
1 Stepping Spaceboy
2 Melby Free
3 Milligans school
7 Sorbet
9 Milliondollarrhyme


Lär bli körning mellan 1 och 2 och även Disco Volante från spår 4... Spår 1 är dåligt på Årjäng, men den är grymt snabb 1an.. kanske håller ut dem med solfjäderseffekten?

Oavsett lär det kosta att sitta i spets efter 500m här, vilket man ska ha i åtanke.
De som gynnas är såklart 3 7 och 9.
3 och 9 (rygg på 2 Melby Free) lär sitta bra på det, 7 SOrbet mer tveksam, men Örjan är Örjan...

Den av 3 lr 9 som blir framdragen av den andre har bra vinstchans, tror jag låser loppet på dessa båda... Även om jag hoppas MDM får till det och tror mest på den. (BYT KUSK FREDDE).

Blir ngn av spetshästarna struken så ngn får spets lätt utan körning får man såklart tänka om lite.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+39)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 17:05   #42
 
mijo14s avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Ystad
Inlägg: 1 373
Sharp$: 1803
Standard

Hittade på Twitter ”maharajah.se” med intervjuer till lördagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+20)
mijo14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 17:15   #43
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

TT:

Örjan Kihlström har flera fina chanser på V75 Årjäng lördag. En som dock inte blir så jättebetrodd denna gång är 11 Coogan i V75-6. Vi tycker hästen är underspelad och han ska absolut tas på allvar trots läget. Han har haft hovproblem i två senaste starterna men de problemen ska vara borta nu så han kan tävla barfota runt om och slipper plastade hovar.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 17:20   #44
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mr_stylez Visa inlägg
Racing Mange ligger Lövgren väldigt lågt med, ska bara få lopp i kroppen inför Hugo Åberghs tydligen.. spår 8 mot bra motstånd, nej det ska inte gå.. den och Disco är rykta imorn tror jag...

De som har realistisk vinstchans då är
1 Stepping Spaceboy
2 Melby Free
3 Milligans school
7 Sorbet
9 Milliondollarrhyme


Lär bli körning mellan 1 och 2 och även Disco Volante från spår 4... Spår 1 är dåligt på Årjäng, men den är grymt snabb 1an.. kanske håller ut dem med solfjäderseffekten?

Oavsett lär det kosta att sitta i spets efter 500m här, vilket man ska ha i åtanke.
De som gynnas är såklart 3 7 och 9.
3 och 9 (rygg på 2 Melby Free) lär sitta bra på det, 7 SOrbet mer tveksam, men Örjan är Örjan...

Den av 3 lr 9 som blir framdragen av den andre har bra vinstchans, tror jag låser loppet på dessa båda... Även om jag hoppas MDM får till det och tror mest på den. (BYT KUSK FREDDE).

Blir ngn av spetshästarna struken så ngn får spets lätt utan körning får man såklart tänka om lite.
MDM? Är det Milliondollarrhyme?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Levan (+5)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-10, 17:21   #45
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
MDM? Är det Milliondollarrhyme?
Japp, det förstår du väl?

Milliondollarrhyme = Mdm
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td