Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-07-11, 12:47   #106
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
Har de ens mötts? Tyckte jag gick igenom samtliga lopp jag hittade hos ATG i deras lista och där hade de aldrig tävlat samma dag vad jag kunde se. Möjligt ATG inte har med alla starter för det är stora luckor där känns det som.

3-1 till Ulsrud enligt intervjun SS Gjort med tränaren
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 12:53   #107
 
Hoyas avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 66
Sharp$: 769
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Bolagssystemet denna vecka har inga spikar men tre lås. 7 rätt får 30 mkr extra att dela. Hoppas på favoritfall i alla avdelningar och i synnerhet i första.

1) 2,3,5,6,7 r8-9 (storfavoriten 3 startar ffg svensk voltstart och körspö. Ledningen tar 2,5,6 eller 7. 2 kördes konstigt senast och "hade allt kvar". Bra småskräll liksom 5, som Björn låter uppåt på i Björnkollen. Många spikar 3 här - jag garderar)

2) 6,14 r15-12 (vi har inte sett botten i 14 ännu. Låser med Örjan och 6)

3) 2,4,5,7,11,12 r8-3 (Björn nämner sin egen - köpt av familjen - favorit 7 som tänkbar spik. Han har dock felat 38 % av sina starter. Om han släpps till ledningen är loppet sannolikt över. Jag väljer att gardera)

4) 6,8 r2-1 (8 är bästa hästen, som blivit favorit i Norge. Vi svenskar lirar svenskt med svensk kusk Örjan. Om jag spikat blev det 8)

5) 1,9 r10-2 (storfavoriten 9 kan få trafikproblem från bakspår och kort distans. 1 är startsnabb och kan rinna undan - är dock sämre om det regnar)

6) 1,4,9,11 r3-2 (4 blir storfavorit och har imponerat i V75. Han är inte startsnabb och Björn söker sig ner till ett andraspår. Lugauerstallet har inte vunnit V75 sedan i mars och man undrar över formen. Min spetsfavorit är dock 1. Streckar också 9 och Örjan med 11, som är glömd av spelarna eftersom han hoppat på slutet. Åter nu efter vila)

7) 3,4,7 r9-2 (1640 m m flera snabbstartare. Sannolikt tar 4 ledningen och skall slås därifrån. 7 körs till dödens. Han har inte startat sedan Elitloppsfinalen, då han slog bl a 9. 3 kan få loppet. Han slog 2 på Rättvik näst senast men gillade inte den söliga banan senast på Halmstad, där han var bra som fyra)

Kostar 1440:-. Idag är det som vanligt jackpot med 30 mkr extra i sjurättspotten. Lycka till!
Måste även jag få ställa en nybörjarfråga. Jackpotten är 59 miljoner, det är 30 miljoner extra i sjurättspotten, hur fördelas övriga 29 miljoner kr?
Hoya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 12:55   #108
 
AmaerildeRimfrosts avatar
 
Reg.datum: nov 2017
Inlägg: 7 366
Sharp$: 122

AmaerildeRimfrost Expertre
Stats: 70 - 95 - 9
ROI: 101.99%
Vinstprocent: 42.42%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hoya Visa inlägg
Måste även jag få ställa en nybörjarfråga. Jackpotten är 59 miljoner, det är 30 miljoner extra i sjurättspotten, hur fördelas övriga 29 miljoner kr?
När ATG använder "jackpotten" så är det vad den samlade poolen för vad sjurättpotten spås landa på! Rena jackpottpengar är i dag endast 30 miljoner men med dagens omsättning så landar runt 29 miljoner till i sjurättspotten!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Hoya (+2)
AmaerildeRimfrost är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 12:55   #109
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
Dagens Spikförslag

Avd2) 6 Lipstick Tooma - var inte vässad senast och ska vara mycket bättre idag.

Avd4) 8 Ulsrud Tea - har klar plusstatistik på Åsrud Vilja. Tung att stå emot över ett upplopp.

Avd6) 11 Coogan - Zap för hårt spelad, med Lugauers Harran Boko i spets lär det bli hårt tempo hela vägen= Örjan/Coogan gynnas. Coogan ska vara i mycket bättre skick idag än sist då han såg rysligt fin ut som fastlåst.

Där har ni tre andrahandsspikar som går att lira en trippel på hos SVS till straxt över 57ggr degen . 20,63 om man inte vill inkludera Ulsrud som har en tuff motståndare .


Bonusdrag

V4:3 2 Rally Gunnar - ska köras i Jänkarbike. Jeppsons bästa vinstchans för dagen.


lycka till med spelbesluten

Håller med om Rally Gunnar, inte om de andra 3

Känns att folk på forumet har mycket olika idéer idag , kul! Hoppas ngn får rätt på sina tankar om omgången! =) Nu drar vi in v4an först, återkommer med mina idéer där ska kolla på den närmre nu.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 12:56   #110
 
Hoyas avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 66
Sharp$: 769
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost Visa inlägg
När ATG använder "jackpotten" så är det vad den samlade poolen för vad sjurättpotten spås landa på! Rena jackpottpengar är i dag endast 30 miljoner men med dagens omsättning så landar runt 29 miljoner till i sjurättspotten!
Då är jag med, tack för ett utförligt svar.
Hoya är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 12:56   #111
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
3-1 till Ulsrud enligt intervjun SS Gjort med tränaren
Enligt 6ans tränare var det 2-2 i möten haha vet inte vem man ska tro på ;P

Kan väl enas om att dagsläget är det intressanta och då är det nog jämnt mellan dem kapacitetmässigt, men 6an bättre spår och kusk.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+2), Basse (+2)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 12:57   #112
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4266
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Basse Visa inlägg
3-1 till Ulsrud enligt intervjun SS Gjort med tränaren
Och 2-2 enligt tränaren till favven.

mr_stylez hann visst före
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+2), mr_stylez (+1)

Senast redigerad av eveton den 2020-07-11 klockan 13:00.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:04   #113
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Har normalt sett mycket svårt för dessa stora bakspårsfavoriter på V75, särskilt över kort distans. Men kommer nog ta med Civilon på några rader ändå, avslutar han under 10/700 (vilket han gjort) bör han kunna räcka även om han hamnar typ fjärde utv och de där framme går drygt 11/700.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:10   #114
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av flaquelg Visa inlägg
Det är första gången vi har fått ett bättre spår. De har mötts fyra gånger i NM och det står 2-2 i inbördes möten. De har vunnit två gånger var och nu tror jag det blir tredje gången för min häst. Åsrud Vilja har haft problem med skador genom åren och inte haft någon kontinuitet i sitt tävlande.


Så står det på ATG.SE, vet ej om det stämmer dock.
Norrmännen tror hårt på Strong Pepper och Åsruds Vilja som de tror är helt överlägsen Ulsrud Tea...

Mina spikar blir det om jag skulle spelat!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AmaerildeRimfrost (+2)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:12   #115
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Norrmännen tror hårt på Strong Pepper och Åsruds Vilja som de tror är helt överlägsen Ulsrud Tea...

Mina spikar blir det om jag skulle spelat!

Skulle precis efterlysa dig och vad normännen trodde på idag haha

Tack för info!

Har precis samma spikar i nuläget så det känns ju fint!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+2)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:13   #116
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Och 2-2 enligt tränaren till favven.

mr_stylez hann visst före

Ska kolla statistiken. Återkommer inom kort med facit.

Kollar igenom alla lopp som finns upplagda på ATG:s hemsida på båda hästarna. Bland alla dessa lopp som finns där har de inte deltagit i samma lopp alls. Väldigt märkligt... vilka lopp är det som de är 2-2 i alternativt 3-1 i?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eveton (+5)

Senast redigerad av Tipsb den 2020-07-11 klockan 13:30.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:15   #117
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Hoya Visa inlägg
Då är jag med, tack för ett utförligt svar.
Jag tror inte du är någon nybörjare. Har läst en del av dina tidigare inlägg och de avslöjar kunskap om både hästar och spel.

ATG vill använda ordet jackpot och lyfta upp chansen till högvinst. Deras formulering om 59 mkr är juridiskt korrekt. Men det är säkert många som går på reklamtricket och tror, att pengarna kommer från tidigare inlåsta jackpotpengar och inte tänker på att man också räknar in dagens omsättning.

Rent taktiskt lägger jag upp systemet för att pricka 7 rätt, som oavsett utdelning betalar "högre odds" pga extrapengarna. Är målet att bli tämligen ensam om 7 rätt krävs flera vinnare under 5 % streck. Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Hoya (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:15   #118
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

En av mina storrysare Livi Opal H.M. var en 1% igår, nu 3 och efter att de skriker ut den nu på Lajven så lär den närma sig 10% när det är klart...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:15   #119
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

V4an :

1: Jämnt svårt lopp , streckar 3 5 6 7 8. Hoppas på lite skräll i spetshästen 3 om dne är på rätt humör lr 5 om det blir hårt tempo!

2: Står mellan 3 och 5 tror jag.

3: 2 Rally Gunnar och 5 Fixie förstahästarna och nog ett bra lås. Jätteskrällen är 3 Notation som är startsnabb och bör sitta rygg ledaren här, samt 11 Prima Kaiser på formen om det blir hårs körning!

4: MånLykke AM ska vara favorit men finns motbud och den hoppar trots allt rätt ofta...
4 6 10 kan alla utmana.. Superskrällen är 9 med Jepson!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-07-11, 13:19   #120
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Trö Hera är tidigare än Ulsruds Tea...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td