Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-18, 15:15   #1
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

V75 19/8 Jubileumspokalen


AVDELNING I

Ble du Gers står givetvis för den främsta klassen och i ett litet fält riskerar han inte att behöva vandra i spåren för tidigt. Distansen är hans signum och han kommer tuffa på i sitt tempo och hoppas knäcka ledarhästen. Men det är just det, klarar han av att springa tillräckligt fort?

Där framme står Exaudio Vici som gick 1.13,4 över 3180 meter senast. Det är väldigt starka papper och hittar Örjan till spets kan han säkert springa ner emot 1.13,0 och då måste favoriten ner i världsrekordfarter.

Detsamma gäller Lucky Base som Crebas tror är mogen en låg 13-tid. Ja, favoriten måste helt enkelt vara väldigt bra för att vinna.

AVDELNING II

Våler Nikolai och Månlykke A.M. har bra fart för klassen och likaså en utvecklingskurva på stigande. Bra lägen för bägge hästarna och det är en stark A-duo.

Jag vill dock höja ett varningens finger för Philip Ess där bakom. Han har nästan sprungit in två miljoner och är på gång igen. För två starter sedan var han endast slagen av Björs Frej och Pydin, före Tangen Haap. Det väger tungt i sammanhanget och han har ett passande smygläge.

Även B.W.Rune räknas då han har bra fart med rätt ryggar och positioner.

AVDELNING III

Rödluvan blir märkligt nog ganska hårt betrodd efter en blek insats senast. Givetvis är hon tidig och särskilt då det kan bli tidig spets, men hon är inte förstahästen för min del.

Tessy d’Ete kommer också från en blek insats, men där är procenten helt uppåt väggarna. Visst, hon var inte 100 senast, men jag tror att det är dags för henne igen och Riordan har nog haft det här loppet i kikaren ett bra tag. Från spår tre är det bara ned i andraspår omgående som gäller och utifrån laddas hästar som kan göra jobbet utvändigt. Får hon lifta med tål hon att dra tåget 700 kvar och då är hon tuff över upploppet. Tänkbar spik till lockande procent då det är vidöppet bakom.

AVDELNING IV

Har inte full koll på det här treåringsloppet, men Balsamine Font ska väl ha en mycket bra chans felfri. Men det kan ju lätt bli galopp för den damen.

Där bakom är Brilliant Smile tidig på spetsläge, likaså Fascination D.K. som däremot det ut att bli väl hårt betrodd.

Kali Smart har visat god styrka och Adrian är nog offensiv. Tempo gynnar isfåfall Oscarssson och Aperfettric.

AVDELNING V

Millie Millionaire slipper tuffa tillägg den här gången och är ute över passande distans. Toppchans om spets, men kan även vinna från utvändig position.

Det främsta motbudet är Vichy Grif som har visat prov på form och öppnar snabbt. Bär det till spets blir Varenne-märren inte lätt att plocka ned.

Havefunwithme ser ut att bli lite bortglömd där bakom och Sashay My Way börjar växa in i klassen.

AVDELNING VI

Blek Jubileumspokal och efter strykningen på Adrians är den ännu blekare. Goops får väl gälla som knapp favorit då det luktar spets även om Skoglund låter offensiv med Stoletheshow. Missle Hill lär landa i dödens vid det scenariot och sedan lär inte mycket hända förrens under slutvarvet. Zarenne Fas har farten för att utmana och loppet är låst på dessa.

Kan och vill Rikard N svara till varje pris lär ändå någon av ovan nämnda vinna då jag inte tror att Lindgrens pålle räcker hela vägen.

AVDELNING VII

I år står ingen Ecurie D. på framvolten och tilläggshästarna är ganska kapabla. Golden Tricks var grym i Finland senast och Armour As har en riktig motor. Jag tror att dessa har bra chans att visa sig starkast.

På framvolten är det främst Bolero Gar som är aktuell, men spår fem är snävt och det kan bli en dryg väg framåt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Torstens (+5), Newstream (+5), Gotland (+5), greenj (+10), joppe59 (+11), viking90 (+7), exlee (+5), asgaya3141 (+5), znipstern (+5)

Senast redigerad av Piraten den 2020-08-18 klockan 18:00.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 19:51   #2
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Förstår vad du menar med tiderna i första, går de 13 blankt så blir det jobbigt. Men då ska de gå 13 blankt också. Och favoriten ska inte få slag på dem. I ett 10-hästarsfält där knappast alla vill ha andraspår. Under 50% på Ble Du Gers som både har speed och styrka är helt uppåt väggarna tycker jag. Chansvärderar den till närmare 70%.

Kommer en av de bättre motbuden till ledning utan någotsomhelst krig, OCH har en riktigt bra dag, OCH kusken kör alldeles perfekt på klockan, OCH favoriten hamnar småpunchigt till på något sätt. Då kan den torska felfri. Men det är väldigt många saker som ska till.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 19:55   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Är jättefrågande till att Seismic Wave är klar favorit, eller ens favorit. Måste ju vara på det fina staketet. Och visst är den startsnabb och nedstruken. Men hästfan har precis lämnat brons! Missle har varit med i ett koppel storlopp och guldlopp. Zarenne likaså. Låser nog på dessa två.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 20:41   #4
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4112
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är jättefrågande till att Seismic Wave är klar favorit, eller ens favorit. Måste ju vara på det fina staketet. Och visst är den startsnabb och nedstruken. Men hästfan har precis lämnat brons! Missle har varit med i ett koppel storlopp och guldlopp. Zarenne likaså. Låser nog på dessa två.
Känns som ett av dom sämre upplagorna.Nu tom TKD struken
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 20:41   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ingen monsterprestation av Rödluvan sist direkt, och man undrar vad den har för statistik den har i de få starter den gjort utan att få ledning. Barfota chansar man med igen, något som inte funkade helt klockrent förra gången. Och alla de bästa emot nu! Alldeles för stor favorit.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 20:42   #6
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Känns som ett av dom sämre upplagorna.Nu tom TKD struken
Ja ljummet innan och blev väldigt avslaget nu tyvärr...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 20:55   #7
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Förstår vad du menar med tiderna i första, går de 13 blankt så blir det jobbigt. Men då ska de gå 13 blankt också. Och favoriten ska inte få slag på dem. I ett 10-hästarsfält där knappast alla vill ha andraspår. Under 50% på Ble Du Gers som både har speed och styrka är helt uppåt väggarna tycker jag. Chansvärderar den till närmare 70%.

Kommer en av de bättre motbuden till ledning utan någotsomhelst krig, OCH har en riktigt bra dag, OCH kusken kör alldeles perfekt på klockan, OCH favoriten hamnar småpunchigt till på något sätt. Då kan den torska felfri. Men det är väldigt många saker som ska till.
Så är det givetvis, det är en del om som ska klaffa. Men hästarna på start där står också mycket bra inne i loppet och Örjan sitter upp bakom den ena. Utöver dessa kan vi även nämna Cab Lane som är riktigt bra i grunden och kan utmana om han tävlar på topp, vilket dock är ett frågetecken.

Ble du Gers kanske bara vinner, men jag vill gärna försöka välta honom här. Sen är jag inte heller säker på att han är lika vass som han var vid segrarna i somras.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 22:28   #8
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Inne på att spika mot Rödluvan men ännu inte bestämt om det isf bli Tessy eller UEG.
I övrigt noteras att Martin Tooma väl måste stå rekordtufft inne?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 00:16   #9
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Tycker omgången ser hanterbar ut, hade hellre spelat v86 men man tager vad man får serverat...

Kommer köra med krav på 2 av 3 utgångshästar i avd 4 5 och 6.. lägg till ett lås i avd 2 som inte ska gå att dyrka upp trots det är kallblod så ska man nog kunna hålla nere kostnaderna med till en rimlig nivå =)

Korta tankar från mig:

1: 8 Ble du Gers klar favorit och ska så vara med.. trodde den skulle orka upp i iaf 65%..... given spik till 48%, lär köras offensivt här och ta dem på styrka/speed. Exaudio Vici är bra men nästan enbart stark, den kan aldrig dra musten ur 8an och sitter de jämsides in på upploppet vet jag vem jag tror är snabbast iaf...
Given spik för mig iaf, bara en häst kan väl vinna bakom då det är 3140 m.. 1 lr 2 streck räcker hela dagen här.


2: Lås 6 8. Kallblod är alltid osäkert men att båda 2 ska göra bort sig.. ja då får man väl heltäcka loppet om man tror det.. Philip Ess är det lite tjöt om, men den tror jag ingenting på.

3: I och med att både 3 och 4 kommer från sämre insatser så blir detta garderingslopp för mig. Aldrig gillat Rödluvan, den har fått väldigt mycket gratis i loppen tycker jag och tror inte den vinner detta ens om den är på topp. Till aktuell procent tar jag bort den helt.
2 Thankful var väldigt bra sist och kommer sitta bra på det här, väldigt lågt streckad!
8 Racing Brodda tycker jag är en bättre häst än Rödluvan, tror den slår den från dödens om så krävs. Blir det tempo kommer såklart superhästarna 10 och 11 in i matchen från bakspår, de 2 kuskarna lär inte sitta o sova loppet genom heller bakom de hästarna... 1 och 5 slinker med också på startspår och kapacitet samt låg procent.



4: Utgång nr ett på nr 6 (nedstruken till perfekt spår 5 nu) Fascination DK.
Frode tror den kan en låg 12tid lr lägre, tränar superbra Erik upp, bästa spåret.. väldigt mycket talar för den. Given utgångshäst till den procenten.
Balsamine Font är bra såklart men galopperar mer än den travar...
Alldeles för hög procent då den först hoppar bort sig här säg 50% av gångerna minst, sen ska den vinna också om felfri mot tufft motstånd.. nej det blir tufft!
4 Kali Smart värst emot tycker jag och jätteskrällen är nr 7 Kate Baldwin.


5:Utgång nr två är såklart nr 4 Vichy Grif. Tar spets här och ska slås därifrån. Aldrig gått distansen vilket är enda skälet till att jag inte går rakt ut på den som spik. Men bäst form i fältet och vem ska trycka i dödens här? Knappast Örjan med favoriten, han lär sitta o vänta med den i säg 3e utvändigt till 500 kvar kanske... Ska vara 11an då men styr verkligen Oskar på därifrån direkt till dödens? Tveksamt..

Tror 4an varvar här på 1.17 och då bör den vinna. Helöppet bakom, tar alla utom 3 Julia Pellini som verkar stagnerat helt.

6: Utgång nr tre i 7 Seismic Wave. Befunnit sig i alldeles för låg klass, Goop lär kunna få denna till spets här, tror aldrig 4an svarar på 2140 (om den nu kan hålla emot ens) då Goop trycker på för fullt i spetsstriden.... 7 i spets efter 300 m och vem ska ta ner den sen? Knappast ngn!
Bakom är det öppet, alla utom 2 kan vinna om 7an skulle svika tycker jag. 1 från perfekt innerspår får bra resa och 6 Alone har 3 lopp i kroppen nu, spurtstark och perfekt spår....

7: Kul lopp, fler sådana tack!
Jag tar de 3 bästa på start (1 5 6) och tillägg (10 12 13) och hoppas överleva sista avdelningen på dessa.

Nu kör vi!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 00:17   #10
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Är jättefrågande till att Seismic Wave är klar favorit, eller ens favorit. Måste ju vara på det fina staketet. Och visst är den startsnabb och nedstruken. Men hästfan har precis lämnat brons! Missle har varit med i ett koppel storlopp och guldlopp. Zarenne likaså. Låser nog på dessa två.
Jag säger att den vinner med 4 längder och sparat i mål!
Tror det är nästa års vinnare av elitloppet, vi får se =)
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 08:17   #11
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Här finns intervju med Nurmos inför kvällens omgång.

https://www.sverigetravet.se/v75-tip...9-augusti-2020
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 08:47   #12
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 62
Sharp$: 2884
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Här finns intervju med Nurmos inför kvällens omgång.

https://www.sverigetravet.se/v75-tip...9-augusti-2020
Jag tror att den som spetsar av 7 Seismic Wave och 8 Missle Hill vinner... min känsla säger att 8 Missle Hill är snabbare ut.

Förresten så tror jag att ” du ” vinner ikväll ! ;-)
ninovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 09:03   #13
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 62
Sharp$: 2884
Standard

Förresten så tycker jag att omgången ser ganska så favoritbetonad ut med starka favoriter och vissa lopp kan man lösa med 2-3 streck ... skall det skrälla någonstans så tror jag att det blir i V75-7 ...får ingen grepp där med många som aldrig prövat voltstart.
Minns jag rätt så brukar framvolten vinna sådana lopp.??

Senast redigerad av ninovic den 2020-08-19 klockan 09:04.
ninovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 09:50   #14
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 62
Sharp$: 2884
Standard

Var kan man se loppen som 7 Boston Wise L. har gjort i Italien ?
Känns lite intressant tycker jag.
Någon som vet?
ninovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-19, 09:51   #15
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Click Bait är ju bra och snabb... men Per Lennartsson kör idag.

Känns inte Bolero Gar med BG eller Golden Tricks med ÖK hetare då.

Även om Click Bait är mer spelvärd till procenten.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td