Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-08-18, 15:43   #1
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

V75 Solänget 22 aug - jackpott


Vem ska utmana guld i Diamanten i sista avdelningen? Halvvarv längre denna gång jmf med senaste vinsten, men ser inte vem som ska utmana om han får ta spets. Stora frågan att ställa sig dock är om hästen är tillbaka på riktigt eller just vinsten senast bara var sista kraftansträngningen
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-18, 19:35   #2
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Vem ska utmana guld i Diamanten i sista avdelningen? Halvvarv längre denna gång jmf med senaste vinsten, men ser inte vem som ska utmana om han får ta spets. Stora frågan att ställa sig dock är om hästen är tillbaka på riktigt eller just vinsten senast bara var sista kraftansträngningen
Mindyourvalue W.F. lär väl pressa utvändigt och jag vet faktiskt inte om Diamanten står pall över det när det är två varv. Är Robbans styrkefenomen sådär riktigt bra tror jag faktiskt att han kan vinna den tunga vägen. Tempo gynnar annars Bucks To Burn som kan sitta bra på det inför upploppet.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 09:34   #3
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Ett konstaterande: Egentligen skulle man bara spika BG, ÖK eller EA(om han har spetsläge med bra häst) och hålla detta som en stenhård princip...dessvärre så är man ofta inte lagd åt att "lyssna på sig själv", utan vill hellre hitta något luftslott...just den här omgången kryllar det alltså av spikförslag, gäller alltså(som vanligt) att välja rätt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 09:47   #4
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Vem ska utmana guld i Diamanten i sista avdelningen? Halvvarv längre denna gång jmf med senaste vinsten, men ser inte vem som ska utmana om han får ta spets. Stora frågan att ställa sig dock är om hästen är tillbaka på riktigt eller just vinsten senast bara var sista kraftansträngningen
2140m.

Mindyourvalue W.F. kan bli tung utanför.

Björn lägger väl lasset med Dreammoko på bortre lång.

Så Örjan vinner väl med Bucks To Burn.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 12:32   #5
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
2140m.

Mindyourvalue W.F. kan bli tung utanför.

Björn lägger väl lasset med Dreammoko på bortre lång.

Så Örjan vinner väl med Bucks To Burn.
Här sitter verkligen OAL/Bergh på leken, "offrar" inte dom MWF, så lär det bli ett blufflopp för Diamanten...blir intressant att höra kommentarerna från Bergh-stallet där...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 13:28   #6
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Här sitter verkligen OAL/Bergh på leken, "offrar" inte dom MWF, så lär det bli ett blufflopp för Diamanten...blir intressant att höra kommentarerna från Bergh-stallet där...
Med Bergh i sulkyn vet man aldrig, men tror inte det är samma kaliber på OAL tyvärr. Vilket då skulle tala för diamanten dvs..
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 13:39   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Med Bergh i sulkyn vet man aldrig, men tror inte det är samma kaliber på OAL tyvärr. Vilket då skulle tala för diamanten dvs..
tjaa...ber dom Ove "köra", så gör han säkerligen det...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 13:39   #8
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Dreammoko struken

Diamanten lär ju blir stor favorit nu
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:00   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13130
Standard

Som vanligt en mycket urvattnad gulddivision med många chanslösa hästar. Nästan alla.
När Dreammoko är struken har Diamanten, Erik och Stig H bra förutsättningar att bevisa återkomsten i eliten med en andra raka seger. Hade dock varit kul att se Robban vid ratten på M.V.F. men hästen har tveksam form. Verkar lite less på tävlandet i stenhårt motstånd och lär inte få någon hjälp med tempot.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 14:54   #10
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Som vanligt en mycket urvattnad gulddivision med många chanslösa hästar. Nästan alla.
När Dreammoko är struken har Diamanten, Erik och Stig H bra förutsättningar att bevisa återkomsten i eliten med en andra raka seger. Hade dock varit kul att se Robban vid ratten på M.V.F. men hästen har tveksam form. Verkar lite less på tävlandet i stenhårt motstånd och lär inte få någon hjälp med tempot.
Det man kan tänka på med MWF. När han hade bricka 5 på Mantorp var han magisk. Sedan har han dragit bakspår (9 och 10) ett par gånger i rad och gjort svaga prestationer.

Kanske trivs bättre där framme. Gillar samtidigt lopp utan publik då hästen störs mycket av ljud...
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-20, 16:11   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 764
Sharp$: 13130
Standard

Visst är MWF gynnad av att få springa i sitt eget tempo och trivs nog bäst i dödens. Det känns som Vincennes formen är långt borta och hästen är en lynnig rackare. Men visst Robban har viftat med trollspöt förut. Dock känns Långben vid ratten sådär trots en vinst med hästen för ett år sedan.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 14:03   #12
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 866
Sharp$: 7844
Standard

Nu struken Vae Vichtis Club nr 10 i femte V75.
hanscrispi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 14:32   #13
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50109
Standard

Daniel Berglund V75 Solänget lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 15:27   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Spickleback Face lär få en hel del streck på sig, 6% är nog väldigt missvisande...BG står i runt 1,50 på bolagen och lär bli streckad likvärdigt med LT i första, ser nog LT som en betydligt säkrare vinnare...mmm, hur göra....
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 15:31   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Tar SF till 8,30 på svs, Åhlund kan ju ladda rejält och störa för BG:s favorit, sen har ju Pelle L lyckats riktigt bra när han fått köra åt RB...vi får si...

Senast redigerad av mikaels den 2020-08-21 klockan 15:46.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 16:12   #16
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Attans då blir det att tänka om... VAE VICTIS CLUB struken pga sårskada...

nevermind, sen på bollen såg att det redan var postat här....

Senast redigerad av viking90 den 2020-08-21 klockan 16:15.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 16:31   #17
nh5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 46
Sharp$: 444
Standard

Jens Sjödén: "Statistikanalys V75" lördag uppe på service plays.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+7)
nh5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 17:01   #18
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Känns som att det är en del snack på Moses som en spelvärd spik, men det finns ju flera bra motbud i det loppet.

Kommer den till ledning eller håller han upp lite och hoppas de andra bränner krutet tidigt? Speedar tillslut.

Blir det högt tempo kommer ju även en sån som Mellby Granat in i matchen kanske.

Vid gardering får man ju nästan ta 1-5 + 9.

Svårt och bestämma mig. Får se hur det ser ut imorgon.

Senast redigerad av Nobleflash den 2020-08-21 klockan 17:02.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 20:07   #19
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Känns som att det är en del snack på Moses som en spelvärd spik, men det finns ju flera bra motbud i det loppet.

Kommer den till ledning eller håller han upp lite och hoppas de andra bränner krutet tidigt? Speedar tillslut.

Blir det högt tempo kommer ju även en sån som Mellby Granat in i matchen kanske.

Vid gardering får man ju nästan ta 1-5 + 9.

Svårt och bestämma mig. Får se hur det ser ut imorgon.
Spikar du Moses, så gör du nog i genomsnitt rätt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-21, 20:33   #20
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Låg aktivitet här mtp att det vankas jackpot. Kanske för att känslan är att det kan bli många favoriter. Så här mina tankar ut f.n:

1: Solklar spik på favoriten som borde vara minst ett huvud högre än dessa. Sen kan ju allt hända och vid gardering är det är främst 1,6,8,9,11,15 bakom. Och kanske 7 om den skulle få för sig att gå felfritt.

2: Fel favorit som det känns och i nuläget lutar jag åt spik på 12 Don't be Weak. Klass II dock skrällbenäget och den som har råd tar alla. Förutom favoriten känns annars 7 och 8 tidigast bakom.

3: Här är många inne på att Moses är överlägsen och att den för första gången ska vinna två lopp i rad. Men inte mötte den väl så mkt senast och det känns långsökt att den ska komma till spets nu, där sitter väl 3? Då är favoriten sårbar. Tillsammans med 3 är 4 tidig bakom och även 1 och 2 är nog streckvärda. Men allra störst värde finns det nog i Mellby Granat om Berghs stall skulle ha hittat formen.

4: Jag avskyr verkligen kallblodsloppen och tror att min statistik, om jag hade sådan, skulle vara total katastrof. Nu provar jag nog att blanda Sjödéns tankar kring andrahandarens fördel med att välja utifrån kusk och landar i streck för 4 och 11 i första hand samt ev 9 på spetschans. Gillar dock inte skor på där. Med större plånbok hade jag även streckat 5,6,7 och 12.

5: Trist att 10 blev struken och 2 är onekligen befogad favorit. 3 är kanske lika bra men långsam ut och tveksam form. Det låter positivt på sina håll på 1 men den har ju mkt kvar att bevisa. Dock jänkarvagn nu. 11 ska köras offensivt svårt se det ekipaget vinna. Då känns 12 tidigare trots risigt spår.

6: Finns väl risk att BG skickar till spets och sedan blir svårslagen. Men 5 åker ju långt och borde inte köras alltför passivt även om den är ny i klassen. 10 är kanske bästa hästen och klart streckvärd till nuvarande procent. Indra's Secret strular ofta till det för sig och lurigt läge nu. Men rikast i loppet och utan strul såklart farlig. Har svårt se att vinnaren finns utanför dessa fyra.

7: Nog rätt favorit men ingen spik för mig även bfro gynnar. Men 4 är tuff och kanske finns det också risk att 6 laddas utifrån, den ska vara ruskig ut vid laddning. Jag har en känsla att detta är ett sådant lopp där Örjan kommer till slut och vinner med en halv längd. Vill dock också ha med Esprit Sisu som jag jagat ett bra tag nu. Lämpligt motstånd nu för första segern i Guld. Sen är From the Mine. Men känns långsökt att den ska vinna från spår 11 i Gulddebuten och med ny och sämre kusk.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 01:10   #21
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 187
Sharp$: 9447
Standard

Jag köper inte Diamanten i 7e. Min tanke är att gräva guld från gruvan!
Visst, absolut! Mycket talar för Adielsson från start till mål men dåligt bevismaterial om man bortser från senast. Med tanke på att jag spikar Läppstiftet i avd 1 så finns det 0 spelvärde i att spika Adielsson i sista med ett system för 1600:-
Rätt eller fel i slutändan? Det visar sig om 16h..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 01:36   #22
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 187
Sharp$: 9447
Standard

Läppstift gör dig Inte svag men det blir Halt på catwalken.
Joel klipper till och blir Zappad av italienaren i en Fyrmansdröm som avslutas med någon som Bryr sig om värdet.

Tråkig rad men så går det när man tullat för länge på whiskyn
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 06:52   #23
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Sista kan väl Evaluate vinna om det häxar för favoriten?
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 07:57   #24
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Ort: Stockholm
Inlägg: 84
Sharp$: 14
Standard

Blir så här. Till butiken för tidig inlämning. Sedan blir det till att se repriser kl. 18. Har inte
12:an där jag befinner mig.

1: 1
2: 10
3: 2, 10
4: 4, 6, 9
5: 1, 2, 3
6: 6
7: Alla

98 kr.

Spelar DD med Indra's Secret som spik, såg inte bra ut senast och jag spikar Björn på systemet men nog är Indra väldigt spelvärd idag? Är väl bästa hästen med tanke på
distansen? Björns verkar lite grön på lång och jag är tveksam till den egentligen.
Har form men kan vara tillfällig sådan. Per L. har dessutom lyckats bra med Bergh-hästar. Om Indra har en bra dag så vinner den det här. Ska fundera i butiken på DD 2. 4 - 3 till 20 ggr är för lågt för mig...

Lycka till!
Kilroy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 09:15   #25
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Hur blir det i volt iom strykningen på två i sjätte avd?
Nr 3, 4, 5 blir nedstrukna ett spår och 6 stannar - mer utrymme från springspåret.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 09:21   #26
 
Reg.datum: sep 2015
Inlägg: 143
Sharp$: 747
Standard

Ja så blir det. Jänkarvagnen kanske dyker på då.

Senast redigerad av orroz den 2020-08-22 klockan 09:25.
orroz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 09:34   #27
 
Reg.datum: okt 2014
Inlägg: 698
Sharp$: 3039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Hur blir det i volt iom strykningen på två i sjätte avd?
Nr 3, 4, 5 blir nedstrukna ett spår och 6 stannar - mer utrymme från springspåret.
3:an behåller sitt spår, så egentligen blir det ingen skillnad

Bättre plats för 3 är väl skillnaden
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Tirich den 2020-08-22 klockan 09:35. Anledning: 3:an
Tirich är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 09:43   #28
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tirich Visa inlägg
3:an behåller sitt spår, så egentligen blir det ingen skillnad

Bättre plats för 3 är väl skillnaden
Var det jag misstänkte, hade för mig att det int var helt rivialt.
1 och 3 bör vara de som tjänar mest på strykningen då
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 10:24   #29
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2932
Standard

Tillbaks här och i travet efter en kortare sommarvila. Möts direkt av en halvt gråtande Per Skoglund i ”Nyhetsmorgon” där han pratar om ett hållbart trav i framtiden. Jag har svaren på allt men det vågar inte Skoglund prata om i ATG-tv; riggade lopp, stallkörningar, släppta ledningar, preparé med mera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)

Senast redigerad av Staketkusken den 2020-08-22 klockan 10:28.
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 10:34   #30
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Kollade igenom loppen i ett par timmar precis. Inte läge för några förtidsspel till fasta odds idag då dom jag ringade in hade usla odds just nu hos svenska spel och unibet som jag kollade . I torsdags kväll när jag reste hem från jobb noterades över 5 ggr på Dont be Week som ska tävla barfota runt om ffg, men oddsen nu nästan halverade hos spelbolagen , vilket nog mer beror på att den blivit skrikhäst hos betaltjänsterna som släppte tipsen igår än på att den ska gå barfota . Inget intressant spel till 3 ggr pengarna. Solänget är väl inte direkt kända heller för ett hyllat banunderlag. Förra sommaren minns jag en V64 kväll med perfekt väder när flera ville stryka för att banan var alldeles för dålig. Sådant har man i bakhuvudet så det blir intressant att höra om det blir något snack om typ lös bana i eftermiddag och att det inte kommer passa alla hästar alls så bra.

Örjan ger sig själv 5 stjärnor med megafavoriten i avd 1 och Goop spikar sig själv med megafavoriten i avd 5. Väldigt ovanligt och det talar väl för att dessa hästar har toppchans och därmed att är jackpotten mer än spelmenyn som motiverar V75 spel idag. Helt optimalt hade det varit om det gått att kryssa i V7 för det blir ju inga extra pengar alls att spela om när jackpotpengarna i sjurättspoolen inte blir större än det som flyttas från femrättspoolen till nästa vecka. Så blir det ju högst sannolikt om Örjan vinner avd 1 och Goop avd 5 för som vanligt när V75 flyttar till småbanorna i norra Sverige brukar det vara få lopp som har många potentiella vinnare. Kallblodsloppet är väl på förhand det mest öppna.

Hade inte Mindyourvalue W F varit med i guld hade nog diamanten varit en dunderspik, men när man läser spelvärdes intervju med Ove A så lär det i alla fall inte bli ett blufflopp för storfavoriten i spets.

Goops favorit i sjätte känns lite sårbar på två faktorer. Bike har varit stort plus två senaste . Ingen jänkarvagn idag och voltstart på den ett litet frågetecken. Enda voltloppet i Sverige den startat i på Solvalla 23 juni gör väl inte att man hamrar in spiken i alla fall.

Sista dagen med tropisk värme i Skåne gör att man får fundera vidare på stranden i eftermiddag. Tror jag sätter ihop ett reducerat då det finns så många givna utgångshästar idag . I bästa fall kanske man kan få in någon c häst till låg kostnad i något lopp som då rensar lite.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1), michael (+10), Fulsprit (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 10:38   #31
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Var det jag misstänkte, hade för mig att det int var helt rivialt.
1 och 3 bör vara de som tjänar mest på strykningen då
Iom att 2 sällan är ordentligt med i kubbningen från början så tror jag inte det gör så stor skillnad. Skulle nästan sätta bakspåren som mesta vinnare på en sån strykning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 10:43   #32
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Iom att 2 sällan är ordentligt med i kubbningen från början så tror jag inte det gör så stor skillnad. Skulle nästan sätta bakspåren som mesta vinnare på en sån strykning.
Okej, då kör vi spik på 12 Kaptah!
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 10:54   #33
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy Visa inlägg
Blir så här. Till butiken för tidig inlämning. Sedan blir det till att se repriser kl. 18. Har inte
12:an där jag befinner mig.

1: 1
2: 10
3: 2, 10
4: 4, 6, 9
5: 1, 2, 3
6: 6
7: Alla

98 kr.

Spelar DD med Indra's Secret som spik, såg inte bra ut senast och jag spikar Björn på systemet men nog är Indra väldigt spelvärd idag? Är väl bästa hästen med tanke på
distansen? Björns verkar lite grön på lång och jag är tveksam till den egentligen.
Har form men kan vara tillfällig sådan. Per L. har dessutom lyckats bra med Bergh-hästar. Om Indra har en bra dag så vinner den det här. Ska fundera i butiken på DD 2. 4 - 3 till 20 ggr är för lågt för mig...

Lycka till!

Du kan ju följa via mobilen. Tror man kan få in Tv12 och ATG sändningar gratis via mobilen.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:00   #34
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 169
Sharp$: 741
Standard

Ska bort ikväll, så det blir tidig inlämning idag. Här är mina tankar så här i lunchtid:

Avd 1: Lipstick Tooma är en bra favorit och ett givet spikförslag. Är dock lite sugen på att ta med Lassie och Elsa Mearas här. Tidsmässigt är det de tre hästarna som sticker ut och det är rätt jämt dem emellan.

Avd 2: Svårt lopp. Tar definitivt med Brida, Jalna Boko, Don't Be Weak och Mellby Helios. Om jag har råd streckar jag några till. Inte helt säker på Equal to None här, men svårt att välja bort Björn Goop i den form han är. Kanske får bli de fem.

Avd 3: Moses en väl en helt okej favorit, men inte en spik för mig. Har Slippery Runway som etta. Tidsmässigt jämt lopp. Vill i alla fall ha med 2 och 4 också. Återigen vet jag inte om man vågar skippa Goop här, även om jag inte rankar hästen bland de främsta.

Avd 4: Bol Brage är min klara etta här. Därefter är det väldigt jämt, tycker jag. Om jag inte spikar tar jag med många hästar här. Pyrmo, Aas Balder och Joel Klipp är tidiga i så fall. Gomnes och Thess Vilja om man letar efter en riktigt rensare.

Avd 5: Trist med strykningen på Vae Victis Club. Zap di Girifalco blir ju så klart ett rimligt spikförslag därmed. Känns dock som att jag har spikat honom som storfavorit och missat ett par gånger i år. High Glider och Spickleback Face är tidiga bakom.

Avd 6: Ett av loppen jag hoppas på skräll. Kan tänkas att skippar antingen Jackpot Vrijthout eller Anything for you helt och hållet. Ett par av Lexington Tooma, Indra’s Secret, Everest Sisu och Ceasar F.C. tror jag kommer med på lappen som skrällbud. Four Guys Dream är också given. (Eftersom det inte sällan går tvärtemot mina tankar blir det väl kvällens enklaste favoritseger här, så Jackpot kan nog vara en klockren spik för er andra).

Avd 7: Lutar åt spik på Diamanten här. Om inte är Mindyourvalue W.F och Rose Run Sydney tidiga. Och Kihlström, så klart.

Som alltid avgörs det mesta av vilka spikar man landar i. Just nu står det mellan två eller tre av: Lipstick, Slippery Runway, Bol Brage, Zap och Diamanten. Får se var man landar - om man går för större pengar, eller för ett litet tillskott till helgkassan.
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:09   #35
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ni som funderar på att spika Diamanten idag ska jag påminna om historiken där. Skulle inte förvåna mig jättemycket om Ove får körorder att mosa Foppas häst. Kan bli enormt rens om två träter i det där loppet. Evaluate som någon nämnde är nog ingen dum idé.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:10   #36
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75 domineras åter av Sveriges tre elitkuskar. Bolagssystemet bygger på, att ha med ett par skrällar i början och gå tunt på slutet med favoriterna. Siktar således på en rätt låg utdelning - men att få uppleva en trevlig travdag.

1) 1,3,6,8,9,11,13,14 r15-12 (jättefavoriten 14 har springspår och tränats till storform i ny regi. Han är sannolik vinnare och om han vinner är detta system i princip "dött". Får hoppas på trafikproblem och någon av våra skrällar vinner)

2) 1,3,4,5,7,8,10,12 r9-11 (ett lopp utan storfavorit.Eftersom "alla" kommer att gardera här borde man leta fram en spik. Men jag kan inte hitta någon - inte ens Goops 10. Många)

3) 1,2,3,4,5 r10-7 (5 är en tänkbar spik. Streckar de bästa spåren i detta sprinterlopp)

4) 4,6,9,11,12 r5-7 (kan inget om kallisar och streckar favoriterna)

5) 2 r3-4 (efter strykningen av 10 verkar 2 "bli ensam på plan"

6) 6,10 r5-4 (storfavorit blir 6. Airaksinen reser för första gången på ett par år från Finland med 10. Bra lås)

7) 3 r4-5 (Stig H har äntligen fått fräs på 3. Bara att spika)

Kostar 1600 kronor. Utdelningen för 7 rätt kryddas av 21 jackpotmiljoner, som vi langade in förra veckan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:10   #37
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 62
Sharp$: 2886
Standard

Ingen känsla idag... men en enkelrad kan man alltid lämna in.

1) 14 Lipstick Tooma.

2) 5 Atlas Kronos.

3) 3 Slippery Runway.

4) 9 Pyrmo.

5) 10 Vae Victis club. ( 2 )

6) 12 Kaptah.

7) 4 Mindyourvalue W.F.

Sparar pengarna till nästa V75.

Senast redigerad av ninovic den 2020-08-22 klockan 11:13.
ninovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:19   #38
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Idag gäller det att få ta del av en överbetald jackpot-sjua. Lipstick Tooma och Zap di Girifalco är givna spikar. Diamanten har toppchans, men om Långben tar körorderna på allvar och trycker på rejält så måste ju Örjan med. Andra loppet är öppet, tredje behövs en handfull hästar, likaså i kallblodsloppet, men där får jag gå ner något och i sjätte räcker inte pengarna längre än till två pållar: Four Guys Dream och Jackpot Vrijthout.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:20   #39
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ni som funderar på att spika Diamanten idag ska jag påminna om historiken där. Skulle inte förvåna mig jättemycket om Ove får körorder att mosa Foppas häst. Kan bli enormt rens om två träter i det där loppet. Evaluate som någon nämnde är nog ingen dum idé.
Vem är kyligast i ett sådant scenario? Jo Örjan jag spikar!
Bucks to Burn "står på tur för seger" dessutom.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:21   #40
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kollade lite extra på anmälningarna, Ove bara tredjeval på övriga Berghs hästar på V75. Sen plockas han in som lydig legosoldat i sista loppet. Kan finnas mer legitima orsaker men känns rimligt. Att Per L kör som en tokig skulle se väldigt konstigt ut och kan ses som en ren beställd hämnd. Att Ove rejsar järnet kan ingen höja ögonbrynen så mycket åt.

Konspirationsteori eller inte, jag kommer nog gå på den här spaningen och strecka på i sista. Tänkte först låsa på 3,4.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tirich (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:23   #41
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Vem är kyligast i ett sådant scenario? Jo Örjan jag spikar!
Bucks to Burn "står på tur för seger" dessutom.
Känns lite som en bruten hjälte efter knäckloppet i April. Men ja, Örjan är bra. Dock bara en av flera (mycket mindre spelade) med torrt bra spurtkrut då.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:31   #42
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Idag gäller det att få ta del av en överbetald jackpot-sjua. Lipstick Tooma och Zap di Girifalco är givna spikar. Diamanten har toppchans, men om Långben tar körorderna på allvar och trycker på rejält så måste ju Örjan med. Andra loppet är öppet, tredje behövs en handfull hästar, likaså i kallblodsloppet, men där får jag gå ner något och i sjätte räcker inte pengarna längre än till två pållar: Four Guys Dream och Jackpot Vrijthout.
Det kanske är onödigt att ta två hästar i sjätte. Goop i ledningen kan bli svårtuggad och då räcker strecken till att dra upp sista lite till samt lägga på någon häst i kallblodsloppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:47   #43
nh5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 46
Sharp$: 444
Standard

Lutar åt att det blir spik på Zap di girifalco i 5e nu när största motbudet i Vae Victis Club blev struken, men är lite sugen att fälla favoriten i första, tror ni det räcker med 6 och 8 som garderingar i första?
nh5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 11:59   #44
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blåser med 7 m/s uppe på Solänget nu - någon som vet hur vinden ligger? Motvind på bortre lång, eller på upploppet, eller ren sidvind?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 12:00   #45
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det kanske är onödigt att ta två hästar i sjätte. Goop i ledningen kan bli svårtuggad och då räcker strecken till att dra upp sista lite till samt lägga på någon häst i kallblodsloppet.
Jag hade två hästar på ritbordet först (Fourguy/Jackpot), men kom nu fram till att det låset gör sig väldigt mycket bättre i första avdelningen (Anna/Lipstick). Goop har bästa springspåret, den allra värsta kuskmotståndaren innanför struken. 1,3 kommer inte bråka en sekund om ledningen och han SKA ta sig förbi 4,5. Four Guys verkar helt ok i volt, varken strulig eller långsam. Men inte heller så snabb att han ska ha en rimlig chans att kunna svara ut Goop med de där spåren. Kan bli ett otroligt sömnpiller det där loppet.

Anna Maud fick en strykning innanför sig så vägen till billig spets blir ännu enklare. Med barfota och ledning borde den kunna gå höga 13 här och med rätt tempon på klockan så ska faktiskt Lipstick (som säkert kan gå höga 12 eller bättre så jävlig som den sett ut) både bekänna färg och får inte ha speciellt mycket otur under vägen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 12:10   #46
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Jag hade två hästar på ritbordet först (Fourguy/Jackpot), men kom nu fram till att det låset gör sig väldigt mycket bättre i första avdelningen (Anna/Lipstick). Goop har bästa springspåret, den allra värsta kuskmotståndaren innanför struken. 1,3 kommer inte bråka en sekund om ledningen och han SKA ta sig förbi 4,5. Four Guys verkar helt ok i volt, varken strulig eller långsam. Men inte heller så snabb att han ska ha en rimlig chans att kunna svara ut Goop med de där spåren. Kan bli ett otroligt sömnpiller det där loppet.

Anna Maud fick en strykning innanför sig så vägen till billig spets blir ännu enklare. Med barfota och ledning borde den kunna gå höga 13 här och med rätt tempon på klockan så ska faktiskt Lipstick (som säkert kan gå höga 12 eller bättre så jävlig som den sett ut) både bekänna färg och får inte ha speciellt mycket otur under vägen.
Jag är inte så säker på att Anna Mauds Lassie går en 13-tid volt. Kör på mina tre spikar och garderar lite i övriga lopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 12:14   #47
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag är inte så säker på att Anna Mauds Lassie går en 13-tid volt. Kör på mina tre spikar och garderar lite i övriga lopp.
Inte jag heller. Men hyfsat låga 14 borde den klara och det kan också räcka långt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 12:31   #48
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Inte jag heller. Men hyfsat låga 14 borde den klara och det kan också räcka långt.

Jag anser att Mission Beach torde ha lika bra chans såsom AML i första. Uffe i jollen igen och innerspåret som borgar för ett vilsamt löpningsförlopp. Bra form och gått bra i relativt hårda gäng...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 12:40   #49
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mina/våra spikar i dag blir på Moses och Zap Di Girifalco...

Lycka till alla!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:03   #50
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 540
Sharp$: 5129
Standard

Esprit Sisu?
Kan det vara dags för honom idag?
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:07   #51
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Ser att både Mission Beach och Esprit Sisu (som en del har förhoppningar om) haft en genomgående ökande speltrend hela veckan.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:08   #52
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Idag gäller det att få ta del av en överbetald jackpot-sjua. Lipstick Tooma och Zap di Girifalco är givna spikar. Diamanten har toppchans, men om Långben tar körorderna på allvar och trycker på rejält så måste ju Örjan med. Andra loppet är öppet, tredje behövs en handfull hästar, likaså i kallblodsloppet, men där får jag gå ner något och i sjätte räcker inte pengarna längre än till två pållar: Four Guys Dream och Jackpot Vrijthout.
Frågan är hur överbetald den kommer bli? Vid jackpott tenderar storspelarna tråla sönder omgången mer än vanligt så effekten många gånger uteblir. När det dessutom finns stor risk att det idag blir femrätts-jackpott så uteblir effekten än mer.
Känns åtminstone på förhand som en av de kallaste jackpott-omgångarna på mkt länge med alldeles för mkt Goop och Örjan.....
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:10   #53
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Frågan är hur överbetald den kommer bli? Vid jackpott tenderar storspelarna tråla sönder omgången mer än vanligt så effekten många gånger uteblir. När det dessutom finns stor risk att det idag blir femrätts-jackpott så uteblir effekten än mer.
Känns åtminstone på förhand som en av de kallaste jackpott-omgångarna på mkt länge med alldeles för mkt Goop och Örjan.....
Jag väljer att stå över och satsa mer en annan omgång. Känns kallt på förhand... men vem vet.. kanske är denna gång det blir en ensam vinnare och en helt otrolig rad.. det som är det spännande med spel...
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:21   #54
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Hästar som trendar uppåt senaste timmen (exakt samma värdering som gröna trendhästar på tv) även om min redovisning är något tidigare än den på tv:

Avd 1: nr 6, 9, 13
Avd 2: nr 3, 4, 5, 12
Avd 3: INGEN (något upp på Moses)
Avd 4: Nr 1, 5, 7, 10, 12, 15
Avd 5: Nr 1, 2, 11, 12
Avd 6: Nr 7, 10, 11, 12
Avd 7: Nr 4, 5, 7, 9, 11, 12
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Staketkusken (+1)

Senast redigerad av Tipsb den 2020-08-22 klockan 13:22.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:29   #55
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1687
Standard

Petar in en v4 i väntan på jackpoten
Avd
1: 1, 3, 5, 6, 11 (4, 10)
2: 2, 4, 6, 7, 10, 11, 13, 14 (5, 1)
3: 10 Gottjärry (9, 3)
4: 1, 4 (15, 5)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:31   #56
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Inlämnat och klart:
14 Lipstick Tooma (6) Hoppas att favoriten är stenklar
12 Don’t be Weak (10) Dyrt lopp vid gardering, bettar på att 12 bara är bäst
1,2,3,4,5,8,10 (11) Kanske är Moses bara bäst men litar inte på den. Tror mest på 10 och 4 bakom och 8 är jackpotskrällen
4,11 (6) Låser på bästa kuskarna och utgår från Sjödéns statistik
2,12 (3) Stark favorit. Men för bra värde på 12 för att inte strecka
4,5,6,10 (3) Måste vara ett nästan odyrkbart lås
3,5,12 (4) Hade gärna streckat fler. Men tror inte 4 vinner från dödens på 2140 och vite osannolikt att 11 vinner Gulddebuten från bakspår och med sämre kusk.

Blev även en liten Top 7:
2
1,4,12
1,4,12
1,4,12
6
11
7

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:32   #57
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1687
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kocken14 Visa inlägg
Esprit Sisu?
Kan det vara dags för honom idag?
Svar JA
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:33   #58
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Tittar man de hästar som har absolut kraftigast trend uppåt sista timmen. Enbart enorma ökningar...


Avd 1: Nr 6, nr 9
Avd 4: Nr 10
Avd 5: Nr 1, nr 2
Avd 6: Nr 10, Nr 11, Nr 12
Avd 7: Nr 12
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 13:36   #59
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

V4
Inlämnat: 2020-08-22, 14:36
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 14:45
Kostnad: 56,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Vulcano O.P. (3, 11)
2: 6 Bowling el Mar (14, 11)
3: 3, 6, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 13)
4: 4, 7, 8, 15 (1, 5)

1x1x7x4 = 28 rader.
28 x 1 x 2,00 kr = 56,00 kr.
Totalt: 56,00 kr.
Rättningskod: NHH KTJ ZPH
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 14:07   #60
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Jävlar vad det biter bra för Lipstick Tooma.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 14:16   #61
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Såja, då var V4-spikarna klara i alla fall.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 14:20   #62
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Diamanten/Mindyourvalue WF ger 6,30 på topp2(svs), tvilling alltså...testas med en liten slant...Även Bol Brage/Pyrmo till 15ggr där, får sig en peng...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 14:54   #63
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4125
Standard

Efter en cigarr o lite rom ( ev lite my )så blev det denna. Lycka till alla



V75
Inlämnat: 2020-08-22, 15:29
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 2 520,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (1, 8)
2: 1, 2, 4, 5, 9, 10, 12 (7, 11)
3: 3, 4, 5 (1, 2)
4: 4, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 15 (7, 5)
5: 1, 2, 3 (11, 4)
6: 4, 5, 6, 8, 10 (11, 12)
7: 3, 4 (12, 5)

1x7x3x8x3x5x2 = 5040 rader.
5040 x 1 x 0,50 kr = 2 520,00 kr.
Totalt: 2 520,00 kr.
Rättningskod: QFL HTM ZPH
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:02   #64
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Härligt! Kalashnikov är grym på distansen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:05   #65
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

v4:an satt!


Berghs hästar verkar gå bra för dagen också ser det ut som. En liten observation såhär långt.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:06   #66
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Gomnes Birk snackade ju Micke N om nyss och till 7ggr på plats(svs) kan han vara värd en slant, vinner ytterst sällan men har en riktigt hög platsprocent...ny regi nu och OAL är garanterat en kuskförstärkning på denna, som brukar köras av en "Harstad-flicka"...har gått 24 o 25-tider i Harstad, så farten för klassen finns definitivt, Harstad är ingen snabb bana...

Senast redigerad av mikaels den 2020-08-22 klockan 15:13.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:13   #67
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Diamanten/Mindyourvalue WF ger 6,30 på topp2(svs), tvilling alltså...testas med en liten slant...Även Bol Brage/Pyrmo till 15ggr där, får sig en peng...

Här tror jag du spekulerar helt fel. Kommer Diamanten till ledningen och Mindyourvalue F trycker på utvändigt så är det alltid någon tredje som kommer slå sig fram före eller emellan dessa ekipage. Går det för sakta är Mindyourvalue F. stenkörd då det alltid även då är någon som speedar förbi från ryggen på denne eller Diamanten...

Då skulle jag hellre köra på Diamanten och Evaluate och/eller Esprit Sisu...

Men, lycka till!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:13   #68
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Nån mer som har problem att logga in i Jokersystemet ?
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:17   #69
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Här tror jag du spekulerar helt fel. Kommer Diamanten till ledningen och Mindyourvalue F trycker på utvändigt så är det alltid någon tredje som kommer slå sig fram före eller emellan dessa ekipage. Går det för sakta är Mindyourvalue F. stenkörd då det alltid även då är någon som speedar förbi från ryggen på denne eller Diamanten...

Då skulle jag hellre köra på Diamanten och Evaluate och/eller Esprit Sisu...

Men, lycka till!

Kanske går "mittemellan fort"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:18   #70
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2071
Standard

Dagens lir

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 16:17
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (6, 1)
2: 4, 5, 7, 8, 10, 12 (1, 3)
3: 3, 4, 5, 8 (2, 1)
4: 9 Pyrmo (6, 11)
5: 1, 2, 12 (3, 4)
6: 5 Four Guys Dream (12, 6)
7: 3, 5, 12 (9, 4)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+10), heddari (+10)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:19   #71
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2639
Standard

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 16:19
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (6, 11)
2: 1, 8, 10, 12 (4, 7)
3: 3, 4, 5, 6, 9, 10 (2, 1)
4: 4, 6, 9 (11, 12)
5: 3, 11 (2, 1)
6: 5 Four Guys Dream (6, 10)
7: 3, 4, 6, 12 (5, 11)

1x4x6x3x2x1x4 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: ZJJ CTG RZD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NAFETS (+10)
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:20   #72
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Kanske går "mittemellan fort"...

Hehe - ja, det är klart att det kan stämma perfekt, men tror på antingen stenhård press, eller lustempo och känns som om Robbans träning är körd i vilket fall... För dödens blir det väl, för denne?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:23   #73
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Nån mer som har problem att logga in i Jokersystemet ?
Laggande jävla piss-app som lägger ner kl 16:00...och sen omöjligt att logga in :gun_bandan a:
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:28   #74
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Där dog omgången direkt!!! Kul!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:28   #75
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 12:55
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 375,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (6, 11)
2: 1, 4, 7, 8, 10, 12 (5, 3)
3: 1, 2, 3, 4, 5 (10, 7)
4: 4, 6, 9, 11, 12 (7, 5)
5: 2 Zap di Girifalco (3, 1)
6: 6 Jackpot Vrijthout (5, 4)
7: 3, 4, 5, 6, 12 (11, 9)

1x6x5x5x1x1x5 = 750 rader.
750 x 1 x 0,50 kr = 375,00 kr.
Totalt: 375,00 kr.
Rättningskod: QJJ BTM WTH
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:31   #76
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Där dog omgången direkt!!! Kul!!

Tror du är tämligen ensam om den känslan, men visst, har man garderat så......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:38   #77
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Tror du är tämligen ensam om den känslan, men visst, har man garderat så......
Jepp - fem hästar. Hästar som säkerligen skulle behövts i andra avdelningar...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:38   #78
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Hoppas på jackpot på 5 rätt och 6 rätt så det blir en del att spela om till nästa vecka på Bergsåker.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:39   #79
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4125
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Där dog omgången direkt!!! Kul!!

Beror ju på vilka favoriter du garderar. Om det sen är kul vet man först efter sista avd
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:41   #80
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu fullbordas väl "fiaskot" med att Goopen vinner med Equal To None - en kuse jag inte tror ett skit på. Startat 4 ggr på landsortsbanor och står stenhårt inne, samt bakspår - vad tänker spelarna med när de gör denne till favorit både på strecken och vinnarspelet???

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:43   #81
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Beror ju på vilka favoriter du garderar. Om det sen är kul vet man först efter sista avd

Garderade ju första som jag skrev - klart att dessa hästar hade varit bättre att ha haft i andra avdelningar nu, med facit i hand...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:46   #82
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vilken konstig jävla debatt och statistik de visar på tv. Såklart unghästar som tjänar massa pengar får svårt att bära dem. Och att bra ston skickas till avel istället för att jaga matlappar i svår klass är väl bara rimligt. Att barfotaförbud för unghästar är någon patentlösning för att de ska få långa karriärer är ju bara att förenkla absurt mycket.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:50   #83
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Är BG:s hästar sjuka idag?...känns lurigt...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:51   #84
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Helt perfekt början på V75!
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:51   #85
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2071
Standard

Härligt Skoglund!
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:51   #86
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu mår jag lite bättre, hehe! Och att Goopens inte skulle räcka fattade vem som helst!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:51   #87
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

Jajemensan!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:52   #88
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

När hoppade Goopens? Såg i alla fall inte jag - var bara dålig, därför togs han ur fältet, inget annat!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:53   #89
 
mille94s avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 1414
Standard

Perfekt start på v75
mille94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:53   #90
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nu mår jag lite bättre, hehe! Och att Goopens inte skulle räcka fattade vem som helst!!!

En hel mur av åsnekött framför 12:an hela sista varvet..chanslöst att vinna med två kurvor i fjärdespår !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:55   #91
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nu mår jag lite bättre, hehe! Och att Goopens inte skulle räcka fattade vem som helst!!!

Goopens i avd1 var helt under isen efter bra resa och den här tog han ur fältet innan körningen ens börjat, mycket märkligt...dessa två var inte friska, frågan är hur det är med övriga,,,
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:55   #92
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Läste bara på lopp 2 idag, där jag tänkte spika 7:an men fegade. 11:an dödade min tvilling :-(.
V75
Inlämnat: 2020-08-22, 16:23
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (6, 11)
2: 7, 12 (10, 1)
3: 3, 5 (4, 2)
4: 6, 9, 12 (11, 4)
5: 2 Zap di Girifalco (3, 1)
6: 5, 6 (10, 4)
7: 3 Diamanten (5, 4)

1x2x2x3x1x2x1 = 24 rader.
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod: VLC GTM ZZG
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), abborre (+10)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:56   #93
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
En hel mur av åsnekött framför 12:an hela sista varvet..chanslöst att vinna med två kurvor i fjärdespår !
Ja, 12an var bra, men inte Equal To None som verkligen var åsnekött och hur spelarna kunde göra denne till favorit är helt sjukt... Årtiondets sämsta favorit? I alla fall årets, hehe!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:57   #94
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Goopens i avd1 var helt under isen efter bra resa och den här tog han ur fältet innan körningen ens börjat, mycket märkligt...dessa två var inte friska, frågan är hur det är med övriga,,,
De har rest sen tidigt imorse. Inte sovit över. Kanske kan vara något sådant.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 15:58   #95
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kom igen nu ÖK - krossa dem från dödens så inga tvivel om att bästa ekipaget vunnit!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:00   #96
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vi får ha ett getöga på Enriko Ha nu - kanske kan ge ytterligare vatten på kvarnen, eller inte...


__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:01   #97
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Bäst är ju om Björn vinner nästa, men jag tror mest på Kajans häst.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:05   #98
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Läste bara på lopp 2 idag, där jag tänkte spika 7:an men fegade. 11:an dödade min tvilling :-(.
V75
Inlämnat: 2020-08-22, 16:23
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 12,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (6, 11)
2: 7, 12 (10, 1)
3: 3, 5 (4, 2)
4: 6, 9, 12 (11, 4)
5: 2 Zap di Girifalco (3, 1)
6: 5, 6 (10, 4)
7: 3 Diamanten (5, 4)

1x2x2x3x1x2x1 = 24 rader.
24 x 1 x 0,50 kr = 12,00 kr.
Totalt: 12,00 kr.
Rättningskod: VLC GTM ZZG
En en lten synpunkt här: Visst var det duktigt att ha 7:an på bara två hästar och bara 12 kr i insats men jag ser att kupongen är lämnad 16.23, alltså EFTER omstarten.Nog måste du ha lämnat in nån bong FÖRE 16.20 - hade du 7:an där?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:06   #99
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 187
Sharp$: 9447
Standard

Fullt upp men dags att jinxa lappen då

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 16:04
King of Kings andelsspel
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 1 543,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (11, 6)
2: 1, 5, 7, 8, 9, 10, 12 (11, 3)
3: 1, 3, 5 (4, 2)
4: 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12 (15, 13)
5: 2 Zap di Girifalco (1, 5)
6: 5, 6, 10 (11, 12)
7: 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12 (10, 6)

1x7x3x7x1x3x7 = 3087 rader.
3087 x 1 x 0,50 kr = 1 543,50 kr.
Totalt: 1 543,50 kr.
Min kostnad: 1 543,50 kr x 1/8 = 192,94 kr
Rättningskod: VMK GTJ VZL
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:11   #100
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Enriko Ha var ju dock helt ok...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:12   #101
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ojojojojoj!!!! Jag sade ju det!!! Nu är jag glad igen - härlig spik till 30% - årets kap!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:13   #102
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Sämsta möjliga vinnare av de streck jag hade i loppet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:15   #103
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ojojojojoj!!!! Jag sade ju det!!! Nu är jag glad igen - härlig spik till 30% - årets kap!!!

Och fin spurt av Mellby Granat, får man ta med sig !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:15   #104
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Måste vara banan som inte passar många hästar - mängder med underprestationer, redan efter tre avdelningar...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:19   #105
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Ojojojojoj!!!! Jag sade ju det!!! Nu är jag glad igen - härlig spik till 30% - årets kap!!!

Så in i vassen bra, skulle man kunna säga !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:19   #106
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
En en lten synpunkt här: Visst var det duktigt att ha 7:an på bara två hästar och bara 12 kr i insats men jag ser att kupongen är lämnad 16.23, alltså EFTER omstarten.Nog måste du ha lämnat in nån bong FÖRE 16.20 - hade du 7:an där?
Stämmer,lade en ännu mindre bong, men efter omstarten insåg jag att min kallblodsval var helt uppåt vägarna så jag skyndade mig att lägga in en ny bong med andra kallblod i. ser att denna lades in 16:21, men det var precis innan loppet började som jag bestämde mig att lägga in en rad för spänningens skull:

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 16:21
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 4,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 14 Lipstick Tooma (6, 11)
2: 7, 12 (10, 1)
3: 3, 5 (4, 2)
4: 10 Guli Vinn (6, 11)
5: 2 Zap di Girifalco (3, 1)
6: 5, 6 (10, 4)
7: 3 Diamanten (5, 4)

1x2x2x1x1x2x1 = 8 rader.
8 x 1 x 0,50 kr = 4,00 kr.
Totalt: 4,00 kr.
Rättningskod: QLJ KTK WZF

Senast redigerad av shasha den 2020-08-22 klockan 16:21.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:21   #107
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Tillbaks här och i travet efter en kortare sommarvila. Möts direkt av en halvt gråtande Per Skoglund i ”Nyhetsmorgon” där han pratar om ett hållbart trav i framtiden. Jag har svaren på allt men det vågar inte Skoglund prata om i ATG-tv; riggade lopp, stallkörningar, släppta ledningar, preparé med mera.
Per Skoglund...
Många Sharpsare höjer honom till skyarna - inte jag!
Det som stör mig mest är att han brer ut sig för mycket - one-man-show.
Ganska påtagligt förresten.Det centrala är hans härskarteknik - det finns t.o.m. kurser för det.Kolla var han lägger handflatorna på bordet.50 cm åt båda håll.De är ju tre personer där.Han tar ena halvan och så får Nybrink och Mårtensson hålla på på den andra halvan med sin "distansering".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25), SO (+50)
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:21   #108
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Borde avgöras i de två kommande loppen hur det blir med utdelningen. En under 10 procent i kallblodsloppet krävs för att utdelningen ska dra iväg lite och i avd 5 omgångens största favorit där inte mycket händer om den vinner.
Svårt sen att se potentiella vinnare i avd 6 och 7 som kommer skjuta utdelningen i höjden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:25   #109
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Så in i vassen bra, skulle man kunna säga !
Hehe, är du från Göteborg? Härligt, torr humor!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:26   #110
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Borde avgöras i de två kommande loppen hur det blir med utdelningen. En under 10 procent i kallblodsloppet krävs för att utdelningen ska dra iväg lite och i avd 5 omgångens största favorit där inte mycket händer om den vinner.
Svårt sen att se potentiella vinnare i avd 6 och 7 som kommer skjuta utdelningen i höjden.
Vi får se om Åhlund vågar svara Goop i femte, kan ju bädda för nån bakifrån... Wäjersten t.ex....skapligt rens i så fall.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:28   #111
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Per Skoglund...
Många Sharpsare höjer honom till skyarna - inte jag!
Det som stör mig mest är att han brer ut sig för mycket - one-man-show.
Ganska påtagligt förresten.Det centrala är hans härskarteknik - det finns t.o.m. kurser för det.Kolla var han lägger handflatorna på bordet.50 cm åt båda håll.De är ju tre personer där.Han tar ena halvan och så får Nybrink och Mårtensson hålla på på den andra halvan med sin "distansering".
Han ska ju alltid förstora upp saker, som i sammanhanget är rätt så små detaljer, som guds gåva typ.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:28   #112
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vill varna igen för "medhängaren" Gomnes Birk, har ju hängt med till platsen mot hästar som Myrfaksen och Philip Lyn, inte nå hårdare emot och den kan mycket väl hänga med till en pallplats igen...vi får si...6,40 på svs...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:29   #113
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

5, 7 eller 15 nu, tack! 15, Joel Klipp var helt överlägsen sist i lite skralare gäng, men kommer den bara till sååå...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:30   #114
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Alla hästar de har reportage om faller bort direkt.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:34   #115
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Och så en favorit till, inte oväntat idag dock.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:34   #116
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Herregud - sov ALLA kuskar i loppet förutom Djusepojken!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:35   #117
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hehe, är du från Göteborg? Härligt, torr humor!

Hehe, tack !
Nej, är inte från Göteborg, rötterna är i Västra Mälardalen.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:38   #118
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Vill varna igen för "medhängaren" Gomnes Birk, har ju hängt med till platsen mot hästar som Myrfaksen och Philip Lyn, inte nå hårdare emot och den kan mycket väl hänga med till en pallplats igen...vi får si...6,40 på svs...
Långben körde lite slalom sista varvet men kom ingenstans.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:38   #119
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Femmorna fryser inne igen om inte Goopens förlorar nu... kanske även sexorna?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:40   #120
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Långben körde lite slalom sista varvet men kom ingenstans.
Jo, den är inte långt efter pallen, trots en rejäl markförlust...ska absolut "platsbevakas" nästa gång...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:42   #121
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

topp2 satt ju i förra, dessutom höjde svs till 16,50...10,26 på atg...finns mycket roligt på topp2 där, men gäller att man kommer ihåg att kolla, då dom lägger ut oddsen sent...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:43   #122
 
mille94s avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 39
Sharp$: 1414
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Diamanten/Mindyourvalue WF ger 6,30 på topp2(svs), tvilling alltså...testas med en liten slant...Även Bol Brage/Pyrmo till 15ggr där, får sig en peng...
Den i kallblodsloppet satt fint. Ryggade dig på den
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mikaels (+5)
mille94 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:44   #123
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Och så en favorit till, inte oväntat idag dock.
Jag får nog skriva till ansvariga på TR Media och tacka för att Jokersystemet säckade ihop kl 16 idag så jag inte kunde lämna in mitt system. Siktade "lite" högre än de peanuts som det ser ut att bli idag.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:47   #124
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Låter ju på experterna i atg live som att dagens största favorit i nästa lopp inte ser alls bra ut för dagen . Lovande för dom som garderat. Jag har spikat och toppchans att sätta 7an om den vinner med 3a hästar inne . Man får hoppas Peter Anderssson har fel. Det har han ju haft förr
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+2), znipstern (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:49   #125
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Tar bort Goop...så det är bara att ni laddar in på den !

TRIO
Inlämnat: 2020-08-22, 17:48
Solänget Lopp 9
Lördag 2020-08-22
Start: 17:50
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 12 Heading Reference
2:a: 1, 3, 11
3:a: 1, 3, 4, 5, 11

12 x 2,00 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: VDM MTM PVB
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+2)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:50   #126
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Låter ju på experterna i atg live som att dagens största favorit i nästa lopp inte ser alls bra ut för dagen . Lovande för dom som garderat. Jag har spikat och toppchans att sätta 7an om den vinner med 3a hästar inne . Man får hoppas Peter Anderssson har fel. Det har han ju haft förr
Björn är ju försiktig och dom två tidigare måste ju varit sjuka, förvisso tvåa efter perfekt resa med Enriko Ha...men ändå, han funderar nog på om allt står rätt till...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:52   #127
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Zappen var snabbare ut än jag trodde !1
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:54   #128
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Snyggt kört av Goop!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:54   #129
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Zappen var snabbare ut än jag trodde !1
Dags att kasta ut badkaret och skaffa ett nytt !!
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:55   #130
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Fint! En till av bara farten till Goppen i nästa.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:57   #131
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4125
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesmith66 Visa inlägg
Dags att kasta ut badkaret och skaffa ett nytt !!
Du får skaffa dusch istället. Rinner av en snabbare
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bluesmith66 (+5), Bluesmith66 (+5)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:57   #132
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Fortsätter ökenvandringen på V75. Don't be Weak fick omöjligt lopp och i kallblodsloppet kör Goop galopp.
Men visst måste det väl ha blivit fyra rätt på Top 7!?


Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Inlämnat och klart:
14 Lipstick Tooma (6) Hoppas att favoriten är stenklar
12 Don’t be Weak (10) Dyrt lopp vid gardering, bettar på att 12 bara är bäst
1,2,3,4,5,8,10 (11) Kanske är Moses bara bäst men litar inte på den. Tror mest på 10 och 4 bakom och 8 är jackpotskrällen
4,11 (6) Låser på bästa kuskarna och utgår från Sjödéns statistik
2,12 (3) Stark favorit. Men för bra värde på 12 för att inte strecka
4,5,6,10 (3) Måste vara ett nästan odyrkbart lås
3,5,12 (4) Hade gärna streckat fler. Men tror inte 4 vinner från dödens på 2140 och vite osannolikt att 11 vinner Gulddebuten från bakspår och med sämre kusk.

Blev även en liten Top 7:
2
1,4,12
1,4,12
1,4,12
6
11
7

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:58   #133
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Björn är ju försiktig och dom två tidigare måste ju varit sjuka, förvisso tvåa efter perfekt resa med Enriko Ha...men ändå, han funderar nog på om allt står rätt till...
Fast om lyssnade på intervjuer och Björnkollen så rankade han ju ner både Enriko Ha och Equal To None.

Just kring lopp två sa han ju ta många tex.

Enriko Ha lät han inte som att han trodde så mycket på heller. Just Enriko Ha har ju inte känts som en sprinter direkt i dem starterna man sett hästen, och hade väl inte ens gått denna distans inför (?), kan ha fel men det inte varit många isåfall. Kan ju vara att han siktar på ett lopp framöver med den och den fick en genomkörare här.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:58   #134
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Skit dock att fyran blev fyra och inte kunde ta tredjeplatsen.

TRIO
Inlämnat: 2020-08-22, 17:36
Solänget Lopp 9
Lördag 2020-08-22
Start: 17:50
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 2 Zap di Girifalco
2:a: 1 High Glider
3:a: 3, 4

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: SBM KTG ZSH
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:58   #135
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

10 eller 12 nu, tack! I "sämsta" fall för mig så får Goopens vinna...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 16:58   #136
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Nu ser vi fram emot Bergsåker nästa lördag och en fin pott!
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:02   #137
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Testar en rak DD 6-12. Det blir ju oerhört svårt att vinna från tolfte i sista, men jag hoppas de tokkör där framme.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:02   #138
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Jodå, fyra rätt på Top7. Har nästan aldrig provat innan. Men 93 kr var ju inte mkt att hurra för.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:03   #139
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Jodå, fyra rätt på Top7. Har nästan aldrig provat innan. Men 93 kr var ju inte mkt att hurra för.
Det krävs så enormt mycket tur för att få in den. En liten galopp eller någon som kör invändigt så är det kört. Jag gillar inte den spelformen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:04   #140
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Fast om lyssnade på intervjuer och Björnkollen så rankade han ju ner både Enriko Ha och Equal To None.

Just kring lopp två sa han ju ta många tex.

Enriko Ha lät han inte som att han trodde så mycket på heller. Just Enriko Ha har ju inte känts som en sprinter direkt i dem starterna man sett hästen, och hade väl inte ens gått denna distans inför (?), kan ha fel men det inte varit många isåfall. Kan ju vara att han siktar på ett lopp framöver med den och den fick en genomkörare här.
Jo, men var ju dagens tidigare insatser, som kunde göra honom extra försiktig med dyng-favven...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:05   #141
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Slänger in en liten skräll-dubbel !

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-08-22, 18:03
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 18:20
Kostnad: 136,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 7 Classics Never Die
2: 3, 5, 11, 12

4 x 34,00 kr = 136,00 kr.
Totalt: 136,00 kr.
Rättningskod: RKC BTB ZVM
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:06   #142
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Nej det är nog för svårt egentligen. Är väl såna här ggr en ska spela, kändes som en tydlig förstahäst och sen skiktat där bakom som det mkt riktigt blev. Drog väl mer eller mindre lopp på plats 5-7

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det krävs så enormt mycket tur för att få in den. En liten galopp eller någon som kör invändigt så är det kört. Jag gillar inte den spelformen.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:08   #143
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Du får skaffa dusch istället. Rinner av en snabbare
Ja...dusch och "gåsa-päls", det är nog modellen !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+5)
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:16   #144
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4125
Standard

Provar V/P Buzzer Beater. inv lopp fritt 400 rapp avsl 90 ggr 10,75 SvSp Kanske

Solänget - Lopp 10, 2640m Volt
Vinnare:
8 Buzzer Beater (90,00)
Betalt:22/8, kl. 18:15 Total insats:50 kr
Möjlig vinst:4 500 kr
Spelat via: internet

Senast redigerad av abborre den 2020-08-22 klockan 17:17.
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:20   #145
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4125
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-08-22, 18:19
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 18:20
Kostnad: 60,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Buzzer Beater
2: 3, 4, 5

3 x 20,00 kr = 60,00 kr.
Totalt: 60,00 kr.
Rättningskod: VML MTG RVJ
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:25   #146
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Fan, där åkte jag.

Valde Kaptah över Everest Sisu.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:26   #147
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

När Jackpot fick press av Lennartssons häst så kändes det som att det skulle gå åt helvete.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:27   #148
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Surt, satte platsen till 3,10...vinner dom till 15ggr så känns det som att man förlorat, man tycks aldrig bli klokare...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:30   #149
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Spelade två system och båda har chans på 6 rätt inför sista.

System 1 för 360kr:
3,4

System 2 för 160kr, som lämnades in efter att v4:an satt:
3,4,5,9,12
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:31   #150
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Måste ha in diamanten i sista nu för 7 rätt. Ändå spännande . Hyfsad återbäring även på den för att reducerat som kostade 327,50. Man borde slå Ove A en signal och erbjuda halva vinsten om han låter bli att sätta upp tempot i dödens .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:32   #151
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Så himla kul när de små tränare vinner!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+20), joppe59 (+11)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:39   #152
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 187
Sharp$: 9447
Standard

Surt att åka på 3 hästar. Hade inte råd med 11an så den fick bli första reserv
Sitter med 7 hästar kvar i sista. Kööör Ove A, kööör!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:40   #153
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Om Mannerheim vinner sista nu så skulle mitt oinlämnade system ha gett 1 femma...haha.
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:47   #154
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Måste ha in diamanten i sista nu för 7 rätt. Ändå spännande . Hyfsad återbäring även på den för att reducerat som kostade 327,50. Man borde slå Ove A en signal och erbjuda halva vinsten om han låter bli att sätta upp tempot i dödens .
Tror inte han köpt erbjudandet...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:47   #155
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Skönt att se Skalman förlora en upploppsduell för en gångs skull !
__________________
Inom travet spelar galoppen ofta en avgörande roll !
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:49   #156
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Inte mycket till lopp", ansåg patrik fernlund att det blev - hur faan kan man tycka så???!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:50   #157
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Lirade MWF till 3,85, topp2(etta eller tvåa), är alltså inne i ett bakflyt nu, då vinner platsspelen(eller blir fyra)...vinnarspelen blir såklart tvåa.......
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:50   #158
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Måste ha in diamanten i sista nu för 7 rätt. Ändå spännande . Hyfsad återbäring även på den för att reducerat som kostade 327,50. Man borde slå Ove A en signal och erbjuda halva vinsten om han låter bli att sätta upp tempot i dödens .

Hehe, du ringde aldrig?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:51   #159
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Nej Evaluate kommer jag nog sluta strecka helt nu, kommer aldrig vinna i klassen igen ens med maxlöpning.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:52   #160
 
Reg.datum: jan 2016
Inlägg: 475
Sharp$: 3453
Standard

Hoppsan
Rättningskod: SMC FTJ RVD
En äckliga efterhandare

Tack Erik din äckliga pissruska, slösade bort 2 streck på dig idag, inte ett lopp blev det. Jennifer hade åtminstone vett nog att försvinna.
virre82 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:55   #161
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Vi fick en jackpot till , hoppas det ser bra ut nästa helg, på bergs...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:55   #162
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Spelade två system och båda har chans på 6 rätt inför sista.

System 1 för 360kr:
3,4

System 2 för 160kr, som lämnades in efter att v4:an satt:
3,4,5,9,12
Pengarna tillbaka inprincip iom jackpot på 5 rätt.

System 1: 4st 6:or = 328kr

System 2: 2st 6:or = 164kr
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:56   #163
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Nej Evaluate kommer jag nog sluta strecka helt nu, kommer aldrig vinna i klassen igen ens med maxlöpning.

Hade den också, men bara för 6or och var ganska säker på vinst för denne i minst 750 meter... Fick nu tre sexor och det täckte ju såklart inte systemkostnaden - åkte på Nybergs på tre kusar. Hade såklart tvåan och trean i mål...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 17:59   #164
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 767
Sharp$: 9021
Standard

Grattis till SO och hans köpare som satte sjuan på Västertorp!

Snyggt jobbat!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:00   #165
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Diamanten hade nog inte vunnit felfri när Berghs häst var så iordningställd . Hade inte en tanke på att betala för Mindyourvalue som 15 procentare. Övertygad om att den antingen skulle fälla sig själv vid tryck i dödens eller inte räcka vid annat scenario . Inte första (eller sista) gången man har fel.

Nya tag nästa lördag. Ingen tid för travet kommande vecka heller......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:02   #166
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Onödig tryckare på Jackpot-kusen i sjätte. Där tappade jag sjuan och inte fan tjänade de något på det heller efter Indra's galopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:02   #167
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Bara jag som inte förstår hypen kring Diamanten?

Senaste 19 loppen. 1 seger... Vad är det jag missat?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:04   #168
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 350
Sharp$: 1399
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Så himla kul när de små tränare vinner!
Hur lång är tränaren?
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:05   #169
 
Reg.datum: jul 2020
Inlägg: 24
Sharp$: 295
Standard

Äntligen fick man 7 rätt!!!
Spik Moses och bol Brage.
Sopranos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:08   #170
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Bara jag som inte förstår hypen kring Diamanten?

Senaste 19 loppen. 1 seger... Vad är det jag missat?
Grejen inför denna starten var väl att den för första gången såg riktigt bra ut efter att den bytt regi till Stig H.

Och att den skulle komma till ledning.

Mindyourvalue W.F. har gått i tunga gäng ofta och hade kanske plockat ner den ändå. Jag dubblade iallafall med den som ett lås på min kupong.

Svårt och säga något om Diamanten. Vad man kan dra för växlar när den hoppar och vi aldrig fick se hur bra den var, om den verkligen är tillbaka i form eller ej.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:11   #171
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Onödig tryckare på Jackpot-kusen i sjätte. Där tappade jag sjuan och inte fan tjänade de något på det heller efter Indra's galopp.
Men Goops skrynklade väl ihop rejält på upploppet så tror det krävts ett extremt blufflopp i spets för vinst.

Måste också säga att det är märkligt att solänget inte tar chansen att få till en bättre bana enda gången dom får chansen att ha fokus på riksspel. Ansvariga kan i alla fall inte skylla på vädret. Som Hultman sa i atg live måste banan börja vattnas flera dagar i förväg och inte när kuskarna börjar klaga på den under värmningarna på tävlingsdagen för att den ska bli bra, och en bra bana med dagens förutsättningar har alla aktiva och spelare rätt att kräva av dom som får arrangera V75.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+25)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:17   #172
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Bara jag som inte förstår hypen kring Diamanten?

Senaste 19 loppen. 1 seger... Vad är det jag missat?
Att den var grym barfota runt om och med bike senast (samma idag) ,väldigt bra för tre starter sedan och var spetsfavorit där den bevisligen gjort många grymma lopp under karriären.

Den usla banan troligen största boven men känslan är att den fått det tufft mot vinnaren över full distans även felfri då Berghs häst var grymt bra idag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:23   #173
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Grattis till SO och hans köpare som satte sjuan på Västertorp!

Snyggt jobbat!

Tack Gotland för det. Som du vet blir det alltid stolpe in efter en massa stolpe ut. Roligt att mina kunder fick lite återbäring, men Solänget är ju där jag är född så känner hem "hemma i startlistan" hehe

Nu laddas det för bergsåker nästa lördag och då vill jag ha alla 25 andelar sålda. Det stannade vid 20 så jag fick offra mig och köpa dom fem sista själv........(generöst)...

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 12:46
Västertorps Spel & Tobak, SO Norrlands andelsspel
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 2 448,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 14 (1, 11)
2: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12 (9, 11)
3: 1, 2, 3, 4, 5 (10, 6)
4: 4, 6, 9 (12, 11)
5: 2 Zap di Girifalco (5, 12)
6: 4, 5, 6, 10, 11 (12, 7)
7: 3, 4, 5, 11 (6, 12)

2x8x5x3x1x5x4 = 4800 rader.
4800 x 1 x 0,50 kr = 2 400,00 kr. Avgift 48,00 kr.
Totalt: 2 448,00 kr.
Min kostnad: 2 448,00 kr x 9/25 = 881,28 kr
Rättningskod: SML DTH RTB
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), shasha (+10), Basse (+10), exlee (+10), asgaya3141 (+10)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:25   #174
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Men Goops skrynklade väl ihop rejält på upploppet så tror det krävts ett extremt blufflopp i spets för vinst.

Måste också säga att det är märkligt att solänget inte tar chansen att få till en bättre bana enda gången dom får chansen att ha fokus på riksspel. Ansvariga kan i alla fall inte skylla på vädret. Som Hultman sa i atg live måste banan börja vattnas flera dagar i förväg och inte när kuskarna börjar klaga på den under värmningarna på tävlingsdagen för att den ska bli bra, och en bra bana med dagens förutsättningar har alla aktiva och spelare rätt att kräva av dom som får arrangera V75.



Exaktamundo! Hur i helvete kan dessa få arrangera och därmed förvalta våra surt förvärvade pund om man inte ens, en gång om årte med kanonväder, kan presentera en bana i toppskick???!!! Skicka för i helskotta runt Halmstads banmästare, varje lördag, oavsett bana så får vi banor i toppklass...

Otroligt nonchalant när de står banor på kö för att få anordna V75 men som aldrig får en slik dag, ex. Tingsryd!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:33   #175
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
[/B]

Exaktamundo! Hur i helvete kan dessa få arrangera och därmed förvalta våra surt förvärvade pund om man inte ens, en gång om årte med kanonväder, kan presentera en bana i toppskick???!!! Skicka för i helskotta runt Halmstads banmästare, varje lördag, oavsett bana så får vi banor i toppklass...

Otroligt nonchalant när de står banor på kö för att få anordna V75 men som aldrig får en slik dag, ex. Tingsryd!
Hade nog räckt att ringa typ Bollnäs banmästare 3 mil bort. Dom brukar ha kanonbana. Otroligt att det kan vara så olika och det är ju inte heller första gången precis som Solängets bana är i uselt skick. Goop var ju väldigt diplomatisk. Hade varit kul att höra vad han sa om banan utanför kamerorna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:33   #176
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av znipstern Visa inlägg
Hur lång är tränaren?

B-tränare är uppenbar den korrekta benämningen :-)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 18:38   #177
 
Reg.datum: jul 2020
Inlägg: 24
Sharp$: 295
Standard

AVD HÄSTAR
RESERVER
1
114
6,11
2
146781012
5,3
3
5MOSES
3,4
4
6BOL BRAGE
11,9
5
210
3,4
6
67101112
5,4
7
34511
6,12
DÖLJ KVITTODETALJER
2x7x1x1x2x5x4 = 560 rader.
560 x 1 x 0,50 kr = 280,00 kr. Avgift 4,00 kr.
Totalt: 284,00 kr.
AF88 20D9 2282 4140
Vadet gäller startnummer
Rättningskod: RCJ FTM WMK
Sopranos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 19:13   #178
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Grattis SO, du levererar när det är norrlandstrav! Potential för mer var det i systemet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 19:14   #179
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hade nog räckt att ringa typ Bollnäs banmästare 3 mil bort. Dom brukar ha kanonbana. Otroligt att det kan vara så olika och det är ju inte heller första gången precis som Solängets bana är i uselt skick. Goop var ju väldigt diplomatisk. Hade varit kul att höra vad han sa om banan utanför kamerorna.
Snart måste väl alla kusar ha ett egen-anpassat salsgolv att dansa på...så illa var det nog knappast idag...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 19:25   #180
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Skitbana?


På vintern kan väl Jägersrobanan också vara en "skitbana".... (OBS! citatet är mitt eget...)

Banan är också en parameter...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 19:27   #181
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
På vintern kan väl Jägersrobanan också vara en "skitbana".... (OBS! citatet är mitt eget...)

Banan är också en parameter...
Det tordes väl vara enklare att fixa en bra bana på sommaren...

Solvallas är ju inte särskilt bra så fort det kommer regn heller...

Men vid fin väder håller väl både Solvalla o Jägers bra.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 19:31   #182
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Snart måste väl alla kusar ha ett egen-anpassat salsgolv att dansa på...så illa var det nog knappast idag...

Jo, jag tror det var riktigt dåligt med tanke på förutsättningarna med kanonväder och värme, samt lite regn de senaste dagarna - då skall man kunna vattna sig till ett kanonunderlag, men satsar man inte så går det såklart inte. Mängder med dåliga prestationer och galopper i konstiga lägen tyder på att banan inte var bra...

Men, detta skall också sågas - klassen var ju sämre och detta ser man också i de sämre prestationerna så vad som är vad, är ju svårt att säga... Men, just Solänget är kända för dåligt banunderlag så varför skulle man "ljuga" om detta?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 19:34   #183
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Hade nog räckt att ringa typ Bollnäs banmästare 3 mil bort. Dom brukar ha kanonbana. Otroligt att det kan vara så olika och det är ju inte heller första gången precis som Solängets bana är i uselt skick. Goop var ju väldigt diplomatisk. Hade varit kul att höra vad han sa om banan utanför kamerorna.

Jag tror bestämt att det fattas ( minst ) en nolla i ovanstående inlägg.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 20:35   #184
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Snart måste väl alla kusar ha ett egen-anpassat salsgolv att dansa på...så illa var det nog knappast idag...
Vad jag hörde i atg live presenterade solänget återigen ett uselt banunderlag efter förutsättningarna . Varnade för det redan i förmiddagsinlägget jag skrev. Tycker det är märkligt att det inte finns större ambitioner . Dom är ju högljudda för att dom har för få tävlingsdagar men sen när dom får chansen att visa upp sig I så här fina sammanhang misslyckas dom kapitalt gång på gång . Tyckte jag såg någon rubrik om att dom gnällde för att dom inte fick ha travrestaurangen öppen idag också. Dom lär ju inte få fler tävlingar då som tur är......
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-22, 20:57   #185
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tack Gotland för det. Som du vet blir det alltid stolpe in efter en massa stolpe ut. Roligt att mina kunder fick lite återbäring, men Solänget är ju där jag är född så känner hem "hemma i startlistan" hehe

Nu laddas det för bergsåker nästa lördag och då vill jag ha alla 25 andelar sålda. Det stannade vid 20 så jag fick offra mig och köpa dom fem sista själv........(generöst)...

V75
Inlämnat: 2020-08-22, 12:46
Västertorps Spel & Tobak, SO Norrlands andelsspel
Solänget
Lördag 2020-08-22
Start: 16:20
Kostnad: 2 448,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6, 14 (1, 11)
2: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 10, 12 (9, 11)
3: 1, 2, 3, 4, 5 (10, 6)
4: 4, 6, 9 (12, 11)
5: 2 Zap di Girifalco (5, 12)
6: 4, 5, 6, 10, 11 (12, 7)
7: 3, 4, 5, 11 (6, 12)

2x8x5x3x1x5x4 = 4800 rader.
4800 x 1 x 0,50 kr = 2 400,00 kr. Avgift 48,00 kr.
Totalt: 2 448,00 kr.
Min kostnad: 2 448,00 kr x 9/25 = 881,28 kr
Rättningskod: SML DTH RTB
Grattis till vinsten!
Vad är det för avgift på 2% och vart går den?
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 06:06   #186
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Grattis till vinsten!
Vad är det för avgift på 2% och vart går den?
Jag gissar att det är avgiften till OMBUDET (Västertorps) som hanterar spelet, du får frråga Gotland för att kanske få 1oo% info
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 06:34   #187
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Jag gissar att det är avgiften till OMBUDET (Västertorps) som hanterar spelet, du får frråga Gotland för att kanske få 1oo% info

Fast egentligen är det ju ATG som i allt väsentligt "hanterar spelet".

ATG står för infrastrukturen och ATG står för alla kostnader för hantering av pengar.

Ombudet står för att hitta någon som väljer ut hästarna och att knappa in systemet på sajten för butiksandelar.

Västertorp har valt att lägga sig på den lägsta möjliga nivån för ombudsavgift vilket är hyggligt av dem. Men det är fortfarande en massa pengar över tid för väldigt lite jobb.

Taket för avgiften är 6% och de som tar ut max brukar även skicka någon andel av dessa pengar till den som tar ut systemen.

( Tidigare låg taket på skyhöga 10% påslag. Men det har ATG till slut åtgärdat. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 07:41   #188
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jo, jag tror det var riktigt dåligt med tanke på förutsättningarna med kanonväder och värme, samt lite regn de senaste dagarna - då skall man kunna vattna sig till ett kanonunderlag, men satsar man inte så går det såklart inte. Mängder med dåliga prestationer och galopper i konstiga lägen tyder på att banan inte var bra...

Men, detta skall också sågas - klassen var ju sämre och detta ser man också i de sämre prestationerna så vad som är vad, är ju svårt att säga... Men, just Solänget är kända för dåligt banunderlag så varför skulle man "ljuga" om detta?
-------------------------------------------------------------------------------------
Vad gäller underlaget blev Solänget ”världsrekordbanan” med hela Sverige när Beanie M.M. dundrade runt på 1.10,7/2 140 meter autostart vid segern i Silverörnen 2009.

Segertiderna från upplagorna därefter talar däremot inte för att Solänget ska vara någon av landets snabbaste banor.

Annat var det förr.

– På 60- och 70-talet vara banan känd för att vara väldigt snabb och det slogs många svenska rekord här. Banan är byggd på en gammal sjöbotten så det har alltid varit bra svikt i den, men nu har väl många andra banor kommit ikapp. Vi har tyvärr haft en del problem med underlaget under året, därför bestämde vi oss för en tid sedan att byta material. Nu hämtar vi ytlagret från samma ställe som Umåker och de senaste tävlingsdagarna har det blivit bättre. Väderleksrapporterna ser lovande ut inför helgen och jag tror att vi kommer att få till banan så att alla är nöjda på lördag.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 07:55   #189
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Som alla vet så dom som äger en spelbutik har förlorat mycket pengar på sinna andelar när det sänktes.Sen finns det spellägare som lever på ombudsavgiften där man har gjort en deal med butiksinhavaren
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 07:58   #190
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Roliga är att Micke Nybrink i sändning säger att Diamanten alltid gör bra lopp.Då undrar man vilken planet han lever på.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 08:04   #191
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Som alla vet så dom som äger en spelbutik har förlorat mycket pengar på sinna andelar när det sänktes.Sen finns det spellägare som lever på ombudsavgiften där man har gjort en deal med butiksinhavaren
"Förlorat" är ett hårt ord i sammanhanget.

De naiva ombud som inte förstod att det orimligt höga 10%-påslaget aldrig hade en chans att vara något bestående är det inte särskilt supersynd om enligt mig.

Så länge det varade så var det rena bonuspengar för dem. Och en bonus är just en bonus.

6% är högt det med med tanke på att det är ATG som står för både infrastruktur och kostnader för pengahantering för online-andelarna.


När det gäller "Sharps"-butiksandelarna som SO gör så tar de bara ut minimala 2% påslag. Och där någonstans ligger väl den rimliga nivån.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+2)

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-08-23 klockan 10:07.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 08:18   #192
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Tack för svar om avgiften, tråkigt dock att man tvingas ta ut 2% som lägsta - väldigt konstigt att man inte kan få ta 0.
Tyvärr SO, kommer inte hjälpa dig fylla andelarna till nästa lördag. Inga andelar köps av mig när orimliga avgifter tas ut.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 08:29   #193
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Tack för svar om avgiften, tråkigt dock att man tvingas ta ut 2% som lägsta - väldigt konstigt att man inte kan få ta 0.
Tyvärr SO, kommer inte hjälpa dig fylla andelarna till nästa lördag. Inga andelar köps av mig när orimliga avgifter tas ut.
Tycker du att 2% är orimligt? Sänkt från 6% Så här blev det från helgens spel. Återbet större än de där 2% en

Andelskassa
Antal sålda andelar (online/ATG terminal)
25 (25/0) av 25 st
Total försäljning
2 500,00 kr
Inlämnat spel
2 400,00 kr
Provision (2%)
48,00 kr
Återbetalas
52,00 kr
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 08:35   #194
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tycker du att 2% är orimligt? Sänkt från 6% Så här blev det från helgens spel. Återbet större än de där 2% en

Andelskassa
Antal sålda andelar (online/ATG terminal)
25 (25/0) av 25 st
Total försäljning
2 500,00 kr
Inlämnat spel
2 400,00 kr
Provision (2%)
48,00 kr
Återbetalas
52,00 kr
Alla avgifter på andelsspel är orimliga och onödiga.

Det går ju hur bra som helst att spela andelsspel utan avgifter via "vanliga" Tillsammans eller t o m direkt på atg.se om man inte behöver använda filspel.

De där 2% som går till avgift räcker till en extra häst på systemen några gånger per år. Och du som har varit med länge vet såklart att marginalerna mellan fullträff eller platt fall inte är större än så.

Edit: Sry SO. Jag förstod det som att alla butiksandelar som hade med Sharps att göra tog 2%. Om det bara är dina system så är det såklart en sänkning från 6% till 2%. Men 2% är som sagt orimligt högt det med. Allt över 0% är högt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+2)

Senast redigerad av Strappa71 den 2020-08-23 klockan 10:09.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 08:38   #195
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tycker du att 2% är orimligt? Sänkt från 6% Så här blev det från helgens spel. Återbet större än de där 2% en

Andelskassa
Antal sålda andelar (online/ATG terminal)
25 (25/0) av 25 st
Total försäljning
2 500,00 kr
Inlämnat spel
2 400,00 kr
Provision (2%)
48,00 kr
Återbetalas
52,00 kr
Återbet är ju inget annat än "ej använda pengar". Om du hade gjort ett mindre system så hade Återbet blivit ÄNNU större. Så det är ju en helt oväsentlig siffra i sammanhanget.

( Såklart är siffran viktig i redovisningen av vart de insamlade pengarna tar vägen, men oväsentlig i resonemanget om avgifternas vara eller icke vara. )
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+2)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 08:49   #196
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 198
Sharp$: 57243
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
På vintern kan väl Jägersrobanan också vara en "skitbana".... (OBS! citatet är mitt eget...)

Banan är också en parameter...
På tal om Jägersro så ska det bli mycket spännande att följa bygget av den nya anläggningen kommande år. När det väl är klart för invigning om kanske 4 år borde det bli jättespännande såväl för aktiva som spelare med en helt ny supermodern anläggning och spelmässigt för att det ska bli som det verkar en mycket större bana på 1300 meter. Idag är det ju i stort sett likadana 1000 metersbanor som gäller överallt undantaget några tävlingsdagar på Tingsryds milebana och några 800 m banor med någon enstaka V86a och V6a per år. Annars är det ju bara Åbys open stretch bana som avviker från vardagen. När nya Jägersro invigs blir det en helt ny bana med annorlunda förutsättningar där det tävlas permanent året runt. Mycket spännande....

Nuvarande Jägersro är väl tillsammans med Malmö museum snart de enda historiska byggnaderna som finns kvar i stadsbilden och eftersom travet inte är den publiksport det en gång var är det en anläggning som få kommer sakna. De enorma totohallarna mm gapar ju mest tomma numera. Förhoppningsvis kommer fler travanläggningar i landet förändras framöver.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 09:11   #197
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SO Visa inlägg
Tycker du att 2% är orimligt? Sänkt från 6% Så här blev det från helgens spel. Återbet större än de där 2% en

Andelskassa
Antal sålda andelar (online/ATG terminal)
25 (25/0) av 25 st
Total försäljning
2 500,00 kr
Inlämnat spel
2 400,00 kr
Provision (2%)
48,00 kr
Återbetalas
52,00 kr
Jag har inte på något sätt sagt att 2% är orimligt. Procentsatsen är okommenterad. Det är avgiften i sig som är orimlig - oavsett nivå.
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 12:56   #198
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 404
Sharp$: 5768
Standard

Fast jag kan spontant tycka att den som tar sig tiden och vill sätta ihop ett andelssystem och dela med sig av, som då och då går in, kan få en liten krona för det.

Köper man en andel varje gång och vinner någon gång ibland, förhoppningsvis med fin avkastning, är ju den där avgiften inget att tala om.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-08-23, 14:09   #199
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 677
Sharp$: 2416
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Fast jag kan spontant tycka att den som tar sig tiden och vill sätta ihop ett andelssystem och dela med sig av, som då och då går in, kan få en liten krona för det.

Köper man en andel varje gång och vinner någon gång ibland, förhoppningsvis med fin avkastning, är ju den där avgiften inget att tala om.
2% påslag är naturligtvis mer marginellt än 6% eller 10%.

Med 10% påslag kan jag garantera att ingen spelläggare ( utan extrem tur ) går plus i längden. 38,5% i effektivt spelavdrag är orimligt högt.

2% är onödigt både onödigt lågt och högt samtidigt. För ett system på t ex 2500 kr blir det 50 kr. De småkronorna är försumbar ersättning för nedlagd tid ändå. Den där 50-lappen gör sig bättre i form av en extra häst på systemet någon gång då och då.

Att få vara spelläggare i ett andelssystem och därmed kunna spela större system långsiktigt än man skulle kunna göra ensam borde vara tillräckligt stor förmån.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td