Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-11, 15:04   #31
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Många som missar att spår 1-3 auto är kraftigt missgynnade på Hagmyren. Bilen släpper tidigt på rakan och de invändiga hinner inte få upp farten.

Missle Hill... ja ni förstår. Fram med hammaren!
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 15:21   #32
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50024
Standard

Jens Sjödèn V75 Hagmyren lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Claeskalas (+100)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 15:25   #33
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Många som missar att spår 1-3 auto är kraftigt missgynnade på Hagmyren. Bilen släpper tidigt på rakan och de invändiga hinner inte få upp farten.

Missle Hill... ja ni förstår. Fram med hammaren!
Kort upplopp är väl oxå en faktor att beakta. Katastrof banan Visby och Hagmyren är väl de Svenska 1000 m banor som sticker ut.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 17:41   #34
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kort upplopp är väl oxå en faktor att beakta. Katastrof banan Visby och Hagmyren är väl de Svenska 1000 m banor som sticker ut.
Yes, ett av Sveriges kortaste, 161 meter om jag minns rätt. Och detta blir ju också en plusfaktor på Missle Hill.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 17:54   #35
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Yes, ett av Sveriges kortaste, 161 meter om jag minns rätt. Och detta blir ju också en plusfaktor på Missle Hill.
Nja Missle Hill är väl ingen raket från start och tar nog inte piken. Men har ju mycket spring i benen och kanske bästa hästen. Men gynnas nog inte av kort upplopp med anfall sista 200.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:09   #36
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nja Missle Hill är väl ingen raket från start och tar nog inte piken. Men har ju mycket spring i benen och kanske bästa hästen. Men gynnas nog inte av kort upplopp med anfall sista 200.
Missle Hill inte en raket ut? I beg to differ. Nu är det kanske ett hack för lång ut på vingen men spetsade ju enkelt både i försöka och final på Elitloppet, dock i försöket försvann väl de två tuffast spets kandidaterna direkt men höll utan en såpass snabb häst på Cheif Orlando enkelt och i finalen hade inte Racing Mange en suck att hålla ut Missle Hill...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:31   #37
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Missle Hill inte en raket ut? I beg to differ. Nu är det kanske ett hack för lång ut på vingen men spetsade ju enkelt både i försöka och final på Elitloppet, dock i försöket försvann väl de två tuffast spets kandidaterna direkt men höll utan en såpass snabb häst på Cheif Orlando enkelt och i finalen hade inte Racing Mange en suck att hålla ut Missle Hill...
Ok det beror lite på läge, kusk och motstånd oxå men kolla senaste starterna.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:38   #38
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ok det beror lite på läge, kusk och motstånd oxå men kolla senaste starterna.
Senast tror jag inte ens Örjan försökte skicka iväg mot spets från spåret längst ut. Har inte läst på vidare mycket då jag står över V75 men min spontana tanke är att From the Mine spetsar och att Lennartsson får överta tidigt!
Här lär finnas fler på forumet som läst på bättra, säkerligen även du så ta mina tankar med en nypa salt
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:53   #39
nh5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 46
Sharp$: 443
Standard

Rolig omgång, blir aningens öppnare också när varken Kihlström eller Goop är med och kör, någon som vet varför dom inte är med?
nh5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:56   #40
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17411
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nh5 Visa inlägg
Rolig omgång, blir aningens öppnare också när varken Kihlström eller Goop är med och kör, någon som vet varför dom inte är med?
Goop kör väl fyra lopp på Vincennes imorgon. Örjan verkar köra fyra lopp på Bjerke imorgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nh5 (+10)

Senast redigerad av viking90 den 2020-09-11 klockan 18:58.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:58   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7926
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nh5 Visa inlägg
Rolig omgång, blir aningens öppnare också när varken Kihlström eller Goop är med och kör, någon som vet varför dom inte är med?
Goop kör i Frankrike. Örjan kör på Bjerke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nh5 (+10)
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 19:33   #42
 
Reg.datum: jan 2020
Inlägg: 12
Sharp$: 247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kort upplopp är väl oxå en faktor att beakta. Katastrof banan Visby och Hagmyren är väl de Svenska 1000 m banor som sticker ut.

Statistik-Jens kommenterar detta i sina tidiga tankar, take it or leave it :-) :
Citat:
Banan sticker ut genom att ha det kortaste upploppet av V75-banorna, 161 meter.
Många tror att det ger spetshästarna en stor fördel, men sambandet mellan upploppslängd och spetssegrar är svagt.
Jag har tagit en titt på alla banans omgångar sedan 1997. Totalt finner man 42 procent spetsvinnare, vilket är genomsnittligt.
https://spel.travronden.se/nyheter/v...-tidiga-tankar
MorganL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 19:56   #43
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 657
Sharp$: 12772
Standard

Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 20:39   #44
 
Reg.datum: jan 2020
Inlägg: 12
Sharp$: 247
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.

Jag håller i stort sett med dig men gillar att ha med statistik som verktyg tex när systemet måste bantas kvartöversexton...
Eller för att kolla upp "fakta". Tex läste jag någonstans att kusk X är vass på hemmabana men usel borta.
Det var ganska lätt motbevisat med statistik...

Får man önska någon lycka till med sitt spel eller är det "skitbong" som gäller?
MorganL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 20:54   #45
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

https://www.jokersystemet.se/t/RwhagsGcbuwj

avd1. Magnus låter mycket nöjd och lämnar nästan klartecken på sin uppsittning. Hästen står hårt inne i loppet men är han så bra som Magnus påpekar och som Oskar Berglund låter väldigt uppåt på. Spåret är inte optimalt men hästen verkar mogen och bör klara detta. Men den går upp i klass så därför valde jag att gardera. NR 10 var med i derby kvalet senast och verkar ha fin form, Torbjörn är påställd 4 procent.

avd2. Här tar nr 1 spets och Magnus ville prova den där så favoriten är illa ute. Min vinnare är överlägsen dessa och i dessa lopp är det fördel för bakspåren. Jag vet faktiskt inte när Unique möte så här enkelt senast? På gävle svepte man fältet 700 kvar och vann med 100 meter. Nu är det ännu lättare emot. Storform i stallet dessutom 19 procent. Jisses den tar vi betalt för.

avd3. Daniel Olsson har tagit ledningen i 95 procent av sina lopp och hans uppsittning NR 3 har tagit ledningen 6 ggr och vunnit 5 den enda gången han förlorade gav han sig motvilligt mot Nero Maximus och en sådant djur ser vi inte här. 16 procent.

avd4. Spikfaks är jättebra och imponerar, hade ett liknande läge senast och avancerade sig till spets sedan var det inte mycket till lopp kan bli samma här men jag tycker han är lite väl för stor favorit. Jag målar och hoppas att kunna fälla honom blir ju fin utdelning om han bränner. Passa Minessa i kallis loppet hon vann Sto SM i fjol på ett imponerande vis. 0 procent nu..

avd5. Valliant Dream laddar och leder länge om man väljer att köra där. Skor på nu är litet minus men kort upplopp på hagmyren. Nr 6 är också en finne som gör bra lopp hela tiden. Den utav 2 och 6 som tar spets lär leda väldigt länge.. Pleasure For Cash är grym men läget är som det är... Meritt är också en tanks som lär göra ett bra lopp.

avd6. Omgångens bästa spik Missle Hill som bombar till spets. Spåret är bra på hagmyren och därifrån skall man slåss. Han har tagit längder på Antonio tidigare och gör det igen. 30 procent är riktigt bra trodde den skulle vara mer spelad.


avd7. Coogan får tiset 20 procent. Örjan tittade bara utåt senast och trodde han hade slagit ledaren men Coogan var kanske inte som bäst den dagen. Perfekt läge nu och är normalt en av två här. Vagabond gör gedigna lopp eftervarannat och är tidig igen. Electrikal Storm är snabb ut men går från de flesta positioner. Jag väljer att ändå blåsa på med lyxstreck ihopp om hög utdelning.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), Fagerdahlen (+10)

Senast redigerad av Klanke den 2020-09-12 klockan 14:53.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td