Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-06, 18:52   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

V-75 Hagmyren 12 september


Dags för Norrlands V75a igen. Nu utan en krona i jackpot. Då tappar atg kanske 50 miljoner i omsättning jämfört med de drygt 130 som omsattes på Jägersro. Ser väl annars ut som en mer spelintressant omgång jämfört med dom som kördes för 2 resp 3 veckor sedan på Solänget och Bergsåker.

I första ringades två in direkt. Oscar Berglunds tyskimport som har två raka och gick en bra tid sist när skorna rycktes och vann överlägset.
Nurmos Västerbo Pokerface är tillbaka och det är en högkapabel häst. Stod i under 3 ggr i derbyförsök 2018.

I avd 2 skickar Untersteiner Princess SW ända till Norrland för diamantsto försök. När man ser att den står närmast perfekt inne på 20 m tillägg förstår man varför . Måste vara en riktigt bra chans om resan går bra. Lopp i kroppen dessutom. Torskade i Kalmar mot Wild Love i comebacken.
Ringade även in Lotusathena på startvolten. När Oskar J rycker skorna på hästarna brukar det betyda rejält förbättrad prestation.

Avd 3 har jag för dålig koll på . Ser spelvänligt ut. Berghs Brunello Hall favorit? Två raka men verkligen inte i lopp som skrämmer i Visby och Östersund. Här får man läsa på en hel del.

Detsamma gäller kallblodsloppet avd 4. Spikfaks ? Står i alla fall väldigt bra inne ca 13 tkr från tilläggsgränsen.

Avdelning 5 påminner mycket om loppet på Bergsåker förra lördagen. Då vann Merritt. Bra läge igen och Pleasure For Cash som var favorit då ännu sämre spår nu. Sen får man väl gissa statusen på Nurmos Global Winner som ju är högkapabel men inte startat sedan Östersunds V75 a i början av juni då den galopperade.

Mest anlitade spiken blir väl Milligans School i avd 6 . Spets och slut i Sundsvall open trot. Samma nu troligen mot sämre motstånd. Men flera bra hästar för 150 lax i förstapris.

Lite samma hästar som på Bergsåker även i avd 7. Då var Coogan favorit men Sir Henry P Hill vann. Båda med igen och Coogan fick bättre spår. Väldigt trevligt lopp detta. Vagabond Bi är den som går ner mest i klass. Gjorde det riktigt bra i Sundsvall open trot. Alone kommer från Jubileumspokalen till silverdivisionen.


Sammanfattningsvis en trevligare omgång än man trott när V75 skall köras i Norrland för 3e lördagen på 4 veckor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), Henkezan (+5), jomtien (+10), michael (+10), trance_error (+5), asgaya3141 (+3)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 01:31   #2
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9340
Standard

@Olle
Lär dig geografi innan du uttalar dig om norrlandsbanor!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 08:30   #3
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

@KalleKlut håller med
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 09:12   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Måndagsdragen

1) 1 Martin Tooma gör långresan i angeläget ärende.

2) 4 Marble Arch står bra till och har formen på topp.

3) 4 Brunello Hall gått bra hela sommaren och står perfekt inne.

4) Noll koll (här oxå ) ha,ha.

5) 5 Wingmaster. Repris ?

6) 1 Chianti. Chansstreck i stenhårt sprinterlopp.

7) 6 Vagabond Bi. Varennare med toppform. Har varit grym hela sommaren.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 09:43   #5
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
@Olle
Lär dig geografi innan du uttalar dig om norrlandsbanor!
Olle är välutbildad. Han kallar Hagmyren Norrlandsbana trots
att han vet att den inte ligger där. Allt norr om Eken är
Norrland för oss i Skåne. Hagmyren kallar vi alltså Norrlandsbana.
Och nu när jag kollar kompassen så visar den N åt det hållet.
N som i Norrland.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 10:10   #6
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 169
Sharp$: 741
Standard

Vad är det jag missar? Hagmyren ligger väl i Hudiksvall, som definitivt ligger i Norrland, rent geografiskt. Likaså Bergsåker och Solänget?
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 10:15   #7
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Mitt i geografidiskussionen bjuder jag på måndagförmiddagens enkelrad.

MARTIN TOOMA
UNIQUE JUNI
ONE KIND OF ART
SPIKFAKS
VALIANT DREAM
MILLIGAN’S SCHOOL
VAGABOND BI
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 10:24   #8
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av drn85 Visa inlägg
Vad är det jag missar? Hagmyren ligger väl i Hudiksvall, som definitivt ligger i Norrland, rent geografiskt. Likaså Bergsåker och Solänget?

Du missar inget.

Men det här med norr och söder ...

Det finns minst en Norrlandsbana som ligger söder om den mest nordliga icke-Norrlandsbanan.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 11:10   #9
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grant Visa inlägg
Olle är välutbildad. Han kallar Hagmyren Norrlandsbana trots
att han vet att den inte ligger där. Allt norr om Eken är
Norrland för oss i Skåne. Hagmyren kallar vi alltså Norrlandsbana.
Och nu när jag kollar kompassen så visar den N åt det hållet.
N som i Norrland.

Mvh Uffe
Det är jag också. Men jag påstår ändå att Skåne hör till Danmark
Saken är den att jag bor söder om Gävle som hör till Norrland men vad jag vet så ligger inte Romme i Norrland..

Jaja, nog om detta! Åter till travet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
basiak (+100)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 13:01   #10
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det är jag också. Men jag påstår ändå att Skåne hör till Danmark.
Det får du gärna göra. Så länge man inte skadar någon är det mesta OK.
Olle blir ständigt påhoppad för att han skriver Norrland och det tycker
jag är onödigt.

Mvh Uffe
__________________
"Why "ATGtillsammans" is a model for future lottery games"
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 13:18   #11
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
@Olle
Lär dig geografi innan du uttalar dig om norrlandsbanor!
Norrland är den nordligaste och till ytan största av Sveriges tre landsdelar och definieras traditionellt av nio landskap: Gästrikland, Hälsingland, Härjedalen, Jämtland, Medelpad, Ångermanland, Västerbotten, Norrbotten och Lappland.

Hudiksvall är Sveriges 79:e största tätort, den största tätorten i Hälsingland.

källa: wikpedia


Vad har jag missat?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Efterhandaren (+5), godisbilen (+5), jomtien (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 13:48   #12
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Norrland är den nordligaste och till ytan största av Sveriges tre landsdelar och definieras traditionellt av nio landskap: Gästrikland, Hälsingland, Härjedalen, Jämtland, Medelpad, Ångermanland, Västerbotten, Norrbotten och Lappland.

Hudiksvall är Sveriges 79:e största tätort, den största tätorten i Hälsingland.

källa: wikpedia


Vad har jag missat?
Jag är den förste att be om ursäkt! Jag räknade 1 lördag för mycket..

Det jag inte gillar är att du ofta skriver så att det uppfattas som nedsättande angående omgångarna på norrlandsbanorna.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 13:51   #13
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2713
Standard

Hagmyren ligger i Hudiksvall?
Hudiksvall ligger i Hälsingland?
Hälsingland ligger i Norrland?

Eller har jag missat något? Ärlig fråga!
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 14:19   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Jag är den förste att be om ursäkt! Jag räknade 1 lördag för mycket..

Det jag inte gillar är att du ofta skriver så att det uppfattas som nedsättande angående omgångarna på norrlandsbanorna.
Skäms KlutKalle. Olle redovisar fakta ang senaste V75 omgångarna och tolkar du det som negativt så är det din tolkning. Inget fel på geografi kunskapen.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 14:35   #15
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9340
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Skäms KlutKalle. Olle redovisar fakta ang senaste V75 omgångarna och tolkar du det som negativt så är det din tolkning. Inget fel på geografi kunskapen.
Varför skulle jag skämmas Handenefter?? Som jag skrev så ber jag om ursäkt för att jag räknade en Lördag för långt bakåt! (Romme)
Det är hans sätt att skriva om norrlandsbanorna som i många fall uppfattas som nedvärderande och som inte gillas av mig med flera. (Detta har dock ingenting att göra med denna tråd) Det var bara jag som hade för bråttom..

Som sagt så lägger vi ner nu och grottar oss i kommande omgång istället!
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 17:31   #16
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-07, 18:31
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 378,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 6 (7, 5)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 10, 11 (14, 7)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 7)
4: 4 Spikfaks (11, 6)
5: 1, 5, 12 (4, 2)
6: 2 Antonio Tabac (6, 3)
7: 6 Vagabond Bi (5, 3)

3x7x12x1x3x1x1 = 756 rader.
756 x 1 x 0,50 kr = 378,00 kr.
Totalt: 378,00 kr.
Rättningskod: SJF SHJ VVS
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 19:31   #17
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Varför skulle jag skämmas Handenefter?? Som jag skrev så ber jag om ursäkt för att jag räknade en Lördag för långt bakåt! (Romme)
Det är hans sätt att skriva om norrlandsbanorna som i många fall uppfattas som nedvärderande och som inte gillas av mig med flera. (Detta har dock ingenting att göra med denna tråd) Det var bara jag som hade för bråttom..

Som sagt så lägger vi ner nu och grottar oss i kommande omgång istället!
Oavsett vad man tycker om Norrlandstrav kan man väl få tycka det är lite konstig tävlingsplanering att köra V75 på tre banor inom drygt 20 mils avstånd längst Norrlandskusten på 4 lördagar. Till och med konstigare än om man kört V75 3 av 4 lördagar på Jägersro , Halmstad och Åby, för avståndet är större mellan dessa tre banor , två är storbanor och det finns väl vad jag vet betydligt fler hästar för V75 bara i Halmstad än på Solänget , Hagmyren och Bergsåker tillsammans .

Hade kanske också varit positivt för tränarna i den delen av Norrland om stordagarna spridits lite mer i kalendern jämfört med att köra alla dessa tre banors största dagar på 4 veckor. Solänget och Hagmyren har vad jag vet en V75 dag per år. Men utan att kolla har väl V75 loppen där som vanligt mest fyllts av hästar tränade någon annanstans .
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3), Migge (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-07, 20:26   #18
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Norrland är den nordligaste och till ytan största av Sveriges tre landsdelar och definieras traditionellt av nio landskap: Gästrikland, Hälsingland, Härjedalen, Jämtland, Medelpad, Ångermanland, Västerbotten, Norrbotten och Lappland.

Hudiksvall är Sveriges 79:e största tätort, den största tätorten i Hälsingland.

källa: wikpedia


Vad har jag missat?
Off Topic:


Minns skrönan från den tiden man kunde utläsa på registreringsskyltarna var
ifrån bilägaren hörde hemma geografiskt, Stockholmarna hade bokstäverna AA
Uppsala hade C.

Vid ett stoppljus stod en stockholmare AA på nummerplåten
och väntade på att ljuset skulle slå om
framför stod en bil med bokstaven C (Uppsala)
på nummerplåten

När rödljuset slog om till röd/gult (motsvarar gult idag) och den C registrerade
bilen fortfarande stod stilla, häver sig den stressade stockholmaren ut genom
sidofönstret och skriker för full hals;

”Väntar du på norrsken, l*ppj*vel?”

Tydligen har många en egen personlig geografisk uppfattning var Norrland
ligger, likt stockholmaren i ovan skröna.

Undrar om det inte var Kardemumma som drog historien en gång
i en tecknad variant i någon morgon el kvällstidning?
I dagens kränkthetskultur hade ovan skröna nog varit omöjlig att dra
som vits i media, samt troligtvis hade majoriteten missat att hela historien är dåtidens våldsamma drift med stockholmare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-09, 18:02   #19
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Dags för Norrlands V75a igen. Nu utan en krona i jackpot. Då tappar atg kanske 50 miljoner i omsättning jämfört med de drygt 130 som omsattes på Jägersro. Ser väl annars ut som en mer spelintressant omgång jämfört med dom som kördes för 2 resp 3 veckor sedan på Solänget och Bergsåker.

I första ringades två in direkt. Oscar Berglunds tyskimport som har två raka och gick en bra tid sist när skorna rycktes och vann överlägset.
Nurmos Västerbo Pokerface är tillbaka och det är en högkapabel häst. Stod i under 3 ggr i derbyförsök 2018.

I avd 2 skickar Untersteiner Princess SW ända till Norrland för diamantsto försök. När man ser att den står närmast perfekt inne på 20 m tillägg förstår man varför . Måste vara en riktigt bra chans om resan går bra. Lopp i kroppen dessutom. Torskade i Kalmar mot Wild Love i comebacken.
Ringade även in Lotusathena på startvolten. När Oskar J rycker skorna på hästarna brukar det betyda rejält förbättrad prestation.

Avd 3 har jag för dålig koll på . Ser spelvänligt ut. Berghs Brunello Hall favorit? Två raka men verkligen inte i lopp som skrämmer i Visby och Östersund. Här får man läsa på en hel del.

Detsamma gäller kallblodsloppet avd 4. Spikfaks ? Står i alla fall väldigt bra inne ca 13 tkr från tilläggsgränsen.

Avdelning 5 påminner mycket om loppet på Bergsåker förra lördagen. Då vann Merritt. Bra läge igen och Pleasure For Cash som var favorit då ännu sämre spår nu. Sen får man väl gissa statusen på Nurmos Global Winner som ju är högkapabel men inte startat sedan Östersunds V75 a i början av juni då den galopperade.

Mest anlitade spiken blir väl Milligans School i avd 6 . Spets och slut i Sundsvall open trot. Samma nu troligen mot sämre motstånd. Men flera bra hästar för 150 lax i förstapris.

Lite samma hästar som på Bergsåker även i avd 7. Då var Coogan favorit men Sir Henry P Hill vann. Båda med igen och Coogan fick bättre spår. Väldigt trevligt lopp detta. Vagabond Bi är den som går ner mest i klass. Gjorde det riktigt bra i Sundsvall open trot. Alone kommer från Jubileumspokalen till silverdivisionen.


Sammanfattningsvis en trevligare omgång än man trott när V75 skall köras i Norrland för 3e lördagen på 4 veckor.

För mig som tippare är det skönt att lämna dessa lätta spetsbanor att tippa på.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-09, 20:08   #20
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4689
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
För mig som tippare är det skönt att lämna dessa lätta spetsbanor att tippa på.
Så inga spets o slut på Lördag?
Melander är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-10, 08:32   #21
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Har ni någon känsla för lördagens V75 på Hagmyren?


Jens från omgången 2019
Jens Sjödén

1995 fick Hagmyren arrangera sin första V75:a. Då var det just den här veckan, vilken man sedan dess tävlat på vartannat år. Så här har det gått:
1995* 2 favoriter – 1 skräll – 68 011 kronor
1997 2 – 3 – 596 612 kronor (2 spetsvinnare)
1999 5 – 1 – 1 582 kronor (5)
2001 3 – 2 – 25 207 kronor (2)
2003 3 – 2 – 6 481 kronor (2)
2005 1 – 3 – 1 454 975 kronor (2)
2007* 4 – 1 - 9 636 kronor (2)
2009 2 – 2 - 50 186 kronor (3)
2011* 2 – 0 - 3 695 kronor (4)
2013 4 – 1 - 18 780 kronor (4)
2015 2 – 1 - 156 895 kronor (4)
2017 3 – 1 - 174 175 kronor (0)
*) Jackpotförstärkt omgång

39 procent favoritsegrar (33/84) – över snittet
21 procent skrällar (18/84) – under snittet
39 procent spetsvinnare (30/77) – under snittet
37 696 kronor medianutdelning

Senast redigerad av shasha den 2020-09-10 klockan 08:41.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-10, 10:37   #22
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
För mig som tippare är det skönt att lämna dessa lätta spetsbanor att tippa på.
Det är väl ungefär samma spetsfrekvens på Hagmyren som övriga banor, även om en del tror att Hagmyren genererar fler spetssegrar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 12:11   #23
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Tycker framförallt att avdelning 6 är den mest intressanta på V75 denna vecka. Jag tror att samtliga av 2 Antonio Tabac, 3 Milligan's School och 6 Missle Hill egentligen har lika stora chanser att vinna loppet – förutsatt att man lyckas ta sig till spets. Jag tror nämligen att det är spets och slut som gäller för de tre ekipagen här, men frågan är bara vem som tar sig dit – och hur kuskarna väljer att köra?

2 Antonio Tabac är medelsnabb ut första 200, men brukar gilla att överta ledningen om han blir slagen första biten. Jag utgår från att han kommer att köras i ledningen om han tar sig dit – och alltså inte kommer att släppa om någon ställer frågan utanför.

3 Milligan's School är också medelsnabb ut första biten. Jag är inne på att Milligan's School har den största styrkan i loppet och om han tar sig till ledning så vinner han hur enkelt som helst. Om någon svagare häst av någon anledning skulle ta sig till spets, typ 1 Chianti eller 5 From The Mine, så tror jag att 3 Milligan's School kommer att tugga ned dem i dödens. Det tror jag däremot inte att han lyckas med om 2 Antonio Tabac/6 Missle Hill tar sig till ledningen.

6 Missle Hill är också hyfsat snabb ut. Kommer han inte till spets initialt så vill han nog överta, men då är ju frågan om man kommer att släppt till ledningen? Varken 2 Antonio Tabac eller 3 Milligan's School kommer att släppa om de kommer till ledningen. Kommer 6 Missle Hill orka tugga ned 2 Antonio Tabac i dödens? Tvivlar på det.

Så allting handlar om hur kuskarna vill köra. Jag har velat fram och tillbaka och kommer egentligen inte fram till något jättevettigt. Men jag tror inte att 3 Milligan's School eller 6 Missle Hill kommer att ta en längd på 2 Antonio Tabac initialt i spetsstriden. Förutsatt att 2 Antonio Tabac verkligen laddas ordentligt och körs i ledningen så tror jag att det finns en överhängande sannolikhet för spets och slut från bricka två.

1 Chianti är hyfsat snabb ut, men jag tror att den torskar om den får 3 Milligan's School i dödens. 5 From The Mine är riktigt startsnabb, men kommer aldrig orka hålla hela vägen om den tar sig till spets. 4 Very Kronos har jag ingen känsla för alls. Dom övriga i loppet tror jag kommer att få för svårt för att runda allting.

Jag förutspår spets och slut för den som tar sig dit efter 700-800 meter – detta förutsatt att det inte blir någon extrem tokkörning där framme första biten. Frågan är bara vem?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+25)

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-11 klockan 12:20.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 12:24   #24
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Angående spetsstriden ovan så tror jag det står helt mellan 2 och 6.

Aldrig i livet att 3 tar en längd på 2 då dem är bredvid varandra, det finns inte på kartan.
6an däremot har dels spår långt ut (stor fördel på Bergsåker) och är otroligt snabb om den skickas iväg. Dessutom i toppform vilket alltid kan påverka startsnabbheten en liten del i positiv riktning.

Tror det är 70% chans för 6an i spets och 30% för 2an.
Den modige spikar nr 6 här, men Antonio är min favorithäst senare år så jag fegar och dubblar med denne
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 12:28   #25
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Jag är inne på att singla Missle Hill. Tror han blåser till ledningen. Sitter och funderar över kallblodsloppet. 75 % på Spikfaks är jäkligt mycket med tanke på spåret. Vinner om den kommer ut i tid, men det kan också bli dyrt att gardera. Just nu har jag bara råd med tre streck. Förmodligen så kommer procenten på favoriten att sjunka, men det beror ju på hur mycket den går ner också.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 12:57   #26
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är många som ska ladda från start, 70% spetschans för Missle låter väldigt optimistiskt. Kan bli solfjäder och allt möjligt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 13:12   #27
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Kort analys av samtliga lopp:

Enkelraden:
6 Helios di Quattro
4 Marble Arch
3 Bridge Jumper
4 Spikfaks
4 Merritt
2 Antonio Tabac
6 Vagabond Bi

Avd 1: Voltstart över 2140. Fördel för 6 Helios di Quatro och 7 Iceland Falls eftersom de har springspår. Innerspåret kan göra att 1 Martin Tooma lär komma rätt på det. 2 Naheed är en rejäl sort, men kommer inte spetsa intialt iallafall. 5 Västerbo Pokerface är fin. Jag tror att de på bakspår får det riktigt tufft att komma ikapp de på framspår.

Avd 2: Voltstart över 2140. Här ser jag egentligen bara tre potentiella alternativ:
– Antingen spetsar 1 B.W.T Devil eller 4 Marble Arch. Spets och slut.
– 11 Callmesally får en superstart från springspår på mellanvolten och lyckas ta sig fram utvändigt ledaren och vinner sedermera därifrån.
– 14 Unique Juni är bara bäst och rundar alltihopa sista 800 meterna.

Avd 3: Autostart över 2140. Otroligt öppet lopp, så jag tar många. Mina två förstahästar på grundkapacitet är 7 One Kind Of Art och 9 Global At Work. Jag tror dock att 3 Bridge Jumper sitter i spets efter 600 meter och leder länge därifrån. 4 Brunello Hall och 6 Shut Up And Dance kan komma rätt på det i den främre träffen och därifrån kan allting hända. Jag gillar också 2 Bo Diddley som är i fin form och gått bra tider på sistone.

Avd 4: 2140 volt för kallbloden. 4 Spikfaks är bara bäst och vinner detta lopp 7 gånger av 10. En superspik på de flestas system givetvis, men jag väljer att bygga in lite värde i mitt system och väljer istället att gardera denna. Jag tar tre hästar från mellanvolten. 6 Nordby Elde som gått bra tider på sistone, 10 Valle Hugo från springspår lär komma rätt på det och 12 S.T.C.C Faksen tas med på grundkapacitet. Jag tror att 15 Bol Brage står lite för tufft inne i loppet och får det nog svårt från 40 meters tillägg, men det är givetvis en skräll till låg procent om man är sugen på det.

Avd 5: 2140 auto i bronsdivisionen. Jag tycker egentligen att 12 Pleasure for Cash är den bästa hästen, men spåret säger rejält avslag. Kan den verkligen runda allting därifrån? Kanske det, men sannolikheten för det är nog rätt låg. 12 Pleasure For Cash kom fyra bakom 4 Merritt (som då startade från bricka 5 efter två nedstrykningar). Tvåa kom 6 Anything For You och trea kom 1 Kalashnikov. Jag streckar de två hästarna istället för 12 Pleasure For Cash. Jag tar också med 2 Valiant Dream (som står bäst inne i loppet), 5 Wingmaster (som lär bli den stora snackhästen), 7 Global Winner (som härdats i tuffa lopp, men som inte startat på ett tag) och 8 Zaffiro Roc (som har uppåtgående form).

Avd 6: 1640 auto i gulddivisionen. Som jag skrev tidigare på forumet så tror jag att det står mellan 2 Antonio Tabac, 3 Milligan's School och 6 Missle Hill. Den som tar sig till spets vinner. Jag tror att 3 Milligan's School är starkast på grundkapacitet, men jag tror att 2 Antonio Tabac och 6 Missle Hill har störst chans att nå spets. Inte säker på hur jag gör här, men jag tror att jag sträcker upp fingret i luften och spikar den jag får feeling för.

Avd 7: 2640 auto i silverdivisionen. Favorit är 6 Vagabond Bi. Jag tycker det är rätt favorit då den har god form och därtill är härdad på distansen. Jag lär nog spika denna. Som motbud gillar jag främst 4 Heading Reference och 10 Alone. 7 Sir Henry P. Hill slog både 4 Heading Reference och 5 Coogan senast. 12 My Dream Art gick fint senast och har fin form. Skrällbud till 1% i dagsläget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+30)

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-11 klockan 13:14.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 14:09   #28
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Daniel Berglund V75 Hagmyren lördag på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 14:26   #29
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Bästa hästarna?
Tror jag ska satsa på tre hästar som kanske inte står så bra till men som enl.
min uppfattning är de bästa i resp. lopp; och har bra chans till hyfsat rens!

1 Galileo Am (kanske ett lås här)
2 Unique Juni (troligen spik)
3 Global Winner (troligen spik)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 14:42   #30
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tror aldrig jag sett ett lopp med 15 hästar där den näst mest streckade står i 6%! SPIKFAKS ska vinna men 14 andra hästar utmanar och favoriten har ett möjligen stängt spår (?) Har spikat men det tål att funderas över.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 15:04   #31
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Många som missar att spår 1-3 auto är kraftigt missgynnade på Hagmyren. Bilen släpper tidigt på rakan och de invändiga hinner inte få upp farten.

Missle Hill... ja ni förstår. Fram med hammaren!
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 15:21   #32
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 668
Sharp$: 50086
Standard

Jens Sjödèn V75 Hagmyren lördag på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Claeskalas (+100)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 15:25   #33
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Många som missar att spår 1-3 auto är kraftigt missgynnade på Hagmyren. Bilen släpper tidigt på rakan och de invändiga hinner inte få upp farten.

Missle Hill... ja ni förstår. Fram med hammaren!
Kort upplopp är väl oxå en faktor att beakta. Katastrof banan Visby och Hagmyren är väl de Svenska 1000 m banor som sticker ut.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 17:41   #34
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 75
Sharp$: 1333
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kort upplopp är väl oxå en faktor att beakta. Katastrof banan Visby och Hagmyren är väl de Svenska 1000 m banor som sticker ut.
Yes, ett av Sveriges kortaste, 161 meter om jag minns rätt. Och detta blir ju också en plusfaktor på Missle Hill.
TravFans är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 17:54   #35
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Yes, ett av Sveriges kortaste, 161 meter om jag minns rätt. Och detta blir ju också en plusfaktor på Missle Hill.
Nja Missle Hill är väl ingen raket från start och tar nog inte piken. Men har ju mycket spring i benen och kanske bästa hästen. Men gynnas nog inte av kort upplopp med anfall sista 200.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:09   #36
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nja Missle Hill är väl ingen raket från start och tar nog inte piken. Men har ju mycket spring i benen och kanske bästa hästen. Men gynnas nog inte av kort upplopp med anfall sista 200.
Missle Hill inte en raket ut? I beg to differ. Nu är det kanske ett hack för lång ut på vingen men spetsade ju enkelt både i försöka och final på Elitloppet, dock i försöket försvann väl de två tuffast spets kandidaterna direkt men höll utan en såpass snabb häst på Cheif Orlando enkelt och i finalen hade inte Racing Mange en suck att hålla ut Missle Hill...
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:31   #37
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Missle Hill inte en raket ut? I beg to differ. Nu är det kanske ett hack för lång ut på vingen men spetsade ju enkelt både i försöka och final på Elitloppet, dock i försöket försvann väl de två tuffast spets kandidaterna direkt men höll utan en såpass snabb häst på Cheif Orlando enkelt och i finalen hade inte Racing Mange en suck att hålla ut Missle Hill...
Ok det beror lite på läge, kusk och motstånd oxå men kolla senaste starterna.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:38   #38
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ok det beror lite på läge, kusk och motstånd oxå men kolla senaste starterna.
Senast tror jag inte ens Örjan försökte skicka iväg mot spets från spåret längst ut. Har inte läst på vidare mycket då jag står över V75 men min spontana tanke är att From the Mine spetsar och att Lennartsson får överta tidigt!
Här lär finnas fler på forumet som läst på bättra, säkerligen även du så ta mina tankar med en nypa salt
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:53   #39
nh5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 46
Sharp$: 444
Standard

Rolig omgång, blir aningens öppnare också när varken Kihlström eller Goop är med och kör, någon som vet varför dom inte är med?
nh5 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:56   #40
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nh5 Visa inlägg
Rolig omgång, blir aningens öppnare också när varken Kihlström eller Goop är med och kör, någon som vet varför dom inte är med?
Goop kör väl fyra lopp på Vincennes imorgon. Örjan verkar köra fyra lopp på Bjerke imorgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nh5 (+10)

Senast redigerad av viking90 den 2020-09-11 klockan 18:58.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 18:58   #41
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av nh5 Visa inlägg
Rolig omgång, blir aningens öppnare också när varken Kihlström eller Goop är med och kör, någon som vet varför dom inte är med?
Goop kör i Frankrike. Örjan kör på Bjerke.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
nh5 (+10)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 19:33   #42
 
Reg.datum: jan 2020
Inlägg: 12
Sharp$: 248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Kort upplopp är väl oxå en faktor att beakta. Katastrof banan Visby och Hagmyren är väl de Svenska 1000 m banor som sticker ut.

Statistik-Jens kommenterar detta i sina tidiga tankar, take it or leave it :-) :
Citat:
Banan sticker ut genom att ha det kortaste upploppet av V75-banorna, 161 meter.
Många tror att det ger spetshästarna en stor fördel, men sambandet mellan upploppslängd och spetssegrar är svagt.
Jag har tagit en titt på alla banans omgångar sedan 1997. Totalt finner man 42 procent spetsvinnare, vilket är genomsnittligt.
https://spel.travronden.se/nyheter/v...-tidiga-tankar
MorganL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 19:56   #43
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 20:39   #44
 
Reg.datum: jan 2020
Inlägg: 12
Sharp$: 248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.

Jag håller i stort sett med dig men gillar att ha med statistik som verktyg tex när systemet måste bantas kvartöversexton...
Eller för att kolla upp "fakta". Tex läste jag någonstans att kusk X är vass på hemmabana men usel borta.
Det var ganska lätt motbevisat med statistik...

Får man önska någon lycka till med sitt spel eller är det "skitbong" som gäller?
MorganL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 20:54   #45
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

https://www.jokersystemet.se/t/RwhagsGcbuwj

avd1. Magnus låter mycket nöjd och lämnar nästan klartecken på sin uppsittning. Hästen står hårt inne i loppet men är han så bra som Magnus påpekar och som Oskar Berglund låter väldigt uppåt på. Spåret är inte optimalt men hästen verkar mogen och bör klara detta. Men den går upp i klass så därför valde jag att gardera. NR 10 var med i derby kvalet senast och verkar ha fin form, Torbjörn är påställd 4 procent.

avd2. Här tar nr 1 spets och Magnus ville prova den där så favoriten är illa ute. Min vinnare är överlägsen dessa och i dessa lopp är det fördel för bakspåren. Jag vet faktiskt inte när Unique möte så här enkelt senast? På gävle svepte man fältet 700 kvar och vann med 100 meter. Nu är det ännu lättare emot. Storform i stallet dessutom 19 procent. Jisses den tar vi betalt för.

avd3. Daniel Olsson har tagit ledningen i 95 procent av sina lopp och hans uppsittning NR 3 har tagit ledningen 6 ggr och vunnit 5 den enda gången han förlorade gav han sig motvilligt mot Nero Maximus och en sådant djur ser vi inte här. 16 procent.

avd4. Spikfaks är jättebra och imponerar, hade ett liknande läge senast och avancerade sig till spets sedan var det inte mycket till lopp kan bli samma här men jag tycker han är lite väl för stor favorit. Jag målar och hoppas att kunna fälla honom blir ju fin utdelning om han bränner. Passa Minessa i kallis loppet hon vann Sto SM i fjol på ett imponerande vis. 0 procent nu..

avd5. Valliant Dream laddar och leder länge om man väljer att köra där. Skor på nu är litet minus men kort upplopp på hagmyren. Nr 6 är också en finne som gör bra lopp hela tiden. Den utav 2 och 6 som tar spets lär leda väldigt länge.. Pleasure For Cash är grym men läget är som det är... Meritt är också en tanks som lär göra ett bra lopp.

avd6. Omgångens bästa spik Missle Hill som bombar till spets. Spåret är bra på hagmyren och därifrån skall man slåss. Han har tagit längder på Antonio tidigare och gör det igen. 30 procent är riktigt bra trodde den skulle vara mer spelad.


avd7. Coogan får tiset 20 procent. Örjan tittade bara utåt senast och trodde han hade slagit ledaren men Coogan var kanske inte som bäst den dagen. Perfekt läge nu och är normalt en av två här. Vagabond gör gedigna lopp eftervarannat och är tidig igen. Electrikal Storm är snabb ut men går från de flesta positioner. Jag väljer att ändå blåsa på med lyxstreck ihopp om hög utdelning.

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), Fagerdahlen (+10)

Senast redigerad av Klanke den 2020-09-12 klockan 14:53.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 20:57   #46
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MorganL Visa inlägg

Jag håller i stort sett med dig men gillar att ha med statistik som verktyg tex när systemet måste bantas kvartöversexton...
Eller för att kolla upp "fakta". Tex läste jag någonstans att kusk X är vass på hemmabana men usel borta.
Det var ganska lätt motbevisat med statistik...

Får man önska någon lycka till med sitt spel eller är det "skitbong" som gäller?
Tja men om kusk X är kass på hemmabana men kör en kanonhäst och vass på bortabana men kör en oduglig häst så är det ju lite besvärligt eller för att inte säga omöjligt att hitta en statistik som går att rygga. Nej mina vänner jag har spelat på trav i 50 år och alltid gått på mer eller mindre egna intryck och värderingar. Och jag har inte blivit miljonär men har haft och har en trevlig hobby delvis finansierad med spel utan statistik utvärdering.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 21:21   #47
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TravFans Visa inlägg
Många som missar att spår 1-3 auto är kraftigt missgynnade på Hagmyren. Bilen släpper tidigt på rakan och de invändiga hinner inte få upp farten.

Missle Hill... ja ni förstår. Fram med hammaren!

Blir väldigt intressant och se vart %-en slutar på, då alla tjänster går på den.
Den kommer jag försöka fälla, så klart. Sen är det inte Örre i sulkyn heller.
Hammaren blir kvar i verktygslådan
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 21:42   #48
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 2144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lögn, förbannad lögn och statistik (Jens)
Visst går det att tolka och vrida och vända på alla möjliga cenarion i travloppens förväntade resultat men det finns ju 588 parametrar att ta hänsyn till i varje unikt travlopp.
Statistik måste tas med sunt förnuft och en hel skopa salt. Statistik är ju gammal utvärdering och i min värld helt osannolikt i travspelets helt objektiva värld.
Tja, men om det nu finns över 20-års samlad statistik som säger att oavsett banans beskaffenhet så är dess spetsvinnare helt i paritet med den gemena. Så vad använder du då det sunda förnuftet till om inte backar ens något ifrån "katastrof-uttalandet/analysen"? Att sortera till "bämst när det gäller aka spiken64 osv" eller något att utgå/inte utgå ifrån?

Om inte minns fel så har bland annat Bosse Eklöf plussat big time för just banans beskaffenhet dito dess svängar som går att köra näst fullt i. Och jämför annars med exempelvis Momarken med veterligen marginal längsta upploppet men dito svängar som missgynnar (de som går samt attackerar ute i de mer yttre spåren) mer än Jägers sista så...och likväl kanske därav tenderar uppvisa spetsvinnare i något så när bra nära medel upploppslängden till trots.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+77)

Senast redigerad av Dalglish den 2020-09-11 klockan 21:58.
Dalglish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 22:14   #49
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dalglish Visa inlägg
Tja, men om det nu finns över 20-års samlad statistik som säger att oavsett banans beskaffenhet så är dess spetsvinnare helt i paritet med den gemena. Så vad använder du då det sunda förnuftet till om inte backar ens något ifrån "katastrof-uttalandet/analysen"? Att sortera till "bämst när det gäller aka spiken64 osv" eller något att utgå/inte utgå ifrån?

Om inte minns fel så har bland annat Bosse Eklöf plussat big time för just banans beskaffenhet dito dess svängar som går att köra näst fullt i. Och jämför annars med exempelvis Momarken med veterligen marginal längsta upploppet men dito svängar som missgynnar (de som går samt attackerar ute i de mer yttre spåren) mer än Jägers sista så...och likväl kanske därav tenderar uppvisa spetsvinnare i något så när bra nära medel upploppslängden till trots.

Ett ganska rejält krux med 20 års samlad statistik för travlopp är att det inte är särskilt mycket som är superrelevant efter 20 år. Knappast ens efter 10 år och delvis inte ens efter 5 år.

Att få fram ett underlag som både är tillräckligt relevant och tillräckligt stort är förvånande svårt. Betydligt svårare än vad t ex JS antyder.

Och det är ingen dålig sak ...
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-11, 22:29   #50
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 19
Sharp$: 2144
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Ett ganska rejält krux med 20 års samlad statistik för travlopp är att det inte är särskilt mycket som är superrelevant efter 20 år. Knappast ens efter 10 år och delvis inte ens efter 5 år.

Att få fram ett underlag som både är tillräckligt relevant och tillräckligt stort är förvånande svårt. Betydligt svårare än vad t ex JS antyder.

Och det är ingen dålig sak ...
Rimlig invändning. Alltjämt sannolikhet bättre med ett någorlunda digert underlag jämfört med de gravt förenklade slutledningarna utifrån typ tio körda lopp eller för den delen mindre man kan se inom trav-televisionen. Eller för den delen de som enligt ovan oavsett kvaliteten på det statistiska underlaget tenderar att rapetera upp frasen: "Lögn, förbannad lögn och statistik".
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joppe59 (+11), KalleKlut (+2)
Dalglish är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 01:23   #51
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9340
Standard

Enkelraden

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 02:22
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Naheed (5, 12)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 3 Bridge Jumper (7, 4)
4: 4 Spikfaks (6, 11)
5: 6 Anything for You (4, 12)
6: 3 Milligan's School (6, 2)
7: 6 Vagabond Bi (5, 4)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: NHK QDQ PKG
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 03:33   #52
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det är väl ungefär samma spetsfrekvens på Hagmyren som övriga banor, även om en del tror att Hagmyren genererar fler spetssegrar.
Är inte lika säker på det att Hagmyren är en spetsbana bara.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:08   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

Det var väldigt vad olika de tippar på ronden idag, Jens spikar - då är den överspelad enligt Berglund, Berglund har utgång på en enligt Jens väldigt överspelad. Idag är de verkligen inte överens.
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:12   #54
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 1 492
Sharp$: 15629
Standard

Mycket snack om annat än v75 på Hagmyren....!

Här kommer lite av mina tankar i varje avdelning:

V75-1: 10 Enge Eros (tobbe trollkarl kanske kan sansa sig då hästen har bra styrka för ett redigt slutvarv)

v75-2: 14 Uniqe Juni (klart bästa hästen....spikas)

v75-3: 5 Mellby Helios (gjorde det bra från spår 8 senast)

v75-4: 15 Bol Brage är väldigt underspelad......

v75-5: 4 Merrit (fattar inget..... spikbud till dessa %, luringen är Buzzy Beater)

v75-6: 3 Milligan (spets å slut...)

v75-7: 4 Heading Reference ( Bra spår i ett öppet lopp...)
elwiz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:24   #55
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

La in en liten komb på SvS igår kväll, jag är inte tillräcklig engagerad för att sitta invänta bästa oddsen så tyvärr har 3 av 4 spel bättre odds nu men sitter de så är jag nöjd oavsett...En komb där alla 4 spel måste sitta till ett totalodds av 219 satsat 60kr mycket ska till om alla 4 ska sitta så har även lirat dubblar runt om...

T3 Princess S.W 2,95, Likt olle tror jag inte Peter U har skickat upp en ensam häst 80 mil utan att de tror på chans, vågade dock inte gå fullt ut på Vinnare då jag tyckte Top3 oddset var helt ok!
V Brunello Hall 5.60, Bergh tränat och Lennartsson i sulkyn det måste ju vara en av de mest effektiva kombinationerna senaste året känns det som...
V Merrit 4,15, lirar nästan alltid Merrit känns det som och nu från ett riktigt bra läge borde den ha bra chans att vinna! De är väl finnen som kan ställa till det...
V Vagabond Bi 3,20, Snacka om att gå ner i klass, var rejält "uppanmäld" senast men gjorde det fullt godkänt som 5a i Sundsvall Open Trot trots att merparten av loppet travades i andra spår! Några hack ner i klass till nu!

Som vanlig lycka till alla och trevlig Lördag! Nu ska jag grotta ner mig i Stryktipset lite mer!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 08:48   #56
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Brunello och Princess ser ok ut men övriga marginella om bäst i min bok.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 09:02   #57
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Hur menar du nu?

Nu fattade jag:-)

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Brunello och Princess ser ok ut men övriga marginella om bäst i min bok.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 09:36   #58
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12817
Standard

Dagens stänkarvarningar

Under 10%. Åtminstone platskandidater.

Martin Tooma 9%
Wingmaster 4%
Chianti 4%
Island Life 2%
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 09:42   #59
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Hur menar du nu?

Nu fattade jag:-)
Svårt när stavningskontrollen inte vaknat än. Som bäst ska det såklart stå. 20ggr på svs på Bo Diddley nu, det är taget! 10ggr plats på Elsa Mearas på b365 också.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 10:05   #60
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Blir det surströmming i Hudik idag? Bolagssystemet:

1) 1,2,5,6,12 r10-7 (storfavoriten 2 har inte tjänat så mycket pengar nerigenom. Han kommer att springa in mycket i nuvarande låga klass. Ett tänkbart spikförslag. Innerspåren lär inte vara bra på Hudik - men 1 har rest långt för detta lopp. Garderar med några till)

2) 1,4,7,10,14 r5-8 (Westholm säger sig ha toppchans med 14. En möjlig spik. Untersteiner skickar upp 10 80 mil och har naturligtvis bra vinstchans. 3 tar ledningen och släpper.Det kan bli trafikproblem för de bättre stona därbak. Björn optimist med favoriten 4. 1 kommer med bra rad trots usla spår. 7 var bra vid vinsten näst senast och senaste skall glömmas)

3) 7 r3-4 (Nurmos har fått fart på 7, som vunnit tre av fyra starter i nya regin. Har nu fått framspår och körs mot ledningen, där 2 eller 3 befinner sig. Spikas)

4) 4,5,6,10 r2-15 (spåret kan fälla jättefavoriten 4 - hoppas jag för att få upp utdelningen. Tjomslands 10 har springspår och kan få en raketstart. 6 pilade till ledningen senast och höll hela vägen. Stoet 5 får bli lyxstreck)

5) 2,4,6,12 r1-7 (fyra ekipage höjer sig över mängden och streckas)

6) 6 r2-3 (elitloppshästen 6 pilar till ledningen - SoS)

7) 2,3,4,5,6,7,10,12 r11-9 (svårt att bena ut sista avdelningen. Mina förstastreck är 5 och 4)

Kostar 1600 kronor. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 10:37   #61
 
hakan11241s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 265
Sharp$: 3459
Standard

En fråga om lopp 2. Vet du att trean är startsnabb? Har inte läst det någon annanstans. i så fall läge att chansa bort nr 1 som blir instängd.
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 10:47   #62
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har kikat på klass 2 närmare en timme nu på förmiddagen. Har varit inne på både 2,3,4 som förstahäst under veckan. Nu har jag bestämt mig för Bridge Jumper som inte bara förstahäst utan som spik! Mellan raderna på Westholm i alla hans kommentarer så låter det inte som han tänkt ge order om att de ska strida hårt om spets, utan snarare att de siktar på rygg ledaren. Och efter att ha pluggat startsnabbhet tror jag även det blir svårt att stå emot trean även om de skulle vilja.

Bridge Jumper har aldrig bommat spets med öppet spår och har 5/6 i den positionen (stryk av fine Nero Maximus ifjol vår, långt före övriga då). Spetshästen i klass 2 med det facitet tränad av Redén, och 20%. Jag vet inte vad mer man kan begära. Om Örjan kört hade den väl stått i närmare 50%.

Kan bli en andraspik på Missle också till slut. 15: 8-3-2 sedan överfarten från USA, varav 10: 6-1-0 på distansen är helt enormt med tanke på vilka lopp den varit ute i. Går jag utanför blir det nog inte längre än till att dubbla med Milligans som också radar riktigt fina prestationer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 10:57   #63
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Tycker att det finns rejält med intressanta – och framförallt spelvärda – spikförslag i dagens omgång.

14 Unique Juni i avdelning 2. Överlägsen grundkapacitet. Kan runda allt. 19% just nu.
3 Bridge Jumper i avdelning 3. Spets och slut. 18%.
4 Spikfaks. Överlägsen grundkapacitet. Jag avstår att spika denna dock då jag tycker procenten är för höga. 75%.
2 Valiant Dream. Spets och slut. 17%.
6 Missle Hill. Spets och slut. 39%.
4 Heading Reference. Spets och slut. 13%.

Har verkligen velat fram och tillbaka, men har inte bestämt mig för vad jag ska spika ännu.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+5)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:01   #64
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Tycker att det finns rejält med intressanta – och framförallt spelvärda – spikförslag i dagens omgång.

14 Unique Juni i avdelning 2. Överlägsen grundkapacitet. Kan runda allt. 19% just nu.
3 Bridge Jumper i avdelning 3. Spets och slut. 18%.
4 Spikfaks. Överlägsen grundkapacitet. Jag avstår att spika denna dock då jag tycker procenten är för höga. 75%.
2 Valiant Dream. Spets och slut. 17%.
6 Missle Hill. Spets och slut. 39%.
4 Heading Reference. Spets och slut. 13%.

Har verkligen velat fram och tillbaka, men har inte bestämt mig för vad jag ska spika ännu.
Är med dig precis hela vägen på det här!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:16   #65
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Angående Princess S.W,V75-2:
PU anger skälet till att han sänder upp hästen till Hagmyren:

"- Det är ett bra sto som det ser bra ut med efter förra loppet. Det är svårt att hitta lämpliga lopp åt henne och det är därför jag skickar henne till Hagmyren på lördag. Jag vill att det ska vara bra pengar att köra om när hon startar. Spår fem ska inte vara några problem. Det blir inga ändringar, skor runt om, vanlig vagn och helstängt huvudlag, säger Peter Untersteiner."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:32   #66
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

B.W.T.Devil är min stora rysare i dag...

Spiken, den ena, sitter på One Kind Of Art...

Enge Eros, glömde jag nästan - kommer från Derbykval och det såg vi vad detta gjorde för min spik förra veckan, Rackham, som också varit ute i dessa kval som ger stärkt skalle! Kanske ingen spik, även om jag tänkt på det, så kanske i ett lås med någon...?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:37   #67
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Lurigt i många lopp idag, speciellt iom flera öppna spetsstrider...ska ta mig en "stänkare" om några timmar, så klarnar det kanske...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:43   #68
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tja men om kusk X är kass på hemmabana men kör en kanonhäst och vass på bortabana men kör en oduglig häst så är det ju lite besvärligt eller för att inte säga omöjligt att hitta en statistik som går att rygga. Nej mina vänner jag har spelat på trav i 50 år och alltid gått på mer eller mindre egna intryck och värderingar. Och jag har inte blivit miljonär men har haft och har en trevlig hobby delvis finansierad med spel utan statistik utvärdering.
Bra synounkter! Jag är ingen statistikföljare även om jag ibland kan ha "lite" nytta, t ex startsnabbhet. Man får inte överdriva all statistik, då hamnar man illa till. Finns nåt som heter EGNA ÖGON, det slår allt tycker jag.

En annan sak som jag aldrig ger mig på är överskattningen av tider. Skulle alla lopp köras på tid garanterar jag att 80-90 % av hästarna skulle sänka 1-3 sekunder. Nils Elfvings SELF EXPLOSIVE sprang 11.8 för ett tag sedan, i ledningen, tid som "egentligen" skulle ha räckt till seger i MÅNGA V75 lopp i stort sett varje vecka. MEN Givetvis skulle S.E. vara total chanslös i dom flesta av dom loppen, inte ens pallaspirant.
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:51   #69
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Eftersom jag alltid har känt mig som en liten kallblods expert så undrar jag varför 15.Bol Brage är så lite streckad
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:53   #70
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Eftersom jag alltid har känt mig som en liten kallblods expert så undrar jag varför 15.Bol Brage är så lite streckad
För att han står tufft inne i loppet. Spikfaks besegrade honom senast från lika start och står nu 20 meter bättre till. Hade de startat från samma volt hade det varit ett givet lås.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:55   #71
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
En fråga om lopp 2. Vet du att trean är startsnabb? Har inte läst det någon annanstans. i så fall läge att chansa bort nr 1 som blir instängd.
Jag lyssnade igår på en intervju på atg.se med Oskar J. Andersson. Han skulle köra mot ledningen. Hon har tidigare flera gånger spetsat - då från spår 1 och 2 - och vunnit. Vill inte ha rygg. Möjligen kan 5 ta ledningen. Favoriten 4 och övriga framspårshästar är inte startsnabba.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:55   #72
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
För att han står tufft inne i loppet. Spikfaks besegrade honom senast från lika start och står nu 20 meter bättre till. Hade de startat från samma volt hade det varit ett givet lås.
Tycker 75% är för mycket för min del på den favoriten
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 11:55   #73
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Landar nog i att spika Spikfaks trots procenten. Han ska bara vinna det där loppet och förmodligen tar han sig ut. Förhoppningsvis går alla emot också och han hamnar under 70 procent. Då är det bättre att spela faktor och exempelvis lira flerkupong om sådana som Naheed eller Missle Hill också skulle vinna.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:01   #74
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Har kikat på klass 2 närmare en timme nu på förmiddagen. Har varit inne på både 2,3,4 som förstahäst under veckan. Nu har jag bestämt mig för Bridge Jumper som inte bara förstahäst utan som spik!
Hur ofta vinner Daniel Olsson V75, eller ens lopp med prispengar över 50k?
Är i min mening inte bara tillfälligheter och som det brukar upprepas här i forumet så spelar vi inte bara häst utan ekipage. Loppet bör vara heltäckt med 3,4,7 och vill man spika sig ur det så väljer då jag någon av de andra två.
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:01   #75
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 12:39
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer


Avd
1: 1, 2, 8 (6, 5)
2: 14 Unique Juni (10, 4)
3: 3, 7 (4, 1)
4: 4, 15 (9, 6)
5: 4 Merritt (12, 2)
6: 2, 3, 6, 8 (1, 4)
7: 3, 4, 5, 6 (7, 11)

3x1x2x2x1x4x4 = 192 rader.
192 x 1 x 0,50 kr = 96,00 kr.
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:07   #76
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
För att han står tufft inne i loppet. Spikfaks besegrade honom senast från lika start och står nu 20 meter bättre till. Hade de startat från samma volt hade det varit ett givet lås.
Jag är inne på att gardera Spikfaks och då tar jag med Bol Brage. Kommer Spikfaks ut i tid så är loppet över, sitter den fast så kan Bol Brage skrälla.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:08   #77
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7928
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Hur ofta vinner Daniel Olsson V75, eller ens lopp med prispengar över 50k?
Är i min mening inte bara tillfälligheter och som det brukar upprepas här i forumet så spelar vi inte bara häst utan ekipage. Loppet bör vara heltäckt med 3,4,7 och vill man spika sig ur det så väljer då jag någon av de andra två.
Hur ofta, numera, kör Daniel Olsson V75 eller lopp med över 50k? Lätt att stirra sig blind på antal. Därmed inte sagt att DO är någon favoritkusk. Men många glömmer hur ofta Brännar-Björn m fl haussade ”toppkuskar” får köra ut bakvägen med betrodda hästar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:14   #78
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 115
Sharp$: 1241
Standard

1: 2
2: 1 3 4 10 11 14
3: 3 7 10
4: 4 6 10 12
5: 6 12
6: 6
7: 2 4 5 6 10

A hästar
Avd 2: 10
Avd 4: 4
Avd 7: 10
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:19   #79
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-2
3 körs mot ledningen. Jag skrev tidigare, att hon släpper - men jag tror inte att Oskar gör det. Hon har tidigare vunnit från ledningen och gillar inte att gå i ryggar. Idag är det första gången hon möter V75-motstånd. Tror dock inte hon räcker här.

14 tror Westholm benhårt på. Untersteiner skickar upp en häst - 10 - de 80 milen till Hagmyren. Klart hon har bra vinstchans. Erik säger, att 5 inte är en spik men skall streckas. 1 har äntligen fått framspår och med endast fyra konkurrenter på första volten bör hon hitta ut i slagläge. Favoriten 4 streckas tidigt enligt Björn. 7 stod på samma start senast som 4 som slog 7. Då fick 7 ett hopplöst lopp, som skall glömmas med tanke på hur bra hon var vid vinsten näst senast på Romme.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:27   #80
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Personligen tycker Milligan's School är en bättre häst än Missle Hill så kanske spikar den förstnämnda på mitt bolagssystem.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:28   #81
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Sen har jag lite skrock att avd 5-6-7 skall sluta med 6-6-6
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:41   #82
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Fick 28 ggr på Doctor Doxey Zenz på Svenska Spel. En häst som tidigare visat bra klass nog för att vinna ett sådant här lopp, som kan nå spets och som dessutom tävlar på hemmaplan. Rekommenderas.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:46   #83
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Ju mer jag tittar och vrider på det lutar det dock åt att Antonio Tabac kör sig till ledningen. Han sprang 09,5 på Hagmyren tidigare i år och gör han om den prestationen borde övriga få riktigt svårt att besegra honom.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 12:53   #84
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Hur ofta vinner Daniel Olsson V75, eller ens lopp med prispengar över 50k?
Är i min mening inte bara tillfälligheter och som det brukar upprepas här i forumet så spelar vi inte bara häst utan ekipage. Loppet bör vara heltäckt med 3,4,7 och vill man spika sig ur det så väljer då jag någon av de andra två.
Nu är det ju det här med statistik och att läsa den också. Olsson är en före detta toppkusk som säkert fortfarande duger så länge det inte är alltför trassliga uppgifter. En bra snabbstartare i klass 2 kan även ganska dåliga kuskar lotsa till seger. Plusset (förutom att han är ok att köra till att börja med) är att han fortfarande nog har lite respekt med sig trots att han inte är lika namnkunnig längre. Kuskarna vet ju vem han är, och de vet vem även vem som tränar hästen. Att köra loppet är ingen svår uppgift. En större fråga om hästen duger än om kusken duger enligt mitt sätt att se på det. Kan helt säkert putsa rekordet, men frågan är om det är tillräckligt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:19   #85
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Ju mer jag tittar och vrider på det lutar det dock åt att Antonio Tabac kör sig till ledningen. Han sprang 09,5 på Hagmyren tidigare i år och gör han om den prestationen borde övriga få riktigt svårt att besegra honom.
Jag är tveksam. På vilken annan bana som helst utom Hagmyren. Jag har gått igenom ett antal omgångar och lopp med autostart. Spår 2 verkar snudd på katastrofalt. Med ett litet förbehåll, att kusken fattar att han är på Hagmyren och kör därefter. Det troliga scenariot är nog 5-6 till spets, även om det inte verkar helt rökt från spår 3.

Det här innebär också att jag står över Jorma i avdelning 5 och förmodligen lastar på Erik A istället. Daniel W och Merritt kan väl inte utnyttja sitt utgångsläge...?

Senast redigerad av Stankarn den 2020-09-12 klockan 13:23.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:23   #86
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Fick 28 ggr på Doctor Doxey Zenz på Svenska Spel. En häst som tidigare visat bra klass nog för att vinna ett sådant här lopp, som kan nå spets och som dessutom tävlar på hemmaplan. Rekommenderas.
Inte en sportmössa.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:24   #87
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag är tveksam. På vilken annan bana som helst utom Hagmyren. Jag har gått igenom ett antal omgångar och lopp med autostart. Spår 2 verkar snudd på katastrofalt. Med ett litet förbehåll, att kusken fattar att han är på Hagmyren och kör därefter. Det troliga scenariot är nog 5-6 till spets, även om det inte verkar helt rökt från spår 3.
Ja och den spaningen lirar rätt bra med statistiken som Jensa lyfte fram på twitter.

http://www.bilddump.se/bilder/202009...226.96.239.jpg
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:40   #88
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spikfaks kommer ut direkt och körs mot ledningen - i spets efter 350 körda och sedan oslagbar, om felfri och frisk...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:42   #89
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

V4
Inlämnat: 2020-09-12, 14:42
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 14:45
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 9, 11, 14 (8, 5)
2: 2, 3, 5 (10, 1)
3: 8 Joker Boko (3, 9)
4: 2, 5, 11 (6, 1)

4x3x1x3 = 36 rader.
36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: SKJ THQ PCD
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:45   #90
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

V4
Inlämnat: 2020-09-12, 14:44
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 14:45
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Naughty Boy (3, 11)
2: 3, 5 (2, 10)
3: 1, 3, 5, 8 (9, 13)
4: 2, 5, 11 (6, 1)

1x2x4x3 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: RKG QHV XCH
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:45   #91
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag är tveksam. På vilken annan bana som helst utom Hagmyren. Jag har gått igenom ett antal omgångar och lopp med autostart. Spår 2 verkar snudd på katastrofalt. Med ett litet förbehåll, att kusken fattar att han är på Hagmyren och kör därefter. Det troliga scenariot är nog 5-6 till spets, även om det inte verkar helt rökt från spår 3.

Det här innebär också att jag står över Jorma i avdelning 5 och förmodligen lastar på Erik A istället. Daniel W och Merritt kan väl inte utnyttja sitt utgångsläge...?
Kanske, men Westholm kör rakt fram i andraspår och även om han blir överflyglad av sig From The Mine, bör han kunna hålla ut Missle Hill. Det är lite överskattat hur dåliga de innersta spåren är när det gäller 1640 meter. Så mycket fördel har man inte längre ut.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:50   #92
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hedströms första kuse för dagen pissade på motståndarna. Passa för tusan La Dama Futura i tredje om ni garderar det loppet!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25), Staketkusken (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:53   #93
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har aldrig förstått det här med att spel% skulle vara för högt. Om du har en favorit som vinner 5-7 ggr av 10 och står i runt 70% på ATG, så innebär det möjligtvis att denne är överspelad med runt 20% - detta är egentligen INGENTING med tanke på hur sällan man sätter V7. Om man sedan också betänker att man i sitt travliv troligtvis ALDRIG kommer sätta en storvinst som gör dig ekonomiskt oberoende, så varför då gardera en kuse som du egentligen tror stenhårt på? Vad förändrar din inställning på vinstvärderingen enkom för att kusen är en del överspelad - i längden kan jag nästan lova dig att du förlorar på att gardera slika storfavoriter gentemot att gardera dessa bara för höga andels%. Att spelvärdet inte är optimalt gör inte att den vinner mer sällan än din ursprungliga vinstvärdering. En favorit vinner ungefär 1 av 3, men detta är ALLA favoriter, oavsett utgångslägen, form, kusk, utrustning osv. osv. osv! En 70%, med bra parametrar, vinner såklart oftare än så...

Har mängder med gånger gått i fällan, innan jag bytte strategi - numera skiter jag nästan alltid i streck% och om dessa skulle vara lite för höga, OM jag verkligen tror på hästen, så klart! När det mesta också talar för en "smooth ride" till ledningen och sedan bestämma - ja då är det bara att hamra till!

Spikfaxs (hörs ju på namnet) är därmed en solklar spik i min bok...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:55   #94
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Dagens försök efter mkt velande fram och tillbaka:
1: 1,2,10
2: 14 Unique Juni
3: 3,4,7,11
4: 4,10
5: 2,12
6: 6 Missle Hill
7: 4,5,6,9,10,11

Tror eg. varken på Alone eller Vagabond Bi men Alone skriks ut överallt utom hos Sjödén och Vagabond Bi är ju rätt klar favorit ändå. Mitt drag i det loppet är annars Ribaude som också fick sig ett vinnarspel.
Lever farligt i avd 5 där jag tror mest på Pleasure for Cash trots läget. Lurigt med spår 2 för Valiant Dream men var ju grym bfro under Elitloppshelgen. Anything for You är nog en bättr häst men skor på nu. Jag spikade Merritt senast när den vann men nu är värdet mkt mindre. Tokskrällen i det loppet är annars Kaptah som jag gärna haft med men fick banta bort.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:55   #95
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Glömde en annan av mina storrysare idag - INTI BOKO! Blir körning i detta lopp och har en känsla av att denne kommer flygande långt ut i banan, trots det kort upploppet...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:56   #96
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Kanske, men Westholm kör rakt fram i andraspår och även om han blir överflyglad av sig From The Mine, bör han kunna hålla ut Missle Hill. Det är lite överskattat hur dåliga de innersta spåren är när det gäller 1640 meter. Så mycket fördel har man inte längre ut.
Hagmyrens startbilsstatistik ljuger inte.
Missle Hill visade i Elitloppet hur startsnabb han är. Antonio Tabac spelar i en annan division.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:00   #97
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Ska man spela streckspel så gäller det ju att hitta spikarna. Ibland är de man tror på stora favoriter och ibland är de direkta rensare. Anledningen till att jag vill gardera Spikfaks, som vinner om den kommer ut i tid, är just att den har ett så svårt läge och att konkurrenterna kommer försöka sätta den i säcken. Spikfaks är ju inte jättesnabb ur startgroparna och med 15 hästar till start, varav 10 på den volten, så ser det inte alls lätt ut att komma loss. Då vädrar jag skräll i loppet. Hade den haft ett öppet spår så hade jag singlat direkt.


Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Har aldrig förstått det här med att spel% skulle vara för högt. Om du har en favorit som vinner 5-7 ggr av 10 och står i runt 70% på ATG, så innebär det möjligtvis att denne är överspelad med runt 20% - detta är egentligen INGENTING med tanke på hur sällan man sätter V7. Om man sedan också betänker att man i sitt travliv troligtvis ALDRIG kommer sätta en storvinst som gör dig ekonomiskt oberoende, så varför då gardera en kuse som du egentligen tror stenhårt på? Vad förändrar din inställning på vinstvärderingen enkom för att kusen är en del överspelad - i längden kan jag nästan lova dig att du förlorar på att gardera slika storfavoriter gentemot att gardera dessa bara för höga andels%. Att spelvärdet inte är optimalt gör inte att den vinner mer sällan än din ursprungliga vinstvärdering. En favorit vinner ungefär 1 av 3, men detta är ALLA favoriter, oavsett utgångslägen, form, kusk, utrustning osv. osv. osv! En 70%, med bra parametrar, vinner såklart oftare än så...

Har mängder med gånger gått i fällan, innan jag bytte strategi - numera skiter jag nästan alltid i streck% och om dessa skulle vara lite för höga, OM jag verkligen tror på hästen, så klart! När det mesta också talar för en "smooth ride" till ledningen och sedan bestämma - ja då är det bara att hamra till!

Spikfaxs (hörs ju på namnet) är därmed en solklar spik i min bok...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:00   #98
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Hur ofta, numera, kör Daniel Olsson V75 eller lopp med över 50k? Lätt att stirra sig blind på antal. Därmed inte sagt att DO är någon favoritkusk. Men många glömmer hur ofta Brännar-Björn m fl haussade ”toppkuskar” får köra ut bakvägen med betrodda hästar.
Kusk är A och O på V75... Inget snack! En gammal sanning som håller år ut och år in!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:04   #99
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Eftersom jag alltid har känt mig som en liten kallblods expert så undrar jag varför 15.Bol Brage är så lite streckad
Läget är väl allt annat än bra va?
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:05   #100
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

För er som tänker spika Spikfaks:

Hur jag tänker från start? Ja, inte lär jag ta upp och släppa ut Spikfaks i alla fall. Fokus är att försöka hålla fast honom på innerspår, men det krävs ju att övriga gör sitt också. Spikfaks är en bra häst som kanske blir svårslagen om han tar sig ut, men bakom denne är Klack Nova ett tidigt bud, säger Magnus A Djuse.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:06   #101
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Fan är så sugen på att spika 2 Valiant Dream... Är det något Kontio trots mina åsikter om honom som överskattad kan är det att köra i spets...

Kan mycket väl vara spets och slut men att räkna på finska ekipage är ju som att spela lotto...

Men sugen är jag... Hur bedömer ni 2 Valiant Dream?

Min bästa spik är som många andra... Missle Hill! Tror det är klassblandning!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:07   #102
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
För er som tänker spika Spikfaks:

Hur jag tänker från start? Ja, inte lär jag ta upp och släppa ut Spikfaks i alla fall. Fokus är att försöka hålla fast honom på innerspår, men det krävs ju att övriga gör sitt också. Spikfaks är en bra häst som kanske blir svårslagen om han tar sig ut, men bakom denne är Klack Nova ett tidigt bud, säger Magnus A Djuse.
Klack Nova är ett skrällspikbud till och med... GRYM form och man funderade på att anmäla till SM... Då borde den stå sig jävligt bra här?
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:10   #103
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Fan är så sugen på att spika 2 Valiant Dream... Är det något Kontio trots mina åsikter om honom som överskattad kan är det att köra i spets...

Kan mycket väl vara spets och slut men att räkna på finska ekipage är ju som att spela lotto...

Men sugen är jag... Hur bedömer ni 2 Valiant Dream?

Min bästa spik är som många andra... Missle Hill! Tror det är klassblandning!
Det var min vinnare efter att jag slog upp startlistorna, men tvivlar mer och mer. Hästen tjänade snabba pengar efter förra vistelsen i Sverige och är ingen märkvärdig sort. Visst kan han dra på ordentligt i ledningen, men jag tror att hästarna som är mer betrodda bara är bättre. Men det kan gå, det är trots allt Jorma i spets men en ganska hygglig häst som trivs i den positionen.

Lägg där till att jag inte alls är säker på att han spetsar.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:14   #104
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Var sjutton hittar jag 2 Valiant Dreams finska starter?? Någon med länk?
Fattar noll finska...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:15   #105
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Det var min vinnare efter att jag slog upp startlistorna, men tvivlar mer och mer. Hästen tjänade snabba pengar efter förra vistelsen i Sverige och är ingen märkvärdig sort. Visst kan han dra på ordentligt i ledningen, men jag tror att hästarna som är mer betrodda bara är bättre. Men det kan gå, det är trots allt Jorma i spets men en ganska hygglig häst som trivs i den positionen.

Lägg där till att jag inte alls är säker på att han spetsar.
Hästen krigar ju som en tiger i spets och går säkert under 10 sista 500... Vem skall ta spets menar du? Hästen har ju till och med spetsat från bricka 1 i Örebro så jag tror den sitter i pik här...
Men han har ju bytt tränare och vissa säger att den var blek i starten innan medan andra hävdar att det kördes prepare med full spänst över mål?

Vill gärna se senaste loppen själv men hittar inte på finska sidor...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:18   #106
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Var sjutton hittar jag 2 Valiant Dreams finska starter?? Någon med länk?
Fattar noll finska...
https://veikkausmedia.fi/

sök på hästen i rutan "hevonen"

https://veikkausmedia.fi/?video=20200829_12_105 Senaste starten hittas via länken här tror jag om det blev rätt....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:19   #107
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Har aldrig förstått det här med att spel% skulle vara för högt. Om du har en favorit som vinner 5-7 ggr av 10 och står i runt 70% på ATG, så innebär det möjligtvis att denne är överspelad med runt 20% - detta är egentligen INGENTING med tanke på hur sällan man sätter V7. Om man sedan också betänker att man i sitt travliv troligtvis ALDRIG kommer sätta en storvinst som gör dig ekonomiskt oberoende, så varför då gardera en kuse som du egentligen tror stenhårt på? Vad förändrar din inställning på vinstvärderingen enkom för att kusen är en del överspelad - i längden kan jag nästan lova dig att du förlorar på att gardera slika storfavoriter gentemot att gardera dessa bara för höga andels%. Att spelvärdet inte är optimalt gör inte att den vinner mer sällan än din ursprungliga vinstvärdering. En favorit vinner ungefär 1 av 3, men detta är ALLA favoriter, oavsett utgångslägen, form, kusk, utrustning osv. osv. osv! En 70%, med bra parametrar, vinner såklart oftare än så...

Har mängder med gånger gått i fällan, innan jag bytte strategi - numera skiter jag nästan alltid i streck% och om dessa skulle vara lite för höga, OM jag verkligen tror på hästen, så klart! När det mesta också talar för en "smooth ride" till ledningen och sedan bestämma - ja då är det bara att hamra till!

Spikfaxs (hörs ju på namnet) är därmed en solklar spik i min bok...
Du kommer säkert att ha sju rätt oftare med det resonemanget. Men du kommer att förlora mer pengar på sikt. Visst kan du hoppas på att du har tur, men det är ju dumt att medvetet förlita sig på tur när man har möjligheten att förbättra sina egna odds.

Återbetalningen på V75 är 65 procent. Återbetalningen för bara sjurättspotten är 26 procent (det är relevant eftersom det är miljonutdelningen du är ute efter). Om du börjar ditt "systembygge" med att spika en favorit som är spelad på 70 procent av raderna men som du tror vinner 50 procent av gångerna är du nere på 18 procent återbetalning på sjurättsspelet som du måste "hämta ikapp" genom att slå marknaden i övriga sex lopp.

Låt säga att vi spelar varsitt V75-system varje vecka i fem år, 1000 rader var. I varje omgång spikar du din 70%-favorit med 50% chans att vinna. Jag spelar övriga elva hästar i detta lopp varje vecka och tar inte med favoriten. Vi kommer att ha rätt lika ofta. Men du har möjlighet att strecka fler hästar i övriga lopp eftersom jag redan inlett elva rader och du bara en. Jag tvingas spela elva gånger mer sparsamt i övriga lopp och du får sju rätt elva gånger oftare än mig under de här fem åren.

MEN har jag varit lika duktig som dig på att värdera hästarnas chanser i övriga lopp kommer jag ändå att sitta med dubbelt så mycket pengar från sjurättspotterna som dig. Därför är det viktigt att ta hänsyn till insatsprocenten kontra chansvärderingen. Och kanske väljer jag istället för att strecka övriga elva hästar i favoritloppet en spelvärd spik istället. Då kommer jag att ha ett ännu större övertag i slutändan.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:21   #108
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Ett möjligt scenario i guld är att 5 From The Mine som accelererar något oerhört efter 30-40 meter överflyglar Antonio Tabac och sedan släpper till Missle Hill...

Det ÄR klart mer gynnsamt att komma från spår 4, 5, 6 på Hagmyren...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:22   #109
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Naheed har varit ute i bakvarv. Vill gärna se den åt "rätt" håll också.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:29   #110
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
https://veikkausmedia.fi/

sök på hästen i rutan "hevonen"

https://veikkausmedia.fi/?video=20200829_12_105 Senaste starten hittas via länken här tror jag om det blev rätt....
Jag gillar vad jag ser.... Spets och slut!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:32   #111
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Hagmyren - Lopp 3, 2140m Auto
Head to head - Odds 1,00 om ingen av hästarna är prisplacerade.:
8 Joker Boko (1,69)
9 Carlos Amore

Hagmyren - Lopp 4, 2140m Auto
Vinnare:
11 Granetta (2,94)


Totalodds: 4,97
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:34   #112
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Du kommer säkert att ha sju rätt oftare med det resonemanget. Men du kommer att förlora mer pengar på sikt. Visst kan du hoppas på att du har tur, men det är ju dumt att medvetet förlita sig på tur när man har möjligheten att förbättra sina egna odds.

Återbetalningen på V75 är 65 procent. Återbetalningen för bara sjurättspotten är 26 procent (det är relevant eftersom det är miljonutdelningen du är ute efter). Om du börjar ditt "systembygge" med att spika en favorit som är spelad på 70 procent av raderna men som du tror vinner 50 procent av gångerna är du nere på 18 procent återbetalning på sjurättsspelet som du måste "hämta ikapp" genom att slå marknaden i övriga sex lopp.

Låt säga att vi spelar varsitt V75-system varje vecka i fem år, 1000 rader var. I varje omgång spikar du din 70%-favorit med 50% chans att vinna. Jag spelar övriga elva hästar i detta lopp varje vecka och tar inte med favoriten. Vi kommer att ha rätt lika ofta. Men du har möjlighet att strecka fler hästar i övriga lopp eftersom jag redan inlett elva rader och du bara en. Jag tvingas spela elva gånger mer sparsamt i övriga lopp och du får sju rätt elva gånger oftare än mig under de här fem åren.

MEN har jag varit lika duktig som dig på att värdera hästarnas chanser i övriga lopp kommer jag ändå att sitta med dubbelt så mycket pengar från sjurättspotterna som dig. Därför är det viktigt att ta hänsyn till insatsprocenten kontra chansvärderingen. Och kanske väljer jag istället för att strecka övriga elva hästar i favoritloppet en spelvärd spik istället. Då kommer jag att ha ett ännu större övertag i slutändan.

Förstår vad du menar men köper detta inte ändå! Det är inte ofta som det är +70% på V75 och är det då så att det råkar vara det någon gång och jag anser att denne bara vinner, trots att den är överspelad så spelar jag mot mig själv, om jag garderar. Jag är den förste att försöka fälla favoriten, men om man inte gör det varje gång så måste detta också ge utslag i längden, även om man räknar som dig... Och att vi skulle vara exakt lika duktiga på chansvärdering är ju bara en konstruktion, för det är vi inte - skulle vi köra ditt exempel med spik kontra 11 hästar så kan jag lova dig att jag smiskar dig under 5-50 år! Ingen normal spelare kan ge ett slikt handikapp!

Sedan håller jag med om att just denna chansvärdering och ranking utav ekipagen är det viktiga - fixar du spikarna så är det klart att jag måste sätta fler och större skrällar än dig, men jag gör det oftare. Hmm, ja okey - jag är kluven i detta, hehe!

MEN, det kan jag säga, precis som du säger, och det är att vinsterna kommer oftare om än inte den stora, ÄNNU, samt att spikarna sitter MYCKET oftare i år, sedan omläggning av taktik - sorterar klart säkrare bland både skrällar och storfavoriter nu...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:34   #113
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 312
Sharp$: 706
Standard

V75-1 A:2, 10 B:5, 12
V75-2 A:1, 10 B:4, 5, 9, 11, 12, 14
V75-3 4 Brunello Hall
V75-4 4, 5, 6, 8, 10, 11
V75-5 6 Anything for You
V75-6 6 Missle Hill
V75-7 A:4 B:5, 6

Minst 1 av 3 A
216 kr

Nu kör vi!
levin1891 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:35   #114
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Joker Boko var inte mycket att ha.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:35   #115
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Ett möjligt scenario i guld är att 5 From The Mine som accelererar något oerhört efter 30-40 meter överflyglar Antonio Tabac och sedan släpper till Missle Hill...

Det ÄR klart mer gynnsamt att komma från spår 4, 5, 6 på Hagmyren...
Och trots det är du helt övertygad om att Valiant Dream spetsar, från spår 2, bara för några minuter sedan?

Det är till att vara konsekvent....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:39   #116
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av Kgrh Visa inlägg
Du kommer säkert att ha sju rätt oftare med det resonemanget. Men du kommer att förlora mer pengar på sikt. Visst kan du hoppas på att du har tur, men det är ju dumt att medvetet förlita sig på tur när man har möjligheten att förbättra sina egna odds.

Återbetalningen på V75 är 65 procent. Återbetalningen för bara sjurättspotten är 26 procent (det är relevant eftersom det är miljonutdelningen du är ute efter). Om du börjar ditt "systembygge" med att spika en favorit som är spelad på 70 procent av raderna men som du tror vinner 50 procent av gångerna är du nere på 18 procent återbetalning på sjurättsspelet som du måste "hämta ikapp" genom att slå marknaden i övriga sex lopp.

Låt säga att vi spelar varsitt V75-system varje vecka i fem år, 1000 rader var. I varje omgång spikar du din 70%-favorit med 50% chans att vinna. Jag spelar övriga elva hästar i detta lopp varje vecka och tar inte med favoriten. Vi kommer att ha rätt lika ofta. Men du har möjlighet att strecka fler hästar i övriga lopp eftersom jag redan inlett elva rader och du bara en. Jag tvingas spela elva gånger mer sparsamt i övriga lopp och du får sju rätt elva gånger oftare än mig under de här fem åren.

MEN har jag varit lika duktig som dig på att värdera hästarnas chanser i övriga lopp kommer jag ändå att sitta med dubbelt så mycket pengar från sjurättspotterna som dig. Därför är det viktigt att ta hänsyn till insatsprocenten kontra chansvärderingen. Och kanske väljer jag istället för att strecka övriga elva hästar i favoritloppet en spelvärd spik istället. Då kommer jag att ha ett ännu större övertag i slutändan.



Om min storfavorit sitter i första avdelningen och som du dissat så är du borta direkt i väldigt stor omfattning, särskilt då jag väljer mina 70%-spikar med stor omsorg och inte spikar alla, rakt av...

Edit: Det jag vill ha sagt är att jag mer skulle köpt din tes, som säkerligen är riktig, spelteoretiskt, men inte fullt ut i verkligheten, är att om jag spikade ALLA 70%, rakt av - utan analys. Nu väljer jag dessa med omsorg, för ingen här inne kan väl påstå att alla 70% har lika stor möjlighet att segra?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)

Senast redigerad av Fulsprit den 2020-09-12 klockan 14:59.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:42   #117
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 15:38
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 210,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Naheed (5, 1)
2: 14 Unique Juni (4, 1)
3: 3, 4, 7 (5, 6)
4: 2, 4, 5, 6, 10, 12, 15 (11, 13)
5: 2, 4, 6, 12 (8, 7)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 5, 6, 10, 11 (3, 7)

1x1x3x7x4x1x5 = 420 rader.
420 x 1 x 0,50 kr = 210,00 kr.
Totalt: 210,00 kr.
Rättningskod: SDC WHS NMG
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:44   #118
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Inte hunnit läsa på denna omgång. Somnade på soffan igår under kriterieuttagningarna vilket var surt.

Dagens och faktiskt veckans första och enda spel blir på Lotusathena i avd 2. 50v/100 plats till 43/8.50. Ett spel jag gjorde redan i torsdags kväll. Skrev redan i söndags att jag gillar när Oscar J plockar av skorna på sina hästar ffg. Fick in en bra slant när han gjorde det på Luna Nera Doc den 31 juli och hoppas det ger samma effekt nu. Skulle han komma till spets och barfota runt om ffg hos honom ger rätt effekt tycker jag åtminstone att platschansen borde vara betydligt högre än oddset visar, men kan såklart också bli startgalopp eller att 1an spetsar och att den sen hamnar pyrt på det. Smäll man får ta i så fall.

Nästa lördag är det unionstravet har jag för mig så laddar nog krutet för kriteriehelgen om två veckor istället .

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fagerdahlen (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:46   #119
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och trots det är du helt övertygad om att Valiant Dream spetsar, från spår 2, bara för några minuter sedan?

Det är till att vara konsekvent....
Har ju nämnts 1000ggr, men man måste vara ruskigt startsnabb för att spetsa från innerspår på myren och riktigt snabb för att spetsa från andraspår, 7 o 8 är inte heller bra, men 3-6 är klart bäst och framförallt 4,5...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:54   #120
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Har ju nämnts 1000ggr, men man måste vara ruskigt startsnabb för att spetsa från innerspår på myren och riktigt snabb för att spetsa från andraspår, 7 o 8 är inte heller bra, men 3-6 är klart bäst och framförallt 4,5...
Charrua Forlan och Volstead har öppnat bra från spår ett och två på ”myren” över 1640 meter för att nämna några.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:54   #121
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och trots det är du helt övertygad om att Valiant Dream spetsar, från spår 2, bara för några minuter sedan?

Det är till att vara konsekvent....
Ja men det är ju olika hästar...? Väl?

I guld vimlar det av startsnabb kusar men ser inte någon trots förutsättningarna som ska ta spets av Valianten... Den har ju trots allt hållit ut på Örebro.

Vi talar om äpplen och päron... Eller har jag fel?
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:57   #122
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 15:56
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 588,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 10 (1, 12)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 10, 14 (11, 8)
3: 7 One Kind of Art (4, 3)
4: 4, 5, 6, 9, 10, 11, 12 (2, 15)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 12 (7, 10)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 6 Vagabond Bi (5, 4)

3x8x1x7x7x1x1 = 1176 rader.
1176 x 1 x 0,50 kr = 588,00 kr.
Totalt: 588,00 kr.
Rättningskod: WCH RHV ZMB
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:01   #123
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Charrua Forlan och Volstead har öppnat bra från spår ett och två på ”myren” över 1640 meter för att nämna några.
...visst finns det undantag, men generellt så är det svårt och har varit det länge, lika givet som det var svårt i Örebro förr, men även där fanns undantag...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:01   #124
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hehe, trodde det var ett fruntimmer denne Simon Wall, innan han kom fram i rutan, sedan blev jag bara förvirrad...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:02   #125
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Ja men det är ju olika hästar...? Väl?

I guld vimlar det av startsnabb kusar men ser inte någon trots förutsättningarna som ska ta spets av Valianten... Den har ju trots allt hållit ut på Örebro.

Vi talar om äpplen och päron... Eller har jag fel?
Innerspåret på Örebro är inte alls lika illa nuförtiden som innan de gjorde om.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:05   #126
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
...visst finns det undantag, men generellt så är det svårt och har varit det länge, lika givet som det var svårt i Örebro förr, men även där fanns undantag...
Jo, så är det. Men jag spelar på att Antonio Tabac gör som B.B.S.Sugarlight och spetsar från spår två och vinner. Tilläggas bör även att Fossens Bonus lyckades hålla ut Volstead från spår två respektive sex, för att dock sedan släppa denne förbi sig efter kurvan. Lyckas Westholm hålla ut favoriten idag kör han allt vad han kan mot ledningen och sedan beror det på hur bra hästen är för dagen. Om det scenariot givetvis.

Jag spelar dock på det och spikar Antonio Tabac. Det får bära eller brista, men jag går på min första tanke och sedan är den extra rolig när kollektivet går på Missle Hill eller streckar fyra hästar.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:07   #127
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hehe, trodde det var ett fruntimmer denne Simon Wall, innan han kom fram i rutan, sedan blev jag bara förvirrad...


::che ers:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+6)

Senast redigerad av Ace den 2020-09-12 klockan 15:08.
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:11   #128
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Lyckat skoryck på Silver Jossan i sto SM . Rekordsänkte 2,7 sekunder över aktuell distans och startmetod. Synd att man inte la en slant för den var ju bara 10 procentare.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:11   #129
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3180
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 16:08
V7 - endast utdelning vid 7 rätt
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 472,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (4, 9)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 2, 3, 4, 7, 10 (1, 5)
4: 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 (11, 15)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 6, 10 (5, 7)

9x1x5x7x1x1x3 = 945 rader.
945 x 1 x 0,50 kr = 472,50 kr.
Totalt: 472,50 kr.
Rättningskod: ZGL WHR PMJ
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10), heddari (+20)
asgaya3141 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:13   #130
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

V75
Inlämnat: 2020-09-12, 16:08
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 1 899,52 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 10 (12, 6)
2: 1, 3, 4, 7, 8, 10, 11, 14 (15, 5)
3: 3, 4, 7, 10 (1, 5)
4: 4, 5, 6, 12 (10, 11)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10 (12, 2)

4x8x4x4x1x1x7 = 3584 rader.
3584 x 1 x 0,50 kr = 1 792,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:18   #131
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Erik A i StigH-land. Det får bli spik i en avdelning och med på lappen i övriga.

Kuskförstärkningen i avdelning 2 är gigantisk.

Lycka till!


Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 5)
2: 1 B.W.T.Devil (4, 14)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 (11, 9)
4: 4, 5, 6, 10, 11, 12 (2, 15)
5: 6 Anything for You (4, 12)
6: 3, 4, 6 (2, 1)
7: 5, 6 (4, 10)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:19   #132
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg


Om min storfavorit sitter i första avdelningen och som du dissat så är du borta direkt i väldigt stor omfattning, särskilt då jag väljer mina 70%-spikar med stor omsorg och inte spikar alla, rakt av...

Edit: Det jag vill ha sagt är att jag mer skulle köpt din tes, som säkerligen är riktig, spelteoretiskt, men inte fullt ut i verkligheten, är att om jag spikade ALLA 70%, rakt av - utan analys. Nu väljer jag dessa med omsorg, för ingen här inne kan väl påstå att alla 70% har lika stor möjlighet att segra?

Om storfavoriten 2 vinner i första blir vi som garderat riktiga torskar. Jag har streckat 1,2,5,6 och 12. Men det tar bort många streck i andra avdelningar om 2 vinner.

Jag har sett 2 alltför lite för att spika. 1 har rest ända från Halmstad 80 mil och är i Hudik i angeläget ärende.

5 tror jag mycket på. En Nurmos-tränad häst som kommer från två raka vinster. 6 har springspår och Erik. 12 är härdad i V75 och streckas trots dåligt spår.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:20   #133
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Lycka till alla!
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:24   #134
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Jajemensan!!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:24   #135
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Riktigt bra start. 4%!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+7)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:24   #136
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Jaha, den jag trodde mest på och trodde skulle ta ledningen både vann och tog ledningen, men jag hade tagit bort den....
För utan galoppen var ju 2:an bäst i loppet tycker jag
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:25   #137
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Där gick luften ur den omgången.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:26   #138
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Fan, har sju hästar och spricker. Tar bort Iceland Falls på grund av att jag var säker på att antingen Helios di Quattro eller Martin Tooma sitter i ledningen. Givetvis galopperar Eriks och Persson sitter kvar.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:26   #139
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Där gick luften ur den omgången.
Var det inte tvärtom?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2), Ace (+5), fweewea (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:26   #140
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Tre Challengesystem:
1.
Alla utom Västerbo Pokerface
Alla utom Marble Arch
Allt utom One Kind Of Art
Alla utom Spikfaks
Alla utom Merritt
Alla utom Milligan's School och Missle Hill
Alla utom Coogan och Vagabond Bi

2.
Alla utom Naheed och Västerbo Pokerface
Alla utom Marble Arch
Alla utom One Kind of Art
Spikfaks
Alla utom Merritt
Alla utom Milligan's School och Missle Hill
Alla utom Coogan och Vagabond Bi

3.
Alla utom Naheed och Västerbo Pokerface
Alla utom Marble Arch
Alla utom One Kind of Art
Alla utom Spikfaks
Alla utom Merritt
Missle Hill
Alla utom Coogan och Vagabond Bi
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:27   #141
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Om storfavoriten 2 vinner i första blir vi som garderat riktiga torskar. Jag har streckat 1,2,5,6 och 12. Men det tar bort många streck i andra avdelningar om 2 vinner.

Jag har sett 2 alltför lite för att spika. 1 har rest ända från Halmstad 80 mil och är i Hudik i angeläget ärende.

5 tror jag mycket på. En Nurmos-tränad häst som kommer från två raka vinster. 6 har springspår och Erik. 12 är härdad i V75 och streckas trots dåligt spår.

Faan, vad surt - länge sedan jag var besviken på mig själv och mitt system! Denne borde man haft med med den formen den är i och läget... 1, 2, 5, 10 och 12...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:27   #142
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Var det inte tvärtom?
Nej. Då hade jag skrivit det.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:29   #143
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Usel kuskinsats av Magnus Djuse när han stack på bortre lång. Det förstår alla som förstår trav. Iceland Falls fick gratis lucka när helst ekipaget då ville.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7), drn85 (+5)
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:33   #144
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nej. Då hade jag skrivit det.
Vad har du emot högre utdelning?
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:36   #145
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

V5
Inlämnat: 2020-09-12, 16:35
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 17:05
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7 (1, 6)
2: 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12, 14, 15 (2, 3)
3: 4, 6 (12, 2)
4: 1, 3 (6, 2)
5: 8 Raja Ribb (6, 10)

3x9x2x2x1 = 108 rader.
108 x 1 x 1,00 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: TFF NHV WMJ
Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:39   #146
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Lite kassa odds men provar ett par hundra på en trevlig tvilling. Över 60 ggr insatsen om gudarna ler mot mig....


Hästar
3, 4, 10, 14
Utgångshästar
1 B.W.T.Devil

4 x 50,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:42   #147
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg


Om min storfavorit sitter i första avdelningen och som du dissat så är du borta direkt i väldigt stor omfattning, särskilt då jag väljer mina 70%-spikar med stor omsorg och inte spikar alla, rakt av...

Edit: Det jag vill ha sagt är att jag mer skulle köpt din tes, som säkerligen är riktig, spelteoretiskt, men inte fullt ut i verkligheten, är att om jag spikade ALLA 70%, rakt av - utan analys. Nu väljer jag dessa med omsorg, för ingen här inne kan väl påstå att alla 70% har lika stor möjlighet att segra?

Nej, så klart finns det 70%-favoriter som är rimliga att spika. Det jag bemötte var påståendet att det var värt att spika en 70% som vinner 50% av gångerna. Så det var så klart ett teoretiskt resonemang, men tycker att det illustrerar varför det ofta är värt att vara kritisk mot de stora favoriterna som många spikar av bara farten.

Min erfarenhet av de fem månader som varit sen jag "återvände" till travet i övriga samhällets pandemiuppehåll är att merparten av V75-hästarna som varit streckade 70% och över varit klart överspelade. Undantag som jag kommer på så här på rak arm: Attraversiamo på Umåker, Don Fanucci Zet och Double Exposure på Solvalla (var iofs ännu mer spelad), Odd Herakles och Vaduz Wise As på Bergsåker. Sedan har ju så klart en del hästar vunnit trots att de sannolikt var överspelade, såsom Unoicsdue Gnafa i Halmstad och Viken's High Yield i Gävle.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:43   #148
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Jörgen Westholm är totalt omöjlig att räkna på. När man tar bort honom för han är opålitlig, då vinner han 5 lopp på raken, och spikar man honom har han fingertoppskänsla som hulken med grillvantar. Får se hur det går idag.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:46   #149
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Vad har du emot högre utdelning?
Det handlar väl helt och hållet om vilka hästar man har på systemet. Jag vet då ingen som hellre tar sex rätt än sju, gör du?
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:46   #150
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Varför släppte inte Oskar J till Stefan Persson? Gick redan alldeles för fort. Tror platschansen varit god då :(
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:46   #151
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Westholm har kul just nu. Raketkusk!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:47   #152
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Härligt! Den hästen kördes i alla fall inte bort av kusken.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:47   #153
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Varför släppte inte Oskar J till Stefan Persson? Gick redan alldeles för fort. Tror platschansen varit god då :(
3 segrar alla från Ledningen plus Barfota runt om andra gången. Klart han ska prova
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:47   #154
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte min dag - denna plockade jag bort efter förmiddagens rensning av systemet...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:47   #155
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Riktigt bra start i dag.

Börjar med en 4%-are och sedan sitter en av mina utgånghästar. Ser riktigt bra ut nu för både mitt stora reducerade spel enligt nedan – men också en mindre kupong:



V75
Inlämnat: 2020-09-12, 14:51
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 18,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7 (1, 12)
2: 1, 11, 14 (4, 10)
3: 3, 4 (7, 1)
4: 4 Spikfaks (6, 11)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 6 (5, 10)

3x3x2x1x1x1x2 = 36 rader.
36 x 1 x 0,50 kr = 18,00 kr.
Totalt: 18,00 kr.
Rättningskod: PCB XHZ VCF
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7), MikaF (+5), shasha (+10)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:48   #156
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Vi får se om Erik A kan få in en vinnare idag, från spets....

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 10 (5, 9)
2: 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 15 (2, 8)
3: 6 Anything for You (4, 12)
4: 3, 4, 6 (2, 1)
5: 4, 5, 6 (10, 7)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:48   #157
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Varför släppte inte Oskar J till Stefan Persson? Gick redan alldeles för fort. Tror platschansen varit god då :(
Han höll vad han lovade iaf. Udda körning av Persson som visste att han får svar men ändå ska mörda sig själv och ledaren och ge upp loppet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:48   #158
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

V5
Inlämnat: 2020-09-12, 16:47
SistaStallskriket andelsspel 49 andelar
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 17:05
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7, 10 (2, 1)
2: 4, 5, 12 (10, 6)
3: 2, 4, 6, 9, 12 (10, 1)
4: 6 Missle Hill (3, 2)
5: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12 (9, 2)

4x3x5x1x8 = 480 rader.
480 x 1 x 1,00 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:48   #159
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Läs!


Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Jörgen Westholm är totalt omöjlig att räkna på. När man tar bort honom för han är opålitlig, då vinner han 5 lopp på raken, och spikar man honom har han fingertoppskänsla som hulken med grillvantar. Får se hur det går idag.

Westholm är ganska bra på att ge korrekt info om sina kusar. Har hänt två ggr i rad nu på riksspelet. I onsdags Gardner Shaw och nu Unique Juni.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:49   #160
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Varför släppte inte Oskar J till Stefan Persson? Gick redan alldeles för fort. Tror platschansen varit god då :(
LOTUSATHENA trivs bäst i spets, tror jag att jag hörde.
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:49   #161
 
Staketkuskens avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 329
Sharp$: 2929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Varför släppte inte Oskar J till Stefan Persson? Gick redan alldeles för fort. Tror platschansen varit god då :(
Han följde reglementet och gav inte bort ledningen Heder för det
Staketkusken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:49   #162
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

V5
Inlämnat: 2020-09-12, 16:26
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 17:05
Kostnad: 75,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7 (1, 6)
2: 4, 5, 10, 12, 15 (6, 11)
3: 12 Pleasure for Cash (4, 6)
4: 6 Missle Hill (3, 2)
5: 4, 5, 6, 10, 11 (7, 3)

3x5x1x1x5 = 75 rader.
75 x 1 x 1,00 kr = 75,00 kr.
Totalt: 75,00 kr.
Rättningskod: PBJ WHR QMJ

agmyren - Lopp 6, 2140m Volt
Placering - Topp 3:
T3 14 Unique Juni (1,68)

Hagmyren - Lopp 7, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 4 Brunello Hall (1,82)

Hagmyren - Lopp 9, 2140m Auto
Placering - Topp 3:
T3 4 Merritt (1,85)

Hagmyren - Lopp 10, 1640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 3 Milligan's School (1,87)

Hagmyren - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 6 Vagabond Bi (1,54)


Totalodds: 16,29
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:50   #163
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
3 segrar alla från Ledningen plus Barfota runt om andra gången. Klart han ska prova
Inte med facit i hand, hehe, men håller med dig - varför annars rycka dojjorna?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:51   #164
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Grattis grön kusk var ju tydligen klar från stallet.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:52   #165
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Grattis grön kusk var ju tydligen klar från stallet.
Japp! Westholm skötte sig bra och det var ju klädsamt av Magnus A. Djuse att erkänna bortkörningen i första loppet, men tyvärr så hjälper inte det när man spikat.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:52   #166
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Titta, där körde Westholm till vinst. Bara för jag hade 7 hästar i det här loppet istället för i första. Rätt åt mig.

Var det inte Stenmark som sa att ju mer han tränade desto mer "tur" hade han? Det gäller inte när man spelar på trav.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:53   #167
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Erik A i StigH-land. Det får bli spik i en avdelning och med på lappen i övriga.

Kuskförstärkningen i avdelning 2 är gigantisk.

Lycka till!


Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 5)
2: 1 B.W.T.Devil (4, 14)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10 (11, 9)
4: 4, 5, 6, 10, 11, 12 (2, 15)
5: 6 Anything for You (4, 12)
6: 3, 4, 6 (2, 1)
7: 5, 6 (4, 10)

Kuskförstärkningen i avdelning 2 är gigantisk.

Vad hjälpte det? Djuse hade nog fortfarande galoppen med Naheed i tankarna.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:53   #168
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5215
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Det handlar väl helt och hållet om vilka hästar man har på systemet. Jag vet då ingen som hellre tar sex rätt än sju, gör du?
Okej, hade förstått dig bättre om du skrivit "där gick luften ur mitt system"
istället för omgången.

Gillar sju rätt och känner ingen som hellre har sex....(rätt)..

Senast redigerad av Ace den 2020-09-12 klockan 16:00.
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:53   #169
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Han följde reglementet och gav inte bort ledningen Heder för det

Vilken del i reglementet då? Han hade ju garanterat fått en bättre placering om han släppt spets.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:54   #170
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Han höll vad han lovade iaf. Udda körning av Persson som visste att han får svar men ändå ska mörda sig själv och ledaren och ge upp loppet
Ja, det var surt. Var ju inte den tryckaren man hoppats på direkt när man satt med ett lir till finfint odds och när första hindret, att komma till spets, klarats av.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:55   #171
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Visst är det så!


Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Grattis grön kusk var ju tydligen klar från stallet.
Lekte hem det men gynnades av det hårda tempot. Får tacka Stefan Persson.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:55   #172
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-09-12, 16:08
V7 - endast utdelning vid 7 rätt
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 472,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (4, 9)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 2, 3, 4, 7, 10 (1, 5)
4: 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 (11, 15)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 6, 10 (5, 7)

9x1x5x7x1x1x3 = 945 rader.
945 x 1 x 0,50 kr = 472,50 kr.
Totalt: 472,50 kr.
Rättningskod: ZGL WHR PMJ
Ser bra ut hittills. Du har bra streckat i de nästa två avdelningarna. Nu håller vi tummarna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:55   #173
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av valo Visa inlägg
Westholm är ganska bra på att ge korrekt info om sina kusar. Har hänt två ggr i rad nu på riksspelet. I onsdags Gardner Shaw och nu Unique Juni.
Synd att han inte kan lämna samma info om på vilken nivå han kommer att köra.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:56   #174
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Inte med facit i hand, hehe, men håller med dig - varför annars rycka dojjorna?

Visste jag i efterhand hur jag skulle spelat skulle jag ha 7 rätt varje vecka
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 15:59   #175
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Han höll vad han lovade iaf. Udda körning av Persson som visste att han får svar men ändå ska mörda sig själv och ledaren och ge upp loppet
Stefan Persson har blivit bättre efter att han fokuserade på körningarna.

Men han är ju fortfarande inte bra. Han skulle nog kunnat gjort bättre ifrån sig i både avdelning 1 och 2.....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:00   #176
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Okej, hade förstått dig bättre om du skrivit "där gick luften ur systemet"
istället för omgången.

Gillar sju rätt och känner ingen som hellre har sex....(rätt)..
Jag ville koppla grepp om omgången genom att spika i de två första loppen och skaffa fördel mot spelarkollektivet, även om jag kände att jag inte har rätt koll på favoriten. Nu hade han ju vunnit om han hushållat med krafterna och därmed gick luften ur. Jag uttalar mig aldrig för spelarkollektivets räkning utan för min egen.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:01   #177
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Synd att han inte kan lämna samma info om på vilken nivå han kommer att köra.
Nåja.

Idag slapp han både Goop och Kihlström (kanske nån fler toppkusk också), betydligt större chans då att ingen lurar upp honom på läktare.

Dessutom är det väl nästan hemmabana idag?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:01   #178
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av abborre Visa inlägg
Visste jag i efterhand hur jag skulle spelat skulle jag ha 7 rätt varje vecka
“A gambler never makes the same mistake twice. It’s usually at least five or more times.”
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+5)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:03   #179
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Westholm


Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Synd att han inte kan lämna samma info om på vilken nivå han kommer att köra.
Nästa tre hästar verkar vara platsaktuella. Vi får utvärdera senare...kanske någon vinner? Global At Work? Tycker Westholm är rätt modig när han kör
"bra hästar". Lär försöka med Antonio Tabac. Ska bli intressant att se start-
momentet där. Tror han kan ta ledningen trots Missle Hill
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:04   #180
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag ville koppla grepp om omgången genom att spika i de två första loppen och skaffa fördel mot spelarkollektivet, även om jag kände att jag inte har rätt koll på favoriten. Nu hade han ju vunnit om han hushållat med krafterna och därmed gick luften ur. Jag uttalar mig aldrig för spelarkollektivets räkning utan för min egen.
Du uttalar dig väl alltid för spelarkollektivets räkning?

Tips till er andra: Om man inte hittar några andra spikar än de 2-3 som är mest streckade i omgången kan man lika gärna stå över.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+2), Ace (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:04   #181
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Skippade V75 då jag inte trodde på hög utdelning

Har investerat 48kr på V5 dock

V5
Inlämnat: 2020-09-12, 16:06
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 17:05
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7, 10 (1, 2)
2: 4 Spikfaks (12, 6)
3: 2, 4 (4, 2)
4: 6 Missle Hill (4, 3)
5: 3, 4, 10 (6, 5)

4x1x2x1x3 = 24 rader.
24 x 2 x 1,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: VMK VHZ RMD
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:04   #182
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Då går vi över på de vinstgivande spelen i stället - One Kind Of Art, första vinnarspelet. KÖÖRRR!!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:08   #183
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

BRA DRIVET LILLE DANIEL!!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:09   #184
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

3 av 3 såhär långt. Synd att inte Shut Up And Dance på 3% fick vinna dock.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:09   #185
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Brunello kördes passivt efter galoppen, men avslutade bra som fyra. Passa i nästa start.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:09   #186
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Magnus A. Djuse...Hur är det med det mentala? Körningen i tredje spår luktade desperation efter tidigare galopper.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:10   #187
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Fy fasiken vad man hade hjärtat i halsgropen! Tog bort 6:an och 7:An precis före inlämning.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:10   #188
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Fan....det där skulle kunna ha slutat betydligt bättre.

Men grattis, Dan-Åke. Ser att du lärt dig en hel del från målstyrningarna i Frankrike....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:10   #189
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Se där, en spik vann i alla fall.

"The only man who makes money following the races, is the one who does it with a broom and shovel."
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:10   #190
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Inte min dag som sagt!

Oj, nu skrattar de och stojar, trots yvigt drivande/piskande!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:12   #191
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Daniel Olsson var ju tydlig med sin vinnare i "Vass eller Kass".
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:12   #192
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Robert Dunder din jävla såpa

Kör på hästen när du redan har nästan kommit förbi, sitt inte som ett stolpskott. Idiot

Senast redigerad av Dahle den 2020-09-12 klockan 16:15.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:13   #193
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Kallblodsloppet avgör nog utdelningen. Omgångens största favorit Spikfaks sågas av såväl spelvärde, spelarservice som travtjänsten som jättefavorit ser jag.

Spelvärde har den tom långt ner i sin rank av loppet (rank som grundar sig på spelvärde , inte vinstchans).

Hade inte storfavoriten torskat av 1 hade värdet varit mycket lågt inför avd 4, så shooters inlägg om att omgången dog efter avd 1 kunde nog inte vara mer fel
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:19   #194
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kallblodsloppet avgör nog utdelningen. Omgångens största favorit Spikfaks sågas av såväl spelvärde, spelarservice som travtjänsten som jättefavorit ser jag.

Spelvärde har den tom långt ner i sin rank av loppet (rank som grundar sig på spelvärde , inte vinstchans).

Hade inte storfavoriten torskat av 1 hade värdet varit mycket lågt inför avd 4, så shooters inlägg om att omgången dog efter avd 1 kunde nog inte vara mer fel
Det är klart att jag har helt rätt. Jag tror oerhört mycket på Missle Hill som jag skrivit här tidigare. Sänker jag Spikfaks nu och får sex rätt, vilket jag tycker jag har väldigt bra chans till, så har jag ju torskat sjuan på det som hände i första.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:23   #195
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kallblodsloppet avgör nog utdelningen. Omgångens största favorit Spikfaks sågas av såväl spelvärde, spelarservice som travtjänsten som jättefavorit ser jag.

Spelvärde har den tom långt ner i sin rank av loppet (rank som grundar sig på spelvärde , inte vinstchans).

Hade inte storfavoriten torskat av 1 hade värdet varit mycket lågt inför avd 4, så shooters inlägg om att omgången dog efter avd 1 kunde nog inte vara mer fel
Omgången lever för Asgaya - någon mer kvar?
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:25   #196
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Omgången lever för Asgaya - någon mer kvar?
Jag är kvar på 2 kuponger. En större reducerad och en mindre.

https://www.sharps.se/forums/712609-post155.html
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+7)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:29   #197
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Ny galopp för Magnus A. Djuse...Vad är det med honom idag?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:31   #198
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Vilken kallblod! såg inte ut som han ens behövde ta i.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:32   #199
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

4 av 4. Utgång satt i avdelning 2. Och nu första spiken inne i avdelning 4.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:32   #200
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Omgångens största vann. Favoritseger i avd 1 och värdet hade väl varit typ 150 kr max.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:32   #201
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Ny galopp för Magnus A. Djuse...Vad är det med honom idag?
Blue balls.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:35   #202
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Nu börjar de intressanta loppen.....



Hästar
4, 6, 12
Utgångshästar
5 Wingmaster

3 x 200,00 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:37   #203
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-09-12, 16:08
V7 - endast utdelning vid 7 rätt
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 472,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (4, 9)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 2, 3, 4, 7, 10 (1, 5)
4: 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 (11, 15)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 6, 10 (5, 7)

9x1x5x7x1x1x3 = 945 rader.
945 x 1 x 0,50 kr = 472,50 kr.
Totalt: 472,50 kr.
Rättningskod: ZGL WHR PMJ
Där dog omgången (för mig)
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:41   #204
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Global Winner. Tycker det är bästa hästen och tippar att den vinner. V 40 kr (SvS) till 15.50 ggr

Senast redigerad av valo den 2020-09-12 klockan 16:44. Anledning: tillägg
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:41   #205
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

"Del av kaka"!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:44   #206
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Omgången lever för Asgaya - någon mer kvar?
Kvar på en Challenge-kupong, men föll på övriga i och med Spikfaks vinst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+6)
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:44   #207
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 349
Sharp$: 1394
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Blue balls.
:gun _bandana:

Idag är du stekhet. Om inte på spelet så i alla fall i kommentarsfältet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fri (+5)
znipstern är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:55   #208
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Denne var uträknad och klar av flera på forumet - Jorma i spets pissar du INTE på - SÖÖÖRRRRTTTTEEE PRRAAA!!!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:56   #209
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Jäklar vad han fick Pleasure For Cash, men Djuse väntade lite för länge i trötta ryggar.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:56   #210
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

En fråga. Idag verkar tv visa topp-4 hela tiden. Men på vissa banor kan man se alla hästar hela tiden hur de ligger på banan. Är det olika banor som har bättre tv-system? Vilka banor då?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:56   #211
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-09-12, 16:08
V7 - endast utdelning vid 7 rätt
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 472,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (4, 9)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 2, 3, 4, 7, 10 (1, 5)
4: 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 (11, 15)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 6, 10 (5, 7)

9x1x5x7x1x1x3 = 945 rader.
945 x 1 x 0,50 kr = 472,50 kr.
Totalt: 472,50 kr.
Rättningskod: ZGL WHR PMJ
Det här ser ju bra ut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 16:59   #212
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
Magnus A. Djuse...Hur är det med det mentala? Körningen i tredje spår luktade desperation efter tidigare galopper.
Nu såg det ut som han åtgärdat ballhojtan, men inte tillräckligt. Körde ändå 4 sekunder för sent. Så det kanske är något mer.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:00   #213
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Kan vi få 3 raka spets och slut?

DD 2-4 x 50
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:00   #214
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Det här ser ju bra ut.
Ja, synd bara att Milligans School vinner nästa. Den vinner alltid när jag inte spikar den utan tar en 3-4 stycken.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:03   #215
 
Reg.datum: nov 2018
Inlägg: 138
Sharp$: 732
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2020-09-12, 16:02
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 18:20
Kostnad: 58,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 3
2: 8 Raja Ribb

2 x 29,00 kr = 58,00 kr.
Totalt: 58,00 kr.
Rättningskod: SMG PHS PMK


Protesgoran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:03   #216
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Kul med en ung journalist vars engelska är på en sådan nivå att vederbörande inte kan uttala ordet "Heading" (i Heading Reference).
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:05   #217
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Lägger två hundringar på DD 6-4 till 13 gånger för att rädda dagen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:07   #218
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Lite lurigt med gulddivisionen när de betrodda hästarna normalt startar i lopp med helt andra prispengar. Inte säkert dom då vässats i jobben som normalt i ett 150 tkr lopp. Men storfavoriten vinner enligt betaltjänsterna och blir det så är risken för ännu en femrättsjackpott när dom kör i Norrland uppenbar så hoppas det inte blir så. Speciellt då V75 nästa lördag är en omgång när pengarna ska delas med norrmännen .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:08   #219
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Ja, synd bara att Milligans School vinner nästa. Den vinner alltid när jag inte spikar den utan tar en 3-4 stycken.
Milligans är för dålig från start för att vinna- sorry Missle Hill är stenklar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:09   #220
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Vi lever på reducerade.

Men fullås (3,6) kvar nu och spik på Heading i sista.
Hade ju gärna tagit tian i fjärde...

Spoiler:


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:09   #221
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av asgaya3141 Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2020-09-12, 16:08
V7 - endast utdelning vid 7 rätt
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 472,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12 (4, 9)
2: 14 Unique Juni (4, 10)
3: 2, 3, 4, 7, 10 (1, 5)
4: 2, 3, 4, 5, 6, 10, 12 (11, 15)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 6, 10 (5, 7)

9x1x5x7x1x1x3 = 945 rader.
945 x 1 x 0,50 kr = 472,50 kr.
Totalt: 472,50 kr.
Rättningskod: ZGL WHR PMJ

Kan man spela enbart V7? Trodde det togs bort...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Protesgoran (+5)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:12   #222
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3180
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Kan man spela enbart V7? Trodde det togs bort...
Skojar lite
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+10)
asgaya3141 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:12   #223
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
Kan vi få 3 raka spets och slut?

DD 2-4 x 50
Kontrar med
4
4,5 ×50
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:15   #224
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Coogan såg tveksam ut och drog ett bakben i värmningen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:19   #225
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Skrällvinnare och platsspel nu! Dreamoko som vinnare och plats på Inti Boko...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:23   #226
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Klasskillnad mellan Missle Hill och resten.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:23   #227
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Såja! In med platsen på fyran i nästa tack!



Hagmyren - Lopp 10, 1640m Auto
Vinnare:
6 Missle Hill (2,00)
Hagmyren - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 4 Heading Reference (2,18)

Totalodds: 4,36
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:24   #228
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sopor!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:25   #229
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

6 av 6 på stora reducerade. Och 6 av 6 på lilla för 18 kronor.



V75
Inlämnat: 2020-09-12, 14:51
Hagmyren
Lördag 2020-09-12
Start: 16:20
Kostnad: 18,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 7 (1, 12)
2: 1, 11, 14 (4, 10)
3: 3, 4 (7, 1)
4: 4 Spikfaks (6, 11)
5: 2 Valiant Dream (4, 6)
6: 6 Missle Hill (3, 2)
7: 4, 6 (5, 10)

3x3x2x1x1x1x2 = 36 rader.
36 x 1 x 0,50 kr = 18,00 kr.
Totalt: 18,00 kr.
Rättningskod: PCB XHZ VCF
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+27), eveton (+7), Dahle (+7), Kgrh (+10), Ace (+5), jomtien (+10)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:27   #230
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Spelmässigt efter avd 1 lika trista omgångar som på Bergsåker och Solänget nyligen så blev nog en rejäl besparing på att inte läsa på till idag. Oddsen för rejäl skräll i sista inte så goda och då kan atg jubla igen till nya konfiskeringar för framtida jackpott :(
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:38   #231
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 729
Sharp$: 1513
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Milligans är för dålig från start för att vinna- sorry Missle Hill är stenklar.
Det hade du ju helt rätt i.

Nåja, har i alla fall 5 hästar för chans på 6 rätt i sista: 4,5,6,7,10. Det kanske räcker till en billig whisky. Ileach är inte så tokig. Typ bara 300 bagis. Ryktet säger att det ska vara 6-årig Lagavulin.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+6)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:45   #232
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Såja! In med platsen på fyran i nästa tack!



Hagmyren - Lopp 10, 1640m Auto
Vinnare:
6 Missle Hill (2,00)
Hagmyren - Lopp 11, 2640m Auto
Placering - Topp 3:
T3 4 Heading Reference (2,18)

Totalodds: 4,36
Det gick ju fint!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:46   #233
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

grattis fweewea!
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:52   #234
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 637
Sharp$: 22764
Standard

Snyggt fweewea
Grattis
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:52   #235
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Jag satte båda mina utgångar på systemet ovan. Så det verkar bli dubbla vinsten om jag sett och förstått saken rätt.

Edit: Kanske har missuppfattat något.

Edit 2: Mitt reduceringssytem lurade mig. Blev 37k totalt. Men det duger gott det.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+7), Gotland (+7), Gotland (+7), znipstern (+7), jomtien (+7)

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-12 klockan 18:07.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:55   #236
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 1 304
Sharp$: 4110
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Jag satte båda mina utgångar på systemet ovan. Så det verkar bli dubbla vinsten om jag sett och förstått saken rätt.
Snyggt
abborre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:56   #237
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Blev totalt 37k med alla sexor också. Hygglig summa!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10), viking90 (+37), Basse (+37), fri (+5), Efterhandaren (+5)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 17:58   #238
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Blev totalt 37k med alla sexor också. Hygglig summa!
Stort grattis! Det är en fin lördagspeng.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 18:01   #239
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Blev totalt 37k med alla sexor också. Hygglig summa!
Gånger två?

Grymt ju!

Vackert lirat!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 18:03   #240
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Gånger två?

Grymt ju!

Vackert lirat!
Nej, mitt reduceringssystem lurade mig. Blev inte gånger två. Blir omkring 37-38k totalt.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 18:03   #241
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Blev totalt 37k med alla sexor också. Hygglig summa!

Grattis Snyggt tippat idag
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 18:08   #242
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Nej, mitt reduceringssystem lurade mig. Blev inte gånger två. Blir omkring 37-38k totalt.
Ah. Jag trodde du hade två olika system med sju...

Nåväl, grattis ändå! Fint lirat!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 18:21   #243
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Grattis fweewea, snyggt tippat!

Själv stör jag mig rätt mkt på att inte Ribaude fick luckan, tre sexor hade gett en slant och vinnarspelet till 23 ggr hade suttit riktigt fint. Nu fick jag nöja mig med 18 femmor.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 18:23   #244
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Funderar samtidigt på vad sex och fem hade gett om 4 eller 5 hade vunnit. Hade haft tre sexor och ett gäng femmor men hade dessa kanske brunnit inne då?
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 18:37   #245
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Westholm


Tittade in på ATG och ser att Jörgen W. vunnit sista. Han är verkligen i zonen
nu - fina skalper minsann där!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 19:11   #246
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Grattis fweewea, snyggt tippat!

Själv stör jag mig rätt mkt på att inte Ribaude fick luckan, tre sexor hade gett en slant och vinnarspelet till 23 ggr hade suttit riktigt fint. Nu fick jag nöja mig med 18 femmor.
Hade Ribaude vunnit hade jag fått 62k på sju rätt och ännu lite till på 6:orna och 5:orna.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 19:12   #247
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57013
Standard

Var ju skönt med en liten skräll i sista så att alla vinstpooler delades ut. Men är väl toppchans till jackpott i morgon när atg arrangerar V75 med norska årgångsfinaler.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 08:46   #248
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Hade Ribaude vunnit hade jag fått 62k på sju rätt och ännu lite till på 6:orna och 5:orna.
Grattis till vinsten.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
fweewea (+5)
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-13, 10:03   #249
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Tycker att det finns rejält med intressanta – och framförallt spelvärda – spikförslag i dagens omgång.

14 Unique Juni i avdelning 2. Överlägsen grundkapacitet. Kan runda allt. 19% just nu.
3 Bridge Jumper i avdelning 3. Spets och slut. 18%.
4 Spikfaks. Överlägsen grundkapacitet. Jag avstår att spika denna dock då jag tycker procenten är för höga. 75%.
2 Valiant Dream. Spets och slut. 17%.
6 Missle Hill. Spets och slut. 39%.
4 Heading Reference. Spets och slut. 13%.

Har verkligen velat fram och tillbaka, men har inte bestämt mig för vad jag ska spika ännu.
Hade nästan glömt bort att jag skrev det här inlägget innan gårdagens tävlingar, men det är sällan man varit så rätt på det på förhand. 4 Heading Reference var otroligt nära på att hålla hela vägen, men annars var ju allting annat on point från start till slut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Gotland (+7)
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-14, 19:57   #250
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Hade nästan glömt bort att jag skrev det här inlägget innan gårdagens tävlingar, men det är sällan man varit så rätt på det på förhand. 4 Heading Reference var otroligt nära på att hålla hela vägen, men annars var ju allting annat on point från start till slut.
När man är rätt på det så är man fan rätt på det. Snyggt!
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td