Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-12, 13:45   #91
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Jag är tveksam. På vilken annan bana som helst utom Hagmyren. Jag har gått igenom ett antal omgångar och lopp med autostart. Spår 2 verkar snudd på katastrofalt. Med ett litet förbehåll, att kusken fattar att han är på Hagmyren och kör därefter. Det troliga scenariot är nog 5-6 till spets, även om det inte verkar helt rökt från spår 3.

Det här innebär också att jag står över Jorma i avdelning 5 och förmodligen lastar på Erik A istället. Daniel W och Merritt kan väl inte utnyttja sitt utgångsläge...?
Kanske, men Westholm kör rakt fram i andraspår och även om han blir överflyglad av sig From The Mine, bör han kunna hålla ut Missle Hill. Det är lite överskattat hur dåliga de innersta spåren är när det gäller 1640 meter. Så mycket fördel har man inte längre ut.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:50   #92
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Hedströms första kuse för dagen pissade på motståndarna. Passa för tusan La Dama Futura i tredje om ni garderar det loppet!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25), Staketkusken (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:53   #93
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har aldrig förstått det här med att spel% skulle vara för högt. Om du har en favorit som vinner 5-7 ggr av 10 och står i runt 70% på ATG, så innebär det möjligtvis att denne är överspelad med runt 20% - detta är egentligen INGENTING med tanke på hur sällan man sätter V7. Om man sedan också betänker att man i sitt travliv troligtvis ALDRIG kommer sätta en storvinst som gör dig ekonomiskt oberoende, så varför då gardera en kuse som du egentligen tror stenhårt på? Vad förändrar din inställning på vinstvärderingen enkom för att kusen är en del överspelad - i längden kan jag nästan lova dig att du förlorar på att gardera slika storfavoriter gentemot att gardera dessa bara för höga andels%. Att spelvärdet inte är optimalt gör inte att den vinner mer sällan än din ursprungliga vinstvärdering. En favorit vinner ungefär 1 av 3, men detta är ALLA favoriter, oavsett utgångslägen, form, kusk, utrustning osv. osv. osv! En 70%, med bra parametrar, vinner såklart oftare än så...

Har mängder med gånger gått i fällan, innan jag bytte strategi - numera skiter jag nästan alltid i streck% och om dessa skulle vara lite för höga, OM jag verkligen tror på hästen, så klart! När det mesta också talar för en "smooth ride" till ledningen och sedan bestämma - ja då är det bara att hamra till!

Spikfaxs (hörs ju på namnet) är därmed en solklar spik i min bok...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:55   #94
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6127
Standard

Dagens försök efter mkt velande fram och tillbaka:
1: 1,2,10
2: 14 Unique Juni
3: 3,4,7,11
4: 4,10
5: 2,12
6: 6 Missle Hill
7: 4,5,6,9,10,11

Tror eg. varken på Alone eller Vagabond Bi men Alone skriks ut överallt utom hos Sjödén och Vagabond Bi är ju rätt klar favorit ändå. Mitt drag i det loppet är annars Ribaude som också fick sig ett vinnarspel.
Lever farligt i avd 5 där jag tror mest på Pleasure for Cash trots läget. Lurigt med spår 2 för Valiant Dream men var ju grym bfro under Elitloppshelgen. Anything for You är nog en bättr häst men skor på nu. Jag spikade Merritt senast när den vann men nu är värdet mkt mindre. Tokskrällen i det loppet är annars Kaptah som jag gärna haft med men fick banta bort.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:55   #95
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Glömde en annan av mina storrysare idag - INTI BOKO! Blir körning i detta lopp och har en känsla av att denne kommer flygande långt ut i banan, trots det kort upploppet...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 13:56   #96
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Kanske, men Westholm kör rakt fram i andraspår och även om han blir överflyglad av sig From The Mine, bör han kunna hålla ut Missle Hill. Det är lite överskattat hur dåliga de innersta spåren är när det gäller 1640 meter. Så mycket fördel har man inte längre ut.
Hagmyrens startbilsstatistik ljuger inte.
Missle Hill visade i Elitloppet hur startsnabb han är. Antonio Tabac spelar i en annan division.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:00   #97
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 733
Sharp$: 37600
Standard

Ska man spela streckspel så gäller det ju att hitta spikarna. Ibland är de man tror på stora favoriter och ibland är de direkta rensare. Anledningen till att jag vill gardera Spikfaks, som vinner om den kommer ut i tid, är just att den har ett så svårt läge och att konkurrenterna kommer försöka sätta den i säcken. Spikfaks är ju inte jättesnabb ur startgroparna och med 15 hästar till start, varav 10 på den volten, så ser det inte alls lätt ut att komma loss. Då vädrar jag skräll i loppet. Hade den haft ett öppet spår så hade jag singlat direkt.


Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Har aldrig förstått det här med att spel% skulle vara för högt. Om du har en favorit som vinner 5-7 ggr av 10 och står i runt 70% på ATG, så innebär det möjligtvis att denne är överspelad med runt 20% - detta är egentligen INGENTING med tanke på hur sällan man sätter V7. Om man sedan också betänker att man i sitt travliv troligtvis ALDRIG kommer sätta en storvinst som gör dig ekonomiskt oberoende, så varför då gardera en kuse som du egentligen tror stenhårt på? Vad förändrar din inställning på vinstvärderingen enkom för att kusen är en del överspelad - i längden kan jag nästan lova dig att du förlorar på att gardera slika storfavoriter gentemot att gardera dessa bara för höga andels%. Att spelvärdet inte är optimalt gör inte att den vinner mer sällan än din ursprungliga vinstvärdering. En favorit vinner ungefär 1 av 3, men detta är ALLA favoriter, oavsett utgångslägen, form, kusk, utrustning osv. osv. osv! En 70%, med bra parametrar, vinner såklart oftare än så...

Har mängder med gånger gått i fällan, innan jag bytte strategi - numera skiter jag nästan alltid i streck% och om dessa skulle vara lite för höga, OM jag verkligen tror på hästen, så klart! När det mesta också talar för en "smooth ride" till ledningen och sedan bestämma - ja då är det bara att hamra till!

Spikfaxs (hörs ju på namnet) är därmed en solklar spik i min bok...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:00   #98
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Hur ofta, numera, kör Daniel Olsson V75 eller lopp med över 50k? Lätt att stirra sig blind på antal. Därmed inte sagt att DO är någon favoritkusk. Men många glömmer hur ofta Brännar-Björn m fl haussade ”toppkuskar” får köra ut bakvägen med betrodda hästar.
Kusk är A och O på V75... Inget snack! En gammal sanning som håller år ut och år in!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:04   #99
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Eftersom jag alltid har känt mig som en liten kallblods expert så undrar jag varför 15.Bol Brage är så lite streckad
Läget är väl allt annat än bra va?
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:05   #100
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

För er som tänker spika Spikfaks:

Hur jag tänker från start? Ja, inte lär jag ta upp och släppa ut Spikfaks i alla fall. Fokus är att försöka hålla fast honom på innerspår, men det krävs ju att övriga gör sitt också. Spikfaks är en bra häst som kanske blir svårslagen om han tar sig ut, men bakom denne är Klack Nova ett tidigt bud, säger Magnus A Djuse.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:06   #101
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Fan är så sugen på att spika 2 Valiant Dream... Är det något Kontio trots mina åsikter om honom som överskattad kan är det att köra i spets...

Kan mycket väl vara spets och slut men att räkna på finska ekipage är ju som att spela lotto...

Men sugen är jag... Hur bedömer ni 2 Valiant Dream?

Min bästa spik är som många andra... Missle Hill! Tror det är klassblandning!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:07   #102
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
För er som tänker spika Spikfaks:

Hur jag tänker från start? Ja, inte lär jag ta upp och släppa ut Spikfaks i alla fall. Fokus är att försöka hålla fast honom på innerspår, men det krävs ju att övriga gör sitt också. Spikfaks är en bra häst som kanske blir svårslagen om han tar sig ut, men bakom denne är Klack Nova ett tidigt bud, säger Magnus A Djuse.
Klack Nova är ett skrällspikbud till och med... GRYM form och man funderade på att anmäla till SM... Då borde den stå sig jävligt bra här?
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:10   #103
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Fan är så sugen på att spika 2 Valiant Dream... Är det något Kontio trots mina åsikter om honom som överskattad kan är det att köra i spets...

Kan mycket väl vara spets och slut men att räkna på finska ekipage är ju som att spela lotto...

Men sugen är jag... Hur bedömer ni 2 Valiant Dream?

Min bästa spik är som många andra... Missle Hill! Tror det är klassblandning!
Det var min vinnare efter att jag slog upp startlistorna, men tvivlar mer och mer. Hästen tjänade snabba pengar efter förra vistelsen i Sverige och är ingen märkvärdig sort. Visst kan han dra på ordentligt i ledningen, men jag tror att hästarna som är mer betrodda bara är bättre. Men det kan gå, det är trots allt Jorma i spets men en ganska hygglig häst som trivs i den positionen.

Lägg där till att jag inte alls är säker på att han spetsar.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:14   #104
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Var sjutton hittar jag 2 Valiant Dreams finska starter?? Någon med länk?
Fattar noll finska...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-12, 14:15   #105
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 400
Sharp$: 4267
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Piraten Visa inlägg
Det var min vinnare efter att jag slog upp startlistorna, men tvivlar mer och mer. Hästen tjänade snabba pengar efter förra vistelsen i Sverige och är ingen märkvärdig sort. Visst kan han dra på ordentligt i ledningen, men jag tror att hästarna som är mer betrodda bara är bättre. Men det kan gå, det är trots allt Jorma i spets men en ganska hygglig häst som trivs i den positionen.

Lägg där till att jag inte alls är säker på att han spetsar.
Hästen krigar ju som en tiger i spets och går säkert under 10 sista 500... Vem skall ta spets menar du? Hästen har ju till och med spetsat från bricka 1 i Örebro så jag tror den sitter i pik här...
Men han har ju bytt tränare och vissa säger att den var blek i starten innan medan andra hävdar att det kördes prepare med full spänst över mål?

Vill gärna se senaste loppen själv men hittar inte på finska sidor...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td