Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-09-20, 21:07   #1
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

V75 Solvalla 26/9 – Finaler/Svenskt Trav-Kriterium


Det spritter alltid i kroppen när det börjar vankas finaler på V75 och när man får se startlistorna. Ruskigt fina hästar.

Snabba tankar efter att ha ögnat igenom listorna:

Avdelning 1. Silverdivisionen. Gissar att 2 Harran Boko blir rejält spelad. Bra spår och det kan bli spets och slut här.

Avdelning 2. Klass 2. 3 Upper Face och 4 Bansky står bra till på det. Även 6 Oracle Tile och 7 Bridge Jumper ska räknas på spåren.

Avdelning 3. Diamantstoet. Blir det favorit i repris på 14 Unique Juni denna gång? Tror bannemig det. Men det finns enormt kapabla hästar här. 5 Strangerinthenight och 7 Lipstick Tooma är nog värst emot såhär på förhand.

Avdelning 4. Svenskt Trav-Oaks. 4 Barbro Kronos. Antagligen bästa hästen med bästa spåret. Blir det 80%? 3 Hoboken Am har dock 5-0-0. Värst emot tror jag.

Avdelning 5. Klass 1. Enormt fina hästar på framspår. 2 Moses, 3 Manuzio Hanover, 4 Viscount och 6 Got To Dash tror jag gör upp om det främst. Osäker på om min personliga favorit 1 Iceland Falls kan spetsa från innerspåret? 12 Exclusive Matter är fin, men spåret emot.

Avdelning 6. Svenskt Trav-Kriterium. 2 San Moteur, 5 Önas Prince och 8 Hell Bent For Am lär nog bli de stora favoriterna här. Men det är verkligen vidöppet tycker jag.

Avdelning 7. Bronsdivisionen. 2 Pleasure For Cash fick spåret igen. Lär bli en storfavorit härifrån. Finns förstås många motbud, men detta blir nog spelarnas favorit.

Senast redigerad av fweewea den 2020-09-20 klockan 21:12.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 21:17   #2
 
Reg.datum: aug 2018
Inlägg: 591
Sharp$: 5514
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fweewea Visa inlägg
Det spritter alltid i kroppen när det börjar vankas finaler på V75 och när man får se startlistorna. Ruskigt fina hästar.

Snabba tankar efter att ha ögnat igenom listorna:

Avdelning 1. Silverdivisionen. Gissar att 2 Harran Boko blir rejält spelad. Bra spår och det kan bli spets och slut här.

Avdelning 2. Klass 2. 3 Upper Face och 4 Bansky står bra till på det. Även 6 Oracle Tile och 7 Bridge Jumper ska räknas på spåren.

Avdelning 3. Diamantstoet. Blir det favorit i repris på 14 Unique Juni denna gång? Tror bannemig det. Men det finns enormt kapabla hästar här. 5 Strangerinthenight och 7 Lipstick Tooma är nog värst emot såhär på förhand.

Avdelning 4. Svenskt Trav-Oaks. 4 Barbro Kronos. Bästa hästen. Bästa spåret. Blir det 80%?

Avdelning 5. Klass 1. Enormt fina hästar på framspår. 2 Moses, 3 Manuzio Hanover, 4 Viscount och 6 Got To Dash tror jag gör upp om det främst. Osäker på om min personliga favorit 1 Iceland Falls kan spetsa från innerspåret? 12 Exclusive Matter är fin, men spåret emot.

Avdelning 6. Svenskt Trav-Kriterium. 2 San Moteur, 5 Önas Prince och 8 Hell Bent For Am lär nog bli de stora favoriterna här. Men det är verkligen vidöppet tycker jag.

Avdelning 7. Bronsdivisionen. 2 Pleasure For Cash fick spåret igen. Lär bli en storfavorit härifrån. Finns förstås många motbud, men detta blir nog spelarnas favorit.
AVD 1: Instämmer, men glöm inte Macelleria som var grym efter galopp senast bakom Harran. Även ”Zappen” räknas.

AVD 2: Upper Face besegrade Bansky senast över kort distans, halvvarvet längre är till den förstnämndas fördel och detsamma gäller för Oracle Tile. Dessa två bör ha bra chans att vara tuffast.

AVD 3: Lipstick förstahäst men Juni blir svår att stå emot utan för mycket trafikproblem.

AVD 4: Här är jag inte beredd att hålla med men hoppas Barbro blir väldigt hårt betrodd. Jag är nämligen svag för Hoboken Am som dessutom är startsnabb. Det krävs en ruggig insats om någon ska plocka ned denne i full form och jag anser att det är ett spikbud med spår innanför värsta opponenten.

AVD 5: Öppet lopp och de du nämner är tidigast.

AVD 6: San Moteur förstahäst och Önas Prince har visat hög klass och räknas också tidigt. Henry Flyer Sisu har visat sig vara ruggigt tuff och är min tredjehäst. Tål jobb och går fort i spåren om så krävs, varför läget inte behöver vara fel.

AVD 7: Pleasure For Cash gäller som given favorit när han drog vinsten i spårlottningen. Lucky Base känns kall från bakspår, med spetsläge hade det annars varit ett givet motbud.
Piraten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-20, 22:49   #3
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Kul med finaler!

1: Ingen supersilverfinal direkt kan jag tycka, saknas en hel del som skulle/borde varit med här. Hoppas Harran Boko blir superfavorit, på Solvalla har den 6 starter med resultaten d d d d 0 1...... Inte alls samma häst där som på Jägerso... Den ska bara jobbas bort!
Macelleria som nämndes ovan värst emot från toppspår, även Sir Henry P Hill måste man ju börja ta på allvar!

2: Ser ut som ett svårt lopp tycker jag spontant. 7 om spets, men svårt att komma dit från det spåret, kanske laddas allt som går ändå? Här kommer jag nog gardera.

3: Vilket roligt lopp! Jag tror Unique Juni får väldigt svårt att hinna fram denna gången.
Lipstick Tooma bara vinner och vinner så den måste ju med, och sen komme rjag nog låsa med även nr11 Darah Bibo från springspår med Untersteiner. Kan absolut köras till spets därifrån efter 200 m med sedvanlig pangstart! Gick en fin spurt sist (4 Loes hade fått fuska bort lopp i täten)
Valborg Marje har superform med men hur öppnar den från springspår? Kan inte det spontant i huvudet såhär, får kolla upp, känslan är att det är ett dåligt läge för den hästen.

4: Barbro Kronos blir favorit men tror inte på över 50%. Hoboken Am och Beauty Kronos med Örjan lär dra streck med, säg 15% var på de båda till slut.. Till sist vinner väl Örjan som vanligt.. 3 streck urstarkt.

5: Iceland Falls måste man ju gilla! Har spelat den 2 ggr i rad till fint odds, kanske en trippel nu, har onekligen läget! Ska vi gissa på att den får rygg på 2 Moses, Manuzio tar dödens och Viscount andra ytter och får dra tåget i 3espår 800 kvar?
Iceland vinner med lucka, annars svårbedömt mellan ovan nämnda.
Rysarna är nr 12 Exclusive Matters och 10 Vien Ici om det blir tempo på det.

6: Vilket lopp, man längtar redan! 2 och 5 fick lägena, men här kan många vinna! lås på 2-5 lr typ 10 hästar känns det som. Min favorit till segern blir ändå Önas Prince som imponerat på mig och kan susa till spets från perfekt spår. Sen ska den slås.

7: "Alla" kommer ju spika 2 Pleasure for Cash här känns det som. Ska såklart ha en jättebra chans från perfekt spår. 1 9 10 motbud, men Merrit får väl typ 3e inner känns det som och de övriga har bakspår... nja.. allt under 70% på Pleasure så får det bli spik här, trist men troligt.

Underbar omgång!
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
karpafan (+2)

Senast redigerad av mr_stylez den 2020-09-20 klockan 22:52.
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 05:50   #4
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Avdelning 3. Diamantstoet. Blir det favorit i repris på 14 Unique Juni denna gång? Tror bannemig det. Men det finns enormt kapabla hästar här. 5 Strangerinthenight och 7 Lipstick Tooma är nog värst emot såhär på förhand.

diamantfinalen vinns väldigt sällan fr 40 tillägg, ja typ aldrig

dock brukar det väl sällan vara 4-falldiga miljonärer på 40 tillägg men även de får svårt om starthästarna springer 13,5 , inte säkert 12,0 räcker
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 08:44   #5
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 655
Sharp$: 12770
Standard

Jackpottvarning

Visst känns det som favoriterna radar upp sig.

V75 1) 2 Harran Boko och 9 Zap Di Girifalco känns som ett bra måndagslås.

V75 2) 7 Bridge Jumper. Här har Danne en klassklättrare.

V75 3) 7 Lipstick Tooma. Vinner igen.

V 75 4) 4 Barbro Kronos. Läcker 3 åring.

V75 5) 5 Kalashnikov. Bra läge och Orlando Vici gener är starka papper.

V75 6) 2 SAN Moteur. Familjehästen är perfekt inmatchad. Har aldrig förlorat och ger nog Robban en match. Tvåhästarslopp ?

V75 7) 6 Sandsjöns Enzo. Vi måste ju ha en halvstänkare bland alla hårt betrodda. Borde vara dags för en vinst efter många bra prestationer i rikstoton.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 09:13   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

1) Harran Boko möjlig spik. Zap och Urban står svårt till och Macelleria väntar jag på, men det är tveksamt om den vinner det här.

2) Spår 3-7 bör man komma långt med.

3) Kul lopp där Lipstick Tooma blir favorit. Kan vara värt att gardera och det finns hästar på alla tre fållorna som skulle kunna vinna det här. Varför inte Loes runt om igen?

4) Hoboken AM är min vinnare i loppet.

5) Spår 1-6 eller 1-7 bör innehålla vinnaren.

6) Min vinnare här är San Moteur.

7) Pleasure for Cash står fint till igen, men det kan vara värt att gardera lite.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 12:47   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Hell Bent For Am gick ju fram som en stridsvagn på försommaren, fick ju utrustningsstrul i försöket till E3(som dyngfavorit), men lyckades ta sig till final ändå...väl där blev det galopp(som storfavorit) och i kriterieförsöken överraskar den med att ta ledning, torskar ändå sista biten...först var ju hästen en besvikelse, men det gick väldigt sakta och den var kanske lite ringrostig, så möjligt att tempot saknades då den inte fått något riktigt lopp på länge...nu är HBFA den enda av favoriterna(innan kvalen) som är kvar i loppet och skorna rycks för första gången, skulle inte förvåna om den är mer eller mindre överlägsen...spåret knepigt, visst, men tycker Unibets 15/4,85 är högintressant...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-21, 14:29   #8
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Hell Bent For Am gick ju fram som en stridsvagn på försommaren, fick ju utrustningsstrul i försöket till E3(som dyngfavorit), men lyckades ta sig till final ändå...väl där blev det galopp(som storfavorit) och i kriterieförsöken överraskar den med att ta ledning, torskar ändå sista biten...först var ju hästen en besvikelse, men det gick väldigt sakta och den var kanske lite ringrostig, så möjligt att tempot saknades då den inte fått något riktigt lopp på länge...nu är HBFA den enda av favoriterna(innan kvalen) som är kvar i loppet och skorna rycks för första gången, skulle inte förvåna om den är mer eller mindre överlägsen...spåret knepigt, visst, men tycker Unibets 15/4,85 är högintressant...
Dom 2 första vinsterna räknar jag bort

fick köra 22 tempo i ledningen en bra bit i loppen, tom extrem lunk för att vara Solvalla, Även den 4e segern billig fick avancera till ledningen när det återigen gick långsamt, 21


höga tankar i USA och kanon under elitloppshelgen men har han inte lite att bevisa, kvalet var OK men knappast mer
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 11:24   #9
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Det ska bli riktigt kul att se vad som händer i avdelning 4 (Svenskt Trav-Oaks). Troligtvis kommer 1 Eagle Eye Sherry öppna fort och försöka hålla upp ledningen en bit innan man släpper. Utifrån laddas 3 Hoboken Am som lär få överta. Som tredje invändigt, alternativt andra utvändigt, lägger sig då 2 Beauty Kronos. Som första utvändigt får 4 Barbro Kronos jobba.

3 Hoboken Am har definitivt möjlighet att köra spets och slut, men 4 Barbro Kronos är ruskigt stark och har en fin spurt. Jag skulle vilja låsa på 3 och 4, men både 1 och 2 kan få fina lopp härifrån. Någon som absolut inte får glömmas är 7 Chablis Ribb som är min tredjehäst. Gick riktigt bra som tvåa bakom 3 Hoboken Am senast. Spår en bit ut, men kan definitivt komma rätt på det härifrån.

3-4-7 bäst på grundkapacitet, men adderar nog 1-2 på spårlottningen till totalt fem streck. Det är vad jag är inne på i nuläget.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 12:16   #10
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 121
Sharp$: 2533
Standard

Jag hoppas ni förstår hur bra Uncle Töll kommer vara i biken på lördag. Tredjespår upp i dödens och bara bäst är min tanke. Gillade vad jag såg näst senast!
grobben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 12:19   #11
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 550
Sharp$: 1949
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Jag hoppas ni förstår hur bra Uncle Töll kommer vara i biken på lördag. Tredjespår upp i dödens och bara bäst är min tanke. Gillade vad jag såg näst senast!
En av mina förstahästar i loppet.

Jag tror att 4 Bansky, 6 Oracle Tile och 7 Bridge Jumper kommer att tokrusa mot spets och köra ordentligt. Det öppnar upp för mina drag 3 Upper Face och 8 Uncle Töll.
fweewea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 15:01   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 655
Sharp$: 12770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av grobben Visa inlägg
Jag hoppas ni förstår hur bra Uncle Töll kommer vara i biken på lördag. Tredjespår upp i dödens och bara bäst är min tanke. Gillade vad jag såg näst senast!
Ja det var nog lite prepare senaste starten. Är nog med i striden men Bansky och Jumpern är inte att leka med. Synd med spåret men André kanske löser uppgiften. Hästen är perfekt matchad för finalen.
Psst glömde ju nämna Oracle som är måstestrecket. Grym Klass 2 häst.
4-6-7-8 känns nästan helgarderat. Kolgjini hästen känns lite överspelad.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-09-24 klockan 15:43.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 16:23   #13
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
1) Harran Boko möjlig spik. Zap och Urban står svårt till och Macelleria väntar jag på, men det är tveksamt om den vinner det här.

2) Spår 3-7 bör man komma långt med.

3) Kul lopp där Lipstick Tooma blir favorit. Kan vara värt att gardera och det finns hästar på alla tre fållorna som skulle kunna vinna det här. Varför inte Loes runt om igen?

4) Hoboken AM är min vinnare i loppet.

5) Spår 1-6 eller 1-7 bör innehålla vinnaren.

6) Min vinnare här är San Moteur.

7) Pleasure for Cash står fint till igen, men det kan vara värt att gardera lite.


Var hamnar 11.Darah Bibo från springen där bak?

ruskiga tider den här hästen och kanon form till 3% i samma lopp som 7.Lipstick Tooma
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 16:35   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 728
Sharp$: 37596
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Var hamnar 11.Darah Bibo från springen där bak?

ruskiga tider den här hästen och kanon form till 3% i samma lopp som 7.Lipstick Tooma
Ingen aning hur den kommer till, men vid gardering så är den intressant. Lipstick är ju jäkligt bra, men fem raka och vid den här årstiden när det övergår till höst så brukar det hända grejer.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-09-24, 17:04   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 655
Sharp$: 12770
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
1) Harran Boko möjlig spik. Zap och Urban står svårt till och Macelleria väntar jag på, men det är tveksamt om den vinner det här.

2) Spår 3-7 bör man komma långt med.

3) Kul lopp där Lipstick Tooma blir favorit. Kan vara värt att gardera och det finns hästar på alla tre fållorna som skulle kunna vinna det här. Varför inte Loes runt om igen?

4) Hoboken AM är min vinnare i loppet.

5) Spår 1-6 eller 1-7 bör innehålla vinnaren.

6) Min vinnare här är San Moteur.

7) Pleasure for Cash står fint till igen, men det kan vara värt att gardera lite.
Jag är nog beredd att rygga dina förslag men lite kommentarer.

2) Glöm inte 8 Uncle Töll trots läget.

3) Lipstick är mitt spikförslag.

4) Barbro är ett måste på min kupong. Tvåhästarslås !

7) Jag är lite inne på storgardering. Sandsjöns är mitt drag och dyra följehäst.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td