Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-05, 20:35   #166
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Fan vad värdelös,testade att köra en V5:a och använda reduceringsverktyget som ATG har. Valde bort alla rader under 1000kr,hade alla hästar som vann med,men inte en enda kupong hade alla i samma trots att resultatet blev över 1000 kr.
helt klar fungerar inte jag och reduceringsverktyg - suck!

Hade jag hållit tassarna borta från den där jäkla verktyget, som sparade mig ca 60 kr, hade jag gått 690 kr plus.
Varje omgång nya misstag.

Utdelningsvillkor bygger på en statistisk modell över hur andra spelare kommer att ha vinnande rader baserat på spelformsprocenten på de vinnande hästarna.

Det finns orsaker till att det inte stämmer så väl som man önskar.

1) Spelforms%en hinner ändra sig mellan generering av systemet och spelstopp.

2) Att det bara är en statistisk modell och inte är beräknad på de verkliga inlämnade raderna så som utdelningen är. Det blir ALDRIG "exakt".

Idag skiljde sig spelstoppsvärdet inte mycket från det verkliga värdet på V5. Men oftast ligger inte SÅ nära som idag.

Även om man spelar i sista stund så är en diff på ca 0-15% åt båda håll fullt normalt och något man får räkna med. Ibland får man med rader som skulle ha rensats bort och ibland rensas rader bort som man skulle haft med.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+30)
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 06:25   #167
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Utdelningsvillkor bygger på en statistisk modell över hur andra spelare kommer att ha vinnande rader baserat på spelformsprocenten på de vinnande hästarna.

Det finns orsaker till att det inte stämmer så väl som man önskar.

1) Spelforms%en hinner ändra sig mellan generering av systemet och spelstopp.

2) Att det bara är en statistisk modell och inte är beräknad på de verkliga inlämnade raderna så som utdelningen är. Det blir ALDRIG "exakt".

Idag skiljde sig spelstoppsvärdet inte mycket från det verkliga värdet på V5. Men oftast ligger inte SÅ nära som idag.

Även om man spelar i sista stund så är en diff på ca 0-15% åt båda håll fullt normalt och något man får räkna med. Ibland får man med rader som skulle ha rensats bort och ibland rensas rader bort som man skulle haft med.
Tack för informationen! Det är tydlig att man inte ska använda sig av några "hjälpmedel" om man inte kan matematik och kan se fallgroparna i förväg .
Bäst att koncentrera sig på att hitta vinnare samt tänkbara skrällar och köra med matematiska system.

Tycker ändå det är märklig att i den dyraste kupongen systemet skapar, lägger den Disco Volante som spik i stället för hästen som då var spelad till 67%: Very Kronos. Hade den tagit Very kronos hade jag fått in spelet. Jag spelade för 600kr och det reducerades ner till 514 kr. Men gissar att då var värdet under 1000 kr om den tog Very kronos, trots alla skrällar jag knölat in.

V5
Inlämnat: 2020-12-05, 12:33
Åby
Lördag 2020-12-05
Start: 17:05
Kostnad: 150,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 5, 6, 9, 10 (7, 1)
2: 11 Ol Dono Lengai (5, 6)
3: 1 Disco Volante (2, 11)
4: 1, 2, 3, 6, 9 (5, 7)
5: 2, 3, 4, 9, 10 (5, 6)

6x1x1x5x5 = 150 rader.
150 x 1 x 1,00 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.

Hästarna jag hade i ramen:
V5-1: 3,4,5,6,9,10
V5-2:3,11
V5-3:1,10
V5-4:1,2,3,6,9
V5-5:2,3,4,9,10
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 06:29   #168
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Av misstagen man lär sig och blir bättre. Bara att kämpa framåt
Sant, varje misstag lär oss nya saker, men efter att ha blivit arbetslös behöver jag sluta göra misstag och börja få in spelen...Det är attans att det blir stolpe ut hela tiden. Tur ändå att det finns så mycket kunskap att ta del av här på Sharps, så man slipper göra lika många misstag som man skulle ha gjort annars.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 08:57   #169
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Sant, varje misstag lär oss nya saker, men efter att ha blivit arbetslös behöver jag sluta göra misstag och börja få in spelen...Det är attans att det blir stolpe ut hela tiden. Tur ändå att det finns så mycket kunskap att ta del av här på Sharps, så man slipper göra lika många misstag som man skulle ha gjort annars.

En idé framöver om du till exempel vill reducera på utdelning (exempelvis inga rader under 1000 kr) men inte riskera att missa en rad som är värd 1050 kr är ju att ha lite marginal. Dvs spela inga rader under 800 kr. Då får du lite marginal om procenten rör sig en del innan spelstopp.


Men generellt handlar denna typ av reducering om att man får acceptera att tappa en vinst på 1000 kr ibland för att öka sin chans att vinna 1000 kr+. (dvs man tar bort rader med låga utdelningar för att istället spela flera rader med högre utdelningar).

Under en vecka kan det generera minus (dvs man tappar en vinst man normalt skulle fått in). Men räknar man på det över tid är det oftast inte dessa "småvinster" man ska sikta på utan hellre fler rader som kan generera större vinster.

Tänk att du faktiskt får in en rad värd 10000 kr pga dessa reduceringar (som du normalt annars kanske inte hade haft råd med). Får du in den en gång har du då råd att tappa 9 st 1000 kr-vinster och fortfarande vara på plus.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+20)
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-06, 09:42   #170
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
En idé framöver om du till exempel vill reducera på utdelning (exempelvis inga rader under 1000 kr) men inte riskera att missa en rad som är värd 1050 kr är ju att ha lite marginal. Dvs spela inga rader under 800 kr. Då får du lite marginal om procenten rör sig en del innan spelstopp.


Men generellt handlar denna typ av reducering om att man får acceptera att tappa en vinst på 1000 kr ibland för att öka sin chans att vinna 1000 kr+. (dvs man tar bort rader med låga utdelningar för att istället spela flera rader med högre utdelningar).

Under en vecka kan det generera minus (dvs man tappar en vinst man normalt skulle fått in). Men räknar man på det över tid är det oftast inte dessa "småvinster" man ska sikta på utan hellre fler rader som kan generera större vinster.

Tänk att du faktiskt får in en rad värd 10000 kr pga dessa reduceringar (som du normalt annars kanske inte hade haft råd med). Får du in den en gång har du då råd att tappa 9 st 1000 kr-vinster och fortfarande vara på plus.
Tack för goda råd, låter smart med 800kr som nedre gräns,ska ta och testa det när jag fått in en vinst som täcker upp underskottet.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td