Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-12-01, 18:10   #16
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 634
Sharp$: 12710
Standard

Nej kurvorna är väl ungefär lika långa på våra 1000m banor. Däremot är det ju lite olika upplägg på vilket spår kusken i fråga väljer. Men jag förstår inte riktigt din fråga.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-01, 20:08   #17
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4380
Standard

1
9 4 2 6 10
2
6 7 5 4 1 14 10
3
5 9 6 10 3
4
3 6 11
5
VERY KRONOS
6
9 4 1 2 6
7
2 5 4 11

Ser lite halvklurigt ut. Första tanken klar. Men lär väl ändras till Lördagen 711 ggr.
Stora frågan är väl om Very Kronos lyckas igen el inte. Förmodligen inte då jag kommer spika, men får väl se vad % blir

Senast redigerad av kire1111 den 2020-12-02 klockan 15:44.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-02, 11:05   #18
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 942
Sharp$: 2739
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nej kurvorna är väl ungefär lika långa på våra 1000m banor. Däremot är det ju lite olika upplägg på vilket spår kusken i fråga väljer. Men jag förstår inte riktigt din fråga.
Alla svenska banor är 1000 meter långa (med undantag för några 800-metersbanor) men upploppslängden skiljer sig. Alltså måste ju de meter som t.ex. Visby sparar in på upploppet återfinnas någon annanstans längs bankroppen, eller hur? Och om de inte finns längs rakorna är det bara kurvorna som återstår.

Ergo, om nu upploppslängden har betydelse, varför diskuteras inte kurvornas längd lika mycket? Är det inte utslagsgivande att gå en längre kurva, eller är det kanske enklare att attackera i en längre och därigenom mindre snäv sväng?

Nå, det här blir en off topic-diskussion som inte direkt berör lördagens V75-omgång på Åby. Men tröttsamma klyschor behöver helt enkelt synas ibland.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
satori (+77)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-02, 12:45   #19
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 634
Sharp$: 12710
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiritus Visa inlägg
Alla svenska banor är 1000 meter långa (med undantag för några 800-metersbanor) men upploppslängden skiljer sig. Alltså måste ju de meter som t.ex. Visby sparar in på upploppet återfinnas någon annanstans längs bankroppen, eller hur? Och om de inte finns längs rakorna är det bara kurvorna som återstår.

Ergo, om nu upploppslängden har betydelse, varför diskuteras inte kurvornas längd lika mycket? Är det inte utslagsgivande att gå en längre kurva, eller är det kanske enklare att attackera i en längre och därigenom mindre snäv sväng?

Nå, det här blir en off topic-diskussion som inte direkt berör lördagens V75-omgång på Åby. Men tröttsamma klyschor behöver helt enkelt synas ibland.
Klyschor finns det gott om.
Och visst har vi ett antal bankroppar med olika kurvradier och raksträckor som går att utvärdera enligt tycke och smak.
Men om distansen är totalt 2140 har väl inte upploppets längd och mållinjens placering på raksträckan någon inverkan på totala distansen ?
Ett exempel Helge.
Om en häst sitter i typ tredje utvändigt med gott om krafter kvar i sista kurvan och fritt vid upploppets början vill jag påstå att sannolikheten att hinna fram är betydligt större om upploppet är långt.
Och i det fallet menar jag att långt upplopp är mer utslagsgivande för hästar bak i fältet än täthästarna.
Men visst är det mycket som spelar in när man kör höhiss (eller travlopp)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-12-02 klockan 13:04.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-02, 17:53   #20
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kuskarnas val i slutskedet är ju avhängigt på upploppslängden också. På Axevalla kan det bli så att kuskarna vrider på så mycket senare pga detta att de får för långt fram lik förbannat. Hårda och mjuka variabler ihop gör inte alltid att det blir som man tror om man bara ser till förutsättningarna på pappret.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-03, 08:57   #21
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 634
Sharp$: 12710
Standard

Torsdagsfunderingar
Fredagspåläst
Snabbgenomgång.

V75 1) 2 Spartak Face. Perfekt läge. Jämn och säker. Bortlottad senast.Spets och slut om inte Adrian idiotkör. Marc släpper inte i första taget.

V75 2) 6 Alhambra Mail. Såg fin ut i debuten senast efter lång paus. Stark och rejäl.
7 Kantens Rose. Kommer med ett staket i raden men kanske lite favorit i fara. Övertygade väl inte senast.
4 Bring Me Money. Ojämn och lite svårbedömd. Vinner inte så ofta men kan vara en kantboll.
Perssons Pack kan skrälla.
1 Africa Bi måste ju bevakas. Psst Varennare.

V75 3) 5 Digital Race. Läcker 3 åring som segerstrider om han håller ordning på bena.
10 King Schermer står hårt inne men Holländarna brukar ha hästarna iordning när dom kommer på besök.
6 J.J. Stitch. Jepson låter oförskämt optimistisk.

V75 4) 3 Behind Bars. Klasshäst som föll med flaggan i topp senast. Både Maharajah och Varenne gener i kroppen. Klassklättrare om han får vara hel och ren.
5 Stenson. Uhrberg har stall och kuskform. Duger gott i klassen och skrällduglig om storfavoriten har en dålig dag.

V75 5) 10 Very Kronos. Snart kommer väl förlusten men såg ju lysande ut senast. 68% känns lite för mycket. Många spännande skrällar lurar dock i vassen.
11 Nadal Broline gör spännande debut hos Gooparna efter 1 års paus. Går väl inte att kräva vinst men kul att se 10 åringen igen.

V75 6) 9 Speedy Tilly. Bakspår (igen) men spår 9 är väl ett av de bättre.
10 Echelon gillar jag skarpt. Riordan och Rosleff har form. Ok står stenhårt inne och måste ha en smygresa. Då biter spurten bra. Men det fixar väl Rosleff ? Grymt duktig kusk.
1 He’s Marvelous måste nog nog bevakas trots luriga spår 1. Kan lätt bli tredje invändigt.
7 Kick The Dust Ås. Lillunter tror på bra chans. 9% är grymt spelvärt.


V75 7) 4 Vikens High Yield har hittat tillbaka i gammal fin rikstoto form.
12 Staro Leonardo gick godkänt senast och har passande Lövgren läge. En patenterad smygresa och slutspurt sista 500 ? Bra inne i klassen.
2 Night Brodde. Grym i senaste starten och tål distansen Dessutom inget skominus.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2020-12-04 klockan 17:48.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 00:08   #22
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Vanligtvis då jag går igenom omgångarna brukar jag fylla i antal streck jag skulle vilja ha med för att vara "säker" på 7 rätt.. brukar hamna på runt 100 000 rader då i genomsnitt...
För denna omgången hamnar jag på 110 rader, möjligen 220 om jag ska dubbelsäkra upp avd 7... Då vet man ngt är fel..
Antingen ska jag köra mitt system x 10 och vara glad för de 20-50 000 kr jag får om det sitter, lr så kommer jag typ ha 1 rätt....

Väldigt korta tankar iaf:

1. Det enda svåra loppet. Alla utom 8 kan vinna känns det som. Jag kommer heltäcka här och hoppas på en skräll. 6 Dali Pagadi till 2% vore inte fel...

2: Näst svåraste loppet. 3 6 7 8 9 streckar jag och känner mig nöjd där. 5an blir omgångens mest överstreckade tror jag, totalt chanslös här, får gärna öka i procent med... 7 Kantens Rose vinner ju om spets, om inte kan övriga jag streckat utmana.

3: Spik nr 5 Digital Races. Överlägsen kapacitet. Väldigt öppet bakom.

4: Spik nr 3 Behind Bars. Överlägsen kapacitet. Väldigt öppet bakom

5: Spik nr 10 Very Kronos. Överlägsen kapacitet. Väldigt öppet bakom (då jag aldrig litar på nr 1 Disco Volante)

6: Spik nr 9 Speedy Tilly. Bästa hästen, fin procent. Värsta motbudet 1 gillar inte skor och jobbigt innerspår för den hästen.

7: Lås 2 spets och 1 rygg ledaren. 4-6 med om man vill säkra upp, men tror 1 och 2 räcker.

55 kr , klappat och klart

Givna enkelraden:
6
7
5
3
10
9
2
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 04:13   #23
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Speddy Tilly Klar då spikar jag
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 14:07   #24
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Daniel Berglund V75 Åby på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 14:24   #25
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Läste Berglunds krönika, som jag på sistone började föredra framför Jens då de flesta verkar spela efter statistik. Men tror inte jag läser den något mer och går helt på egna idéer framöver.
Om man inte spelar för drygt 4000 kr per gång eller kan reducera (jag begriper mig inte på reducering, blir bara att jag får bort vinnande raden), är det ganska värdelös då han verkar ta allt som går på 4 ben i loppen och sedan ta med en tveksam spik som inte allt för sällan misslyckas.
Har inte VERY KRONOS större vinstchans än SPEEDY TILLY som Berglund har som spik t.ex? Speed Tilly springer i ett lopp där flera, till skillnad från han, är vana att tävla i skor. Very Kronos i stället, han vann på snabb tid med skor på och det skedde vid hans senaste lopp.

Smalare penseldrag och hästar som har störst vinstchans som spikar, skulle locka mer till läsning. Vad är vitsen med att ta så in i norden med hästar i varje lopp, för att sedan spika en häst som kanske inte har allra bästa chansen? är det inte så att det inte spelar någon roll att väldig betrodda vinner så länge det smäller i 2-3 lopp?

Eller använder han andra spikar i sina andelar än det som är med i krönikan?

Senast redigerad av shasha den 2020-12-04 klockan 14:39.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 14:56   #26
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 672
Sharp$: 5198
Standard

Man vill ju alltid spika "mot" vad resten av folket spikar. (iaf i en omgång där man har andra spikar, ibland "tvingas" man ju köpa jättefavoriterna tyvärr)
Att då gå på de största spikarna hela tiden som Very Kronos tex, är inte lönsamt i längden, tror man på en häst som spik, till betydligt bättre procent är det bättre att gå på den (ex speedy tilly denna gången som borde ha riktigt bra vinstchans i sitt lopp, inte lika bra som very kronos såklart, men ändå klart bra, så är sådana roliga att gå på.)

Spelar man som övriga folket så blir det inte vinst i längden tror jag han resonerar, och det stämmer nog rätt mycket
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 15:07   #27
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 658
Sharp$: 50009
Standard

Jens Sjödèn V75 Åby på Service Plays

Senast redigerad av hoola den 2020-12-04 klockan 15:29.
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 16:00   #28
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-2

7 Kantens Rose är en favorit i stor fara. Hon kommer från fem raka segrar och är förståelig favorit. Senast fick hon ledningen med 12 Alexi Quick i dödens. Om inte Opalis - som idag vann V65 på Valla - hoppat - så hade Kantens Rose fått stryk.

1 Africa BI är snabb ut och Rothengatter lät rejält uppåt i intervjun i atg.se idag. Ett fynd till 6 %.

Jag kommer sannolikt att gardera loppet. 1,3,5,6,7,9,12,14.

P.S. Konstaterar att titeln Super Moderator är borta. D.S.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 18:42   #29
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Lirade 100 v på Night Brodde till 5,50 hos Svenska spel på väg hem från jobbet igår. Tycker över 5 ggr är klart spelvärt på antingen spets och slut eller typ rygg ledaren kombinerat med barfotaförbudet som troligen missgynnar många andra, bl a favoriten, men inte Night Brodde.

För trött i kväll men ska kolla lite mer i morgon om det kan finnas något ok spel till.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-12-04, 20:39   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Lirade 100 v på Night Brodde till 5,50 hos Svenska spel på väg hem från jobbet igår. Tycker över 5 ggr är klart spelvärt på antingen spets och slut eller typ rygg ledaren kombinerat med barfotaförbudet som troligen missgynnar många andra, bl a favoriten, men inte Night Brodde.

För trött i kväll men ska kolla lite mer i morgon om det kan finnas något ok spel till.
Ryggar dig till 4,60!!!...vill samtidigt ställa en fråga(om det går bra)...Vem tror du vinner det amerikanska presidentvalet?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td