Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-01-31, 20:13   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 187
Sharp$: 57187
Standard

V75-Solvalla 6 feb (finaler)


Ljuset i det svenska travmörkret den här tiden på året V75 finaler på Solvalla kryddat med enormt fina unghästlopp på V4 gör detta till vinterns bästa tävlingsdag.

V75-1

Stoelit kallas detta lopp men är väl en sanning med modifikation. Tycker dock det ser lurigt ut spelmässigt . Ingen som riktigt sticker ut. Lås på Dixie Brick och Velegance första känslan.

V75-2

Johan Untersteiners megastjärna Demon Ima ska vara överlägsen ett klass 2 gäng i februari. Den som jagar stora pengar tror att första brodd inte kommer funka speciellt bra utan slutar med galopp.

V75-3

Den som troligen kommer rasa i spelvärde jämfört med senaste V75 starten då den stod i 40 ggr är Morotai Degato. Vann ett lopp på orten senast men var väl inget sådant superintryck som gör den till spik i alla fall.

Axel Ruda väldigt fin vid spetssegern sist men läget nu ?

Ett garderingslopp.

V75-4

Lorelei Marie fortsätter övertyga och är nog en rätt bra spik här då Essie Gonzales inte var speciellt bra igår . Kommer Uhrberg till spets borde det vara toppchans. Den har nog aldrig heller gått med brodd dock så det kan vara ett ?

Alhambra Mail är väl förstahäst av alla dom på tillägg. Vunnit i södra Sverige på övertygande sätt.


V75-5

Tvåhästarslås tänkte jag när jag såg startlistan. Night Brodde fick bakspår och då känns Algot Zonett som varit ruggigt fin som spikalternativ.


V75-6

Nu borde det väl vara dags för Gareth Boko, men får kollas upp hur innerspåret passar. Är väl inga startraketer direkt sidan om men har för mig att Super Zantos kan öppna och inte minst Dragster om den laddas. Disco Volante ska så klart inte glömmas trots spåret. Många som är på förhand chanslösa.

V75-7

Ruggigt intressant kuskbyte på Payet DE. Ser annars ut som ett rätt öppet och ovisst lopp som håller toppklass för att vara februari. Precis så som en final V75a ska avslutas.

Lycka till !
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 10:28   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 822
Sharp$: 37798
Standard

Verkligen inga lätta finallopp på förhand, men roliga.

1) Det här ser ut som ett helgarderingslopp, men det går nog att bryta ner en del när man går igenom hästarna mer noggrant.

2) Här kommer den enda klara spiken i Demon Ima.

3) Smålurigt lopp där spåren kan bli avgörande. Vill nog ha en handfull hästar.

4) Det står några bra på första fållan och på tillägg Alhambra Mail och Lupin Håleryd, där den sistnämnda har hamnat riktigt risigt till men förstärks med Erik.

5) Algot Zonett kan vara en spik och förstärks med Örjan. Det finns några roliga motbud som har skrällpotential, t.ex. Sir Henry P. Hill. Troligen får man gå på Algot för att få ihop ett vettigt system.

6) Gulddivisionen är öppen och intressant. Grainfield Aiden står bra till och får Jorma i jollen. Disco körs av Örjan, men står taskigt till. Ska Antonio Trot vinna i guld så finns chansen, men det finns fler som kan vinna.

7) Goop upp bakom Marschall Match och Örjan bakom Gardner Shaw. Men det finns fler som kan vinna här också.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-01, 12:59   #3
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 41
Sharp$: 564
Standard

Mitt tidiga drag i den här omgången: 2 Religious i V75-5.

Tuff öppning senast, fick sedan göra jobbet i dödens och höll bra bakom Remarkable Feet (spår 12 nu) och Merrit (spår 4) till en tredjeplats. På opassande (kort) distans. En bra genomkörare blev det i alla fall.

Har nu två lopp i kroppen efter uppehåll. Gick bra den här tiden förra året. Som sagt: Mer passande distans den här gången (även om ännu längre kanske varit bättre?). Spår 2 istället för 8. Håller den sig under 10 procent hela veckan? I så fall är den given på mitt system.

Absolut, Algot Zonett har varit kanonfin. Men som potentiell storfavorit kommer jag definitivt försöka fälla. Hoppas inte Kihlström kommer så lätt till ledningen.
Newstream är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-02, 09:25   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Blir det ens kaffepengar på lördag tro. Ska väl alla försöka fälla disco fjante och Antonio ska väl bara vinna. Sen lär väl alla andra betrodda vinna sina lopp. Avstå är nog det vinnande konceptet på lördag
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-02, 14:43   #5
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Totalt olöslig omgång och då blir det väl högst 10 000 i utdelning... Måste vara den sämsta Guldfinalen som någonsin körts på Valla?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-02, 15:12   #6
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Vad härlig! GRAINFIELD AIDEN får Jorma i sulkyn och bra spår. Hoppas den tappra kämpen nu äntligen får sätta nosen först, att han har lite krafter kvar efter alla tuffa lopp han fått.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-04, 14:48   #7
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Blir nog inget spel, lär väl bli 10 kr i utdelning. Blir det snöstorm så kanske....


6 5 2 4 7 3 Lär väl stå mellan 6 4 5. Goop vinner väl om han vill. 2 skriks väl ut av hultman
2 5 1 6 Johan kan säkert vinna. Men lär ju inte få något gratis samt brodd
1 2 3 4 5 6 7 9 Öppet som Sveriges gräns. Ara 1% känns intressant
9 spåret ska väl inte va några problem..Jepson kan avvakta i ryggar och ta dem på upploppet. Inte ens favoriten, då är valet lätt
6 4 2 1 9 8 10 Örjan vinkas väl fram å så är loppet över. Men finns fynd bakom till rea
11 Tror mest på Disco. Väntar till halva lopp å sänder kungen till spets och sen vinner. 24% är väl bara tacka för
2 4 Trolig å rolig


6 2 4 5 7 3
2 5 6 1
1 2 3 4 5 6 9 7
Alhambra mail
6 4 2 1 9 8 10
Disco Volante
4 2

Senast redigerad av kire1111 den 2021-02-04 klockan 14:53.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-04, 21:46   #8
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Varför är inte Dragster favorit? Ella Pace och No Limit Queen i stoloppet några av de värst bortglömda i omgången som jag ser det.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-04, 21:52   #9
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 643
Sharp$: 22762
Standard

Payet D.E
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), viking90 (+5)
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-04, 22:45   #10
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Payet D.E
Jepp, denne är en klar outsider från toppspår och med smygform...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-04, 22:49   #11
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Varför är inte Dragster favorit? Ella Pace och No Limit Queen i stoloppet några av de värst bortglömda i omgången som jag ser det.
Dragster är en lus som enkom haft flyt med löpningarna... Ella Pace skall med - kan vara spets och slut, eller ryggledaren. Bra vilket som... No Limit Queen även detta en lus och icke-vinnare som dessutom aldrig vunnit med skor runt om...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+1)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-04, 23:53   #12
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Jepp, denne är en klar outsider från toppspår och med smygform...
Enligt Jens sjöden så är spår 2 ett klart överskattat startspår !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 01:31   #13
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Enligt Jens sjöden så är spår 2 ett klart överskattat startspår !
Ja, men med statistik kan jag bevisa att ex. massinvandringen till Sverige varit en enorm framgångssaga...

Jag skiter totalt i vad statistiken säger då denna enkom är en "klumpsumma" och inte säger något om loppet som komma skall. Skulle du ex. värdera Face Time Bourbons vinstchans (ex. i Elitloppet) såsom mindre för att denne har spår två? Se istället varje lopp för vad det är. Alla, enskilda, lopp innehåller enormt många parametrar som inte statistiken fångar upp... Statistik är djävulens påfund!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
_Edge_ (+25), Executive (+5)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 14:12   #14
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 672
Sharp$: 50104
Standard

Daniel Berglund V75 Solvalla på Service Plays
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 15:20   #15
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Glöm inte


... att Remarkable Feet vunnit på V75 från samma läge och sänkte nästan
allt som var kvar i kupongväg...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 16:42   #16
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Dragster är en lus som enkom haft flyt med löpningarna... Ella Pace skall med - kan vara spets och slut, eller ryggledaren. Bra vilket som... No Limit Queen även detta en lus och icke-vinnare som dessutom aldrig vunnit med skor runt om...
Din definition för lus är ganska bred ser jag. Det är som med olle och megastjärnorna.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 17:55   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ella Pace står i 9ggr på bookie nu, inte ofta man ser i kombination med 1%!

Merritt och Algot någorlunda jämnspelade till skillnad från % som skiljer sig enormt. Går också i linje med vad jag tror om chanserna, det skiljer inga mängder mellan de där ekipagen. Sir Henry är väl annars den mest spelvärda susaren, men en riktigt stark stallduo på bra lägen med Goop och Örjan borde vara ett ganska svårdyrkat lås.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-05, 21:05   #18
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Kan inte 4 Sweetman i V75:3 vara ett intressant spikdrag? Adrian Kolgjini och spår 4 verkar ju vara ett, minst sagt, vinnande koncept. 8%!

Man (Lars-Åke S) kommer att köra i spets, så länge lampan lyser, med 2 Galactica. Alltså, det är inte "riktiga" stoeliten som hon möter imorgon. Och surmärrar är surmärrar. 7%!

5 Hillbilly Woodland står väl absolut bäst inne i avdelning 4? 10,3 sista varvet för några starter sedan. Kanske kan få ett bra lopp här, Ginman visade inte idag på Kalmar att han är 10-topp bland kuskarna i Sverige men i bland kan det ju lösa sig bra, även för såna. 3%!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 03:51   #19
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Idag blir det halshästarnas afton.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 04:36   #20
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Finns väl lite spelvärda spikar ändå när röken lagt sig lite. Men långt kvar än dock

Dixie Brick
Degato
RELIGIOUS
Disco Volante

Roliga Drag

HEFNER
Ella
Hillbilly
PAYET
KAPTAH
HASTY Helene
LIMIT QUEEN
Global Tailwind

Senast redigerad av kire1111 den 2021-02-06 klockan 04:37.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 07:41   #21
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Många förordar Galactica i första avdelningen. Hästen tappade sugen efter alla unga framgångar och hade en tid då den inte gick någonting. Startades igång i monté och där kom hästen i form igen. Fick en nytändning helt enkelt. Stärkt av alla framgångar tog man som bekant ner hästen till Frankrike där den verkligen sprang in i väggen. Att psyket inte riktigt är med, stridslusten har försvunnit, avslöjades alltför väl. Den mötte övermakten helt enkelt och i sista loppet svarade den med galopp. Nu tillbaka i Sverige för sulky och jag blir i alla fall inte förvånad om hästen markerar "det är nog nu" idag och slutar sist!

Jag tror man knäckte allt vad löpglädje heter i Frankrike och det är dags för en välförtjänt pension nu!

Vissa betaltjänster förordar spik!? Nonsens tror jag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
qwerta (+50)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 07:45   #22
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6134
Standard

Håller med dig om att den inte känns särskilt tidig även om den skulle köras i spets. Men vad jag kunnat läsa mig till så blev den påkörd vid galoppen senast?

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Många förordar Galactica i första avdelningen. Hästen tappade sugen efter alla unga framgångar och hade en tid då den inte gick någonting. Startades igång i monté och där kom hästen i form igen. Fick en nytändning helt enkelt. Stärkt av alla framgångar tog man som bekant ner hästen till Frankrike där den verkligen sprang in i väggen. Att psyket inte riktigt är med, stridslusten har försvunnit, avslöjades alltför väl. Den mötte övermakten helt enkelt och i sista loppet svarade den med galopp. Nu tillbaka i Sverige för sulky och jag blir i alla fall inte förvånad om hästen markerar "det är nog nu" idag och slutar sist!

Jag tror man knäckte allt vad löpglädje heter i Frankrike och det är dags för en välförtjänt pension nu!

Vissa betaltjänster förordar spik!? Nonsens tror jag!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 08:16   #23
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Håller med dig om att den inte känns särskilt tidig även om den skulle köras i spets. Men vad jag kunnat läsa mig till så blev den påkörd vid galoppen senast?
Jag såg loppet och tyckte att galoppen kom omotiverat. Men jag kan ha fel. Men faktum kvarstår. Den sprang på övermakten och såg inte särskilt motiverad ut att kämpa. Tror den "knäcktes" för gott i Frankrike....
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 08:26   #24
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Många förordar Galactica i första avdelningen...Stärkt av alla framgångar tog man som bekant ner hästen till Frankrike där den verkligen sprang in i väggen. Att psyket inte riktigt är med, stridslusten har försvunnit, avslöjades alltför väl...
Att hon skulle vara en liten överraskning som vinnare kan vi nog vara överens om. Men på vilket sätt menar du att hon ”verkligen sprang in i väggen” eller att det ”avslöjades alltför väl” att ”stridslusten har försvunnit”?

Jag ser en märr spelad till över 30 ggr pengarna som hänger med invändigt i ett 12-tempo och gör sitt bästa. Jag ser ingen ”vägg” eller att hon underpresterade på något sätt. Och i andra starten blir hon påkörd. Hur menar du att de här prestationerna på nåt sätt skulle satt sig i hennes psyke?

Jag är genuint nyfiken, vill lära mig mer om hästars psyke och hur man kan se att de ”springer in i väggen”, efter en invändig, spårsnål, resa.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-02-06 klockan 08:31.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 08:37   #25
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Att hon skulle vara en liten överraskning som vinnare kan vi nog vara överens om. Men på vilket sätt menar du att hon ”verkligen sprang in i väggen” eller att det ”avslöjades alltför väl” att ”stridslusten har försvunnit”?

Jag ser en mätt spelad till över 30 ggr pengarna som hänger med invändigt i ett 12-tempo och gör sitt bästa. Jag ser ingen ”vägg” eller att hon underpresterade på något sätt. Och i andra starten blir hon påkörd. Hur menar du att de här prestationerna på nåt sätt skulle satt sig i hennes psyke?

Jag är genuint nyfiken, vill lära mig mer om hästars psyke och hur man kan se att de ”springer in i väggen”, efter en invändig, spårsnål, resa.
I första loppet i Frankrike tycker jag att i den monté-formen hästen var i här hemma så borde den inte ha vikit in årorna så tidigt som den gjorde. Jag kanske hade för höga förväntningar men jag tyckte att hästen gav upp lite väl tidigt.

I andra starten tyckte jag galoppen var omotiverad, lite som att ge upp.

Det är vad jag "såg" och kanske har jag fel? I och för sig fick Galactica stora pengar på sig som unghäst men den såg inte helt motiverad ut under några säsonger. Mätt liksom. Kan finnas andra förklaringar som skador, sjukdomar eller annat men jag tyckte mig se att hästen tappat lusten. Så började man starta i monté och då kom glädjen och formen tillbaka.

Det är såklart gissningar från min sida men jag tror att Frankrike-äventyret kommer att synas idag. Det talas om sista starten? Jag hoppas att en så fin häst får avsluta på topp men jag lägger inte en spänn på hästen mer än det streck Galactica får i min helgardering av första.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 08:42   #26
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Omgången står och väger med Demon Ima... I nuläget är den spik för mig. Helt överlägsen det här motståndet anser jag men det finns också kända osäkra faktorer...

Min andra spik tror jag har toppchans! 4 Merrit är ju superintressant från det här spåret med Björn Goop upp! Tror att "vänstersläggan" blir en plus-faktor och en av världens bästa kuskar upp för första gången lär få effekt! Goops drivning kan innebära ett antal meter i förbättring!

Många formkort som jagar spets och Algot Zonett har ett byngligt spår! Jag hoppas hästen får dödens! Merrit utmanade Algot sist och idag tycker jag faktiskt att Merrit ska vara favorit. Spik till strålande 17% är dagens bästa värde!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 09:26   #27
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2721
Standard

Är det någon som har koll vilka de ”spelvärda” spikarna är? Skulle uppskattas!
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 09:32   #28
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SAO Visa inlägg
Är det någon som har koll vilka de ”spelvärda” spikarna är? Skulle uppskattas!
2 Galactica och 2 Demon Ima....

Galen spik i första anser jag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ms (+20), madsen (+50), SAO (+50)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 09:49   #29
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

En reflektion är att något mycket positivt har hänt med Adrian Kolgjini! Han har enligt mig fram tills nyligen kört som sin far! Bombat på och mosat i loppen men under den senaste tiden har hans styrningar varit mer kalla och vårdade. Kört sig till spets när det ska så att säga och till slut när det är mer lämpligt och då har framgångarna kommit.

Jag har varit extremt kritisk till Ludde Kogjini när han var aktiv och många gånger undrat hur sjutton man kan sätta häst hos honom med hans galna körstil. Man får aldrig veta men jag undrar hur många miljoner han har kört bort genom årens lopp egentligen på grund av en dåres envishet och oförmåga att anpassa sig i loppen.

Men nu verkar poletten ha trillat ner hos Adrian! Hans statistik efter lite mer än första månaden på året talar sitt tydliga språk!

27 starter har gett 7 segrar, 1 andrapris och 1 tredjepris med goda 26% i segerprocent!

Idag sitter Adrian upp bakom 4 Sweetman och 7 Kennedy!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
klot05 (+7), asgaya3141 (+5)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 09:54   #30
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

På temat form och för dom som jagar skräll så måste man lyfta fram tränare Jakob Croon! Stallet har startat 7 hästar under 2021 med resultatet 2-3-0.

Hemmatränaren selar ut 7 Highsurprise Laday i fjärde! Hästen gick riktigt bra i förra V75-starten och har nu två raka andrapris. Idag streckad på ynka 1%!

Ett måstestreck om man garderar och ett fint plats-lir, trio-virke!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 10:09   #31
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Min superskräll på kupongen är MERRIMAC S.G. 0%. Det är jämn och fin häst. Vädret och årstiden klarar den nog... Roger Nilsson åker ner från Boden och har flera ettor i statistiken den senaste tiden.

Streckar såklart Demon Ima också, men även Hefner Am och Power Blaster i samma lopp.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 10:16   #32
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2638
Standard

denna kör jag

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 11:14
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 384,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (5, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 10 (6, 7)
3: 4, 7, 10, 11 (5, 2)
4: 14 Lyx Håleryd (2, 9)
5: 6 Algot Zonett (4, 2) helvete va grym han har varit, stenklar! borde vara 90%
6: 6, 11 (1, 7)
7: 1, 3 (4, 2)

8x6x4x1x1x2x2 = 768 rader.
768 x 1 x 0,50 kr = 384,00 kr.
Totalt: 384,00 kr.
Rättningskod: LHP GHD TQD
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 10:35   #33
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1497
Standard

Ni som tänkt spika Demom Ima bör nogsamt inhämta info i eftermiddag.
Stallkamraten Fortune Mearas är nämligen struken för feber.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25)
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 10:59   #34
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4273
Standard

I avd.4 lär det bli bra körning mellan 1,2,3 som alla vill gå i spets. Med brodd i skorna och hård bana kan man förvänta sig galopp och/eller mjölksyra vilket bäddar för de mer rutinerade från 20m tillägg.
7 Highsurprise Laday nämndes av SistaStallskriket och den här klarar brodd på ett bra sätt vilket ger en fördel mot dom som är mer ovana. Bra senast och given på min lapp liksom 14 Lyx Håleryd som närmar sig toppform alltmer.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 11:06   #35
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tillägg


Citat:
Ursprungligen postat av eveton Visa inlägg
I avd.4 lär det bli bra körning mellan 1,2,3 som alla vill gå i spets. Med brodd i skorna och hård bana kan man förvänta sig galopp och/eller mjölksyra vilket bäddar för de mer rutinerade från 20m tillägg.
7 Highsurprise Laday nämndes av SistaStallskriket och den här klarar brodd på ett bra sätt vilket ger en fördel mot dom som är mer ovana. Bra senast och given på min lapp liksom 14 Lyx Håleryd som närmar sig toppform alltmer.
Jag lägger till Ofelia O.E. här...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 11:14   #36
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gus Visa inlägg
Ni som tänkt spika Demom Ima bör nogsamt inhämta info i eftermiddag.
Stallkamraten Fortune Mearas är nämligen struken för feber.
Ja det finns en del minus och frågetecken. Statistiskt är det en väldigt dålig favorit också, för de som inte är immuna mot sånt:

*Spår 2 är näst sämsta spåret i finalerna överlag för favoriter, bara slaget av spår 10.

*I klass 2 har det också gått sådär, 2 vinster på 7 försök. För icke-favoriter är det också ett av de sämre framspåren.

*Bara 6/14 storfavoriter (över 50%) i klass 2-final har infriat. Ska dock tilläggas här att det gått ganska bra för de starkaste favoriterna. 5/7 vinnare på favoriter spelade över 55%.

Det värsta med spår 2 är att kuskarna är "nöjda med att sitta i andraspår".
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 11:17   #37
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 173
Sharp$: 2319
Standard

Tidig inlämning.

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 12:16
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 540,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Ultra Bright (4, 6)
2: 1, 2, 5 (6, 7)
3: 5 Morotai Degato (2, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 9 (11, 14)
5: 1, 2, 6, 8, 9, 12 (4, 5)
6: 1, 5, 6, 7, 10 (11, 3)
7: 3, 4 (1, 2)

1x3x1x6x6x5x2 = 1080 rader.
1080 x 1 x 0,50 kr = 540,00 kr.
Totalt: 540,00 kr.
Biznice är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 11:25   #38
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det finns en del minus och frågetecken. Statistiskt är det en väldigt dålig favorit också, för de som inte är immuna mot sånt:

*Spår 2 är näst sämsta spåret i finalerna överlag för favoriter, bara slaget av spår 10.

*I klass 2 har det också gått sådär, 2 vinster på 7 försök. För icke-favoriter är det också ett av de sämre framspåren.

*Bara 6/14 storfavoriter (över 50%) i klass 2-final har infriat. Ska dock tilläggas här att det gått ganska bra för de starkaste favoriterna. 5/7 vinnare på favoriter spelade över 55%.

Det värsta med spår 2 är att kuskarna är "nöjda med att sitta i andraspår".

Är det någon som någonsin följt upp dessa statistiska element efter en omgång, eller flera, för att se något mönster i detta? Det finns enormt många parametrar som statistiken inte fångar upp.

Att försöka skita ur sig ev. tveksamheter enkom för att fälla en favorit blir inte seriöst. Spår två ÄR bra - varför skulle det inte vara det? Måste finnas orsaker till att det inte blivit ett annat utfall i de fall du rabblat upp? Skulle vara intressant att kolla hur dessa lopp sett ut i "verkligheten". Utnyttjar man spåret rätt så är det väldigt bra, gör man det inte, ja då är inget spår bra.

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 11:43   #39
 
mr_stylezs avatar
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Lund
Inlägg: 2 678
Sharp$: 5208
Standard

Spår 2 är ju såklart "bra" lr iaf bättre än tex Spår 8 10 12

Men det framförallt statistik-Jens menar då han dizzar det så mycket är att det är överskattat, spelarna tror det är bättre än det är och även kuskarna verkar det som.

Det är en parameter att ta hänsyn till då man tippar , men inget man sa lägga all vikt vid heller givetvis, blir lätt man snöar in sig på statistik och bara tittar på det lr inte alls... det är en del i tippandet helt enkelt, liksom, kusk, hästens kapacitet och form m.m (allt detta vet du såklart redan fulsprit) =)

Spår 5 och 4 är bäst i de flesta lopp, och innerspåren på längre distanser, det är väl det viktiga man behöver ha med sig främst.


Jag ska fälla Demon Ima idag oavsett spår, men det är ju såklart bra att den har spår 2 och inte spår 5 om den ska fällas!

4an tar lätt spets där och bör släppa till nr 5 om den är snabbt framme nog. Bra lås och tvilling.
__________________
Kuskar som inte försöker vinna, kanske inte bör vara kuskar.....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+2), Gotland (+5)
mr_stylez är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 11:51   #40
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Småspelarens spik-Harry idag. Kör en del raketer som jag funderat mer omkring. Lade till Ultra Bright i första på ett extra, Harry ville inte ha den med. Kostade bara 8 kr.... Spikar Ofelia O.E., kan vara dags nu - nu bara ston och hon står på tur från ett bra läge kan jag tycka. Inte var dag man spikar en 1%-are.

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 07:59
Harry Boy
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 50,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 6, 7, 8 (5, 4)
2: 2 Demon Ima (5, 1)
3: 1, 6 (5, 2)
4: 12 Ofelia O.E. (2, 9)
5: 2, 6, 8, 12 (4, 9)
6: 7, 11 (6, 1)
7: 4 Gardner Shaw (1, 3)

6x1x2x1x4x2x1 = 96 rader.
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Avgift 2,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: JHN FDB RXB
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 12:00   #41
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2502
Standard

För att jämföra te.x. auto spår 2 med 5 väger jag bland annat in att 5 många gånger dels har större möjlighet att välja approach (om/när/var/hur sätta in attack), dels kanske slipper den allra hetsigaste omgivningen. Därtill accelerationsfrämjande faktorer.

Hursomhelst, få uttrycker väl missnöje över att ha lottats till 2, 3, 4, 5.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 12:26   #42
 
kaamelotts avatar
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 129
Sharp$: 875
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
I första loppet i Frankrike tycker jag att i den monté-formen hästen var i här hemma så borde den inte ha vikit in årorna så tidigt som den gjorde. Jag kanske hade för höga förväntningar men jag tyckte att hästen gav upp lite väl tidigt.

I andra starten tyckte jag galoppen var omotiverad, lite som att ge upp.

Det är vad jag "såg" och kanske har jag fel? I och för sig fick Galactica stora pengar på sig som unghäst men den såg inte helt motiverad ut under några säsonger. Mätt liksom. Kan finnas andra förklaringar som skador, sjukdomar eller annat men jag tyckte mig se att hästen tappat lusten. Så började man starta i monté och då kom glädjen och formen tillbaka.

Det är såklart gissningar från min sida men jag tror att Frankrike-äventyret kommer att synas idag. Det talas om sista starten? Jag hoppas att en så fin häst får avsluta på topp men jag lägger inte en spänn på hästen mer än det streck Galactica får i min helgardering av första.

Jag tror snarare att hon inte var i samma kategori jämfört med vad hon mötte i Frankrike på vägen upp.
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 12:31   #43
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kaamelott Visa inlägg
Jag tror snarare att hon inte var i samma kategori jämfört med vad hon mötte i Frankrike på vägen upp.
Mycket möjligt men att åka på proppen sådär i tufft gäng och tempo tar just på psyket på vissa hästar. Plus långresan. Som sagt. Tror hästen är trött idag men jag hoppas jag har fel...
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 12:35   #44
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja det finns en del minus och frågetecken. Statistiskt är det en väldigt dålig favorit också, för de som inte är immuna mot sånt:

*Spår 2 är näst sämsta spåret i finalerna överlag för favoriter, bara slaget av spår 10.

*I klass 2 har det också gått sådär, 2 vinster på 7 försök. För icke-favoriter är det också ett av de sämre framspåren.

*Bara 6/14 storfavoriter (över 50%) i klass 2-final har infriat. Ska dock tilläggas här att det gått ganska bra för de starkaste favoriterna. 5/7 vinnare på favoriter spelade över 55%.

Det värsta med spår 2 är att kuskarna är "nöjda med att sitta i andraspår".
Hur länge ska sån här märklig data på 5-15 observationer kombinerat med MINIMALA avvikelser fortsätta vara populär?

Vadå "bara" 6/14? Att 6 eller färre skulle vinna av ren slump med förutsättningarna du lägger fram är 15-20 %. Sen sitter folk och granskar tusentals liknande grejer, självfallet hittar man då signifikans i hundratals "samband", speciellt när man i efterhand kan bestämma hur de ska se ut.

9-12 % av loppen vinns från spår två.

12-15 % av loppen vinns från spår fem. Liknande från spår fyra.

Det är ungefär allt man behöver veta siffermässigt när det kommer till spårstatistik. Resten är loppspecifikt.

Fulsprit är helt rätt ute i att totalt bortse från likartad skräpdata. Där ligger såpass lite värde i informationen att om du inte är ytterst noggrann med att värdera "informationsvärdet" är det klart högre risk du hamnar fel än om du istället använt sunt förnuft och skippat den.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+50)
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 12:44   #45
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Sen huruvida spår två är överskattat eller inte kan man inte heller bedöma på känsla.

Jämför ROI för spår två med samma för övriga spår i ett par tusen lopp de senaste åren.
Finns där någon märkbar skillnad? Fine, spår 2 är överskattat.
Om inte, gå vidare.

Att kuskarna överskattar spåret, vad spelar det för roll? Det är väl inte dessa som står för volymen i poolerna?
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:08   #46
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

I sista stund vågade jag inte lämna 5 Power Blaster utanför i andra avdelningen. Lås på 2 och 5 där. Bolagssystemet.

1) 2,4,5,6 r3-7 (fransmännen gav Anna Erixon med 2 Galactica ett par rejäla "tacklingar" på Vincennes senast. Därav galoppen. Betänk att hon då startade i världens tuffaste montélopp. L-Å Söderholm känner henne sedan hon blev unghäststjärna, Vinner om hon vill till 10 % nu. 6 fungerar bra med brodd. 4 och 5 streckas också. Björn verkar inte så uppåt på 3 och hon lämnas utanför systemet)

2) 2,5 r1-4 (vi har inte sett 2, dagens största streckfavorit, tävla med brodd ännu. Han har tränat med brodd i 2,5 veckor och det går bra. Flera startsnabba hästar med framspår vill ta ledningen för att släppa endera till 2 eller 5. Finske 5 gick bra på Bollnäs, där han imponerade med brodd. Mika Forss kommer från två vinster med honom - han hoppade som favorit med lärling i försök till Guldklockan. Låser med 2 och 5. Annars kan det skrälla här)

3) 1,2,3,4,5,9 r10-11 (5 imponerade senast och blir favorit. Kylin Blom låter rejält optimistisk. 1 får åter Mika Forss i jollen och har chans. 2 varvar bra och dåliga insatser. 3 tar sannolikt ledningen med Erik och kan leda hela vägen. 4 rapporteras träna bra, är startsnabb och får kuskstollen Adrian i vagnen. 9 vinner sina lopp i ledningen men Björn har alltid chans med denne. Övriga bakspår känns bortlottade)

4) 2,3,4,9 r5-14 (favoriten 2 har vunnit alla sina tre starter i Sverige varav ett med voltstart. Idag första gången med brodd. Riordan är optimist, men menar, att stallet har bättre vinstchans med 3 Cargo Door i sista. 3,4 och 5 vill ha spets. 3 satt fast senast i ett preparélopp med två raka V75-vinster dessförinnan. Ett fynd till 11 %. 4 är också startsnabb med Uhrberg och kommer från två V75-vinster. 9 är urstark och given på kupongen)

5) 2,6,9 r4-1 (favoriten 6 är bästa hästen med bästa kusken. 9 är redan i gulddivisionen och lämnar silver. Jag streckar Mika Forss idag och 2 har tappat en sko och fått dåliga lopp på sistone. Han lyser av form och kan småskrälla till 8 % från ledningen. Stallkamraten 6 är bättre än 4, som får stå över)

6) 1,5,6,7,11 r3-10 (Conrad körde bort 1 senast. 1 håller inte ledningen, men kan få loppet i draget och vinna på spurt. 6 tar nog ledningen. Kan vinna därifrån men även om Erik släpper till 7 eller 11. Är det inte dags för 7 nu? 5 har varit nästgångare länge och idag kan vi få betalt till 10 %)

7) 3 r4-1 (3 är stallets bästa vinstchans enligt tränaren. Bättre chans än favoriten i avdelning fyra. 3 pilar till ledningen med favoriten 4 i "Örjansdödens". Bra spik till 18 %)

Kostar 1440:-. Lycka till. Vädret är klar sol och minus 7-9 grader)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:22   #47
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kommer det behövas brodd i hovarna? Fredrik Persson kallar ju sina kusar som nästan chanslösa om brodd kräves då hans hästar aldrig tränar eller går med brodd i lopp...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:26   #48
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 822
Sharp$: 37798
Standard

Inga hakar fram och om man absolut vill så ska man kunna köra utan brodd även bak säger de.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 13:37   #49
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 822
Sharp$: 37798
Standard

Jag kör på några drag och singlar Ultra Bright, Romero och Alhambra Mail. Troligen så vinner väl Johan andra loppet. Det brukar inte bli så mycket pengar finalomgångarna, men kanhända blir det ett undantag idag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:00   #50
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag kör på några drag och singlar Ultra Bright, Romero och Alhambra Mail. Troligen så vinner väl Johan andra loppet. Det brukar inte bli så mycket pengar finalomgångarna, men kanhända blir det ett undantag idag.
I måndags (andra inlägget i tråden) skrev du att "den enda klara spiken" var Demon Ima i avdelning 2 och att man troligen behövde "gå på" Algot Zonett i avdelning 5 för att få ihop ett vettigt system.

Var och en spelar ju som den vill, förstås. Men jag blir lite nyfiken på hur det kommer sig att dina två spikar från i måndags har förvandlats till tre helt andra nu.
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:10   #51
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Franklin Face plats ger 6ggr på unibet, Mr Clayton JF spetsar ju och släpper(troligtvis till FF), sen kan Albert Zonett köras fram utvändigt och lägga sig där, alternativt så släpper FF i sin tut till AZ...många scenarier som ger en god platschans för FF...kusen har gjort många bra lopp på V75 från jobbiga lägen och nu är det perfekta förutsättningar...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:24   #52
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Sen huruvida spår två är överskattat eller inte kan man inte heller bedöma på känsla.

Jämför ROI för spår två med samma för övriga spår i ett par tusen lopp de senaste åren.
Finns där någon märkbar skillnad? Fine, spår 2 är överskattat.
Om inte, gå vidare.

Att kuskarna överskattar spåret, vad spelar det för roll? Det är väl inte dessa som står för volymen i poolerna?
Kalla det känsla om du vill, i min bok är det belagt och klart att spår 2 är överskattat i allmänhet. Och att det blir väldigt utslagsgivande i högre klass/hårdare och jämnare lopp. Massvis av tränare som inte fattat det där och väljer det spåret när de vinner försök inför finalerna. Med ljumna resultat. Däremot blir ju hästarna favoriter för hästen gick bra i försöket och spelarna tror precis som tränarna att spåret är kanon.

Nu är det klass två, den är ojämnare än andra klasser. Om det här varit brons så hade jag sågat storfavorit som har flera övriga frågetecken därifrån fullständigt. Den här har kanske ändå hygglig chans. Men knappast på rätt sida om 50%.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:29   #53
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Wilson Knight i Lopp 4 fick sig en liten slant på för Topp3 över 4,50 hos SvS gjort två riktigt fina lopp i rad mot enklare motstånd och att den då ska stå i närmare bestämt 4,85 för topp3 i ett lopp där de endast startar 9 hästar köper jag inte.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:32   #54
 
Nicklass avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Linköping
Inlägg: 654
Sharp$: 1497
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mikaels Visa inlägg
Franklin Face plats ger 6ggr på unibet, Mr Clayton JF spetsar ju och släpper(troligtvis till FF), sen kan Albert Zonett köras fram utvändigt och lägga sig där, alternativt så släpper FF i sin tut till AZ...många scenarier som ger en god platschans för FF...kusen har gjort många bra lopp på V75 från jobbiga lägen och nu är det perfekta förutsättningar...
Tvivlar dock på att invändiga släpper o då blire utvändigt o 5e plats igen.

Jag hade hoppats Clayton ska köra i ledning. Adielsson sa i nån intervjuw att "han ska gå i rygg". Så satt han o höll igen starten förra loppet o fucka upp hela loppet. Fan kör hästen i ledning, han har suttit fast med allt 2 lopp i rad.
Nu blir de jorma och 1%. Det är då jorma kör som bäst. Utan press.

Kan tänka mig Night brodde kommer för att överta ledning om han får fritt. Svårt lopp att läsa. Westholms sätter väl nosen först när de är ospelade
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:35   #55
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kalla det känsla om du vill, i min bok är det belagt och klart att spår 2 är överskattat i allmänhet. Och att det blir väldigt utslagsgivande i högre klass/hårdare och jämnare lopp. Massvis av tränare som inte fattat det där och väljer det spåret när de vinner försök inför finalerna. Med ljumna resultat. Däremot blir ju hästarna favoriter för hästen gick bra i försöket och spelarna tror precis som tränarna att spåret är kanon.

Nu är det klass två, den är ojämnare än andra klasser. Om det här varit brons så hade jag sågat storfavorit som har flera övriga frågetecken därifrån fullständigt. Den här har kanske ändå hygglig chans. Men knappast på rätt sida om 50%.

Kan ju aldrig vara spåret (2) det är fel på - det måste vara hur kuskarna väljer att lägga upp taktiken på. Det enda jag kan komma på som är negativt det är att det kan vara svårt, eller svårare att komma till spets från bricka två då du dels har en häst, sida vid sida, invändigt och en hög utvändigt samtidigt som du redan själv sitter i andraspår. Summa summarum, kuskarna väljer att ta det lugnare från spår då de redan ligger bra an, samt att spetschansen är mindre där ifrån. Det mesta är alltså bara kusktaktik.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:40   #56
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Nurmos verkar ha ställt i ordning i alla fall. Två segrar redan idag men blir det fler? Bra chans redan i nästa men här tycker jag att kuskplusset på 10 Zeolit är "hyfsat" och hoppas det kan räcka hela vägen här! Får vi 2,30 på platsen och 7,50 på vinnarspelet månne?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:42   #57
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Kan ju aldrig vara spåret (2) det är fel på - det måste vara hur kuskarna väljer att lägga upp taktiken på. Det enda jag kan komma på som är negativt det är att det kan vara svårt, eller svårare att komma till spets från bricka två då du dels har en häst, sida vid sida, invändigt och en hög utvändigt samtidigt som du redan själv sitter i andraspår. Summa summarum, kuskarna väljer att ta det lugnare från spår då de redan ligger bra an, samt att spetschansen är mindre där ifrån. Det mesta är alltså bara kusktaktik.
Tycker att du argumenterar för att det är just spåret som är "problemet" - eller åtminstone orsaken till hur kuskarna väljer taktik.

På många banor är innerspåret "bra" - i princip omöjligt att spetsa från spår 2. Hästarna får i regel bättre skjuts från spår lite längre ut - och på banor där de inre spåren är missgynnade så är det då i princip omöjligt att ta spets. Och efter att ha blivit matad med Jensas statistik i ett par år är det omöjligt att missa betydelsen av att få spets. Så vad har den från spår två att välja på? Att krypa ner invändigt, om den med spår 1 tar spets? Eller ta dödens?

Visst är det spåret som är problemet....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:45   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Kan ju aldrig vara spåret (2) det är fel på - det måste vara hur kuskarna väljer att lägga upp taktiken på. Det enda jag kan komma på som är negativt det är att det kan vara svårt, eller svårare att komma till spets från bricka två då du dels har en häst, sida vid sida, invändigt och en hög utvändigt samtidigt som du redan själv sitter i andraspår. Summa summarum, kuskarna väljer att ta det lugnare från spår då de redan ligger bra an, samt att spetschansen är mindre där ifrån. Det mesta är alltså bara kusktaktik.
Ja min uppfattning är att det där handlar till allra största del om kuskarnas val. Och då inte bara kusken bakom tvåan utan hur övriga kuskar på framspår lägger upp det. Men mest kusken på tvåan.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:45   #59
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Nurmos verkar ha ställt i ordning i alla fall. Två segrar redan idag men blir det fler? Bra chans redan i nästa men här tycker jag att kuskplusset på 10 Zeolit är "hyfsat" och hoppas det kan räcka hela vägen här! Får vi 2,30 på platsen och 7,50 på vinnarspelet månne?

Den jobbar vi in!! Måste varit nåt fel när vi spikade på nyårsafton..

Får en ny chans..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:52   #60
Banned
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 777
Sharp$: 822
Standard

För att folk e lallare här
Edde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:58   #61
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Den jobbar vi in!! Måste varit nåt fel när vi spikade på nyårsafton..

Får en ny chans..
Meh, fastnar bakom stendöd rygg i tredje och blir fyra... TRADIGT!!!
Tur det är V7 snart så vi kan ta nya tag!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+7)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 14:59   #62
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Påställt från Mackan, det gillade han inte så värst Skoglund!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:00   #63
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1096
Standard

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 15:59
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5 (6, 7)
2: 1, 2, 4, 5, 9 (8, 6)
3: 2, 3, 4, 5 (1, 9)
4: 2, 4, 12, 14 (9, 3)
5: 1, 2, 4, 8 (6, 9)
6: 5 Antonio Trot (1, 6)
7: 2 Payet D.E. (1, 9)

3x5x4x4x4x1x1 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:02   #64
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Kalla det känsla om du vill, i min bok är det belagt och klart att spår 2 är överskattat i allmänhet. Och att det blir väldigt utslagsgivande i högre klass/hårdare och jämnare lopp. Massvis av tränare som inte fattat det där och väljer det spåret när de vinner försök inför finalerna. Med ljumna resultat. Däremot blir ju hästarna favoriter för hästen gick bra i försöket och spelarna tror precis som tränarna att spåret är kanon.

Nu är det klass två, den är ojämnare än andra klasser. Om det här varit brons så hade jag sågat storfavorit som har flera övriga frågetecken därifrån fullständigt. Den här har kanske ändå hygglig chans. Men knappast på rätt sida om 50%.
Inga tankar kring dagens storfavorit, ej analyserat omgången så har ingen aning om vilken procent som är rätt eller fel. Med tanke på att nätbolagen ligger runt 55-60 % i kombination med att den för närvarande (omsättning senaste 30 min) spelas till 60 % hos ATG så tyder ju dock det mesta på att du är fel ute om du tror den har < 50 % vinstchans.

Håller med om att tränarna överskattar spåret, men det är också ungefär allt av det du nämner som är korrekt.

Det fetmarkerade är ju bara löjligt.

Senast redigerad av DrMarre den 2021-02-06 klockan 15:03.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:02   #65
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 169
Sharp$: 741
Standard

Har ingen vidare form, så detta är knappast vinnarlappen. Men kul att köra ändå.

Avd
1: 2, 4, 5
2: 5 Power Blaster
3: 2, 4, 5, 9, 10
4: 2, 4, 5, 9, 11, 14
5: 6 Algot Zonett
6: 1, 6
7: 1, 3, 4, 10
drn85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:02   #66
 
Reg.datum: maj 2015
Inlägg: 943
Sharp$: 2744
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Påställt från Mackan, det gillade han inte så värst Skoglund!
Rikard N har ju ibland en förmåga att styra på i fel läge. När Svedberg kom fram i dödens efter 500 meter tog han upp. Men Skoglund väntar till varvet kvar att köra, och då är ju ryggen inte lika intressant längre. Tycker man ser Skoglund bli utsvarad i tredje lite nu och då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5)
Spiritus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:07   #67
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Tycker att du argumenterar för att det är just spåret som är "problemet" - eller åtminstone orsaken till hur kuskarna väljer taktik.

På många banor är innerspåret "bra" - i princip omöjligt att spetsa från spår 2. Hästarna får i regel bättre skjuts från spår lite längre ut - och på banor där de inre spåren är missgynnade så är det då i princip omöjligt att ta spets. Och efter att ha blivit matad med Jensas statistik i ett par år är det omöjligt att missa betydelsen av att få spets. Så vad har den från spår två att välja på? Att krypa ner invändigt, om den med spår 1 tar spets? Eller ta dödens?

Visst är det spåret som är problemet....
Nej, aldrig spåret, per se, som är problemet för då skulle kuskarna aldrig välja att ligga kvar i andraspår och då istället välja innerspår - det skulle vara "pärlband" i vartenda lopp om det vore spårets fel Det ligger i kuskarnas val hur man väljer att köra loppen därifrån - inte att spåret ställer till det (förutom i huvudet på kuskarna) då... Ja, krypa ner invändigt om du har en klen häst, men har du en betrodd så är det bara att köra i dödens med starka hästar, eller ta upp och släppa fram någon. Det är ALDRIG spår 2 som är problemet! Det KAN bli ett problem om man kör med huvudet under armen...

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ja min uppfattning är att det där handlar till allra största del om kuskarnas val. Och då inte bara kusken bakom tvåan utan hur övriga kuskar på framspår lägger upp det. Men mest kusken på tvåan.
Jepp, inte spåret utan kuskarnas taktiska val som ger povra resultat.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!

Senast redigerad av Fulsprit den 2021-02-06 klockan 15:10.
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:09   #68
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Gillar både Cargo och Gardner i sista. Men Djuse har planen klart och sitter innanför, var bra redan innan och svek inte i debuten för Riordan. Dessutom bara hälften så mycket spelad som den andra till slut. Spik Cargo!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:11   #69
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 574
Sharp$: 1378
Standard

V75

4,5
2
1,5,10
2,3,9
2,4,6
11
4
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:14   #70
 
kaamelotts avatar
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 129
Sharp$: 875
Standard

V75 SOLVALLA : 06/02/2021
Enregistrement : 06/02/2021 - 16:12
Mise totale : 17,28 €
Nombre de combinaisons : 288
Statut : Validée
Course
Combinaison
V75-1
4, 5, 6
V75-2
2, 5, 6
V75-3
4, 5
V75-4
2, 9
V75-5
4, 6
V75-6
1, 11
V75-7
3, 4
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7)
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:15   #71
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Såhär blev det idag

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 16:14
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 315,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6, 7 (3, 1)
2: 5 Power Blaster (2, 7)
3: 2, 4, 5 (3, 8)
4: 1, 2, 4, 5, 9, 12, 14 (1, 4)
5: 2, 4, 6 (8, 3)
6: 1 Gareth Boko (7, 11)
7: 3, 9 (4, 1)

5x1x3x7x3x1x2 = 630 rader.
630 x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr.
Totalt: 315,00 kr.
Rättningskod: CJT HHG WZK
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:15   #72
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Dagens bidrag:

1: 2,3,4,5,6,7
2: 5 POWER BLASTER
3: 4,9,10
4: 1,2,3,4,5,7,9,10,11,12,13
5: 1,2,3,4,5,6,8,9,12
6: 1,5,6,7
7: 3 CARGO DOOR

Hårt reducerat naturligtvis. Krav på 2 U. Lycka till!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:15   #73
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Gillar både Cargo och Gardner i sista. Men Djuse har planen klart och sitter innanför, var bra redan innan och svek inte i debuten för Riordan. Dessutom bara hälften så mycket spelad som den andra till slut. Spik Cargo!
Plockade bort finnen på innerspår efter att ha kollat i lopparkivet - inte alls snabb ut den första biten och Cargo Door kommer bara flyga förbi denne. Sedan är väl risken att han släpper till OK, men bra lopp i vilket fall och luckan kan ju komma och Cargo snabb på speed. Tar med båda + Payet DE.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:17   #74
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 16:15
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 2 374,40 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (5, 4)
2: 1, 2, 4, 5, 6 (8, 7)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 12)
4: 2, 3, 4, 5, 7, 9, 14 (1, 11)
5: 4 Merritt (6, 2)
6: 1, 5 (6, 11)
7: 3 Cargo Door (4, 1)

8x5x8x7x1x2x1 = 4480 rader.
4480 x 1 x 0,50 kr = 2 240,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:20   #75
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5321
Standard

Chansar hej vilt idag, är på tok för många hästar jag tror på idag

Avd
1: 6 Gobi Princess (5, 4)
2: 1, 2, 5, 6, 10 (4, 7)
3: 4 Sweetman (5, 2)
4: 2 Nouba Mom (9, 3)
5: 1, 2, 4, 6, 7, 12 (9, 8)
6: 3, 10, 11 (1, 6)
7: 1, 2, 3, 4, 9, 10 (8, 11)

1x5x1x1x6x3x6 = 540 rader.
540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.
Rättningskod: DJX HHH NZL
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:20   #76
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Så här blev chansen idag!

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 16:15
Pressbyrån Karlstad, Chansen s andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 1 221,12 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 5, 6 (7, 3)
2: 1, 2, 5, 9 (4, 6)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 9 (10, 12)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 11, 14 (12, 10)
5: 4 Merritt (6, 2)
6: 1 Gareth Boko (6, 7)
7: 2, 3, 4 (10, 1)

4x4x6x8x1x1x3 = 2304 rader.
2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr.

Rättningskod: KJR MHL PZM

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:21   #77
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Och BCB (där Dahle chefar idag)!


V75
Inlämnat: 2021-02-06, 16:17
Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 1 119,36 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6 (5, 7)
2: 1, 2, 5, 9 (6, 4)
3: 4 Sweetman (2, 5)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 13, 14 (10, 8)
5: 2, 4, 6, 9 (1, 8)
6: 1, 5, 7, 11 (6, 3)
7: 2 Payet D.E. (4, 3)

3x4x1x11x4x4x1 = 2112 rader.
2112 x 1 x 0,50 kr = 1 056,00 kr.
Rättningskod: GJP BHL VZL

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:21   #78
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 182
Sharp$: 9433
Standard

V75
Inlämnat: 2021-02-06, 16:14
Kluts andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 1 080,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Ultra Bright (6, 4)
2: 1, 2, 3, 5, 9 (6, 10)
3: 4, 5 (1, 3)
4: 2, 4, 5, 9, 11, 14 (3, 1)
5: 2, 4, 6 (8, 5)
6: 1, 7, 11 (10, 6)
7: 3, 4, 8, 10 (9, 1)

1x5x2x6x3x3x4 = 2160 rader.
2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr.
Totalt: 1 080,00 kr.
Rättningskod: MJN MHG WZG
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:24   #79
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Fan, gubben är snart 70 år....ett smack på upploppet räcker. Vältränat!
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:24   #80
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Har Söderholm med SV´s omgångens bästa spik kommit i mål än?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:25   #81
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2103
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Många förordar Galactica i första avdelningen. Hästen tappade sugen efter alla unga framgångar och hade en tid då den inte gick någonting. Startades igång i monté och där kom hästen i form igen. Fick en nytändning helt enkelt. Stärkt av alla framgångar tog man som bekant ner hästen till Frankrike där den verkligen sprang in i väggen. Att psyket inte riktigt är med, stridslusten har försvunnit, avslöjades alltför väl. Den mötte övermakten helt enkelt och i sista loppet svarade den med galopp. Nu tillbaka i Sverige för sulky och jag blir i alla fall inte förvånad om hästen markerar "det är nog nu" idag och slutar sist!

Jag tror man knäckte allt vad löpglädje heter i Frankrike och det är dags för en välförtjänt pension nu!

Vissa betaltjänster förordar spik!? Nonsens tror jag!
Snyggt och sant ... jag bugar :-) ... (och tackar) ;-)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+50)
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:25   #82
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Som jag misstänkte.... Galactica. Har inte kommit i mål än?
Frankrike kostade. Låt hästen gå i pension nu och tack för allt.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:29   #83
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Jörgen Westholm


Stor eloge till Jörgen, hade väl typ 1 sekund på sig att besluta sig för att byta spår mitt i högen. Hästen som väntat bland de tre från framspår. Bra raketodds på plats där...
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:34   #84
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Vi provar en rak:

TVILLING
Hästar
4, 5
KFT CHF QZC
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:35   #85
 
solkustens avatar
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 368
Sharp$: 2502
Standard

"Man vill ju att det ska vara samma regler i Frankrike som här"
- Hultman

Klassisk dumsvenskmentalitet. In Sweden we do it like this. Pinsamt på en skala.
solkusten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:42   #86
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Som jag misstänkte.... Galactica. Har inte kommit i mål än?
Frankrike kostade. Låt hästen gå i pension nu och tack för allt.
Jo, att G skulle underprestera var dagens huvudide, tyvärr så sätter bolagen headen mot Dixi Brick(med DB som favorit, hade önskat mot någon av de lågstreckade)...

Senast redigerad av mikaels den 2021-02-06 klockan 15:44.
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:46   #87
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Helt överlägsen.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 15:47   #88
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Riktigt finfin insats!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:00   #89
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Provar ytterligare en tvilling:

TVILLING
Solvalla Lopp 7

Hästar
4, 9, 10

Rättningskod: CKQ GHC RSK
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:04   #90
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Satsar de sista slantar från näst senast när jag fick in V5:an och hoppas på nya pengar till spelkassan

V5
Inlämnat: 2021-02-06, 17:01
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 17:05
Kostnad: 1 800,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 (11, 12)
2: 2, 3, 9 (4, 5)
3: 4, 6, 9 (2, 1)
4: 1, 3, 5, 6, 11 (7, 10)
5: 1, 3, 4, 8, 10 (2, 9)

8x3x3x5x5 = 1800 rader.
1800 x 1 x 1,00 kr = 1 800,00 kr.
Totalt: 1 800,00 kr.
Rättningskod: BCW BHG WSH
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:08   #91
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Och BCB (där Dahle chefar idag)!


V75
Inlämnat: 2021-02-06, 16:17
Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 16:20
Kostnad: 1 119,36 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6 (5, 7)
2: 1, 2, 5, 9 (6, 4)
3: 4 Sweetman (2, 5)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11, 12, 13, 14 (10, 8)
5: 2, 4, 6, 9 (1, 8)
6: 1, 5, 7, 11 (6, 3)
7: 2 Payet D.E. (4, 3)

3x4x1x11x4x4x1 = 2112 rader.
2112 x 1 x 0,50 kr = 1 056,00 kr.
Rättningskod: GJP BHL VZL

SÅJA!!!! Hatten av för Dahles spik!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:09   #92
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Trodde inte på den. Det var det roliga.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:11   #93
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Kan inte 4 Sweetman i V75:3 vara ett intressant spikdrag? Adrian Kolgjini och spår 4 verkar ju vara ett, minst sagt, vinnande koncept. 8%!
Nå, det är bara att hoppas på att Cargo sitter i sista då.....

V5

Avd
1: 4 Sweetman (5, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (2, 9)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12 (7, 11)
4: 1, 5, 6, 7 (11, 10)
5: 3 Cargo Door (4, 1)

Rättningskod: LHQ FHM VSD
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+25)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:11   #94
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
En reflektion är att något mycket positivt har hänt med Adrian Kolgjini! Han har enligt mig fram tills nyligen kört som sin far! Bombat på och mosat i loppen men under den senaste tiden har hans styrningar varit mer kalla och vårdade. Kört sig till spets när det ska så att säga och till slut när det är mer lämpligt och då har framgångarna kommit.

Jag har varit extremt kritisk till Ludde Kogjini när han var aktiv och många gånger undrat hur sjutton man kan sätta häst hos honom med hans galna körstil. Man får aldrig veta men jag undrar hur många miljoner han har kört bort genom årens lopp egentligen på grund av en dåres envishet och oförmåga att anpassa sig i loppen.

Men nu verkar poletten ha trillat ner hos Adrian! Hans statistik efter lite mer än första månaden på året talar sitt tydliga språk!

27 starter har gett 7 segrar, 1 andrapris och 1 tredjepris med goda 26% i segerprocent!

Idag sitter Adrian upp bakom 4 Sweetman och 7 Kennedy!
Spaning nr.2 inne... Plats på Kennedy kanske?
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:12   #95
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
På temat form och för dom som jagar skräll så måste man lyfta fram tränare Jakob Croon! Stallet har startat 7 hästar under 2021 med resultatet 2-3-0.

Hemmatränaren selar ut 7 Highsurprise Laday i fjärde! Hästen gick riktigt bra i förra V75-starten och har nu två raka andrapris. Idag streckad på ynka 1%!

Ett måstestreck om man garderar och ett fint plats-lir, trio-virke!
Dunkar plats nu och minilir Vinnare
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:27   #96
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Ofelia O.E. på plats skulle sitta fint för en raketkomb.

I alla fall en nästgångare var det....

Senast redigerad av valo den 2021-02-06 klockan 16:35.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:30   #97
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Visst kör de i spets med Ella Pace?

Kanske borde köra en tvilling mot 5,9 flera?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:34   #98
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Dunkar plats nu och minilir Vinnare
7 plats satt fint....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abborre (+7)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:34   #99
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Oj vad bra den var! Ytterligare en riktigt fin prestation!
Överlägsen seger!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:37   #100
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Då fick Micke Nybrink in sin spik, han var helt säker på Alhambra.

Blev svettig när 2 av mina tre spelade hästar galopperade bort sig och Hultman var helt inne på att 4:an eller 5:an skulle vinna.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:40   #101
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Överlägsen vinnare men tyvärr börjar man väl fundera på nästa V75 redan nu..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:44   #102
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

"Banunderlaget något för löst för Algot Zonett" rapporterar man!

Tror Merrit är STENKLAR!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:45   #103
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Överlägsen vinnare men tyvärr börjar man väl fundera på nästa V75 redan nu..
Jo jackpotten är nog säkrad om Algott joggar hem nästa...

Men jag tror Merrit borde ha nästan lika bra chans och till (nästan iaf) en tredjedel av strecken så var valet enkelt! Spik!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:46   #104
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Vem är det som röstat? Svenska folket? Travfolk? Experter?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:46   #105
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 182
Sharp$: 9433
Standard

Alhambra Mail hade ju bollat med övriga i dagens "sto elit" lopp!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:46   #106
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Sir Henry får det bli. Kanske tvilling mot 1,4,9.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:48   #107
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 760
Sharp$: 2638
Standard

äh dom snackar bara skit för att få upp oddset, AZ vinner lätt
TVILLING
Inlämnat: 2021-02-06, 17:36
Solvalla Lopp 9
Lördag 2021-02-06
Start: 17:50
Kostnad: 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
5, 6

1 x 500,00 kr = 500,00 kr.
Totalt: 500,00 kr.
Rättningskod: MBX KHL SSK
heddari är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 16:59   #108
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Om Stefan tittar i lopparkivet så kan han se när Night Brodde vinner 300 papp från tolftespår. Apropå att "den inte går bakifrån"....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:00   #109
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Nu fick Night Brodde ett perfekt lopp, var orolig att han skulle bli inlåst men det löste sig.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:00   #110
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3189
Standard

Var inte Örjan lite väl passiv?
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:03   #111
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Var kom den luckan ifrån?? Vinner från tredje invändigt i en final på valla...
Med en kusk som inte direkt tagit alla de mest lyckade besluten på senaste...

I did not see that one coming!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:06   #112
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

FF tar platsen, men inte riktigt på det sätt man tänkt sig, kanske...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:11   #113
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fasiken vad sällan det är att det går bra för mig på spelet till Valla! Kommer oftast snett på det och sedan rullar det på. Kan vara att dessa omgångar möjligtvis är sönderanalyserade och det då blir svårt att slå pöbeln...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:12   #114
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Nu öppnar jag whiskyflaskan och slutar inte förrän denna lappen har vänt sig uppochner..

TOP 7
Inlämnat: 2021-02-06, 17:53
Solvalla Lopp 9
Lördag 2021-02-06
Start: 17:50
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 1 Zio Tom Jet
2:a: 2, 4, 5, 12
3:a: 2, 4, 5, 12
4:a: 2, 4, 5, 12
5:a: 2, 4, 5, 12
6:a: 6 Algot Zonett
7:a: 9 Night Brodde

Din ranking:
1 2 5 4 12 6 9

Reserver:
8 3

24 x 4,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: MHT LHL QVM
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), SistaStallskriket (+500)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:14   #115
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Nu öppnar jag whiskyflaskan och slutar inte förrän denna lappen har vänt sig uppochner..

TOP 7
Inlämnat: 2021-02-06, 17:53
Solvalla Lopp 9
Lördag 2021-02-06
Start: 17:50
Kostnad: 96,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 1 Zio Tom Jet
2:a: 2, 4, 5, 12
3:a: 2, 4, 5, 12
4:a: 2, 4, 5, 12
5:a: 2, 4, 5, 12
6:a: 6 Algot Zonett
7:a: 9 Night Brodde

Din ranking:
1 2 5 4 12 6 9

Reserver:
8 3

24 x 4,00 kr = 96,00 kr.
Totalt: 96,00 kr.
Rättningskod: MHT LHL QVM
Kämpa kompis! KÄMPA!


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+5)

Senast redigerad av Gotland den 2021-02-06 klockan 17:15. Anledning: edit
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:14   #116
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
I sista stund vågade jag inte lämna 5 Power Blaster utanför i andra avdelningen. Lås på 2 och 5 där. Bolagssystemet.

1) 2,4,5,6 r3-7 (fransmännen gav Anna Erixon med 2 Galactica ett par rejäla "tacklingar" på Vincennes senast. Därav galoppen. Betänk att hon då startade i världens tuffaste montélopp. L-Å Söderholm känner henne sedan hon blev unghäststjärna, Vinner om hon vill till 10 % nu. 6 fungerar bra med brodd. 4 och 5 streckas också. Björn verkar inte så uppåt på 3 och hon lämnas utanför systemet)

2) 2,5 r1-4 (vi har inte sett 2, dagens största streckfavorit, tävla med brodd ännu. Han har tränat med brodd i 2,5 veckor och det går bra. Flera startsnabba hästar med framspår vill ta ledningen för att släppa endera till 2 eller 5. Finske 5 gick bra på Bollnäs, där han imponerade med brodd. Mika Forss kommer från två vinster med honom - han hoppade som favorit med lärling i försök till Guldklockan. Låser med 2 och 5. Annars kan det skrälla här)

3) 1,2,3,4,5,9 r10-11 (5 imponerade senast och blir favorit. Kylin Blom låter rejält optimistisk. 1 får åter Mika Forss i jollen och har chans. 2 varvar bra och dåliga insatser. 3 tar sannolikt ledningen med Erik och kan leda hela vägen. 4 rapporteras träna bra, är startsnabb och får kuskstollen Adrian i vagnen. 9 vinner sina lopp i ledningen men Björn har alltid chans med denne. Övriga bakspår känns bortlottade)

4) 2,3,4,9 r5-14 (favoriten 2 har vunnit alla sina tre starter i Sverige varav ett med voltstart. Idag första gången med brodd. Riordan är optimist, men menar, att stallet har bättre vinstchans med 3 Cargo Door i sista. 3,4 och 5 vill ha spets. 3 satt fast senast i ett preparélopp med två raka V75-vinster dessförinnan. Ett fynd till 11 %. 4 är också startsnabb med Uhrberg och kommer från två V75-vinster. 9 är urstark och given på kupongen)

5) 2,6,9 r4-1 (favoriten 6 är bästa hästen med bästa kusken. 9 är redan i gulddivisionen och lämnar silver. Jag streckar Mika Forss idag och 2 har tappat en sko och fått dåliga lopp på sistone. Han lyser av form och kan småskrälla till 8 % från ledningen. Stallkamraten 6 är bättre än 4, som får stå över)

6) 1,5,6,7,11 r3-10 (Conrad körde bort 1 senast. 1 håller inte ledningen, men kan få loppet i draget och vinna på spurt. 6 tar nog ledningen. Kan vinna därifrån men även om Erik släpper till 7 eller 11. Är det inte dags för 7 nu? 5 har varit nästgångare länge och idag kan vi få betalt till 10 %)

7) 3 r4-1 (3 är stallets bästa vinstchans enligt tränaren. Bättre chans än favoriten i avdelning fyra. 3 pilar till ledningen med favoriten 4 i "Örjansdödens". Bra spik till 18 %)

Kostar 1440:-. Lycka till. Vädret är klar sol och minus 7-9 grader)
Gotland och jag är kvar. I sista har Gotland spikat 2 Payet och jag 3 Cargo Door. Där skils agnarna från vetet. Hoppas vi inte blir agnar båda två!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:17   #117
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Gotland och jag är kvar. I sista har Gotland spikat 2 Payet och jag 3 Cargo Door. Där skils agnarna från vetet. Hoppas vi inte blir agnar båda två!
Heja heja!

Det är legenden Dahle som har bossat på BCB idag så han ska äras för den lappen! Sjukt skön spik i tredje!

Två lopp kvar innan det är dags att agna loss!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:18   #118
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Varför kan man inte rösta på Ecurie D till årets häst?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:21   #119
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Marc Elias håller inte i guld.... OM nu inte hästen gör det.
Varför köra till? Är han trög? Ta andra ut bakom Dragster för fan.... Pajas!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+25)
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:23   #120
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

SÅJA ANTONIO TROT!!! ÄNTLIGEN!!!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:23   #121
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8853
Standard

Grattis jAnman!!!!
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:23   #122
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Stort stort grattis Janman!!! ÄNTLIGEN!


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:24   #123
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Jaaaa!!!!Äntligen fick Antonio trot vinna!
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:24   #124
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Äntligen jAnman - Grattis. Idag fick vi betalt
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:25   #125
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Grattis Janman
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:25   #126
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 403
Sharp$: 5765
Standard

Vilken spurt av Pacific Face också, inte bara stark. Det gick fort sista varvet ska sägas dock.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:25   #127
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Alltid bra men får alltid spår, fint att han fick sätta pricken över i nu i finalen!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:26   #128
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 434
Sharp$: 4334
Standard

Fan vad värd jAnman och Antonio Trot var värd den här vinsten!

Satan vad glad jag blev!!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:27   #129
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Vilken spurt av Pacific Face också, inte bara stark. Det gick fort sista varvet ska sägas dock.
Ja att den skulle ha farterna för att utmana här kunde man inte tro för ett tag sen! Trodde inte ens på det nu inför start, även om man sett att den växt. Blir kul att följa den framöver, inte bara en massa stortränar-ekipage som kan något i högsta klassen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:29   #130
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Gotland och jag är kvar. I sista har Gotland spikat 2 Payet och jag 3 Cargo Door. Där skils agnarna från vetet. Hoppas vi inte blir agnar båda två!
Hoppas verkligen att din spik sitter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), mackpeter (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:29   #131
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

jAnman stötkör, vinner nu, när den inte ska göra det...hehe, stort grattis jAnman!...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:30   #132
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 292
Sharp$: 6512
Standard

Grattis jAnman!
erek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:31   #133
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 523
Sharp$: 7948
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Varför kan man inte rösta på Ecurie D till årets häst?
Är tränad i Norge.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:34   #134
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3348
Standard

Värden i teorin.

1 __ 18496-- 242-- 31
2 __ 24598-- 305-- 37
3 __ 15918-- 213-- 28
4 __ 7902-- 114-- 17
5 __ 634630-- 1250-- 83
6 __ 509969-- 1213-- 82
7 __ 1189930-- 1327-- 85
8 __ 133450-- 851-- 70
9 __ 50635-- 513-- 53
10 __ 35170-- 400-- 45
11 __ 254985-- 1054-- 77
12 __ 484038-- 1203-- 82
GGS är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:35   #135
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
Marc Elias håller inte i guld.... OM nu inte hästen gör det.
Varför köra till? Är han trög? Ta andra ut bakom Dragster för fan.... Pajas!
Sjukt, men han kan inte låta bli..

Kanske skulle ta ett snack med Adrian Kolgjini där verkar polletten ha trillat ner..
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:35   #136
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nå, det är bara att hoppas på att Cargo sitter i sista då.....

V5

Avd
1: 4 Sweetman (5, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (2, 9)
3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 12 (7, 11)
4: 1, 5, 6, 7 (11, 10)
5: 3 Cargo Door (4, 1)

Rättningskod: LHQ FHM VSD
Över 7 lax om den sitter nu. Håller tummarna
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:39   #137
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5414
Standard

Tack för gratulationerna allihop! Äntligen fick han sätta dit den. Claes körde ett perfekt lopp, snyggt av han!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+50), Gotland (+50), shasha (+10), viking90 (+5), Basse (+10), mackpeter (+20), sigh (+50), Fulsprit (+10), znipstern (+6), glimman (+50), mikaels (+5), klot05 (+7), SakanAA (+5), TungPung (+5), criba (+20), monimaker1 (+10)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:43   #138
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Men vad gör han, ger upp loppet helt!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:45   #139
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

Skönt att man lita på sig själv o inte spela i denna spelmässiga trista omgång. Hoppas på lite extra stålar nästa lördag
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:46   #140
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Blir plus på spelet men hade velat haft 8:an som vinnare, men men

V5
Inlämnat: 2021-02-06, 17:01
Solvalla
Lördag 2021-02-06
Start: 17:05
Kostnad: 1 800,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10 (11, 12)
2: 2, 3, 9 (4, 5)
3: 4, 6, 9 (2, 1)
4: 1, 3, 5, 6, 11 (7, 10)
5: 1, 3, 4, 8, 10 (2, 9)

8x3x3x5x5 = 1800 rader.
1800 x 1 x 1,00 kr = 1 800,00 kr.
Totalt: 1 800,00 kr.
Rättningskod: BCW BHG WSH
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:49   #141
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 885
Sharp$: 4927
Standard

Riordan hypar Cargo Door.

Magnus A Djuse: Oj, tredje invändigt är ledigt jag går ner!

Magnus A Djuse.
Shizznit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:49   #142
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Då fick de in public stå och frottera sig i varandras sällskap - Skarplöth och hans mest förtrogna lakej.
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:49   #143
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Såklart skulle vi streckat favoriten i sista med Örjan också - Stankarn o Gotland
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 17:50   #144
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

SV blev förresten utklassade av TT!!!
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 18:28   #145
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5207
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Såklart skulle vi streckat favoriten i sista med Örjan också - Stankarn o Gotland
Eller hur?

Nä, vi skulle ha gett fan i alla analyser, inte ens titta på vilka som startar i respektive avdelning utan enbart streckprocenten och helt enkelt utgått från att Timo Nurmos alltid vinner två lopp när det är finaler på Valla, spika veckans största favorit, spika Kihlström när han har bästa hästen och utgå från att Alhambra naturligtvis tar in 20 meter på märrar som knappt springer 14-tider över full distans. Och lämnat in en flerbong ggr 100. Eller 1000.

Jävligt tråkig omgång, måste jag säga. Jag fick in V5 till slut men hade också en kupong med 10 ggr på Magnus A i sista. Fullständigt iskall, knappt man begriper hur den kunde ta spets mot betydligt skarpare motstånd än idag, senast den vann. Den var ju både långsammare från start och rent ut sagt dålig till slut. Som många andra som underpresterade idag. Nadal Broline får de ju skicka till slakt, efter att inte presterat bättre efter den drömlöpningen. Dragster fick 5 plus av Roger, "så fin som den kändes". Den var så dålig att man undrar om han verkligen sprang på alla fyra ben.

Jag kommer faktiskt inte ihåg att hästar har underpresterat så jävligt, från en vecka till en annan, som man gjort i vinter, förr om åren. Eller så har man blivit gaggig. Robert Berghs hästar på Valla, före jul, är bara ett exempel. Det finns fler.

Förut hände det att man stod över sommarmånaderna för att det ändå bara var spets och slut och favoriter som vann. Nu får man nästan börja fundera över om man ska stå över vintermånaderna eftersom det verkar vara fullständigt lottobetonat. Eller förlika sig med att det är Nurmos, Kihlström och megalamporna man ska hålla i handen.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 18:30   #146
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
SV blev förresten utklassade av TT!!!

Japp- kostade bara 5 670kr att lämna in deras stora system som satt.

De som bara hade råd att rygga deras lilla system för 648kr fick nöja sig med
4 sexor.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 18:49   #147
 
Reg.datum: maj 2017
Inlägg: 869
Sharp$: 4381
Standard

"Eller förlika sig med att det är Nurmos, Kihlström och megalamporna man ska hålla i handen".

Ialf Örjan, brukar väl vinna 1 el två lopp i v75.
kire1111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 20:24   #148
 
Melanders avatar
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 1 180
Sharp$: 4703
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Äntligen jAnman - Grattis. Idag fick vi betalt
Hur mycket?
Melander är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 20:27   #149
 
Reg.datum: mar 2012
Ort: stockholm
Inlägg: 15 403
Sharp$: 30288
Standard



Danys melloframträdande var ju nyskapande ...not- ett rent plagiat

https://m.youtube.com/watch?v=4JkIs37a2JE
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
thenisses (+10)

Senast redigerad av Basse den 2021-02-06 klockan 20:36.
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-06, 23:31   #150
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9039
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Hur mycket?
Well, segern i guld idag var värd ära och berömmelse. Och 300.000kr...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td