Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-02-28, 18:54   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56888
Standard

V75-Åby 6 mars


Det syns verkligen i barfotalistorna till denna omgång att det är vår. Tyvärr ännu inte i startlistorna. De riktigt bra hästarna kommer nog årsdebutera andra halvan av mars och i april.

Vad jag kan se ska det ryckas skor på runt 70 procent av hästarna på lördag och det vore inte seriöst att försöka värdera det i detta tidiga inlägg. Man får helt enkelt i veckan lopp för lopp försöka analysera vilka hästar som kan tänkas bli mest gynnade av det.

V75-1

Den som missgynnas mest av barfotarycken är nog Beartime. Den går alltid med skor och när nu 10 av 11 motståndare anmälts barfota känns det som de extraväxlar det kommer ge på flera missgynnar dom som alltid tävlar med skor.

En rätt klen silverdivision får man säga detta är. Hästar som Mr Perfection , My Dream Art och Mr Clayton jF , alla från bra spår, hästar som nästan garanterat blir bättre barfota runt om.

V75-2

Skorycken på de tre längst fram i detta diamantstoförsök får kollas upp extra noga. Med våren och barfotabanorna blir det tuffare att stå på tillägg. Inga hästar jag har koll på i nuläget.

Flera på tillägg som vad jag ska se ska tävla barfota runt om ffg. Blir lite lotto troligen att försöka värdera alla dessa ändringar.

Lyckans Cash borde få svårare nu när motståndarna ska tävla utan skor.

Känns inte som ett spiklopp. Kan inte bjuda på någon vinnare i nuläget innan försök till barfotaanalys gjorts.

V75-3

En ruskigt dålig gulddivision. Får mer feeling för Floris Baldwin nu än senast. Skoryck på den borde vara ett rejält plus. Gick väl oftast barfota innan skotvånget. Flemmings Slide So Easy tror jag också är mycket bättre barfota. Mycket intressant läge med spår 1 på 1640 på Åby. Statusen på Nobel Amok omöjlig att gissa i nuläget . Baron Gift inte startat sedan november och uselt spår, men kan bli fart på loppet. Pacific Face kommer nog styras på direkt och köras på Max över 1640. Dessutom skoryck.


V75-4

Cassius Ima galopperade med vinsten nästan klar senast. Nu är den anmäld barfota runt om. Mycket intressant . En annan intressant notering är att Incredible Wine ser ut att vara anmäld med jänkarvagn ffg samt barfota bak för första gången. Känns som ett tänkbart lås på dom två just nu men klass 2 måste pluggas ordentligt.

V75-5

Flemmings Billi Time fem raka i Danmark som megafavorit. Anmäld barfota runt om. Gått med skor de två gånger den startat i Sverige tidigare. Frågan är om den tävlat barfota i Danmark. Den blir nog klar favorit är känslan.

Nouba mom galopp i finalen näst senast som snackis. Vinst igen senast på Åby. Inte sett det loppet ännu.

Fem andra som ska tävla barfota runt om ffg eller ffg på länge.

V75-6

Får passa här i nuläget. Oerhört dålig koll på de åtta hästarna på startvolten.

Spontant borde Ultra Bright (nu med Örjan och äntligen barfota runt om igen) vinna mot detta motstånd men senaste vinsten i juli och därefter många starter, ofta som betrodd.

Kommer ta tid att läsa på detta lopp.

V75-7

Här hittade jag spiken innan spårlottningen . Barfota runt om nu på Cargo Door måste vara ett megaplus . Har ju pratats om detta ända sedan tränarbytet. Men spår 8 spikar man ogärna från. 1640 meter auto och Dark Roadster nu barfota runt om och jänkarvagn känns mycket lockande. Riordans andra häst också barfota runt om nu. Den är inte så tokig har jag för mig. Dessutom 3-4 andra skoryck i loppet på bra hästar som man ska försöka värdera i veckan.


Sammanfattningsvis oerhört kul med barfotakörning igen men just första veckan blir det väldigt vanskligt när det är merparten av hästarna det ska ändras på. Att betala för alla skoryck går ju därmed inte och det blir lite lotto av det hela tyvärr, men en ordentlig genomgång av skorycken i resp lopp borde göra att man blir lite klokare och förhoppningsvis hittar lite roliga spel

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5), Fulsprit (+7), jomtien (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-02-28, 22:24   #2
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Supersvår omgång så här på förhand! Håller helt med om Floris Baldwin - borde vara dags för denne nu... Pacific Face är ju stenhård och stayers bara älskar jag över kort distans då de gärna kan sitta i dödens hela loppet och ändå vinna - nu är ju frågan om PF hinner med och kan komma upp utvändigt ledaren. Kan den det så är den helt klart med på målfotot...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-01, 11:20   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 696
Sharp$: 37602
Standard

Ingen högre klass på tillställningen. Jag tycker Guld ser ut att vara vikt för Flemming. Kort distans, spets och barfota runt om.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-02, 20:49   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ser ut att kunna bli dyngsvårt precis som vanligt på Åbys sjuor. Gäller nog att försöka ta ställning i guld. Och lista ut vinnaren i det öppna sista loppet och spika där.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-02, 22:02   #5
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Kommer nog gå på 6 Floris Baldwin i guldloppet. Har ju en enorm speed (gått snuskigt fort som tvåa bakom Very Kronos två ggr i december) och med både Lubrano och Kolgjini i loppet kommer ingen få fuska bort något.

Sen bör det väl bli körning om positioner i avslutningen då alla på framspår kan öppna. Många vill nog till spets eller ledarryggen och det öppnar upp för bakspåren. Glöm inte bort 11 Love Håleryd där.

Edit: Inte Look Håleryd utan Love Håleryd....

Senast redigerad av NicklasA den 2021-03-03 klockan 16:47.
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 05:19   #6
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Kommer nog gå på 6 Floris Baldwin i guldloppet. Har ju en enorm speed (gått snuskigt fort som tvåa bakom Very Kronos två ggr i december) och med både Lubrano och Kolgjini i loppet kommer ingen få fuska bort något.

Sen bör det väl bli körning om positioner i avslutningen då alla på framspår kan öppna. Många vill nog till spets eller ledarryggen och det öppnar upp för bakspåren. Glöm inte bort 11 Look Håleryd där.
Är inte risken uppenbar att FB kommer att hamna snett på det, från start? För den kan väl inte vara med i någon startrusning? Adrian lät smått optimistisk och podflamsarna hoppas på en rosa biljett till Pacific Face (som tydligen avslutade nästan snabbast av alla under hela tävlingsdagen bakom AT senast).

Kul lopp. Robban bombar till spets med Noble Amok och kör där?

Nja. Öppnar det verkligen upp för bakspåren, om man kör till lite initialt och sen söker ledarryggen? Är det inte just ledarryggen man vinner kortloppen från, på Åby? Om bakspår så tror jag betydligt mer på Upper Face, bra startryggar och nu ett lopp i kroppen (som han behövde).
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 07:04   #7
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Spikarna är Slide So Easy, Cassius Ima och Ultra Bright. (Lås med Joel Di Quattro för miljonerna)
Varsågoda.

edit
Eller vem fan vet, börjar redan vackla.

Senast redigerad av Fagerdahlen den 2021-03-04 klockan 07:58.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 08:28   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 638
Sharp$: 12711
Standard

V75 5 klass 1 försök Åby

Jäklar viket högklassigt klass 1 försök. Här vimlar det av vinstdugliga ekipage.
Stormvarning för Kurri Jari Boko och Awesome Kronos trots surlägen.
Stänkarvarning på Ståhlebos King och M.T. Oscar.
Billie och Nuoba blir väl med all rätt hårt betrodda men inga dunderspikar på O.S. banan.
Höga startpoäng,spännande skoryck, vassa kuskar och O.S. är en stark krydda på anrättningen.
Ok 11 Bugsy vinner nog inte.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-03, 09:23   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 438
Sharp$: 3053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Är inte risken uppenbar att FB kommer att hamna snett på det, från start? För den kan väl inte vara med i någon startrusning? Adrian lät smått optimistisk och podflamsarna hoppas på en rosa biljett till Pacific Face (som tydligen avslutade nästan snabbast av alla under hela tävlingsdagen bakom AT senast).

Kul lopp. Robban bombar till spets med Noble Amok och kör där?

Nja. Öppnar det verkligen upp för bakspåren, om man kör till lite initialt och sen söker ledarryggen? Är det inte just ledarryggen man vinner kortloppen från, på Åby? Om bakspår så tror jag betydligt mer på Upper Face, bra startryggar och nu ett lopp i kroppen (som han behövde).
Självklart kan jag ha fel i avslutningen, har faktiskt hänt nångång för länge sedan Men låter som att 1,4,6 vill köra i ledningen (ev 2 också) om de kommer dit och 3 kommer nog göra vad som går för att försvara ryggledaren. Jag tror ingen är jättesugen att ge upp spetsstriden för att få dödens, därav tror jag det kan öppnas upp för bakspåren
NicklasA är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 08:25   #10
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Jag blir inte riktigt klok på V75:1. Voltstart över 2140 meter. Open Stretch. Två (svaga) favoriter från springspåren som inte gjort sig kända som några vinstmaskiner direkt. Båda startsnabba bakom bilen men jag är inte säker på att lopparkivet säger samma sak med volt. Clayton har galopperat från springspår och Beartime var inte i närheten av att spetsa från springspår i Eskilstunastarten i september (Jepson nu, dock). Är det så långsökt att tro att någon av hästarna invändigt kan komma iväg bra (bättre) från start?

Om någon av favoriterna sitter i spets så är jag lite orolig för att vem som helst av bakspårshästarna kommer att släppas fram, utan strid, om någon gör ett initiativ, för de två favoriterna är väl båda bäst med vinnarhål och openstretch? Varför inte Robert Bergh? Han brukar ju inte vara blyg direkt, och han har väl varit nere i Frankrike med Spickelbacken för att den skulle få lite hårdhet? Aron Palema är en liten favorit, tyvärr är den inte tillbaka i samma slag som den var för ett par år sedan när den kunde slå vem som helst men ska nog passas imorgon, vann näst senast och 11-tiden den gick senast barfota runt om håller i det här gänget, varje dag i veckan. Har väl bytt regi också.

Hierro Boko är absolut inte avsågad, men måste naturligtvis komma ut från det här läget. Vann på ett bra näst sätt senast och var väl godkänd tvåa senast efter Apapmand - där för övrigt Kung Edvard höll strålande efter att ha fått Marc Elias vansinnestryckande över sig första 500. Hierro och Hanna har dessförinnan varit ute på rikstoton mot lite bättre hårdare hästar än idag, och har väl vid dessa tillfällen inte fått några lysande styrningar heller. Dreamart slog Beartime vid vallastart i augusti, fick luckan perfekt då och kanske kan få liknande på lördag?

Zio Tom Jet skulle kunna ha varit ett vettigt segerbud, var riktigt bra under senhösten och över jul men sen vettefan var som hänt. Klappade ihop fullständigt från ledningen i silverfinalen senast, där för övrigt Mr Perfection spurtade bra (under 1,10 sista 500 och ännu snabbare sista 200).

Nä, jag ser inget tydligt löpningsscenario. Gör ni?

Senast redigerad av Stankarn den 2021-03-04 klockan 08:38.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 08:34   #11
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av NicklasA Visa inlägg
Självklart kan jag ha fel i avslutningen, har faktiskt hänt nångång för länge sedan Men låter som att 1,4,6 vill köra i ledningen (ev 2 också) om de kommer dit och 3 kommer nog göra vad som går för att försvara ryggledaren. Jag tror ingen är jättesugen att ge upp spetsstriden för att få dödens, därav tror jag det kan öppnas upp för bakspåren
Ja, det är förjävligt när man nån gång vart tredje årtionde har fel i sina loppanalyser...

Jag tar på mig foliehatten och ser hur Riordan ger körorder om att Rosleff ska köra i spets och ta emot vem som än kommer, tills Djuse kommer med sin. Som barfotadansande går en låg 10-tid och därefter bjuds in till Elitloppet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
NicklasA (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 20:35   #12
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Spelförslag

SPIKARNA
Cassius Ima (men minus för strykningen till spår 3!)
Dark Roadster

SKRÄLLEN
Art of Diamond


Fina balanser.

Senast redigerad av Tipsb den 2021-03-04 klockan 20:38.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 20:52   #13
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Spelförslag

SPIKARNA
Cassius Ima (men minus för strykningen till spår 3!)
Dark Roadster

SKRÄLLEN
Art of Diamond


Fina balanser.
Varför minus efter strykningen ?
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 21:03   #14
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tototorsten Visa inlägg
Varför minus efter strykningen ?
Något lägre segerprocent från spår 3 än 4.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-04, 21:03   #15
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 5
Sharp$: 760
Standard

Spår 4 är bättre än spår 3 i autostart.
Akke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td