Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-03-29, 19:07   #1
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

Jari Åkerfelt


Jag har helt bommat att han är arg på något, förstår att jag uppfattas som blixten här men - vad är han så arg för att han bojkottar att prata med allt och alla?
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 19:58   #2
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 174
Sharp$: 2844
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bullo Visa inlägg
Jag har helt bommat att han är arg på något, förstår att jag uppfattas som blixten här men - vad är han så arg för att han bojkottar att prata med allt och alla?
Jag hörde att han fått skit på twitter !
tototorsten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 21:25   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ju mer man sticker ut hakan desto mer skitsnack utsätter man sig för. Han är ju en av de som är raka och ärliga i sina kommentarer och säger att han tror att hästen vinner om han tror det. En del fattar väl inte och tar det som att det är en bergvinnare och lirar hårt, blir griniga när det inte blir vinst. Därför vi har en så väldig övervikt av tränare som säger 1X2 i intervjuerna, de vet att det kan forsa till med skit i telefonen och inkorgen om de är för positiva.

Tycker det är rätt att markera, man ska inte bli straffad för att man är delar med sig utan tvärtom. Ett litet fåtal som hotar och hatar och förstör för andra, en handfull individer har väl det där som "hobby". En ännu bättre markering vore väl att hänga ut de där som upprepat skickar hot, så lugnar de nog ner sig snabbt. Borde vara effektivare än bojkott, flyttar bara problemet till någon annan de hittar att hata. Läste om någon kusk häromsistens som någon gubbe messade och ringde in massa hat till så fort den gjort en styrning som inte blev helt lyckad. Kan inte vara kul, speciellt om man är en mindre kusk med få chanser och inte kan gå vidare till nästa lopp på samma sätt som de stora. Även här är vi över gränsen ibland kan vi tänka på lite till mans. Även om vi inte skriver direkt till någon kusk kan det bli lite väl hårda omdömen i stridens hetta.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Fulsprit (+10), Bullo (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 21:29   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jari Åkerfeldt (@Jarijuhani10) tweetade 8:14 AM on sön, mars 14, 2021:
Tyvärr var Zeolit något sämre igår, men vi kommer igen. ������������Trav är trav och kul att många av er tycker att Zeolit är en fin häst. Sen har vi några blåbär inom spelarkollektivet som gärna skicka mindre trevliga sms och meddelande vid sämre presstation. Så till nästa blir det ������#v75
(https://twitter.com/Jarijuhani10/sta...596736?s=03) 
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+10)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 21:48   #5
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

De nog tyvärr näst intill vardagsmat för kuskarna att få skit o hot till sig.
Minns en intervju med Bergharn då nån frågade han angående hästens chans att vinna loppet? Då hade han nog nyligen fått lite skit för hans svar var att de är inte lönt att kommenter, säger jag att jag tror på vinst men hästen underpresterar eller jag tror det blir svårt o hästen ändå vinner plingar de till i telefonen från nån arg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), abstruse (+1)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-29, 22:40   #6
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Ju mer man sticker ut hakan desto mer skitsnack utsätter man sig för. Han är ju en av de som är raka och ärliga i sina kommentarer och säger att han tror att hästen vinner om han tror det. En del fattar väl inte och tar det som att det är en bergvinnare och lirar hårt, blir griniga när det inte blir vinst. Därför vi har en så väldig övervikt av tränare som säger 1X2 i intervjuerna, de vet att det kan forsa till med skit i telefonen och inkorgen om de är för positiva.

Tycker det är rätt att markera, man ska inte bli straffad för att man är delar med sig utan tvärtom. Ett litet fåtal som hotar och hatar och förstör för andra, en handfull individer har väl det där som "hobby". En ännu bättre markering vore väl att hänga ut de där som upprepat skickar hot, så lugnar de nog ner sig snabbt. Borde vara effektivare än bojkott, flyttar bara problemet till någon annan de hittar att hata. Läste om någon kusk häromsistens som någon gubbe messade och ringde in massa hat till så fort den gjort en styrning som inte blev helt lyckad. Kan inte vara kul, speciellt om man är en mindre kusk med få chanser och inte kan gå vidare till nästa lopp på samma sätt som de stora. Även här är vi över gränsen ibland kan vi tänka på lite till mans. Även om vi inte skriver direkt till någon kusk kan det bli lite väl hårda omdömen i stridens hetta.
Jag kan skriva en massa skit om allt och alla i stridens hetta, men skulle ALDRIG få för mig att jaga reda på någons privata sfär och där yttra mina ibland, hatiska åsikter. Kan bli bättre även på Sharps, men mången gånger behöver man en säkerhetsventil och man får väl hoppas att inte alla kuskar läser här inne...

Risken är som du beskriver den att vi tillslut får stumma tränare och kuskar. Tyvärr, är det också ett enormt stort problem inom svensk travsport att man alltid skall vara överens! Konsensus är gud och faan ta den som sticker ut. Folk kan inte hantera detta, så är det bara... Kompisrytteriet inom alla nivåer är allenarådande och att ens våga lyfta problemet med ex. kamaraderiet inom svensk travsport ändar bara i tystnad och några krystade försök på att så icke är fallet, detta trots att de flesta kan se skiten! Hur kan ex. någon tro på att man kör likadant mot någon som man samkör med (bil och annat), från och till tävlingar, som mot någon annan, ja detta går över mitt förstånd. Mycket av skiten har de sig själva att skylla - absolut dock inte hot och annat på deras privata plattformar!

Hatar kompisskapet inom svensk travsport då det enkom skapar osunda band mellan de inblandade! Som en lite naiv jämförelse; betänk om Liverpool och Evertonspelare skulle åka tillsammans inför ett Merseyside-derby! Hur tror ni detta skulle se ut och mottas? Skulle supportrarna godta detta?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SistaStallskriket (+100)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-30, 00:20   #7
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Nä, jag begriper inte.

Om du är en professionell idrottsutövare i fotboll, handboll, längdskidor - you name it - så blir du både granskad och betygssatt. Din prestation blir bedömd, ibland sakligt och ibland lite väl subjektivt av nån grinig kvällspressteporter.

Men svenska travtränaren och travkuskar de är tydligen en grupp incels, snöflingor och primadonnor som ABSOLUT inte får kritiseras. För då kan de ta illa upp liksom.

Trots att ingen av dem skulle kunna hålla på med trav ens i 5 minuter om inte vi spelare ställde upp, dag ut och dag in, på alla banor, alla spelformer, winterburst hit och sommartrav dit.

Nä, man ska inte behöva få sms eller bli uppringd. Men är man tränare eller kusk och förväntar sig att man ska kunna tjäna pengar på verksamheten så är det bara att acceptera att man är en offentlig persson. Att ens förmåga att bedöma chanser, dagsform m m kommer att utvärderas. För det är grunden till varför vanligt folk är beredda att satsa skattade pengar på travspel.

Har du inte fattat det - sök dig till nåt jobb som anonym ärendehandläggare på kommunen eller en statlig myndighet istället.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+100), SistaStallskriket (+100)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-30, 15:50   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 394
Sharp$: 4762
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nä, jag begriper inte.

Om du är en professionell idrottsutövare i fotboll, handboll, längdskidor - you name it - så blir du både granskad och betygssatt. Din prestation blir bedömd, ibland sakligt och ibland lite väl subjektivt av nån grinig kvällspressteporter.

Men svenska travtränaren och travkuskar de är tydligen en grupp incels, snöflingor och primadonnor som ABSOLUT inte får kritiseras. För då kan de ta illa upp liksom.

Trots att ingen av dem skulle kunna hålla på med trav ens i 5 minuter om inte vi spelare ställde upp, dag ut och dag in, på alla banor, alla spelformer, winterburst hit och sommartrav dit.

Nä, man ska inte behöva få sms eller bli uppringd. Men är man tränare eller kusk och förväntar sig att man ska kunna tjäna pengar på verksamheten så är det bara att acceptera att man är en offentlig persson. Att ens förmåga att bedöma chanser, dagsform m m kommer att utvärderas. För det är grunden till varför vanligt folk är beredda att satsa skattade pengar på travspel.

Har du inte fattat det - sök dig till nåt jobb som anonym ärendehandläggare på kommunen eller en statlig myndighet istället.
Nu vet inte jag exakt vad som skrivits till honom, men jag kan ju tänka mig att det inte är någon konstruktiv kritik eller välformulerad utvärdering. Parallellen till journalister med subjektiva bedömningar är ju en sak, men de står iaf för sin åsikt och undertecknar en artikel där de är kritiska - det är få om ens någon journalist som använder könsord, drar in familjer, hotar eller annat som det ofta handlar om när man på twitter är anonym - finns tyvärr alldeles för många speltorskar som väljer att skylla sina egna förluster och felbedömningar på någon annan som gjort en felbedömning vare sig det är en domare, kusk, tränare eller vad det nu kan vara.

Nu kan jag ha tolkat ditt inlägg fel, jag hoppas nästan det faktiskt. Men jag begriper varför man någon vecka eller två eller mer om man känner det struntar att säga något om man bara får skit för det, vad man än säger.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Viroid (+100), Kgrh (+50), NicklasA (+10)
Bullo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-03-30, 20:27   #9
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Delvis är det självförvållat eftersom han som offentlig person väljer att lägga sin tid på att använda twitter och förväntar sig rimlig respons... De som i störst utsträckning kommenterar inlägg i sociala medier har tyvärr större problem på IQ- och/eller EQ-området än en genomsnittlig person.

Sedan är ju detta så klart ett sorgligt faktum och dessutom visar exemplet ovan med Robert Berghs SMS att det alltså inte räcker med att undvika sociala medier.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+20)
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 05:26   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Han får väll inte lika mycket tid att jobba med travet om han nu inte har fått sparken från kanal75.Han syns ju mindre i atg studion jag tror inte han är kvar där.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 09:45   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9135
Standard

Senaste beslutet var väl att han skulle lägga av med hästarna med nu...
Han la ut något om detta på twitter häromdagen.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 09:50   #12
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17413
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Senaste beslutet var väl att han skulle lägga av med hästarna med nu...
Han la ut något om detta på twitter häromdagen.

Det la han dock ut 1 April så frågan är hur seriöst menat de var
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 10:30   #13
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9135
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Det la han dock ut 1 April så frågan är hur seriöst menat de var
Ah, du tänker så!

Bara att inse att man är dagvill efter alla dessa V75-omgångar man ska hålla reda på!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 10:41   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Han får väll inte lika mycket tid att jobba med travet om han nu inte har fått sparken från kanal75.Han syns ju mindre i atg studion jag tror inte han är kvar där.
Var han någonsin mer än frilansare på K75?

Jari säger att han inför 2021 i ett feedback-samtal fick veta att han saknade energi och var "off" och bara skulle få göra enstaka inhopp i framtiden.

Då valde han att för sin del istället avveckla K75 helt och hållet och i samband med det framgick även att han inte tänkte vara med i K75-intervjuer kring sina eventuella starthästar.

Att det gick helt överstyr när folk i sociala medier inte kan framföra kritik på ett vuxet sätt ledde sedan till total-blockaden.

En tvåstegsraket kan man kanske säga...
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Bullo (+15)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-04-03, 11:18   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 520
Sharp$: 7929
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Var han någonsin mer än frilansare på K75?

Jari säger att han inför 2021 i ett feedback-samtal fick veta att han saknade energi och var "off" och bara skulle få göra enstaka inhopp i framtiden.

Då valde han att för sin del istället avveckla K75 helt och hållet och i samband med det framgick även att han inte tänkte vara med i K75-intervjuer kring sina eventuella starthästar.

Att det gick helt överstyr när folk i sociala medier inte kan framföra kritik på ett vuxet sätt ledde sedan till total-blockaden.

En tvåstegsraket kan man kanske säga...
Exakt så. Jari var konsult hos K75, inte anställd. Vill påstå att skulden för den uppkomna situationen helt ligger hos Åkerfelt själv. Han har inte koll på vad det innebär att vara frilansare/konsult, dvs att kunden bestämmer.
Vill inte kunden ha ens tjänster, oavsett anledning, så är det bara att rätta sig efter det och söka sig nya jaktmarker.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td