Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-05-20, 18:37   #16
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Diana Zet har 47690 startpoäng. Hur är det möjligt? Det är ju skrämmande! Näst mest har Disco med ynka 5880. Diana har även med marginal högst intjänade kr/start och har en i loppet suverän segerstatistik på 55%. Det som sticker ut åt andra hållet är ju den i särklass sämsta rekordtiden! Och enda stoet! Hur behandlar man henne? Spika eller inte ens ta med?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-20, 18:47   #17
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 593
Sharp$: 495
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Diana Zet har 47690 startpoäng. Hur är det möjligt? Det är ju skrämmande! Näst mest har Disco med ynka 5880. Diana har även med marginal högst intjänade kr/start och har en i loppet suverän segerstatistik på 55%. Det som sticker ut åt andra hållet är ju den i särklass sämsta rekordtiden! Och enda stoet! Hur behandlar man henne? Spika eller inte ens ta med?
Glöm inte att förutom dessa ofantliga startpoäng och den fina segerprocenten så är det Örjan Kihlström och Redén. Bara spika och bläddra vidare...

Tror personligen inte så mycket på den men varför inte ta med den om du har en bra känsla!
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-20, 20:25   #18
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Glöm inte att förutom dessa ofantliga startpoäng och den fina segerprocenten så är det Örjan Kihlström och Redén. Bara spika och bläddra vidare...

Tror personligen inte så mycket på den men varför inte ta med den om du har en bra känsla!
Jag har inte nån speciell känsla men stirrar på siffrorna. Får nog ta med ett antal hästar i det loppet.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-20, 20:43   #19
 
Kgrhs avatar
 
Reg.datum: maj 2020
Inlägg: 198
Sharp$: 366
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Diana Zet har 47690 startpoäng. Hur är det möjligt? Det är ju skrämmande! Näst mest har Disco med ynka 5880. Diana har även med marginal högst intjänade kr/start och har en i loppet suverän segerstatistik på 55%. Det som sticker ut åt andra hållet är ju den i särklass sämsta rekordtiden! Och enda stoet! Hur behandlar man henne? Spika eller inte ens ta med?
Det är ju inte så märkvärdigt. Hon har två Grupp 1-segrar i raden, de andra har det inte.

Dock drar man lätt en paralell till Conrads Rödluva i samma lopp förra året, där hon överraskande var ytterst nära segern från rygg ledaren.
Kgrh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-20, 20:46   #20
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 640
Sharp$: 22755
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag har inte nån speciell känsla men stirrar på siffrorna. Får nog ta med ett antal hästar i det loppet.
Som Kgrh skrev i inlägget innan, bara de två segrar gav runt 35000 poäng, så inget konstigt i det
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 06:25   #21
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Blev lite nyfiken på vilket spår Nahar hade när han kvalade in till Elitloppet 2013.

https://www.mynewsdesk.com/se/atg/pr...ls-lopp-864560
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 09:11   #22
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2069
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Blev lite nyfiken på vilket spår Nahar hade när han kvalade in till Elitloppet 2013.

https://www.mynewsdesk.com/se/atg/pr...ls-lopp-864560
Blev nyfiken på samma övriga år...

2012 - 8 Brioni, 13% - 3
2013 - 2 Nahar, 6% - 5
2014 - 4 Truculent, 24% - 2
2015 - 1 Mosaique Face, 11% - 4
2016 - 4 Volstead, 11% - 4
2017 - 8 Workout Wonder, 1,57% - 8
2018 - 9 Heavy Sound, 16% - 3
2019 - 1 Sorbet, 30% - 2
2020 - 4 Racing Mange, 18% - 2

Igen favorit har hittills vunnit "vägen till elitloppet". Fin % på dessa vinnare.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5)
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 09:16   #23
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2069
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Van Gogh Z.S. är en spik-idé. Men jag har ju vissa tvångstankar. I voltstart vill jag ALLTID ha med nr 1. Dessutom ogillar jag att utelämna hästar som vanligtvis tävlar i Norge. Därför åker jag på att gardera en mycket tänkbar spik med 1 och 10.

I avd 3 spikar jag nog 5 Mr Brilliant. Två raka vinster på kort auto. Lennartsson funkar ju bra på Berghtränat. 5 auto kort är ju dessutom en Jensare.

Sen tror jag 5 Zeolit kan upprepa vinstloppet med samma förutsättningar.

9 Oxidizer borde väl kunna vinna sista.

Tre spikar på 18%, 39% och 33% känns helt okej. Övriga lopp garderas hårt.

Guldloppet kan ju bli ett Vilda Västern-lopp med tanke på hästarna på framspår och med tanke på vad som står på spel. Jag streckar nog t o m On Track Piraten.
9 Oxidizer är klar för final på Valla nästa lördag. Kan ju iof var gött med 110k extra i bagaget till den starten
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 09:28   #24
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2069
Standard

V75 - 5

om det blir lite tempo kan Tintertränade 10 Kate Baldwin kliva in i matchen. Gick ju riktigt bra efter startgalopp i volt senast. Auto nu och bike på. 2%
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 10:53   #25
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5721
Standard

Micke Nybrinks V75-system
V75-1: 6-7-2-10-3 (res 8-4)

V75-2: 10 Ies Elisabet (res 7-14)

V75-3: 3-6-7-5-2 (res 10-4)

V75-4: 2-15 (res 8-4)

V75-5: 5-6-8-9-2-12-7 (res 1-10)

V75-6: 4-9-1-3-5-10 (res 2-8)

V75-7: 7 Admiral As (res 9-1)

2 100 rader/1 050 kronor

Ser ju helt vettigt ut för en gångs skull
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 14:12   #26
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2909


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Åh vad bra. Då kan jag lugnt spika Oxidizer som jag hade tänkt!
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 14:19   #27
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50099
Standard

Daniel Berglund och Jens Sjödén V75 Gävle på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), Tipsb (+5), lagerapan (+10), asgaya3141 (+10)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 17:17   #28
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 727
Sharp$: 12906
Standard

Fredagssurr

V75 1) Ganska ihålig Silver med låga startpoäng. 3-4 streck kännas ganska tryggt.
2 Sandsjöns Enzo. Lugauer plockar med ett par dugliga luringar på transporten till Gävle. Inte bara som resesällskap till Harran Boko. Sandsjöns är kanske bortlottad på spår 2 i volt och står dessutom hårt inne. Men går han iväg så finns det mycket spring i benen på F.d. Lillunter hästen.
3 Majestic Man är lite svårbedömd i min värld men bra läge och spets Jorma upp. Bör nog bevakas på en trygg kupong. Skoryck aviserat !
6 Van Gogh Z.S. Svårbedömd efter tveksamma prestationer men visst finns det grundkapacitet. Men på tok för stor favorit.

V75 2) Vidöppet lopp.
7 Maggiore. Marc sitter nog i spets och där kan det räcka långt.
11 Zante Grif. Lurigt läge och lurig märr som blandar och ger. Men Moberg är en tuff kusk i denna omgivning och hästen är ju trots allt en Varennare

V75 3) Klass 2 är klass 2. Skrällen lurar nog i vassen.
5 Brilliant borde ha bra chans. Dock lite minus surr från stallet.
6 Call To The Bar. Formen är bra på både häst och stall. Och Uffe är väl oftast form stabil. Klar förstahäst.
7 Global Black Money. Står perfekt inne och jag gillar Jakobsson som tränare och Värmlands pöjk. Kanske ensam om det här på Sharps ? Dessutom barfota anmält.

V75 4) 2 Ulvåsen. Fredagens Spikförslag. Kan nog hålla undan hela vägen trots hårdingar på 60 och 80 volten som kommer tuffande till slut.

V75 5) 5 Zeolit är min förstahäst och 36% i nuläget är mycket spelvärt efter uppvisningen senast. Fredagens Spikförslag.

V75 6) 1 Disco Volante brukar jag alltid gå emot av någon anledning men imorgon känns läge och distans helt perfekt. Men det lutar åt regnväder imorgon och då missgynnas racern.
Fungerar sämre på kladdig bana.
9 Gareth Boko. Är en grym travare som Riordan har vässat upp. Lite pace på loppet så sveper han fältet. Regntung bana är nog bara positivt men barfotabalansen är viktig. Så banunderlaget avgör sträckandet.
Diana Zet har radat upp miljonsegrar i årgångsloppen men mot stenhårda snabbloppare krävs det nog en mer rutinerad surmärr. Hårt betrodd i vissa kretsar men jag står nog över.

V75 7) 7 Admiral As är kanske hästen att slå MEN årsdebut och 2640 känns väl som varningssignaler. Eller ? Visst känns det kittlande att sänka storfavoriten?
1 Morotai Degato och Kylin Blom gillar jag skarpt och hästen har gått som tåget på lång distans. Dessutom skoryck aviserat? Se upp mina vänner. Men vi har ännu en stänkare kvar.
Nämligen : 9 Oxidizer. Står perfekt inne på pengar och har bra form. Dessutom levererat från liknande lägen förut. Hästen har en grym vinnarskalle och ödmjuke Axevalla David plockar fram rikstoto hästar på löpande band. Chansspik som rensar gott.

Det är långt till inlämning och det känns som banunderlaget är lite svårbedömt p.g.a väderleken och kanske kan ha stor inverkan i morgon. Vi har ju April väder i slutet av Maj.
Go tur med liret och jackpott jakten.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-05-21 klockan 20:41.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 19:42   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Helt enig med Efterhandaren om spikarna. Båda favoriter, inget upphetsande så. Men i båda fallen understreckade tror jag.

Ulvsåsen, en sån vinnarindivid till 38% som dessutom är jämn och travsäker bråkar man inte med i onödan. Det var tanken när jag öppnade programmet och ett par dagar senare har jag inga andra funderingar.

Andra spiktanken var Van Gogh, men volt och väldigt hårt spel gör att jag nog tänker om där. Och tar Zeolit istället. Urryckare och barfota på fint sätt senast och samma nu igen. Såg absolut ut som att det ska kunna rekordsänkas vidare om det kniper och det borde räcka gott från ledningen när de andra får kämpa i spåren. Ser inte annat än att den tar sig dig och det är väl inga kamikazepiloter i loppet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-05-21, 20:10   #30
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Om tränaren inte är ute och cyklar blir det nästan fysiskt omöjligt för övriga att nypa Ulvsåsen imorrn. Ska både till klaff och en prestation lite utöver det vanliga för det.

"– Är det fina banförhållanden ska han kunna mellan 1.24,5 och 1.25,0. Det tror jag. Det vore intressant om han nådde ledningen. Sedan ska man ha med sig att han inte mött så här bra hästar tidigare. Det är en nivå till mot de hästar han tidigare tävlat mot. Den enda ändringar blir att han kommer tävla i vanlig vagn för första gången. Tidigare har han alltid gått i säkerhetsvagn."
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td