|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#31 |
|
Ser att ingen nämner 10.Kate Baldwin vilket jag är märkligt.Tror att dom får loppet kört i halsen och är med på fotot när det avgörs.
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Zeolit har fått feber och kommee strykas. Osäker på vem som varit mest streckad bakom under veckan men tror Art legat knappt före Hombre mest hela vägen. Jag lutar hursomhelst åt att singla Hombre om det nu ska singlas något. Bör inte finnas några tvivel kvar om taktiken med invändig strykning. Gäller både 6 och 8 givetvis.
|
|
|
|
#34 |
Bakspår
I stort sett ingen idé att tippa på hästar med startspår över 8 på auto. Bara att titta bakåt - ett försvinnande litet antal hästar vinner från bakspår på nuvarande sommarbanor. Finns flera omgångar på sistone vad gäller t.ex. V75 då ingen segerhäst haft högre startnummer än 8. 8 är väl inget önskespår i och för sig men man kan ta ledningen även därifrån. Spets och slut idag också i flera lopp? Men för din skull hoppas jag att Kate Baldwin vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Där ströks Zeolit. Feber
Edit: liksom Spiken64 bör jag också lära mig att läsa tråden före inlägg.
Senast redigerad av NAFETS den 2021-05-22 klockan 09:19. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Men, men, det försämrar inte chansen för One Kind of Art, tyvärr en hel del onödiga streck som ramlar över.
|
|
|
|
#38 |
|
V75-1 Över 50% på favoriten är lite väl överspelad tycker jag
7 Exodus Brick 7% tycker jag är lite spännande här. Visserligen inte gått i volt på snart 2 år men jag tror hästen kommer kunna öppna och går förbi favoriten. 4 Jaques Noir 2% gör andra starten i ny regi. Jag har ju alltid hållit denna häst högt pga sin enorma kapacitet. Har den här tänt till då kan den skrälla idag. Spåret lurigt men fart finns. 6 Van Gogh Z.S 50% har visserligen en riktig god chans här men över 50% och formen inte i zenit så är jag lite frågande. Jag tycker den ska garderas även om det är bra chans. Kolla värmningarna 3 Majestic Man 10% såg fin ut senast. Nu rycker man skorna och den här kan bli en otrevlig överraskning för många här. 2 Sandsjö Enzo 12% var bra ny regi senast. Jag tror den här hästen kan utvecklas och gå framåt hos Conrad. Jag tycker den ska med på en större gardering, 8 Royal Navy Neo 7% har skrällt förut. Den här hästen kan få det optimala loppet om den kommer ut och de andra går ner på innerspåret förutom någon så kan det bli andra utv.. 10 Red Bar 5% var det lite skrik senast på men var ändå bra. Hästen är jämn och gör sina lopp så visst finns det kapacitet för skräll Rank V75-1 A 7 B 4-6-3-2-8-10 C 1-5 D 9 V75-2 Oj vilket svårlöst lopp. Här kan många vinna men kan man spika sig ur detta? 14 Teton Sweet Lindy 16% har fått snabba pengar på sig och haft ett uppehåll. Men jag tror ändå hon är fältets bästa häst men en enorm utveckling. Springspår och bra kusk Chansspik i mina ögon 7 Maggiore 27% är man lyriska från stallet och tycker det här är en kanon. Visst har ett bra läge och bra kapacitet men bara 12 starter i livet. Men visst kan det bli spets och då blir den svår att stå emot 9 Xantes Delicious 7% tycker jag är lite spännande här. Hon har hårdheten och kan ta ner många på slutet och kan även få hjälp av stallkamrateten. 10 IES Elisabeth 17% är en fin märr som är hård som stål. Men risken är att hon för göra grovjobbet denna gång men ska givetvis med på gardering. 6 Violette Face 4% har varit från ett tag men är taggad för detta. Kommer få ett fint lopp från bricka sex och körs av en bra kusk. Se upp 3 Nina Ginto 10% låter det också påställt ifrån stallet. Man siktar emot spets men jag är frågande om det kan bli det men oavsett så är hästen med där framme. 11 Zante Grif 6% gillar jag. Hårt spelad i flera starter utan att få vara så där riktigt bra. Kapacitet finns och det kan vara i sådant här lopp den skräller. 5 You To Racer 3% har gjort två fina lopp efter vila. Går den här felfri och får smyga med så kan den ta många till slut Rank V75-2 A 14 B 7-9-10-6-3-11-5 C 1-12-4 D 2-8-15-13 V75-3 Även detta är ett svårlöst lopp och många som vill till spets 3 Ilfindmywayhome 17% är min spetsfavorit här och därifrån kan hon vinna. Men visst finns det risk för körning men Örjan är Örjan. Jag håller i alla fall hästen som klar först häst här 4 Aurora Borealis 10% kommer även hon laddas för spets men det kan även blir rygg ledaren. Hon är klar andra häst här och ska med på alla garderingar. 6 Call To The bar 27% har fått snabba pengar på sig men är bra för klassen. Men stor risk för vingel om den inte kommer ner tidigt. 5 Mr Brilliant 19% är även den snabb ut och kommer laddas. Men Per L kör Bergs hästar så bra att den kan vinna från alla positioner. 2 Zenato 6% fick ett mardrömsläge nu när man strök 1an. Men hästen har fart att skrälla men nu krävs det mycket tur 7 Global Black Money 9% provar man första barfota runt om för första gången vilket gör den värd att kolla upp. 11 Staro Onyoumarks 2% skulle gynnas av hårt tempo. Bir det hård körning så kommer hästen dyka upp där framme. Rank V75-3 A 3 B 4-6-5-2-7-11 C 9-12-8 V75-4 Två hästars lopp men jag tror det gäller att ta ställning här 2 Ulvsåsen 37% har 10 segrar på 13 starter. Ända sedan början har man hört att det här kan vara Sveriges nästa stjärna mm. Men den har matchats väldigt sparsamt och försiktigt. NU står den löjligt bra inne och den kommer säkert rekordsänka sin tid. I mina Ögon en bra spik 15 Ard 29% är ju hästen emot som gått riktigt bra. Men ska den vinna måste den gör allt i spåren och 2an måste ha en sämre dag. Glöm inte den har bara vunnit 8 av 69 starter vilket gör att det är inte den bästa statistiken. Jag tycker man kan spika 2an och gå vidare här A 2 B 15 C 8-12-4-11 D 14-9-3-7-5-13-6-1 V75-5 Och en av mina favorithästar är ute igen hehe 5 Zeolit 34% fick äntligen vinna senast och som jag har tjatat. Jag har ju hyllat hästen och höjt den till skyarna men det har liksom inte slagit igenom förrän senast. Bra chans idag men det saknas inte motstånd 8 Hombre D. 15% har ett dåligt spår men vilken utveckling hästen har. Om hästen laddas så kan det faktiskt bli spets. Och då blir den inte lätt att tas med. 2 PowerBank 7% är ju lite spännande på läget och barfota bak mm. Hästen kommer få ett kanonfint lopp härifrån i alla fall 1 Mellby Ironman 13% är också snabb ut men jag tro man släpper. Men rygg ledaren så kan den bli farlig och fart har den ju 12 Bara Du Chene 2% har ju det sämsta läget men fart för att skrälla. Skulle de köra där framme och hästen skulle komma till så se upp 6 One kind of Art 16% ser ut att vara en riktigt fin häst. Låter som man gör många ändringar och det kan bli spännande till slut 10 Kate Baldwin 2% gick ca 12,3 sista 2000 m efter gunga senast. Och nu många ändringar. Den får inte glömmas vid större gardering Rank V75-5 A 5 B 8-2-1-12-6-10 C 4-9-11 D 3-7 V75-6 Och välkommen till Elitloppet häst nr ………… Jag kommer inte släppa min första häst. Jag kommer inte ändra på mig. Jag tror hästen kan vara en av de som vinner Elitloppet och visst är jag Enkelspårig 5 Floris Baldwin 2% har tappat sin form säger man och nu två raka galopper. Men tränaren säger fortfarande att formen är där. Jag tror den här spurtar ner gänget idag på en låg 1.09 tid och tar sig till Elitloppet. 1 Disco Valante 43% hade jag nog spikat om inte Floris varit med i detta lopp. Men även finns det risk att många kör då det står en Elitloppsplats på spel. Inte säker på att den får sitta i fred. 9 Gareth Boko 18% tror jag får ett smörlopp här men det krävs att någon vågar utmana 1an. Men det kan gå fort sista biten och dyker hästen upp. 10 Racing Mange 5% vill man ju till Elitloppet med men det krävs tur härifrån men visst har hästen farten för att kunna vinna detta. 4 Harran Boko 14% lär man ladda allt vad tyget håller. Man kan falla på det men skulle man snuva ettan så ligger vägen öppen. Avgörande läge från start 3 Diana Zet 10% låter Daniel kusligt nöjd med och jag får sådana här vibbar att man tror hon kan vinna det och man kommer ställa upp i Elitloppet om man vinner. Det måste man ta med PS Spelar man med hjärtat så måste 8 On track Piraten 1% med på bongen. 13 år och Sveriges hedershäst. Ingen skulle bli gladare än jag om den fick en plats. Rank V75-6 A 5 B 1-9-10-4-3 C 8-2-6-7 V75-7 Helt sjukt bra kapacitet för klassen men går ut och krossar efter 7 månaders frånvaro? 7 Admiral As 51% är löjigt mycket streckad. Absolut ska den vara favorit men jag trodde man skulle ta med i beräkning att det var årsdebut mm och spela den till 20% 9 Oxidizer 20% är ju en häst som är svår att inte gilla. Går alltid bra och gör aldrig ett dåligt lopp. Klar första utmanare till favoriten. 6 Axel ruda 1% kan ta spets här och sedan kan den överraska många. Bli inte förvånad om Polare Per sätter ditt den här och kusken Magnus får en ny V75 seger. Se upp allesammans. 1 Morotai Degato 13% kommer göra allt för hålla spets men tveksamt om man kan svara 6an. Man är uppåt från stallet och visst ska den med på gardering. 10 Oracle Tilly 4% har fart för att kunna skrälla men läget är dåligt Rank V75-7 A 7 B 9-6-1-10 C 12-11-5-3 D 2-4 Lycka till idag emot miljonerna /JIwa |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Från Jiwa:
"10 Racing Mange 5% vill man ju till Elitloppet med men det krävs tur härifrån men visst har hästen farten för att kunna vinna detta." Om jag förstått saken rätt vinner man gärna loppet men kommer tacka nej till Elitloppet. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Jag fattar det som att man kommer ta chansen om man vinner. Men jag kan ha fattat det fel
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Nu strök de dessutom Pacific Kingdom. Jag får nog göra en rokad och ta med Hombre mot min tänkta spik One Kind of Art.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Bara konstatera att man var helt snett ute i söndags när det såg ut som att Van Gogh Z.S och Disco Volante skulle ha toppchanser . Har kollat igenom betaltjänsterna en timme nu och ingen av dom har någon av dessa hästar överst i ranken utan anses som enormt överspelade. Däremot är samtliga helt eniga om att Admiral Ås bara vinner sista avdelningen.
Ska man tro på spelvärde är Milligan School i avdelning 6 dock omgångens bästa spik. Den är bara 4 procentare så dom som ryggar lär ha potential att bli enormt rika idag. En annan 4 procentare, Violette Face i avd 2 tror dom också stenhårt på. Efter strykningen av Jari Åkerfeldts megastjärna Zeolit verkar det som att alla betaltjänster utom just spelvärde ser One Kind of Art som ett spikalternativ. Hyllade spelvärde däremot ratar den helt och har den långt ner i ranken. Har haft alldeles för lite tid att läsa på så avstår V75. Köper kanske in mig i något bolag. De egna spelen blev på två barfotahästar. 6 ggr på Global Black Money första barfota runt om och nerstruken ett spår testades för 50 kr. Rankar kanske ändå Call To The Bar etta men inget bra odds dör. Sen vore det nästan kriminellt att inte testa Morotai Degato första barfota runt om hos Oskar till 8,50 så den fick också 50 kr vinnare. Nöjer mig så vad gäller egna spel idag men spelbudgeten tillåter att delta i något eller några bolag för en hundralapp eller två. Är ju ruskigt fin sjurättsjackpot idag. Sen blir det full laddning mot nästa helg. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Bara Snygg i kallblodsloppet är en häst jag följt mycket det senaste och det har lönat sig att lägga något spel eller ha med den som ett streck. Gjort många bra lopp på slutet och slutat långt framme. Står fint inne här. 1%
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Gillar också Ard men tveksamt om han hinner på Ulvsåsen om den får dra på i ledningen? Senast redigerad av BroderH den 2021-05-22 klockan 11:18. |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Jag tar med den på min lapp åtminstone och kanske testar något spel vid sidan om på plats och vinnare
|
||
|
|
|
|
|
|