|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75-Mantorp 5 juni
Nu har startlistorna kommit. Efter urladdningen i helgen tror jag att vi som spelar trav på hobbynivå behöver några dagars paus . Känns sen lagom att i mitten av veckan börja ladda för nästa helgs V75a. Försöker dock dra igång tråden redan nu med de första tankarna.
Mantorp är en spetsbana så om det fina vädret fortsätter ska man nog tänka på det i analyserna. V75-1 Bronsdivision inleder med ett voltlopp. Känns som en eller alla vid en första titt. Per Lennartsson istället för tränaren Håkan E Johansson på Sato från springspår känns så intressant att man får spikfunderingar direkt. Speciellt då det annars ser tämligen vidöppet ut. V75-2 Spiktankar direkt också i avd 2. Men nu på barfotainfon. För klassen mycket kapabla Das Auto anmäld barfota runt om för första gången och perfekt spår. Såg riktigt fin ut senast i Kalmar i andra starten efter vila Fint lopp detta. Garderar man så ska väl Crebas Howdy Quick med tidigt. Men värst emot måste ändå Edens Boy vara . Den var det stort skrik på senast i Danmark i loppet som gårdagens finalvinnare Venture Capital vann från dödens på Valla. I Danmark var den också grym. Edens Boy kom till Danmark med fina meriter från Holland och Belgien. Några till kan nämnas men stannar där. V75-3 Ruggigt fin gulddivision för att vara helgen efter elitloppet och med bara 150 tkr i förstapris. Antonio Trot nu spår 1. Får fin resa. Short In Cash kör väl Goop till spets med och kan vinna därifrån. Forfantone Am duger långt men ser att det är anmält skor runt om nu. Bästa hästen är nog Handsome Brad. Vad gör Jepson från spår 8? Kanske han pratar ihop sig med kompisen Björn Goop. Laddar och får överta? Global Welcome obesegrad i år, men nu är det inte 25 tkr lopp på Gotland. Milligan School fick uselt läge. Är i behov av poäng för att komma med i de större loppen där den hör hemma. Väldigt svårt vid en första titt. Säger att Jepson laddar och får överta och sen vinner för att ha en tidig vinnare. V75-4 Nu när Lipstick Tooma fick skitspår blev även detta lopp väldigt svårlöst. Fina ston men efter intrycket i Köpenhamn senast i comebacken när Call Me Brodda vann på övertygande 11,9 från spets säger jag spets och slut även på lördag. V75-5 Måste kolla startsnabbheten här då det är 1640 auto, men redan nu kan man väl nästan utropa italienarens Zorro wind till omgångens spik. Två raka i Sverige och första barfota runt om igår på Solvalla när den vann enkelt på 10,3. En tid detta motstånd knappast är kapabla och barfota runt om igen och dessutom Mika Forss som kör istället för tränaren. Tittade på det loppet igen precis. Visade tyvärr ingen startsnabbhet men vilket intryck sedan när den körde fram i dödens och bara krossade Lugauers storfavorit och vann mycket enkelt på topptid. V75-6 Detta är ett grymt fyraårslopp. Imponerande när många varit ute på Solvalla elitloppshelgen. Mister Hercules spår 11 och känns ju inte som årets viktigaste lopp direkt för den så om man får gissa kommer inte Örjan tömma den genom offensiv styrning. Stefan Melander har anmält sin kungapokalsfinalist Maesteraemon barfota runt om för första gången och med jänkarvagn för första gången . Spelarna är dock så trötta på hans utrustningsanmälningar att dom som har dessa som en viktig faktor knappt bryr sig längre från att han verbalt garanterat att det blir så. Troligen ännu en anmälan bara för att förvirra spelarna men man vet aldrig . Oavsett en bra häst . Bästa hästen är världens kanske bästa fyraåring. Per Nordströms Önas Prince. Kör han till från detta skitläge kanske han får överta och då är det nog slut. Mycket intressant att den för första gången någonsin ska gå med bike enligt anmälan och dessutom barfota runt om som i finalen senast vilket är stort plus. Selected News också en kulltopp troligen men fick inte heller bra spår. Grymt lopp som sagt. V75-7 Algot Zonett var ruskigt förbättrad första barfota runt om senast. Kom på håret inte med i Harpers . Går nu ut hör och enligt anmälan fortsatt skolöst runt om. Löser det sig från innerspåret känns det som en väldigt bra spik i ett silverlopp som innehåller bra hästar men inga superstjärnor för klassen. Ska börja läsa på i mitten av veckan . Innan dess behöver hjärnan tänka på annat än trav i några dagar. Lycka till ! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mina tidiga Mantorpare innan man förblindas av media surret. Hyfsad rikstoto klass och spelvänligt.
V75 1) 1 Martin Tooma. Bra läge och lopp i kroppen. Står hårt inne men gick bra i höstas och Dicken har nog skött vinter träningen. 6 Vien Ici. Varennare, Stenströmer och Uffe O. är starka papper i min värld. 10 Taxi Out. Erik upp är superintressant. V75 2) 6 Go Peppergirl. Riordan och Rosleff är ett bra team. Och hästen står bra inne. 11 Staro Obrigado. Här har vi en årgångshäst som är försiktigt matchad och kommer att vandra i klasserna. V75 3) Äntligen en härlig och jämn gulddivision där alla kan vinna. 1 Antonio Trot och 8 Handsome Brad är mina drag men det lurar många stänkare i vassen. V75 4) 5 Call Me Brodda kommer ju med en grym vinst i ryggen och blir väl befogad favorit. Men 8 Alhambra Mail är ju en stenhård märr som jag gillar och bevakar. V75 5) 3 La Mauresque trodde jag på senast och hon får en chans till. 5 Aragorn As är kaske hästen att slå. V75 6) 7 Selected News. Kom igen Rudolf du har en häst som duger gott i detta gäng och hoppas du ger järnet trots surt läge. V75 7) 1 Algot Zonett. Det här fixar Algot och Daniel. Visst känns det som en ganska halvljummen silverdivision ? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Banned
|
Vad tycker ni om experterna på andelstorget ?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4018Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Jag bestämmer mig alltid tidigt för veckans spikar, innan jag påverkas av åsikter. Nu blev det Önas Prince och Emoji. Men jag hoppas ju på några strykningar så de kommer ner ett hack eller två. Favoriter förvisso, men de orsakar ju ändå ett litet korsdrag i kuponghögen då 70 respektive 74 procent av kupongerna knycklas ihop. En häst med Önas rad till 30% måste man ju bara ta. Och Flemming åker väl inte hela vägen till Mantorp för å ta en kopp kaffe? Eller va det Säffle kanske? Skit samma, en får chansa lite. Det ska va gôtt å spela, annars kan det kvetta. Dessutom har jag ju då en rak dubbel som står i 33 ggr. Antonio Trot är ju en tredje tänkbar spik, men vi får titta på det...
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Mej. Det är inte 70 och 74 procent av kupongerna som skynklas ihop. Var har du fått det ifrån? Så fungerar inte V75%. Det är t o m så att den gamla streck%en inte heller fungerade så. Det har aldrig gått att räkna på något som har att göra med hur stor andel av kupongerna som försvinner. Obs! Jag gillar dina spikar även om det inte går att räkna som du verkar tro.
|
|
|
|
#6 |
|
[QUOTE=Strappa71;749987]Mej. Det är inte 70 och 74 procent av kupongerna som skynklas ihop. Var har du fått det ifrån? Så fungerar inte V75%. Det är t o m så att den gamla streck%en inte heller fungerade så. Det har aldrig gått att räkna på något som har att göra med hur stor andel av kupongerna som försvinner.
Ursäkta min okunnighet Strappa. Jag trodde att V75% - 33% betydde att hästen var streckad på en tredjedel av alla inlämnade kuponger. Hur funkar det då? Tacksam för en förklaring
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Emoji kommer strykas: https://travservice.dk/emoji-udgaar-i-sverige/
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
[QUOTE=bosseguldheden;749991]
Citat:
33% betyder att den är spelad på 33% av alla insatser. Dvs räknat som andel av omsättningen som är samma sak som andel av alla inlämnade enkelrader. Observa att rader ( egentligen enkelrader ) och system absolut inte är samma sak även om många ofta slarvigt säger att de ska lämna in en V75-rad ( när de menar att de ska lämna in ETT system med ett visst antal rader ). ATG krånglar till det hela när de vägrar att sluta redovisa det helt meningslösa måttet "systemvärde". Det gör att folk aldrig verkar sluta att svamla om systemrens. V75% ( och alla andra spelforms% ) är ett MYCKET bättre mått en den gamla streckfördelningsprocenten någonsin var. Det gamla måttet var räknat som andel av system. Men ingen visste någonsin hur STORT varje system var. Därför vägde ett system med 12 rader och en spik lika tungt som ett system på 12000 rader med samma spik. Och det säger sig självt att det aldrig var ett bra sätt att mäta spelet. Fördelen med V75% är att du kan starta med "omsättnigen x2" för att få reda på det totala antalet inlämnade rader och sedan multiplicera med V75%en för varje vinnande ekipage i ett utfall och direkt få en uppfattningf oim ungefär hur många vinnande enkelrader som kommer att finnas kvar efter den 7e avdelningen. Dvs att du kan i förväg få en uppfattning om ett ungefärligt vinstintervall för ditt system om du dividerar 7r-potten med detta beräknade antal rätta rader med alla rätt. Tidigt i veckan stämmer detta bara för lägre utdelningar. Vid JP-omgångar krävs uppskattning av slutlig omsättning och det är lite mer komplicerat. När det inte är en JP-omgång går det att förenkla beräkningen. EDIT: Det är 50 öre per rad och 26& av potten till 7r så man ska börja med 13 öre och därmed blir även uppskattade utdelningen halverad. Enda jag har att skylla på är att jag i praktiken själv numera endast använder reduceringsprogrammet BT+ från baratrav.se när jag räknar på det här. Då tar man bara 13 öre och dividerar med V75%en för den tänkta vinnaren i avdelning för avdelning. Om vi leker med tanken på att dui sätter dina spikar och det vinner 4 st 10%are och en 2% i övriga lopp får man: 0,13 / ( 0,30*0,34*0,10*0,10*0,10*0,02 ) = 637 000 kr. (Ungefär 0,5M-0,75M. Då modellen inte på något sätt är exakt. Om du istället får 65%-25%-10%-10%-10% vid sidan av dina spikar blir det enligt följande. 0,26 / ( 0,30*0,34*0,65*0,25**0,10*0,10*0,10 ) = ca 7843 kr Ungefär 6-10k blir det med det utfallet. Det är alltså ett enormt spann av möjliga utdelningar med dina spikar beroende på hur du gör i resten av loppen. Många brukar säga att det inte går att göra något åt utdelningen. Och det stämmer såklart bra. Men man vinnar som man spelar, när man väl vinner. Dvs att även om det inte går inte att styra utdelningen så är det ingen slump att det blir lägre utdelning när man väl vinner om man bara har med mestadels betrodda ekipage. Återigen Jag gillar ditt spiktänk. Ville bara upplysa om villervallan kring V75%.
bosseguldheden (+20) Senast redigerad av Strappa71 den 2021-06-03 klockan 08:51. |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
[QUOTE=Strappa71;749996]
Citat:
Om man ska vara noggrann så är det väl 13 öre (0,13) och inte 26 öre (0,26) när vi talar om V75. |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
[QUOTE=bosseguldheden;749991]
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Iom strykningen av 6 Emoji flyttas ju 7 Ubiquarian Face ner ett snäpp. Funderar på om det inte blir sos på den nu?! Är ju snabb från start och Adrian har nog planen klar
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Banned
|
Kommer ta alla utom 1-6-12 i första och hoppas på skräll
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
[QUOTE=GGS;750013]
Citat:
Oj. Ja. Det är klart att det är. 26% av potten men 50 öre per rad. TACK! Ska genast åtgärdas.
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banned
|
Både 1 och 6 är D-hästar enligt gratistravtips dock dålig för det är bara de 5 senaste osv men jag räknar kyligt bort de och hoppas på superskrällen Red Mile Brodde
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lir på NordicBet:
Das Auto 30 ggr vinnare - Barfota runt om! Short in Cash vinnare 4.50 - spets o slut! Call me Brodda vinnare 5.60 - spets o slut! Sasha Kemp vinnare 13.00 - spets o slut! Lir på SVS Selected News vinnare 6.00 - efter en stund spets o slut! Ubiquarian Face vinnare 6.20 - spets o slut! |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
Ett tips om man vill veta om en källa är bra eller inte är ju att undersöka hur tipsen fungerat historiskt. Den enda jag kan rekommendera att lyssna noga på är Berglund som presterar bättre än streckprocenten över tid. |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Streckprocent slutade visas för typ 8 år sedan , det är insatsfördelning I procent som redovisas !
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
När Berglund och Spelvärde är överens om spikarna så rekommenderar jag att man går emot eller åtminstone står över. Informationskriget blev inte lättare när mer och mer information började finnas tillgänglig.
|
|
|
|
#25 |
|
Banned
|
All respekt för Berglund och det han spelat in och hittat skrällar men han är inte bättre än någon annan för det. I slutändan är det ens egna känsla som man ska gå på
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
tror att nr 2 stole the show kommer spetsa , och väl där släpper inte rickard
marcus nöjd med träningen |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Ja det ligger mycket i det du säger, det här med bra tips är inte lätt, svårt att veta när dom blir kontraproduktiva. Men hur gör man en rättvis jämförelse mellan insatsfördelningen och exempelvis Berglunds rank? |
||
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Jag analyserade alla Berglunds spikar under ett år. Dessa vann 18 % mer än spelprocenten. Dvs om hästarna i snitt var spelade 30 % så vann dom 35,4 %. (minns inte exakt vad snittet var men att det var 18 % högre segerchans). Detta anser jag är starkt när man samtidigt även minskar potentialen bara genom att presentera sina idéer till flera. Jag har inte hittat någon som har samma facit på spikar. Många av experterna brukar ligga sämre än spelprocenten över tid vilket innebär att det är smartare att inte lyssna på dom än att lyssna på dom. Dock ska man självklart inte plocka alla Berglunds drag.. men det är en person värd att lyssna på (till skillnad från många andra). Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Executive (+5) |
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Banned
|
Haha så sant det var en bra fråga
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+5) |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Daniel Berglund V75 Mantorp på Service Plays
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Visst ser Brons och Guld loppen vidöppna ut på förhand ?
Avd 1. Frågan är vilka som går iväg felfritt och utan tappstart på framvolten ? 1-3-5 kanske. 7 Nja. 2-4-6 knappast. 11 Bourdeux kan vara chansspiken. Avd 3. Här känns det som helgardering i min värld ! Vem är chanslös ? Ok 1-2-4-8-9 är väl måste streck men 3-10-11 är inte borta. 5-6-7-12 tja större under har hänt. Hm att spika 11 Bourdeux och 4 Short In Cash kanske är lösningen. |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Jens Sjödén V75 Mantorp på Service Plays
bosseguldheden (+10) |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
No offence men det där är en "sanning" som ofta uttrycks både om spel och om aktiemarknaden. Men den saknar ju logik. Mycket bättre är väl att ha självinsikt och inse sina egna begränsningar. En sådan som Berglund jobbar väl med travtips på heltid och det vore ju rätt konstigt om han då inte gör det bättre än gemene man. En sådan lyssnar jag gärna på precis som det finns en del personer jag har stort förtroende för när det gäller aktiemarknaden.
Med det sagt så måste en ju naturligtvis själv stå för sina spel och det finns ju inget som hindrar att en går sina egna vägar i viss omfattning. Och du skriver jag faktiskt själv tidigare i tråden att det inte haglat vinster för dig? ![]() Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
"Förstå poängen innan du börjar svabbla med din dynga."
Ett roligt uttryck i en rå gangsterfilm kanske. Men det hör väl inte hemma här på Sharps där vi diskuterar veckans V75a i godan ro? Kan vi inte hålla en god och trevlig ton? Skäms! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gus (+10) |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
Starta ett tillsammansbolag vettja !
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Banned
|
Jag sa åsikten och det som var relevant men direkt får man ”du har ju inte vunnit så mycket”
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Vad menar du är poängen? Det är liksom inte helt solklart. Gillar emellertid ordet svabbla, det var nytt för mig.
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Livet är en fest.
” på fredagskvällen bubblar det blodet man är .......... inte så sugen på travtips utan meningslöst käbbel ” Håll me om de folk o fä. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banned
|
Förstod du inte från början? Isåfall ber jag om ursäkt om jag blev upprörd isåfall. Men jag menar att min enda poäng var att jag gillar Berglund som fan det är oftast han jag brukar se de bästa skrällarna/bra spikar men han är den jag kollar främst för jag vet att han är duktig. Men poängen var att bara för att han spelat in mycket och är duktig och har detta på heltid betyder inte det att han är världens bästa för det är ingen. Om jag hittar en potentiell skräll själv så är jag ju nöjd med det för oavsett om du spelar på trav eller fotboll så i slutändan är det alltid din egna känsla som går först istället för andras. Med det sagt kan man lyssna på Danne men egen känsla värnar jag själv om. Aja du får lycka till på V75 och ha en bra fredag
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
Men bråka ni, jag lägger mig och läser. Gonatt! |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Storpublik på Mantorp. Alla biljetter slutsålda!
|
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Är ju intressant att Björnkollen inte öht nämner Önas Prince trots tre streck. Verkar också smygpositiv på Alcide Roc.
Liten genomgång i övrigt: 1: Alla verkar överens att Sato bara ska vinna. Är nog omstarter och viss galopprisk emot. Bordeaux S är nog lika bra men blir tufft slå Sato från dödens. Taxi Out är skrällbudet. 2: Tycker Edens Boy är märkligt stor favorit utifrån vad den visat. Tycker nog Max Håleryd är första strecket, särskilt om man tror den kommer till spets. 11 och 12 tidiga bakom dessa. 3: Här var jag tidigt inne på sos för Stoletheshow, vilket ju även Sjödén verkar vara. Bara inte Skoglund får för sig att ge bort loppet genom att släppa till 4 eller 8. Har mest respekt för Antonio Tror och vill ha med skrällbudet Forfantone Am vid gardering. 4: Dagens svåraste lopp tycker jag. Favoriten har bakspår men blev ju avklädd senast. Och Call Me Brodda var mkt bra senast men känns lite tunn i det här sammanhanget. Tycker därför att Cactus är första strecket då den ju också kan vinna på lite olika sätt. Alhambra Mail är det självklara skrällbudet. 5: Om Zorro Wind är som senast så går den väl inte att slå. Men är den verkligen det? Svårt lämna Aragorn As utanför och tycker att Reven Dejavu är intressant till nuvarande procent. 6: Kan nog räcka långt med 1 och 8 på att någon av dem borde sitta i spets. Och t.o.m spik om en är säker på vem av dem som sitter där. Bakom de mest betrodda är 3,5,12 intressanta. 7: Var inne på Ubiquarian Face redan innan strykningen men risk att procenten springer iväg där. Berglund hissar ju den också. Algot Zonett vinner väl om den kommer ut? Viking Brodde är bra nog att vinna trots spåret och Alcide Roc är nog farlig att glömma. Gina Mearas är kanske skrällen även om det är tufft motstånd nu. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ursäkta att jag skriver om morgondagens V75.
Tyvärr "snor" Björn i Björnkollen mina två spikar Sato och Zorro Wind. Men jag står nog fast vid dem ändå. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Edens Boy och Zorro Wind totalt stenklara, så det gäller att anpassa systemet efter att det säkerligen blir en ganska lätt rad...
|
|
|
|
#52 |
|
Status AT! Han har efter lite behandling av kotor tränat på med full spänst och glädje.
Formen som alla tjatar om sitter där ( han kanske är så här bra utan form?) I vilket fall blir det bra med ett längre lopp som han inte har tävlat på 6 mån. Hovarna börjar bli slitna, så de är plastade. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tvablaa (+10), Torstens (+10), klot05 (+7), mackpeter (+10) Senast redigerad av jAnman den 2021-06-05 klockan 07:45. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
V75 analyser efter elitloppshelgen brukar aldrig gå något bra. Man är slutkörd och behöver vila upp sig.
Men här kommer lite snabba tankar V75-1 Sato 40% är en motiverad favorit men jag råder alla kolla värmningar. Bakom så tycker jag 10 Taxi Out 2% är helt bortglömd för nämna någon. 11 Bordeaux S. 17% måste med på gardering V75-2 Tror det är spel för ett mål för favoriten 3 Edens Boy 62% då jag inte tycker det är några emot. Ska man leta skräll är det 2 Das Auto 2% samt 1 Kensington Bros 1% som är roliga skrällar V75-3 En öppen guld med många bra hästar. Först streck borde vara 2 Stoletheshow 13% men jag måste nog ha med 5 Forfantome Am 3% på mina bongar. Även 10 Hachiko De Veluwe 5% tycker jag är intressant idag V75 4 och i mina ögon dagen bästa spik. 5 Call Me Brodda 21% tror jag bara vinner detta. Hon är ett kanon sto som slog Ultra Bright senast. Bra spik i mina ögon men jag måste kolla värmningar här också. V75-5 Köper inte favoriten till 72% Lite surr på 9 Bara du Chene idag. Om man letar megaskrällar så passa 2 Bridge Jumper 0% men annars 1 och 5 med här. V75-6 Öppet lopp där 1,2,3,7,8,11 känns som att man täckt. Passa 3 Sidney Celeber 3% idag V75-7 1,2,3,7,12 känns tryggt. Min första häst är 3 Gerry 14% samt 12 Viking Brodda 10% får man inte missa vid gardering Nu går vi 7an idag och lycka till /Jiwa |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Jag har inte hunnit läsa igenom tråden inför snackisen idag så det kanske redan är någon som nämnt följande häst: Milligan´s School!
Bortsett från Antionio Trot och Handsome Brad så är det här en klass ner jämfört med vad han brukar tävla i tycker jag. Senast såg han t.ex. inte helt tom ut bakom Gareth Boko när denne grejade sin elitloppsbiljett. Under 10% är i min bok väl lågt. Vetetusan om inte Queen of Trixs är spelad i minsta laget i diamantstoet med. (Fan trodde de fanns mycket matnyttigt till snackisen med redan fyra sidor, men då var visst nästan en hel sida om käbbel om annat än veckans V75...) PS. Det finns bara 12 andelar kvar på snackisen DS. Senast redigerad av viking90 den 2021-06-05 klockan 10:09. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Får be om ursäkt för om jag bidrog till att göra tråden off-tonic med mitt inlägg.
Viking: Vet inte om jag är helt trög men varför hittar jag aldrig detta andelsspel? Har kollat här i tråden, i andelsavdelningen på sharps och försökt söka på Tillsammans. Kan du göra en guide for dummies?
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
För fint väder för trav i eftermiddag. När man suttit inne hela veckan lockar badstranden i eftermiddag . La 25 kr vinnare på Das Auto i V75-2 hos svenska spel till 16,50. Barfota ffg. Spurtstark och skulle kunna lösa sig från i bästa fall vinnarhålet . Betaltjänsten spelvärde har den rankad etta.
Får bli mer trav nästa helg då det kanske inte är högsommarväder. Lycka till. |
|
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Citat:
Eller så klickar du på den röda texten nedanför, då kommer du till lagets hemsida.
|
|
|
|
#58 |
|
Jag lirar såhär, hoppas på lite skrällar i början, lycka till
![]() V75 Inlämnat: 2021-06-05, 12:30 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 6, 7, 8, 10, 11 (2, 3) 2: 2, 3, 4, 6, 7, 12 (11, 10) 3: 1, 2, 9 (4, 8) 4: 4 Cactus (11, 5) 5: 4, 9 (5, 1) 6: 8 Önas Prince (11, 1) 7: 1, 3, 4, 7 (9, 12) 6x6x3x1x2x1x4 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr. Rättningskod: BWT BHL SHN |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tre rackarrökare till idag
Avd 1 - Taxi Out 2% Erik upp. Glöm sista starten. Avd 3 - Milligan School 8% Nu kommer hans säsong... Avd 4 - Alhambra Mail 3% stenhård märr som går under radarn Lycka till
|
|
|
|
#60 |
|
Både Berglund och Sjödén skriver att Zorro Wind ska gå med skor idag, men vad jag kan se är han anmäld utan skor. Har Gocciadoro gått ut i nån intervju och sagt att det inte blir barfota idag?
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Tillsammans? Eller Butiksandelar? För du vet väl att det inte alls är samma sak?
Eller menar du alla andelsspel?
|
|
|
|
#62 | |
|
Citat:
Bättre chans till högre nettovinst per satsad krona? Inte alls säkert. Att vara vinnande med en större insats kräver skicklighet av en annan art bara.
|
|
|
|
#63 |
|
Håller med. I slutändan handlar det oftast om att sätta sin spik/spikar ändå, oavsett insats.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Banned
|
Nej butiksandelar ska vara kvar. Det finns de som inte har koll på varken trav eller fotboll därför köper de andelar så de ska finnas men alla andra som leker med folks pengar sen skryter de att de är bäst de kan försvinna
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banned
|
Läste på Twitter nyss att det är skor runt om på Zorro
drn85 (+10) |
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Tre chansspikar fick det bli idag.
Skrällarna... 8 Quite E Wood i avd 1 och 7 Reven Dejavu i femte. V75 Inlämnat: 2021-06-05, 13:30 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 8, 11 (1, 3) 2: 1, 2, 3, 7, 10 (4, 11) 3: 8 Handsome Brad (4, 1) 4: 4 Cactus (1, 5) 5: 4, 5, 7 (1, 9) 6: 8 Önas Prince (7, 11) 7: 1, 4, 7, 10 (12, 3) 4x5x1x1x3x1x4 = 240 rader. 240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: MTW KHC VKX |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Utländska tränare har inte samma möjlighet att ändra skoinfo/sulky som svenska. Avvakta vad tränaren anmäler till banan när han är på plats.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 13:19 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 576,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 11 (1, 3) 2: 1, 2, 3, 4 (11, 7) 3: 8 Handsome Brad (4, 1) 4: 4, 5, 7, 11 (1, 3) 5: 1, 4, 5, 6, 7, 9 (11, 2) 6: 1, 7, 8, 11 (5, 3) 7: 7 Ubiquarian Face (1, 3) 3x4x1x4x6x4x1 = 1152 rader. 1152 x 1 x 0,50 kr = 576,00 kr. Totalt: 576,00 kr. Testar såhär: Avd 1: Bronsdivision och jag väljer att gå på de tre mest betrodda här. Tittar jag bakom dessa tre får jag beslutsångest av att försöka hitta/välja en skräll och då försöker jag att gå relativt kort istället. Avd 2: Klass 2 försök. Innerspår och främre träffen gäller nog idag så 1, 2, 3, 4 kan förhoppningsvis räcka långt här. Fyra kapabla hästar också ska sägas. Gocciadoros häst sämre senast, men första starten på ett tag då. Hans hästar har kunnat vara som nya i nästa start efter en sämre insats. Se bara Bepi Bi som inte såg bra ut alls i Finland och sedan helt strålande i nästa start på Solvalla. Avd 3: Handsome Brad var tvåa i detta lopp förra året i sin årsdebut. Bra i sin senaste start, mot enklare motstånd, och kanske att man siktat på detta loppet 10-11 dagar senare. Stenströmer hyfsat bra stallform. Gillar hästen så då får det bli en spik, när många kanske väljer att gardera loppet. Avd 4: Fyra hästar och varningen blir 7 Whelk 7%. Har varit riktigt bra det senaste. Avd 5: Det kan nog bli åka av i detta loppet. Det kan bli rivigt. 6 B.G. Pastor Jonte 2% är en nästagångare som hade mycket krafter kvar i ryggar senast, men inte riktigt fick helt fritt. Duktige Magnus A Djuse i sulkyn. Avd 6: 1, 7, 8 och 11 borde vara snudd på heltäckt. Annars blir det för svårt för egen del. Avd 7: Ubiquarian Face ser ut att kanske kunna sitta i täten efter en bit. Borde kunna ha en bra vinstchans då. Koljinis brukar trivas på Mantorp. Lycka till alla som spelar idag!
|
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
V4
Inlämnat: 2021-06-05, 14:45 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 14:45 Kostnad: 192,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 8, 10 (6, 7) 2: 1, 3, 4, 5, 6, 9 (11, 2) 3: 11 Titan Yoda (1, 7) 4: 1, 6, 7, 9 (4, 2) 4x6x1x4 = 96 rader. 96 x 1 x 2,00 kr = 192,00 kr. Totalt: 192,00 kr. Rättningskod: BWV FHF NCW |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Banned
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 14:48 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 567,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7, 9 (11, 2) 2: 2, 3, 4 (1, 9) 3: 2, 4, 8 (1, 11) 4: 1, 2, 4, 5, 8, 11 (3, 9) 5: 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9 (8, 11) 6: 1 Mr Mah Can (12, 7) 7: 7 Ubiquarian Face (4, 2) 3x3x3x6x7x1x1 = 1134 rader. 1134 x 1 x 0,50 kr = 567,00 kr. Totalt: 567,00 kr.
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
V75
2,7,11 3 1,2,4,8,11 4,5 4 11 1,7 |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-04, 23:09 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 2) 2: 3 Edens Boy (4, 11) 3: 1, 2, 4, 5, 8, 11 (10, 9) 4: 3, 5, 7 (11, 4) 5: 4 Zorro Wind (5, 1) 6: 7, 8, 9, 11 (1, 5) 7: 1, 2, 3, 7, 9 (12, 4) 1x1x6x3x1x4x5 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: DNR GKB PDB |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 15:08 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 2) 2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 11, 12 (10, 5) 3: 1, 2, 4, 8, 11 (9, 10) 4: 4, 5, 10 (11, 1) 5: 4, 5, 6, 7, 9 (1, 11) 6: 1 Mr Mah Can (8, 11) 7: 7 Ubiquarian Face (1, 3) 1x8x5x3x5x1x1 = 600 rader. 600 x 1 x 0,50 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: LVP LHM WCS
|
|
|
|
#79 |
|
Såg just en värmning av Martin Tooma i första avd. Jag som hade tänkt spika Sato. Nu får jag dubbla systemet bara för det. Ser sen att Zorro Wind går med skor. Då halverar jag systemet och spikar Aragorn As. Så är jag tillbaka på 120 spänn
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Herregud, vad enkelt Zorro Wind kommer vinna nu när de gör allt för att finna fel på denna kanon. Sitter i spets efter 500 , tidigare om han blir släppt direkt, men troligtvis måste han köra sig dit, ganska hårt, men detta pallar han och kommer vara ensam på målfotot. Kan vara 20 meter sämre med skor och ändå vinna - den som inte tror mig, kolla senaste loppet!
|
|
|
|
|
#81 | |
|
Citat:
Tillsammans-system är förekommer förvånansvärt sällan i vinstlistorna. Butiksandelar är vanligt förekommande i samma vinstlistor. Fakta stämmer inte riktigt överens med din bild av verkligheten i den här frågan. Det är alltså precis tvärtom .... om det inte är så att du vill att det ska vara svårare för dig själv och andra att vinna.
|
|
|
|
|
#82 |
|
Den här utländske tränaren har väl svensk licens?
|
|
|
|
#83 |
|
3 Gerry i sista avdelningen är mitt drag för dagen.
Satt i tredje in sist och fick luckan alldeles för sent. Spurtade bra när luckan kom och intrycket var att Gerry gick i mål helt okörd. Så formen verkar vara på gång och med ett vettigt startspår borde Örjan kunna hitta en vettig position och utnyttja om de andra skulle köra för fort i loppet. Adrian och Ubiquarian Face ser nog till att det blir tempo hela vägen. SV,TT och SS verkar enade om att avd7 är öppet och då tycker jag det finns värde att ta ställning och spika. 7 Sato vinner troligen första avdelningen och slutar troligen på över 50%. 3 Edens Boy är min vinnare i andra avdelningen men den är jag inte ensam om. 61% just nu men sjunker nog något sista halvtimman då det haussas på ett par motbud. 2 Das Auto höjs upp ”från alla håll” Jag tror inte på någon 6 siffrig utdelning idag men 5 siffrig kan det nog bli OM Zorro Wind bränner i sitt lopp. Kan såklart var helt överlägsen igen men jag prövar i alla fall att gardera det loppet rejält. Lycka till alla som spelar till Mantorp Idag Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MikaF (+5) |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Skulle väntat med systemet - lät ju inte alls bra på Edens Boy... Från Jaap, menar jag, de andra jönsarna har ingen koll.
Elin är det bästa experten vad gäller själva spelet, helt överlägsen och suverän - följer hennes tips, ganska ofta, särskilt i dubblar och tvillingar!
|
|
|
|
|
#85 |
|
Ett litet system idag. Kollar inte loppen utan det blir cigarr o något gott att dricka till i solen.
![]() Lycka till alla V75 Inlämnat: 2021-06-05, 15:27 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 288,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7, 9 (2, 11) 2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11, 12 (10, 5) 3: 4 Short in Cash (11, 2) 4: 1, 2, 4, 5 (11, 7) 5: 2, 4, 5, 9 (8, 7) 6: 11 Mister Hercules (1, 8) 7: 3, 9 (7, 1) 2x9x1x4x4x1x2 = 576 rader. 576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr. Totalt: 288,00 kr. Rättningskod: MRN HHJ TCZ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+7) |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Banned
|
Tar alla utom 4 och 5 i första och hoppas på skräll bara för det vinner väl nån högt rankad eller de jag tog bort
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Lilla Chanssystemet
V75 Inlämnat: 2021-06-05, 09:23 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 9 Riptide R.D. (7, 11) 2: 3, 11 (4, 7) 3: 2, 8, 9, 11 (4, 1) 4: 4, 9 (11, 5) 5: 4 Zorro Wind (5, 1) 6: 1, 9 (8, 11) 7: 7, 9, 10 (1, 3) 1x2x4x2x1x2x3 = 96 rader. 96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: LZZ CDB SBP |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 15:57 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7, 8, 9, 11 (2, 3) 2: 2, 3, 4, 7 (11, 12) 3: 4 Short in Cash (8, 1) 4: 5, 7, 11 (4, 1) 5: 4, 5 (1, 9) 6: 7, 8, 9 (1, 11) 7: 3 Gerry (1, 7) 5x4x1x3x2x3x1 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: KPN BHD VMQ |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
Fulsprit (+4) |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
Att få fler rätt? Ja. Det är ju självklart men det är inte vad pool-spel handlar om. Få högre nettovinst per satsad krona på ett mycket större system? Inte nödvändigtvis. Det kräver andra skills av spelläggaren som 200-krs-spelaren inte alls behöver ta hänsyn till.
|
|
|
|
#93 |
|
Så här blev det idag:
7 Sato 3,4,11,12 2-1,4,5,8 4,5,8,9 4,5,7 8 Önas Prince 7-1,9 Stoletheshow eller Ubiquarian behöver vinna för sju rätt. Ni kan förmodligen gå all-in på Max Håleryd och Mr Mah Can. Den förstnämnde var spik vid lunch och med negativt på favoriten ni måste den ha mkt bra chans till sos. Och bytte spik rakt av i sjätte utifrån vad Berglund skrev.. Lycka till allihop! |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 16:07 Pressbyrån Karlstad, Sharps Snackisen s andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 1 202,04 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 6, 7, 10, 11 (3, 5) 2: 2, 3, 4, 6, 7, 11 (1, 10) 3: 1, 2, 4, 5, 8, 11 (9, 12) 4: 5, 7, 8 (4, 11) 5: 4 Zorro Wind (5, 6) 6: 6, 7, 8 (11, 1) 7: 7 Ubiquarian Face (3, 1) 7x6x6x3x1x3x1 = 2268 rader. 2268 x 1 x 0,50 kr = 1 134,00 kr. Insamlat till Cancerfonden 68,04 kr. Totalt: 1 202,04 kr. Avd1 1 Martin Tooma (Efterhandaren, abstruse, bosseguldheden) 6 Vien Ici (Efterhandaren, abstruse) 7 Sato (olle) 10 Taxi Out (Jiwa, kocken14) 11 Bordeaux S (tvablaa) Avd2 2 Das Auto (olle) 6 Go Peppergirl (Efterhandaren) 11 Staro Obrigado (Efterhandaren) Avd3 2 Stoletheshow (Jiwa) Avd4 7 Whelk (Nobleflash) 8 Alhambra Mail (Efterhandaren, kocken14) Avd5 5 Zorro Wind (Fulsprit) Avd6 6 Maesteraemon (olle) 8 Önas Prince (bosseguldheden) Avd7 7 Ubiquarian Face (NicklasA,daza, Nobleflash) |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ni som ännu inte lämnat in, glöm inte Totti Face - lite kort men får denne dödens eller hjälp med tempot så kan denne verkligen skrälla...
|
|
|
|
#96 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 15:59 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 2) 2: 3, 11 (4, 7) 3: 1, 2, 4, 8, 11 (9, 10) 4: 1, 3, 4, 5, 7, 11 (8, 2) 5: 4, 5 (1, 9) 6: 1, 7, 8, 11 (5, 3) 7: 1, 10 (7, 3) 1x2x5x6x2x4x2 = 960 rader. 960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. Rättningskod: DPX JHK NMW |
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Annat med Quite E. Wood - denna kan smyga med och får denne luckan så kan den spurta riktigt fort - toppform och bra kusk...
|
|
|
|
#98 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 16:09 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 1 920,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (2, 11) 2: 2, 3, 4, 11 (10, 7) 3: 1, 2, 4, 8, 9, 11 (10, 5) 4: 1, 5, 7, 11 (4, 8) 5: 4 Zorro Wind (5, 7) 6: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11 (2, 4) 7: 1, 3, 7, 9, 12 (4, 5) 1x4x6x4x1x8x5 = 3840 rader. 3840 x 1 x 0,50 kr = 1 920,00 kr. Totalt: 1 920,00 kr. Rättningskod: LSW JHM ZMR Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Här kommer mina rader
V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:04 Bills Tobak, BILLS STORAs andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 2 862,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 7, 10, 11 (8, 6) 2: 3 Edens Boy (11, 4) 3: 1, 2, 4, 5, 8, 10 (11, 9) 4: 5 Call Me Brodda (11, 1) 5: 1, 2, 4, 5, 9 (3, 8) 6: 1, 3, 7, 8, 9, 11 (2, 5) 7: 1, 2, 3, 7, 12 (9, 8) 6x1x6x1x5x6x5 = 5400 rader. 5400 x 1 x 0,50 kr = 2 700,00 kr V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:02 Svensk allians s andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 1 920,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 10) 2: 1, 2, 3, 11 (4, 6) 3: 1, 2, 4, 5, 8, 9, 10, 11 (12, 3) 4: 5 Call Me Brodda (11, 4) 5: 1, 4, 5, 9 (2, 11) 6: 1, 3, 7, 8, 9, 11 (2, 5) 7: 1, 2, 3, 7, 12 (9, 8) 1x4x8x1x4x6x5 = 3840 rader. 3840 x 1 x 0,50 kr = 1 920,00 kr. Totalt: 1 920,00 kr. V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:03 Bills Tobak, DICK OCH JIMMYS MILJONDRAGs andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 636,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 7, 10, 11 (1, 3) 2: 1, 2, 3, 4, 11 (6, 9) 3: 2, 4, 5, 8, 10 (1, 11) 4: 5 Call Me Brodda (11, 1) 5: 1, 4, 5, 9 (2, 6) 6: 1 Mr Mah Can (8, 7) 7: 3, 7, 12 (2, 1) 4x5x5x1x4x1x3 = 1200 rader. 1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:06 Svensk allians s andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 180,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 2) 2: 3 Edens Boy (4, 11) 3: 2, 4, 8, 10 (1, 11) 4: 3, 4, 5, 9, 11 (1, 7) 5: 4, 9 (5, 1) 6: 1, 3, 8 (7, 11) 7: 3, 7, 12 (1, 9) 1x1x4x5x2x3x3 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 16:07 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 2 098,80 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 4) 2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 10, 11, 12 (9, 8) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 4) 4: 5 Call Me Brodda (11, 7) 5: 1, 4, 5 (6, 9) 6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12 (1, 8) 7: 1 Algot Zonett (7, 2) 1x10x12x1x3x11x1 = 3960 rader. 3960 x 1 x 0,50 kr = 1 980,00 kr. Rättningskod: JSX LHB QMP ------------------------------------------------ V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:08 Sundbyholms Travbana, Stallskriket skrälls andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 267,12 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (1, 3) 2: 3 Edens Boy (4, 2) 3: 2 Stoletheshow (4, 9) 4: 1, 3, 4, 5, 7, 8, 11 (6, 10) 5: 1, 4, 5 (6, 9) 6: 1 Mr Mah Can (8, 3) 7: 1, 2, 7 (12, 3) 8x1x1x7x3x1x3 = 504 rader. 504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr. Rättningskod: HSW GHH WMQ Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10) |
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
Tre A-hästar behövs.
Avd 1: A: 7, B: 1, 11 2: A: 3, 11, B: 2 3: A: 1, 2, 9, B: 8 4: A: 7, 4, B: 2, 8, 9, 10 5: 4 Zorro Wind 6: 7 Selected News 7: A: 7, 9, B: 1, 2 |
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
En liten..
V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:14 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 36,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 7 (11, 2) 2: 1, 2, 3 (4, 11) 3: 2, 8, 11 (4, 1) 4: 5 Call Me Brodda (11, 4) 5: 2, 4, 5, 11 (9, 1) 6: 8 Önas Prince (1, 7) 7: 7 Ubiquarian Face (1, 3) 2x3x3x1x4x1x1 = 72 rader. 72 x 1 x 0,50 kr = 36,00 kr. Totalt: 36,00 kr. Rättningskod: HVV HHM TMS |
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Kommer ni ihåg Victory Lee´s lopp senast?
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Stora..
V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:15 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 1 470,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 2) 2: 2, 3, 4, 10, 11 (7, 12) 3: 1, 2, 4, 8, 9, 11 (10, 5) 4: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 11 (8, 9) 5: 4, 5 (9, 1) 6: 1, 3, 5, 7, 8, 9, 11 (6, 12) 7: 7 Ubiquarian Face (1, 3) 1x5x6x7x2x7x1 = 2940 rader. 2940 x 1 x 0,50 kr = 1 470,00 kr. Totalt: 1 470,00 kr. Min kostnad: 1 470,00 kr x 1/8 = 183,75 kr Rättningskod: MVR GHJ WMS |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 15:38 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 240,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Sato (11, 2) 2: 2, 3, 4, 7 (11, 12) 3: 2, 4, 8 (1, 11) 4: 4, 11 (5, 1) 5: 4 Zorro Wind (5, 1) 6: 1, 7, 8, 11 (5, 3) 7: 1, 3, 5, 7, 9 (12, 4) 1x4x3x2x1x4x5 = 480 rader. 480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr. Totalt: 240,00 kr. Rättningskod: MQX DHH NMN |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Super Moderator
|
V75
Inlämnat: 2021-06-05, 16:12 Pressbyrån Karlstad, Värmlänningarnas V75s andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 1 298,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 3, 5, 6, 7, 8, 11 (9, 1) 2: 2, 3, 4, 6, 11 (5, 1) 3: 1, 2, 4, 8, 9 (3, 11) 4: 5 Call Me Brodda (4, 11) 5: 4, 5 (9, 3) 6: 1, 4, 5, 7, 8, 9, 11 (6, 3) 7: 9 Alcide Roc (3, 1) 7x5x5x1x2x7x1 = 2450 rader. 2450 x 1 x 0,50 kr = 1 225,00 kr. Avgift 73,50 kr. Totalt: 1 298,50 kr. Rättningskod: CSX JHD NMW
|
|
|
#107 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#109 |
|
Banned
|
Bra med omstart hoppas på skräll nu
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Varför släpper Uffe och varför i helvete kör inte Stefan Persson till???!!!
|
|
|
|
#111 |
|
hahh jävlar va kass man är
|
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Otroligt märkligt av Uffe att släppa efter den inledningen för favoriten.
|
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
När inte ens kuskarna vågar/vill tävla när en halvdan favorit som fått gått i tredjespår i 700 meter, släpps till spets, ja då vet jag inte vad som skall till för att de skall våga?
Djäkla nötter!
|
|
|
|
#115 |
|
Edens Boy EXTREMT bra! Kusken!? En jävla lallare! Fy fan vilken jäkla pajasstyrning!
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Banned
|
Edens Boy stenklar?? Hahaahahah
|
|
|
|
|
|
#117 |
|
V5
Inlämnat: 2021-06-05, 16:46 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 17:05 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 8, 9, 11 (5, 10) 2: 1, 5, 7, 11 (4, 3) 3: 4 Zorro Wind (5, 9) 4: 1 Mr Mah Can (8, 7) 5: 1, 3, 7, 9, 12 (5, 4) 6x4x1x1x5 = 120 rader. 120 x 1 x 1,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: DTN CHM QGZ |
|
|
|
|
|
|
#118 |
|
V5
Inlämnat: 2021-06-05, 16:49 SistaStallskriket andelsspel Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 17:05 Kostnad: 315,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 8, 11 (9, 12) 2: 1, 4, 5, 6, 7, 8, 11 (10, 3) 3: 1, 4, 5 (6, 9) 4: 1 Mr Mah Can (8, 3) 5: 1, 2, 7 (3, 12) 5x7x3x1x3 = 315 rader. 315 x 1 x 1,00 kr = 315,00 kr. Totalt: 315,00 kr. Rättningskod: KTP GHJ ZGW |
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
Någon här som hört nån kommentar till Satos tveksamma författning?
Jag menar från Lennartsson eller Håkan E.? |
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Dra åt helvete din förbannade idiotamöba! ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
#121 |
|
Ta inte åt dig! Den insatsen Edens boy gjorde räcker till klar seger de allra, allra flesta gångerna. 12,5 från dödens över 2640 i lägsta klassen, har man en häst som klarar det så är det nog svårt att hitta en bättre vinnare, på förhand. Sedan finns det alltid de som vet mycket bättre efter att loppen har körts, och tyvärr är detta forum mer av den sorten nu för tiden. Och kanske framför allt hur loppen borde ha körts. Själv lägger jag all min tid före loppen och sedan får det gå som det går. Går det fel är det alltid på grund av egna dåliga analyser...
|
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
En spik inne...
Får se om man kan jobba in fyra 6:or. |
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
Däremot hade väl Vien Ici krafter kvar i rygg på favoriten och kunde kanske kört emot Sato med facit i hand. |
||
|
|
|
|
|
#124 |
|
Tack för infon jAnman, hade rejält med topp2(tyvärr) och plats, gick ihop sig definitivt, men snacka om krafter kvar...
|
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Hahah körde bara samma som du, Det var inte en vettig styrning. Deklarerat på förhand att man inte släpper med stole the show. Ändå ska han fram och idiot köra. Inte mer än rätt att han blev näst sist. |
||
|
|
|
|
|
#126 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#127 | |
|
Citat:
Sato var sjuk eller nått annat problem. Dundrade på sist på en kass bana, 1.12.5 borde han kunnat om allt varit schysst |
||
|
|
|
|
|
#128 |
|
Är det sommarvädret som har bidragit att promillehalten i forumet ökat och skällsordet likaså?
|
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
Ja, men inte fasiken var Totti Face kall när jag skrev det efter ca 500 körda?! ![]() EFTER loppet är det lättare att analysera, det kan jag hålla med om... Ja, och om kuskarna inte vågar ta emot en halvtaskig favorit som harvat i tredjespår i över 700 meter - ja, varför skall vi då kalla V75 för travets Elitserie och TÄVLINGAR???
|
|
|
|
#131 |
|
Vad i helvete sysslade Ulf Eriksson med? Bland det absolut värsta jag sett.
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#133 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#134 |
|
De tävlar idag åtminstone...
Men det är väl också skillnad på tävling och huvudlösa styrningar. Det kan man väl medge. |
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#136 | |
|
Citat:
RIKARD svarade i guldloppet och var sist i mål låååångt efter Handsom B Inte att undra på att man blir så less att läsa kommentarerna direkt efter loppet utan att ha fog för dom. |
||
|
|
|
|
|
#137 |
|
Testar 10 kr vinnare på Alhambra Mail i nästa till 25 ggr.
Ute i stoeliten senast . Gjorde det riktigt bra. Näst senast ute i ett diamantsto försök för hästar med Max 1,3 mkr på kontot. Då var den jättefavorit till 1,87. Går med matbalansen barfota och bike. Krävs såklart flyt med tempo (verkar det bli i loppen idag) och positioner (det brukar Jepson lösa) men finns ju lite marginaler för det till 25 ggr. |
|
|
|
|
|
|
#138 |
|
Spår 8, två raka, samma kusk...
Hade ingen av dem... |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#140 |
|
Banned
|
Kastade in en liten V5
V5 Inlämnat: 2021-06-05, 16:53 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 17:05 Kostnad: 60,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 4, 8 (1, 11) 2: 4, 5, 8, 11 (1, 7) 3: 2, 4, 5, 6, 7 (9, 1) 4: 1 Mr Mah Can (8, 7) 5: 7 Ubiquarian Face (1, 3) 3x4x5x1x1 = 60 rader. 60 x 1 x 1,00 kr = 60,00 kr. Totalt: 60,00 kr. |
|
|
|
|
|
#141 |
|
Surt. Har nog 2, 3 och 4 i mål.
|
|
|
|
|
|
|
#142 |
|
Nu var det Rickard som körde som en sopa.
Vet att han har en sämre häst, kommer dö 200 från mål om han inte släpper.... Släpper ändå inte. Hade kunnat bli 2.a imål, nu oplacerad och inga pengar. Smart |
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Japp, men Rickard hade en häst som inte är värdelös.
Uffe borde vetat det och inte kört huvudlöst och trött att han skulle få överta, okej om dom stått spår 2 och Uffe 3 , då är det en annan 5.a Nu brann det till i huvudet på Ulf Eriksson och han körde som en sopa. Inte svårare än så |
|
|
|
|
|
|
#144 |
|
Surt med tanke på Call Me Broddas lopp.
V75 Inlämnat: 2021-06-05, 16:20 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 16:20 Kostnad: 7,50 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 4, 8, 11 (7, 3) 2: 2, 3, 11 (4, 7) 3: 8 Handsome Brad (4, 1) 4: 5 Call Me Brodda (11, 4) 5: 4 Zorro Wind (5, 9) 6: 1 Mr Mah Can (8, 7) 7: 7 Ubiquarian Face (1, 3) 5x3x1x1x1x1x1 = 15 rader. 15 x 1 x 0,50 kr = 7,50 kr. Totalt: 7,50 kr. Rättningskod: DXN JHM QMW |
|
|
|
|
|
|
#145 |
|
Yep, hade den som spik på 7an , där jag hade varit med hittils.
Men man kan inte styra över kuskarnas övertro på sina djur. Men hade jag haft en halvbra häst i v75 men jag vet att den inte är tex lika som call me brodda, så hade jag blivit sur om kusken inte släppt när det pressas i ledningen av den. Jävligt mkt nöjdare med 75 lax än 0.0000 kr och en slutkörd häst |
|
|
|
|
|
|
#146 |
|
Snyftintervju med "fuskaren", för sjuttielfte gången...
|
|
|
|
|
|
|
#147 |
|
Kollade gulddivisionen i efterhand nu. Jäklar vilket intryck på Handsome Brad. Undrar om inte Östersundstravet gjort ett stort misstag som inte gav titelförsvararen ett wildcard till Jämtlands stora pris nästa helg. Var ska 10 bättre hästar samlas ihop när nästan alla dom bästa som siktar på Norrland verkar ladda för Boden om två veckor.
|
|
|
|
|
|
|
#148 |
|
Snålt med streck på snackisen kvar nu.
5: 4 Zorro Wind (5, 6) 6: 6, 7, 8 (11, 1) 7: 7 Ubiquarian Face (3, 1) Men vi jobbar vidare. Stort tack till Efterhandaren som bidragit med två singelprocentare hittills i omgången, Alhambra Mail plussade även kocken14 för. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+7) |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Japp allt kvar, tråkigt att han inte kommer ut, tråkigt/bra att kommentatorerna inte ser helheten i loppen, de bara låser sig vid de så kallade topphästarna
|
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Citat:
olle (+5) |
||
|
|
|
|
|
#151 |
|
Alhambra iallafall..
|
|
|
|
#152 |
|
Torskar italienaren nu i avd 5 lutar det åt riktigt stora pengar på V75, för det kan inte vara många system som tål favoritfall även där.
|
|
|
|
|
|
|
#153 |
|
Banned
|
Fulsprit lugna sig lite
Fulsprit (+10) |
|
|
|
|
|
#154 |
|
Ojojoj, Aragorn As - vilket lopp denne gör!
|
|
|
|
#155 |
|
Fick in ett platsspel på min spaning B.G. Pastor Jonte åtminstone. Höll bra precis som Aragon As trots inledningen.
|
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Mika F är ingen stor taktiker(snarare tvärtom)...men såna här lägen gillar han, inte så konstigt kanske, men väldigt lätt att spela han egentligen...
|
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Citat:
Jag sitter oxå lite hårt till på slutet. 5: Zorro Wind 6. 1-7-8-9. 7. Algot Zonett. Men vi hoppas på att det håller hela vägen för någon av oss Chans DD. 9 mot 1. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
||
|
|
|
|
|
#158 |
|
Jag gillar Mika och lite av skrällkusk. Men visst underlättar det att sitta bakom en kanonhäst som bara lunkar undan.
|
|
|
|
|
|
|
#159 |
|
Stefan Melanders Maesteraemon fick 10 kr vinnare i nästa till 39 ggr hos svenska spel. Anmäld barfota bak för första gången och med bike ffg. Han borde väl ha gjort ev ändringar nu. Dessutom pratats om skygglappar för första gången. Är ju sådana ändringar på Melanders hästar som ibland ger magisk effekt.
|
|
|
|
|
|
|
#160 |
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-06-05, 18:07 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 18:20 Kostnad: 600,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7 2: 7 Ubiquarian Face 2 x 300,00 kr = 600,00 kr. Totalt: 600,00 kr. Rättningskod: KPV DHD TJQ |
|
|
|
|
|
|
#161 |
Ruggigt!
Ina Scot, för oss som var med på den tiden. Ger rysningar än idag. Fy vad man
unnade KjellP. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5) |
|
|
|
|
|
|
#162 | |
|
Citat:
Han såg riktigt taggad ut och håller kvaliteten även under sommarsäsongen. Vilket många förståsigpåare betvivlat. Måste vara kul att få äga en andel.
jAnman (+20) Senast redigerad av mackpeter den 2021-06-05 klockan 18:19. |
||
|
|
|
|
|
#163 |
|
Administrator
|
OK, nu föreslår jag att vi taggar ner lite och lyfter språknivån härinne.
Ni kan bättre än så här!
|
|
|
|
#164 |
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-06-05, 18:03 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 18:20 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Sidney Celeber 2: 7 Ubiquarian Face 1 x 100,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: MWR LHG SJN Senast redigerad av Slark den 2021-06-05 klockan 18:20. |
|
|
|
|
|
|
#165 |
|
5,20 i snittodds på Önas...blir skapligt idag
....
|
|
|
|
|
|
|
#166 |
|
Riktigt jävla uselt av den överskattade Skoglund att inte ta andraspår ifrån Natorp Bo i sista sväng!
|
|
|
|
|
|
|
#167 |
|
Önas Prince hade väl nästan tre ben i mål när det blev spets. Blev sen inte mycket till lopp. Maesteraemon galopperade tyvärr.
Nu ser det ju inte alls lika lovande ut vad gäller utdelningen som efter avd 4. |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
"Dunkar" 1,75 plats svs, på Algot Z...hur ska han kunna bränna platsen på långt?!?...
|
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#170 |
|
Uppmärksamhet nu, pojkar!...snart ska vi få höra fuskaren Daniel R:s egna ord om elitloppssegern....Är det gång 61 eller 62(?), har fullständigt tappat räkningen...
|
|
|
|
|
|
|
#171 |
|
Tack ELIN, du är min pengamaskin!!!
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2021-06-05, 18:13 Mantorp Lördag 2021-06-05 Start: 18:20 Kostnad: 120,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 7, 8, 11 2: 2 Pinto Bob 4 x 30,00 kr = 120,00 kr. Totalt: 120,00 kr. Rättningskod: BPW JHL RJR |
|
|
|
|
|
|
#172 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#173 |
|
Favoriterna var inte mycket att hurra för i sista avdelningen . Blev riktigt bra utdelning för dom med sju rätt tack vare den smällen.
Glad att jag inte spelade. Hade definitivt inte satt sjuan. |
|
|
|
|
|
|
#175 |
|
Ok. Får lov att dubbelkolla. Tidigare har de som inte haft tillgång till att ens anmäla själva online kunnat välja balans alls vid anmälan. Dvs att de alltid har stått som "skor runt om" fram till aktuell tävlingsdag. Att AG hade möjlighet att ens välja barfota vid anmälan tolkade jag som att han numera kan styra det hela själv.
Får lov att dubbelkolla detta.
|
|
|
|
#176 | |
|
Citat:
Större system innebär inte nödvändigtvis att chansen att få ökad nettovinst per satsad krona ökar. Hänger du med på att det absolut inte är samma sak? För om du enbart snöar in på att fler rätt automatiskt är bättre så är det där det hakar upp sig för dig. Att det INTE är så inses enklast genom att betrakta extremfallet. Alla hästar i alla lopp. Det höjerr chansen till alla rätt upp till 100%, men det är oändligt mycket svårare att vinna mer netto per satsad krona. Det är t o m omöjligt. Om man har fler rader måste man få in en mycket större bruttovinst för att det ska generera samma nettovinst per satsad krona. Det är inte det lättaste utan t o m en extra svårighet.
|
|
|
|
|
#177 |
|
Hade två spikar på Harry Boy som jag aldrig spelat tidigare. Zorro och Önas. Fick två rätt!!! Harry gav mig åtta hästar i sista, men inte Pinto.
Ska bli kul att höra bortförklaringarna på dom uppblåsta Algot och Adrians. Lite längre fram i en av de sämsta silverdivisionerna man sett. Man bra sport. |
|
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Citat:
De ville sig inte hela vägen denna gången heller men ett skapligt plus ändå Tack till alla som bidrar med era tankar! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jeppes (+100) |
||
|
|
|
|
|
#179 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#180 |
|
Snygg lapp ändå. Pinto Bob var svårfunnen. Nästa vecka ska jag fasen försöka hugga en andel
![]() Blev fem på det egna och några kronor plus. Hade behövt Adrian i sista för sex rätt men hade gjort ont om den vunnit och ni satt sjuan.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
viking90 (+5) |
|
|
|
|
|
|
|