Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-09, 18:11   #196
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 400
Sharp$: 5758
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
En liten undring.Förr i tiden kunde man ge sig den på att Goop med sitt stora stall siktade på denna dag och alltid vann minst ett lopp på "hemmaplan".Påfallande ofta förlorar han nu med egentränade hästar och siffrorna just nu visar på 15 i segerprocent mot 20 förra året och 26 milj. i inkört mot totalt 40,5 för hela 2020.
Är han för mycket i Frankrike och försummar att se till att personalen här sköter träningen på bästa sätt?
Eller kräver jag för mycket av honom?
Han har ju gått på högvarv länge nu. Motivation, energi och ork kanske börjar ta lite på honom också. Han börjar ju ändå komma upp lite åren också. Uppnått det mesta man kan tänka sig.

Kanske bör se över sin verksamhet och sin egen tid. Är ju inte många som han som tränar och kör så mycket, som även kör åt andra. De är lätträknade på den nivån.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:13   #197
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, så är det helt klart - han är för splittrad! tror jag med...
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:14   #198
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50095
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Han har ju gått på högvarv länge nu. Motivation, energi och ork kanske börjar ta lite på honom också. Han börjar ju ändå komma upp lite åren också. Uppnått det mesta man kan tänka sig.

Kanske bör se över sin verksamhet och sin egen tid. Är ju inte många som han som tränar och kör så mycket, som även kör åt andra. De är lätträknade på den nivån.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:14   #199
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Som tur är ändrarde jag mig i sista sekund och tog 500 000 även på Condior - puhh! Så vinst, som vanligt!!!

Miljonen swishas snart... Du får 1000 kronor i "good will"-penningar. Tack, skall du ha!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+8)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:16   #200
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Melander Visa inlägg
Lägg ner nu din Pajas!
Varför det? Det är lika roligt varje gång som dina låtsaspengar kommer på tal.

Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:18   #201
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nobleflash Visa inlägg
Han har ju gått på högvarv länge nu. Motivation, energi och ork kanske börjar ta lite på honom också. Han börjar ju ändå komma upp lite åren också. Uppnått det mesta man kan tänka sig.

Kanske bör se över sin verksamhet och sin egen tid. Är ju inte många som han som tränar och kör så mycket, som även kör åt andra. De är lätträknade på den nivån.
Lite tråkigt att han inte har lyckats etablerat tronföljden. Börjar bli hög tid för det nu.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:18   #202
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3184
Standard

Ska vi inte fixa en egen tråd för negativa bakåtsträvare? Diverse citat fr samma person:
Detta är bara idag!! Tror SHARPS att det är bra att ha dessa på eran sajt?

Dam- som. Knappast imponerande styrningar. Duktiga hästar och tillåts springa 1.22 där framme utan att ngn gör nånting.

Icke tävling idag heller. Favoriten till spets.

Kihlström har mer intelligens än vad övriga kuskar har tillsammans. Fy an vilka korkskallar ingen försökte göra det svårt för favoriten. Köra 1.18 som i ett jävla skit lopp på skrubba. Jävligt mycket tävling, äckligt!!!!!!! Ge pengarna till Reden för ni andra pappskallar tävlar ju inte.

J nu blir det inga pengar på 6 eller 5 rätt. Jackpot till skarplöth och alla 23 åriga kvinnor med gymnasieutbildning som sitter med 60k i lön på HR

Är jämt så här nuförtiden. Vi släpper till Redens häst och tar andrapriset. Fan vilket tråkigt lopp, vill aldrig minnas det mer

Haha välfyllt åbytrav säger Skoglund. Det har aldrig varit bättre tävlingar på Åby. Jag ser ett hundratal personer utomhus på tv

Jag tror tyvärr att den vinner. Tror ingen vågar nånting

Yes!!!!!!!! Han lossade med de svenska ryttarna. Mer sånt här. 8 höll ju inte sin position, hon gick ju ut i 3:e när hon fick lite tryck på sig. Så här lediga är svenska kuskar och ryttare. Så fort en favoriter kommer viker man sig


Tävling!!!!!! Han började trycka sig ut. Hon kunde markerat. Men inte!!!! Det är ju Raffin, jag pissar på mig, bäst att gå ut i tredje


Nytt sömnpiller!!!!! Vilket jävla antiklimax. Stackars jävlar de som åkt ut till Åby idag


Haha det får vi hoppas på för det är ingen stor travsport än så länge. Som kusken sa själv " fick köra så sakta där framme"


Jaaaaaa så kul att Sten Juul vann, han förtjänar det. När det blir tävling kan även andra hästar vinna än favoriter

Vad fan tror du?????

Det är stora frågor och man kanske inte vill yttra sig kring det för respekt till tränare och hästägare mm. Är så jävla trött på dessa frågor a la Skoglund, har din bästa kusken etc. Jävla äckligt slickeri

Haha Goop som tränare. Vinner aldrig stora lopp med egentränat

Haha vilken sport Första tusen meter på 14.2....haha jisses Tävling, Nej!!!!!!!

Återigen kaffepengar på 7 rätt. Det här är inte hållbart. Folk tröttnar


__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10), Basse (+10), Timotimo (+10)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:20   #203
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Margareta är enligt min bedömning Sveriges rikaste kvinna. Hon har i hela sitt liv varit intresserad av avel - herrliga betäckningar av tjejer - gärna sig själv. Hon är lika intresserad av travhästar av högsta kvalitet. Hon vill att Calgary Games skall visa sin kapacitet på världens travbanor - hon är kanske den största tillgång vi har inom travsporten
Så är det - hennes satsning i Margaretas unghästserie är guld värd, men man köper inte in sig i en så "färdig" häst för tiotals miljoner för att inte tänka sig få tillbaks dessa i aveln, ganska fort. På tävlingsbanan riskerar man mycket med skador och dylikt som gör att den kanske inte kan tappas på lika mycket sperma som vanligt eller med dåliga resultat som sänker avelsvärdet. Hon är för travets bästa, men en affärskvinna ut i fingerspetsarna...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:23   #204
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
En liten undring.Förr i tiden kunde man ge sig den på att Goop med sitt stora stall siktade på denna dag och alltid vann minst ett lopp på "hemmaplan".Påfallande ofta förlorar han nu med egentränade hästar och siffrorna just nu visar på 15 i segerprocent mot 20 förra året och 26 milj. i inkört mot totalt 40,5 för hela 2020.
Är han för mycket i Frankrike och försummar att se till att personalen här sköter träningen på bästa sätt?
Eller kräver jag för mycket av honom?
Håller med dig. Kräva för mycket kan vi alltid göra som spelare. Men som hästägare kan du alltid kräva resultat. Jag har ägt 6 travhästar. stall goop skulle inte få sko eller blästra mina hästar
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:23   #205
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Så är det - hennes satsning i Margaretas unghästserie är guld värd, men man köper inte in sig i en så "färdig" häst för tiotals miljoner för att inte tänka sig få tillbaks dessa i aveln, ganska fort. På tävlingsbanan riskerar man mycket med skador och dylikt som gör att den kanske inte kan tappas på lika mycket sperma som vanligt eller med dåliga resultat som sänker avelsvärdet. Hon är för travets bästa, men en affärskvinna ut i fingerspetsarna...
Nja. Hon (Menhammar) har snittat en förlust på 45 MKr per år, de senaste 10 åren. Så hon är nog snarare att betrakta som en mecenat än en vrålkapitalist som nödvändigtvis ska ha tillbaka pengarna på varje satsad krona.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-10-09 klockan 18:27.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:25   #206
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7937
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hon är verkligen FÖR sporten men det ligger lika mycket i aveln som i tävlandet. Varför annars köpa in sig i en färdig produkt för slika penningar? En säsong till, högst!



Jo, men Nurmos har sagt att han inte vill se en ny fasäs som med hästen som är uppkallad efter hans avlidne far (kommer inte på namnet) - denne tävlade och avlade samtidigt och skadade sig eller blev sliten. Var även en annan han nämde så Nurmos tror jag inte är för både tävlande och avel samtidigt i någon högre utsträckning...
Jo, man kommer inte göra om samma matchning som med Villiam (namnet du söker) med CG. Han kommer matchas sparsamt mot de största loppen och med perioder av vila för att tömmas på sperma.
Allt jag skrivit i tråden givet att han får vara frisk o kry, men det förstår nog alla. Menhammars krav för att köpa halva, är fortsatt tävlande i 2 säsonger.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:29   #207
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Har inte du lånat ut alla dina pengar till Melander?
Hallå Stänkarn. Väck inte trollen nu
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:35   #208
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3184
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Margareta är enligt min bedömning Sveriges rikaste kvinna. Hon har i hela sitt liv varit intresserad av avel - herrliga betäckningar av tjejer - gärna sig själv. Hon är lika intresserad av travhästar av högsta kvalitet. Hon vill att Calgary Games skall visa sin kapacitet på världens travbanor - hon är kanske den största tillgång vi har inom travsporten
Hoppas att det inte blir en William eller Campo Bahia av denna finna häst Calgary Games.

Jag kan förstå som (inte så rik hästägare) att man väljer avel o typ 100 miljoner under 10-15 år
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:35   #209
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nja. Hon (Menhammar) har snittat en förlust på 45 MKr per år, de senaste 10 åren. Så hon är nog snarare att betrakta som en mecenat än en vrålkapitalist som nödvändigtvis ska ha tillbaka pengarna på varje satsad krona.
Har du källa på detta? Man kan vara affärsinriktad utan att gå med plus... Jag säger inte emot att hon är grymt bra för travsporten i Sverige, men att tro att hon skänker bort sina penningar är att vara bra naiv... Det är ju inte så att Menhammar mår dåligt, ekonomiskt sett!

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Jo, man kommer inte göra om samma matchning som med Villiam (namnet du söker) med CG. Han kommer matchas sparsamt mot de största loppen och med perioder av vila för att tömmas på sperma.
Allt jag skrivit i tråden givet att han får vara frisk o kry, men det förstår nog alla. Menhammars krav för att köpa halva, är fortsatt tävlande i 2 säsonger.
Jepp, Villiam och någon till - det stämmer. Har du källa på detta - misstror dig inte då du oftast har koll, men vill gärna se det med egna ögon. Internet är så mycket fake news nu för tiden... Jag tror på högst en säsong till!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-09, 18:39   #210
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2134
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Återigen kaffepengar på 7 rätt. Det här är inte hållbart. Folk tröttnar
Jo. En stund. Snart lördag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1)
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td