Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-10-18, 19:17   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 622
Sharp$: 2893


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Örebro 23 oktober


Jag brukar skriva ut gratisprogrammet på måndag så jag kan börja ringa in mina "måste-hästar" innan jag har påverkats av vad jag har läst eller hört.
Mina första drag ser ut så här. Sen tillkommer ju alla 1:or i voltstartsloppen givetvis.

Avd 1
Hade Jepson kört 1 DATS SO COOL hade jag bankat in spiken. Nu blev det Stefan Persson istället, ingen jag vill hålla i handen på V75. Men 2% på en häst med hysterisk form. Hallå eller?
Fleming & Wäjersten måste man ha med oxå. Admiralen är alltid farlig.
Chapuy är väl ute på fel distans.

Avd 2
Nicklas Westerholm (som ju är son till Robert Bergh) reser ner från Bergsåker till Örebro med EN häst. 4 FIRST TARTAR.
Har dom verkligen gott kaffe på Örebro-travet eller har han en räv bakom örat som far sin? En 14%-are i dagsläget! Kommer med två raka. Barfota runt om.

Avd 3
Nämen hej på dej 5 WILD LOVE. Tack för senast på Jägers. Det gjorde du bra! Är du på väg tillbaka upp i topp? Jag chansar på det och du får bli dagens
kioskvältarspik. Det här är väl ändå ingen “riktig” gulddivision?

Avd 4
Ungdomslopp. Ta de bästa kuskarna!!!

Avd 5
Diamantstoet (Carl-Erik Lindbloms lopp).
Här har Åke Lindblom en häst,
2 TONIQUE. Det märkliga är att den körs av kusinen Calle Kråka, (Carl-Erik) som har namngett loppet. Ett omen?
5 GEORGIA AM känns svår att lämna utanför.

Avd 6
Här verkar 12 EROS ZOLA bli megafavorit. Den bara vinner och vinner. Men aldrig att jag spikar en häst med spår 12 på Örebro som har ett av landets kortaste upplopp. 9 CONDIOR ska absolut med. Ja, kanske ALLA?

Avd 7
Min första känsla säger 1 MASTER SÅNNA. Jag kanske t o m stannar där.
Vem vet inte?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grovport (+5)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-21, 07:58   #2
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Är Mellby Free mycket missgynnad av medeldistans? Har inte vunnit på medel sedan 190920.....
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-21, 18:10   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 663
Sharp$: 12787
Standard

Tidiga V75 funderingar

V75 1) 11 Admiral As hoppar väl inte 2ggr i rad ? Bakspår är nog en fördel. Örjan låter hästen trava in sig och blåser till dom sista varvet.
1-2-3 känns väl tidiga om man spekulerar i favoritfall.
Dats So Cool är en vinnartyp. Martinsson och Persson har chansen.
Beartime är farlig med rätt smygare.
Emoji duger gott om favoriten kommer bort.
Men jag tror Örjan sitter ganska stadigt på leken.

V75 2) 7 Prosecco. Har haft lite problem som 3 och 4 åring men börjar hitta stilen som 5 åring. Gått bra på sistone i enkla gäng. Funkade fint barfota senast och prickar Adrian starten är det nog hästen att slå i luriga Klass 2.

V75 3) 5 Wild Love har startat varannan vecka i stenhårda gäng hela året. Hm jag är rädd för att skallen tagit stryk men har äntligen fått ett par lopp i enklare motstånd och kanske tänder till på detta.
2 Mellby Free är som vanligt svårbedömd och jag tror Björn kör på chans och smyger i det längsta. Kanske !

V75 4) 7 Platinium Tile tog en knapp seger senast och Aron brukar ha starthästarna i form. Repris ?
12 Princess Kloster. Ännu en gammal hederlig Kloster uppfödning från Sture på Kloster. Har säkerligen fött upp 100 talet travare genom åren. Och han är väl snart 100 år själv ? Jäklar vad många fina Kloster travare det har funnits genom åren. Jag blir inte förvånad om första årssegern kommer lördag för Princessan.

V75 5) 4 Dara Bibo. Unter igen ! Här snackar vi bättre än raden.
9 Zante Grif. Klarade inte av att gå barfota senast. Tillbaka till gammal hederlig balans. Jag tror Varennaren och Erik kan ta revansch.
11 Svecak Palema är en tuff märr som tål att tuffa på i spåren.

V75 6) 3 Mister Donald är alltid svårbedömd men är nog med i striden om travet funkar. Distansgynnad men det är en osäker rackare.
10 Moses. Går som tåget hos Håkan K. Surt läge som är rejält oddshöjande.
11 Stepping Moneyboy. Martinssons kämpe kommer med 2 raka. Hästen har bra vinnarskalle.

V75 7) 3 B.G. Pastor Jonte. Slog på en galopp med segern på gaffeln i debuten för Flemming med Sjunne i vagnen. Nu hoppar Icemannen upp och jag tror på skaplig vinstchans. Har gått bra på kort distans i tidigare träning.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-22, 14:09   #4
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 664
Sharp$: 50026
Standard

Jens Sjödén och Daniel Berglund V75 Örebro på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), hanscrispi (+10), Hansin (+5), Staketkusken (+5), MatsE (+5), Oblix (+20), asgaya3141 (+10)
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-22, 21:38   #5
 
yoozoos avatar
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 2 142
Sharp$: 8103
Standard

Utan djupare motivering så får ni gärna hjälpa till att jobba in denna

V75
Inlämnat: 2021-10-22, 22:24
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 420,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 (9, 11)
3: 2, 3, 4, 5, 9, 11 (7, 1)
4: 5, 7, 10, 11 (12, 6)
5: 11 Svecak Palema (4, 9)
6: 2, 3, 4, 11, 12 (9, 10)
7: 5 Hipster Am (2, 3)

1x7x6x4x1x5x1 = 840 rader.
840 x 1 x 0,50 kr = 420,00 kr.
Totalt: 420,00 kr.
Rättningskod: WHR DWD XQG
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 08:18   #6
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Är Mellby Free mycket missgynnad av medeldistans? Har inte vunnit på medel sedan 190920.....
Har alltid lyckats få nån märr i rygg som får luckan 100 kvar och blir då avslagen sista biten in mot mål. Eller, när hon möter hingstarna, hamnat något hack för långt bak, för att spurten ska bita hela vägen.

Klaffar det så vinner hon guld innan hon går till avel. Lite imponerad blev man när hon städade av dem på Jägers i fjol höstas. Från spets. Från sjundespår bakom bilen.

Men kanske lite tveksamt om hon ska vara favorit.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 08:26   #7
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Tittade på hur det gick på Örebro för ett år sedan. Örjan Kihlström vann 4 lopp. Kevin O, Magnus A och Jepson vann de återstående. Alla rätt gav inte ens 500 spänn. ingen utdelning på vare sig 5 eller 6 rätt. Innerspåret verkade helt värdelöst, för att komma iväg från start, men andraspåret bakom bilen verkade vara helt ok. Två lopp vanns från spets (Örjan körde till från sjättespår på båda uppsittningarna).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 08:56   #8
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Har alltid lyckats få nån märr i rygg som får luckan 100 kvar och blir då avslagen sista biten in mot mål. Eller, när hon möter hingstarna, hamnat något hack för långt bak, för att spurten ska bita hela vägen.

Klaffar det så vinner hon guld innan hon går till avel. Lite imponerad blev man när hon städade av dem på Jägers i fjol höstas. Från spets. Från sjundespår bakom bilen.

Men kanske lite tveksamt om hon ska vara favorit.
Click Bait borde väl vara favorit va, jäkligt explosiv från start och Goop "borde" väl släppa med stoet mot detta gäng annars blir det väl trötta ben sista biten. Click Bait stortrivs ju i spets. Ska lämna in en lapp med kollegorna i dag så blir nog en spik på Lennartsson i guld. Sen blir det nog Admiralen och/eller Hipster AM.

Skrällvarning på Dont Be Weak som bland annat var starkt tvåan en halvlängd bakom Titan Yoda i somras, ska väl mycket till för att Lundberg ska lösa detta från spår 1 dock men till 2% så åker den med.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 09:05   #9
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tidiga V75 funderingar

V75 1) 11 Admiral As hoppar väl inte 2ggr i rad? Bakspår är nog en fördel. Örjan låter hästen trava in sig och blåser till dom sista varvet. 1-2-3 känns väl tidiga om man spekulerar i favoritfall. Dats So Cool är en vinnartyp. Martinsson och Persson har chansen. Beartime är farlig med rätt smygare.
Emoji duger gott om favoriten kommer bort. Men jag tror Örjan sitter ganska stadigt på leken.
Jag spikade emot förra starten och spikar emot även idag. Det kommer att ta ett tag innan Örjan kan köra fram till dödens (större säkerhetsmarginaler) och kurvorna på Örebro är ingen fördel. 3 Emoji var ute mot Ble Du Gers senast. 2 Beartime var jädrigt bra i ett par starter från riktigt kassa lägen, om tillbaka i den formen så kan det här bli spännande. Bergharn varnar för 10 Van Googh. Kan man hoppas på att Åke Lindblom laddar med 8 Chapuy? Sprinter, absolut, men jag tyckte han var helt formidabel näst senast. En riktig stänkare!

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 2) 7 Prosecco. Har haft lite problem som 3 och 4 åring men börjar hitta stilen som 5 åring. Gått bra på sistone i enkla gäng. Funkade fint barfota senast och prickar Adrian starten är det nog hästen att slå i luriga Klass 2.
Har varit lite frågande över 3 Majestic Up och insatserna på slutet, särskilt senast. Har dock varit ute i hårda lopp (ex. tvåa bakom Calgary Flames och sedan 4 raka V75-starter) och borde fått lite hår på bröstet. 16% är ok. Förstår av intervjuerna med Björn Röcklinger att han varit sjuk och kanske inte är riktigt, riktigt på topp, annars hade jag spikat. Räcker med 6 första enligt strecklistan om man garderar?

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 3) 5 Wild Love har startat varannan vecka i stenhårda gäng hela året. Hm jag är rädd för att skallen tagit stryk men har äntligen fått ett par lopp i enklare motstånd och kanske tänder till på detta. 2 Mellby Free är som vanligt svårbedömd och jag tror Björn kör på chans och smyger i det längsta. Kanske !
Ingen känsla alls, faktiskt. Tror inte alls att skallen på Wild Love har fått stryk. Springer in sina pengar (över en miljon i fjol, över 2 miljoner i år), gjorde det riktigt bra i Frankrike våras (12 starter, flera vinster) och har nog bara haft en liten down-period i några starter. Är inte vrålsnabb ut men får hon sitt lopp idag så kanske hon bara är stenklar? Annars behöver man nog ett gäng streck för att få med alla som kan vinna efter en perfekt löpning.

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 4) 7 Platinium Tile tog en knapp seger senast och Aronsson brukar ha starthästarna i form. Repris? 12 Princess Kloster. Ännu en gammal hederlig Kloster uppfödning från Sture på Kloster. Har säkerligen fött upp 100 talet travare genom åren. Och han är väl snart 100 år själv? Jäklar vad många fina Kloster travare det har funnits genom åren. Jag blir inte förvånad om första årssegern kommer lördag för Princessan.
Bra om 7%-aren sitter. Jag trodde att det bara var att spika 10 Eight Hour när jag såg startlistan men har nu förstått att den (också!) varit sjuk. Amerikansk sulky! Generellt rensar det bra om inte favoriten vinner.

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 5) 4 Dara Bibo. Unter igen! Här snackar vi bättre än raden. 9 Zante Grif. Klarade inte av att gå barfota senast. Tillbaka till gammal hederlig balans. Jag tror Varennerskan och Erik kan ta revansch. 11 Svecak Palema är en tuff märr som tål att tuffa på i spåren.
Inte f-n är 9 Zante Grif i närheten av samma kapacitet som 11 Svecak Palema? Inte en sportmössa. 4 Darah Bibo blir dagens kommunare och kanske bara tokvinner detta från spets, men Stefan Persson....är inte inne i ett stim, för tillfället, om man så säger? Lite orealistiskt att tro att Calle Lindblom sätter dit 2 Tonique men 4% smakar mumma varje dag i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 6) 3 Mister Donald är alltid svårbedömd men är nog med i striden om travet funkar. Distansgynnad men det är en osäker rackare. 10 Moses. Går som tåget hos Håkan K. Surt läge som är rejält oddshöjande. 11 Stepping Moneyboy. Martinssons kämpe kommer med 2 raka. Hästen har bra vinnarskalle.
3 Mister Donald blir min första häst, bud på spikförslag. Öppnar bra och sitter i spets in i första kurvan om Björn vill. Såg helt stenklar ut senast, Björn satt bara och roterade med huvudet, precis innan de svängde in på upploppet. 16% är bra för en SoS:are. SM har bra skalle men kass kusk. Schas!

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 7) 3 B.G. Pastor Jonte. Slog på en galopp med segern på gaffeln i debuten för Flemming med Sjunne i vagnen. Nu hoppar Icemannen upp och jag tror på skaplig vinstchans. Har gått bra på kort distans i tidigare träning.
Riktigt svårt. Utifrån det jag sett så verkar andraspåret bakom bilen på Örebro vara helt ok för startsnabb häst. Dante är väl inget ess i sulkyn, än, men här behöver han väl bara hålla i sig, bakom 2 Hannibal Face? Ska titta lite mer i lopparkivet, tror att jag såg nåt intressant i går kväll men behöver titta ett par gånger till.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-10-23 klockan 09:08.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 09:05   #10
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5753
Standard

Miljonskrällarna får bli:

Bolla Spritz 3%

Bravo Sabotage 2%

Senast redigerad av Nobleflash den 2021-10-23 klockan 11:58.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 10:15   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 738
Sharp$: 37614
Standard

Eight Hour struken.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 10:28   #12
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Inga sportsliga höjdlopp - men höga odds lurar bakom kraschade favoriter. Admiral AS och Darah Dibo blir bolagssystemets spikar.

1) 11 r3-2 (jättefavoriten 11 är en stjärna - strular ibland till det. Då är det 3, som rinner undan. Sannolikt vinner 11, vilket ger utrymme för senare garderingar)

2) 2,3,6,7,10 r4-8 (svårlösligt, som kräver streck efter plånboken - jag har ingen bra idé)

3) 2,3,4,5,9,11 r7-1 (här vinner 11 med Ulf tillbaka i jollen. Björn optimist om 2. 3 nyper spetsen och leder länge. Idag tar vi skräll på 9 till 6 %. Fick råd med 4 och 5 också)

4) 3,5,7,11 r10-12 (garderingslopp med 7 och 11 som favoriter. Streckar 3 och 5, som sett ut att ha gömd form från startfållan)

5) 4 r11-9 (4 hade halsinfektion senast - glöm. Gjorde gången före en otrolig upphämtning efter stor galopp. Sticker direkt till ledningen . SoS och spik)

6) 3,6,9,12 r2-5 (12 stor favorit i fara från bakspår. Värste konkurrenten 9 har också bakspår. Björn uppåt på 3. Montéhästen 6 blir min skrällvinnare)

7) 1,2,3,4,5,12 r7-8 (skrik på 5, som tillsammans med 2 blir favoriter. Björn pushar för 4. 3 floppade i sin nya regi hos Flemming, kanske har stallet lärt känna hästen bättre. 12 kommer från tre raka segrar. 7-%-aren 1 MÅSTE med på kupongen från detta spår, kort distans, Bergh i jollen)

Kostar 1440:-. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 10:35   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Ser att 6 Fromheaven Idzarda strukits i V75-6, vilket gör att 2 Frodo kommer med på systemet som första reserv.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 10:44   #14
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Litet annat format av rank och analys idag då jag tycker det ser annorlunda ut. Måste prova något nytt


V75-1 Favoriten är så pass bra i klassen att kan runda dom men alla vet att det finns en galopp på lut

11 Admiral As 66% har oftast 3 ben i mål när den startar. Men samtidigt vet nu motståndarna att det kan komma en gunga om man häxar lite för favoriten. Jag tror man är med på noterna denna gång även om det kan bli spel emot ett mål. Men man kommer nog försöka göra det svårt då det finns en riktigt kanon i form av 3 Emoji 15% också.

Sedan tror jag även det blir ett annorlunda lopp då det är många startsnabba som ska ta position. Min spetsfavorit trots spår är 8 Chapuy 1% Jag tror man laddar och det är hemmaplan och jag tror man kör för allt tyget håller och det är inte otänkbart att det kan hålla om.

Ska man gardera får man absolut inte glömma 2 Beartime 5% som börjar bli vår nya Harry Haytraow. Alltid med och alltid bra och denna gång ett kanonläge. Glöm inte bort hästen

Rådet är väl kolla värmningarna men lyssna gärna på Flemming. Han tillsammans med Åke sitter nog på nyckeln i detta lopp.

Rank V75-1
A 11
B 3-2-8
C 10-5-7-1-9-12-4



V75-2 Svårt lopp på förhand men det är några som sticker ut faktiskt och man kanske kan spika sig ur

Först och främst ska jag säga att min tipsetta är sjukt beroende av fäste. Blir det inte det så kommer det bli svårt.

Jag tror nämligen 6 Fighter Simoni 18% sitter i spets och jag tror det blir mycket svårslagen därifrån om den kommer ditt. Missar den så är den sårbar inget snack om det men jag tror det här en oslipad liten diamant som kommer. Stod i 12 gånger i somras emot Calgary Flames. Det är det inte många som gör idag.

Tror man inte på min ide så måste man ha med 3 Majestic Up 16% och 7 Prosecco 24% som bägge har bra spår och kommer laddas fram tidigt.

2 Rally Inge 13% sätter man upp riktig kusk på denna gång och det är värt att notera.

Men det är några jag vill varna för med. 8 Perfect Score Ås 3% är sjukt underskattad här. Kollat i arkivet och hästen har sett strålande ut i flera starter. Se upp

10 Izor Sisu 12% är visserligen bara 3 år men jäklar vad kapacitet det finns
Kolla barnunderlaget och gör sedan en bedömning efter värmningen.

Rank V75-2
A 6
B 3-7-8-2-10
C 4-9-11
D 1-12-5




V75-3 Jag vet att jag tjatat sönder hästen men efter förra starten måste det vara dags!

Har ni inte kollat på 9 Antonio Trots 6% förra start i arkivet så gör det. Kolla hur hästen ser ut trots hårt tempo på slutet. Hästen ser ut som att kapacitet för två när man ser honom. Långsam ut, körs oftast passiv mm. Denna gång tror jag man inte sitter kvar i kön. Det kliar i fingrarna att spika till den här procenten. Det känns som att det är dags för en av årets mest nästagångare

Men sedan har vi även mitt lilla favoritsto 2 Mellby Free 28% som äntligen fått ett bra läge och nu är man nog sugen att ladda men för den delen inte säker att man kör i spets.

11 Milliondollarryme 18% fortsätter att få kusk i sulkyn och måste där av passas för det finns en ohygglig speed. Risken är ju att Claes gör fram med 9 Antonio trot tidigt och då blir det lite svartepetter för Uffe.

3 Click Bait 24% tror jag får det tufft i detta lopp även om den kan sitta i spets efter 300m Något säger mig att den inte får sitta i fred och där av sårbar.

Två skrällar som jag vill varna för. Valokaja Hindö 1% är inte dåligt och sjukt bortglömd här.
Även 7 Forfantome Am 1% som skrällt förut från sådana här lägen. Tror inte man helt får räkna bort dom om man garderar

Rank V75-3
A 9
B 2-11-1-7-3
C 5-4
D 6-10



V75-4 Jag tror inte på favoriten men det är ett sjukt svårt lopp att lösa. Här gäller det att gardera

Börja med att räkna in minst 3 omstarter. Så kan vi lätt börja räkna. Vilka hästar trivs inte med omstarter och vilka blir hetsiga. Heta kuskar och stolopp och flera volter. Heja Tv-tid
Jag brukar säga ta med dom bästa kuskarna för det räcker långt

11 Bon Bini 20% har bästa kusken och är van att runda hästar i spåren. Tror inte omstarter påverkar jättemycket och jag tycker hon är klar etta.

På start så tycker jag det finns en riktigt bortglömd pärla. 6 Bolla Spritz 3% har varit borta pga av skada men kommit tillbaka med mersmak i två starter. 12 starter och 5 segrar och 5 tredjeplatser säger en del om hästen. Kusken kan jag inte så mycket om men hästen är bra för kunna vinna detta

10 Eight Hour 13% även där bra kusk även om spåret är klurigt. Har bra kapacitet och är segervan som få.

12 Princess Kloster 7% om den prickar starten och inte blir hetsig så kan det bära långt. Även här bra kusk som oftast kör och har koll på andra i loppet.

Kolla även in 2 Lovemelikeyoudo 2% hur den har sett ut i tuffa gäng i V75 på slutet. Måste vara sjukt taggad då den verkligen går ner i klass nu kan man tycka från detta läge.

Favoriten som sagt Platinum Tile 36% tror jag kommer ödsla kraft på omstarter för hitta ut varje gång så den spiller mycket där.


Rank V75-4
A 11
B 6-10-12-2-7-5-15
C 3-14-1-9-8-4



V75-5 Jag tror faktiskt jag hittat omgångens bästa spik här

När jag öppnade programmet så tänkte jag 9 Zante Grif 14% bra chans och sedan 4 Darah Bibo 34% kanske kan köras sig till spets. Georgia Am 11% började jag även där kolla på.

Men sen gick jag tillbaka i mina tidningar och läste intervjuer och så kollade jag lite hur man själv rankat hästen samt även kollat loppen i arkivet. Och plötsligt bara sa jag. Det här vinner ju Björn Goop fast jag alltid garderat denna

11 Svecak Palema 26% har fart, styrka och är oöm för positioner. Riktigt grymma lopp. Efter två gungor på kort så är det dags för bättre distans samt att man kan gå på när som. Jag tror Björn goop vinner från dödens faktiskt. Och kan man sin Björn Goop och läser och hör vad han säger om en här hästen så låter som en som kommer etablera sig i Guld och kan tjäna grymma pengar. Jag tycker till % att det är en riktigt bra spik.

Visst kommer jag avvakta banans underlag samt förhoppningsvis hinna se en värmning innan inlämning men det känns bra måste jag säga.

Bakom är det dom hästarna jag nämnt samt 10 Whelk 3% och 1 Restless Hart 1% som jag vill varna lite för


Rank V75-5
A 11
B 9-4-5
C 10-1
D 6-8-2-12-3-7



V75-6 Bästa hästen sämsta spår. Näst bästa hästen med bra spår och kommer kunna kontrollera loppet. Intressant!

Återigen tror jag Björn Goop sitter på leken med 3 Mister Donald 17%. Stallkamraten tar spets i nr 2 och kommer svara alla därifrån. När man slutat kört så kommer björn glidande och tar över spets samtidigt som Flemming sladdar i Kön i vanlig Flemming anda. När väl han kör fram tror jag det kan vara för sent även om hästen ser ut som en elithäst. Men Björn kan nog sin Flemming även denna gång och taktiken Björn har en stor fördel här.

Bakom dessa två kanoner så finns det några som är bra för vinna.

9 Condior 14% är svår att inte gilla. Den lilla krigaren har ett sjukt flyt i travet och det ser så lätt ut. Startsnabb rygg och det är väl den som kan häxa lite om han skulle följa 2an rygg hela vägen för mig. Distansen gör att jag tror att man är lite lugnare än vanligt i starten.

10 Moses 4% har ju kapacitet för att vinna ett sådant här lopp. Även här distans ett frågetecken men bra för vinna är den absolut.

Bara säga det att 2 Frodo.S 5% skulle kunna duga från spets även om det är långsökt.


Rank V75-6
A 3
B 12-9-10-2
C 5-4-1
D 11-8



V75-7 Fartfest väntas i sista avdelningen. Spetsstriden kommer nog avgöra mycket.

Jag tror ändå efter 400m typ att 5 Hipster Am 26% sitter i spets. Har det inte gått för fort i början så ska det nog vara en riktigt bra chans för denna otroligt fina häst. Men det kan också bli dryg första sväng och dödens och då är den sjukt sårbar.

3 B.G Pastor Jonte 14% köptes för dyra pengar och flyttade till Flemming. Hästen snubblade till senast men kom tillbaka bra. Det låter som att man har köpt en klassklättare och den här ska med tidigt på bongen.

Blir det galen körning så måste ju 12 Vice Versa Diamant 14% räknas om den bjuds in i matchen. Känns som den här hästen kan springa 10 farter utan problem.

2 Hanibal Face 25% blir hårt spelad och kommer nog köras som att det är sista loppet den springer. Kan vara hästen som spränger upp fältet denna gång.

4 Mateo De Reve 5% är lite väl lite streckad till förhållande till kapacitet. Skulle det lösa sig så kan det gå för det luktar mycket väl Björn Goop dag idag.

1 Master Sånna 8% blev det mycket surr om förra starten. Var ju riktigt bra utan att räcka till. Bra läge här.

Ska man ha en mega skräll så är det 9 Zenato 1% som jag ser som bra för klassen. Skulle det bara lösa sig så kan det gå

Rank V75-7
A 5
B 3-12-4-1-9-2
C 8-7
D 10-11-6


Hur svårt ska det vara före liksom? Så här långt nöjd men snart är det dags för allvar. Strax kör vi och lycka till allesammans

Mvh Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
heddari (+20), asgaya3141 (+10)

Senast redigerad av Jiwa den 2021-10-23 klockan 10:59.
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 10:45   #15
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

Om man jagar riktigt stora pengar:

Två hästar med två procent av insatserna nu i resp lopp:

V75-2: nr 11 Profinitif. Resultatraden 2-3-2-2-2-3. Nu är det dags för första gången barfota runt om och det finns flera exempel på när det gett magisk effekt på Kristian Lindberg tränade hästar. Spåret inte kul och det är såklart mycket som måste stämma på vägen men till den procenten hade jag streckat vid gardering alla dagar i veckan. Nätbolagens fasta odds indikerar också att den är kraftigt understreckad på atgs V-75 spel.

V75-6: nr 1 Don’t Be Weak. Fick en liten vila efter att bland annat ha varit två på V75 i Östersund och Hagmyren i somras. Nu ett lopp i kroppen och ska troligen tävla med norsk gas för första gången. Långsam ut så även här måste det lösa sig. Stallets hästar har gått väldigt bra . Även den hade jag streckat vid gardering som 2 procentare.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 11:09   #16
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 738
Sharp$: 37614
Standard

Admiral AS tar väl ner det här gänget och bör gå felfritt idag. Milliondollarrhyme med Uffe igen och “slipper” ledningen. Kan spurta ner det här gänget som inte ser särskilt märkvärdigt ut. Darah Bibo har tyvärr blivit favorit, men har toppchans från ledningen. Där är mina tre spikar och framkommer inget nytt så kör jag på dem.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 11:22   #17
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 759
Sharp$: 2633
Standard

tar med många lågprocentare och tänkte bli ensam vinnare
V75
Inlämnat: 2021-10-23, 12:21
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 600,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 8, 11 (3, 4)
2: 4, 6, 10, 11 (7, 3)
3: 2, 3, 5, 9, 11 (4, 7)
4: 2 Lovemelikeyoudo (7, 11)
5: 11 Svecak Palema (4, 9)
6: 2, 3, 4, 5, 9 (12, 10)
7: 4, 5, 7 (2, 3)

4x4x5x1x1x5x3 = 1200 rader.
1200 x 1 x 0,50 kr = 600,00 kr.
Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: SHQ CTH WTQ
heddari är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 11:31   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Efter strykningarna i sjätte så är väl Flemming "helt stenklar", orden från denna extremt försiktiga kille är ju att han befinner sig i alldeles för låg klass. Spelexperterna har ju dock tänkt gardera tydligen, så därför finns 3ggr hos bolagen, det lär vi knappast få på banan...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 12:30   #19
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5753
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 13:03
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 10, 11 (8, 1)
3: 3, 9, 11 (2, 4)
4: 6, 7, 11 (12, 5)
5: 4, 11 (9, 5)
6: 12 Eros Zola (3, 9)
7: 2, 3, 5, 8, 12 (1, 4)

1x8x3x3x2x1x5 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: NLV JTD ZTR

Det blev såhär tillslut.

Avd 1:
Felfri så borde han bara vinna, Admiral As. Örjans i särklass bästa chans idag. Det får bära eller brista direkt.

Avd 2:
Väldigt lurigt lopp. Garderar brett. Varför inte 9 Goes All Magic 4%? Enda stoet i loppet och Björn sitter upp. 2:a tillsammans senast.

Avd 3:
Click Bait tar troligen hand om ledningen och får bestämma? Rinner nog undan då. MDR måste väl med och Antonio Trot unnar man en seger, fin procent just nu men lär trenda uppåt. Tror inte den stannar på singelprocent. Vi får se.

Avd 4:
Bolla Spritz 4% är en kapabel häst och står bra till här. Stian Stoum inte oäven som kusk och Martinsson har fin form på stallet. Lägger till bröderna Djuse och hoppas det kan räcka i detta loppet.

Avd 5:
"Feglåser" på Darah Bibo och Svecak Palema. Det borde stå mellan dessa.

Avd 6:
Två strykningar gör ju att det blir några färre att runda för favoriten. Äh, denna kanske bara vinner också. Det känns som Flemming måttar in Eros Zola här.

Avd 7:
Fartfylld avslutning. Stall Kolgjini har väldigt bra form nu ska sägas. Hannibal Face är en stark och bra häst, men blir troligen snuvad på spets av Hipster Am och det kan gå undan i vansinnigt tempo vilket kan bjuda in Vice Versa Diamant. Melkos hästar går bra nu. B.G. Pastor Jonte trodde på senast, så den tänker jag inte åka på.

Den jag vill varna för är Bravo Sabotage 2%, som är en kapabel häst. Står rätt fint inne i loppet, men spår 8 är ju inte jättekul. Får Adielsson i sulkyn och ekipaget är lite bortglömt.

Lycka till allihopa som spelar idag!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 12:44   #20
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Avd 1. 2 Beartime tar ledningen initialt och släpper sedan till 3 Emoji när Fleming gasar till. Örjan tar en lugn och fridfull start med 11 Admiral As. Så fort han fått trava in sig så sänds han framåt. Spik!
A 11
B 3
B/C 4 10 1 2 5
C 8 6 12 7 9

Avd 2. Jepson lär ladda vad som går med 6 Fighter Simoni. Ludde jr vill inte vara sämre med 7 Prosecco. Tuff körning väntas inledningsvis och jag blir inte förvånad om minst en av dom galopperar. 3 Majestic Up är också ganska snabb ut och vill nog blanda sig i inledningsvis. 2 Rally Inge från Normans formstall slipper bilen och får Adielsson upp. Lär sitta riktigt bra på det från start och med tempo första 1000 så vrider han ut på upploppet och rundar. Spik! Skrällen är en barfota 11 Profinitif.
A 2 7
B 6 3 11 4 8
B/C 10 9
C 12 1 5

Avd 3. 2 Mellby Free och 3 Click Bait kör om ledningen. Min känsla är att Goop släpper till Lennartsson efter 09 tempo första 500m. Oscarsson smyger fram utvändigt med 5 Wild Love när det bedarrat lite. I andra utvändigt så hittar vi nog Bergh med 4 Pinto Bob. Har det gått lite för fort första 500-1000m som jag tror så kommer Ohlsson med 11 Milliondollarrhyme lågt flygande på upploppet. Frågan är om han hinner dit!?
A 11 3 4 2 9
B 5
B/C 1
C 7 10 6

Avd 4. Några strykningar har ställt till det och nu blir det lättare för dom på tillägg. 7 Platinum Tile är rätt favorit och det samma gäller andrahandaren 11 Bon Bini. Bägge har styrkan att trampa runt övriga! Skulle det bli några omstarter vilket är högst troligt så vänder jag på ranken (11,7) 2 Lovemelikeyoudo är skrällen från framvolten. Bör få en väldigt fin resa 2a invändigt och skulle luckan komma så är det inte omöjligt.. Övriga är för veka där framme. Luringen är 14 Hillbilly Woodland som skulle kunna haka på ute i spåren och kan spurta. Jag räknar iskallt med galopp för 12 Princess Kloster.
A 7 11
B 2 14 15
B/C 12 3 6
C 5 9 8 1 4

Avd 5. 4 Darah Bibo har läge för spets och slut om Lindblom ger sig lättvindigt med 2 Tonique. Skulle dom köra lite för fort så kliver 11 Svecak Palema in i handlingen. Jag har ytterst svårt att se det gå utanför dessa tre ekipage. 8 Havana Boko är skrällen vid eventuell strykning innanför.
A 4 11
B 2 9
B/C 5 8 6 10
C 7 12 1 3

Avd 6. Fleming bakom 12 Eros Zola är klart bästa hästen och är rättmätigt favorit. Men bakspår är bakspår och bakom finns det fin skräll potential. 5 Park View tror jag blåser till ledningen men släpper nog när 3 Mister Donald ställer frågan. 2 Frodo S hamnar 3e invändigt (i bästa fall 2a invändigt) 9 Condior med bra form tar sig tidigt ut i andraspår.
A 12
B 3 9
B/C 5 2 10 11 8
C 1 4

Avd 7. Vi avslutar med ett rundspelat lopp där man skulle kunna gå på en underspelad favorit från toppspåret. 5 Hipster Am är riktigt snabb ut och sitter nog i ledningen ganska smärtfritt. Skulle han få mothugg av Kolgjini med 2 Hannibal Face så öppnas det upp där bakom. Jag väljer att gardera då det är väldigt öppet bakom Hipster Am. 3 B.G Pastor Jonte bör få en väldigt fin resa i andraspår och profilerar på högt tempo. 12 Vice Versa Diamant är en traktor med turbo och kommer från Melkkos formstall.
A 5 3
B 12 4 2
B/C 8 1 11
C 6 10 7 9

Det ser alltid lätt ut på förhand
Jag skulle gärna vilja gardera avd 2 med 7,6,11,8,3 men spikar en bra chans av kostnadssjäl.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 12:48   #21
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11 (8, 9)
3: 2, 4, 9, 11 (3, 5)
4: 3, 7, 11 (2, 12)
5: 11 Svecak Palema (4, 9)
6: 3, 9, 10, 12 (11, 2)
7: 3 B.G.Pastor Jonte (2, 5)

1x7x4x3x1x4x1 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: TCV MTC VWX

Lycka till!
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 12:52   #22
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5273
Standard

Tidig inlämning idag innan man fintar bort sig själv med massa intervjuer och speltjänsttips.

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 13:31
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (5, 12)
3: 9 Antonio Trot (2, 3)
4: 7, 11 (12, 5)
5: 1, 4, 11 (9, 5)
6: 3, 12 (9, 2)
7: 2, 5, 7, 12 (3, 1)

1x10x1x2x3x2x4 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr.
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: WHW HTD XWR


Kommentarer:
Avd1: 11 Admiral AS bör vinna utan större trafikproblem. Men tror att Chapuy blåser till ledningen och körs där och blir ett spännande V/P spel från min sida till 55/8 ggr degen

Avd2: 1 Strong De La Hoya, är en bra spetshäst även om det förmodligen blir för tufft idag. Men rycker skor för första gången vilket resulterar i ett lyxstreck i ett välgarderat lopp.

Avd3: 9 Antonio Trot väljer jag att chansspika i ett jämnt lopp och till under 10% så är det ett fynd.

Avd4: När bröderna kör varsin betrodd kuse, så brukar vinnarkusken heta Djuse.

Avd5: Borde stå mellan Bon Bini och Palema, men då Lugauer låter otroligt optimistisk kring 1 Restless Heart så åker den med som en kul kioskvältare. Blir även V/P spel på den.

Avd6: Eros Zola har kapacitet att kliva runt detta gäng, men om Goop kommer till ledning enkelt så kan det bli långt fram för favoriten. Så låser på dessa.

Avd7: Tänkte spika Hipster AM men om Kolgjini kör så det ryker så bjuder man in Vice Versa Diamant som kommer från ett riktigt formstall. Även SG Kingstone åker med som korsdrag i avslutningen.


Lycka till alla!


Blev en rad även efter att ha sett V4:an och intervjuer.


V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:19
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 252,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 10 Izor Sisu (7, 3)
3: 2, 9, 11 (3, 4)
4: 6, 7, 11, 12 (5, 3)
5: 11 Svecak Palema (4, 9)
6: 2, 3, 9, 10, 11, 12 (4, 5)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 12 (8, 11)

1x1x3x4x1x6x7 = 504 rader.
504 x 1 x 0,50 kr = 252,00 kr.
Totalt: 252,00 kr.
Rättningskod: PJW CTC RZS
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte

Senast redigerad av linfre den 2021-10-23 klockan 15:21.
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 13:32   #23
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 3
Sharp$: 419
Standard

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 6, 7, 8 (10, 4)
3: 5 Wild Love (2, 3)
4: 3, 6, 7, 11, 12, 15 (5, 2)
5: 2 Tonique (4, 11)
6: 3, 9, 12 (2, 10)
7: 2, 3, 5 (12, 1)

Dagens syjuntetips. Fick tidigt feeling för wild love. Tonique från rygg ledaren är ju en galen spik men var tydligen internationella gin & tonic dagen i tisdags så det måste ju vara ett omen!
karlssoon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 13:45   #24
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V4
Inlämnat: 2021-10-23, 14:45
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 14:45
Kostnad: 180,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 4, 7 (8, 13)
2: 1, 3 (9, 8)
3: 2, 5, 6 (1, 4)
4: 1, 5, 6, 9, 10 (11, 2)

3x2x3x5 = 90 rader.
90 x 1 x 2,00 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: XKV JTM XPW
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 13:54   #25
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

Jag skippar V75 och kör V5 i stället. Vinner bara Pinto Bob så ska väl det hålla ända hem ?!

V5
Inlämnat: 2021-10-23, 14:52
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 17:05
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Pinto Bob (2, 3)
2: 7, 11 (12, 5)
3: 4, 11 (9, 5)
4: 3, 9, 12 (5, 2)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (2, 5)

1x2x2x3x12 = 144 rader.
144 x 1 x 1,00 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: RCN GTM NPS
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:12   #26
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5753
Standard

Bra start för BG såhär långt. 2/2.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:38   #27
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 570
Sharp$: 1362
Standard

V75

3,11
6,7
2,3,9,11
7,11
4
3,9,12
2
robert78Polen är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:39   #28
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 738
Sharp$: 37614
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 15:38
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 225,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 3, 4, 6, 7, 8 (10, 2)
3: 11 Milliondollarrhyme (3, 4)
4: 5, 7, 11, 12, 14, 15 (6, 2)
5: 4 Darah Bibo (11, 9)
6: 3, 9, 12 (10, 2)
7: 1, 2, 3, 4, 5 (12, 7)

1x5x1x6x1x3x5 = 450 rader.
450 x 1 x 0,50 kr = 225,00 kr.
Totalt: 225,00 kr.
Rättningskod: PDZ JTK XZP
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:41   #29
 
Reg.datum: mar 2013
Ort: Halmstad
Inlägg: 185
Sharp$: 858
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 15:34
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 112,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11 (9, 8)
3: 3 Click Bait (2, 11)
4: 6, 7, 11, 12 (5, 3)
5: 4 Darah Bibo (11, 9)
6: 3, 5, 9, 12 (2, 10)
7: 1, 5 (2, 3)

1x7x1x4x1x4x2 = 224 rader.
224 x 1 x 0,50 kr = 112,00 kr.
Totalt: 112,00 kr.
__________________
@Niveonv75
niveon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:45   #30
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 741
Sharp$: 9130
Standard

Har vi inte konstaterat att MAD är överkvalificerad för dessa ungdomslopp?

Nu ska det voltas och startas om ett gäng gånger med risk för att krafter lossas iväg för mycket på framspåren. I och med strykningen på 10 Eight Hour så blir det dessutom ännu mer plats åt 11 Bon Bini som nu får det lättare att komma iväg bra. Strular det inte för mycket längs vägen så bör man kunna runda det där fältet.

Spik!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Gotland den 2021-10-23 klockan 14:47. Anledning: text
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:50   #31
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 5 645
Sharp$: 3179
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 15:48
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 10, 11 (4, 5)
2: 3, 7 (6, 2)
3: 11 Milliondollarrhyme (2, 3)
4: 3, 6, 11 (7, 12)
5: 4 Darah Bimbo (11, 9)
6: 1, 2, 3, 5, 9, 10, 11, 12 (4, 8)
7: 1, 3, 5 (2, 12)

5x2x1x3x1x8x3 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: ZKZ HTB WZP
__________________
Det man lär sina barn lär man sina barnbarn
asgaya3141 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:51   #32
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Provar så här:

V75:1 - 3 Emoij (11,2,8)
V75:2 - 3,6,7,2,10,8,4,9,11
V75:3 - 5,11,3,2,s4,9,7,1,6,10
V75:4 - 11,7,12,6
V75:5 - 4,11,2
V75:6 - 3 Mister Donald (12,9,10)
V75:7 - 12 Vice Versa Diamant (2,5)

Två av tre.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 14:53   #33
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 458
Sharp$: 17412
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 15:53
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 1 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 8, 11 (4, 10)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11 (8, 10)
3: 3, 5, 9, 11 (4, 2)
4: 6, 7, 11, 15 (12, 14)
5: 4 Darah Bibo (11, 9)
6: 1, 3, 9, 12 (2, 4)
7: 5 Hipster Am (2, 3)

5x7x4x4x1x4x1 = 2240 rader.
2240 x 1 x 0,50 kr = 1 120,00 kr.
Cancerfonden: 67,20 kr
Totalt: 1 187,20 kr

AVD I 1 Dats so Cool (bosseguldheden) 2 Beartime (Efterhandaren) 3 Emoji (stankarn)
AVD II 2 Rally Inge (Kalleklut) 4 First Tatar (bosseguldheden) 7 Prosecco (Efterhandaren) 11 Profinitif (olle)
AVD III 5 Wild Love (bosseguldheden) 9 Antonio Trot (linfre)
AVD IV 6 Bolla Spritz (Nobleflash) 11 Bon Bini (Jiwa)
AVD V 4 Darah Bibo (mackpeter, efterhandaren)
AVD VI 1 Dont Be Weak (viking90, olle) 3 Mister Donald (stankarn)
AVD VII 5 Hipster AM (Jiwa, yoozoo)
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:01   #34
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

1: 3, 8, 11
2: 9, 10
3: 11 Milliondollarrhyme
4: 5, 10
5: 2, 10
6: 2, 12
7: 1, 4, 8

XJW LTM RQW

LYCKA TILL!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:02   #35
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Har dom intervjuat Adielsson eller Båth ang Rally Inge? Och isf, vad sades?
Haft fullt upp med att göra mat till 40 års kalas
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:07   #36
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Har dom intervjuat Adielsson eller Båth ang Rally Inge? Och isf, vad sades?
Haft fullt upp med att göra mat till 40 års kalas
Nja, men de har intervjuat PG Norman. Förmodligen nån av lärlingarna hos Båth...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:08   #37
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Nja, men de har intervjuat PG Norman. Förmodligen nån av lärlingarna hos Båth...
Haha fort och fel.. Menade Norman såklart
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:09   #38
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Så här blev spelen efter värmningen

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:06
Svensk allians s andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 1 800,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 8, 11 (5, 1)
2: 2, 3, 6, 7, 8, 10 (11, 5)
3: 1, 2, 3, 9, 11 (7, 5)
4: 2, 5, 6, 7, 11, 12 (15, 3)
5: 11 Svecak Palema (4, 9)
6: 2, 3, 9, 10, 12 (5, 1)
7: 5 Hipster Am (3, 12)

4x6x5x6x1x5x1 = 3600 rader.
3600 x 1 x 0,50 kr = 1 800,00 kr.
Totalt: 1 800,00 kr.

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:03
Bills Tobak, Superdragets andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 1 947,75 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 8)
2: 2, 3, 6, 7, 8, 10, 11 (4, 1)
3: 2, 3, 7, 9, 11 (1, 5)
4: 2, 6, 7, 11, 12 (15, 9)
5: 11 Svecak Palema (4, 9)
6: 2, 3, 12 (9, 10)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 12 (7, 10)

1x7x5x5x1x3x7 = 3675 rader.
3675 x 1 x 0,50 kr = 1 837,50 kr.

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:03
Bills Tobak, 50-LAPPENs andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 686,88 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 8)
2: 2, 3, 6, 7, 8, 10 (11, 4)
3: 9 Antonio Trot (2, 11)
4: 2, 6, 7, 11, 12, 15 (5, 3)
5: 1, 4, 5, 9, 10, 11 (6, 8)
6: 3, 12 (9, 10)
7: 3, 5, 12 (4, 1)

1x6x1x6x6x2x3 = 1296 rader.
1296 x 1 x 0,50 kr = 648,00 k

Lycka till

mvh jiwa
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:12   #39
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Då kör vi!

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 15:42
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 378,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 8, 11 (5, 10)
2: 2, 3, 5, 6, 7, 10, 11 (9, 8)
3: 3, 5, 9 (11, 4)
4: 7, 9, 11 (12, 8)
5: 11 Svecak Palema (4, 5)
6: 12 Eros Zola (3, 4)
7: 1, 2, 5, 8 (3, 12)

3x7x3x3x1x1x4 = 756 rader.
756 x 1 x 0,50 kr = 378,00 kr.
Totalt: 378,00 kr.
Rättningskod: XHN LTB PZR
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:12   #40
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Hultman har hängt upp sig på, att Darah Bibo avslutade dåligt senast. Och spikar Zante Grif. Men Darah hade halsinfektion senast och är nu återställd. Hon vinner.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:13   #41
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 741
Sharp$: 9130
Standard

Så här lirades BCB idag.

Örjan glider fram tidigt och styr loppet från dödens/spets. Spik!
MAD är "bäst i klassen" och vinner ungdomsloppet! Klassisk klassblandning!

Nu kör vi!

GOGOGO!


V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:08
Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 1)
3: 2, 3, 4, 5, 9, 11 (1, 7)
4: 11 Bon Bini (6, 7)
5: 2, 4, 5, 10, 11 (9, 6)
6: 3, 12 (9, 5)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 12 (9, 8)

1x10x6x1x5x2x6 = 3600 rader.
3600 x 1 x 0,50 kr = 1 800,00 kr
Rättningskod: WGS DTD PZR


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:14   #42
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:13
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 6, 7, 10 (4, 8)
3: 2, 3, 4, 5, 9, 11 (7, 1)
4: 5, 6, 7, 11, 12 (3, 2)
5: 4 Darah Bibo (11, 9)
6: 12 Eros Zola (9, 3)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 12 (7, 8)

1x5x6x5x1x1x6 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: TJN JTC QZQ
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:17   #43
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:12
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 2 337,29 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 10)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 (9, 11)
3: 2, 4, 5 (11, 9)
4: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15 (2, 14)
5: 4 Darah Bibo (11, 9)
6: 2, 3, 5, 9, 10, 11, 12 (8, 4)
7: 1, 5, 12 (4, 2)

1x7x3x10x1x7x3 = 4410 rader.
4410 x 1 x 0,50 kr = 2 204,99 kr.
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:18   #44
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 119
Sharp$: 3607
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:17
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 126,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 11, 12 (2, 4)
2: 3, 10 (7, 6)
3: 2 Mellby Free (3, 11)
4: 12 Princess Kloster (7, 11)
5: 4, 11 (9, 5)
6: 3, 9, 12 (2, 10)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 11, 12 (7, 8)

3x2x1x1x2x3x7 = 252 rader.
252 x 1 x 0,50 kr = 126,00 kr.
Totalt: 126,00 kr.
Rättningskod: ZJP JTG VZX
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:18   #45
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:04
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 7, 8, 11 (6, 10)
3: 2, 3, 4, 5, 9, 11 (7, 1)
4: 2, 3, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 15 (1, 8)
5: 4 Darah Bibo (11, 9)
6: 12 Eros Zola (3, 9)
7: 2, 3, 5 (12, 1)

1x5x6x10x1x1x3 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: PMT JTD VZZ
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:20   #46
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:19
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 81,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 3, 11 (2, 4)
2: 3 Majestic Up (7, 6)
3: 3, 4, 11 (2, 9)
4: 11 Bon Bini (7, 12)
5: 4, 8, 11 (9, 5)
6: 3, 8, 12 (9, 2)
7: 4, 5, 12 (2, 3)

2x1x3x1x3x3x3 = 162 rader.
162 x 1 x 0,50 kr = 81,00 kr.
Totalt: 81,00 kr.
Rättningskod: XJN KTK RZS
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:20   #47
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6129
Standard

Med hopp om att ökenvandringen ska upphöra och att dagens rad ska finansiera nu bokad resa till Kanarieholmarna:
1: 11-3,4,12
2: 2,3
3: 5 Wild Love
4: 15-2,3,6,7,9,11,12
5: 4 Darah Bibo
6: 12-1,3,9,10
7: 2,3,5

En av tre A i avd 1,4,6

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:23   #48
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Inget strul idag för Admiral AS. Då är vi nöjda, som spikade och fick utrymme för många garderingar.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:25   #49
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5753
Standard

Fasen vad bra han är Admiralen när han funkar och går felfritt.

Klokt kört av Örjan. Precis så som de flesta hoppades/tänkte att loppet skulle se ut.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:25   #50
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 738
Sharp$: 37614
Standard

Det var lugnt och säkert, precis som jag tänkte mig att Örjan skulle köra.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:28   #51
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:15
KKs andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 1 152,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 10)
2: 2 Rally Inge (7, 6)
3: 2, 3, 4, 11 (9, 5)
4: 2, 7, 11 (3, 14)
5: 2, 4, 11 (9, 5)
6: 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 12 (12, 4)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 11, 12 (6, 7)

1x1x4x3x3x8x8 = 2304 rader.
2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr.
Totalt: 1 152,00 kr.
Rättningskod: RAL LYI NGE
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:35   #52
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 1. 2 Beartime tar ledningen initialt och släpper sedan till 3 Emoji när Fleming gasar till. Örjan tar en lugn och fridfull start med 11 Admiral As. Så fort han fått trava in sig så sänds han framåt. Spik!
Bortsett från galoppen på Beartime så var det rätt analys
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:49   #53
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5753
Standard

Lär väl bli diskad?

Edit: Nope, fick segern rätt snabbt.

Senast redigerad av Nobleflash den 2021-10-23 klockan 15:51.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:49   #54
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Nu blir det pengar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+7)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 15:55   #55
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SistaStallskriket Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2021-10-23, 16:12
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 16:20
Kostnad: 2 337,29 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Admiral As (3, 10)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 10 (9, 11)
3: 2, 4, 5 (11, 9)
4: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15 (2, 14)
5: 4 Darah Bibo (11, 9)
6: 2, 3, 5, 9, 10, 11, 12 (8, 4)
7: 1, 5, 12 (4, 2)

1x7x3x10x1x7x3 = 4410 rader.
4410 x 1 x 0,50 kr = 2 204,99 kr.
V75 lever men andra avdelningen hade ju kunnat sluta annorlunda...

Nu matar vi på med V5 också...

V5
Inlämnat: 2021-10-23, 16:52
SistaStallskriket andelsspel
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 17:05
Kostnad: 480,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5 (4, 11)
2: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 15 (2, 14)
3: 1, 4, 5, 6, 9, 11 (10, 2)
4: 12 Eros Zola (11, 2)
5: 1, 4, 5, 12 (3, 2)

2x10x6x1x4 = 480 rader.
480 x 1 x 1,00 kr = 480,00 kr.
Totalt: 480,00 kr.
Rättningskod: NHZ HTJ RST
SistaStallskriket är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:10   #56
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 738
Sharp$: 37614
Standard

Så uruselt dåligt att ge Goop vinsten i Guld utan det minsta försök till att utmana. Han hade aldrig vunnit loppet om det tävlats.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+10)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:11   #57
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt med stenhård tävling - gulddivisionen gick på 1.14.6 första 1000 och eingen gör något. Man tävlar inte längre i Sverige, man lurpassar på varandra och är nöjda med ett andra, tredjepris! Vilka nollor! Sänk prisplaceringarna och höj förstapriset!!!

ALLA vet att Mellby Free stannar sista biten om hon får tryck på sig, men icke!!!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:14   #58
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Så uruselt dåligt att ge Goop vinsten i Guld utan det minsta försök till att utmana. Han hade aldrig vunnit loppet om det tävlats.
Click Bait hade inte kommit i mål om han pressat. Bergh jättenöjd med dödens i det tempot och nöjd med 2a/3e pris. Vem skulle göra jobbet?
Fruktansvärt tråkigt lopp dock!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:16   #59
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Click Bait hade inte kommit i mål om han pressat. Bergh jättenöjd med dödens i det tempot och nöjd med 2a/3e pris. Vem skulle göra jobbet?
Fruktansvärt tråkigt lopp dock!
Korrekt analys.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:17   #60
Banned
 
Reg.datum: dec 2018
Inlägg: 1 255
Sharp$: 4828
Standard

Ohlsson väntade alltför länge bakom bromsklossen Wild Love.
Är det säkert att han är helt återställd?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:17   #61
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Click Bait hade inte kommit i mål om han pressat. Bergh jättenöjd med dödens i det tempot och nöjd med 2a/3e pris. Vem skulle göra jobbet?
Fruktansvärt tråkigt lopp dock!
Hade jag velat vinna så hade jag styrit upp i dödens varvet kvar - då hade i alla fall inte Mellby Free vunnit och mest sannolikt Uffe eller någon annan, men vill man inte vinna, så är det så...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:18   #62
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Click Bait hade inte kommit i mål om han pressat. Bergh jättenöjd med dödens i det tempot och nöjd med 2a/3e pris. Vem skulle göra jobbet?
Fruktansvärt tråkigt lopp dock!
Trodde ju att Antonio Trot var den som skulle kunna göra jobbet men han kan ju knappast varit frisk?
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:18   #63
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hade jag velat vinna så hade jag styrit upp i dödens varvet kvar - då hade i alla fall inte Mellby Free vunnit och mest sannolikt Uffe eller någon annan, men vill man inte vinna, så är det så...
Med vilken häst då? Antonio Trot?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:21   #64
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Sen är det väl bara att konstatera att det var en gulddivision med visserligen ett gäng bra hästar men många som såg slitna ut efter en lång säsong!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:22   #65
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Med vilken häst då? Antonio Trot?
Milliondollarrhyme, ex. Ingen vill vinna för utom Goop, så är det!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:30   #66
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Längesen man såg nån på V75, från tillägg som faktiskt kör sig till spets.

Magnus A - what a driver!

Senast redigerad av Stankarn den 2021-10-23 klockan 16:31.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:32   #67
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Milliondollarrhyme, ex. Ingen vill vinna för utom Goop, så är det!
Men det visste vi väl på förhand?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:34   #68
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Men det visste vi väl på förhand?
Ja, jag är fortfarande med men man kan begära tävling när det i alla fall kallas detta, eller hur... 1.14.6 i Guld är skandal på en bra bana!
MDR hade lätt plockat ned MF om Uffe gått varvet kvar - det syntes klart...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:35   #69
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 145
Sharp$: 57002
Standard

4 avdelningar , fyra favoriter. Stor chans att atg kommer ge spelarna en rejäl jackpott nästa lördag på Jägersro och dessutom ytterligare extra miljoner nyårsafton.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:35   #70
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg

Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (5, 1)
3: 2, 3, 4, 5, 9, 11 (1, 7)
4: 11 Bon Bini (6, 7)
5: 2, 4, 5, 10, 11 (9, 6)
6: 3, 12 (9, 5)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 12 (9, 8)

Hoppas att det smäller lite nudå....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:37   #71
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 741
Sharp$: 9130
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hoppas att det smäller lite nudå....
Skulle inte förvåna om Erik tar nästa. Bara för att jävlas!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:39   #72
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Milliondollarrhyme, ex. Ingen vill vinna för utom Goop, så är det!
Ulf Ohlsson VET att Milliondollarrhyme måste ha ryggar när han startar från bakspår för att vinna. Till skillnad från Mika Forss
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:41   #73
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Ulf Ohlsson VET att Milliondollarrhyme måste ha ryggar när han startar från bakspår för att vinna. Till skillnad från Mika Forss
Och Fulsprit....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:45   #74
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 156
Sharp$: 9346
Standard

Sista lilla liret nu när 75an är helt död..

TOP 7
Inlämnat: 2021-10-23, 16:39
Örebro Lopp 9
Lördag 2021-10-23
Start: 17:50
Kostnad: 24,00 kr
Vadet gäller startnummer

Plac.
1:a: 4 Darah Bibo
2:a: 2 Tonique
3:a: 11 Svecak Palema
4:a: 1, 6, 9
5:a: 1, 6, 9
6:a: 1, 6, 9
7:a: 8 Havana Boko

Din ranking:
4 2 11 9 6 1 8

Reserver:
5 10

6 x 4,00 kr = 24,00 kr.
Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: TFP MTF RZS
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:50   #75
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Ulf Ohlsson VET att Milliondollarrhyme måste ha ryggar när han startar från bakspår för att vinna. Till skillnad från Mika Forss
Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Och Fulsprit....

Såg ni loppet - tror inte det! Klart som fasiken att Uffe och MDR hade slagit av detta skitgäng om Uffe styrt upp utvändigt ledaren, varvet kvar - tyckte ni det gick fort, eller? Vilken häst tror ni är hårdast av dessa två över ett upplopp när det gått i detta krypkasino? MF stannar ALLTID över medelsdistans eller längre, nu för tiden...

Men ni vet såklart bäst!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:54   #76
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Herregud vad bra hon är. Men han körde tidigt, Goop. Tillräckligt tidigt.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 16:55   #77
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Såg ni loppet - tror inte det! Klart som fasiken att Uffe och MDR hade slagit av detta skitgäng om Uffe styrt upp utvändigt ledaren, varvet kvar - tyckte ni det gick fort, eller? Vilken häst tror ni är hårdast av dessa två över ett upplopp när det gått i detta krypkasino? MF stannar ALLTID över medelsdistans eller längre, nu för tiden...

Men ni vet såklart bäst!
I det här fallet är jag beredd att hålla med dig.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:01   #78
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 738
Sharp$: 37614
Standard

Det är lätt att heta Björn Goop när motståndarna kör det ena efter det andra loppet åt en. Skitpengar idag så det gör inget.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:01   #79
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-10-23, 17:59
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 18:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Eros Zola
2: 12 Vice Versa Diamant

1 x 200,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: WHN KTM RVX, 15 gånger
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:01   #80
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
I det här fallet är jag beredd att hålla med dig.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:07   #81
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Rak DD på 3-12. Valfri insats.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:13   #82
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Rak DD på 3-12. Valfri insats.

Den får du inte ett enda rätt på, Stinkarn!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:21   #83
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Rak tvilling, 2,3 - 17 ggr degen. Frodo S. "Gåvillig" minst sagt.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:21   #84
SO
 
SOs avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 1 808
Sharp$: 3718
Standard

ja, Pinto Bob vann inte, Ska inte heller vinna när han fick dödens (i onödan), men bergh var så inne på sin häst att han körde för spets till och med. Nog borde han veta att hästen går bäst i ryggar? Var ju ruskigt bra med speed körningen från början och jobbig dödens sedan, Stenklar nästa gång ?

Tar revanch nu i DD och får för de mesta över 1oo ggr på min DD. Moses spurtar ner dom efter kalasresa

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-10-23, 16:14
Örebro
Lördag 2021-10-23
Start: 18:20
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Moses
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

12 x 10,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: SJX CTJ WZR
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linfre (+10), Nobleflash (+10), Basse (+10), Micke (+5), asgaya3141 (+3), mackpeter (+5)
SO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:28   #85
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Vad hände med Donald? Kall 500 kvar men ändå med dem i mål?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:28   #86
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Härligt Steffe - Moses överlägsen! Tack, Forsgren...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:29   #87
 
Reg.datum: dec 2020
Inlägg: 37
Sharp$: 345
Standard

dd1 mycket tydligt uppgjort lopp bara titta på vad favoriten gör och insidern på liven säger
Solsegel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:29   #88
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Den får du inte ett enda rätt på, Stinkarn!

Hur mycket bettar du? 10 papp?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:30   #89
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 050
Sharp$: 5273
Standard

Forsgren lämnade klart på Moses på liven, mycket snyggt. Räddade dagen

Ser bra ut för din DD SO, håller tummarna för skräll i sista nu
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:31   #90
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Rak tvilling, 2,3 - 17 ggr degen. Frodo S. "Gåvillig" minst sagt.
Den var "nära", Stinkarn...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:33   #91
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Hur mycket bettar du? 10 papp?
Ja!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:39   #92
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Underbara Hultman-berättelser i liven nu. Älskar´t
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+5), tototorsten (+1)
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:40   #93
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kom igen nu, Dante - bring home the bacon...

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 17:45   #94
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ms Visa inlägg
Avd
1: 11 Admiral As (3, 2)
2: 2, 3, 4, 6, 7, 10, 11 (8, 9)
3: 2, 4, 9, 11 (3, 5)
4: 3, 7, 11 (2, 12)
5: 11 Svecak Palema (4, 9)
6: 3, 9, 10, 12 (11, 2)
7: 3 B.G.Pastor Jonte (2, 5)

1x7x4x3x1x4x1 = 336 rader.
336 x 1 x 0,50 kr = 168,00 kr.
Totalt: 168,00 kr.
Rättningskod: TCV MTC VWX

Lycka till!
Inga egentliga pengar att prata om på 7 rätt, men Flemming gör mig alltid nervös.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 19:18   #95
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6129
Standard

Ännu en trist omgång med favoritparad och allt för lite tävling. För egen del fortsatt öken, Wild Love under isen och självklart valde jag fel i 50/50 mellan Darah och Svecak. Hjälpte ju inget att flera av mina skrälldrag gjorde det bra, Moses satt där och frågan är om det inte lossnar för allvar för den nu? Nina Ginto och Bo C var två andra drag som gjorde det bra.

Men var det verkligen schysst när Adrian tog sig ut i andra? Är ju lite biased
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 20:00   #96
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 119
Sharp$: 3607
Standard


Finns ju en fotbollssida här men...
Spela Big 9 för 36:-
Missat en match nu när det är två kvar (EVE-WAT hade 1 / Ö, Ö rätt)
Bolonga-Milan 1X /U
ATB-VIL 1 / Ö
så blir det 8 R, ingen aning om det blir hyggligt betalt om det går in.
Blev trött på att läsa på fotbollssidan bara negativt

Edit: 2st. 7:or blev det 414:-

Senast redigerad av Nollkollolisten den 2021-10-24 klockan 06:42.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 21:15   #97
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 663
Sharp$: 12787
Standard

Ägare tränare Wild Love.
Ge hästen en paus och sluta upp med att sänka en i grunden kanon häst genom idiotisk matchning. Jag har tjatat om detta hela hösten men idag kom beviset.
Staket Efterhandaren.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 23:48   #98
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Norrtälje
Inlägg: 838
Sharp$: 2469
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Ännu en trist omgång med favoritparad och allt för lite tävling. För egen del fortsatt öken, Wild Love under isen och självklart valde jag fel i 50/50 mellan Darah och Svecak. Hjälpte ju inget att flera av mina skrälldrag gjorde det bra, Moses satt där och frågan är om det inte lossnar för allvar för den nu? Nina Ginto och Bo C var två andra drag som gjorde det bra.

Men var det verkligen schysst när Adrian tog sig ut i andra? Är ju lite biased
Det var helt schysst faktiskt. Man fick se domarbilderna i Liven och håller med Hultman om att man kunde lotsa ut en finlandsfärja i den luckan som Adrian fick
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td