Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-12-06, 20:51   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4118

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Åby 11 december

V75 på favoritbanan innan mjölkbilen kommer. Sen ska det nämligen mjölkas pengar med V75 8 gånger på 9 dagar fr o m 23 december. Det kallas Winterburst. 3 V75:or går av stapeln i Norge och Danmark. Otippbart alltså! Nyårsafton avslutas jippot med superjackpot på Axevalla. Den förnuftiga taktiken måste vara att låta alla andra spelgalna lägga pengar på detta och själv sätta in t ex 50 spänn på atg-kontot varje dag och värka fram ett grymt system till jackpotomgången på Nyårsafton. Men nu har vi först en rolig omgång på Åby med dubbla Open Stretch!

Björn kan bli Årets Tränare. Han kör i alla sju loppen på sin gamla hemmabana. Han är nog både avlad och född på stallebacken där. Kryssar man Björn i alla har man säkert minst två rätt. Sen gäller det att gardera rätt lopp!!!

Avd 1
Bronslopp över 2140 volt. 1:an tar jag alltid med i volt. Av statiskiska skäl. Så
1 KURRI JARI BOKO är mitt första-streck.Sen får även 6 PROSECCO plats. Springspår, tre raka från bakspår. Kan bli ett lås på dessa två.

Avd 2
Jag kastar mig över 6 ESTRELLA DIAMANTE, Goops häst som var tvåa bakom Berghs Kagan i onsdagens V86:a. Skulle det bli nån strykning innanför så får det bli en spik.

Avd 3
Mycket statistik pekar på 1 KALI SMART. Men jag vill även ha med 5 RANDEMAR R.D. som vann på lång distans med tillägg näst senast. Nu med ettrige Peter Ingves i sulkyn! Åsså Goopens 10 HELL PATROL.

Avd 4
1 HATTUSA! 12 Myse d’Erpion! osv...

Avd 5
5 GOLDFIELD på spåret och 4 BORUPS UMAMI på kortloppstiderna och kusken.
Sen får det ju bli goopajäveln med 10 TWIGS HONOR. Jag kan ju inte släppa Goopen nu.

Avd 6
11 BLE DU GERS blir mitt första streck. Kanske det enda!

Avd 7
Det här var väl ett klurigt lopp? Jag vet bara att jag måste ha med 5 TONIQUE och 12 SVECAK PALEMA. Men jag tror inte så värst mycket på nån av dem. Men nu har jag ju bestämt mig för att ha Goop i alla lopp och att alltid ha 5:an i 1640auto. Jag är bara uppe i 36 kronor ännu så idéer tas tacksamt emot.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-06, 22:02   #2
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Kul att du sparkar igång tidigt! Har precis avslutat V6 på Halmstad så har inte läst på så mycket. Håller med dig om att låta andra speltorskar stå för fiolerna.

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg

Avd 1
Bronslopp över 2140 volt. 1:an tar jag alltid med i volt. Av statiskiska skäl. Så 1 KURRI JARI BOKO är mitt första-streck.Sen får även 6 PROSECCO plats. Springspår, tre raka från bakspår. Kan bli ett lås på dessa två.
6 Prosecco står ohyggligt hårt inne på pengarna, tror att man kan stå över den på lördag. Björn lär vända bort dem och kanske är ett vettigt spikförslag. Om man kunde vara säker på att 4 Natorps Bo eller 5 Red Mile Brodde kom iväg felfritt kanske man skulle kunna ha hoppats på en halvskräll men nu står väl de båda och studsar vid "kör". Passa 2 Cruise? Spår två i voltstart över 2140 ska väl vara spåret med bäst ROI enligt Jensan.

Edit: Efter strykningen av 3 Vicar så blir det lite mer plats för både 4 Natorps Bo och 5 Red Mile Brodde i volten, mest gynnad förmodligen 4 Natorps Bo - och 6 Prosecco som nu, efter två strykningar, både in och utvändigt, har nästintill en fotbollsplan att vända runt på. Frågan är hur Erik Adielsson gör, om han lyckas strula till det för Adrian. Nå, nog är det väl större chans att Jepson snor åt sig vinnarhålet, om Björn lyckas hålla spets? 6ggr plats på SvS.

Citat:
Avd 2
Jag kastar mig över 6 ESTRELLA DIAMANTE, Goops häst som var tvåa bakom Berghs Kagan i onsdagens V86:a. Skulle det bli nån strykning innanför så får det bli en spik.
Mycket trolig. Men man lär snacka ner 9 Icaros Sisu under veckan

Citat:
Avd 3
Mycket statistik pekar på 1 KALI SMART. Men jag vill även ha med 5 RANDEMAR R.D. som vann på lång distans med tillägg näst senast. Nu med ettrige Peter Ingves i sulkyn! Åsså Goopens 10 HELL PATROL.
Nej, nej, nej....kanske 1 Kali Smart, men ett sto som inte var bra i förra starten, från det här läget, mot startsnabba hingstar utvändigt? Mycket tveksamt. Det blir nog vettigt rankat till slut, roligast är 4 Beartime från rygg ledaren men den vägrar ju att gå felfritt från andra spår än 11:e och 12:e.

Edit: Har kikat igenom lopparkivet och 4 Beartime har galopperat 7 ggr av 14 bakom bilen, när han haft framspår, de senaste två åren.

Örebro: 1/1
Färjestad 1/1
Jägersro: 2/2
Årjäng: 1/1
Solvalla: 1/3
Axevalla: 1/2
Östersund: 0/1
Åby: 0/3

Att han vunnit den här helgen både 2019 och 2020 vet ni ju om redan. SvS ger 14,50V/3,60P.

Citat:
Avd 4
1 HATTUSA! 12 Myse d’Erpion! osv...
Här tror jag att man kan gå kort. Tror att lopparkivet avslöjar vilken av märrarna som är roligast. Ingen på start kommer att ha med det att göra, dock. Och med 10 Rarity A.F eller 9 Minucci Zon i spets så ska de vara riktigt bra de längst bak om de ska hinna fram.

Citat:
Avd 5
5 GOLDFIELD på spåret och 4 BORUPS UMAMI på kortloppstiderna och kusken. Sen får det ju bli goopajäveln med 10 TWIGS HONOR. Jag kan ju inte släppa Goopen nu.
Man måste slakta sina heliga kor, ibland. Särskilt när de är chanslösa. Som jag förstått det så ska Untersteiner Sr köra i spets med 4 Borups Umami så länge lampan lyser och bädda för 9 Behind Bars. Om han släpper till favoriten så kan istället bli en perfekt resa med open stretch till slut. Den här har verkligen lyft sig på slutet.

Citat:
Avd 6
11 BLE DU GERS blir mitt första streck. Kanske det enda!8
Var inte helt på topp senast. Hoppas att Untersteiner Jr hittar till spets med sin järnmärr och att de får ligga i fred där tills Ble Du Gers kommer. Hon är en vintertidare, enligt mig, och det finns ingen i det här gänget som slår henne på en 400-meters speed.

Citat:
Avd 7
Det här var väl ett klurigt lopp? Jag vet bara att jag måste ha med 5 TONIQUE och 12 SVECAK PALEMA. Men jag tror inte så värst mycket på nån av dem. Men nu har jag ju bestämt mig för att ha Goop i alla lopp och att alltid ha 5:an i 1640auto. Jag är bara uppe i 36 kronor ännu så idéer tas tacksamt emot.
Tror att du kan vara rätt på det. Här lär det laddas något alldeles överjävligt (får man hoppas), samtidigt kanske 2 Joy Alissa eller 3 Betting Pacer skulle vara nöjda med rygg på 4 Call Me Brodda (som väl står för klassen i det här gänget)? Bergharn släpper väl inte? Mika brukar inte heller köra rygg ledaren. Utifrån ett sånt scenario lär det bita bra när Goop släpper lös 12 Svecak Palema på sista långsidan. Men det är ju just det, är hon överhuvudtaget med i fältet? Har hon gått felfritt?

När vann Åke Lindblom ett travlopp efter en taktisk styrning senast? Alla hästar från femtespår bakom bilen i kortlopp vinner inte....
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+10)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-10 klockan 19:21.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-06, 22:15   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Det är väl också premiär för en ordinarie V75a dagen efter att supermegajackpotten delats ut nyårsafton . Spelbolaget bedömer väl att vi är riktigt sugna på att lira en riktig V75a dagen
efter 8 extraomgångar mellan 23-31 december . Sen tror dom väl inte heller att spelarna vill fira nyår utan ägnar de ca 20 timmarna efter att winterburst avslutats på nyårsafton till att läsa på deras riktiga V75a nyårsdag. Frågan är om dom får rätt.
Staketkusken (+1)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-06, 23:08   #4

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Måndagsdragen

V75 1) Klaring 1 Kurri Jari Boko. Stänkare. 5 Red Mile Brodde.
V75 2) Halvklar 6 Estrella Diamant. Måstestreck 9 Ikaros Sisu.
V75 3) Klaring 7 Emoji. Stänkare 8 Bordeaux S.
V75 4) Måstestrecken. 1 Hattusa och 10 Rarity A.F. Men många om budet typ 3 omstarter.
V75 5) Klaring 6 Global Lover. Stänkare. 1 Beckham.
V75 6) Halvklaring 3 Gareth Boko. Superstänkare. 8 Västerboonthenews.
V75 7) Måstestrecken 4 Call Me Brodda, 1 Miss Silver och 2 Joy Alissa.

Men visst är det en härlig grymt svåranalyserad omgång. Dessutom risk för tjällossning på Västkusten. Men Åby har grymma ban fixare.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-08, 03:27   #5

yoozoos avatar

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 8145
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
6 Prosecco står ohyggligt hårt inne på pengarna, tror att man kan stå över den på lördag.
Visst stämmer det att den står hårt inne på pengarna men det har ju knappast hästen någon aning om! Tror detta är en klassklättrare och ska jag singla någon i första så blir det denna

I övrigt så tycker jag ett par Bergh-hästar verkar bli klart underspelade åtminstone än så länge. 2 Imperias Juliette är ensamt sto mot hingstar och valacker men har dock mer rutin än de 2 favoritspelade 3-åringarna och till nuvarande 7% är det ett måstestreck!

Även i nästa lopp så måste man väl plocka med Bergharns 11 Innovation Love (6%) som stod för en löjligt fin svepning senast!

En tänkbar kupongrensare deluxe är 9 Valokaja Hindö i guld, tog första årssegern senast och om inte favoriten bara är bäst så är det väldigt många om budet 1%!
yoozoo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-08, 10:17   #6
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av yoozoo Visa inlägg

I övrigt så tycker jag ett par Bergh-hästar verkar bli klart underspelade åtminstone än så länge. 2 Imperias Juliette är ensamt sto mot hingstar och valacker men har dock mer rutin än de 2 favoritspelade 3-åringarna och till nuvarande 7% är det ett måstestreck!
Inte helt otroligt. Tror att avdelning 2 blir lördagens nyckellopp, studion lär tjata om punkteringen för 9 Ikaros Boko och vilken fantastisk insats den gjorde i förra starten. Att den hade 4 galopper i 6 starter innan har man glömt.

Dessutom verkar "alla" ha glömt att 6 Estrella Diamante fick stryk i förra starten av en häst som liftade med i ryggen.

Adrian lär kör till spets med 3 Linares, han kanske kör i spets eller släpper till favoriten och utnyttjar open stretch till slut. 5 Glacier hade 3 raka innan senast. Berghs Love You-märr, som du nämner. 11 Mr Carioca kanske går lika bra bakifrån om det blir lite tempo? Maria Törnqvist tippar sig själv med 7 Fighter Simoni och den tycker jag gick riktigt rejält i senaste starten.

Och Untersteiner Jr vinner med tamejfan allt, för närvarande. 1 Quenchless Tile?
yoozoo (+7), bosseguldheden (+5)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-08 klockan 10:24.
Gammal 2021-12-08, 14:43   #7

Standard

Citat:
Och Untersteiner Jr vinner med tamejfan allt, för närvarande. 1 Quenchless Tile?
Ja, 6 segrar hittills i december är inte illa pinkat. Man kanske kommer en bra bit på vägen mot sjuan med alla Unter Jr och alla Goop Jr. Då kanske man även får någon liten skräll där.
Gammal 2021-12-09, 18:37   #8

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5957
Standard

Citat:
Ja, 6 segrar hittills i december är inte illa pinkat. Man kanske kommer en bra bit på vägen mot sjuan med alla Unter Jr och alla Goop Jr. Då kanske man även får någon liten skräll där.
Hamrade in spiken med storsläggan igår på Jr
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-09, 21:40   #9

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18287
Standard

Citat:
Avd 3
Ett lås blir det nog för min del. 4 Beartime tar sig till ledningen initialt, släpper till 6 Sweetman? 1 Kali Smart blir enormt överstreckad! Med tanke på loppet senast så är hon chanslös här..
Lås på 4,6 känns vettigt här.
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-09, 22:49   #10
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Ett lås blir det nog för min del. 4 Beartime tar sig till ledningen initialt, släpper till 6 Sweetman? 1 Kali Smart blir enormt överstreckad! Med tanke på loppet senast så är hon chanslös här..
Lås på 4,6 känns vettigt här.
Funderar om det inte finns risk för att det kommer en liten reaktion på Flemmings i avdelning 3 på lördag. För visst var det en riktig urladdning han gjorde - och fick ändå inte vinna.

Jag betvivlar inte Flemmings kompetens som tränare men vi har ju sett andra hästar som har behövt betydligt längre tid på sig för att komma tillbaka i toppform igen, efter motsvarande prestationer.
Gammal 2021-12-10, 01:03   #11

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Funderar om det inte finns risk för att det kommer en liten reaktion på Flemmings i avdelning 3 på lördag. För visst var det en riktig urladdning han gjorde - och fick ändå inte vinna.

Jag betvivlar inte Flemmings kompetens som tränare men vi har ju sett andra hästar som har behövt betydligt längre tid på sig för att komma tillbaka i toppform igen, efter motsvarande prestationer.
Ja, det borde bli någon typ av reaktion på den urladdningen..
Ju mer jag klurar på detta lopp desto större ökar sannolikheten att Persson i sin tur släpper till Fleming över lång distans. Får han sen lulla på i eget tempo så är nog ändå "risken" stor att han rinner undan. Hursomhelst så har jag jävligt svårt att se det gå utanför 4,6,7
Gammal 2021-12-10, 01:16   #12

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
6 Prosecco står ohyggligt hårt inne på pengarna, tror att man kan stå över den på lördag. Björn lär vända bort dem och kanske är ett vettigt spikförslag. Om man kunde vara säker på att 4 Natorps Bo eller 5 Red Mile Brodde kom iväg felfritt kanske man skulle kunna ha hoppats på en halvskräll men nu står väl de båda och studsar vid "kör". Passa 2 Cruise? Spår två i voltstart över 2140 ska väl vara spåret med bäst ROI enligt Jensan.
Helt enig här! 1 Kurri Jari Boko håller ut övriga med lite hjälp av 2 Cruise från samma stall. Jepson kliver ner i rygg på Goop och blir det sedan lite tryck av Kolgjini efter 1000m så kommer Jepson på innern. 1% i nuläget är sjukligt blygt!
Gammal 2021-12-10, 01:48   #13
Banned

Standard

Citat:
Ja, det borde bli någon typ av reaktion på den urladdningen..
Ju mer jag klurar på detta lopp desto större ökar sannolikheten att Persson i sin tur släpper till Fleming över lång distans. Får han sen lulla på i eget tempo så är nog ändå "risken" stor att han rinner undan. Hursomhelst så har jag jävligt svårt att se det gå utanför 4,6,7
Lars I är väl väldigt tydlig med att Sweetman ska köras i spets, imorgon? 7 ggr fick jag på SvS, tycker inte alls att Sweetman var dålig i senaste starten, det var Rackham som var ohyggligt bra.

Kanske blir en bra lördag för Jepson?

Eller ska vi tro att Magic A Djuse lurar alla med 2 Dat So Cool?

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-10 klockan 01:52.
Gammal 2021-12-10, 15:14   #14

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Daniel Berglund V75 Åby på Service Plays
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-10, 15:35   #15

Standard

Postat av Stankarn
6 Prosecco står ohyggligt hårt inne på pengarna, tror att man kan stå över den på lördag. Björn lär vända bort dem och kanske är ett vettigt spikförslag.

Efter att ha hört Kollen så går jag på din linje. Spik på Kurri i första!
Gammal 2021-12-10, 16:33   #16

Standard

Kurri Jari Boko
Lillgoopen tror mycket på sin häst trots hästens orutin i volt. Lär väl bli omgångens kommun spik. Och visst är hästen bra men ett grymt rens om han förlorar.
Prosecco har grym form form men står lite hårt inne i brons och trots allt ganska orutinerad.
Red Mile Brodde och Unico Broline är två luriga låg procentare som kan bli närgångna till slut. Det lockar att gadda.
Gammal 2021-12-10, 18:00   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Måndagsdragen

V75 4) Måstestrecken. 1 Hattusa och 10 Rarity A.F. Men många om budet typ 3 omstarter.

Men visst är det en härlig grymt svåranalyserad omgång. Dessutom risk för tjällossning på Västkusten. Men Åby har grymma ban fixare.

Fredags kommentar

Första tanken brukar vara bäst och mina Måndagsfunderingar står sig ganska bra.
Men likväl lite fredagssurr.

V75 1) 1 Kurri Jari Boko har jag följt sedan jag hörde Veijos kommentar efter debuten som 3 åring. ” detta är en kanon” . Börjar äntligen visa upp vinnartakterna hos Lillgoopen. Men jag blir mer och mer benägen att gardera storfavoriten. Även Prosecco känns lite överspelad trots sina grymma prestationer. Står hårt inne och ganska orutinerad.
5-8-9 är stänkardragen.

V75 2) 6 Estrella är min första häst och ett spikförslag. 9 Ikaros är hårt betrodd men läget är (för) tufft. Hm klass 2 är klass 2. Skrällen lurar i vassen.

V75 3) 7 Emoji. Spikförslag. Grym prestation senast och en av Danmarks bästa hästar. Perfekt inne i klassen.

V75 4) Omgångens öppnaste lopp. Glöm inte 8 Rapunzel. 2% är rena fyndet.

V75 5) 6 Global Lover är still going första häst. Såg så jäkla fin ut senast.

V75 6) 3 Gareth Boko. Klar första häst i min värld. 4 Dear Friend är luringen.
Miljondragen är 8 och 9.

V75 7) 8 EENYMEENYMINYMOEDK. Rättstavat he,he ? Flemming är grymt positiv och tror på vinst chans. Inte var dag Icemannen är så härligt uppåt. 7% är bra spelvärde.
Men det känns tryggt att strecka 1-2-4-9-12 oxå i öppna racerloppet för ston när miljonerna ska fördelas.
Psst vi får nog fin december bana imorgon. Bara enstaka plusgrader så ingen tjällossning.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2021-12-10 klockan 18:01.
Gammal 2021-12-10, 19:53   #18

Reg.datum: sep 2021
Sharp$: 2090
Standard

Citat:
Måndagsdragen

Jag har Västerboonthenews på min bevakningslista.. Såg otrolig taggad ut senast men klev väl upp i vagnen på framförvarande innan upploppet. 0% streck och över 100 ggr pengarna
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-10, 20:27   #19

Sharp$: 648
Standard

Alla kan väl se att Erik.A vinner med 8.Unico Broliine.#GörLäxan
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-10, 21:23   #20

Standard

Jens Sjödén V75 Åby på Service Plays
bosseguldheden (+10)
Gammal 2021-12-10, 23:32   #21
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1835
Standard

Booom
Avd
1: 1, 8 (6, 4)
2: 6 Estrella Diamante (9, 2)
3: 6, 7 (1, 11)
4: 6, 7, 8, 10, 12, 13 (9, 1)
5: 6, 9, 10 (1, 4)
6: 11 Ble du Gers (3, 1)
7: 1, 2, 3, 4, 8, 12 (6, 9)
Tvilling i första får det bli, den känns spännande.
Ser hyfsat lätt ut.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 06:16   #22

Standard

Aldrig fel att lyssna på Sören Englund och Kristofer (Fölet) Jakobsson.

https://poddtoppen.se/podcast/1338666560/travtjot
mackpeter (+10)
Gammal 2021-12-11, 07:33   #23

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1370
Standard

Avd
1: 1, 8
2: 1, 6, 9
3: 4, 6, 7, 11
4: 1
5: 9
6: 2, 3, 4, 11
7: 1, 6, 8, 9
Stimmet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 09:30   #24
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2963
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stimmet Visa inlägg
Avd
1: 1, 8
2: 1, 6, 9
3: 4, 6, 7, 11
4: 1
5: 9
6: 2, 3, 4, 11
7: 1, 6, 8, 9
Hattusa struken nu. Fräck spik annars, nu får du det svettigt i avd 4.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 10:57   #25

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 10:22
Åby
Lördag 2021-12-11
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Kurri Jari Boko (6, 4)
2: 6, 9 (2, 4)
3: 2, 4, 6, 7, 11 (1, 3)
4: 2, 7, 10, 13 (11, 9)
5: 9 Behind Bars (6, 10)
6: 2, 3, 11 (1, 4)
7: 1, 4, 6, 8, 9, 12 (5, 7)

1x2x5x4x1x3x6 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: TPB GDN CRT

Landade tillslut på detta.

Avd 1
Det låter väldigt bra på 1 Kurri Jarri Boko. Bra häst för klassen. Lär väl bara öka i procent, men kanske är klar idag. Många lär väl spika tillslut. Får bli så idag.

Prosecco står hårt inne och går upp i klass. Gått från klarhet till klarhet, men formen kan väl inte hålla i sig och räcka även nu? Känns överspelad, men hade väl inte blivit förvånad om den vinner.

Avd 2
Valde ett lås även om det skulle kunna bli Goop igen som leder runtom. Dubblar med kapable Ikaros Sisu för det hade känts klantigt att åka på den om den gör ett riktigt bra lopp.

Avd 3
Gått rätt kort i de två första loppen, så då finns lite utrymme för att jobba in en skräll och försöka fälla Emoji.

Sweetman kommer till spets? Körs väl där då räknar jag med. Kan bli tufft att knäcka för favoriten.

Innovation Love verkar vara en fin häst och intrycket senast såg den ut som att det fanns mer att ge. Dats So Cool gör bra lopp mest hela tiden. Beartime har lite svårt att få till det men felfri kan den ju spurta supervasst från bra position.

Avd 4
Lurigt lopp.

Tror en hel del på Christoffer Eriksson duo Rarity A.F. och La Plus Belle med Magnus A Djuse.

North Dakota 4% lite bortglömd. Martinsson-tränat med Mikael J Andersson.

Donna Summer 2% ensam på start. Lär få ett fint lopp. Kan sluta långt fram då, men ett riktigt långskott.

Avd 5
Spikade inte Global Lover förra helgen, utan garderade, och till 50% gör jag nog inte det heller idag. Det lär bli en hård öppning i detta loppet och det kan kosta.

Går på Behind Bars istället. Gillar hästen och det är nog Johan Untersteiners bästa chans idag.

Avd 6
2, 3 och 11 borde räcka långt.

Avd 7
Öppet stolopp. Garderar en del.

6, 8 och 9 hade varit roliga halvskrällar att få in om man skulle vara med hela vägen.

Lycka till idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 12:11   #26

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4080
Standard

Vilken Ruggig svår omgång. Men idag finns det roliga drag.
Tror man kan ställa in sig på att 7 rätt kommer ge bra idag.

V75-1 Tror favoriten kan få det lite tufft i volt

1 Kurri Jari Boko 49% är bästa hästen men volt kan ställa till det.
6 Prosecco 22% har bra spetschans och från spets tror jag den blir svår att slå.
8 Unico Broline 6% är en riktigt bra häst som kan få ett bra lopp härifrån. Jagar man skrällar så ska man passa 11 Borups Racing 1% som är en riktigt bra häst i grunden. Mitt råd är att gardera V75-1

Rank V75-1
A 6
B 8-1-11-4-12-5
C 2-9-10

V75-2 En treåring är favorit som vunnit 1 av 9 starter. Hmm

Visst är favoriten en fin häst men att den ska vara 30% med bakspår och en seger köper jag inte.

Jag rankar 10 The Eagle 2% som första häst. Tror man kommer spurta ner hela gänget idag och jag tackar för % och ställer mig i luckan och hämtar ut.
6 Estrelle Diamante 22% kan pipa till spets och då blir den en tuff nöt att knäcka om den får bestämma. 2 Imperias Juliette 12% ska passas på läget liksom 4 Bistro Oak 11% som kan överraska

Rank V75-2
A 10
B 6-9-2-4-1-3
C 11-8-7-5

V75-3 Förra gången spikade jag Emoji emot Admiral As. Nu är Emoj 50% från spår 7!

Emoj kan köras fram och släppas till spets så är förmodligen loppet över. Men något säger mig att det inte blir så enkelt att göra så.
1Kali Smart 15% var blek senast men ändå favorit i Stoeliten. Går ju ner en massa klasser så det blir första häst för mig. 11 Innovation Love 12% är en snackhäst som sägs gå upp i eliten under nästa år. Det snacket får man ta med sig. 2 Dats so cool 3% har ju sjuk form för dagen och snart sitter den. 6 Sweetman 12% är väl ute på fel distans men ska inte vara slagen. 4 Beartime 4% är inte svår att tycka om.

Rank V75-3
A 1
B 7-11-2-6-4-8
C 3-9-10
D 5-12

V75-4 I mina ögon bästa spiken i ett öppet lopp

9 Minnucci Zon 19% tycker jag ska ha en riktigt bra chans här. Springspår och volt och jag tror banne mig hästen sitter i spets efter 500m. Det är för mig en bra chans även om loppet är väldigt öppet bakom. Skrällar dom 12 Myse D´erpion 5% samt 14 Super Sarah 2% är två roliga skrällar här

Rank V75-4
A 9
B 12-14-6-10-11-13-7
C 5-15-8-4-2

V75-5 Bra senast men för stor favorit. Tycker det finns roliga drag här

9 Behind Bars 17% kommer få ett kanonlopp här och jag tror den här hästen kommer blåsa runt dom till slut. Hästen ser ut att mogna och jag tror den här kommer klättra i klasserna. 1 Beckham 8% får man inte glömma idag då den har ett kanonläge. 10 Twigs Honur 8% såg ruskig laddad inför föra starten. Den ska passas.

Rank V75-5
A 9
B 6-1-10-2-4-12
C 3-11-7-5

V75-6 Här har jag omgångens drag som jag tror vinner via OP idag!

1 Lucifer Lane 12% har jag varit inne i arkivet och skådat. Ser bara bättre och bättre ut. Idag tror jag det blir rygg ledaren och vem ska stå emot den här hästen sista 300m då?? Jag tror den vinner om den får rätt lopp även om motståndet är hårt. Favoriten tror jag inte vinner från spår 11

Rank V75-6
A 1
B 3-2-4
C 11-9
D 7-5-6-10-12-8

V75-7 Är det dags nu?

4 Call me Brodda 21% har jag jagat ett tag. Nu är det full laddning och jag tror faktiskt hon kommer till spets. Då blir hon inte lätt att tas med. 12 Svecak Palema 12% ska man inte räkna bort trots läget. Kanon häst det här. 1 Miss Silver är favorit och det är väl inte fel på läget då även den kommer laddas.

Rank V75-7
A 4
B 12-1-2-9-8
C 10-3-5-7-6-11

Lycka till idag

/Jiwa
asgaya3141 (+5)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 12:30   #27
Banned

Standard

Det där med vinterbana, skor och broddar är intressant. Många tränare och kuskar menar att just deras häst är gynnad av att gå med skor och broddar, i jämförelse med konkurrenterna.

I nåt lopp verkar det t o m som att ”alla” är gynnade av dagens förutsättningar.
Gammal 2021-12-11, 12:36   #28
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trav-King Visa inlägg
Aldrig fel att lyssna på Sören Englund och Kristofer (Fölet) Jakobsson.

https://poddtoppen.se/podcast/1338666560/travtjot
Skönt att få ett avbräck mot all den här ”Nobel-haussen” som är för tillfället.

Vad hette podden? ”Tomtar spekulerar”?
Gammal 2021-12-11, 12:46   #29

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Jag ska köra lite fler reducerade system framöver och så blir det även idag. Spikar nog Kurri Jari Boko som jag tror håller upp ledningen. Jag gillar Prosecco – en riktigt fin pålle – men där vill man nog ha rygg på Goopens häst då den gått upp två klasser. Min andra spik blir troligen Behind Bars. Global Lover är lite väl mycket streckad även om det är spetsbudet i loppet. Global Lover är värst emot och kan spåra runt om, men att den ska stå i 50 % och Behind Bars i 17 % känns helt fel. Tycker inte att omgången ser så oerhört svår ut som många skriver om. Inte mer än att det alltid är svårt att få sju rätt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 13:33   #30

Standard

Adrians hästar idag har jag absolut ingen känsla för.
Gammal 2021-12-11, 14:04   #31

Reg.datum: mar 2012
Sharp$: 30288
Standard

Avd3)

Jag är inne på att 11 Innovation Love bara är bäst här.
Bollade ju med motståndet sist. Emoji med Skor rankar jag inte ens tvåa.

1 Kali Smart borde vara första utmanare till mitt drag Innovation Love.
Bar tvåa i V75 försök och vann sedan finalen i December förra året. Så årstid och skor funkar normalt utmärkt.

Spik 11 reserver 1-7
Basse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 14:10   #32

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 587
Standard

Lägger ett litet spel, med det som fanns kvar på kontot.

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 14:09
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 108,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 2, 6, 9 (4, 1)
3: 1, 6, 11 (7, 4)
4: 7, 9, 10, 11, 14, 15 (6, 13)
5: 9 Behind Bars (6, 10)
6: 2, 4 (11, 3)
7: 1, 3 (4, 12)

1x3x3x6x1x2x2 = 216 rader.
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Totalt: 108,00 kr.
Rättningskod: SXH FHS CWQ
Jester1890 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 14:14   #33

Sharp$: 4308
Standard

Här kan det väl bli lite växelpengar tillbaks om det sitter.
V75
Inlämnat: 2021-12-11, 14:12
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 72,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 8, 12 (6, 4)
2: 4 Bistro Oak (9, 6)
3: 3, 6, 7, 8, 9, 11 (1, 4)
4: 10, 11, 13, 15 (9, 6)
5: 6, 9 (10, 1)
6: 2 Dragster (11, 3)
7: 8 EenymeenyminymoeDK (1, 4)

3x1x6x4x2x1x1 = 144 rader.
144 x 1 x 0,50 kr = 72,00 kr.
Totalt: 72,00 kr.
Rättningskod: PXK CHR FWR
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 14:22   #34

Reg.datum: sep 2013
Sharp$: 21445
Standard

Spelmässigt spännande lopp idag trots avsaknad av jackpotpengar.Två två spikar på bolagssystemet.

1) 1,4,6,8 r5-11 (Björn spikar sig själv med 1 i Björnkollen. Han har hållit upp hästen alltsedan han övertog träningen av Veijo - men vann först i senaste starten. 6 får bra start ensam från springspår. Hur sugen är Adrian att ta ledningen? Blir det duell mellan Björn och Adrian finns 4 och 8 i bakfickan)

2) 9 r6-4 (9 var tvåa senast med punka. Har varit osäker, men bör klara spår 9 och spikas)

3) 1,6,7,11 r4-2 (Flemming har kört flera preparéelopp med favoriten 7 utom senast, då det var toppad balans och körning till spets. Rejäl drivning - olik Flemmings vanliga - för att bli tvåa efter Admiral AS i finalen med en kvarts miljon i förstapris. Jag garderar - Adrian tar ut sitt klassiga sto och kan leda länge. Bergh uppåt på 11. 6 gör hela tiden bra insatser)

4) 6 r9-10 (6 blir min chansspik. Annars måste man strecka många)

5) 1,2,4,6,9,10 r3-7 (3 eller 4 leder med storfavoriten 6 i dödens. Då kan det bli favoritfall och skrällvinst)

6) 1,2,3,4,11 r9-6 (tycker man ska gardera storfavoriten 11)

7) 1,3,4,8,9,12 r2-6 (svårlöst sprinterlopp. Streckar halva fältet)

Kostar 1440:-. Lycka till allihop.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 14:39   #35

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1374
Standard

1u,2,4,5,6,8,12
6,9
11
Alla 7u,13u,15u
6,9,10
2
1,2,3u,4,5,8u,9,11,12

Krav minst 1u
haxx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 14:41   #36

KalleKluts avatar

Standard

Goop är dagens nyckelkusk!
Jepson, Bergh och Persson är runner ups!
Gammal 2021-12-11, 14:45   #37

V75fahlles avatar

Sharp$: 4960
Standard

V4
Inlämnat: 2021-12-11, 14:44
Åby
Lördag 2021-12-11
Start: 14:45
Kostnad: 880,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 3, 5, 8 (7, 8)
2: 6 Deep Trouble (3, 1)
3: 1, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10 (5, 2)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12 (4, 5)

5x1x8x11 = 440 rader.
440 x 1 x 2,00 kr = 880,00 kr.
Totalt: 880,00 kr.
Rättningskod: TWF MHS JPN

Inleder lördagsspelet med en v4
Gammal 2021-12-11, 14:46   #38

Standard

V4
Inlämnat: 2021-12-11, 14:45
Åby
Lördag 2021-12-11
Start: 14:45
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 McGarret (5, 2)
2: 1, 3, 6 (2, 4)
3: 3, 4, 6, 8, 9 (7, 10)
4: 1, 4, 5, 6 (12, 2)

1x3x5x4 = 60 rader.
60 x 1 x 2,00 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: ZWB BHX LPS
Gammal 2021-12-11, 15:07   #39
Banned

Standard

Vi baserar dagens system på att att det vankas skor och att innerspåret i autostart på Åby då är helt värdelöst. Vi utgår dessutom från att spelarkollektivet är helt fel ute i två lopp.

Helt obegripligt att man gjort 7 Emoji till favorit i V75:3, efter att Flemming aviserat alla dessa utrustningsförsämringar - och ett förmodat passivt upplägg. 47%?!

Sen har samma spelare gjort 1 Kali Smart till andrahandsfavorit - ett sto mot hingstar, värdelöst innerspår och dessutom helt under isen i senaste starten.

Utgångstipset måste väl ändå vara att Jepson blåser till spets med 4 Beartime och att Persson får överta med 6 Sweetman? Och vad händer sen? Ska Bergh köra fram till dödens med 11 Innovation Love? Nja, jag tror att det kommer att bli lugna gatan i minst ett varv och rejäl körning sista 800. Rak tvilling 4-6 står i 50 ggr degen.

Att 11 Ble Du Gers blir favorit i guld är väl ok - det finns ingen i det här loppet som skulle kunna vinna Oslo Grand Prix, och absolut inte 2 ggr på raken och absolut inte på det sättet som han vann 2020.

Men 3 Gareth Boko - som inte kan öppna och som hamnar i kön här? Eller 2 Dragster?! Som inte visat ett skit än så länge i år? Och 1 Lucifer Lane, som knappt slagit Reckless och Västerbo Grosbois? Nej, här piper Untersteiner till spets med 4 Dear Friend som kommer att köra i spets tills favoriten kommer. Att hon slår Gareth Boko från spets har hon redan bevisat. Rak tvilling 4-11 står i över 10 ggr.

I övrigt gör jag det inte så svårt för mig, Björn Goop och Stefan Persson blir nyckelkuskar. Efter två strykningar så kommer jag att gå kort i stoloppet.

Dagens reducerade:

V75:1 - U:1 Kurri Jari Boko G:2,4,5,6
V75:2 - U:3 Linares/6 Estrella Diamante G:1,2,4,7,8,9,10
V75:3 - U:4 Beartime/6 Sweetman G:2,11
V75:4 - U:6 Nina Ginto G:9,10
V75:5 - U:4 Borups Umami/6 Global Lover G:1,2,3,9,10,11
V75:6 - U:4 Dear Friend/11 Ble Du Gers G:1,3,9
V75:7 - U:4 Call Me Brodda/3 Betting Pacer G:2,6,8,9,12

Lycka till!

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-11 klockan 16:01.
Gammal 2021-12-11, 15:46   #40

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3238
Standard

V75

1
6,9
1,11
6,10
6
1,2,3
2,4,12
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 15:58   #41
ms

Sharp$: 2963
Standard

Ikaros, vilken sköning. En sån fin Googoo Gaagaa avkomma.

Avd
2: 9 Ikaros Sisu (6, 2)
3: 1, 7, 11 (6, 4)
4: 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 15 (5, 2)
5: 6 Global Lover (9, 10)
6: 3, 4, 11 (1, 2)
7: 1, 3, 4, 8, 12 (2, 6)

1x1x3x8x1x3x5 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: PWM DHP FZX
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 15:59   #42

Sharp$: 3635
Standard

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 15:48
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
2: 6 Estrella Diamante (9, 2)
3: 2, 4, 6, 7, 10, 11 (1, 3)
4: 2, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 (5, 14)
5: 6 Global Lover (9, 10)
6: 1, 3, 11 (2, 4)
7: 1, 3, 4, 8, 12 (2, 6)

1x1x6x10x1x3x5 = 900 rader.
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.
Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: ZWC FHS KZQ
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:14   #43
Super Moderator

Skaeggets avatar

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 9034
Standard

Dagens Värmlandsrad:

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 16:05
Pressbyrån Karlstad, Värmlänningarnas V75s andelsspel
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 1 373,76 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 6, 8 (11, 10)
2: 2, 4, 6, 7, 9, 10 (8, 11)
3: 6, 7, 11 (5, 2)
4: 6, 7, 9, 10, 12, 13 (15, 11)
5: 2 Wolf of Wallstreet (1, 4)
6: 2, 3, 4, 11 (5, 1)
7: 4 Call Me Brodda (1, 2)

6x6x3x6x1x4x1 = 2592 rader.
2592 x 1 x 0,50 kr = 1 296,00 kr. Avgift 77,76 kr.
Totalt: 1 373,76 kr.
Rättningskod: TZJ BHQ BZP

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:17   #44

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 16:15
Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 2 332,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Kurri Jari Boko (4, 6)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (9, 6)
3: 1, 2, 6, 7, 11 (4, 3)
4: 9, 10 (11, 6)
5: 1, 4, 6, 9, 10 (3, 2)
6: 2 Dragster (9, 11)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 12 (6, 11)

1x11x5x2x5x1x8 = 4400 rader.
4400 x 1 x 0,50 kr = 2 200,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:17   #45

kaamelotts avatar

Reg.datum: dec 2020
Sharp$: 902
Standard

hello all

V75 ABY : 11/12/2021
Enregistrement : 11/12/2021 - 16:15
Mise totale : 4,32 €
Nombre de combinaisons : 72
Statut : Validé
Course
Combinaison
V75-1
1, 6
V75-2
2, 6, 9
V75-3
6, 7
V75-4
9, 10
V75-5
6
V75-6
3, 4, 11
V75-7
1
kaamelott är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:17   #46

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 258
Standard

Kör ett tv-system:

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 16:17
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 400,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 12 (6, 8)
2: 1, 4, 6, 9 (2, 8)
3: 1, 4, 6, 7, 11 (2, 3)
4: 10, 11, 12, 13, 15 (9, 6)
5: 6, 9 (10, 4)
6: 3 Gareth Boko (11, 2)
7: 8 EenymeenyminymoeDK (1, 4)

4x4x5x5x2x1x1 = 800 rader.
800 x 1 x 0,50 kr = 400,00 kr.
Totalt: 400,00 kr.
Rättningskod: QVG GHT GZT
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:18   #47

Standard

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 16:17
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 486,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 6 (5, 11)
3: 6, 7, 11 (1, 4)
4: 6, 10 (9, 11)
5: 4, 6, 9 (10, 1)
6: 1, 3, 11 (9, 6)
7: 1, 3, 4, 8, 9, 12 (2, 6)

3x1x3x2x3x3x6 = 972 rader.
972 x 1 x 0,50 kr = 486,00 kr.
Totalt: 486,00 kr.
Rättningskod: ZVM LHS JZQ
Gammal 2021-12-11, 16:20   #48
Administrator

Sharp$: 6368
Standard

Idag siktas det mot stjärnorna!

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 16:11
Pressbyrån Karlstad, Big City Boys V75s andelsspel
Åby
Lördag 2021-12-11
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 4, 5, 6, 8 (9, 11)
2: 6, 8, 9 (3, 10)
3: 11 Innovation Love (6, 1)
4: 6 Nina Ginto (10, 7)
5: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10 (3, 11)
6: 1, 2, 3, 4, 11 (9, 5)
7: 1, 2, 3, 4, 8, 9, 12 (6, 7)

5x3x1x1x7x5x7 = 3675 rader.

Rättningskod: XSK JHS LZP

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:20   #49

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Blev snabba beslut idag så blev riktiga chansspikar

V75
Inlämnat: 2021-12-11, 16:18
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 378,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 6, 8 (4, 5)
2: 2, 6, 9, 10 (4, 1)
3: 1, 2, 4, 6, 7, 8, 11 (3, 10)
4: 10 Rarity A.F. (9, 6)
5: 4, 6, 9 (10, 1)
6: 3 Gareth Boko (11, 2)
7: 1, 4, 8 (12, 2)

3x4x7x1x3x1x3 = 756 rader.
756 x 1 x 0,50 kr = 378,00 kr.
Totalt: 378,00 kr.
Rättningskod: QVB GHX LZP
Gammal 2021-12-11, 16:21   #50

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 295
Standard

Trot Natorp är bästa hästen, spelvärld när alla tror att den inte klarar volten.
Beckham från spår 1 på Åby spikas… Brodda trodde jag skulle bli favorit när jag kollade i måndags..

1: 4 Natorp Bo (1, 6)
3: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (2, 12)
4: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (9, 10)
5: 1 Beckham (6, 9)
6: 11 Ble du Gers (3, 2)
7: 4 Call Me Brodda (1, 12)
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:23   #51

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Toll Visa inlägg
Trot Natorp är bästa hästen, spelvärld när alla tror att den inte klarar volten.
Beckham från spår 1 på Åby spikas… Brodda trodde jag skulle bli favorit när jag kollade i måndags..

1: 4 Natorp Bo (1, 6)
3: 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (2, 12)
4: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (9, 10)
5: 1 Beckham (6, 9)
7: 4 Call Me Brodda (1, 12)
Gick åt helvete med chansspiken
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:26   #52

maurizo365s avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2466
Standard

Underbar start 6 % ������������
maurizo365 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:26   #53

Standard

Sitter den ?
TVILLING
Åby Lopp 5
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 30,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
1, 5, 8
Utgångshästar
12 Quantum Roc

3 x 10,00 kr = 30,00 kr.
Totalt: 30,00 kr.
Rättningskod: WZB MHR BZP
travanalys (+10)
Gammal 2021-12-11, 16:28   #54

Standard

Jaha det gjorde den , då kan man gå hem nu
Gammal 2021-12-11, 16:28   #55

Standard

Inte lätt att värdera vad skor på gör på prestationer just nu, men för megafavoriten i avd 1 på atgs V75 spel betydde det enormt mycket. Hade det tävlats mer hade nog Hanna L vunnit lätt med sin alltid skor häst. Vilken avslutning trots lustempot.
Gammal 2021-12-11, 16:32   #56

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Få se vad Goop säger om vad som inte stod rätt till.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:37   #57

Standard

Eftersom jag tycks ha form idag (Satt V4 o LD o tvillingen nyss) så lägger jag väl ut nästa tvilling.
TVILLING
Inlämnat: 2021-12-11, 16:34
Åby Lopp 6
Lördag 2021-12-11
Start: 16:42
Vadet gäller startnummer

Hästar
4, 8, 9
Utgångshästar
10 The Eagle

3 x 10,00 kr = 30,00 kr.
Rättningskod: TRM GHS HZX
Gammal 2021-12-11, 16:43   #58

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11975
Standard

Har någon av er fått en begränsning, där ni inte kan spela mer än till en timme före start på svs?
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:45   #59

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 3431
Standard

Goop sist felfri. Stallform sisodär
Gammal 2021-12-11, 16:46   #60

Standard

Bra spik Ikaros Sisu. 5 streck på bolagssystemet i de två första avdelningarna.
Gammal 2021-12-11, 16:46   #61

Standard

Vilken insats av Thomas Uhrbergs nya megastjärna Ikaros Sisu. Totalt överlägsen. Hoppas utvecklingen fortsätter som fyraåring för denna fantastiska häst.
Gammal 2021-12-11, 16:46   #62
Banned

Standard

Citat:

Goop är dagens nyckelkusk!
Jepson, Bergh och Persson är runner ups!
Och dagens nyckeltränare. På fel sätt.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-11 klockan 16:54.
Gammal 2021-12-11, 16:47   #63

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Bara hoppas fler favoriter faller så man kan få något på 6 rätt, då man åkte i första.

Ikaros Sisu riktigt fin.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:47   #64

Sharp$: 258
Standard

Kör Bergh med brodd idag? Andra hästen som stannar helt i ledningen...
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 16:53   #65

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

V5
Inlämnat: 2021-12-11, 16:51
SistaStallskriket andelsspel
Åby
Lördag 2021-12-11
Start: 17:05
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6, 7, 11 (1, 4)
2: 8, 9, 10, 11, 13 (6, 15)
3: 4, 6, 9 (10, 1)
4: 1, 2, 3, 4, 7, 11 (9, 6)
5: 8 EenymeenyminymoeDK (12, 4)

4x5x3x6x1 = 360 rader.
360 x 1 x 1,00 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: ZTB GHN LSP
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 17:10   #66
Banned

Standard

Citat:
Lars I är väl väldigt tydlig med att Sweetman ska köras i spets, imorgon? 7 ggr fick jag på SvS, tycker inte alls att Sweetman var dålig i senaste starten, det var Rackham som var ohyggligt bra.
Åsså ger den över 8 ggr på atg.se.....typiskt!
Gotland (+8)
Gammal 2021-12-11, 17:14   #67

Standard

Vilken härlig häst Jägersroprofilen Lars I Nilsson har i Sweetman.

Gjorde mitt första spel på länge. Platsdubbel på Qaantum Roc och Beartime till kanonodds hos svenska spel. Går att få betalt på skohästarna första veckorna i december
Gammal 2021-12-11, 17:18   #68
Administrator

Standard

Citat:
Åsså ger den över 8 ggr på atg.se.....typiskt!
Du har ändå grym spelform kompis! Så fortsätt ta betalt och dela med dig som du gör! Jag (och många med mig) gillart!

Gammal 2021-12-11, 17:24   #69

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Dagens Värmlandsrad:

V75
Pressbyrån Karlstad, Värmlänningarnas V75s andelsspel
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 1 373,76 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 2, 4, 5, 6, 8 (11, 10)
2: 2, 4, 6, 7, 9, 10 (8, 11)
3: 6, 7, 11 (5, 2)
4: 6, 7, 9, 10, 12, 13 (15, 11)
5: 2 Wolf of Wallstreet (1, 4)
6: 2, 3, 4, 11 (5, 1)
7: 4 Call Me Brodda (1, 2)

6x6x3x6x1x4x1 = 2592 rader.
2592 x 1 x 0,50 kr = 1 296,00 kr. Avgift 77,76 kr.
Totalt: 1 373,76 kr.
Rättningskod: TZJ BHQ BZP

Ser lovande ut
Kämpa!!!

Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 17:26   #70

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Och dagens nyckeltränare. På fel sätt.
Ja, Goop verkar helt under isen idag.. Jag körde ett reducerat också där Goop ska vinna minst 3 max 4
Sweetman och Twigs Honor spikades på V5. Borde avvaktat avd 1 och 2..
Gammal 2021-12-11, 17:27   #71

Standard

Donna Sommer. Smack. Ser fin ut i värmningar.
Gammal 2021-12-11, 17:32   #72

Standard

Vilken kuskinsats av Erik A i avd 4 på atgs V75 spel och med en riktig skohäst som vinner lätt som storskräll.
Gammal 2021-12-11, 17:37   #73

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vilken kuskinsats av Erik A i avd 4 på atgs V75 spel och med en riktig skohäst som vinner lätt som storskräll.
Erik är dagens OS vinnare. Perfekta styrningar. Men i V75 1 fick Erik vinsten i halsen tack vare en märklig styrning av Björn. 16/17 tempo i Brons på en Open Stretch bana med ospeedig häst.
Gammal 2021-12-11, 17:44   #74

Standard

Citat:
Erik är dagens OS vinnare. Perfekta styrningar. Men i V75 1 fick Erik vinsten i halsen tack vare en märklig styrning av Björn. 16/17 tempo i Brons på en Open Stretch bana med ospeedig häst.
Utan open stretch hade vägvalet blivit ett annat , så det är rätt kul med Åby där taktiken kan bli lite annorlunda än på övriga banor. Ingen som ifrågasätter deras dubbla open stretch spår längre heller utan snarast tvärtom. Lät annorlunda när det var nytt. Men så har det alltid varit inom travsporten där helst inget ska ändras.
Inte ens någon som är kritisk längre till starttiden på V75. Skulle ju enligt många betyda travets undergång när V75 startade 16.20 istället för 14.30.
Gammal 2021-12-11, 17:55   #75

Standard

Ännu ett underbart upplopp i avd 5 som utan dubbla os sett helt annorlunda ut. Skohästen Beckham nosen först.
Gammal 2021-12-11, 17:55   #76

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

SV spikade nr 10, TT spikade nr 9.
Vart tog de vägen?
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 18:02   #77

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ScandalPlay Visa inlägg
SV spikade nr 10, TT spikade nr 9.
Vart tog de vägen?
10 Twigs Honor startgalopp och fast i ryggar sista 600 tack vare en usel 9 Behind Bars..
Gammal 2021-12-11, 18:04   #78

Reg.datum: dec 2018
Sharp$: 4828
Standard

Citat:
10 Twigs Honor startgalopp och fast i ryggar sista 600 tack vare en usel 9 Behind Bars..
Tackar!
ScandalPlay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 18:05   #79

Standard

Citat:
Ännu ett underbart upplopp i avd 5 som utan dubbla os sett helt annorlunda ut. Skohästen Beckham nosen först.
Beckham är min följehäst och naturligtvis fick han ett litet vinnarspel.
Psst måste ju göra skäl för mitt nick Men faktum är att jag nämnde hästen som stänkare i måndagsdragen.
Gammal 2021-12-11, 18:14   #80

Standard

Dagens DD.

DD 1) 3 Gareth Boko. Springer och kvastar i värmningen.

DD 2) 4 Call Me Brodda. Spets och slut ?
8 EENYMEENYMINYMOEDK. Flemming vässar rejält i värmningen. Lovade nästan vinst i torsdags intervjun.
Gammal 2021-12-11, 18:16   #81

KalleKluts avatar

Standard

Bara att ta bort Goop och Berghs egentränade som det ser ut..

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-12-11, 18:10
Åby
Lördag 2021-12-11
Start: 18:20
Kostnad: 20,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 11 Ble du Gers
2: 5 Tonique

1 x 20,00 kr = 20,00 kr.
Totalt: 20,00 kr.
Rättningskod: BLE DUG ERS
Gammal 2021-12-11, 18:18   #82

Standard

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2021-12-11, 17:57
Åby
Lördag 2021-12-11
Start: 18:20
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 7, 9
2: 8 EenymeenyminymoeDK

4 x 10,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: PTB CHV JVQ
Gammal 2021-12-11, 18:18   #83

Reg.datum: jun 2014
Sharp$: 22694
Standard

DD
1,2,3,4,11 mot 12 med olika insatser

Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 18:26   #84

Standard

Citat:
Dagens DD.

DD 1) 3 Gareth Boko. Springer och kvastar i värmningen.

DD 2) 4 Call Me Brodda. Spets och slut ?
8 EENYMEENYMINYMOEDK. Flemming vässar rejält i värmningen. Lovade nästan vinst i torsdags intervjun.
Dumstrut på
Jäklar vilken prestation av gamle mångmiljonären Ble Du Gers. Lekte med dom.
Gammal 2021-12-11, 18:27   #85

Standard

1 Rad kvar för 6R, KÖR Flemming
Red. system därav ingen kod
V75
Inlämnat: 2021-12-11, 13:52
Åby
Lördag 2021-12-11
Kostnad: 6,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 8 Unico Broline (11, 12)
3: 1, 3, 6, 7 (4, 2)
4: 11 La Sassicaia (9, 10)
5: 1, 9, 10 (4, 2)
7: 8 EenymeenyminymoeDK (4, 6)

1x1x4x1x3x1x1 = 12 rader.
12 x 1 x 0,50 kr = 6,00 kr.
Totalt: 6,00 kr.
plumpi (+10)
Gammal 2021-12-11, 18:31   #86

Standard

Hm hade tänk lägga ett tungt vinnarspel på EENYMEENYMINYMOEDK men 4 ggr är inte spelvärt från spår 8 i detta gäng. Grymt nerspelad och uppsnackad. Tråkigt för jag tror Flemming vinner.
Gammal 2021-12-11, 18:36   #87

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
Spelmässigt spännande lopp idag trots avsaknad av jackpotpengar.Två två spikar på bolagssystemet.

1) 1,4,6,8 r5-11 (Björn spikar sig själv med 1 i Björnkollen. Han har hållit upp hästen alltsedan han övertog träningen av Veijo - men vann först i senaste starten. 6 får bra start ensam från springspår. Hur sugen är Adrian att ta ledningen? Blir det duell mellan Björn och Adrian finns 4 och 8 i bakfickan)

2) 9 r6-4 (9 var tvåa senast med punka. Har varit osäker, men bör klara spår 9 och spikas)

3) 1,6,7,11 r4-2 (Flemming har kört flera preparéelopp med favoriten 7 utom senast, då det var toppad balans och körning till spets. Rejäl drivning - olik Flemmings vanliga - för att bli tvåa efter Admiral AS i finalen med en kvarts miljon i förstapris. Jag garderar - Adrian tar ut sitt klassiga sto och kan leda länge. Bergh uppåt på 11. 6 gör hela tiden bra insatser)

4) 6 r9-10 (6 blir min chansspik. Annars måste man strecka många)

5) 1,2,4,6,9,10 r3-7 (3 eller 4 leder med storfavoriten 6 i dödens. Då kan det bli favoritfall och skrällvinst)

6) 1,2,3,4,11 r9-6 (tycker man ska gardera storfavoriten 11)

7) 1,3,4,8,9,12 r2-6 (svårlöst sprinterlopp. Streckar halva fältet)

Kostar 1440:-. Lycka till allihop.
Kan bli en sexa och lite femmor. Får hålla tummarna
plumpi (+5)
Gammal 2021-12-11, 18:53   #88

Sharp$: 3635
Standard

23,7 Millar på sjuorna!!!!
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 18:56   #89

Standard

Visst är det kul med vintertrav och ihåliga startfält, eller ? 23 mille på 7rätt. Inte helt enkelt att hitta rätt vinnare. Men bra att det inte blev jackpottstöld.
Gammal 2021-12-11, 18:56   #90

Standard

1 5:a är väl ok oxå
Efterhandaren (+5)
Gammal 2021-12-11, 19:01   #91

Standard

Min bästa efterhandare, nånsin:

TVILLING
Inlämnat: 2021-12-11, 18:07
Åby Lopp 11
Lördag 2021-12-11
Start: 18:43
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 11

1 x 30,00 kr = 30,00 kr.
Rättningskod: VPF MHZ HVN
----------------------------
Rätt kombination Odds
3/11 162,58
Utbetalt: 4 877,00 kr
Nollkollolisten (+10), travanalys (+10), Gotland (+10), valo (+20)
Gammal 2021-12-11, 19:04   #92

Standard

Bolagssystemet gav nästan 5 000 netto, vilket man får vara nöjd med.
Hade 3 vunnit sista hade det blivit betydligt mer. Bra dag
Gammal 2021-12-11, 19:26   #93

Standard

Det var väl ett tag sen det var en ensam med 7R. Grattis till den eller dem i vilket land de än befann sig i.
Gammal 2021-12-11, 19:34   #94

Sharp$: 6306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Det var väl ett tag sen det var en ensam med 7R. Grattis till den eller dem i vilket land de än befann sig i.
Senaste gången i en ordinarie omgång var i april 2017. Vinnande systemet ett Tillsammans-bolag i Sundsvall, enligt uppgift. 69 andelar á 200 kr.

Senast redigerad av Altoc den 2021-12-11 klockan 19:36.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-11, 19:35   #95

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nollkollolisten Visa inlägg
Atg.se så borde vara i Sverige vinnaren knappade in sitt vinnande system som kostade minst 2000 kr att lämna in. Två spikar och det fanns 36 st sexor så det var nog ett system som kostade mer än de flesta har råd att spela för.
Gammal 2021-12-11, 19:40   #96

Standard

Citat:
Atg.se så borde vara i Sverige vinnaren knappade in sitt vinnande system som kostade minst 2000 kr att lämna in. Två spikar och det fanns 36 st sexor så det var nog ett system som kostade mer än de flesta har råd att spela för.
Ser nu att det skrivs på twitter att det var ett privat tillsammans bolag och att det därför inte står som andelsspel . Nästan 14 000 kr kostade systemet att lämna in och det fanns 67 andelar enligt den infon.
Gammal 2021-12-11, 20:02   #97

Sharp$: 6306
Standard

Känns som det här också är ett bra tillfälle påminna om att ALLTID använda ATGs Tillsammans när ni spelar ihop med andra. Oavsett om det är med kända eller okända.
Med Tillsammans vet ni att insatser och utbetalning av vinster hanteras korrekt och snabbt. Dessutom utan avgifter eller avdrag.

Det florerar ju annars ”syndikat” med minst sagt tveksamt upplägg och historik. Undvik hattandet kring dessa!

Senast redigerad av Altoc den 2021-12-11 klockan 20:04.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-12, 09:35   #98

Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ser nu att det skrivs på twitter att det var ett privat tillsammans bolag och att det därför inte står som andelsspel . Nästan 14 000 kr kostade systemet att lämna in och det fanns 67 andelar enligt den infon.
www.spelatrav.se

Gratis att bli medlem.

Sedan går man in på Övrigt - Vinstlistor. Där visas det mesta på ett lite tydligare sätt än tidningarna brukar göra.

Man ser då direkt att det är Tillsammans ( T ) . När ett system är markerat som ( T ) men har andelsinfo är det ett online-butiksandelsspel.
Gammal 2021-12-12, 09:37   #99

Standard

Det här med att det alltmer sällan blir ensamma vinnare på ordinarie V75.

Är det någon som har nån idé om vad det kan bero på? Är det färre skrällar numera? Eller finns det något mer som inverkar på det här?
Gammal 2021-12-12, 09:56   #100

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det här med att det alltmer sällan blir ensamma vinnare på ordinarie V75.

Är det någon som har nån idé om vad det kan bero på? Är det färre skrällar numera? Eller finns det något mer som inverkar på det här?
Andelsspelandet har väl konstant ökat och med det även deras stora system, på de stora butikerna finns det flertalet system som är uppe och nosar på 10.000 kr i inlämningskostnad...Snokade igenom lite snabbt och hittade till och med ett system på 25k (50andelar*575kr). Detta var alltså bara en av alla butiker.

Går vi bakåt fem år i tiden fanns inte alls den mängden av stora system vill jag tro, stämmer den tesen så hör det väl ihop med att det bli färre ensamma vinnare för att alla dessa stora system har råd att mer eller mindre helgardera några lopp.

En söndagstanke utan vidare reflektion.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-12, 10:05   #101

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Andelsspelandet har väl konstant ökat och med det även deras stora system, på de stora butikerna finns det flertalet system som är uppe och nosar på 10.000 kr i inlämningskostnad...Snokade igenom lite snabbt och hittade till och med ett system på 25k (50andelar*575kr). Detta var alltså bara en av alla butiker.

Går vi bakåt fem år i tiden fanns inte alls den mängden av stora system vill jag tro, stämmer den tesen så hör det väl ihop med att det bli färre ensamma vinnare för att alla dessa stora system har råd att mer eller mindre helgardera några lopp.

En söndagstanke utan vidare reflektion.
Nej. Det är inte andelarna som är orsaken alls. Det är många som ser andelsspelet som boven i alla möjliga scenarier.

Däremot är det lite färre skrällar än förr i kombination med den största anledningen.

Högre omsättning = lägre chans att bli ensam.
Lägre omsättning = högre chans att bli ensam.

Det sambandet är i princip helt linjärt.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-12, 10:29   #102

Reg.datum: jul 2018
Sharp$: 18420
Standard

Citat:
Nej. Det är inte andelarna som är orsaken alls. Det är många som ser andelsspelet som boven i alla möjliga scenarier.

Däremot är det lite färre skrällar än förr i kombination med den största anledningen.

Högre omsättning = lägre chans att bli ensam.
Lägre omsättning = högre chans att bli ensam.

Det sambandet är i princip helt linjärt.
Andelarna som lämnas in för 25k och runt 10k hjälper väl omsättningen att bli högre med...Eller hade de pengarna kommit in på annat sätt ändå kanske.

Men jag viker ner mig, har ju inte gjort nån uppsats om min tes direkt.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-12, 11:32   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Andelarna som lämnas in för 25k och runt 10k hjälper väl omsättningen att bli högre med...Eller hade de pengarna kommit in på annat sätt ändå kanske.

Men jag viker ner mig, har ju inte gjort nån uppsats om min tes direkt.
Klart andelarna som helhet är en avgörande del av omsättningsökningen.

Dock inte är "babian"-systemen i sig orsaken till färre "ensamma".

De tar inte jättemycket mer än sin beskärda del av de 8-siffriga V75-vinsterna. Det skulle man se direkt i vinstlistorna.
Gammal 2021-12-12, 12:39   #104
Administrator

Standard

Citat:
Klart andelarna som helhet är en avgörande del av omsättningsökningen.

Dock inte är "babian"-systemen i sig orsaken till färre "ensamma".

De tar inte jättemycket mer än sin beskärda del av de 8-siffriga V75-vinsterna. Det skulle man se direkt i vinstlistorna.
Det jag bävar mest för med dessa multivarvade spel är att springa rakt in i ett sånt här...

Spoiler:

Jag undrar om de 83st andelsköparna förstår att de fått ca 300K som mest på sina andelar...

Gammal 2021-12-12, 12:53   #105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Det jag bävar mest för med dessa multivarvade spel är att springa rakt in i ett sånt här...

Spoiler:

Jag undrar om de 83st andelsköparna förstår att de fått ca 300K som mest på sina andelar...

Har sett uppgifter på 67 eller 69 andelar. Minst 3 st hade 10 st. Många hade fler än en.

Så det handlar om någonstans runt upp till 32 enskilda deltagare.

Edit: Såklart två olika lappar. Sry Gotland.
Ingen varvning. Alla visste exakt vilken andel av en eventuell "Ensam Vinnare"-pott de skulle få.

Jämfört med ett system med "10 andelar" som är kört 6,7 eller 6,9 ggr så är det här rena Moder Teresa. Justare förutsättningar går inte att få i ett andelsspel.

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-12-12 klockan 20:25.
Gammal 2021-12-12, 12:56   #106
Administrator

Standard

Citat:
Sett uppgifter på 67 eller 69 andelar. Minst 3 st hade 10 st. Många hade fler än en.

Så det handlar om någonstans runt upp till 32 enskilda deltagare.
Lappen jag la upp som bild är en annan lapp än den som satte sjuan. Här spikades 7%aren Luringen La Ma i andra där favven vann.

Gänget som hade sju lirade via ett tillsammanslag vilket är en helt annan historia än multivarvade spel via ombudslagen...

Senast redigerad av Gotland den 2021-12-12 klockan 13:06. Anledning: förtydligande
Gammal 2021-12-12, 13:13   #107

hakan11241s avatar

Sharp$: 3829
Standard

Jag är ändå lite förvånad över att det blev en ensam vinare igår.
Alla dessa stora COOP- och ICA Maxibabianer består i princip av två spikar.
Trodde nog att minst en eller två som hamnat rätt på Ikaros Sisu och Ble du Gers skulle klara sig hela vägen.

Tycker även det generellt är svårt att bedöma utdelningar, använder inte det verktyget själv.
Ta bara Stryktipset igår.
Alla fyra jättefavoriter i Premier League vann. Trots det ger 13 rätt 138 kSek.
Många experter som spelar efter värde var ju hela veckan inne på att minst en; helst två av dessa måste gå av för att 13 rätt ens skulle ge över 10 kSek.
hakan11241 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-12, 20:28   #108

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg
Trodde nog att minst en eller två som hamnat rätt på Ikaros Sisu och Ble du Gers skulle klara sig hela vägen.

Tycker även det generellt är svårt att bedöma utdelningar, använder inte det verktyget själv.
Många experter som spelar efter värde var ju hela veckan inne på att minst en; helst två av dessa måste gå av för att 13 rätt ens skulle ge över 10 kSek.
Jag är jätteförvånad jag med. Normalt sett borde det blivit 4-5 sjuor på det utfallet.

Vad gäller Stryktipset så finns det en magi-grej. Det gör inte så mycket om största favoriterna vinner så länge några, helst 2-3 st, av de fem största bränner. Gränsen ligger alltså inte "fyra största" utan hur det går för de "fem största". Det har hållit i sig sedan urminnes.

Igår räckte det med 1 av 5 största för att det skulle bli hygglig utdelning ändå. Det är sällsynt det. Som regel behöver en till storfavve bränna.
Gammal 2021-12-12, 20:30   #109

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hakan11241 Visa inlägg

Coop/Ica-Systemen är väl oftast inte lappar över 10000 kr? De flesta är 10 andelar och som mest på 200-300 kr/andel. Det är näppeligen en "babian".

De verkliga babianerna är nog vanligare bland online-andelarna.
Gammal 2021-12-12, 21:52   #110

Sharp$: 2090
Standard

Det som var lite lustigt denna omgången var att de två favoriter som alla tipstjänster ville fälla var de två som vann..
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-13, 08:48   #111

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Länge sedan vi hade 1 kupong med 7 rätt

MEN det har varit en kraftig ökning av omgångar där ingen har 7 rätt de senaste 2 åren

2 gånger i år o 2 gånger förra året det är en kraftig ökning jmfr med tidigare, tex 2019 då vi inte hade ngn 7 rättsjacke

är det inte lite av slumpen som avgör om det är 0 eller 1 kupong som får 7 rätt

till höger utdel sex och fem rätt

2012-11-10 Halmstad 38 395 1 903
2014-03-22 Momarken 44 746 1 324
2016-10-08 Skellefteå 45 839 1 439
2017-08-19 Romme 215 655 5 750
2018-08-04 Rättvik 128 797 1 765
2020-08-15 Romme 42 366 1 138
2020-11-06 Eskilstuna 647 849 11 930
2021-02-13 Åby 252 726 5 497
2021-06-12 Östersund 13 378 570

dessutom har vi väl en omsättningsökning på 10 - 15% som ökar antalet spelade rader, även de "omöjliga" / Unika rader där man blir ensam
GGS (+10)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-13, 09:32   #112
Administrator

Standard

Citat:

Spoiler:

Det är nästan så man önskar att en sån här blev ensam en gång. Bara så folk skulle börja förstå. Eller åtminstone undra lite kring vad som hände. Att man blev ensam men ändå inte. Att man inte fick en tiondel av hela potten. Utan 1/83. Trots att man köpt 1/10.

Men, som vi konstaterat tidigare, så bryr sig folk inte om det hela utan är nöjda och glada ändå.

Men jag ska sluta gnälla över multivarvarna. Vi har ju trots allt fått redovisningen att bli bättre. Även om jag inte fattar varför man inte kan visa exakt hur många som sålts löpande i varje spel. Funktionen finns ju...

Gammal 2021-12-13, 11:29   #113
GGS

Sharp$: 2891
Standard

Citat:
Det är nästan så man önskar att en sån här blev ensam en gång. Bara så folk skulle börja förstå. Eller åtminstone undra lite kring vad som hände. Att man blev ensam men ändå inte. Att man inte fick en tiondel av hela potten. Utan 1/83. Trots att man köpt 1/10.

Men, som vi konstaterat tidigare, så bryr sig folk inte om det hela utan är nöjda och glada ändå.

Men jag ska sluta gnälla över multivarvarna. Vi har ju trots allt fått redovisningen att bli bättre. Även om jag inte fattar varför man inte kan visa exakt hur många som sålts löpande i varje spel. Funktionen finns ju...

Om dom inte har förstått innan så lär dom inte förstå ändå, man ser bara vad sju rätt ger och man får en 1/10 del av den summan, allt frid och fröjd.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-12-13, 17:24   #114

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Länge sedan vi hade 1 kupong med 7 rätt

MEN det har varit en kraftig ökning av omgångar där ingen har 7 rätt de senaste 2 åren

2 gånger i år o 2 gånger förra året det är en kraftig ökning jmfr med tidigare, tex 2019 då vi inte hade ngn 7 rättsjacke

är det inte lite av slumpen som avgör om det är 0 eller 1 kupong som får 7 rätt

till höger utdel sex och fem rätt

2012-11-10 Halmstad 38 395 1 903
2014-03-22 Momarken 44 746 1 324
2016-10-08 Skellefteå 45 839 1 439
2017-08-19 Romme 215 655 5 750
2018-08-04 Rättvik 128 797 1 765
2020-08-15 Romme 42 366 1 138
2020-11-06 Eskilstuna 647 849 11 930
2021-02-13 Åby 252 726 5 497
2021-06-12 Östersund 13 378 570

dessutom har vi väl en omsättningsökning på 10 - 15% som ökar antalet spelade rader, även de "omöjliga" / Unika rader där man blir ensam
Ju fler rader som är inlämnade desto större risk att svårare och svårare rader är minst dubbeltäckta. Högre omsättning ökar INTE sannolikheten att någon prickar "ensam".

Det är exakt av den anledningen som chansen för "ensam" är som störst i Extra-omgångarna med låg omsättning.

Detta har absolut inget att göra med sannolikheten för tillräckligt skrälliga omgångar. Det är en helt annan femma och är en funktion av hur det slumpar sig med t ex yttre förutsättningar eller hur väl tipsters med hög påverkan på spelet lyckas fånga upp någon eller några av överraskningarna. Och kanske mest av allt hur ATG väljer att variera propparna. Beroende på uppsättning varierar svårighetsgraden på spelet rätt så rejält.

Detta verkar gå lite i vågor. T ex fanns det ju en lång period med extremt många 5r-JPs för ett gäng år sedan. Kändes som varje eller varannan vecka i flera månader.

Dock är du exakt rätt på det vad gäller det verkliga utfallet. Över tid stämmer den statistiska modellen extremt bra.

Men i den enskilda omgången med ett fåtal rader med alla rätt så kan det så lite hur som helst. Hoppet mellan 0 och 1 vinnare är rätt så stort. Däremot kan det lätt bli allt från 1-10 rätta rader när det förväntade antalet väl krupit under 10.

Som t ex i lördags då det förväntande antalet rätta rader var 4-5 st. Ändå blev det "ensam". Det hade jag ALDRIG gissat på. Ren tur att ingen ville slå vad mig om detta!

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-12-13 klockan 17:26.
Gammal 2021-12-13, 19:31   #115

Standard

Citat:
Ju fler rader som är inlämnade desto större risk att svårare och svårare rader är minst dubbeltäckta. Högre omsättning ökar INTE sannolikheten att någon prickar "ensam".

Det är exakt av den anledningen som chansen för "ensam" är som störst i Extra-omgångarna med låg omsättning.

Detta har absolut inget att göra med sannolikheten för tillräckligt skrälliga omgångar. Det är en helt annan femma och är en funktion av hur det slumpar sig med t ex yttre förutsättningar eller hur väl tipsters med hög påverkan på spelet lyckas fånga upp någon eller några av överraskningarna. Och kanske mest av allt hur ATG väljer att variera propparna. Beroende på uppsättning varierar svårighetsgraden på spelet rätt så rejält.

Detta verkar gå lite i vågor. T ex fanns det ju en lång period med extremt många 5r-JPs för ett gäng år sedan. Kändes som varje eller varannan vecka i flera månader.

Dock är du exakt rätt på det vad gäller det verkliga utfallet. Över tid stämmer den statistiska modellen extremt bra.

Men i den enskilda omgången med ett fåtal rader med alla rätt så kan det så lite hur som helst. Hoppet mellan 0 och 1 vinnare är rätt så stort. Däremot kan det lätt bli allt från 1-10 rätta rader när det förväntade antalet väl krupit under 10.

Som t ex i lördags då det förväntande antalet rätta rader var 4-5 st. Ändå blev det "ensam". Det hade jag ALDRIG gissat på. Ren tur att ingen ville slå vad mig om detta!
Vad menar du med det där med hur atg varierar propparna? Är väl samma varje lördag. Klass 2, klass 1, brons , silver, guld , ett diamantstoförsök och ett kallblodslopp norröver och kanske ett lärlingslopp söderöver. Sen kan ju distanser och startmetoder variera men V75 propparna på lördag känns väldigt statiska. Så det måste väl ändå handla om vilka hästar som anmäls till dessa ? Sen har man nu alltmer lagt in lågklassiga ramlopp på V86 på onsdagar så där känns variationen betydligt större.

Senast redigerad av olle den 2021-12-13 klockan 19:32.
Gammal 2021-12-13, 20:57   #116

Standard

Citat:
Vad menar du med det där med hur atg varierar propparna? Är väl samma varje lördag. Klass 2, klass 1, brons , silver, guld , ett diamantstoförsök och ett kallblodslopp norröver och kanske ett lärlingslopp söderöver. Sen kan ju distanser och startmetoder variera men V75 propparna på lördag känns väldigt statiska. Så det måste väl ändå handla om vilka hästar som anmäls till dessa ? Sen har man nu alltmer lagt in lågklassiga ramlopp på V86 på onsdagar så där känns variationen betydligt större.
En till miss av mig var ATG. Det är ju ST som sätter propparna.
På den fronten tänkte jag på att det ändå ser ut som fler 15-hästarslopp nu än det var under en period.

Det jag menade mest var att ATG ändå har möjligheten att växla in ett av V4-loppen enstaka ggr när det ser som värst ut.

td