|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V75 Romme
Den första impulsen är väl att Chapuy måste ha en väldigt bra chans att leda från start till mål i sista. Såg ut att vara i bra form i senaste starten från bakspår och nu är det helt idealiska förutsättningar.
Sen är det väl lite sorgligt att de kör ut Milligan's School igen. Det är ju uppenbart något fel på hästen :( Låt den vila och komma igen hade jag tyckt, men höet skall ju betalas. Tangen Haap blir iofs tränarstyrd, men visst brukar den stå fler tillägg mot samma hästar i vanliga fall? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4121Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Om nån, liksom jag, gillar att ha V75-dagarna uppsatta på väggen
så hittar man schemat för 2022 här: https://www.travsport.se/siteassets/...211021.pdf?386 Tack för att Romme-snacket är igång, Galten. Har inte hunnit börja kolla så mycket men i kallblodsloppet ser jag en vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk och bra spår. 4 Järvinn S.K. är därmed klar på min lapp. Det blir nog fler där under veckan. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Tack för kallblodet, har ju slagit Bellfaks klart från samma proposition!
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Banned
|
Är det sista ”riktiga” V75:an före jul?
Först när jag tittade på startlistan så såg det busenkelt ut. Eller, ja, när vi hittar toppkuskar som Örjan Kihlström och Ulf Ohlsson med bra förutsättningar i ett par lopp och relativt skiktat i princip alla lopp så skulle det vara förvånande om det blir någon topputdelning. Bra betalt kan det dock bli, absolut. V75:1 Kan man hoppas på att spelarkollektivet spelar ner 6 Don't Be Weak igen? Vad stod han i senaste starten när bilen släppte fältet? 4 ggr? V75:2 6 Tekno Jerven lär väl bli klar favorit till slut. Kan man hoppas på minst två galopper under loppet? 11 Tangen Haap står väldigt billigt inne och borde bli svår att stå emot till slut. Är dock bäst över 1640a nuförtiden? V75:3 9 Underbarosåfin är första hästen men inte första ekipaget. I alla fall inte att döma av onsdagens styrningar för aktuell kusk. Är det nån som begriper varför han överhuvdtaget kör travlopp? Haugstad är favorit. Bra! V75:4 2 Izola Silvåkra har imponerat så smått. Men även här föreligger stor risk för invändig idiotstyrning. V75:5 Tja, vem i det här sopgänget ska slå 4 MDR? V75:6 Om man kunde vara säker på att LGS fick iväg 6 Powerbank från start så kan det vara ett bra spikförslag. Men här kör väl Örjan i åttor kring lalle och de andra lallarna med 2 Digital Lucky. V75:7 Låser på 2 Chapuy och 5 Eddy West? Körde utgång på tre Stefan Persson i lördags. Tyvärr satte han bara dit Sweetman. Det vettefan hur det kom sig att så många hästar tokunderpresterade, att Berghs skulle göra det hade man nästan på känn, när han fortsatte tjatet om brodd, han vallade väl bort sig fullständigt på Solvalla ifjol också, med liknande förutsättningar - men alla andra! Nina Ginto, exempelvis, gick inte att känna igen. Dessutom kördes det otroligt märkligt. Untersteiner, som vunnit med allt på slutet och där hans märr i gulddivisionen gjort processen kort med Gareth Boko - han släpper frivilligt spets med henne trots att han vet att favoriten kommer att komma varvet kvar. Helt rätt åt honom att han blev dragen bakåt när Gareth som väntat kastade in handduken på sista långsidan. Provar nog med Persson igen i nåt lopp och hoppas att inte hälften av de startande springer omkring med fel pjucks, som i lördags. Men det rimligaste borde väl att gå på Erik Adielsson som verkar vara tokhet för stunden. Och Troels Andersens raka motsats - Magic A Djuse. Btw: Sweetman måste ha gjort en jävulsk insats, han var väl ensam om att vinna från spets och slut? Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-16 klockan 02:48. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Annandagen är väl finaler och att betrakta som en ordinarie omgång i år?
Umåker på Juldagen startar 14:45 och är uppenbarligen inte ordinarie. ( Edit: Det var lopp 1 som startar 14.45. Så det är vanlig lördagstid såklart. )
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2021-12-16 klockan 18:24. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Umåkers V75 innehåller de vanliga divisionsloppen, är försök 1 i meeting 1. Så vill påstå att det är en ordinarie omgång.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+222) |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Starttiden är såklart den vanliga. Jag missade att det var 14.45 för lopp 1. Inte V75-1.
|
|
|
|
#8 |
|
Ja, omsättningen är en annan pilsner. Annandagens omgång med finaler är etablerad sedan många år. Sen Winter Burst-avslutet på nyårsafton. Många spelare fokuserar väl på de dagarna.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4121Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Sena tidiga tankar till Romme
Avd 1: Tack vare att Örjan hoppar upp bakom 7 G.K. JUSTUS var min första tanke att spika. Men jag vågar nog inte spela utan 3 FOUR GUYS DREAM. Ska jag ändå ha två tar jag hellre en tredje. Ulf Ohlsson och 12 ARCH LANE ser man ut att få till en mysig procent. Ett s k 3-hästars lås! Avd 2: Norgetävlande kallblod som kommer till Sverige och får svensk toppkusk. 4 JÄRVINN S.K. uppfyller väl de krite- rierna. Har segrat mot Bellfaks på Rättvik tidigare i år, blev jag uppmärksammad på av Galten. Min första chansspik. En 1%-are!!! Hoppas inte Jens sabbar procenten för mycket. Avd 3: Klass II klarar jag mig ur genom en andra chansspik; 5 L.L.LABERO kommer med två raka och får utöva trolleritricket i detta, annars streckkrävande lopp. 11% är helt okej för en tänkbar spik. Avd 4: 15 UNIQUE JUNI är förstahäst. Många här... Avd 5: Här blir det tvärtemotspel. 1 MR GOLDEN QUICK är en följehäst. Nu med Kontio. 2 ON TRACK PIRATEN är oxå en följehäst. Spurtade bra till tredjeplatsen senast. Sen fick jag en nervkittling när jag såg att 5 QUEER FISH skulle få femtespår. Den är alltid med där framme och är bra på lång distans. Avd 6: Alltid ettan i volt, så 1 DEVS DEFINITIF åker med i bara farten. Sen tycker jag kuskbytet från Jonas Gylling till Örjan Kihlström är småintressant. Så det blir ett lås med 2 DIGITAL LUCKY. Avd 7: I sista räser-loppet blir det oxå ett lås. 2 CHAPUY, snabbstartare äntligen från framspår och 5 EDDY WEST, kort auto spår 5, borde räcka långt. Nu tar jag semester från travet fram till Nyårsafton. God Jul och Gott Nytt År alla trevliga Sharps-människor. Ta det försiktigt där ute och var snälla mot varandra. Embrace the moment! Senast redigerad av bosseguldheden den 2021-12-16 klockan 23:03. Anledning: stavfel |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Nyårsafton är väl oxå en höjdare med härliga Axevalla som värd. Men det vimlar ju av lågklassiga omgångar i mellan dagarna. Jag lägger nog krutet på Halmstad Dan före Dan, Solvalla finaler och Axevalla avslutningen på travåret 2021. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Enkelraden..
3 Four Guys Dream vinner plättlätt från start till mål! 42%? 9 Bellfaks äter upp galopp Jerven och står emot blysko Haap! 19%? 11 Banana Joe profiterar på gaslarmet och spurtar förbi samtliga! 1%? 3 Kabor Boko håller nätt och jämnt undan från ledningen! 18%? 4 Milliondollarrhyme möter ju nada zip och formlösa löss! 57%? 2 Digital Lucky. Gylling snackar upp sig till favorit?! 26%? 4 Dats So Cool låter 52an Sjöblom leka rommen av sig första 1630m! 12%? Behöver man bara två spikar så klarar man sig gott på Fyra pojkdrömmar och Digital lycka! |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
https://www.atg.se/spel/2021-08-07/v...lopp9/resultat |
||
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banned
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Självfallet är det outsider i loppet, men värd mer än 1% streck! Det finns lite skrällpotential i loppet. Både Bellfaks och Tekno Järven är rätt galopplystna och Tangen Haap har tvekat sista 50 metrarna några ggr. Jag tar nog med ett gäng hästar på min bong här
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
I Guld är frågan vilket loppscenario som kan väntas? Ett troligt scenario är väl att MDR körs till spets och sen släpper till en forcerande Milligan's School? Eller väljer de att köra i spets med MDR över 2640 meter?
Jag tror vinstchansen är större om de släpper och får luckan i sista sväng. Om nu luckan kommer dvs. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
I nuläget lutar jag åt spik på Izola Silvåkra och Chapuy. Den förstnämna verkar helt klart hårdast av de på framspår. Och de längst bak är inte 1.5 sekunder snabbare per varv. Och Chapuy tror jag bara vinner.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Håller med ang Izola Silvåkra men tror att Chapuy kan ha svårt att vinna.
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Citat:
https://www.atg.se/spel/2021-08-21/v...opp11/resultat Men sen är det ju iofs med skor imorgon, och hur det påverkar har jag inte koll på. |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Banned
|
Citat:
https://www.atg.se/V75/nyheter/21121...er-2-640-meter |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Helt andra förutsättningar nu jämfört med i somras.
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
har samma usla form som senast. Då kan nästan vem som helst vinna detta loppet |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Otänkbart spika Milliondollarrhyme med sina gummiben. Skall det spikas i det loppet så spikar jag iaf hellre Piraten. Men som ni andra tycker så det ingen man kan lita på i det loppet. Hoppas naturligtvis att Piraten vinner. Hade varit en kul avslutning för alla runt hästen.
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Daniel Berglund och Jens Sjödén V75 Romme på Service Plays
bosseguldheden (+10) Senast redigerad av hoola den 2021-12-17 klockan 17:09. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Eddy West i sista är en kanonspik till för närvarande 30%! Vinner lätt från dödens om han inte får överta... Möter absolut INGENTING!!!
SPIK OF THE WEEK!!!
|
|
|
|
#25 |
|
Banned
|
Lite kul att se hur fransmännen analyserar våra V75-lopp.
https://www.canalturf.com/pronostics...meeting-8.html ”Coup de folie”? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Njaa Eddy är väl måstestreck i min värld men 4 Dats So Cool och distansgynnade 7 Dark Roadster är tidiga på min kupong i en rumphuggen vinter anpassad Silverdivision.
|
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Vill du slösa streck så är detta ett fritt val, hehe! Min spik är klar - sedan spikar jag nog G.K Justus i första, också...
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#29 |
|
Visst kan det vara rätt matematik Fulsprit. Men din kommentar ”möter absolut ingenting ” kändes lite fel i min värld. Ok ihålig Silver men Eddy har väl tagit sina segrar i ganska enkla gäng. Men visst är det en häst som bör bevakas.
|
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Citat:
Egentligen är det som du säger - han har inte mött stenhårda gäng, men avgjort på sätt som gör att jag anser detta av ren akademisk art. Märks att han är redo värre djur än de han nu på senare tid mött. Riktigt fina spurter och fina intryck över mål. Är vä egentligen enkom en häst jag är rädd för och det är Dark Roadster...
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banned
|
Stänkarn´s Fredagstankar
Så här före jul är det välkommet med lite extrautdelning från travet och eftersom alla härinne sätter V75:an så gott som varje lördag tänkte jag istället koncentrera mig på ett förslag till raketspel - för att krydda till streckliret med chans till fina pengar.
Att beakta Vi vet alla att Romme ofta har bra bana, att det är vinklad vinge, att innerspåret är ok och att spår 4 bakom bilen är bästa utgångsläget. Det jag fångat upp, avseende hästarna är:
Först behöver vi en bra kärna. Jag har fastnat för voltstartsloppen med tillägg, där jag går fullt ut på att tilläggshästarna är så mycket hårdare och kommer att hinna fram över Rommes långa upplopp. Det står var och en fritt att välja andra lopp eller andra hästar i det här två loppen, det som talar för dem är att det är relativt galoppsugna mottävlande, att tilläggshästarna därmed kan komma ändå bättre på det (bara 11 till start i kallis-loppet och redan två strukna i diamantstoet), att det är jämnspelat och att man därför får förhållandevis bra odds om man "tänkt rätt". V75:2 - 11 Tangen Haap, står i 5,50 hos SvS, kommer att stå i 5-6 ggr på atg.se imorgon V75:4 - 15 Unique Juni, står i 4,25 hos SvS, kommer att stå i 4-5 ggr på atg.se imorgon Det multiplicerade oddset blir nästan 24 ggr pengarna. Sen behöver vi ett par oddshöjare Som jag redogjort för ovan så finns det ett par omständigheter som skulle kunna förbättra insatserna dramatiskt för ett par av de startande. Jag tänker främst på V75:1 - 10 Iceland Radio, står i 4,90 (P) hos SvS, kommer att stå i 5-6 ggr på atg.se imorgon V75:3 - 4 Optimum Bankrobber*, står i 2,12 (P**) hos SvS, kommer att stå i 2-3 ggr på atg.se imorgon V75:6 - 6 Powerbank*, står i 2,10 (P**) hos SvS, kommer att stå i 2-3 ggr på atg.se imorgon Med krav på 2 av 3 får vi ett multiplikationsodds mellan (ca) 5 och 10 och ett totalt odds mellan (ca) 100 och 250 ggr insatsen för de tre spelen. Jag kör nog för målvinsten 10 papp och då kommer det att kosta mig ca 200 spänn totalt om jag fördelar/viktar insatsen därefter. En smaksak om man spelar SvS eller atg.se. Man får väl göra en grov bedömning av om oddsen på SvS är relevanta - och om det kan hända något som tokförändrar oddsbilden. Med en strykning här, en strykning där kan man ha fått ett kanonodds på SvS. *) 9 Remarkable feet ger 17V/3P ggr hos SvS **) Den som känner sig lite crazy ändrar från plats till vinnare och därmed ännu högre odds Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10), fweewea (+100), Nollkollolisten (+10), oinkk (+10), Jiwa (+10) Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-18 klockan 11:57. |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Citat:
Var och hur får du fram dessa odds? Jag måste missförstå vilka kusar du menar - väldigt otydligt annars vilka du menar om det inte är IR, OB och Powerbank... Får inte till oddsen... Hmm!?
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#34 |
|
Avd 7
Vem av hästarna gynnas mest av att det blivit ännu mindre fält Chapuy eller Eddy West? |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Banned
|
Citat:
Annars spelar det nog ingen större roll. 5 Eddy West kommer inte att kunna vara med i någon startrusning och hamnar väl som bäst i tredjepar när startrusningen lagt sig. Därifrån ska han göra jobbet själv, i tredjespår, samtidigt som mannen med guldtanden eldar på i ledningen. Kan gå, men behöver nog gå under 10 sista 500, med skorna på, för att hinna fram till vinst. Behöver nog sitta i dödens eller som sämst i andrapar utvändigt när sista varvet börjar för det gick ju inte att sitta långt bak, i augusti, när Eddy slutade fyra, efter just Chapuy. Anm: Man får 1,65ggr på platspelet på 3 Dats So Cool hos SvS. Över 2,5ggr på 7 Dark Roadster. Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-18 klockan 10:59. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Under Radarn
Svårt att hitta troliga stänkare i dagens V75. Typiskt ihåliga vinter anpassade startfält. Typ 2-3 hästars lopp. Vimlar av 0 och 1% are. Snowstorm Hanover 3%. Intressant tränar byte. Slitaren och icke vinnaren känns lite spännande. Ribot 2%. Är ny i Hajom stallet. Inte som bäst senast på tung bana och kanske lite distansminus. Men har gått bra tidigare i somras. Dark Roadster 5%. Ganska startsnabb och duglig sprinter. Trycker Ida på gasen direkt kan hon få en fin resa med lite flyt. Spännande racer avslutning på V75 an. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
V75-1 Ett öppet lopp om man inte spikar favoriten som har bra chans för spets och slut
3 Four Guys Dream 44% har en bra chans här men är stor favorit. För det finns roliga skrällar i i loppet. Jag spikade G.K Justus 16% senast och då var den bra och 12 Arch Lane 13% har laddat för detta. Men passa 9 Iwan Boko 2% som är bra för klassen och även stormvarning för 6 Big Cactus Zet 1% som är startsnabb och form för dagen Rank V75-1 A 3 B 7-12-9-6-4-8 C 2-11-10-5 V75-2 Brukar spika Tekno Jevrven men inte denna gång tror jag. 6 Tekno Jerven 37% är en fantastisk häst som alltid har 3 ben i mål när den går felfritt. Men jag tror draget i loppet är 1 Kalmar. Tror på spets och slut där idag. 9 Bellfaks gillar jag som häst och kan få loppet här. 5 Tange Frikk 7% kommer växa in i eliten inom kort. 8 Nordby Fröy 0% är superskrällen om man letar rysare Rank V75-2 A 1 B 6-9-5-8 C 11-2-7 D 3-10-4 V75-3 Ett riktigt öppet lopp där många kan vinna. Många som tror på sin häst här 3 Gordon Brodde 13% får mitt första streck då jag tror den är bra dagen att bara kliva runt detta gäng. 9 Underbarsåfin 13% ser ju magisk ut för dagen och 10 Global Bodguard 17% lyser form för dagen. 4 Optimum Bankrobber 23% är favorit men det är tufft. 2 Point To Point 4% är inte borta här och superskrällen 1 La Merida 2% kan få ett drömlopp här Rank V75-3 A 3 B 9-10-4-2-1 C 5-6-7-8 D 12-11 V75-4 Man tar inte 40m hur som helst även på vintern. Det är tufft 3 Kabor Boko 15% får mitt första streck då jag tror den både har styrka och speed för vinna detta. 2 Isola Silvåkra 19% ser ut som en riktigt fin häst som har 3 raka. 7 Limus Lissi 11% har ett intressant läge här från springspår. 6 Staro Nessie 1% är en rolig skräll från detta spår och superkrällen 8 Vega Face 0% får inte glömmas. Bakspåren tror jag får det tufft här Rank V75-4 A 3 B 2-7-6-8-15-14-12 C 1-13 D 9-4-10-5-11 V75-5 Jag tror faktiskt Favoriten har en bra chans trots torsk senast 4 MilliondollarRytme 57% borde ha bra chans här. Tycker inte den var som bäst senast men borde vara bättre nu. 8 Milligans School 21% laddas för Frankrike men ser inte 100% ut för dagen. 12 Linus Boy 0% kommer skrälla i vinter och frågan är när. Passa den här hästen säger jag bara. Rank V75-5 A 4 B 8-12-2-9-7 C 1-11-5-3 V75-6 Återigen ett öppet Lopp. Här kan det skrälla 6 Powerbank 10% får mitt först streck med tanke på läge och form. 10 Digital Eye 15% tycker jag är en jämn och säker häst som alltid gör sitt. 4 Ready Trophy 5% är bra för klassen samt 12 Ribot 1% är total bortglömd idag. Rank V75-6 A 6 B 10-4-12-3-2-1-11 C 5-8-7 V75-7 Bara 3 hästar som gör upp det här. Spika sig ur är nog inte fel 5 Eddy West 31% är min klara första häst då jag tror den är bra nog att vinna från dödens. 2 Chapuy 42% kommer leda länge och det här är en sprinter. 4 Dats So Cool 11% är bra för dagen att smyga med och spurta ner dom Rank V75-7 A 5 B 2-4 C 7-8-1-3-10 |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#39 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 12:47 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 432,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 7, 12 (2, 4) 2: 9 Bellfaks (6, 11) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (4, 10) 4: 2, 3, 7, 12, 13, 15 (9, 1) 5: 4 Milliondollarrhyme (8, 2) 6: 2, 3, 6, 10 (4, 1) 7: 2 Chapuy (5, 4) 3x1x12x6x1x4x1 = 864 rader. 864 x 1 x 0,50 kr = 432,00 kr. Totalt: 432,00 kr. Rättningskod: ZSH FTL DTF Mitt system idag och tankar (om det kan vara till någons hjälp). Avd 1 3 Four Guys Dream skulle kunna leda runtom, men 7 G.K. Justus med ÖK och 12 Arch Lane är två bra hästar också. Tycker inte Four Guys Dream ska vara så mycket mer spelad än dessa så det får bli ett 3-hästarslås. Avd 2 Tekno Jerven är grym, men det går som på nålar hela tiden. Bellfaks ser mer stabil ut numera och är en kapabel herre. Gjorde det bra senast från liknande läge. Tar ställning för Bellfaks idag och spikar. Avd 3 Lurigt lopp och tror det blir körning. Tar alla och hoppas på en superskräll. Avd 4 15 Unique Juni skulle kunna runda allt, men det skulle kunna strula också. Garderar med flera streck. Skrällen är 13 Fantaghiro Brick 2% med Pierre Nyström. Mött kulltoppar hela tiden och gör det bra alltsomoftast. Bortglömd här och får bli min miljonhäst idag. Avd 5 MDR lär väl ta ledningen och jag tror ju att det går långsamt en bit, då kan den rinna undan. Höll ju ändå godkänt senast mot Brother Bill som gjorde ett grymt lopp. Avd 6 2, 3, 6 och 10 känns som en bra grund att stå på i detta lopp. Avd 7 Chapuy gick bra senast från bakspår. Nu perfekt spår och bör ta ledningen. Bra chans att leda runtom. Lycka till idag allihopa!
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
V4
Inlämnat: 2021-12-18, 14:42 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 14:45 Kostnad: 250,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 6, 10, 14 (9, 13) 2: 8 Eigelands Fredrik (5, 12) 3: 5, 10, 11, 13, 14 (1, 12) 4: 1, 2, 5, 9, 11 (6, 4) 5x1x5x5 = 125 rader. 125 x 1 x 2,00 kr = 250,00 kr. Totalt: 250,00 kr. Rättningskod: WWF BTD CPH |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
V4
Inlämnat: 2021-12-18, 14:41 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 14:45 Kostnad: 900,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 6, 9, 10 (14, 13) 2: 5, 8 (12, 10) 3: 1, 5, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (4, 2) 4: 1, 2, 5, 9, 11 (6, 8) 5x2x9x5 = 450 rader. 450 x 1 x 2,00 kr = 900,00 kr. Totalt: 900,00 kr. Rättningskod: RWG FTF KPC Inleder lördagen med en v4 där jag hoppas på skrällar
|
|
|
|
#42 |
|
V4
Inlämnat: 2021-12-18, 14:43 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 14:45 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 4, 5, 6, 9, 10, 14 (13, 12) 2: 8, 12 (5, 10) 3: 5, 10, 13 (11, 14) 4: 5 Fighter (2, 9) 6x2x3x1 = 36 rader. 36 x 1 x 2,00 kr = 72,00 kr. Totalt: 72,00 kr. Rättningskod: RWL GTC GPD |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
V75
3,7 6,9 3,4,10 12 4 2,3,10 2,5,7 |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Om Troels Andersen bara driver (som Jörgen Westholm till exempel) så vinner han!
Vilken jävla lallare i sulkyn och det är ta mig fan otroligt hur han skryts upp och liras spik i fjärde avdelningen med Izola Silvåkra! Man är fan dum i huvudet om man spikar en sån jäkla pajas i sulkyn! Han är sååååå nöjd med en matlapp så han kommer inte röra en fjäder om han strider om pallplats! Dagens avslag är IZOLA SILVÅKRA enbart på kusk! Det är V75 nu! Glöm inte det! Lallare har inget att hämta där! Dagens bästa spik är Bellfaks! 25% är STÖLD!! |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 16:05 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 315,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 7, 10, 12 (8, 9) 2: 9 Bellfaks (6, 11) 3: 3, 5, 6, 9, 10 (4, 7) 4: 2, 6, 15 (3, 12) 5: 4 Milliondollarrhyme (8, 2) 6: 3, 10 (2, 6) 7: 4, 5, 10 (2, 7) 7x1x5x3x1x2x3 = 630 rader. 630 x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr. Totalt: 315,00 kr. Rättningskod: QZJ FTC BZF
|
|
|
|
#46 |
|
Reducerat med spikar på Four Guys Dream och Unique Juni. Sparlopp mellan Milligan's School och Millinodollarhryme. Nu kör vi!
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 16:09 Romme Snackisen Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 1 152,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Four Guys Dream (7, 2) 2: 1, 4, 5, 6, 9, 11 (10, 8) 3: 3, 4, 5, 9, 10, 11 (1, 6) 4: 2, 3, 13, 15 (12, 7) 5: 2, 4, 8, 9 (11, 5) 6: 1, 2, 6, 12 (3, 10) 7: 2 Chapuy (5, 4) 1x6x6x4x4x4x1 = 2304 rader. 2304 x 1 x 0,50 kr = 1 152,00 kr. Cancerfonden: 69,12 kr Totalt: 1 221,12 kr avd1 3 Four Guys Dream (kalleklut) avd2 1 Kalmar (jiwa) 4 Järvinn S.K (bosseguldheden) 11 Tangen Haap (stankarn) avd3 3 Gordon Brodde (jiwa) 4 Optimum Bankrobber (stankarn) 5 L.L Labero (bosseguldheden) 11 Banana Joe (kalleklut) avd4 2 Izola Silvåkra (galten,djingis) 3 Kabor Boko (kallekllut) 13 Fantaghiro Brick (nobleflash) 15 Unique Juni (bosseguldheden) avd5 4 Milliondollarrhyme (stankarn,kalleklut) 9 Remarkeble Feet (stankarn) avd6 1 Defs Definitiv (bosseguldheden) 2 Digital Lucky (bosseguldheden,kalleklut) 6 Powerbank (stankarn) 12 Ribot (efterhandaren,jiwa) avd7 2 Chapuy (nobleflash,galten) |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 16:11 Sundbyholms Travbana, Sista Stallskrikets andelsspel Romme Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 2 289,60 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 12 (6, 5) 2: 9 Bellfaks (11, 6) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (6, 4) 4: 7 Limus Lissi (15, 3) 5: 2, 4, 5, 7, 8 (9, 1) 6: 2, 3, 6, 10 (7, 4) 7: 4, 5 (2, 7) 9x1x12x1x5x4x2 = 4320 rader. 4320 x 1 x 0,50 kr = 2 160,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 16:04 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Four Guys Dream (7, 12) 2: 6, 9, 11 (1, 5) 3: 7 Like a Monster (4, 10) 4: 2, 7, 12, 15 (3, 9) 5: 2, 4, 7, 8 (9, 1) 6: 3, 10 (2, 6) 7: 5 Eddy West (2, 4) 1x3x1x4x4x2x1 = 96 rader. 96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr. Totalt: 48,00 kr. Rättningskod: NZH FTD JZJ |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Provar en liten tvilling och hoppas Jepson kan lotsa in Iwan Boko som sämst 2:a...
![]() TVILLING Inlämnat: 2021-12-18, 16:03 Romme Lopp 5 Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 30,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 2, 3, 12 Utgångshästar 9 Iwan Boko 3 x 10,00 kr = 30,00 kr. Totalt: 30,00 kr. Rättningskod: WZC LTB GZB |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 16:16 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 1 458,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3, 7, 12 (2, 8) 2: 9 Bellfaks (6, 11) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (12, 11) 4: 2, 3, 7, 8, 12, 15 (9, 1) 5: 2, 4, 8 (7, 9) 6: 3 Certainly (2, 10) 7: 2, 4, 5, 7, 8, 10 (3, 1) 3x1x9x6x3x1x6 = 2916 rader. 2916 x 1 x 0,50 kr = 1 458,00 kr. Totalt: 1 458,00 kr. Rättningskod: XVM HTK MZG |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 16:06 RTJ-LOSs andelsspel Romme Lördag 2021-12-18 Start: 16:20 Kostnad: 720,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Four Guys Dream (12, 7) 2: 1, 6, 9, 11 (3, 5) 3: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10 (8, 11) 4: 2, 3, 12, 15 (7, 9) 5: 4, 8 (2, 7) 6: 1, 2, 3, 10, 12 (6, 4) 7: 2 Chapuy (5, 4) 1x4x9x4x2x5x1 = 1440 rader. 1440 x 1 x 0,50 kr = 720,00 kr. Totalt: 720,00 kr. Min kostnad: 720,00 kr x 8/15 = 384,00 kr Rättningskod: TZB JTM FZM Så här blev mitt försök på V75 idag
|
|
|
|
#53 |
|
Petter Lundberg… varför svara dödens med 8 an??
|
|
|
|
#54 |
|
Grym han är Örjan.
G.K. Justus stod verkligen på tur. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
V75
Inlämnat: 2021-12-18, 16:10 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 16:21 Kostnad: 320,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 7, 10 (2, 6) 2: 6, 9, 10, 11 (4, 8) 3: 3, 5, 6, 8 (4, 2) 4: 2, 3, 7, 15 (12, 6) 5: 4 Milliondollarrhyme (2, 8) 6: 3, 6 (1, 2) 7: 2 Chapuy (5, 3) 5x4x4x4x1x2x1 = 640 rader. 640 x 1 x 0,50 kr = 320,00 kr. Totalt: 320,00 kr. Rättningskod: VSB GTM GZC |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Hultman gnäller på Stefan Persson men jag tycker fan han gjorde helt rätt. Lundberg borde väl inte svarat. Han var ju iskall!
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banned
|
Det är till att köra loppet i halsen på Örjan.....
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#59 |
|
V5
Inlämnat: 2021-12-18, 16:32 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 17:05 Kostnad: 112,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10 (7, 2) 2: 15 Unique Juni (2, 12) 3: 4, 8 (2, 7) 4: 3 Certainly (2, 10) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 10 (2, 5) 7x1x2x1x8 = 112 rader. 112 x 1 x 1,00 kr = 112,00 kr. Totalt: 112,00 kr. Rättningskod: WNH KTK FZD |
|
|
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
V5 Inlämnat: 2021-12-18, 16:34 SistaStallskriket andelsspel Romme Lördag 2021-12-18 Start: 17:05 Kostnad: 390,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 6 Hula Hula Sisu (9, 4) 2: 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 15 (7, 15) 3: 2, 4, 5, 7, 8 (9, 1) 4: 2, 6 (10, 3) 5: 2, 4, 5 (8, 7) 1x13x5x2x3 = 390 rader. 390 x 1 x 1,00 kr = 390,00 kr. Totalt: 390,00 kr. Rättningskod: WRK KTC HZH |
||
|
|
|
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
29% på Bellfaks! STÖLD!!!
![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Jag har missat införsnacket, men gick det någon riktigt negativ info om 7:an i första? Jag kollade igenom en mängd ombudssystem där i princip alla (bl a Statistik-Jens, Spelvärde, Björck…) garderat första loppet med upp till 5-6 hästar. Ingen hade andrahandaren 7 med… Ögat med nästan helgardering lyckades få med den, men vad hade experterna egentligen emot spelarnas bedömning?
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Jag tycker att S.Persson var onödigt passiv i början av loppet och hamnade i tredje utvändigt i stället för att ta dödens och bli avlöst av Lundberg.
Persson tillhör inte Sveriges 10 bästa kuskar.Bara på 13:de plats på inkörda pengar trots fler körda lopp än Bergh,Adielsson och båda Untersteiners på plats 9-12. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#67 |
|
Banned
|
Provar en V5:
V5:1 - U:3 G:1,2,4,5,6,7,8,9,10,11,12 V5:2 - 7,15 V5:3 - U:9 G:2,4,7,8 V5:4 - U:10 G:1,2,3,4,6,11,12 V5:5 - 2,4,5,7 Lycka till! |
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Administrator
|
Citat:
![]()
Mer kass än vass - men glad ändå! To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Gotland den 2021-12-18 klockan 17:05. Anledning: smiley |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Missade som vissa andra i avd.1.
Noterar vad D.Berglund skrev inför: "7 G.K.Justus har tänt till lite extra på slutet och var mycket bra som tvåa i en STL-final senast, men han har gått upp i klass efter det och är behandlad efter senast. Dessutom ser det ut som att barfotabalasen på slutet har varit bra för hans del så det är nog minus med skor nu. Överspelad" |
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Återigen ett prov på Stefan Perssons "förträfflighet!" trots andra utvändigt under nästan hela loppet.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
TOP 7
Inlämnat: 2021-12-18, 17:08 SistaStallskriket andelsspel Romme Lopp 9 Lördag 2021-12-18 Start: 17:50 Kostnad: 480,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a: 2, 4, 5, 7, 8 2:a: 2, 4, 5, 7, 8 3:a: 2, 4, 5, 7, 8 4:a: 2, 4, 5, 7, 8 5:a: 2, 4, 5, 7, 8 6:a: 9 Remarkable Feet 7:a: 12 Linus Boy Din ranking: 2 4 5 7 8 9 12 Reserver: 1 11 120 x 4,00 kr = 480,00 kr. Totalt: 480,00 kr. Rättningskod: NZF DTG CSC |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
ScandalPlay (+1) |
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Stod över V75 helt idag.
Kliver in på några platsraketer i de avslutande loppen. Lopp 7) 2 Izola Silvåkra Plats - 1,88 just nu Lopp 8) 9 Remarkable Feet Plats - över 3 ggr Lopp 9) 4 Ready Trophy Plats - 2,84 just nu Lopp 10) 4 Dats so Cool Plats- 2.02 just nu |
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Nobleflash, Asgaya, Fagerdahlen, SistaStallskriket och jag kvar efter tre avdelningar. Vi håller tummarna
asgaya3141 (+8) |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Den spiken kördes i alla fall inte bort.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banned
|
4,25 ggr på SvS - formidabelt!
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Personligen ger jag underbetyg till Adielsson för Green Mamba-styrningen.
hoola (+2) |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Första vinsten i kväll - 20 kr efter Troels´ strykning!
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Banned
|
Erik Adielsson kommer att ladda med Piraten - och köra i spets så länge lampan lyser.
Kanske är gångbart med dryga 5 ggr ändå.... |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Blev inte kört som jag trodde men helt perfekt för MDR ändå.
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Om det var körorder från Strömberg att till varje pris köra i spets så tycker jag synd om OTP.
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Det lutar åt mer pengar till vinterjacken.
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Det var inte riktigt värdigt att köra så med OTP. Tycker synd om hästen. Stred tappert så länge han orkade.
PinkiePie (+5) |
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Inte hunnit läsa på till idag men nu börjar det verkligen lukta jackpot på atgs V75 spel. I så fall fylls de 30 miljoner som ligger extra för dom som får sju rätt nyårsafton på med nästan 24 miljoner ytterligare, och när den stora V75 festivalen drar igång på torsdag finns det ju massor av V75or kvar för att konfiskera vinstpengar till den stora dagen när dom ska delas ut.
|
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Nobleflash, Asgaya, Fagerdahlen och jag är kvar efter fem avdelningar. Vi håller tummarna att få tillbaka våra insatser.
|
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Banned
|
Citat:
Men du får ge lite cred för att jag gissade rätt på löpningsförloppet.
Difsteve (+20) |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
8 gånger.
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2021-12-18, 18:11 Romme Lördag 2021-12-18 Start: 18:20 Kostnad: 300,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 3 Certainly 2: 5 Eddy West 1 x 300,00 kr = 300,00 kr. Totalt: 300,00 kr. Rättningskod: SPJ JTJ JVL |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Det känns som att de två favoriterna vinner i dubbel-loppen, men jag hoppas på Certainly och en skräll i sista för V5.
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 |
|
Banned
|
Magic A Djuse!
Men Digital Eye var bedrövlig, har Björn bytt foder eller vad i helvete är det för fel på hans stall för närvarande? Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-18 klockan 18:25. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Sätt kusk på 6 Powerbank så vinner den!
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Certainly var blek. Chapuy i sista för sex rätt. Femmorna lär inte ge något.
|
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
Där small det. Dom som ryggade den populära betaltjänsten spelvärde drog in en bra hacka. Men verkligen ingen sportslig höjdare . Otroligt vad den sportsliga klassen på travet sjunkit nu sedan barfotaförbudet trädde i kraft och kommer bli ännu värre efter nyår.
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#107 |
|
Frågan är om man ska hänsyn till stallformen i dd2? Ser att stall Åke Lindblom har 56 starter i rad utan seger. Senaste gången stallet vann var den 1 september.
|
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Banned
|
Har tittat på loppet igen, Oskar Kylin Blom kör förjävla illa. Först tar han upp och släpper ut MAD från fjärde invändigt, för att sedan forcera fram till dödens så att MAD får andrapar utvändigt. Han skapar alltså sig själv och hästen en helt onödig extra körning, utan att vinna en meter i position. Hade man varit konspiratoriskt lagd så skulle man misstänkt att det förekommit pengar i kuskfiket, förekommer det matchfixning i trav?
OKB skulle man nästan vilja spela kort med, med stora pengar i potten. |
|
|
|
|
|
#109 |
|
Kom igen Ida och visa var skåpet skall stå. Dark Roadster !
|
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
Det blev ju en säker seger. Sex rätt och lite femmor, endast torsk i på spiken i första. Det är lite som gör skillnad.
|
|
|
|
|
|
|
#111 |
|
Banned
|
Synd att hon bestämde sig för att inte köra från start. Annars hade den där suttit som en smäck till nästan 12 ggr degen!
Efterhandaren (+5) |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Nära idag. Alla tre spikarna satt.
4 sexor men tror ej det blir så mycket. |
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
Jisses. Måste vara årets sämsta silverdivision. Chapuy ramlade undan efter typ 17 tempo fram till upploppet.
|
|
|
|
|
|
|
#114 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#115 |
|
Blev precis 15 kr på femmorna. Därmed klarade sig dagens spelare på kronan från att få sina femrättsvinster konfiskerade . Räddades av avd 6. Atg hade nog önskat att multijackpoten fyllts på.
|
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
4 x 6 rätt = 440 kr 72 x 5 rätt = 1080 kr Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+6) |
||
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
10 lax brukar vara ungefär gränsen. Men nu vann den mest streckade, och tredje, plus att en häst ensam rensade tio gånger. Ska liksom inte gå att få till utdelning på femmorna med ett sånt facit.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
|
|
|
|
|
#118 |
|
Fan så besviken jag är på Strömberg och Adielsson. Det här hade nog alla velat slippa se hur man behandlade Piraten idag. Fan att man alltid skall göra en start för mycket. Hoppas det var den sista!
|
|
|
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
Fokus är väl Frankrike för honom just nu och närmaste tiden också. Senast redigerad av Nobleflash den 2021-12-18 klockan 22:37. |
||
|
|
|
|
|
#120 | |
|
Citat:
Enligt mixen V75% på den vinnande raden igår skulle det teoretiskt sett bli ca 17 kr på 5r och då är det mindre än 10% risk att det i verkligheten går under 15 kr. Det är inte omöjligt, det händer. Men det hade varit en stor överraskning om det blivit JP. Den skrällen var närmare än vanligt. Se följande omgångar: https://www.atg.se/spel/2020-08-19/V...valla/resultat https://www.atg.se/spel/2018-06-24/V75/kalmar/resultat https://www.atg.se/spel/2016-06-12/V75/bjerke/resultat https://www.atg.se/spel/2016-04-02/V...valla/resultat
Wagner (+5) Senast redigerad av Strappa71 den 2021-12-19 klockan 05:27. |
||
|
|
|
|
|
#121 | |
|
Citat:
Att det hamnade på 15 kronor får nog tillskrivas strykningen av Izola silveråkra (21,67%), den verkliga procenten på Unique juni får man gissa sig till, men kanske det blev ca 32%. Tänk den dagen då ATG kommer att fixa till detta så bra det kommer att bli för barnbarnsbarnas barn.
|
||
|
|
|
|
|
#122 |
|
Det är väl redan avhandlat men det var kul att se en kraftigt förbättrad Milligans School. Han hade ju nog vunnit plättlätt om Erik hade släppt spets (och då hade nog Piraten tjänat en bra slant på kuppen). Jag fattar inte hur en toppkusk kan köra så illa.
|
|
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Citat:
|
|
|
|
#125 | |
|
Citat:
Jag vet i varje fall en som hade Izola silveråkra som spik och fick in Unique juni istället och var stolt över sina kunskaper. Så några procent måste ha hamnat där, det skulle vara kul att veta exakt.
|
||
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Citat:
Noll procent tror jag inte att det var som gick till UJ. Men eftersom det landade rätt nära den förväntade utdelningen så kan det inte gärna ha varit särskilt mycket heller.
|
|
|
|
#127 |
|
Det kanske finns någon som har värdet inför avd 4 innan strykningen som kan ge en fingervisning.
|
|
|
|
|
|
|
#128 |
|
Värdet på Unique Juni var 728 kr före strykning och blev 567 kr efter strykning.
GGS (+100) Senast redigerad av Tipsb den 2021-12-19 klockan 23:21. |
|
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Citat:
Att gissa på att ca 25% av Izola silveråkra omsättning gick över till Unique juni känns inte allt för djärvt och räknar man på att Unique juni då har 31,45% så får man siffrorna 8294-- 106-- 15 kronor för 7-6-5 rätt vilket känns rätt förutom för 7-rätt, så man kan nog påstå att 7-rätt gav bra betalt denna omgång. |
||
|
|
|
|
|
#130 | |
|
Citat:
Exakt får vi aldrig veta pga ATG. Dock är 7r-utd är en väsentligt starkare indikator än den för 6+5. Om 7r-utd känns hög är det troligt att det var mindre än man anar som gick dit.
|
|
|
|
#131 | |
|
Citat:
Om det var väldigt små system som tillkom var det en väldigt liten del av spelet, och om det var väldigt stora system som tillkom var det en stor del av spelet. Pga ATGs sätt att redovisa "värde" säger det extremt lite om det vi sitter och gissar kring.
|
|
|
|
#132 |
|
Luddig fingervisning. Lite som den extremt svaga kopplingen mellan systemrens och radrens.
|
|
|
|
#133 |
|
|
|
|
|
|
|