Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-06-18, 09:49   #16
 
Reg.datum: jul 2014
Inlägg: 688
Sharp$: 4025
Standard

Oj nu strök dem Esprit Sisu..
SakanAA är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 10:05   #17
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Hur blir banan i Boden. Något regn under dagen och mer regn under kvällens tävlingar.
Fem strukna och nytillkomne strykningen 5 Esprit Sisu gör det ännu lättare för dunderfavoriten Don Fanucci Zet att vinna och ta en stalldubbel med Born Unicorn.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 10:05   #18
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 728
Sharp$: 1518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SakanAA Visa inlägg
Oj nu strök dem Esprit Sisu..
Då borde ju inte Örjan kunna förlora. (Han har dessutom en väldig förmåga att alltid vinna sista loppet i alla streckspel, av någon outgrundlig anledning, och det även om han skulle råka köra ett ök.)
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 10:28   #19
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Bolagssystemet har i år gett 20' i nettovinst. Det grundar sig på favoriter kryddat med några outsiders.
Dunderfavoriten 8 Don Fanucci Zet är minst 30 m bättre än konkurrenterna och Örjan kan köra lugnt och vinna hur som helst. 5 Devils Tongue är lika överlägsen sina konkurrenter och kommer inte att startgaloppera på sin hemmabana. Två "klara" spikar ger utrymme för garderingar i övriga lopp. Få se om det kan bli mer än fyrsiffrig utdelning.

1) 5 r9-12
2) 4,5,6,8,10,11,12,13,15 r3-1
3) 2,5,6,7,8,9 r10-4
4) 1,4,5,7,8,9,14 r6-3
5) 1,2,3,6 r4-5
6) 1,7 r8-5
7) 8 r5-7 (inlämnades i morse innan strykning av 5)

Kostar 1512:-. Sjurättspotten kryddas med 21 miljoner. Lycka till!
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 11:00   #20
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 131
Sharp$: 56887
Standard

Regn aviserat hela kvällen. Trist för Boden då det säkert skrämmer bort många. Men banan behöver man nog inte oroa sig över. Barnarbetarna där är kompetenta och blir nästan garanterat inte samma lervälling som i Östersund förra helgen.

Svårt att tro på större utdelning trots stor jackpot . Devils Tounge spets och slut i första. Vunnit tre senaste gångerna den startat i Boden över samma distans som dagens och motståndet liknar mer vardagshästar längst i norr och dom brukar inte skrämma.

Sen är ju Norrbottens stora pris med strykningar av två av de bättre hästarna ett riktigt megafiasko. Kommer aldrig köras ett sämre lopp för eliten med miljonen i förstapris. 90 procentaren kan ta detta som ett träningsjobb inför Åbergs där den kommer möta helt andra hästar.

Silverdivisionen, klass 2 och klass 1 skiktade ut med få som kan vinna. Skrällpotential i diamantstoet och kallblodsloppet men är också där spelarna kommer massgardera så min gissning är att sju rätt inte kommer ge särskilt hög utdelning.

Lirade tre platsdubblar för 50 kr styck hos svenska spel.

Just Celebration avd 1 till 4 ggr: riktigt bra senast barfota. Samma idag. Från bra spår borde den ha hyfsad chans att bli 2a - 3a från bra spår med toppkusk om lika bra barfotaeffekt som sist.

Ava i avd 4 till knappt 3 ggr: verkar vara tillbaka i den form den hade förra sommaren. Då borde den utan stora trafikproblem runda i stort sett alla i detta klena lopp. Brukar gå bra från dessa lägen.

Soleil D Inverne i avd 6 till 3,25: norrlandshäst som normalt inte duger på rikstoton men visat sitt livs form på slutet och gigantiskt kuskplus idag och bakskor som åker av. Tycker då chansen ska vara rätt god att vara bland de tre.

Drygt 10 ggr insatsen om alla tre platsar . Bra netto om två gör det. 150 i förlust om 0-1 gör det.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+3), Nollkollolisten (+10)

Senast redigerad av olle den 2022-06-18 klockan 11:01.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 11:10   #21
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 395
Sharp$: 5743
Standard

V75
Inlämnat: 2022-06-18, 11:16
Boden
Lördag 2022-06-18
Start: 20:30
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 11, 12 (9, 6)
2: 3, 5, 6, 10, 11, 12, 13, 15 (8, 1)
3: 6 Amalencius B.B. (2, 8)
4: 1, 5, 7, 8, 11, 14 (9, 4)
5: 2, 3, 4, 6 (5, 10)
6: 7 L.A.Boko (8, 1)
7: 8 Don Fanucci Zet (4, 9)

3x8x1x6x4x1x1 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr.
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: FTT DTF GQH

Mina tankar.

Avd 1
46% på 5 Devils Tongue och Sandra Eriksson. Hemmahäst och säkert en bra chans att vinna detta. Formen på Sandras stall känns annars sådär. Hästen som dock ändå presterat på slutet, förutom galoppen senast, är väl just Devils Tongue då. 3:a under Elitloppshelgen och seger 14/5 dessförinnan, som är stallets senaste seger.

Svårt läge för 12 Mellby Ironman 13%, men sett bra och rejäl ut i Daniel Wäjerstens regi.

Tar också med 11 Omega Superstar 5% som Bergh kör själv av sina två hästar i loppet. Bra spurt senast på V75 och är en nästagångare.

Avd 2
Riktigt svårt och hoppas på skräll.

Vill varna litegrann för 3 Mietor 4%. Hyfsad form och står bra till. Michael Melander är väl en typisk skrällkusk som får till det ibland. Kallblod brukar han kunna vara köra bra.

Avd 3
Spik på bästa hästen.

Några hästar på väg mot formen, men jag tror 6 Amalencius B.B. 51% blir svår att plocka ner eller stå emot idag. Örjan måttar in.

Avd 4
Svårlöst och öppet.

Den stora skrällen och ett långskott i omgången kanske hade kunnat vara 11 Ellen Degeneres 1%. Hemmahäst och visat bra form i årets starter. Barfota ser det ut att bli också. För de stora pengarna.

Avd 5
Rätt öppet och svårt lopp. Landade ändå på att strecka de mest betrodda. De sitter med i främre träffen tidigt och det kan vara avgörande i lägsta klassen.

Avd 6
Spik på bästa hästen.

Den har sett riktigt bra ut och känns som det är en bra chans för seger.

Avd 7
Spik på bästa hästen.

Ser upplagt ut för en promenadseger.

Lycka till med spelen idag allihopa!

Senast redigerad av Nobleflash den 2022-06-18 klockan 11:12.
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 11:53   #22
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 690
Sharp$: 37596
Standard

Jag har inte haft så mycket tid för travet de senaste veckorna, men idag har jag i alla fall kunnat läsa på en del. Vill helst inte spika fler än max två favoriter, men det lutar åt Don Fannuci, Devils Tounge och Tangen Frikk. De två förstnämnda står bägge med tre ben i mål och Tangen tror jag vinner felfri, så kusken har en uppgift ikväll.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 12:00   #23
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 3 317
Sharp$: 6205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Norrbottens Stora pris - Topptrav på kvällen!


Ny vecka och nytt fint lopp, på lördag går midnattstravet av stapeln i Boden med Norrbottens Stora Pris som kvällens höjdpunkt. I fjol måttade Örjan Kihlström in Whos´s Who till seger, men Pasi Aikios ögonsten kan inte försvara titeln då hingsten ströks på grund av förkylning tidigt i veckan.

Loppet går över medeldistans med Autostart, med strykningen kommer nu nio taggade hästar till start där en ser väldigt svårslagen ut.

1 Martin de Bos – Veli-Pekka Toivanen
2 Who´s Who – Anders Eriksson (Struken)
3 Van Gogh Z.S – Kim Eriksson
4 Phoenix Photo – Erik Adielsson
5 Esprit Sisu – Daniel Wäjersten
6 Vitruvio – Mika Forss
7 Mindyourvalue W.F – Robert Bergh
8 Don Fanucci Zet – Örjan Kihlström
9 Born Unicorn – Mats E Djuse
10 Makethemark – Ulf Ohlsson

Martin de Bos är bara medel ut bakom bilen och jag tror spåret blir en fälla för den finsktränade kusen. Maharajah-avkomman hade ett tufft 2021 och denna säsong har inte heller visat några större ljusglimtar.

Van Gogh Z.S är snabb ut och har siktet inställt på spets, men hästen är ny i klassen och inte van så här hårt motstånd. Kim Eriksson lär släppa om han hittar till ledningen och samla på sig pengar.

Phoenix Photo släppte väl många längder till vinnaren Oscar L.A sist för att visa perfekt form, Svante Eriksson hoppas säkert kusen blivit ännu vassare med loppet. Valacken har levererat gång på gång under våren, men det har varit i Silverdivisionen och inte i denna tuffa klass.

Esprit Sisu hade ett grymt år i fjol när han nästan sprang in två miljoner, och för två veckor sedan stod Wäjerstens häst för en väldigt bra prestation endast slagen en halv längd av Calle Crown. Från spår 4 kommer duon hitta en bra position och är en rejäl utmanare om storfavoriten gör bort sig.

Vitruvio har haft svårt att få till det en längre period nu, i fjol blev det bara en seger och då i Monté. Italienaren kom aldrig in i matchen i Sweden Cup försöket, men var inte tom över mål. Gången innan gjorde han det godkänt utan att tömmas helt i Copenhagen Cup till en fjärde plats. Gocciadoro visade i Jämtlands Stora Pris att hans hästar aldrig ska räknas bort.

Mindyourvalue W.F har fördelen av att ha med en stallkollega i Van Gogh Z.S som dessutom kan blanda sig i spetsstriden. 9-åringen har visat ojämnhet i startsnabbheten, men från en bit ut på vingen har den lagt av bra tidigare så Robert lär köra offensivt för att försöka kuppa sig till ledningen, även om det känns långsökt med framför allt Esprit Sisu och Vitruvio invändigt och storfavoriten utvändigt.

Don Fanucci Zet imponerade i sitt Elitloppsförsök när han från dödens vann på vass tid till synes med mycket krafter kvar. Kanske hade han för mycket energi till övers då det blev galopp direkt i starten i finalen från bricka 1. Redéns guldklimp är dock ingen osäker travare. Örjan kan välja att köra fram tidigt för att eventuellt överta ledningen eller lägga sig lugn i dödens, hästen med namnet från Gudfadern filmerna har nämligen överkapacitet i det här gänget och har toppchans oavsett löpningsförlopp.

I andra ledet hittar vi först Born Unicorn som hade ett fint år i fjol där han vann hälften av sina starter och nästen en miljon insprunget, men hästen är väldigt färsk i klassen och orutinerade jämfört med övriga. Redéns häst gjorde dock inte alls bort sig i Paralympiatravet och med sin styrka kommer enhörningen fortsätta springa in pengar.

Sist ut är Makethemark som är loppets hemmahopp, Salmelas stjärna har dock två riktig svaga år bakom sig och måste rycka upp sig ordentligt för att ha något att hämta här. Maharajah-sonen har verkligen sina bästa år bakom sig.

Sammanfattning: Kim Eriksson försöker nog göra allt i sin makt för att hitta till spets med Van Gogh Z.S, men Wäjersten från optimala spår fyra tror jag kommer ta sig förbi. Robert Bergh är vi inte vana att se ta det lugnt så med rejäla Mindyourvalue W.F försöker säkert Bergarn ta sig framåt för att göra livet surt för Wäjersten. Där bakom kan Örjan välja att sitta still i kön eller ta ett tidigt initiativ om tempot är för långsamt och kontrollera loppet från dödens, oavsett taktik ser duon väldigt svårslagen ut. Skulle dock Kihlström avvakta för länge och låta Espirit Sisu trava i egenbestämt tempo kan det blir hårt på linjen, där bakom tror jag Redéns andra starthäst, Born Unicorn, kan hänga med bra tillsammans med meriterade italienaren, Vitruvio.

Speltips: Don Fanucci Zet är mitt givna bud till segern, men oddset lockar inte nämnvärt istället letar jag fina odds på platsliren. Vitruvio är en av kusarna till start med högst kapacitet, italienaren var blanda annat med i världens tuffaste travlopp tidigare i år. Även om hingsten inte hade något med toppstriden att göra på Vincennes den gången gjorde han det fullt godkänt över upploppet. Även i Danmark för en månad sedan gick hästen bra över upploppet utan att tömmas. Mot ett gäng föredettingar och statister tror jag Mika Forss har en väldigt god chans att styra ekipaget till en topp- 3 placering och i skrivande stund ligger oddset på 2.56 vilket jag tar alla dagar i veckan från kanonspåret 5.


Problemet är att det är för mkt pengar i andra och 3dje pris osv. Ha en miljon i första men 50 tusen i andra osv.

Svårt nöjda med att bli 2-5 , dvs ingen vill tävla i avd 7
shjuve9le är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 12:18   #24
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg

Mindyourvalue W.F har fördelen av att ha med en stallkollega i Van Gogh Z.S som dessutom kan blanda sig i spetsstriden. 9-åringen har visat ojämnhet i startsnabbheten, men från en bit ut på vingen har den lagt av bra tidigare så Robert lär köra offensivt för att försöka kuppa sig till ledningen, även om det känns långsökt med framför allt Esprit Sisu och Vitruvio invändigt och storfavoriten utvändigt.
Bergharn lät rätt nöjd med 7 Mindyourvalue W.F. , äntligen. Den här sopade ju i princip rent i Guld i höstas, oftast på 11-tider full väg, åkte ner till Frankrike och vann, var sen lite blekare i ett par montéstarter men återkom och gick helt ok på ett par 10-tider. Har sen haft det lite svårare, parat med dåliga utgångslägen.

Nu är det framspår, två invändiga strykningar, full laddning, om det inte blir spets så är sannolikheten stor att det blir rygg på ledande favoriten.

Ger 4 ggr på plats på SvS.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 13:56   #25
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 729
Sharp$: 9271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Är skäggen på semester eller? (Nä, jag menar inte Yngve Gamlin & Beppe Wolgers). Jag menar Sharps egna goa skägg
Jag hittade honom!
In och lyssna!




Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 13:58   #26
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shjuve9le Visa inlägg
Problemet är att det är för mkt pengar i andra och 3dje pris osv. Ha en miljon i första men 50 tusen i andra osv.

Svårt nöjda med att bli 2-5 , dvs ingen vill tävla i avd 7
Du tror inte att med ditt förslag skulle endast 1 och/eller 3 starta mot 8
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 14:20   #27
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Provar att köra en analys idag här och se om man kan göra någon nytta Idag faktiskt bra påläst tycker jag men men...

V75-1 Ett öppet lopp om man inte ryggar favoriten. Är ändå bara 4 år

5 Devils Tongue 44% är en riktigt bra häst men är som sagt bara 4 år. Galoppen senast kanske var ett olycksfall i arbetet men det är aldrig bra när de felar innan bilen släpper.

9 Double Trouble E.P 15%
ser ut att vara en riktigt bra häst från Finland. Ser ut att ha både styrka och speed och den blir nog att räkna med här. Åker inte för en platschans här.

10 Inspector 2% tycker jag är väldigt bortglömd här. Har mött bra motstånd hela tiden och har hårdheten. Tror nog att hästen är bra nog att utmana de hårt betrodda här.

4 Just Celebration 2% satt fast med allt kvar senast. Struken efter det visserligen men jag tror det finns fart i hästen och få den ryggar hela vägen kan den avsluta vasst.

3 Icleland Radio 3% är startsnabb och kommer få ett bra lopp. Från rygg ledaren och hårt tempo så kan den skrälla.

2 Harper Seabrook 5% blandar och ger men möter alltid tuffa motståndare. Det få man ha med i beräkningen även denna gång att fart finns det i hästen.


Rank V75-1
A 5
B 9-10-4-3-2
C 1-6-11-12
D 7-8



V75-2 Känns på förhand som ett olösligt V75-lopp med kallblod. Men jag har draget!

6 Källsjö Viking 5% är helt borttappad här. Senast var han jämt spelad på samma tillägg som den numera strukna hästen som var en av favoriterna. Nu 20m fördel. Tror det här är omgångens skräll och den ska inte missas på några kuponger

13 Tangen Frikk 26%
är fältets bästa häst absolut. Men det krävs alltid lite flyt för att hästen ska vinna. Möt hårt motstånd absolut, men nu ska den ut i spåren. Lurigt spår även.

11 Buska Blyg 15% är en talang fast han är 6år. Inte vunnit på slutet men ändå varit bra. Får hästen sin resa kan den avsluta vasst och ska räknas tidigt här.
8 Sundbo Komet 8% har varit vass i monté på slutet. Nu står den bra in och jag tror på ett offensivt upplägg denna gång.

2 Harry Växus 1% är en liten favorithäst hos mig. Har en grym speed dom gånger han får rätt lopp. Skulle den smygas med här och få rätt lopp kan det här vara en jätteskräll.

10 Forspärla 5% har säkerligen laddas för just detta lopp. Behöver sin smygare men kan avsluta vasst om den får draghjälp hela vägen.

15 Kringlers Viktor 8% är en speedig häst från Norge som kan få loppet här om det blir lite tempo.



Rank V75-2
A 6
B 13-11-8-2-10-15-5-12
C 7-1
D 4-3-9


V75-3 Kan vara spel emot ett mål denna gång. Men frågan är om den blir släppt till spets?

6 Amalencius B.B 52% är överlägsen för klassen och ska räknas med toppchans. Men vete sjutton hur långresorna gör hästen. Skulle den trava och komma fram till spets är loppet över men frågan är om den får det?

5 Ivory Di Quattro 10%
låter det väldigt uppåt på. Hästen är i ordning och jag tror man laddar vad det går för att köra fram och kan även då svara favoriten.

2 Henry Flyer Sisu 17% är en unghäststjärna som nu har ett lopp innan för västen. Jag tror man kommer köra för segern denna gång och hästen ska räknas tidigt om man garderar.

8 Gooner 9% hade jag rankat högre med ett bättre spår. Hästen kommer gå upp i Guld inom kort och jag tror hästen har kapacitet att slå de bästa.

9 Leave Your Socks On 5% har vissat grym kapacitet. Blir bara bättre och bättre även om den inte vinner men fart finns för att runda även detta gäng.

4 Magic Cash 1% får man inte glömma om man garderar. Det här är en häst som det har strulat mycket för men har en hög högsta kapacitet. Skulle den gå felfri så kan den absolut skrälla.

Rank V75-3
A 6
B 5-2-8-9-4
C 7-10-11
D 1-3



V75-4 Här kanske dagens roligaste spik finns även om den är hårt streckad!

1 Amie Ness 25% är en liten hemmahäst som vunnit 4 av 5 starter. Oerhört orutinerad men har förmågan att springa snabbt. Tar ledningen och kommer köras där. Frågan är om det här inte kan vara hemmabanans bästa chans.. Tror i alla fall hon bli svårslagen.

8 Endless Story 23% är en bra finska som imponerade sist i arkivet. Tror ändå hon måste ner på mycket låg 1,14 tid för vinst i spåren. Visst kan hon vinna men att slå favoriten i spåren blir tufft.

14 Ava 9% är hästen i loppet men står ju väldigt hårt på det. För att det ska bli vinst så krävs det tempo och hon får hjälp på vägen. Fart finns i alla fall

6 Anthem 3% är inte en sådan dålig häst som den är streckad på. Här finns det fart och kapacitet och skulle den smygas hela vägen så kan det gå.

5 Carroty 13%
är mer stark än speedig. Skulle hon komma tillbaka till form så tror jag det blir ett offensivt upplägg. Hästen är bra för att vinna detta.

7 Juno Beach 10% gör man många ändringar på denna gång. Tyvärr är spåret helt uselt och det är stor galopprisk. Men skulle hon trampa iväg så kan det gå hela vägen.


Rank V75-4
A 1
B 8-14-6-5-7-4-3
C 15-9
D 2-13-10-12-11



V75-5 Tycker det här är ett öppet lopp där allt kan hända!

4 Grappelli 10% har det sämsta spåret men är en hemmahäst som laddat för detta. Nu av med skorna igen och all laddning för seger. Kapacitet finns för seger!

6 Frozen A.F 33% kommer få många anhängare här. Är startsnabb och har farten och kommer den till ledningen blir den svår att slå. Men något säger mig att flera än intresserade att köra där.

7 Jocshi 1% tycker jag är alldeles för lite spelad. Möte favoriten senast och gjorde det bra. Nu laddar man för spets och snuvar man 6an på start så blir det spännande.

2 Ayah De Lux 18% känns som en blivande klassklättrare bara han får ihop travet och fattar vad det går ut på. Skulle Bergh få ordning på hästen så måste den med på bongen.

3 Holy Moses Meras 18% känns som man har laddat för just detta lopp vilket gör hästen spännande. Tror den behöver lite hjälp på vägen men visst kan det gå.

1 One Touch 9% har ett smaskigt läge här om den trampar i väg bra. Står visserligen hårt inne men finska hästar har ju mindre pengar på sig så visst kan det funka.


Rank V75-5
A 4
B 6-7-2-3-1
C 5-10-11-9-8



V75-6 Känns som många kommer göra det surt för favoriten här.

7 L.A Boko 39% är absolut hästen i loppet och är klart första streck. Om den körs fram och släpps så vinner den 9 av 10 gånger. Men det som sticker ut är att flera vill köra här.

1 Black and Quick 19% har ett mycket bra läge och här kommer det laddas. Tror inte man släpper om man kommer ditt men man kommer ladda allt vad som går

4 Polar Operation 2% tycker jag är spännande här. Sett fin ut med krafter kvar förutom senast. Här tycker jag det finns kapacitet och jag tror många kommer glömma denna skräll idag

8 L.L Labero 16% har ju ett uselt läge men har ju både fart och kraft. Men det krävs att den kommer ner och får draghjälp denna gång.

5 Soleil Dínverne 10% känns ju som man tror att man har en häst som duger. Spåret är bra och jag tror man vill komma ner och få ryggar hela vägen. Speedig på kort bit.

3 Tim Jerry 5% är finne som avslutat bra i alla sina senaste starter. Lite tveksam på kort distans men man åker ju hit och då måste man väl tro på bra chans i alla fall.


Rank V75-6
A 7
B 1-4-8-5-3
C 2-6
D 11-10



V75-7 Spel emot ett mål och det finns ingen i detta gäng som kan slå honom!!


8 Don Fanucci Zet 83% är mega favorit och skall så vara. Det här är i mina ögon Sverige bästa häst och snudd på den bästa i Europa just nu. Försöket i Elitloppet bevisade att det är en häst utöver det vanliga när han lekte hem försöket på 1,09,1. Att det blev galopp i finalen är ett olycksfall i arbetet. Man kommer köra fram och det finns ingen som kommer svara honom. Det här blir bara spel emot ett mål. Enda oron jag har är att om den skulle vara orolig efter transporten men det brukar den inte bli. Nä jag tror alla som garderar här och försöker ödsla streck är ute och cyklar.


Rank V75- 7
A 8
C 9-6-1
D 4-7-10-3


Lycka till

Mvh Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+7), Gotland (+7), znipstern (+7)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 16:28   #28
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 91
Standard

Spikar som alla Don Fanucci och kompletterar med en till Örjanspik i Frozen AF. Tror på ledning runt om där men idag kanske man behöver rycka huvan. Hon satt fast med rubbet bakom Bara Mahara på V75 näst senast men nu bär det av till ledning och motståndet ser enklare ut än då. 2 och 3 har ej visat startsnabbhet i volt och 1 vill förmodligen släppa, den ger sig i ledning. Förstår inte att Grappelli har blivit så hårt spelad. Hoppar "alltid" i volt och hoppat enda gången den gått barfota. Även om han får runt den felfritt så lär det bli tappstart och att han skulle runda gänget sedan tror inte jag på... 4-5% kanske är rimligt...

Tim Jerry är mitt bästa drag idag. Han gick 12,5 sista varvet när de provade barfota för första gången. Tempotorsk då men intrycket var bra och hästen kan öppna fint. Kuskplus dessutom och bara 5%, borde nog vara det tredubbla.

Anthem hade jag inte en tanke på att strecka, men jag drömde att den vann inatt och skulle inte förlåta mig om jag inte litar på mitt undermedvetna, så den får ett lyxstreck när jag ändå ska gardera...

Björkeviking är inte så tokig och slipper möta de finska kallblodsfantomerna nu. Ska gå barfota som vid segern för fem starter sedan och jag tycker att hästen ser fin ut. Dock är väl Tangen Frikk överlägsen i felfritt lopp, men det kan man ej lita på.

Mellby Ironman är förstastrecket i första men garderar på där. Olle nämnde Just Celebration och den är ofta underskattad. Lite förvånad att den fortfarande är under 2%.

Spännande kväll, nu tar vi miljonerna!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+7), znipstern (+7), Ace (+7)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 16:51   #29
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 091
Sharp$: 6121
Standard

Vi är väldigt likt på det. Förutom i första där favoriten måste ha en bra chans. Väljer mellan att spika den, Amalencius eller Tim Jerry:-)

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Spikar som alla Don Fanucci och kompletterar med en till Örjanspik i Frozen AF. Tror på ledning runt om där men idag kanske man behöver rycka huvan. Hon satt fast med rubbet bakom Bara Mahara på V75 näst senast men nu bär det av till ledning och motståndet ser enklare ut än då. 2 och 3 har ej visat startsnabbhet i volt och 1 vill förmodligen släppa, den ger sig i ledning. Förstår inte att Grappelli har blivit så hårt spelad. Hoppar "alltid" i volt och hoppat enda gången den gått barfota. Även om han får runt den felfritt så lär det bli tappstart och att han skulle runda gänget sedan tror inte jag på... 4-5% kanske är rimligt...

Tim Jerry är mitt bästa drag idag. Han gick 12,5 sista varvet när de provade barfota för första gången. Tempotorsk då men intrycket var bra och hästen kan öppna fint. Kuskplus dessutom och bara 5%, borde nog vara det tredubbla.

Anthem hade jag inte en tanke på att strecka, men jag drömde att den vann inatt och skulle inte förlåta mig om jag inte litar på mitt undermedvetna, så den får ett lyxstreck när jag ändå ska gardera...

Björkeviking är inte så tokig och slipper möta de finska kallblodsfantomerna nu. Ska gå barfota som vid segern för fem starter sedan och jag tycker att hästen ser fin ut. Dock är väl Tangen Frikk överlägsen i felfritt lopp, men det kan man ej lita på.

Mellby Ironman är förstastrecket i första men garderar på där. Olle nämnde Just Celebration och den är ofta underskattad. Lite förvånad att den fortfarande är under 2%.

Spännande kväll, nu tar vi miljonerna!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-06-18, 17:02   #30
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 632
Sharp$: 12707
Standard

Spännande kväll, nu tar vi miljonerna!

Miljonerna ? Ok du spelar flerkupong he,he.
Jag blir förvånad om 7 rätt ger miljoner. Ganska ihåliga startfält. Max 100 000:- .
Men det är pengar det oxå.

God tur med spelet.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td