Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-07-18, 21:01   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Axevalla 23 juli


ÄR DET POLITISKT KORREKT att starta V75-tråden redan på måndag?
Jag spelar sällan några andra spel i veckan om jag inte får napp på nån startbevakning, då kan det bli ena tia vinnare. Men det är kul att börja filura på lördagens höjdarspel redan nu. Som vanligt har jag blockerat streckprocent så jag vet inte vilka som är favoriter, men man kan ju ana sig till vissa.

Avd 1:
Voltlopp. Då blir det kryss för 1 CHAMP LANE och den ser ju inte illa ut. Sen åkte jag ju på en startbevakad häst, 5 ARVID S.H. Skitspår nu men jag slipper åtminstone Fredrik Persson. Litar mer på Uhrberg De var ju tvåa bakom Beckham senast. Sen tror jag mycket på 11 UNICO BROLINE. Djusarna kan nog knipa ett par vinster idag och spår 11 är ju inte fel i volt, speciellt om det skulle bli omstart.


Avd 2:
En god Djuse-chans till. 9 REAL SCOTCH har varit lysande och nu blir det skoryck bak. Kan vara en spik-idé.

Avd 3:
Kortlopp auto och 5 GRAND PRINCESS är norsk och körs av Örjan, Jag skulle spy ävja om den vann och jag inte hade med den. Sen har vi en Djuse som har hög kapacitet; 8 HIGH LINE PELLINI. Den måste med. Jag har några eventuella som jag måste fundera på mer. Det kan skrälla här.

Avd 4:
Volt och 1 GIANNAS LOVE åker med. Lite otrolig men det är ju ändock Örjan! 8 READLY´S DREAM med Unter ser ju giftig ut. Den tar vi!

Avd 5:
Jag prickar spontant för 1 L.L. ROYAL och 9 TURE L.A. Det är allting något att börja med.

Avd 6:
Om jag bestämmer mig för att spika släpper jag mina statistikprinciper, Därför blir det spik på 6 UNDER ARMOUR och jag ratar en etta i volt. Sånt kan komma att göra väldigt ont.

Avd 7:
En ännu äckligare spik avslutar;11 BLE DU GERS. Kom igen nu, Uhrberg!!!

En liten början till lördagens fest, ännu så länge för endast 12 kr. Jag bygger väl på det lite blygsamt när det kommer in intressanta idéer...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+7)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-20, 09:00   #2
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Det kördes preparé med Unico förra loppet.. Jag tror nog Unico går fram tidigt till dödens här och sen kontrollerar det hela
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+1), Trinity (+1), Trinity (+1), Trinity (+1), Trinity (+1)
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 11:05   #3
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Sitter just nu och bestämmer om jag ska dra ner till Skara eller inte. Inom en timme måste jag bestämma mig. Sova i tält var ett tag sedan

Här kommer min rank och analys för veckan

V75-1 Några hästar sticker ut i en annars öppen Silver. Jag tror favoriten är i ordning nu!

11 Unico Broline 29% tror jag är bra i ordning och då skall det vara en mycket bra chans. Inte många starter sedan han var favorit emot hästar som Phoenix Photo och Oskar L.A. Hemmaplan nu och det här kan vara ett spikförslag.

1 Champ Lane 24% besitter hög kapacitet. Men senaste volstartsloppet den gjorde var för nästan ett år sedan och då satte den inte en fot rätt. Jag vill varna för galopprisk här.

8 A Good Point 0% fortsätter jag varna för. Jag gillar ju hästen och en vacker dag så kommer den här skrälla något så fruktansvärt. Nu ett lurigt läge men se upp om luckorna kommer.

6 Amoreno Roc 20% har verkligen läget här. Inte omöjligt att det kan bli spets och då kommer man definitivt att köra där. Han lekte med en som Viking Brodde för någon start sedan vilket säger det mesta.

10 One Kind Of Art 4% står lite hårt inne men tränaren tycker den duger i klassen. Är ju lite humörs häst men de gånger han står på fyra friska ben så är han alltid bra.

12 Golden Guard 2% var väl inte som bäst senast men vilka lopp den har gjort och är alltid med där framme. Nu är det volt vilket han inte gjort på 3år. Men jag tror hästen fixar det. Kan få bra draghjälp här.

Rank V75-1
A 11
B 1-8-6-10-12-7-5
C 2-3
D 4-9

V75-2 Omgångens roligaste skräll hittar vi här. Lagom 1% som första rank.

6 Spectre 1% måste jag bara lyfta fram. För två starter blev det 3 spår första 500m sedan ner inv och fast med allt kvar. Såg ut som en retad tiger i det loppet. Senast blev det fel igen. Ny kusk och jag tror det här är en skräll som har hyfsad bra segerchans faktiskt.

3 Swich The Cash 24% låter det otroligt bra på. Man pratar om Toppchans från stallet. Jag är inte helt säker på att alla lägger sig på rygg och släpper fram honom. Men visst är det en riktigt bra häst.

9 Real Scotch 23% blev det ju helt fel för senast. Men 6 segrar på 8 starter visar att detta är en häst under utveckling. Kan även här få det perfekta loppet.

2 Lardeo Boko 19% rycker man skorna på denna gång. Det lär ge effekt och Bergharen vet vad han gör när han testar det på V75. Intressant från detta läge med.

7 Roll Controll 14% har visat upp riktigt bra fartresurser. Har ett lurigt läge men kommer att ladda. Skulle den komma till spets så tror jag man kör där.

10 Bold Request 5% har man stora planer för. Man pratar om Derbyt mm. Har man så höga tankar om hästen så måste den räknas här med.

Rank V75-2
A 6
B 3-9-2-7-10-1
C 4-12-8-11

V75-3 Här får bli rådet att ta så många man har råd med. Otroligt öppet och svårt lopp att räkna ut hur det blir kört samt vilken taktik ekipagen har.

1 Global Beliver 18% får mitt första streck här. Bra sprinter, bra läge och bra kusk bäddar för ett bra lopp. Tror man kan välja om man vill köra i spets eller rygg ledaren. Tror det blir rygg ledaren som gäller.

3 Black Fire 25% var ju smäll fin ut senast. Men nu är det kort distans och lite tuffare motstånd men den måste streckas tidigt med tanke på loppet senast.

2 Cobra 20% blev det ju bara fel för senast då det är bara att glömma. Hästen är en riktig sprinter men frågan är hur formen är.

8 High Line Pellini 7% får man inte glömma bort i detta lopp. Hästen besitter otroligt hög kapacitet men blir lite bortglömd pga av läget och senaste starten. Måste med vid gardering

4 Inspiration 19% är också en riktig sprinter som visat riktigt fina tider på denna distans. Lite risk för vingel från start men sitter den i andra utv efter 400m så blir den att räkna med.

7 Almas Caviar 3% får ett lite finger också då Flemmings hästar går bra nu. Har toppform säger man från stallet och det brukar räcka långt.

Rank V75-3
A 1
B 3-2-8-4-7
C 6-5-11-9
D 12-10

V75-4 Otroligt svårt lopp att lösa när det är ett försök till Diamantstoet.

6 Samedi 16% känns het med tanke på läget. Spets är värt mycket i sådana här lopp och de starter hon vunnit har hon varit riktigt bra. Men är tyvärr ojämn. Men klart första streck

13 It´s A Girl 16% låter ju också väldigt bra på. Men hästen är knepig och det är många att runda. Att det finns fart för vinst råder inga tvivel om.

14 Hera Sisu 14% Tror jag kommer få ett riktigt bra lopp så hon kan vända runt bra och komma igenom bra från bakspåret. Kommer hon fram tidigt kan hon låsa loppet.

5 The Rocket 4% tror jag det finns bra utveckling i. Gäller bara att hästen får rätt lopp och slipper göra grovjobbet här så kan det gå.

8 Readlýs Dream 21% blir favorit här. Men hon är väldigt sårbar från detta läge jag tycker det ser väldigt vanskligt ut på förhand.

9 Dream om Moneyd D.E 10% Crebas hästar går verkligen bra nu. Det är en häst som kan göra en del och skulle det lösa sig så är hon med där framme.

Rank V75-4
A 6
B 13-14-5-8-9-1-7
C 12-15-2-10
D 11-3-4

V75-5 Jag tror det blir hård körning här och det bäddar för min skräll!

12 King Of Greenwood 6% tror jag har mycket bra chans om det blir körning i detta lopp. Hästen är urläcker för dagen och det känns som är som en retad tiger på upploppen. Nu även med Jänkarvagn vilket jag tror är en fördel.

1 L.L Royal 46% har verkligen utvecklas hos Bergh. Var ju grym senast och nu ett bra läge men det är många som kommer att ladda vilket gör att det kan bli en tuff inledning.

8 Aragorn As 16% besitter hög kapacitet men har ett väldigt lurigt spår. Men skulle den komma ner bra så är den att räkna med. ’

4 Santos De Castella 15% är ju stark som få och går alltid in i mål. Kommer laddas för spets och försöka hålla ett högt tempo. Risk för att det kommer att kosta bara.

9 Ture L.A 4% är ju en riktigt bra häst som alltid är med där framme. Denna gång kan läget bli kanon för hästen som räknas på sin grundkapacitet.

6 Made of Stars 1% ska man inte glömma. Det här var den starkaste häst Westholm hade i stallet sa han för ett år sedan. Sedan har inte utvecklingen varit som den ska men det finns mycket power.

Rank V75-5
A 12
B 1-8-4-9-6-7-5
C 10-2-3

V75-6 I mina ögon omgångens bästa spik även om loppet är väldigt öppet!

12 Parker 28% har jag haft som första rank varje gång och lär nog fortsätta med det. Känns som han har en miljon för lite på sig och mina ögon ska han bolla med detta gäng. Men han är inte att lite på alla gånger så det kan lätt bli fel

11 Cab Frontline 4% gjorde ju en heroisk upphämtning senast. Gått hela tiden på V75 utan att få vinna. Kan mycket väl skrälla här.

13 Hefner Am 12% är ju också en sådan där häst som är mer stark än speedig. Man tror i alla fall mycket på honom från stallet.

6 Under Amour 28% blir väl favorit här. Hästen är en tankers som vi inte sett botten i. Lär vara med där framme men jag rankar ner den lite för senast såg den inte bra ut.

9 Even Steven 16% satte inte en fot rätt senast. Spåret är svårt och Flemming varnar för risk för gunga. Fartmässigt duger den här.

10 Ironman Pellini 0% är en riktig hedershäst som alltid tar pengar när han startar. Men tittar man lite i arkivet så är det alltid kanonhästar han möter. En riktig skräll i omgången.

Rank V75-6
A 12
B 11-13-6-9-10
C 8-1-14-15
D 3-2-7-4-5

V75-7 Härligt avslutningslopp där jag tror vi kommer få se grymma insatser!

7 Milligan´s School 9% stod ju för ett kusligt lopp förra året här när den vann. Gör den om det så kommer ingen slå hästen. Tror även det finns goda chanser att komma till spets och då ska den slås.

6 Admiral As 67% är ju en grym häst. Men när den blir megafavorit och uppträder knepigt tycker jag man ska försöka fälla den. Skulle den släppas till spets så blir det ju svår att slå.

3 Beartime 2% får man inte glömma om man ska gardera. Hästen går från klarhet till klarhet och jag tycker den är underskattad varje gång.

5 Antonio Trot 11% är verkligen en kämpe. Känns nästa som han blir bättre och bättre för varje år som går. Absolut med där framme.

9 Global Welcome 1% har jag tjatat lite på slutet och den gör det ju bra varje gång. Måste ha flyt men fart finns för att skrälla.

8 Upstate Face 3% har gått från att vara upphaussad emot det bästa till bortglömd på en start. Det surrades ju hårt om hästen och senast var den visserligen dålig. Men innan det så.

Rank V75-7
A 7
B 6-3-5-9-8
C 1-2-11
D 12-10-4

Lycka till nu

/Jiwa
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+7), Dahle (+10), heddari (+50), supermandus (+7), Hansin (+21), Snubben (+10), asgaya3141 (+8)
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 12:42   #4
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1405
Standard

bosseguldheden, På din fråga..Absolut helt rätt gjort!

Har själv just nu endast satt ett spik och är samma som ditt i Avd:6 Under Armor..
Och tror att Jörgen löser det.
Visst favoriten Parker är bra och Örjan upp igen men med galopperna i de 4 senaste starterna + att Parker inte ens vinner över Under Armor utan galopp.. ( är inne på det )

Visst har Parkers prestationer i bakhuvudet men även Under Armor har gjort det bra och min känsla är att Under Amor vinner.
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 13:00   #5
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1405
Standard

Jiwa, Jag får kanske tänka om med Parker..
Vet ju hur bra han kan vara men lär hålla mig till vad min känsla sa mig och spika Under Armor med Jörgen Lövgren, Då det är dags för ekipaget att vinna igen!

och visst Örjan är bättre än Jörgen..
Förmodligen är ekipaget Örjan / Parker är bättre men galopperna samt dagsformen för Parker är ett frågetecken.

Så håller kvar spiket på Under Amor, Då denna just nu ej är favorit!

Fel av mig, Ser nu att Under Amor blivit favorit..

Senast redigerad av Trinity den 2022-07-22 klockan 13:17. Anledning: Fel favorit av mig. ;)
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 13:10   #6
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

...........

Senast redigerad av trance_error den 2022-07-22 klockan 13:15.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 13:11   #7
 
Trinitys avatar
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 2 525
Sharp$: 1405
Standard

Jiws, Gillar dina tankar och tack för tipsen!
Lovar försöka återkomma med mina tips...
Trinity är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 15:21   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Trinity Visa inlägg
bosseguldheden, På din fråga..Absolut helt rätt gjort!

Har själv just nu endast satt ett spik och är samma som ditt i Avd:6 Under Armor..
Och tror att Jörgen löser det.....
Fast det är väl Jockes häst inte Jörgens. Ingen nackdel i mina ögon
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 15:30   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Fredagstankar

Stabila Spikförslag
11 Unico Broline. 6 Admiral As.

Chansspik
8 Readly’s Dream.

Måstestreck
3 Swish The Cash. 1 Global Believer. 3 Black Fire. 4 Inspiration.
8 Aragorn As. 6 Under Armour. 12 Parker.

Stänkare
1 Finndals Chasseur 5%. 7 Almas Caviar 4%. 10 Elegant C.N. 3%.
12 King Of Greenwood 8%. 10 Ironman Pellini 0% !!

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-07-23 klockan 15:03.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 17:21   #10
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

6 Under Armour (Joakim Lövgren) var grym under hela våren och radade upp segrarna, men under Elitloppshelgen passade inte banan och senast var han något sämre. Han reser dock inte så bra och banan var dålig för honom där också. Hoppas på en fin bana nu och då ska han kunna leverera igen. Inga ändringar, säger
Jonas Oscarsson.

En lite försiktig men positiv stallrapport. Vi får se när Jocke uttalar sig själv i morgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Trinity (+2)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-22, 23:00   #11
Gus
 
Guss avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 127
Sharp$: 1497
Standard

Lyssna på V75-mixen.
Verkade som han höll Inspiration som en
betydligt bättre segerchans än Under Armour.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5), Trinity (+7), asgaya3141 (+5)
Gus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 07:54   #12
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

V75-ram. Hur många ska man ta med i V75-loppen 3 5 7


För att säkert få med vinnaren. Jag började nyss kolla och det enda som jag ser är att de övriga 1,2,4,6 måste nästan helgarderas. Betyder att jag måste täcka de övriga så billigt de går eller hitta nån att singla . Jag ska börja läsa på nu och kanske kommer upp med nåt efter hand innan spelstopp.
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 09:59   #13
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Tidig rad för inlämning:

1: 2, 6, 11
2: 10, 12
3: 4, 8, 12
4: 9 Dream Of Money D.E.
5: 4, 6, 7
6: 6, 8, 12
7: 11 Ble Du Gers

Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+7)
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 10:48   #14
DIF
 
Reg.datum: maj 2012
Ort: Mariehäll - gräddhyllan
Inlägg: 1 847
Sharp$: 1679
Standard

Tidig inlämning och kollar sent.
Ser kul ut och kan ge bra idag.
Avd
1: 11 Unico Broline (1, 6)
2: 1, 2, 3, 6, 7, 9 (10, 11)
3: 1, 3 (4, 2)
4: 8, 9, 10, 11, 13, 14 (6, 1)
5: 1, 4, 8, 10, 12 (9, 5)
6: 12 Parker (6, 9)
7: 5, 6, 7 (11, 3)
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-07-23, 11:03   #15
 
Fagerdahlens avatar
 
Reg.datum: feb 2016
Inlägg: 1 191
Sharp$: 2301
Standard

Inleder med Unico Broline. Skulle spika även vid 70%.
Fagerdahlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td