Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-11-17, 11:15   #61
 
Reg.datum: maj 2021
Inlägg: 33
Sharp$: 658
Standard

RIP
bambuskott73 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-17, 17:31   #62
 
Reg.datum: sep 2017
Inlägg: 13
Sharp$: 630
Standard

Otroligt tråkigt att höra. Basse var en stor inspirationskälla till ens travintresse med sin kunskap och idéer, och så glad man blev när man lyckades knycka en andel på något spel. Tankarna går till de som stod honom nära.
Henkezan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-17, 17:50   #63
 
Reg.datum: nov 2013
Inlägg: 9
Sharp$: 818
Standard

Vila i frid
Jeppes är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-17, 20:58   #64
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5412
Standard

Vila i frid Basse!
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-21, 15:02   #65
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Vila i frid kompis!

Visar tyvärr hur skört livet är när en människa går bort alldeles för tidigt.

Kanske kan bli en tankeställare till de individer på forumet, och i världen rent allmänt, om att man kanske bör tänka ett varv till hur vi beter oss mot varandra.

Basse fick många gånger ta emot mycket skit bara för att han försökte vara hjälpsam och dela med sig av sin kunskap.

Ni som hånat Basse och fått honom att må dåligt ligger väl och gömmer er under er sten nu, kom helst inte fram igen om ni tänker bete er likadant.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+100), jomtien (+100)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-11-21, 19:38   #66
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Vila i frid kompis!

Visar tyvärr hur skört livet är när en människa går bort alldeles för tidigt.

Kanske kan bli en tankeställare till de individer på forumet, och i världen rent allmänt, om att man kanske bör tänka ett varv till hur vi beter oss mot varandra.

Basse fick många gånger ta emot mycket skit bara för att han försökte vara hjälpsam och dela med sig av sin kunskap.

Ni som hånat Basse och fått honom att må dåligt ligger väl och gömmer er under er sten nu, kom helst inte fram igen om ni tänker bete er likadant.
Vet inte vad jag missat, men inte sett att Basse blev påhoppad här speciellt ofta. Däremot så fick han med rätta väldigt mycket beröm för sina kunskaper och hans andelsspel forumets överlägset mest populära.

Vad jag själv noterade och såg som en liten varningssignal på att allt inte stod riktigt rätt till var hur enormt mycket tid han verkade lägga på travet trots att han som jag uppfattade det även hade ett vanligt jobb. Periodvis verkade han spela från förmiddagstravet i Australien till dess att sista loppet var i mål sen kväll sju dagar i veckan. Noterade även att periodvis (efter en större vinst) så kunde det spelas andelsspel för väldigt stora belopp dagligen medan det sedan ibland handlade om system på ett par hundra kronor som det såldes andelar till. Jag känner inte till om det förelåg spelproblem eller ekonomiska problem men det gav i alla fall inte signaler om att det alltid spelades optimalt och att spelkassan alltid var så välfylld . Speciellt som han även skrev flera gånger om att han stängt kontot för en kortare spelpaus .

Oavsett är det fruktansvärt tråkigt att han är borta .
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 13:10   #67
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Nu har man satt datum för minnesstunden som kommer ske före jul. I samband med den kommer det göras en insamling till Basses dotter.

Jag tycker vi ska bidra till den. Jag vet hur mycket hon betydde för honom.

Troligtvis görs detta via Swish men exakt hur upplägget blir ber jag att få återkomma om.


Basse, du fattas oss!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Liisa (+25), asgaya3141 (+20)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 13:58   #68
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 254
Sharp$: 4080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Vi är nog många som inte känner varandra mer än så här och på andra forum. Ändå blir man oerhört ledsen. Tänker på att han skrev för några månader sedan att han var uppe i Boden för att dottern skulle börja studera där. För henne är det något helt annat att mista sin far. Vad som hänt finns det ingen anledning att spekulera kring så länge inte någon som stod honom nära väljer att skriva om det .

Minns när en flitig skribent på travpunkten hastigt gick bort för ett antal år sedan. Han kände jag lite även personligen efter en travträff i Malmö och hade kontakt med sönerna efter hans bortgång. Valde att inte skriva i detalj kring vad dom berättade men tog initiativ till en insamling till en rejäl blomma till begravningen från vännerna på travforumet. Om någon som kände basse mer än vad jag gjorde gör något liknande nu skulle jag mer än gärna bidra med en hundring.

Kommer sakna honom och hans engagemang här trots att jag aldrig heller träffat honom. Vila i frid.
Usch vad ledsen jag blir att läsa detta. Vila i frid.

Jag det där du skrev om den andra personen där du och jag fixade insamlingen och jag närvarade på begravningen där vi köpte en krans och där det stod vila i frid mvh travvännerna.. Det var en tufft minne vill jag lova.

Om det inte försent så bidrar jag även till insamlingen för Basse
Jiwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 14:38   #69
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg
Om det inte försent så bidrar jag även till insamlingen för Basse
Det är inte försent. Vi har inte börjat än. Försöker hitta ett upplägg med familjen så det fungerar på ett bra sätt.

Återkommer med mer info när jag vet mer.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 18:06   #70
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 177
Sharp$: 57101
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jiwa Visa inlägg
Usch vad ledsen jag blir att läsa detta. Vila i frid.

Jag det där du skrev om den andra personen där du och jag fixade insamlingen och jag närvarade på begravningen där vi köpte en krans och där det stod vila i frid mvh travvännerna.. Det var en tufft minne vill jag lova.

Om det inte försent så bidrar jag även till insamlingen för Basse
Ja. Tror det uppskattades av familjen då. Det gjorde vi bra.

CA var en helt annan formperson än Basse. Retade gallfeber på massor av medlemmar på travcafet och travpunkten. Jag gillade dock honom och vi hade mycket kontakt och spelade en del ihop. Sen besökte han derbyhelgen en gång och var oerhört trevlig i verkligheten den gången.

Kände inte basse. Aldrig träffat honom och hade mejlkontakt med honom bara ett fåtal gånger. Men det känns ändå otroligt sorgligt det som hände.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 18:35   #71
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Raderade precis inlägget om var och när minnesstunden går av stapeln efter samtal med Basses bror.

De vill kunna ha koll på antal etc och vill helst att insamling görs på annat sätt.
Hur vet jag inte i nuläget. Men ber som sagt att få återkomma om detta.

Vi ska tillse att Amanda får våra donationer på vettigt sätt. Och vi kommer delta på minnesstunden.

Men upplägget för detta får vänta lite.
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-10, 19:46   #72
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Raderade precis inlägget om var och när minnesstunden går av stapeln efter samtal med Basses bror.

De vill kunna ha koll på antal etc och vill helst att insamling görs på annat sätt.
Hur vet jag inte i nuläget. Men ber som sagt att få återkomma om detta.

Vi ska tillse att Amanda får våra donationer på vettigt sätt. Och vi kommer delta på minnesstunden.

Men upplägget för detta får vänta lite.
Vet att du sköter detta på bästa sätt "Gotland"!

Så säg till när du vet hur vi på bästa respektfulla sätt får visa vår sorg och saknad.

Basse var en av många som jag aldrig träffat irl. Men med nån månads distans till söndagskvällens sorgliga besked kan jag med all säkerhet säga att jag aldrig saknat nån så mycket som jag aldrig träffat som han.

All styrka till dig Amanda!
Ace är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-12-20, 12:05   #73
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 760
Sharp$: 9149
Standard

Basses minnesstund är imorgon onsdag.
Jag kommer närvara och lämna en mindre blomma från oss i samband med detta.

Jag vet att vi är många som vill stötta hans dotter i denna stund MEN jag vill inte lägga ut hennes kontaktuppgifter offentligt på nätet då det finns många konstiga människor därute.

Jag har ingen bra lösning på hur vi gör detta i nuläget men avser ta upp en dialog med brorsan igen kring detta under morgondagen och hitta en väg framåt som funkar.

Bäst vore om man kan starta ett konto på något sätt som går direkt till henne via banken eller så.

Har någon en vettig lösning som inte innefattar att man Swishar till en privatperson så tar jag tacksamt emot förslag.

Återkommer!
__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td