Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-02-12, 19:23   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

V75-Bergsåker 18 februari


En V75a med riktiga lördagspropositioner. Omgången ser hanterbar även för oss småspelare som inte har obegränsad spelkassa. Gulddivisionen räddas lite av ett gigantiskt högt förstapris. Utan en halv miljon i förstapris hade sannolikt inte två världsstjärnor från Skåne och en tanks från Åby rest 90 mil enkel resa för att starta.

V75-1

Ett riktigt skiktad silverdivision där åtminstone halva fältet måste ses som chanslösa . Fabulous Pellini står hårt inne pengamässigt och gör årsdebut , men när det lyser jänkarvagn för första gången i 23e starten fick den ändå hamna överst vid första titten i hård konkurrens av Axel Ruda som verkligen imponerat i vinter och lottades till bästa spåret. Shapes om tuff körning inte chanslös. Mycket enklare motstånd än i finalen senast men kuskminus nu. Så 2,6 på mitt söndagssystem.

V75-2

Dålig tidig koll på klass 2, men spontant ett jämnt och bra försök för att vara i Norrland . 6-7 klart tänkbara vid en första koll utan någon att höja extra. Tvingas jag så blir det Wäjerstens två samt Everon.

V75-3

Kallblodsloppet för högsta klassen ser vid en första titt också ovanligt svårlöst ut. Tekno Jerven går ju inte att spika t ex med galopphistoriken. Alma Prins bra . Hade ännu sämre spår vid senaste Sverigebesöket . Efter Östersundsbesöket två raka vinster i Norge men troligen klena lopp med tanke på oddsen. Fem hästar från stall J-O Persson . Inte roligt men samtliga skulle nog kunna vinna. Björlifanner bra senast i vardagslopp och Kalmar är väl inte heller chanslös men tror den blir bättre barfota snart. Svårlöst som sagt vid en första koll.

V75-4

Diamantstoförsök som inte håller någon högre sportslig klass. Dålig koll även här på många av hästarna då flertalet kommer från starter i vardagstravet som jag inte tittar på dessa månader. Mest svårbedömd är nog Honesty som verkar ha kommit till O Berglund från Flemming Jensen för vilken den startade senast i november . Verkar dock vara en barfotahäst . Säger annars pass just nu då jag ser 3-4 tänkbara både på första och andra volten och den längst bak ser också ut att duga. När det ser ut så brukar jag i första hand prioritera dom på startvolten då sannolikheten för bättre resor är högre för dom.

V75-5

Här är Kolgjinis Boli You SM en spik på söndagen. Varit grym på slutet trots att det inte syns i raden och möter ju ingenting nu jämfört med senaste starterna i Kalmar och Halmstad. Men jag lär tyvärr inte vara ensam om att ha sett det så beror ju på hur mycket spelad den blir också. För det är 90 mils resa nu med övernattning och bakspår och sedan kanske också brodd även om det ser ut att bli en mild vecka vädermässigt även i Norrland .

V75-6

Frågan är om inte detta är omgångens bästa lopp. Chitchat blir nog favorit men den går upp två klasser nu och helt annat motstånd än i klass 2. Men den ser ut att duga bra även här . Men Jerka Sting har också varit enormt bra och nu åker biken på igen. Någon sådan häst har inte Chitchat stött på i klass 2. Tvåhästarslås känns det som men också att det är ett väldigt tveksamt val spelvärdesmässigt .

V75-7

Detta borde stå mellan Jägersrbesökarna och främst Ferrari Sisu. Den var ju helt överlägsen senast den besökte Norrland och Bergsåker i december och inte värre emot nu. Blir det körning så kan både Utilion Face och Eddy West avsluta ruggigt fort. Passande distans nu för Pacific Face så den lär köras fram och ingen rolig häst att ha i dödens varvet kvar för den i spets. Så detta är ett rätt kul lopp trots allt att spekulera kring i veckan. Hade inte blivit besök från södra delarna troligen om vanlig gulddivision med 150 tkr och då hade det blivit ett trist lopp så kul att man delar ut en halv miljon till vinnaren även i ett lopp i februari.

Trevlig omgång att läsa på i veckan när det som vanligt i februari bara körs skräplopp resten av veckan förutom på onsdag när det ser ut att vara värt att läsa på lite också den här veckan till skillnad från Norgetravet förra onsdagen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Countrycalle (+5), Grovport (+5), asgaya3141 (+5)

Senast redigerad av olle den 2023-02-12 klockan 19:24.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-16, 13:26   #2
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Nu är väl inte spår 2 bästa spåret i autostart. Det är väl 3-5 som är bra mkt bättre än 2? Risken är väl att man bara kör framåt, sen blir överflyglad av hästarna utifrån. Vips, så sitter man i femte utv.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-17, 00:33   #3
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9335
Standard

Kan man inte somna så får man göra en torsdagsanalys..

Avd 1. 2 Axel Ruda har dunderform och hamnar väl uppåt 60% till slut? Vunnit två finaler på sina tre senaste starter, givet spikbud även utvändigt 4 Merritt som är snabb ut. Övriga motbud vid gardering är 5 Marre's Dreamboy och 10 Shapes.

Avd 2. 5 Myrsjös Timeout är draget bakom 10 Everon och 2 Because The Night. 3 Vichel J.C om man streckar på.

Avd 3. Många formlösa med 11 vinster av 60 möjliga. Ett getingbo deluxe! Sticker ut hakan och sätter 11 Smedheim Solan först. Fyra månaders uppehåll, får avvakta tränarintervju mm men hästen med i särklass mest på kontot. 9 Alma Prins vinner sina lopp hemma på Orkla mot "ingenting" men streckas tidigt på norsktränat. Får 2 Järvsöodin bestämma i ledningen så kan han rinna undan. 8 Bäcklös Uriel på form?

Avd 4. Riktigt lurigt att räkna ut detta men jag är inne på 20/40m tilläggshästarna. Den som får bäst resa av 10 Shehuntyoudown, 11 Cala Mayor De B , 12 Krakas, 13 Jamaica Boko och 15 Breeze tror jag sätter nosen först..

Avd 5. 10 Boli You S.M är det givna första valet baserat på motstånd. Det oddshöjande spåret är tacksamt! 3Mellby Indigo är Berghs val men 9 Dream Sensation är tidig bakom dessa två. Håller 1 Albacete upp ledningen från innern med Adielsson upp?

Avd 6. 6 Chitchat sopade hem klass II finalen på Valla senast från "långtbakikön" position. Detta mot en toppformad Marabou Brodda i ledningen.. Det säger mycket om denna klassklättrare! Nedstruken till spår 5 och får väl överta enkelt då ingen invändigt vill ha honom tryckandes utvändigt. Bör kunna klättra upp till silver/guld ganska snabbt och smidigt! Berghs 1 Albert Zonett och Melkkos 3 High On Pepper värst emot om det strular för Wäjersten. 8 Ready Doc om man gräver djupare..

Avd 7. 6 Ferrari Sisu hade tur med spårlotten kontra övriga motbud! Wäjersten väljer 9 Esprit Sisu före 1 Spickleback Face. Båda är givna vid gardering. 4 Hierro Boko med toppform från ledningen, njaa.. Övriga får svårt från spår 10/11/12 över lång distans.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-17, 08:28   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 742
Sharp$: 9131
Standard

Jag högg en skvätt på att 6 Fabolous Pellini ska ta en plats till 2.25 på Unibet.

Första bike och hemmaplan gör att jag tyckte det kändes vettigt. Fyller på hos ATG närmare start om det skulle bli högre än så där.


__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-17, 18:32   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2896


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Första rycktussar oxå på Pellini! Bäst att ha med den på systemet.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-17, 20:11   #6
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Första rycktussar oxå på Pellini! Bäst att ha med den på systemet.
Alltid ta med en Ready Cashare. En annan intressant sådan är Albacete. Adielsson, läget och öppnar bra. 5% är streckvärt. En "stamvinnare" till kan Cala Mayor DE B vara. Stark Muscle Hillare, 7%. De får bli mina drag. I samma lopp hittar Spelvärdet OMGÅNGENS BÄSTA SPIK (flås flås). Knappast mitt drag dock, då hade de skrikit om lågprocentare. Någon som vet vem de lyfter?

Jag singlar sannolikt High on Pepper på styrka (och stam), Marres Dreamboy, den blir bara bättre, bra streckvärde. Och Everon, klassig sort, Claes optimistisk.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-17, 21:39   #7
 
Reg.datum: dec 2021
Inlägg: 117
Sharp$: 384
Standard

Några sena fredags tankar:

Spik: Mellby Indigo ... Tror Bergh kör sig
till ledningen här ... kan vinna från dödens också.
Bra spik i svår spikad omg.

Lås: High on Pepper & Chitchat ... Den som sitter i spets
av dessa två vinner ... 2640 gör det viktigt att gå på innern.

3 roliga: Mkt snack om Wäjersten & Bergh när V75 gästar B
men tror att Öystein kan bli hemmatränaren som överraskar
2% på Brenne Banker är för lite ... men stallet skulle även kunna
sätta Itso Sisu 5% ... tycker också att Breeze 3% står väldigt bra
inne Claes är tydlig med att det blir avvaktande kört men upploppet
är långt ... finns för strax under 6 plats hos bookis ... bra värde!

Ha skoj :-)
Countrycalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-17, 22:11   #8
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Jag vet inte om man skall krångla till det? Axel Ruda städade av en silverfinal senast från bakspår och är startsnabb från ett bra läge nu. Vet inte vad man behöver för fler positiva faktorer

Såg att Travronden spikar 5:an i samma lopp, den har jag lite svårt att förstå i mitt badkar
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"

Senast redigerad av Galten den 2023-02-17 klockan 22:15.
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-17, 22:33   #9
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 732
Sharp$: 2086
Standard

Guldloppet är rätt spännande.. Nu är det rätt distans för Pacific Face och han har ju varit rätt nära båda (bakspårs)favoriterna nyligen. 5% är iaf alldeles för lågt och ett stabilt platsspel borde vara påkallat?
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-18, 07:18   #10
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Guldloppet är rätt spännande.. Nu är det rätt distans för Pacific Face och han har ju varit rätt nära båda (bakspårs)favoriterna nyligen. 5% är iaf alldeles för lågt och ett stabilt platsspel borde vara påkallat?

Värsta är att Pacific Face är så entaktad stark som få äger ingen speed som Eddy West.
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-18, 07:25   #11
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
En V75a med riktiga lördagspropositioner. Omgången ser hanterbar även för oss småspelare som inte har obegränsad spelkassa. Gulddivisionen räddas lite av ett gigantiskt högt förstapris. Utan en halv miljon i förstapris hade sannolikt inte två världsstjärnor från Skåne och en tanks från Åby rest 90 mil enkel resa för att starta.

V75-1

Ett riktigt skiktad silverdivision där åtminstone halva fältet måste ses som chanslösa . Fabulous Pellini står hårt inne pengamässigt och gör årsdebut , men när det lyser jänkarvagn för första gången i 23e starten fick den ändå hamna överst vid första titten i hård konkurrens av Axel Ruda som verkligen imponerat i vinter och lottades till bästa spåret. Shapes om tuff körning inte chanslös. Mycket enklare motstånd än i finalen senast men kuskminus nu. Så 2,6 på mitt söndagssystem.

V75-2

Dålig tidig koll på klass 2, men spontant ett jämnt och bra försök för att vara i Norrland . 6-7 klart tänkbara vid en första koll utan någon att höja extra. Tvingas jag så blir det Wäjerstens två samt Everon.

V75-3

Kallblodsloppet för högsta klassen ser vid en första titt också ovanligt svårlöst ut. Tekno Jerven går ju inte att spika t ex med galopphistoriken. Alma Prins bra . Hade ännu sämre spår vid senaste Sverigebesöket . Efter Östersundsbesöket två raka vinster i Norge men troligen klena lopp med tanke på oddsen. Fem hästar från stall J-O Persson . Inte roligt men samtliga skulle nog kunna vinna. Björlifanner bra senast i vardagslopp och Kalmar är väl inte heller chanslös men tror den blir bättre barfota snart. Svårlöst som sagt vid en första koll.

V75-4

Diamantstoförsök som inte håller någon högre sportslig klass. Dålig koll även här på många av hästarna då flertalet kommer från starter i vardagstravet som jag inte tittar på dessa månader. Mest svårbedömd är nog Honesty som verkar ha kommit till O Berglund från Flemming Jensen för vilken den startade senast i november . Verkar dock vara en barfotahäst . Säger annars pass just nu då jag ser 3-4 tänkbara både på första och andra volten och den längst bak ser också ut att duga. När det ser ut så brukar jag i första hand prioritera dom på startvolten då sannolikheten för bättre resor är högre för dom.

V75-5

Här är Kolgjinis Boli You SM en spik på söndagen. Varit grym på slutet trots att det inte syns i raden och möter ju ingenting nu jämfört med senaste starterna i Kalmar och Halmstad. Men jag lär tyvärr inte vara ensam om att ha sett det så beror ju på hur mycket spelad den blir också. För det är 90 mils resa nu med övernattning och bakspår och sedan kanske också brodd även om det ser ut att bli en mild vecka vädermässigt även i Norrland .

V75-6

Frågan är om inte detta är omgångens bästa lopp. Chitchat blir nog favorit men den går upp två klasser nu och helt annat motstånd än i klass 2. Men den ser ut att duga bra även här . Men Jerka Sting har också varit enormt bra och nu åker biken på igen. Någon sådan häst har inte Chitchat stött på i klass 2. Tvåhästarslås känns det som men också att det är ett väldigt tveksamt val spelvärdesmässigt .

V75-7

Detta borde stå mellan Jägersrbesökarna och främst Ferrari Sisu. Den var ju helt överlägsen senast den besökte Norrland och Bergsåker i december och inte värre emot nu. Blir det körning så kan både Utilion Face och Eddy West avsluta ruggigt fort. Passande distans nu för Pacific Face så den lär köras fram och ingen rolig häst att ha i dödens varvet kvar för den i spets. Så detta är ett rätt kul lopp trots allt att spekulera kring i veckan. Hade inte blivit besök från södra delarna troligen om vanlig gulddivision med 150 tkr och då hade det blivit ett trist lopp så kul att man delar ut en halv miljon till vinnaren även i ett lopp i februari.

Trevlig omgång att läsa på i veckan när det som vanligt i februari bara körs skräplopp resten av veckan förutom på onsdag när det ser ut att vara värt att läsa på lite också den här veckan till skillnad från Norgetravet förra onsdagen.

Du pratar ofta om även för oss småspelare som inte har obegränsad spelkassa.Hur stor eller liten får den va för dig när du nämner det här?
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-18, 07:51   #12
 
Reg.datum: dec 2021
Inlägg: 117
Sharp$: 384
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
V75-7

Hade inte blivit besök från södra delarna troligen om vanlig gulddivision med 150 tkr och då hade det blivit ett trist lopp så kul att man delar ut en halv miljon till vinnaren även i ett lopp i februari.
Helt enig ... sällan guld är omgångens roligaste lopp i februari,
väldigt bra med en rejäl "sudd" där Tack Bergsåker!
Countrycalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-18, 09:17   #13
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Galten Visa inlägg
Jag vet inte om man skall krångla till det? Axel Ruda städade av en silverfinal senast från bakspår och är startsnabb från ett bra läge nu. Vet inte vad man behöver för fler positiva faktorer

Såg att Travronden spikar 5:an i samma lopp, den har jag lite svårt att förstå i mitt badkar
Så mycket avgörs i starten, både Marre och Axel öppnar bra. Merrit först (?) som släpper , Fabolous kan profitera på trolig hård öppning. Trafikproblem risken. Tre hästar är bra lås, men om spik är streckvärdet på Marre: 18% vs 55%. Så bra Marre var senast kanske inte ens dödens avskräcker Jörgen idag.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-18, 10:18   #14
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Så här blev bolagssystemet denna vecka. Lämnade även in det privat.

V75
Inlämnat: 2023-02-18, 11:17
Bergsåker
Lördag 2023-02-18
Start: 16:20
Kostnad: 1 440,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Axel Ruda (5, 6)
2: 1, 2, 6, 10 (4, 9)
3: 1, 2, 5, 6, 8, 9, 10, 12 (4, 3)
4: 3, 5, 7, 8, 10 (6, 13)
5: 3, 9, 10 (1, 4)
6: 4, 6 (9, 1)
7: 6, 9, 11 (1, 12)

1x4x8x5x3x2x3 = 2880 rader.
2880 x 1 x 0,50 kr = 1 440,00 kr.
Totalt: 1 440,00 kr.
Rättningskod: LHW JTC GQK
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-18, 10:56   #15
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 403
Sharp$: 4276
Standard

Inleder med två spikar idag! 2 Axel Ruda i första och 2 Because The Night i andra! Tror dom bara är tyngst/bäst/överlägsna idag oavsett position! Bra grepp direkt!
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td