Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-02-19, 19:08   #1
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 156
Sharp$: 57014
Standard

V75-Romme 25 feb


Sista lördagen innan tränarna kan köra hästarna barfota igen. Dröjer dock nog till Halmstad om tre veckor innan barfotakörningen kommer ge riktig effekt för det är Örebro som kör årets första barfota V75a och om deras bana kommer passa för det första lördagen i mars långt från säkert.

Startlistorna till kommande lördag släpptes nyss och man skulle ljuga om man påstod att det är en sportslig höjdare . En del årsdebutanter som åtminstone inte går att ranka innan man läst intervjuer .

V75-1

En medioker bronsdivision . Jello W med Jepson kändes intressant men inte lika spännande kanske med vanlig vagn nu när det är voltstart .

Gazza BR årsdebut . Räcker normalt långt i ett sådant här gäng men hur är stallformen?

Nurmos Express Love duger också normalt långt, men inte startat sedan några dagar innan barfotaförbudet infördes och är en barfotahäst . Dessutom galopp två av de tre senaste med voltstart ser jag.

Digital Literacy med Erik A från spår 6 luktar spets om den är startsnabb. Dålig koll på det, men är kanske ingen häst som vinner på V75?

Flera frågetecken . Inget utropstecken känns det som vid en första titt.

V75-2


Klass 2. Inte många V75 starter i hästarnas rader här men flera med en hel del ettor i raden. Har för dålig koll ärligt talat för att säga mer just nu.

V75-3

Barfotahästen Click Bait årsdebut från spår 1. Topphäst i ett sådant här gäng . Speciellt över den här distansen. Men status okänd och osäker på hur stort minus skor är. Men noterat att Stefan Melander haft ute några hästar senaste tiden som varit anmärkningsvärt bra. Tyvärr är det inte en tränare som är direkt att lita på i intervjuerna heller.

Chapuy har varit bra men känslan att den blir överspelad . Ingen garantispets nu och V75 loppet den vann senast i Halmstad var oerhört billigt efter strykningen av Four Guys Dream . Men tror man på stenhård spetskörning mot Click Bait så har man nog omgångens spik i just Four Guys Dream.

Barfotahästen Seismic Wave också årsdebut . Duger långt men omöjligt att värdera den just nu.

V75-4

Kallblodsloppet känns också mycket lotto. Kaveleren på startvolten har nog farten men den brukar aldrig gå felfritt i voltstart har jag för mig.

Tekno Jerven startar igen men den bars galopperar känns det som.

Solhöjdens Drake två raka galopper och står nu på tillägg. Svårt att ranka den.

Alm Randers på start rätt bra men mer intressant när det tillåts barfotakörning.

V75-5

Silverdivision över lång distans . Sannerligen ingen sportslig höjdare.

Mycket snack om Maries Dreamboy igår . Helt ok. Känns enklare emot här. Osäker på om 2640 är en fördel eller nackdel mot 1640 igår.


Kimi Di Quattro bra spår och intressant med Magnus A Djuse.

Titan Yoda har det varit mycket snack om men lite verkstad .

Certainly riktigt bra men spår 12. Måste lösa sig för att kunna vinna känns det som.

V75-6

Rätt bra och spelintressant lopp där det nog inte blir helt enkelt att räkna ut hur det blir kört. Kan se 4-5 tänkbara på startvolten men vem får bästa resan .

Hur bra är Nurmos Samaritana? Har åtminstone årsdebuten avklarad för 3 veckor sedan och mycket spelad då på Solvalla .

Annars känns det som ett garderingslopp.

V75-7

Spelvänligt och anständig klass. Noterar bra spår, Jepson och jänkarvagn ( vanlig två senaste ) på Dynamite Sensation. Trea från svårt spår i V75 final annandag jul och vinst loppet efter i biken.

What A Winner borde duga långt men det var synd att den drog nitlotten i spårlottningen . Kan Adielsson lösa det.

Är Nurmos Destino D.J en häst för klass 1 på V75? Årsdebut och skor.

Friend Of Elves duger också om det löser sig. Stod i under 10 ggr nyligen i V75 final och minns att det surrades om den då från betaltjänsterna.


Om man ska sammanfatta det hela så är det ingen bra V75a . Oerhört många frågetecken där nog många är lika stora även på lördag. För egen del lutar det mot att jag avstår denna omgång.

Lycka till !
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
znipstern (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-19, 23:45   #2
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 168
Sharp$: 9336
Standard

Det ser ut att bli relativt svårlöst med bra utdelning på lördag. Här kommer mina söndagsdrag!

Avd 1. 5 Gazza B.R bör hamna 3e/4e ytter om Goop tar det lite lugnt i starten. Har kapacitet för att runda om inte Jello W. kommer till ledningen och får fuska bort det.

Avd 2. 7 Max Lane med två lopp i kroppen och jänkare på. Noterar P G Normans stallform!

Avd 3. Ska bli intressant att se strecken här.. Drömförutsättningar för 3 Chapuy som måste ha en fantastiskt bra chans att upprepa sitt senaste besök på Romme! Möter ju bara EN häst i For Guys Dream.. Click Bait med skor från spår 1 håller inte ut Lindblom.

Avd 4. Kan Ulf Ohlsson få ordning på Tekno Jerven? Nää, det tror jag inte.. 4 Finnskog Nox står bra inne och tar detta om han går felfritt!

Avd 5. 4 Marre's Dreamboy gjorde det ganska slätstruket på Bergsåker igår. "Hemmaplan" nu och möter inga startkanoner.. Får Westholm bestämma tempot så vinner han nog detta. Kimi di Quattro är nog värsta motbudet! Svedberg trodde nog mycket på hästen så som han körde i silverfinalen på Valla senast.. Vad kan Hell Patrol göra med Kihlström bakom?

Avd 6. Är man säker på vem som sitter i ledningen efter 500m så är det nog bara att spika och bläddra vidare! Jag har ytterst svårt att se tilläggshästarna ta 20m på denna proposition över 1640m.. 3 Livi Princess H.M är min vinnare! Släppte och lyckades hamna tredje invändigt bakom den slutgiltiga ledaren Samaritana senast. Inte läge att släppa den här gången, KÖÖÖR för allt vad du har Adielsson!

Avd 7. Håkan K Persson skickar upp tre hästar till V75, alla med vettig vinschans. Jag rankar nog 6 Global Believer först av dessa baserat på motstånd och spår. Relativt snabb ut jag ser ingen som eventuellt vill svara om inte Jepson skulle få en jävla fart på Dynamite Sensation!

6 dagar kvar, mycket hinner hända..
Lycka till!

Senast redigerad av KalleKlut den 2023-02-19 klockan 23:47.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-24, 13:13   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Fredags Surr V75 Romme.


V75 1) Ganska lågklassig Bronsdivision.
3 Jello W är min första häst. Ok två raka G i årets starter och kanske lite tveksam form. Men Henriksen brukar ha starthästarna iordning.
5 Gazza B.R. gör årsdebut och är oxå svårbedömd. Känns dessutom som en typisk barfota häst. Men Björn spänner likväl bågen innan det är dags för skoryck. Ok lite behagligare motstånd kanske ?

V75 2) Klass 2 är Klass 2
1 Sandokan är en orutinerad filur fina takter i ganska tuffa gäng. Storfavorit trots lite luriga spår 1.
9 Idoanythingforlove får en stänkarvarning. Tuffar på i loppen och fixar nog distansen på ett bra sätt. Men 2% är nog rätt nivå på chansen.

V75 3) Startraketerna 1 Click Bait (dock med skor !!!) och 3 Chapuy lägger nog en sula på parketten från start och bäddar för en tredje 6 Four Guys Dream. Hästen går som tåget med rätt smygresa och svår att stå emot sista 400.

V75 4) Kallblod ! Brrr. 9 Arragon får min stänkarvarning. Jag blundar och pekar.

V75 5) 9 Digital Class Var ute i för tufft gäng senast. Ok vinner inte så ofta, nästan aldrig. Men har dock lunkat in 2,7 mille. Står perfekt inne på sina sto pengar i stogynnade Silverdivisionen. Känns dessutom distansgynnad. Mitt stänkardrag XL på lördag.
3 Kimi Di Quattro är en Rikstoto härdad filur med bra läge. Kanske farlig att glömma ? Ok vinner inte så ofta men är stark och rejäl. Går bra på alla distanser.

V75 6) Vidöppet stolopp. 3 Livi Princess H.M. 6 Bird Lane och 9 Klassy Knox känns som tidiga val. Perssons Pack åker till Romme med 3 V75 hästar i angeläget ärende.

V75 7) 3 Dynamite Sensation perfekt läge med Auto start. Visst lutar det spets och slut ? David P och Carl Johan J är ett bra team och dessutom har ju hästen Orlando Vici gener
6 Global Belivier står perfekt inne och gillar distansen. Perssons Pack igen
10 Friend Of Love se ovan. Men vi lägger till perfekt Örjan läge. Det kan lätt vankas överpace och vem dyker upp då om inte gubben i lådan
Dessa tre är måstestreck på min kupong.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-02-24 klockan 18:01. Anledning: Kimi Di Quattro
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 10:19   #4
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 399
Sharp$: 5755
Standard

V75
Inlämnat: 2023-02-25, 10:48
Romme
Lördag 2023-02-25
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9, 11 (5, 7)
2: 1, 3, 5, 7, 11 (4, 10)
3: 1, 3, 6 (4, 7)
4: 14 Oppgårdsdrängen (13, 7)
5: 3, 4, 7, 12 (9, 8)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 9 (10, 11)
7: 10 Friend of Elves (4, 3)

2x5x3x1x4x6x1 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr.
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: GLQ DQT CFZ

Mina tankar.

Avd 1
Lurigt lopp och ingen direkt som sticker ut på form eller klass i detta gänget.

Jag chansar lite och går kort med ett fräckt lås på 9 Castor The Star 15%, som jag nog rankar först i loppet, samt 11 Enge Eros 6%. Örjan upp på den sistnämnde som vann med hästen senast han körde.

Avd 2
Stor favorit är 1 Sandokan 58%. Andrahandaren är 3 Sultan Sea 19% och bakom dessa är det ju inprincip ospelat.

Kan dessa två hästar för dåligt för att veta eller säga om någon av dem bara vinner. Jag väljer att gardera emot och hoppas att experter samt spelarna är fel ute.

5 Kate River 5% med Westholm ska räknas.

7 Max Lane 2% är ett roligt skrällbud med Peter G Norman som har fin stallform.

11 Cheeky Doc 6% är nog inte borta heller.

Avd 3
Här skulle man nog kunna chansspika någon utav 3 Chapuy 30% eller 6 Four Guys Dream 30%, men jag har väldigt svårt att bestämma mig. Beror lite på hur loppet blir kört.

Jag tror att Chapuy tar ledningen, relativt enkelt, och att man är "nöjd" med att Click Bait får rygg ledaren med chans att få luckan tillslut i första loppet efter uppehåll. Tror inte att det kommer gå speciellt fort och då kan det bli svårare för Four Guys Dream att vinna, som var riktigt fin senast.

Seismic Wave är väldigt svår att räkna på idag. Står över, så då vinner väl den.

Resten borde vara chanslösa.

Avd 4
Jag chansspikar 14 Oppgårdsdrängen 11%. Bra rapporter från stallet. Mats E Djuse väljer att köra denna och jag tar ställning.

Avd 5
Kapabla hästar, men ingen som "bara" vinner detta.

Blir inte ett dugg förvånad om det är 12 Certainly 6% som är starkast tillslut som Svedberg själv sitter upp bakom.

Avd 6
Känns som dagens svåraste lopp. 1640m volt och ston. Garderar.

Två halvskrällar som känns intressanta är 4 Global Diplomacy 6% och 9 Classy Knox 4%.

Avd 7
Hoppas på överpace och att 10 Friend of Elves 24% kommer flygande över upploppet. Örjan måttar in.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 10:52   #5
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Kanske bara i min egen bok, men jag ser inte hur Gazza ska vinna V75:1?
Har aldrig vunnit lopp över 60k. Gått i väg från spår 4 i volt, med bästa placering 3. Aldrig startat från 5 i volt.
Kan nog tycka att 12% är överspelat.
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:06   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Kanske bara i min egen bok, men jag ser inte hur Gazza ska vinna V75:1?
Har aldrig vunnit lopp över 60k. Gått i väg från spår 4 i volt, med bästa placering 3. Aldrig startat från 5 i volt.
Kan nog tycka att 12% är överspelat.
Jag har inte med den och tror det blir oerhört svårt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:10   #7
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag har inte med den och tror det blir oerhört svårt.
Inte jag heller. Så nu kan alla andra bara lasta in på den och skratta hela vägen till banken
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:20   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 673
Sharp$: 12822
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Kanske bara i min egen bok, men jag ser inte hur Gazza ska vinna V75:1?
Har aldrig vunnit lopp över 60k. Gått i väg från spår 4 i volt, med bästa placering 3. Aldrig startat från 5 i volt.
Kan nog tycka att 12% är överspelat.
Ja Gazza är svårbedömd och mycket som talar emot men dagens Bronsdivision håller ju ganska låg kvalitet.
Lyckas Björn trixa iväg ekipaget felfritt så kanske ? Loppet känns vidöppet i min bok.
Jello gillar jag skarpt men är en trög rackare från start och kanske hamnar i maskin eller rentav sist. Hade nog behövt ett halvvarv till.
Det känns som ett garderings lopp på en seriös kupong.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:21   #9
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Går emot förnuft, rim och reson. Spikar Seismic Wave och Alm Randers idag, så då ligger vägen öppen för er andra.
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:34   #10
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 364
Sharp$: 2065
Standard

Skäms inte före loppen i alla fall...

V75-1 Dissar 3 Jello W. Upp en klass här och jag tror nån med mer i kassan tar hem det här. 5 Gazza BR, skitspår i volten men kan gå. Låter bra på 8 Vicar och om det blir lite körning där framme kan ÖK måtta in 11 Enge Eros.

V75-2 Klass 2. Här vill man ju ha med alla. 11 Cheeky Doc, sett fin ut på slutet, jagar tredje raka. Chansspik!

V75-3 SOS 3 Chapuy. Spik!

V75-4 SOS 5 Alm Randers. Spik! 7 och 13 lägger varsin startbrasa. 14 farlig men hinner inte fram.

V75-5 Står väl främst mellan 3 Kimi DQ & 4 Marre. Betalar även för dubbla milionärskorna 1 Dixie Brick och 9 Digital Class. SJukt låga procent på dessa två.

V75-6 Ston, kort distans + voltstart. Hoppas mina streck räcker! 9 Classy Knox känns roligast.

v75-7 Mycket surr på 3 Dynamite Sensation. Sos? Hade kanske varit smartare att spika den än någon av ovan? Tycker ändå det luktar storskräll om det här loppet. 5 Raja Knight skall med från fint spår, Uffe och bike för andra gången. Hur 8 What A Winner skall vinna vet jag egentligen inte? Vågar inte ta bort den. 11 Drizzle satt fast sist. BG upp för första gången. Med tempo och en jävla massa tur kan det gå.


Avd
1: 5, 8, 11 (9, 3)
2: 11 Cheeky Doc (1, 5)
3: 3 Chapuy (6, 1)
4: 5 Alm Randers (14, 11)
5: 1, 3, 4, 9 (5, 7)
6: 1, 3, 5, 6, 9, 11 (10, 4)
7: 3, 5, 8, 11 (10, 6)

3x1x1x1x4x6x4 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: MLS BTT DDZ
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:42   #11
 
evetons avatar
 
Reg.datum: jul 2014
Ort: Borlänge
Inlägg: 1 771
Sharp$: 4269
Standard

Fullbordade dessutom Lottoraden med att betala för Boost

Avd
1: 4, 8, 9, 11 (4, 3)
2: 1, 3, 11 (7, 5)
3: 4 Seismic Wave (1, 3)
4: 5 Alm Randers (14, 7)
5: 3, 4, 5, 12 (8, 7)
6: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 14 (1, 8)
7: 3, 6, 9 (5, 10)
BOOST nr: 213

4x3x1x1x4x9x3 = 1296 rader.
1296 x 1 x 0,50 kr = 648,00 kr.
BOOST: 64,80 kr
Totalt: 712,80 kr.
Rättningskod: HJW LQZ DFP
__________________
- "nästa gång, ska jag f-n spela plats också" -
eveton är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:54   #12
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

Hoppar in med en rad trots att jag har uppehåll (på vardagar vill säga)

1: 4, 7
2: 3, 5, 11
3: 1, 3, 6
4: 5, 13
5: 4, 12
6: 11 Benita Winner
7: 9, 10, 11, 12

Rättn.kod: FJS LTS CDW

Senast redigerad av valo den 2023-02-25 klockan 11:55.
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 11:55   #13
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Chapuy är ju numer andrahandare på strecken.
Kanske läge att gå in på den då? Åke baissar ju lite i intervjun om spetsstriden, men han kanske mörkar? För visst är den riktigt snabb ut?
Click Bait - årsdebut och skor....hmmm.....
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 12:07   #14
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 756
Sharp$: 37638
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skaegget Visa inlägg
Chapuy är ju numer andrahandare på strecken.
Kanske läge att gå in på den då? Åke baissar ju lite i intervjun om spetsstriden, men han kanske mörkar? För visst är den riktigt snabb ut?
Click Bait - årsdebut och skor....hmmm.....
Svårt att säga, men jag tror nog att Clic Bait håller upp ledningen. Första streck för mig i loppet.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-02-25, 12:43   #15
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3608
Standard

2016R till 507R (25%)
1: A:3 B:1,6,8,9 U:7
2: A:1 B:3
3: A:1 B:4
4: A:7 B:13,5,14,10 U:11
5: A:7 B:1
6: A:6 B:5,3,1,4,9 U:10
7: 6 Global Believer
Krav 2A 1U
Click Bait tar nog detta gick 11,2 med skor 2019, har presterat bra vid årsdebuter.
U-hästarna:
7 Ex.Love ,Nurmos brukar ju ha form när de kommer ut.
11 Solh.Drake med Tobbe.
10 Beawinner kommer när framspårshästarna har rusat färdigt
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td