Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-21, 09:02   #1
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

V75 Åby 23/12


lite funderingar inför uppesittar kvällen!! har inte själv tittat så jätte mkt på det ännu! någon som har något nyttigt inför:.....??
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:18   #2
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Nja inte mer än AVD 1 som är ett öppet lopp jag kommer strecka rejält.
Men om jag skulle köra Race så vinner 3 Sir Remmington.

Tänker annars ta med Premierleuage,Bowling Inferno, Rutger Raket, och Neo Smed.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 09:20   #3
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

Har fan ingen bra favorit än men den som ligger bäst till är 5 Robin K i avd 4.
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 13:25   #4
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

tänkte faktiskt ta med 4 st där! dom du tagit, fast utan Sir r
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 15:25   #5
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 212
Sharp$: 1240
Standard

UTAN SIR REMMINGTON? då kan du ju titta när han vinner
Travaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 16:51   #6
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

Han får väl med då=)
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av JLO den 2010-12-22 klockan 15:21.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 17:18   #7
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Är enormt inne på Livi Nalan i sista. Lutar mot chnsspik.

Spikar nog Takter i första också bakom Bowling inferno

I 3:e så är Odin Toft grymt bortglömd. Den måste med
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 18:29   #8
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 44
Sharp$: 359
Standard

om vi ska snacka nån skräll tror jag mycket på Ester Zonett i V75-2 Stoloppet. Har ändå ganska hyfsade resultat senaste 3 loppen, spåret kan dock var tufft men jag tar med den.

Ang Robin K tror jag nog Goop kör en starkare häst i Finish Flyer som är mycket startsnabb,ev spik. Spets och slut ?
den jag ser dock kan skrälla är Dresscode. .

Ska kika vidare nu . .
kungaron är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 13:54   #9
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

Vill bara försäkra mig om att vi pratar/diskuterar samma omgång........?

I ingressen står V75 Åby 23/12 och ngn skriver: ett två hästars lås i sista, där räcker det nog med monster och oliwer.. vilka väl startar i sista 26/12?

För övrigt tror jag Conrads vinner ovan nämnda lopp 26/12
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 15:20   #10
JLO
 
JLOs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: bushen
Inlägg: 112
Sharp$: 1578
Standard

Förlåt mig!! fel av mig.. har rört ihop det lite granna..
__________________
YNWA
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
JLO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 15:53   #11
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 1681
Standard

Lätt hänt men låt bli Glöggen innan julafton!
Skuumberg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 10:44   #12
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Normalt sett brukar jag bara använda mitt rankingsystem som baserar sig på statistik till DD under V65 lopp med kort- och medeldistans, men idag tänkte jag köra programmet till respektive V75 lopp för att krydda uppesittarkvällen och samtidigt dela med mig av vilka hästar programmet bedömer som under- respektive överskattade med hänsyn till ATG streckprocent vs. programmet.

Inom kort postar jag ranking för V75-1 och senare under dagen även för övriga lopp för eventuella intresserade!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 10:48   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ovanligt ojämnt streckat idag, det är väl en kombination av att det inte är jackpot-omgång och mycket julklapps-harrys i omlopp. Ser ut att kunna bli väldigt lätt, men med så stora favoriter behövs det inte mycket till skräll för att bli bra utdelning!

Bowling Inferno har varit jävligt fin vid kalmar-segrarna, men jag kommer nog fega och plocka med några till. Både Rutger Raket och Sir Remington är fruktansvärt bra när de är på rätt humör!

Svanstedt och Lähdekorpi har det väl förspänt och borde ta en seger var idag...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 10:54   #14
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard



Överstreckade
2 PREMIER LEAGUE (ca 2,5x mer än förväntat)
6 BOWLING INFERNO (ca 5x mer än förväntat)

Understreckade
6 TARA DEFI (ca 2,5x mindre än förväntat)

TOPP 3 RANK
1. 2 PREMIER LEAGUE - 27%
2. 4 TARA DEFI - 20%
3. 1 NEO SMED (DK) - 12%

Omsättning när ATG streckprocent togs: ca 20 miljoner

Senast redigerad av tino den 2010-12-23 klockan 11:36.
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 11:34   #15
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard



Överstreckade
7 NIRVANA F.H. (ca 5x mer än förväntat)
10 HONEY LOVE VICTORY (ca 8x mer än förväntat)
11 ROUGE (ca 3x mer än förväntat)
12 ESTER ZONETT (ca 2,5x mer än förväntat)

Understreckade
Inga

TOPP 3 RANK
1. 3 SOLIDERS MEMORY (US) - 41%
2. 2 OUTSTANDING LADY* (DK) - 16%
3. 6 LILLINGER KOMP / 7 NIRVANA F.H. - 9%

Omsättning när ATG streckprocent togs: ca 27 miljoner
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 11:47   #16
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard



Överstreckade
1 JACKAL FACE - ca 2,5x
2 CLASSY TOOMA - ca 3x
6 KALLE PALEMA - ca 5x
8 MAX THUNDER* (NO) - ca 4x

Understreckade
3 FERNANDO SÅNNA - ca 7x
5 COWBOY PARTY - ca 2,5x
9 LO ALLEGRETTO - ca 4,5x

TOPP 3 RANK
1. 5 COWBOY PARTY - 15%
2. 1 JACKAL FACE - 13%
3. 2 CLASSY TOOMA / MAX THUNDER* (NO) - 11%

Omsättning när ATG streckprocent togs: ca 28 miljoner
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 11:51   #17
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard



Överstreckade
3 DRESSCODE - ca 4x
5 ROBIN K. - ca 5,5x

Understreckade
Ingen märkbar

TOPP 3 RANK
1. 2 FINISH FLYER - 31%
2. 6 SUPER ODDS - 18%
3. 4 KARBO CAKE - 15%

Omsättning när ATG streckprocent togs: ca 29 miljoner
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 12:02   #18
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard



Överstreckade
1 MY FIX - ca 3x
12 BERETTA AVANTI - ca 3x
15 SPACE HOSS - ca 2,5x

Understreckade
4 NEW GINGER WIND (IT) - ca 2,5x

TOPP 3 RANK
1. 12 BERETTA AVANTI - 23%
2. 3 ALFA RAVENNA - 17%
3. 1 MY FIX - 14%

Omsättning när ATG streckprocent togs: ca 29 miljoner
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 12:05   #19
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard



Överstreckade
1 MR KRONOS (IT) - ca 4x
5 OUCH D.K.* (DK) - ca 2x
7 BAD MIGREN* (FI) - ca 3x

Understreckade
2 MELVIN Z. - ca 4,5x

TOPP 3 RANK
1. 5 OUCH D.K.* (DK) - 29%
2. 6 NOUVEAU ZET - 17%
3. 7 BAD MIGREN* (FI) - 13%

Omsättning när ATG streckprocent togs: ca 30 miljoner
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 12:10   #20
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard



Överstreckade
3 CONNERY* (DE) - ca 5x
6 IZARA - ca 3x
10 LUKA REERSTRUP* (DK) - ca 4x

Understreckade
4 VICTORY KOSING - ca 2,5x
8 ORGANIC VALUE - ca 6x

TOPP 3 RANK
1. 3 CONNERY* (DE) - 19%
2. 5 ZAPDOS HÅJT - 18%
3. 4 VICTORY KOSING - 13%

Omsättning när ATG streckprocent togs: ca 31 miljoner
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 13:39   #21
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 231
Sharp$: 1009
Standard

Tino, din bedömning är bland de sjukaste jag sett. Dessutom går det inte att räkna som du gör. Vansinnigt!
kallekula är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 13:46   #22
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 2625
Standard

Titta på hans spreadsheet så ser du ju att det har varit vinnande? Om du hade följt projektet från början så hade även du fattat att han gick in i detta utan förhoppningar. Sen att det har fallit så väl ut är ju otroligt roligt, det är inte många som kan hålla 150% ROI.

Tycker i alla fall att det är roligt med fler synvinklar, även om det givetvis inte går att lita blint på detta då det endast är grundat på statistik.

Sen håller jag med att det kanske inte går att jämföra rakt av så, då de flesta streckar mer än en häst per lopp men jag tycker fortfarande det är intressant
Snapphanen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 15:16   #23
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kallekula Visa inlägg
Tino, din bedömning är bland de sjukaste jag sett. Dessutom går det inte att räkna som du gör. Vansinnigt!
Jag är medveten om att det inte går att omvandla "rättvist" som jag gör i detta fall, men jag använder som sagt inte heller min rankingalgoritm till streckspel, utan att hitta enskilda vinnare i lopp som uppfyller vissa kriterier och bedömer i slutändan spelvärde beroende på vilket odds som erbjuds.

Syftet var bara att ge en annan infallsvinkel och kanske hjälpa till att hitta någon outsider.

Därtill som Snapphanen nämner kan man givetvis inte lita blint på det heller, men det gör jag med mitt Vinnarspel för att jag inte hinner analysera själv. Jag ser detta som ett hjälpmedel att få fram en shortlist för streckspel, som man sedan kan analysera närmare med själv.

Hur som helst, lycka till ikväll och God Jul!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 15:28   #24
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Förstår inte meningen med detta. Om man värderar Bowling Inferno till 8%, Nirvana till 9%, Kalle till 10%, Beretta till 23% och Connery 19% känns de mest som man inte kan. Det skulle ju i grova drag betyda att du tror de tre först nämnda vinner max 1 av 10-12, Beretta 1 av 4 och Connery 1 av 5. Med den värderingen skulle jag gärna lira hos dig, det skulle ge mig en ROI på minst 200, utan lopparkiv och Ronden, garanterat.

Sen kan du inte jämföra din vinstchansvärdering med streck%. Streck% motsvarar inte hästens vinstchans eftersom summan av alla sterck alltid överstiger 100%. Dessutom är streck% också påverkad av hur andra lopp ser ut, men de orkar jag inte gå in på.

Spreadsen är ju snygg men om det baseras på ovan beräkning är de ren tur. Sen är antalet spel i förhållande till de höga genomsnittoddet för lågt. På 188 spel har inte slumpen "arbetat klart" när genomsnittsoddset är över 20 ggr. Krävs förmodligen över 1000 spel för att kunna göra en bedömning med så högt snittodds.

Annars är de rätt strategi, jobbar man med alla bolag på marknaden, och realtivt låga insatser, är det stor chans att man hittar värde i längden.

P.S Den i särklass bästa värdering gör summan av alla spelare på atg. Närmare en exakt värdering än atgoddset kan ingen komma. Jämför slutoddsen ikväll med den värdering som är gjord här så får ni se hur enormt fel den ligger.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 16:21   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Tino har redan förklarat att det inte är skrivet för att spela streckspel så släpp det. Ranken han skrivit längst ner är inte dum ändå faktiskt tycker jag, följer ju i stort streckningen med några intressanta undantag.

Mitt bästa drag för dagen är nog C.C. Westside i andra. Andra starten för ludde och de låter väldigt uppåt. Honey Love Victory tycker jag också är underskattad, gick bra i brons förra året.

Ouch D.K torskade mot Dexter Stone vid tvåan och på lunden har jag för mig att han fick för långt fram för att ha med segern att göra. Borde ha bra chans att fixa det här, vem vill ha Flemming i dödens när det är open stretch?

Sista loppet är lite lurigt, Connery har tagit senaste fyra på kort på ett fint sätt och höll även bra vid nollan på V75. Från stallet påstår de att det går lika bra med skor men hur bra det stämmer vet man aldrig riktigt. Zapdos Håjt gick minst lika bra när de möttes i ett lärlingslopp senast och om man ska ta en häst känns den klart hetast med tanke på streckningen. Frågan är ju ändå hur hård spetskörningen blir och vem som kommer till tät...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 16:30   #26
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 604
Sharp$: 2463
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Luvan14 Visa inlägg
Förstår inte meningen med detta. Om man värderar Bowling Inferno till 8%, Nirvana till 9%, Kalle till 10%, Beretta till 23% och Connery 19% känns de mest som man inte kan. Det skulle ju i grova drag betyda att du tror de tre först nämnda vinner max 1 av 10-12, Beretta 1 av 4 och Connery 1 av 5. Med den värderingen skulle jag gärna lira hos dig, det skulle ge mig en ROI på minst 200, utan lopparkiv och Ronden, garanterat.
Applikationens syfte är att hitta "rätt" outsiders. Med andra ord kan bedömningen av sannolikheten till vinst för favorittippade hästar bli skev ibland, vilket jag instämmer med helt i dina exempel gällande sannolikhetsuppskattningen till vinst för favoritbetonade hästar. Fokus ligger istället på att gräva fram dom bortglömda hästarna som kanske har 7-8% chans att vinna och inte 1-2% som väldigt ofta marknaden/spelarna bedömer den till.

Citat:
Ursprungligen postat av Luvan14 Visa inlägg
Sen kan du inte jämföra din vinstchansvärdering med streck%. Streck% motsvarar inte hästens vinstchans eftersom summan av alla sterck alltid överstiger 100%. Dessutom är streck% också påverkad av hur andra lopp ser ut, men de orkar jag inte gå in på.
Det är jag medveten om, men som sagt var jag otydlig innan jag delade med mig av underlaget. Se ytterligare motivering i svar ovan. Du behöver inte gå in på detta ämne, då jag vet vad du menar. Ett klassiskt exempel är att det ofta finns mer värde i att spika första loppet än sista, vilket jag inte orkar gå in på varför

Citat:
Ursprungligen postat av Luvan14 Visa inlägg
Spreadsen är ju snygg men om det baseras på ovan beräkning är de ren tur. Sen är antalet spel i förhållande till de höga genomsnittoddet för lågt. På 188 spel har inte slumpen "arbetat klart" när genomsnittsoddset är över 20 ggr. Krävs förmodligen över 1000 spel för att kunna göra en bedömning med så högt snittodds.
Jag är medveten om att mängden spel är för få, och jag har hittils ett första sample på 155st spel med 154% ROI och ett andra sample på 178st spel med 155% ROI vilket bådar väldigt gott för framtiden då dessa som sagt är två separata samples och minimerar risken för data snooping.

Citat:
Ursprungligen postat av Luvan14 Visa inlägg
Annars är de rätt strategi, jobbar man med alla bolag på marknaden, och realtivt låga insatser, är det stor chans att man hittar värde i längden.
Instämmer, se motivering i sista stycket i nästa svar samt för ytterligare information om mina tankegånger kring att hitta rätt outsiders i tråden EV+ på Trav.

Citat:
Ursprungligen postat av Luvan14 Visa inlägg
P.S Den i särklass bästa värdering gör summan av alla spelare på atg. Närmare en exakt värdering än atgoddset kan ingen komma. Jämför slutoddsen ikväll med den värdering som är gjord här så får ni se hur enormt fel den ligger.
Jag håller inte helt med här. Spelarkollektivet brukar ge en hyfsad bra bild av rankingen, men absolut inte den bästa! Ta till exempel ett stallskrik eller hästar höjda till skyn i tidningar/LIVE som påverkar hur folk spelar, och då det är pool-baserat så sjunker ju oddset (rankingen) på hästar där flest slantar läggs - som faktiskt inte behöver stämma överens med verkligheten.

Om ingen kunde värdera bättre än ATG oddset skulle det inte finnas några som vann på trav då det inte räcker med att slå sannolikheten till vinst om man utgår efter oddset från ATG, utan man behöver även slå ATGs marginal som ligger på 15% om jag inte minns fel på V/P-spel. Glöm inte att omvandla detta innan eventuell jämförelse, men förvänta er inte som sagt att den stämmer överens med ATG, annars skulle inte mitt system vara vinnande hittils. Om ni vill göra någon som helst jämförelse föreslår jag istället att tippa på "Topp 3" rankingen och jämföra mot slutresultaten ikväll (även om 7 lopp är ett lågt sample )

Det är här min teori om att fokusera på rätt lopp (t.ex. kortare distans som är mer skrällbenäget) och bortglömda hästar (dvs. ej nedspelade som motsvarande outsiders, eller "fel" oddssatta av spelbolag med fasta odds) kommer in i bilden och det är för detta syfte applikationen används.

Mitt råd är att ignorera "mest överskattade" hästar och istället ta en kik på "mest underskattade" hästar, vilket programmet är byggt för. Ber om ursäkt för eventuellt besvär och spam jag har orsakat i tråden.

Lycka till ikväll!
tino är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 16:40   #27
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

I tredje loppet finns det några riktigt roliga! Lo Allegretto (3%) var med på målfotot med Max Thunder (28%) i näst senaste starten. Nimbus Hackstable (2%) har spurtat som en idiot i de två senaste starterna i enklare gäng, det känns som att han är lite distansgynnad också.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 17:18   #28
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 24
Sharp$: 2443
Standard

vad har ni för spikförslag?
jockel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 17:19   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ouch D.K. och kanske Finish Flyer, men jag är lite osäker på den senare...
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 17:50   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 162
Sharp$: 158


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Min häst 7an i 2:a loppet blev struken. Vilken blir min reserv? hur tar jag reda på detta Mvh
__________________
]
bemeer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 17:59   #31
 
snakkes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 912
Standard

7:an i 2:a är väl inte struken? Hur som helst så hittar du din reserv genom att kolla på turordningen som finns nedanför alla hästar.
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-23, 22:17   #32
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 100
Sharp$: 1779
Standard

Resonemanget blir motsägelsefullt. När du har väldigt låg värdering på favoriterna blir övriga hästar per automatik för högt värderade. Om du skulle värdera favoriterna bättre har du betydligt mindre % "kvar" till de andra. Enda chansen att hitta skrällarnas värde är ju att värdera favoriterna mer rättvist. Det är ju inte konstigt att det uppstår spelvärde på övriga hästar när du ex. värderar Bowling Inferno till 8%, Kalle till 10% och Beretta till 23%. Samtliga dessa är ju kraftigt undervärderade av dig.

Sen undrar man ju meningen med att värdera alla i loppet när du vet att bilden ändå blir skev. Om du kommer fram till dina skrällar av den värdering du gör av alla hästar i loppet så går det att bevisa att det saknar värde. Varför inte fokusera på att enbart hitta skrällarna utifrån nätbolagens odds.

Det jag menar med atgoddsen är att de slår alla andra i längden när det gäller värdering. De allra flesta värderingar som görs i förtid är ren spekulation. Det slutliga oddset på atg innehåller mkt mer information än vad någon har i förtid. Därför är det oslagbart i längden. Klart att det finns enskilda spelare som gör bättre värdering i enskilda lopp. I dessa fall är det någon som har information som få andra vet om.

Utan kontinuerlig unik information (sånt som inte kommer allmänheten till kännedom) är SAMTLIGA spelare chanslösa att vinna längden om du inte har tur att vinna stort på streckspel. Det är omöjligt att besegra rejken på 20-35% hos Atg i längden.

Att däremot utnyttja nätbolagens misstag kan ge vinst i längden. Men även detta blir svårare och svårare. Många bolag har betydligt bättre oddssättare idag än förut. Bra spelare blockas, snabbare "slash" och begränsning av insatser.

Köper absolut ditt upplägg i spreadsen men om det baseras på din värdering av alla hästar i loppet kan det inte lyckas i längden.
Luvan14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td