Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-07-10, 16:01   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Lördag 15/7 - Årjäng - V75 mm


Lite Måndags Filikrums till Värmlands härliga travmetropol Årjäng. Där finns det en travhäst i var och varannan buske. Tidiga Måndags dragen.

V75 1) Som vanligt lite ihålig Silverdivision (tycker jag)
2 High On Pepper Jorma och Katja kryddat med Pepper brukar vara en bra blandning. Dessutom perfekt läge och distans. Klar första häst.
3 Velten Swarovski Räds inte heller distansen och verkar ha formen på topp.
9 Gaylord Am Svårbedömd rackare. Har lunkat på i Frankrike hela våren och kanske är sliten eller har han gått framåt i tuffa motståndet ? Vet ej men när Björn plockar ut direkt efter hemkomst kan det vara ett + tecken.

V75 2) 4 Pretty Primadonna Tja 15 ston på två volter är väl ett typiskt omstart lopp. Kör Örjan felfritt med primadonnan kan det räcka långt.
Märren har gått bra i enkla gäng och kuskförstärkning är bara förnamnet.
Men visst är det en vidöppen Diamantsto tillställning.

V75 3) Som vanligt sticker propp gynnade märrarna ut i Brons. Tvåhästarslås !
4 Orlando Tuffa märren står perfekt inne på kronan men återigen är det ett lurigt spår som skall övervinnas. Om felfri är nog Jepson med på ”stregen” .
12 Betting Pacer har visat fina takter i senaste starterna. Ok många att runda men Sesam kan öppna sig direkt från start för rutinerade Björn.

V75 4) 1 Bork Tindra Isbjörnar är Iskallt att utvärdera i min värld oavsett kön. Men undrar om inte Westholm kan ha en skaplig spets och slut häst ?

V75 5) Klass 2 är ju Klass 2 = skrällvänligt. Dessa två bevakas på min kupong.
4 It’s Peppertime Jorma och Katja kryddat med Pepper brukar vara en bra blandning. Distansgynnad rackare och Melko har alltid starthästarna iordning och Jorma är Still Going Strong.
9 Kingsman Jag tror Uhrberg åker till Årjäng i angeläget ärende, tre raka vinster med hästen i bagaget. Men läget är ju oddshöjande.

V75 6) Klass 1 loppet känns oxå öppet och spännande med flera okända förmågor.
2 Mitzy Gold har perfekt läge och trivs på distansen. Gått bra i tuffa gäng och bra inne i klassen.
3 Dragonfly Spännande norrbagge som gick en 12 tid senast på full distans.
8 Charlotte Gar Gocciadoro har fått ett tufft spår men sitter bakom en distansgynnad speedkula och tål nog en repa i spåren. Spännande Sverige debut. Psst Varenne är morfar

V75 7) 7 San Moteur Elitloppstvåan lägger nog det här gänget på rygg utan större problem. Ok distansgynnade Click Bait var fin senast men upploppet är väl 205 m ! Jag tror stenhårt på Håkans guldklimp. 18 vinster på 24 försök i ”skapligt” motstånd och 11 mille på kontot är perfekt matchat. Hoppas vi får se honom i Paris till vintern.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-11, 05:12   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 081
Sharp$: 3306
Standard

Säger pass till V75 Årjäng, då jag tror på usel utdelning och stor risk för jackpot.
Sparar spelpengarna till Axevalla fantastiska storhelg veckan därpå med en trolig jackpot- förstärkt omgång.

God tur med spelbesluten ni som väljer att deltaga.
Jajjan är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-11, 17:00   #3
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

fEL

Senast redigerad av incitatus den 2023-07-11 klockan 17:01.
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-12, 07:20   #4
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 56
Sharp$: 611
Standard

Glöm inte att dom norska kallbloden är lite bättre än dom svenska min tipsetta just nu är
ÖYGARD STJERNA*(NO) lär stiga under dom sista dagarna tror jag.Just nu bara 9%
Trav-King är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 09:37   #5
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37610
Standard

Tidig inlämning då jag inte kommer vara hemma, utan får se det i efterskott på söndag. Spikar är Infinity Sisu, Orlando och Jobspost.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 10:27   #6
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Har tittat på de 1:a 4 loppen och tycker omgången ser riktig svår ut.
Hittar inga favoriter som inte kan slås av flera andra hästar i loppet såvida de inte presterar på topp imorgon.
Får jag ingen ordning på spelet står jag nog över. Behöver flera spikar och just nu har jag ingen även om jag tycker San Moteur borde vinna sista även om hans form inte är på topp.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 14:22   #7
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

inga odds på Svenska spel !

Brukar kunna se lite vilka "draghästarna" som kan vara aktuella där

men inte så idag,


PS Årjäng är nog banan som är svårast spetsa fr innern i Auto

spetsspåret är 5

Klart det går spetsa från spår 1, men det är färre som gör det på Årjäng än på Gävle o Färjestad 2 erkänt svåra banor ha nr1 bakom bilen på
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 15:14   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Lögn förbannad lögn och statistisk.
Enligt statistiken är Årjäng den svenska trav bana som har minst spets och slut vinnare oavsett startspår med bilstart. 37 av 100.
Jägers är troligaste spets och slut banan. 49 av 100.

Men i min värld är det många andra faktorer som är viktigare än statistik. Jag håller med Mark Twain.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 15:48   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2891


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Statistik är ju ingen faktor som är mer eller mindre viktig, utan bara att man tittar historiskt hur det har gått. Sen kan man ju skämta om att om man sitter med ena foten i en hink isvatten och den andra i en hink kokhett vatten så är det i genomsnitt ganska skönt. Statistik i trav är bara en historisk iakttagelse som förändras med tiden. Men visst kan man dra nytta av statistik som spelare. Sen kan ju alla hästar vinna och alla hästar förlora.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 16:20   #10
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lögn förbannad lögn och statistisk.
Enligt statistiken är Årjäng den svenska trav bana som har minst spets och slut vinnare oavsett startspår med bilstart. 37 av 100.
Jägers är troligaste spets och slut banan. 49 av 100.

Men i min värld är det många andra faktorer som är viktigare än statistik. Jag håller med Mark Twain.
men det är inte antalet spetsvinna som är mest utmärkande för Årjäng det är svårigheten att spetsa från spå 1 bakom bilen

spår 5 är det som spetsar i flest lopp å¨Årjäng


24 % av loppen tar 5 ledningen, normalt är 14 -15 solvalla 14% bergsåker o jägersro kring 13%
bana antal lopp ledarvinster %
H 108 48 44,44%
Sä 126 56 44,44%
Å 2 053 911 44,37%
År 263 116 44,11%
U 397 175 44,08%
Ax 1 243 534 42,96%
Ro 1 000 417 41,70%
Ös 373 155 41,55%
Vg 269 108 40,15%

inte kallblod inte monte inte P21 lopp och bara Auto o leder varvet kvar
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 16:33   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
men det är inte antalet spetsvinna som är mest utmärkande för Årjäng det är svårigheten att spetsa från spå 1 bakom bilen

spår 5 är det som spetsar i flest lopp å¨Årjäng


24 % av loppen tar 5 ledningen, normalt är 14 -15 solvalla 14% bergsåker o jägersro kring 13%
bana antal lopp ledarvinster %
H 108 48 44,44%
Sä 126 56 44,44%
Å 2 053 911 44,37%
År 263 116 44,11%
U 397 175 44,08%
Ax 1 243 534 42,96%
Ro 1 000 417 41,70%
Ös 373 155 41,55%
Vg 269 108 40,15%

inte kallblod inte monte inte P21 lopp och bara Auto o leder varvet kvar
Ingen kritik mot ditt inlägg som varnade för spår 1 på Årjäng. Kan nog stämma men hittade en statistik samman ställning på Svanska travbanor som kan vara intressant för de som gillar statistik. Jag är dock inte den typen.

Lycka till med liret.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 19:05   #12
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2891


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det får bli ett spiklöst system denna vecka. Kan justeras neråt eller uppåt när jag läst Jens statistikanalys och efter morgondagens info från stallbacken.

Avd 1:
2 HIGH ON PEPPER är första hästen. Kontio/Melkko är ett nytt radarpar! Tänkbar spik men tar även med 5 SANTOS DE CASTELLA som har fin statistik på lång distans och nu får ett spår som kan leda till spets, Jörgen låter inriktad på det. Svårtuggad i så fall.

Avd 2:
1 VALNES MELLOW
får första strecket. Alltid ettan i voltstart! 2 PRETTY PRIMADONNA ser intressant ut. Örjan upp! 10 INFINITY SISU har gått bra i år. Barfota igen. Nöjer mig med dessa tre.

Avd 3:
1 BEAUTY WIND brukar vinna från spets. Läge för det nu. 4 ORLANDO känner jag inte så väl men den får vara med på systemet i egenskap av favorit. 6 GLOBAL VIRGIN gjorde en ruggig spurt i sitt senaste lopp. Mycket bättre utgångsläge nu.

Avd 4:
1 BORK TINDRA har ju spåret i volt. Kan leda från start till mål om Jörgen kör i PU-stil.13 ÄNGSTHEA är den troliga vinnaren. I sitt livs form.

Avd 5:
5 JOBSPOST är en möjlig spik här men jag väljer dock att ta med 4 IT´S PEPPERTIME eftersom det är ett Kontio/Melkko-ekipage. Melkko har varit lite luddig vad gäller balans på sina hästar. Bestäms först i morgon!

Avd 6:
5 S.G. MISTRAL
mitt första streck. Varför? Tar alltid med 5:an i autostart kort om jag inte bestämt mig för att spika någon annan. 3 DRAGONFLY. Den tar jag för ovanlighetens skull på namnetD! Dragonfly var hästen som John Cleeses rollfigur spelade på i episod 7 av Fawlty Towers. En oförglömlig sketch. Sen tänker jag inte åka dit på 8 CHARLOTTE GAR. Stor risk att han bara kör rakt fram i full fart och vinner överlägset.

Avd 7:
Veckans säkraste: 7 SAN MOTEUR. Eller? Har inte sprungit sen i maj. Spår långt ut. Flera där inne som tänker sätta käppar i hjulen? Jag dubblar med 5 MISSLE HILL. Femman på auto kort tar jag ju tvångsmässigt med.

Så ser det ut än så länge. Noterar att både jag och Efterhandaren kan sätta sjuan med våra förslag.

Lycka till!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 20:34   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Ingen kritik mot ditt inlägg som varnade för spår 1 på Årjäng. Kan nog stämma men hittade en statistik samman ställning på Svanska travbanor som kan vara intressant för de som gillar statistik. Jag är dock inte den typen.

Lycka till med liret.
Njae jag gillar statistik men jag vill veta vad det baseras på

har egen statistik baserad på travfakta, där jag tar bort ALL montelopp alla kallblodslopp och alla lopp med 10k i 1a pris, dessa är liksom inte relevanta för varmblodslopp på Rikstoto eller V86, det körs j-ligt mkt lopp med 10 i 1a pris och på vissa banor, tex Vg Ti År Li Vi är det en stor andel av alla lopp


Att innerspår är bra på Jägersro o Bergsåker vet alla vid detta laget

Man varnar för innerspåret på Gävle o Färjestad varje V75 omgång




men innerspåret på årjäng ÄR SÄMRE, ETT KLART STEG NER, jämfört G och E


Ändå är alla kommentarer om Årjäng att det är en normalbana vad det gäller bilstart?

Baserat på vadå undrar jag?


Visst man kan spetsa från innern , speciellt i högre klasser eller starkanoner där man kan "släppa till allt". Skulle nog sätta Click Bait som spetsfavorit från innern även på Årjäng, men det skall vara Click Bait typer-
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 20:34   #14
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 75
Sharp$: 2015
Standard

Ryggar dig nog imorgon Bosse, men lägger till några hästar, bland annat Clickbait i sista avd.
zeke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-07-14, 21:16   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Njae jag gillar statistik men jag vill veta vad det baseras på

har egen statistik baserad på travfakta, där jag tar bort ALL montelopp alla kallblodslopp och alla lopp med 10k i 1a pris, dessa är liksom inte relevanta för varmblodslopp på Rikstoto eller V86, det körs j-ligt mkt lopp med 10 i 1a pris och på vissa banor, tex Vg Ti År Li Vi är det en stor andel av alla lopp


Att innerspår är bra på Jägersro o Bergsåker vet alla vid detta laget

Man varnar för innerspåret på Gävle o Färjestad varje V75 omgång




men innerspåret på årjäng ÄR SÄMRE, ETT KLART STEG NER, jämfört G och E


Ändå är alla kommentarer om Årjäng att det är en normalbana vad det gäller bilstart?

Baserat på vadå undrar jag?


Visst man kan spetsa från innern , speciellt i högre klasser eller starkanoner där man kan "släppa till allt". Skulle nog sätta Click Bait som spetsfavorit från innern även på Årjäng, men det skall vara Click Bait typer-
Tja du sammanfattar ganska bra varför statistik är så svårt att hantera.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td