Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-02-15, 16:17   #31
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2962
Standard

Lycka till!

Avd
1: 2, 5, 6, 7 (3, 12)
2: 1, 3, 4 (2, 9)
3: 1 Phoenix Photo (6, 4)
4: 2, 8, 10, 12, 15 (9, 5)
5: 1 Killer Journey (2, 5)
6: 1, 3, 7, 12, 15 (5, 6)
7: 6 Maserati Hall (1, 4)

4x3x1x5x1x5x1 = 300 rader.
300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr.
Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: QPS VGP XCM
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-15, 16:18   #32

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4151
Standard

Avd
1: 2, 5, 7 (2, 5)
2: 1, 4, 5 (1, 4)
3: 1 Phoenix Photo (9, 6)
4: 2, 8, 10, 12, 15 (11, 4)
5: 4 Spirit of Love (1, 6)
6: 1, 3 (1, 3)
7: 1, 3, 4, 5, 6, 9, 12 (10, 2)

3x3x1x5x1x2x7 = 630 rader.
630 x 1 x 0,50 kr = 315,00 kr.
Totalt: 315,00 kr.
Rättningskod: XSB RCS PGJ

Lycka till!
roland är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-15, 16:19   #33

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3238
Standard

V75

2,3,5,9
1
1
2,8,9,11,12,15
1
3,5,12
12
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-15, 16:21   #34

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Inte svårare än så kanske?

V75

Avd
1: 5 Garden Leave (2, 3)
2: 1, 2, 4 (3, 9)
4: 2, 8 (12, 15)
6: 1, 3, 7, 15 (12, 5)
7: 6, 10 (1, 4)

Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: NTK NFJ LLL
Gammal 2025-02-15, 17:11   #35

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Där satt Beartime!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-15, 17:18   #36

linfres avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 5741
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Inte svårare än så kanske?

V75

Avd
1: 5 Garden Leave (2, 3)
2: 1, 2, 4 (3, 9)
4: 2, 8 (12, 15)
6: 1, 3, 7, 15 (12, 5)
7: 6, 10 (1, 4)

Totalt: 24,00 kr.
Rättningskod: NTK NFJ LLL
Alla förstareserver vinner
Gammal 2025-02-15, 17:29   #37

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av linfre Visa inlägg
Alla förstareserver vinner
Det var mina 3 förstahästar. Men 2 spikar nu. Efter det här loppet måste jag dock dra.
Gammal 2025-02-15, 17:33   #38

Shooters avatar

Standard

Det var synd. Jag var rädd för förstareserven, men ett gott försök.
Gammal 2025-02-16, 05:28   #39

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Klass 2 loppet tycker jag är mest svårtippat, där Jorma och Killer Journey har blivit en av omgångens megalampor, nästan lika hårt tippad som Phoenix Photo i gulddivisionen.
Favoritskapet kan jag köpa, men till över 50% är fullständigt galet.
För den som vill få ett ”break” vid sjurätt, alltså en rejäl dusör vid full bricka kan det vara läge att gardera brett. Hade jag obegränsad kassa hade det blivit minst 10 streck, troligtvis alla.

Intressant är att tipparorakel som Berglund, Statistiske Jens, Ronden, Aftonbladet mfl spikar Jorma från spår 1 och viftar bort galopprisken 2/5 för loppets mest orutinerade häst med att den sedan två starter har utrustats med en bredare vagn och således varit felfri.
Spår 1 på 1640 m auto på Åby är bättre än spår 1 på 2140 auto, men fortfarande långt ifrån bra. Jag kommer att syna omgångens näst största favorit i avd 5 på spår, galopp och orutin (13 starter in alles)
Det brukar skrälla rejält i klass 2, inte minst på Åby.
Tror risken är överhängande att Berglund, övriga tipsexpeter och favoritspelarna skiter ner sig i avd 5 och att det blir ett underbart jävla rens i kuponghögen.

Jag har en aning om hur jag själv gör i avd 5, men säker är jag inte förrän efter värmingar, vid 16-tiden.

Vore jag favoritspelare och tvingades välja mellan gamlingen dvs omgångens största favorit Phoenix Photo 66% i guld och den orutinerade klass 2 favoriten Killer Journey 54%, så hade valet varit enkelt, då de båda nästan är jämspelade.
Smällkaramellerna brukar komma i klass 2, det vet alla som följt trav.

Jag garderar spekulativt i guld, men tror att den 11-årige favoriten är korrekt streckad i förhållande till vinstchans, vilket den brutalt överstreckade Killer Journey inte är.

I eftermiddag får vi svar.

Jajjan

Och så lite gubbslem:
Måste säga att dessa otroligt duktiga och kompetenta tjejer som agerar travexpeter i rutan, inte bara har bergkoll på travet (ren professionalism
ut i fingerspetsarna), samtidigt som det fan i mig är miss Universum varning på dem allihopa.
Snacka om dream team.
Här sket expertisen verkligen ner sig!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-16, 05:30   #40

Standard

Citat:
Fick en fråga vem jag skulle spika om jag tvingades spika i STL Stodivisionen avd 6.

Normalt hade spikat Uhrberg och Love Silvio utan att blinka, men märren gick i väggen senast som fullständigt tom 300 m före snöret.
Att köra en 5 årig märr i botten med bara 9 lopp in alles, gör att jag blir tveksam, då det brukar ta några löp innan en märr som stumnat och gott i botten brukar sig igen.
Ser att Uhrberg trendar kraftigt uppåt. Kraftigt frågetecken gällande form?
Om jag varit hästägare hade jag bett om ett långt snällare lopp i första starten efter att ha svimmat totalt i loppet innan.

Nice Steel trodde jag på redan från spår 12 på Jägers, spik som helt klar senast.
Nu springer kollektivet som råttor efter en ostbit och hingsten känns överspelad med tanke
ett svårt spår 15 med massor av hästar att runda, trots sin tunga spurt.

Törnqvistan är alltid intressant, när hon selar ut på rikstoton, springspår för Önas Tindra är ett plus, kapacitet finns, men det är ett kraftigt minus med skor. Kan gå, men inget jag springer på.

Adrian upp på Lasses Kalithea, spår 5, det blir väldigt trångt även om Adrian kan Åby lika bra som Jägers. Tappar garanterat rejält i startmomentet om det inte blir en brasa?

Peak Of Glory tror många storspelare på, men jag är tveksam, rosade ingen i senaste starten och jag är tveksam till Per Nordströms kuskande från bakspår.
Spelar honom endast när han är med där framme direkt.

Kinky Simoni är blöt i slutstriderna och behöver sitt lopp kört i halsen för att vinna.

Nu är de 9 hästar som kan vinna nerkokta till tre stycken med bra spelvärden, där alla kommer med full form.

Kvar är Satsuma 2%, Tellmenow 2% och The Rising Hope 9%, alla tre startar med chans, alla tre startar med en vinst i sin senaste start i bagaget och bjuder kraftiga spelvärden
till skillnad från Nice Steel 26%.

Valet föll på loppets mesta pyroman The Rising Hope, som har sitt livsform, vann sitt senaste lopp, obesegrad felfri 3/3 och stallet tror att man minskat risken för ytterligare en brasa med ett nytt bett som fungerat utmärkt. Kortaste vägen till mål och troligtvis alldeles för lite pengar på kontot med tanke på, vad jag tror, bäst kapacitet i loppet.
Omstarter skrämmer men felfri i spets är det hästen att slå och spelvärdet känns helt ok en jackpotomgång som denna.

Så om jag tvingades spika i detta synnerligen svåra lopp, så skulle det bli 1 The Rising Hope.

God tur med spelbesluten.
Jajjan
Här sket man ner sig trots 9 streck, suck!!!
Gammal 2025-02-16, 10:27   #41

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Spets fr spår 1 på Åby, ganska många i tipssvängen som jag hörde vara klart skeptiska till 2 favortiers möjlighet att spetsa igår på ÅBy

Både Phoenix Photo o Killer Journey spetsade fr 1 utan att egentligen vara hotade i spetsstriden, de spetsar väl 10 / 10 om loppet körs 10gånger

Klart det går o spetsa fr 1 auto på Åby

Du måste köra för spets o ha en startsnabb häst, men det måste du ha på alla banor, sedan är det lättare spetsa fr 1 auto på Jägersro Bergsåker o Östersund

Ps min fredagsplan var att spika båda dessa favoriter, men på lördagen ändrade jag till att gardera båda, klarade båda loppen därmed
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-17, 21:03   #42

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Spets fr spår 1 på Åby, ganska många i tipssvängen som jag hörde vara klart skeptiska till 2 favortiers möjlighet att spetsa igår på ÅBy

Både Phoenix Photo o Killer Journey spetsade fr 1 utan att egentligen vara hotade i spetsstriden, de spetsar väl 10 / 10 om loppet körs 10gånger

Klart det går o spetsa fr 1 auto på Åby

Du måste köra för spets o ha en startsnabb häst, men det måste du ha på alla banor, sedan är det lättare spetsa fr 1 auto på Jägersro Bergsåker o Östersund

Ps min fredagsplan var att spika båda dessa favoriter, men på lördagen ändrade jag till att gardera båda, klarade båda loppen därmed
Så fick också de båda megafavoriterna tokladda för att hålla spets, vilket kostade så mycket att de svimmade i god tid före mål. En med galopp och den andra sjönk som en tegelsten genom fältet efter att fullständigt gått in i väggen.

Övriga kuskar med mer fördelaktiga spår, var nog väl medvetena om att spår 1 på Åby inte är som spår 1 på Jägersro och utmanade omgångens lampor om spets.
Vilket kanske bidrog till de två riktigt tunga favoritfallen?
Priset att försvara spets från spår 1 på Åby blev kanske för dyrbart?

Det tävlades på Åby tillskillnad från i finalerna på Solvalla veckan före.
Åby bjöd på en omgång när trav är som bäst.

Den av experterna till skyarna uppsnackade favoriten från spår 1 i klass 2, måste vara årets hittills största feltänk från travintelligentian?
13 lopp in alles och spelad till över 50% från spår 1 på Åby i ett klass 2 lopp? Ja, jisses!
Jag bestämde mig Spirit of Love i detta extremt svårtippade lopp, efter att ha fått lite råg i ryggen efter många timmars darrande, av den trevlige norrmannen som var sidekick i ombudskanalen från banan.
Han skulle spika 4 Spirit of Love på en lapp och då tordes jag gå på min ide’.
Jobbade med bara en spik, den satt men det gick likt förbannat åt pipsvängen trots att systemet hade omfång och jag garderade kraftigt i det svåraste loppet, lås på 3,4 i avd 2 och lås på 2,5,8 i avd 4.
Nya tag.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-17 klockan 21:37.
Gammal 2025-02-18, 11:14   #43

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Citat:
Så fick också de båda megafavoriterna tokladda för att hålla spets, vilket kostade så mycket att de svimmade i god tid före mål. En med galopp och den andra sjönk som en tegelsten genom fältet efter att fullständigt gått in i väggen.

Övriga kuskar med mer fördelaktiga spår, var nog väl medvetena om att spår 1 på Åby inte är som spår 1 på Jägersro och utmanade omgångens lampor om spets.
Vilket kanske bidrog till de två riktigt tunga favoritfallen?
Priset att försvara spets från spår 1 på Åby blev kanske för dyrbart?

Det tävlades på Åby tillskillnad från i finalerna på Solvalla veckan före.
Åby bjöd på en omgång när trav är som bäst.

Den av experterna till skyarna uppsnackade favoriten från spår 1 i klass 2, måste vara årets hittills största feltänk från travintelligentian?
13 lopp in alles och spelad till över 50% från spår 1 på Åby i ett klass 2 lopp? Ja, jisses!
Jag bestämde mig Spirit of Love i detta extremt svårtippade lopp, efter att ha fått lite råg i ryggen efter många timmars darrande, av den trevlige norrmannen som var sidekick i ombudskanalen från banan.
Han skulle spika 4 Spirit of Love på en lapp och då tordes jag gå på min ide’.
Jobbade med bara en spik, den satt men det gick likt förbannat åt pipsvängen trots att systemet hade omfång och jag garderade kraftigt i det svåraste loppet, lås på 3,4 i avd 2 och lås på 2,5,8 i avd 4.
Nya tag.

Men nu argumenterar jag om favoriterna fr 1 kan spetsa

Inte om de kommer att vinna loppet, det är hel del andra övervägande som måste adderas till det

Men för att motivera det stora favoritskapet 60 - 70 & så var väl spets en grundförutsättning

Men att spets fr 1 på Åby är som på vilken annan bana som helst, ganska genomsnittlig, kanske kan kosta lite mer än på andra banor, men det är beror på loppet, hästar banunderlag övrigas taktik.......

Det är Jägersro Bergsåker o Östersund som avviker mkt, där är det mkt mkt lättare att spetsa fr 1 med biltart jmfrt med andra banor

PS Falsig är nog inte "go gutt" han är röd o vit in i skälen (Dansk alltså)
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-02-18, 15:59   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Men nu argumenterar jag om favoriterna fr 1 kan spetsa

Inte om de kommer att vinna loppet, det är hel del andra övervägande som måste adderas till det

Men för att motivera det stora favoritskapet 60 - 70 & så var väl spets en grundförutsättning

Men att spets fr 1 på Åby är som på vilken annan bana som helst, ganska genomsnittlig, kanske kan kosta lite mer än på andra banor, men det är beror på loppet, hästar banunderlag övrigas taktik.......

Det är Jägersro Bergsåker o Östersund som avviker mkt, där är det mkt mkt lättare att spetsa fr 1 med biltart jmfrt med andra banor

PS Falsig är nog inte "go gutt" han är röd o vit in i skälen (Dansk alltså)
Kanske är det så att kuskarnas tänk på Åby är lite annorlunda än på andra banor med tanke på dubbla ”open stretch”?
Tänker högt nu, min gissning är att fler än vid vanlig lopp som laddar från framspår på rikstoton, då man vill ramla ner någonstans där framme omgående, vilket kan vara loppavgörande.
Totalt inräknat alla lopp som körts på Åby, stämmer säkert dina siffror,
jämför man de totala antalet som spetsar från spår 1 på Åbys v75:or med den totala mängden spetsande ekipage från samtliga tävlingar.
Gissar jag att de av dig redovisade siffrorna vid jämförelse är procentuellt är vikande, om man rensar från lopp utanför V75 omgångar?

Nu vet jag inte vilket underlag du utgår ifrån?
Därför tänker jag högt.

Allt gott till dig incitatus*
*(Caligulas Varenne?) stämmer det?

PS Danmark och Norge var väl i union fram till 1814-1815, om jag minns något från skolan så gick väl länderna arm i arm i drygt 400 år?
Sen tvingade väl Sverige, Norge på Putinvis (dvs med krig) att bilda unionen med med Sverige. Sen tackade norrmännen för kaffet 1905 och blev självständiga utan ett skott avlossades.
Så lite norrbaggeblod har han nog den gode Falsig.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-18 klockan 16:07.
Gammal 2025-02-18, 16:08   #45

Standard

Är det någan annan än jag som har problem att logga in på ATG?
När jag försöker buffrar det i oändlighet och inloggning på ATG.se funkar inte?

Kanske en hämnd från Skarpen?
Svara

Ämnesverktyg

td