|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Lördag 1/3 - Halmstad - V75 mm
Jäklar vilken härlig Västsvensk travvecka vi har.
Tisdag Axevalla V64 med grym Jackpott. Onsdag Åby/Valla V86 en perfekt komb. Lördag Halmstad V75 med barfota premiär och grymma startfält. Kan bli damernas eftermiddag på Lördag. Hanna L. och Maria T. har fina chanser och Wilma måste bevakas i V75 1. Hemma Tama Uttrarna får se upp med damligan. Jag får plugga trav under mitt parasoll hela veckan. Får se om jag hittar något matnyttigt att förmedla. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4135Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Tidiga kap i fyndlådan. I avd 7 hittar jag 2 Lövdala Kenji.
Röda skor. Röd sulky och första MAD. 7%. Den tar vi sa polisen! Sen i avd innan kanske det är dags för 6 Tuppen. Pappa Peter upp från springspår och av med dojorna. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ungdomar som tagit sig hela vägen upp till gulddivisionen är alltid det första jag letar efter när jag tittar på högsta divisionen, speciellt spännande är det med 5-åringarna i guld i slutet av året, som vanligtvis fortfarande står under utveckling.
Stens Rubin är 5-år och har inte varit i närheten sitt kapacitet-tak, given tipsetta på spår, startsnabbhet, spets, hemmahäst, stallform och bästa häst (diskade av en kanon som Önas Prince några efter julafton på hemmabanan). Möter nu ett gäng gamlingar och från spets lär Readly Express bli svårtuggad. Kontrollen blinkar blå för experterna och favoritspelarna. Jag ”kärringen mot strömmen” skulle aldrig lira utan Emoji, var övertygad om att Emoji skulle vinna när de svängde in på upploppet på Åby senast. Har av min danske travkompis som lovat vinst senast fått följande förklaring: Tolkar den danska rotvälskan, vilket inte är helt lätt. Banan ställde till det och ute i spåren när sputen drogs upp, var underlaget inte bra för Emoji som spände sig och då kom mjölksyran som ett brev på posten. Emoji stannade helt. Hade kanske vunnit vunnit annars? (Fritt översatt). Danmark detta trevliga land som helt saknar talpedagoger. Emoji, spår 7 ett riktigt gurkspår, men Stefan Persson upp isf Flemming är plus, barfota är ett jätteplus, kusen kommer med knallform. De fantastiska bröderna som ”preppat” banovalen till att bjuda bästa banunderlaget i Sverige talar för att spurtkrutet denna gång hos Emoji är snustorrt hela upploppet. När jag ändå garderar, så kommer Aronsson Hofstedts (tillägget av extra efternamn (Hofstedt) borgar för att det är färdigvevat på krogen om karlarna för Sofia.) med på bongen. Unico Broline med kuskgiganten Jepson utmanar om spets, så lite kamp lär det bli för JU och Rubinen om spets. Betting Pacer kan allt ibland och spår och distans är mumma, hoppas temperaturer och hormoner är i balans hos märren på lördag? Husse Boko är i sitt livsform och blev utkontrad av en makalös Beartime i sista steget senast, 2140 hade varit att föredra men livsform är livsform. Vinnarlir på Emoji och 1,2,3,5,7 på systemet. God tur med spelbesluten och med Loke på kurort i Medelhavet så blinkar kontrollen blå i Halmstad. Jajjan Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
abstruse (+50) Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-26 klockan 08:13. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tidiga Tankar
Uttrarna kommer med vässade tänder till hemmabanan och lär glufsa i sig en stor del av vinnarcirkelns feta laxar. Skapliga vinstchanser i nästan alla avd men Olles gamla visdomsord står sig än idag : trav är trav och alla lopp ska köras. V75 1) Jämt och spelvärt Klass 1 försök. 1 Esteban Bar har formen på topp och det gäller även chauffören Wilma. Bör bevakas trots läget. 6 Opening Night står hårt inne men Lillgustav har nog vässat upp hästen och gör inte bort sig här. 8 Le Roi Mearas har fått snabba pengar på sig och dessutom spår 8. Men en rolg 5% are. 11 Fahrenheit är härdad i tuffa gäng och Djuse pojken har vunnit från bakspår förr. 12 Popeeye Tooma Redén tar en tripp till Västkustmetropolen med Karl-Alfred. Visst kan de bli vinst direkt i årsdebuten. Duger gott i klassen. V75 2) Härligt Stayerlopp. Öppet och klurigt som vanligt när det vankas 3140 och flera tillägg. 1-4-8-12 i första hand. Draget är 12 High Five D.K. Står bra inne i klassen och gjorde grymma lopp i Nabolandet hösten 2024. V75 3)2 Stens Rubin Smack. Åkte dit med nos i Sprintermästarn till 53ggr pengarna i V odds. Jag hade 100:- vinnare Jag var nästan lika sur som Johan. Men nu vinner han med 2-3 längder. V75 4) 1 Nice Steel Perfekt läge och det är nog hästen att slå. V75 5) 4 Magic Eagle Vi måste ju ha en stänkare ! Bra läge och känns änna distansgynnad. 9 Fawaz Mil Här har vi nog bästa hästen i fältet trots en brokig 3 års säsong. Men läget är oddshöjande. V75 6) 1 Kyrie Eleison Distansgynnad rackare med bra läge. 6 Tuppen får stänkarvarning. Är ”galet” bra när han är på KAMphumör. Dessutom är tränare Arnqvist en go gubbe trots att han är Halmstadbo ![]() 13 Winner Brodde är en grym kuse som går på alla distanser. Lär ställa frågan på upploppet. Kan vara en Chansspik för den som litar på Uttranas vinstparad. V75 7) 3 Too Cool Toulouse står perfekt inne på alla sätt. Men Klass 2 är ju trots allt Klass 2. 10 L’Amiral Propul står oxå bra inne på sina Danskepengar. Jag tror Flemming har vässat. Psst dessutom lite Varenne gener i ådrorna. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Jobbar oftast med en spik och det tog inte många minuter att hitta spiken efter att ha öppnat startlistorna i måndags: Oviedo Base.
Katmandu Mearas lär försvara sig med galopp när stenkrossen har masserat från dödens tillräckligt länge. Enda orosmomentet är Törnqvistans 4-åring som troligtvis spetsar och släpper, tassar sedan med därbakom som värsta opportunist och Jepson lurar alla. Men jag tror och hoppas den nyblivna 4-åringen fortfarande har för lite fjun på överläppen, trots en vilsam sarglöpning i nästan 3.000 m? Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-27 klockan 18:19. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Thörnqvistens 4 åring verkar lite överspelad Jag har fått för mig att Rosleff är med på stregen med Flemmings starthäst. Måste nog gadda på i Stayerloppet lså länge lädret pallar. Psst i min värld är det lätt att barfota f.f.g. på länge kan överskattas. Det passar definitivt inte alla hästar. Vissa filurer är ovana och blir för lätta på foten och leverarar en gunga. Men förhoppningsvis vet tränare och kuskar bäst. Inte en gammal staketkusk. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-02-27 klockan 14:27. |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-27 klockan 16:44. |
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jag ”kärringen mot strömmen” skulle aldrig lira utan Emoji, var övertygad om att Emoji skulle vinna när de svängde in på upploppet på Åby senast.
Har av min danske travkompis som lovat vinst senast fått följande förklaring: Tolkar den danska rotvälskan, vilket inte är helt lätt. Banan ställde till det och ute i spåren när sputen drogs upp, var underlaget inte bra för Emoji som spände sig och då kom mjölksyran som ett brev på posten. Emoji stannade helt. Hade kanske vunnit vunnit annars? (Fritt översatt). Danmark detta trevliga land som helt saknar talpedagoger. Emoji, spår 7 ett riktigt gurkspår, men Stefan Persson upp isf Flemming är plus, barfota är ett jätteplus, kusen kommer med knallform. De fantastiska bröderna som ”preppat” banovalen till att bjuda bästa banunderlaget i Sverige talar för att spurtkrutet denna gång hos Emoji är snustorrt hela upploppet. Tror du Emoji kan vinna från dödens? |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Emoji kommer vara minst 30 m bättre på ny sommarbalans.
Om det blir dödens vet jag inte, men nu när Stens Rubin lär bli den högst streckade hästen hittills i år, så blir det kraftiga underspel på flera ekipage. Särskilt på Emoji och Jaguar Dream. Garderar tufft 1,2,3,5,7,10 om någon strukning kommer även Natorp Bo med, trots torskspårens torskspår. Vinnar/plats-spel på Emoji. Det är inte ofta PU/JU lämnar klartecken, det gör de i sin chansvärdering i Expressen (5 getingar) på Stens Rubin i sin 25e start, nu på hemmaplan. Spets och dunderslut. Lokalpatrioten Loke har redan släggat in spiken och det är tunga papper. Kör du en lugn kasse ( nu menar jag inte från Systembolaget ) utan när det gäller streckandet och i synnerhet i gulddivisionen. Förra veckan ondgjorde jag mig över hur överstrecka Olli Boko (60%) var. Jag spikar aldrig en orutinerad storfavorit i klass 2, vilket över tid varit en väl framgångsrik strategi. Nu var spetsfavoriten Gandalf Brodde mer än lovligt iskall och megalampan Olli släpptes till spets och vips var loppet över redan efter 400 m. Unico Broline är ojämnt startsnabb och kuskgiganten Jepson kan i den bästa av världar få rejäl snurr på påkarna Cantab Hall sonen, i spets växer Sofias valack två klasser. Så nog lär Jepson försöka att ta emot lampan. 70/30 är min chansvärdering att Rubinen håller spets och då är loppet sannolikt över. Form är färskvara och efter tre kanonlopp, är inte en rekyl helt ovanlig för en nybliven 5 åring som vann 2/13 lopp 2024. Motsäger ingen som hävdar att Rubinen är omgångens-häst med störst vinstchans, vilket för mig inte betyder att det är omgångens bästa spik. Såg att Eskil ”Fred Flinta” Hellberg spikade Kinky Boots förra veckan med framgång och likt mig ditchade omgångens megalampa. Han, den ytterst trevlige och proffsige Eskil hade sju rätt och jag dominerade som vanligt med flera dikeskörningar med 4 rätt. Att Troels skulle spetsa med Kinky Boots bedömde jag till 20%, tillräckligt för att spika, när kusen äntligen hade lottats till ett drömspår och Lampan börjat närma sig 70%. Spår 1 är enl mig bättre än spår 2 på Halmstadovalen och något jag lärt mig den tunga vägen, är att aldrig underskatta Jepson. Speciellt när han sitter upp bakom en ojämnt startsnabb häst, kryddat med barfota runt, US-bike toppat med spår 1 på Halmstad. Då måste jag bara syna 1000 Wattslampan. Ni som ryggar, så ses vi som vanligt på träskets botten efter avd 3, vi kan kanske få med oss en kräfta hem? Alltid något. God tur med spelbesluten och håll i plånboken, det ryktas om trav på Axevalla nästa lördag. Senast redigerad av Jajjan den 2025-02-28 klockan 09:08. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Härligt att läsa dina fredags funderingar Jajjan. Din vana trogen jagar du miljoner och ratar storfavoriter. Och visst är 69% på Rubinen inget kul spelvärde men jag tror faktiskt Johan vinner loppet 7ggr av 10 med dessa förutsättningar. Men ska vi sikta på sexsiffrig utdelning måste det vankas några stänkare i den grymma hemmatränar dominansen.
Jag gaddar på i Avd 1 och 2 samt en fredags chansspik i epilogen Avd 7. Jocke Lövgren upp på en Flemming häst. Inte var dag detta händer men trots spår 10 tror jag hästen överraska i det garderingsvänliga och öppna loppet. Flemming sänder som bekant sina hästar i angeläget ärende över Kattegatt med sina ofta svårbedömda filurer. Se upp med Flemming tränat imorgon bortsett från Emoji Han blir ”bara” tvåa
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Mitt drag i Guld är Jaguar Dream. Har tre streck för närvarande varav det tredje är Unico Broline om lucka.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Strykningar
Hårt betrodda Popeye Tooma och L.L.Tromelinaffair får stanna hemma i boxen. Tråkigt för dessa två hade dragit många streck och lite favoriter i fara i min värld. Psst jäklar vilket stallskrik Mr Shyguy har blivit. Höjs till skyarna av nästan alla tipsters. Och visst kan det vankas spets och slut med rutinerade Persson i vagnen. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
De känns spelmässigt angeläget att försöka hitta motbud till 73% aren Rubin. Men är det någon gång en 5 åring ska vinna i guld är det väl imorgon. Det vimlar av 9-10-11 åriga hästar som har passerat zenit. När vann Jaguar Dream senast i guld ? Jag tror Husse Boko är värst emot och Emoji näst värst. Husse har hittat en grym formtopp på gamla dar. Men Stens Rubin är nog omgångens dunderspik. Tråkigt spelmässigt men det känns stabilt.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Avd 1. Ett riktigt getingbo med många hästar och kuskar i form och bf balans. Jag bestämde mig direkt när startordningen släpptes att Mr Shyguy spikas rakt av! Det blir otroligt dyrt att gardera i ett så jämnt lopp..
Inte 100 att Persson prickar ledningen men jag uppskattar chansen till 1/3 att han vinner detta ändå, så en klart spelvärd spik i mitt tycke! Otroligt synd att Redén strök sin. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Intressant omgång detta och kul med barfotakörning igen även om det är lite klurigt att både värdera och överblicka vad det betyder. Har läst på en del och detta läge är tankarna så här:
1: Väldigt mkt skrik på Mr Shyguy och efter strykningen lär den väl bli rätt stor favorit. Men är det självklart att den sitter i ledningen? Esteban Bar såg ju oslagbar ut senast och kan inte spela utan den. Och Victoria LL kan väl ta spets och ev. köras där? Glöm heller inte Fahrenheit med MAD. 2: Alla springer på Oviedo Base som väl lär sluta minst kring 30%. Då är den inget fynd längre från sämsta volten och tveksam kusk. Tycker det finns en del klart spelvärda på bakersta volten där 8,12,13 är tidigast för mig. 3: Stens Rubin ska vara oslagbar och JU har tydligen i princip gett klartecken. Men ruskigt bra värde på alla bakom. Emoji barfota är intressant, Jaguar Dream får massor av lovord från Redén, Husse Boko har tokform, Unico kanske spetsar och Betting Pacer gjorde mot bra lopp i Frankrike. 4: Tveksam till om Nice Steel står distansen. Samtidigt kanske inte så många som vill sätta upp tempo. Bikana Wine verkar vara hetshästen i loppet och är tidig hos mig med. Släpper heller inte True Blue. Tokskrällen är väl Crebas nr 8, han har ju form på stallet och kan smyga länge. 5: Öppet lopp som nog bör garderas. Förvånad att inte PU är mer betrodd med spetsfavoriten. Vass eller Kass hyllar 11. Men Ville Karulahti från bakspår?! 6: Mycket snack om Kyrie Eleison. Men finns en osäkerhet i volt och detta var ju en häst som länge föredrog att komma 2:e eller 3:a. Och Tuppen är ju väldigt snabb ut och kanske vill PU att sonens körning ska komma in i bilden..? Bäst värde finns i Amazing Hazel och här är ju Micha Brouwers häst helt bortglömd. 7: Här tänkte jag direkt att Bekir HTV vinner efter bortnötningen senast som kostade mig en del pengar. Får se om det blir spik eller A-häst. Tror det räcker långt med 3-4 streck ytterligare vid gardering. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
2-6 Barfota äger. 4-5-8-12. 12 litet lyx streck på men barfota. 2-7 Tränaren lovar vinst med nr 2. Blir bra % med 7 på barfota. 1-10-13. Går på skorycken. 9 En eller alla. Törnqvist kan man oftast lita på. 1 Spikar skall helst hittas i främre träffen. Grundregel . 1-8-10 Skoryck äger. |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
Ska man gadda Mr Shyguy i 1a så blir det jäkligt dyrt för mig! Vill absolut ha med 2,1,11,3,8 i första hand.. 10,4,5 där bakom ![]() High Five D.K och La Crosta är två tokskrällar jag inte släpper! |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Lol, samma skrällar för mig????
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Psst Uttrarna använder sin Finn Tack sulky så mycket som möjligt. Även i voltloppen. Borde väl nästan klassas som bike ? Den kanske är värd sina 100 000:- ?
Lottdragning om vem som får guldsulkyn när dom har två hästar i loppet
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Dagens trendhäst Katmandu Mearas. Nu över 50%. Kan de vara så enkelt att välstammade Snogarps hästen går felfritt och bara vinner. Uttrarna är lyriska och tror på toppchans.
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
![]() Vill bara säga att jag ryggat många av dina tips Efterhandlaren, och mer ofta än sällan har de gått in! Inte gett några jättepengar än, men har ändå varit kul att ta en titt på vad du skrivit innan jag lagt mitt egna system. Har inte så mycket att tillägga till dagens V75 pga tidsbrist. Men mina andelsspel (Jobbet och vänner) spelade båda (tyvärr) Harry Boy och båda systemen fick 1 Pickford som spik i sista avdelningen. Ser inte så ljust ut, men man får hoppas! |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Jag får nog ge mig och spika Stens Rubin i alla fall. Spets, barfota och får bestämma över kort distans. Måste försöka vara lite smart här.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ja, jag ger mig oxå. Men jag får väl göra ett litet motsystem senare. Johan U är ju känd för att bränna med högprocentare, fast den statistiken kanske håller på att ändras?
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
1 - 6 Opening Night. Gustav tror på sin häst. Smack!
2 - 8 Luca Barosso. Behaglig resa på inner spåret. Psst! Propulsion gener. Smack! 3 - 5 Betting Pacer. Perfekt spår. Duktig på Vincennes. Psst. Maharajah gener. Smack! 4 - 9 True Blue. Hanna ryggar Gustav. Maharajah gener även här. Smack! 5 - 10 Grande Drama. Djuse överraskar. Psst. Återigen Maharajah gener. Smack! 6 - 3 That´s So Spicy. Psst. Conrad kryddar loppet. Ånyo Maharajah gener!!! Smack! 7 - 2 Lövdala Kenji. Zola Bokos spralliga gener. Djuse tar hem det. Smack! |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
V75
Inlämnat: 2025-03-01, 13:39 Halmstad Lördag 2025-03-01 Start: 16:20 Kostnad: 210,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Mr Shyguy (3, 11) 2: 4, 5, 8, 13, 14 (15, 9) 3: 2 Stens Rubin (1, 10) 4: 1, 10, 13, 15 (6, 5) 5: 9 Fawaz Mil (6, 2) 6: 1, 6, 13 (12, 8) 7: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10 (11, 9) 1x5x1x4x1x3x7 = 420 rader 420 x 1 x 0,50 kr = 210,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Sjuan idag:
6 Opening Night, 2 Me Shyguy, 11 Fahrenheit, 5VictoriaLL 4 Katmandu Mearas, 5 Oviedo Base 2 Stens Rubin, 7 Emoji, 10 Jaguar Dream 1 Nice Steel 9 Fawaz Mil, Great Ruler 1 Kyrie Ellison 1 Pickford, 8 BekirHTV, 10 LAmiral Propul |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
V75
2 4 2 1,5,6,9,10,13 2,3,6,9 13 3,6,8,10 |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Darlington Fame (enda spiken) för 2139kr på V4 samt vinnare
![]() VINNARE Inlämnat: 2025-03-01, 15:30 Halmstad Lopp 4 Lördag 2025-03-01 Start: 15:53 Kostnad: 22,00 kr Vadet gäller startnummer 4 Darlington Fame 1 x 22,00 kr = 22,00 kr. Totalt: 22,00 kr. Rättningskod: FFQ PHM GCQ |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lady Beluga får ett vinnarspel.
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Surt att Beluga fick en alldeles för het häst utvändigt.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
En spik blev det bara idag:
V75 Inlämnat: 2025-03-01, 15:52 Halmstad Lördag 2025-03-01 Start: 16:20 Kostnad: 144,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2, 11 (1, 6) 2: 4, 13, 14 (5, 8) 3: 2, 7 (10, 5) 4: 1, 5, 6, 10 (13, 15) 5: 5, 9 (2, 6) 6: 1, 6, 13 (12, 3) 7: 2 Lövdala Kenji (3, 10) lycka till alla! |
|
|
|
|
|
#39 |
|
V75
Inlämnat: 2025-03-01, 16:06 SistaStallskriket andelsspel Halmstad Lördag 2025-03-01 Start: 16:20 Kostnad: 1 296,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Mr Shyguy (11, 1) 2: 4, 5 (8, 14) 3: 2 Stens Rubin (1, 10) 4: 1, 5, 6, 10, 13, 15 (14, 9) 5: 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (3, 1) 6: 1, 13 (6, 12) 7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 10) 1x2x1x6x9x2x12 = 2592 rader 2592 x 1 x 0,50 kr = 1 296,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Lycka till!
Avd 1: 2, 6 (1, 3) 2: 4, 5, 8 (14, 13) 3: 2 Stens Rubin (10, 5) 4: 10 Bikana Wine (1, 6) 5: 2, 3, 6, 7, 9, 10, 11 (4, 8) 6: 1 Kyrie Eleison (13, 6) 7: 2, 5, 7, 8, 9, 10, 11 (3, 1) 2x3x1x1x7x1x7 = 294 rader. 294 x 1 x 0,50 kr = 147,00 kr. Totalt: 147,00 kr. Rättningskod: SNX DXH KGH |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Avd
1: 2 Mr Shyguy (11, 3) 2: 4, 5, 8, 11, 12, 13, 14 (4, 5) 3: 2, 5 (2, 5) 4: 10 Bikana Wine (5, 1) 5: 2, 4, 6, 8, 9, 10 (6, 9) 6: 13 Winner Brodde (1, 4) 7: 1, 2, 3, 5, 7, 8, 10, 11 (4, 6) 1x7x2x1x6x1x8 = 672 rader. 672 x 1 x 0,50 kr = 336,00 kr. Totalt: 336,00 kr. Rättningskod: ZPP SFQ TTG Lycka till! |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Enkelraden..
V75 Inlämnat: 2025-03-01, 16:18 Halmstad Lördag 2025-03-01 Start: 16:19 Kostnad: 5,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Mr Shyguy (1, 6) 2: 5 Oviedo Base (4, 8) 3: 2 Stens Rubin (10, 5) 4: 1 Nice Steel (10, 6) 5: 3 Jolly Good Pepper (9, 2) 6: 6 Tuppen (13, 1) 7: 8 Bekir H.T.V. (3, 10) 1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader. 1 x 10 x 0,50 kr = 5,00 kr. Totalt: 5,00 kr. Rättningskod: BDJ FCH JRN |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
96 pix!
3 4.5.8.9 2.6.7 1.10 6.9 1.6.12.13 8 QWN WRN DXJ |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Men fan då! Ska det börja med galopp.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Blev till slut spik i Guld i brist på annat.
1: 1,2 2: 4,5,12,13 3: 2 4: 1,5,8,9,10 5: 4,6 6: 4,6,9 7: 8,9 Det är ta mig fan inte sant, båda strecken galopperar i första:( |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Så himla tråkig att Uhrberg fick punktering. Hästen höll ändå jättebra.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Underbara wilma fixa en punktering på min klara smack- spik
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Felfri avgång så var loppet över. Belgaren lekte med dom. Grym kuse eller var det motståndet som var för dåligt ? Hm det var nog en komb. 14,9 på 3140 i denna klass är respekt.
|
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Drar en rövare x2
![]() V5, Halmstad, 2025-03-01 V5 Inlämnat: 2025-03-01, 16:53 Halmstad Lördag 2025-03-01 Start: 17:05 Kostnad: 100,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 7 Emoji (2, 10) 2: 1, 6, 8, 13, 15 (10, 5) 3: 2, 3, 6, 11, 12 (9, 10) 4: 6 Tuppen (13, 1) 5: 1, 7, 8, 11 (10, 3) 1x5x5x1x4 = 100 rader. 100 x 1 x 1,00 kr = 100,00 kr. Totalt: 100,00 kr. Rättningskod: QRD WDH RNC TOP7 Inlämnat: 2025-03-01, 16:55 Halmstad Lopp 9 Lördag 2025-03-01 Start: 17:50 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a 3 Jolly Good Pepper 2:a 2, 9 3:a 2, 9 4:a 6, 11, 12 5:a 6, 11, 12 6:a 6, 11, 12 7:a 1 My Little Joel Din ranking: 3 9 2 6 11 12 1 |
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
Bolagsspelet:
Jävligt surt med galoppen på Mr Shyguy i första ![]() 1/3 U Avd 2. 5 Oviedo Base Avd 4. 1 Nice Steel Avd 6. 1 Kyrie Eleison V75 Inlämnat: 2025-03-01, 16:15 Halmstad Lördag 2025-03-01 Start: 16:20 Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Mr Shyguy (5, 3) 2: 4, 5, 9, 12, 15 (11, 8) 3: 2 Stens Rubin (7, 10) 4: 1, 6, 8, 10, 13, 14, 15 (11, 5) 5: 2, 3, 6, 12 (9, 10) 6: 1, 4, 6, 13 (3, 12) 7: 1, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 11 (2, 6) 1x5x1x7x4x1x8 = 1120 rader 1120 x 1 x 0,50 kr = 560,00 kr. Totalt: 1 088,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
V5
Inlämnat: 2025-03-01, 16:36 Halmstad Lördag 2025-03-01 Start: 17:05 Kostnad: 72,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 2 Stens Rubin (10, 5) 2: 1, 10, 13 (6, 5) 3: 2, 6, 9, 10 (3, 11) 4: 13 Winner Brodde (1, 6) 5: 1, 2, 7, 8, 10, 11 (3, 5) 1x3x4x1x6 = 72 rader 72 x 1 x 1,00 kr = 72,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Stens Rubin levde upp till förväntningarna.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Straffspark utan målvakt. Rubinen gjorde sin plikt. Sprang och klippte med öronen i sin egen värld. Psst jäklar vilket runt och fint framsteg han har. Hästen har hittat stilen som 5 åring.
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-01 klockan 17:18. |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Johan fick bestämma i Nordis tempo. Enkel seger när favoriten kom bort.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Härlig spik. Trist med galoppen i första dock.
|
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Jepson fixar en Open Stretch vinnare. Han är grym den pöjken.
|
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Max Karlsson -din dumme fan!!
Hade varit intressant utan den idiotkörningen.. Jolly Good Pepper höll ändå hyfsat bra. Dom som spikat favoriten kan ju gå och köpa en lott.. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Man ser i lopparkivet att hästen beter sig så. Hoppas de hittar en lösning eller att den får bakspår, för hästen verkar himla duktig. Hade den som bästa hästen i loppet. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Det blir väl 6 rätt idag. Kunde ha blivit full pott. Nu måste jag dra.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Lite märklig styrning av Stor Unter. Backade sist och hade mycket krafter kvar till slut.
Men Tuppen är lite ”eljest” och ojämn. Vi hade behövt en liten rensare. |
|
|
|
|
|
|
#68 | |
|
Citat:
Bra kuskinsats? |
||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Lill-gustav leker med packet
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Spikade Magnus i sista, men icke, andra lördag i rad han inte vinner något lopp på V75.
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Va me på 7an fram te sista mellantiden å fick lite spelpengar så man får va nöjd.
|
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Respekt till Sjödén ändå som väl satte sjuan för andra helgen i rad? Ser tre lappar med sju rätt på Hedlunds
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Han brukar kunna sätta fart även på sämre hästar som går barfota , idag kunde man knappt se honom .. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5) |
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Samma här. Chansspikade Lövgren och trodde faktiskt han skulle hinna fram. Men Lillgustav hade en växel till sparat. Den vinnaren hade det nog krävts helgardering för att hitta. Bra jobbat Kjelle. ”snart så är det lördag då försöker vi igen ” Livet är en fest.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Snygg lapp-synd man inte kopierade den:"Statistik-Jens Lilla gav 42 688 kronor tillbaka på jämnt 1500 spelade, en nettovinst om 41 188 kronor till andelsköparna.
Vinster har en tendens att komma i stim. Hoppas…! V75-1: 1, 2, 3, 5, 6, 8, 11 V75-2: 5 Oviedo Base V75-3: 2 Stens Rubin V75-4: 1 Nice Steel V75-5: Alla V75-6: 1 Kyrie Eleison V75-7: Alla 504 kronor" |
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Rätt uppfriskande att se vinnaren i sista avdelningen. Kommer fler sådana framöver . Startsnabb nästan ospelad häst som man rycker alla skorna på och sätter på bike och dessutom är informativa och säger att man tror det kommer ge en jäkla effekt och att hästen inte var redo för det när man testade för två år sedan . Vinner överlägset och inte ens en betrodd häst i rygg på vinnaren med lucka hade minsta chans .
Pass upp för sådana här spelobjekt kommande månader . Det kommer garanterat fler snart. |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-01 klockan 19:17. |
||
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#81 |
|
Oviedo satt som en smäck, krossade Katmandu Mearas som en fluga under elefantfot. 48 starter mot Katmandu Mearas 7 starter, måste vara årets hittills största avslag på favoriten?
5 hästar i guld och Rubinen glittrade så starkt att den gick att se från Mars. Överlevde, men hittade inga kräftor på dypölens-botten. Emoji laddades inte och hamnade på vingel och sedan backades ner sist och var borta direkt. Alla i sista i ett av årets svåraste klass 2 lopp, för mig fullständigt omöjligt att ranka, ingen ”the Rose miss” som på Åby med björnlucka pga snålhet, någonsin igen. En observation är att dunderskrällar i svårtippade/rankade lopp har fördelaktiga spår, så parametern spår är nog extra viktig för jätteoddsare nu när skotvånget upphört. Spelpengar blev det till lördagens kanonomgång på Axevalla, där det brukar bli duktigt betalt på 7 rätt. Inga magiska bröder som bjuder kanonunderlag som på Hd, men landets längsta upplopp, brukar ge rafflande upploppsstrider. Ser enormt mycket fram emot nästa lördag, vet bara en sak och det att jag kommer att gå in riktigt tungt. Senast redigerad av Jajjan den 2025-03-02 klockan 10:00. |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Snyggt att fånga upp 1% aren i sista Jajjan
Jag chansspikade Lövgren och trodde faktiskt att han skulle svepa fältet med sin patenterade special styrning. Men Lillgustav skakade liv i sin springare på upploppet och vann överlägset. Lillgustav är en grym kusk och tränar talang. Ödmjuk,trevlig och duktig trots att han är från Halmstad. Ha,ha. Gjorde lumpen på I16 i Halmstad på stenåldern, där rådde lite kamp mellan Nord Hallänningar/ Göteborgare och gnälliga Halmstadsboa. En bonnpöjk från inre delarna av Halland myntade följande ramsa när det drog ihop sig till slagsmål: ”här ser du jävlarimej knoa som inte bloa för dom där jäkla Halmstadboa ” knoa = knogar. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-03-02 klockan 12:47. |
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Lycka till!
Avd 1: 3, 6, 10 (4, 5) 2: 2 Gudrid Face (6, 3) 3: 3 Mellby Jinx (9, 7) 4: 2, 9, 11 (6, 12) 5: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 12 (6, 8) 6: 5 Countess Face (6, 1) 7: 3, 4, 10 (9, 7) 3x1x1x3x10x1x3 = 270 rader. 270 x 1 x 0,50 kr = 135,00 kr. Totalt: 135,00 kr. Rättningskod: ZWC PFM DLL |
|
|
|
|
|
|
|