|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Lördag 26 april, V75 Örebro
Spännande omgång där kvinnliga tränare kan sticka fram fötterna. Katja Melkko och Maria Törnqvist har med fem hästar i fem olika avdelningar och kan nog knipa minst ett par segrar, kanske fler!
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Torsdagens Örebro Surr
V75 1) Klurigt Klass 3 mot Klass 1 försök. På speedway banan med snäva kurvor och kort upplopp brukar spets hästar bli hårt betrodda men jag tror Klass 1 kusarna blir för tuffa. 3 Love Happens har stigande form och kanske är undantaget som bekräftar min ovanstående regel. 10 Ready Star har årsdebuten avklarad. Såg inte helt fräsch ut senast men kanske hittar tillbaka till fjolårsformen eftersom Westholm startar på. 13 Hildago Simoni Svårbedömd rackare. Har mycket spring i benen när han funkar. Voltstart är väl ingen höjdare för auto hästen. Men jag chansar med 1% aren. 14 Esteban Bar är en stark rackare. Hade väl gynnats av lite längre distans men duger gott i klassen. V75 2) 5-8-11 Känns som ett hyfsat stabilt tre tillhållar lås. Ultra Violett gillar jag skarpt men sett lite blek ut i årets starter tycker jag. Dessutom risk för tappstart. Men vissa tipsters tycker hon har toppform. Jag har struten i närheten på lördag.om hon vinner. V75 3) 3 H.C.’s Crazy Horse har sett grym ut senaste starterna. Spikförslag ? V75 4) Lågklassigt och Lurigt. Garderings lopp ? 2 Nagambie Boko är mitt måstestreck. Orutinerad men sett kanonfin ut i årets starter. 9% är mums. 3 X.O. Kemp är väl med rätta hårt betrodd men ingen solklar spik i min värld. Bakom dessa två känns det vidöppet. V75 5) 3 Jackpot Mearas Utan tvekan omgångens spikförslag. Susar nog upp Guld om han får vara hel och frisk. Jäklar vilken grym tävlings häst med vinnarskalle. En högklassig Snogarps uppfödning. V75 6) 4 Ture L.A. Debut i Guld men det bekommer inte hästen. Grym travare men kanske något bättre på medeldistans. 5 Mister Hercules Tillbaka i Sverige efter en misslyckad vinter i Frankrike. Såg väl skaplig ut senast . Distansgynnad är bara förnamnet men det kan vankas svar om spetskörningen. 1-3-4-7 är ganska snabba ut. V75 7) 1 Gibraltar Den där Haapakangas har nog ställ iordning. Hästen är stark som brännvin och Wäjersten upp. Intressant 2% are. Kanske rinner undan ? 7 Keep Gamble Revanch ? Snöplig galopp senast som dunderfavorit. Grym kapacitet när travet funkar. Har dock några G i raden. Voltstart ? 12 High On Pepper Meriterad långskubbare som är titelförsvarare. Men har oxå några G i raden och Örebro kurvorna kan ställa till det. Normalt är det väl vinnaren men jag garderar nog. 10 Börtas gillar jag skarpt men det känns väl liite för tufft emot ! För alla mina tre tidigare nämnda gör väl inte bort sig ? Björn upp är dock +++. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Gamin Jaba
Surras det mycket om. Snygg Elin svänger sin lans och rekommenderar streck. Och hennes tips brukar jag ta till mig med viss framgång. Frågan är vad han får för resa från spår 15 och 40m tillägg ? Ska nog inte vandra för mycket i tredjespår om spurten ska bita. Åker nog med som 4-5 streck om lädret pallar. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 | ||
|
Citat:
Citat:
4 TURE L.A. eller 5 MISTER HERCULES? Spår invändigt borde vara en liten fördel för Jepson i alla fall. |
|||
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Citat:
Dock är det lite si och så med hennes drag. Dom tar jag inte till mig lika lätt. |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 |
Ideer
Spikförslag och skrällförslag i varje avdelning.
Avd 1 Greenhills Dancer, Hidalgo Simoni Avd 2 Darlington Fame, Duchess Sun Avd3 Jikken, Kingen Mearas Avd4 Leaderboard, Mooseisloose Avd5 Jackpot Mearas, Joint Cheaf Avd6 Mister Hercules, Barack Face Avd7 High on Pepper, Gaming Jaba |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Gjorde en analys av avd 4 då den kändes lättast att analysera.
Skulla ranka: A, 2,3 B, 5, 2,3,5 tycker jag sticker ut. Alla tre har gjort bra lopp utvändigt och alla har vettiga startspår. 2, Nagombi boko eller 3, X.O kemp kommer göra upp om att överta ledningen. Jag kan inte avgöra vem som är snabbast men om jag visste hade det kunnat vara en chans spik. 5, Panerai ser på pappret ut att vara den starkaste hästen och är nog den med bäst chans att vinna utvändigt. 11, kiss me sisu var riktigt bra senast. Dock brukar dessa hästar som bara drar i ledning tappa sugen från bakspår. Hade den haft spår 5 hade den nog kunnat spikas. I övrigt är loppet öppet. 1, Suns nogat och 4, Brilliant kid kan få bra resor invändigt. 8, Leaderboard, 9, moosislose, 12, lupin mearas, 10, ironic man Känns långsökt men med klaff. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Viktar jag loppets enda märr mot 10 Ironic Man, så tror jag att märren Panerai trots kanonspår och knallform, får hoppas på en brasa för Mackan och Ironic Man för att Djuse och Panerai skall vara före i mål. Jobbar med 4 hästar i avd 4. |
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nu strök de hästen. Kanske spik på Keep Gamble därmed.
Senast redigerad av Shooter den 2025-04-25 klockan 16:08. |
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Man borde klara sig bra på fem hästar i alla fall. 3, 8 och 7 ska väl ha tur för att komma in i matchen. Visserligen är nr 3 i matchen om han är startsnabb. Det gäller för han då istället att "vara kvar i matchen". Om konstellationen Kihlström/Redén ska vara med så gäller det att kolla upp prispengarna. 125 000 kr i första pris är ju inte så mycket för dessa herrar. Då kanske dom bara vill att hästen ska få en "urblåsare". Då brukar Örjan dra en trudelutt på slutet. Man har inte alla gånger för avsikt att vinna, även om man vill att det ska låta så i intervjuer. Istället gör Örjan en tokspurt på slutet, för att det ska se ut som man går för seger, samt för att hästen ska få en genomkörare. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Niskel (+10) Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-04-25 klockan 16:34. |
||
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Thereisnolimit är definitivt skrällen i loppet. Hade krafter kvar senast i ett hårdare lopp än detta, och dessutom bfro nu. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Då ska vi återigen gissa på MAD:s kuskform inför lördagen. Den mannen har haft det förtvivlat svårt på V75 i år. Han gick segerlös i flera veckor på V75 fram tills en extrainsatt omgång under påsken. Jag kan inte heller påstå att han stått för dom vassaste styrningarna under vardagstravet heller.
En notering gällande Keep Gamble. Den går med Finntack vagnen imorgon vilket borde vara första gången. Tidigare när den startat med vanlig vagn, så har den inte alls varit uppe i samma nivå som med biken. Enda minuset är som sagt kusken imorgon. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+10) Senast redigerad av Jarmop den 2025-04-25 klockan 18:00. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
MAD skriver i Expressen att hans styrning Esperia Font kan vara en chansspik. Det finns inte en chans i h**** att jag spikar någon av hans styrningar imorgon
Det är automatgardering rakt av. Den ska först och främst vinna från dödens och hålla undan för Örjan samtidigt. Den kanske fixar det, men årsdebut och riktigt kasst spår tillsammans med MAD är inget drömscenario för en spik. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+2) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Instämmer helt med att MAD:s kuskformen i år på V75 är inte den bästa!
Just nu så lever han på gamla v75 meriter när man skall bedöma honom ihop med en häst i loppet . . Vet inte om det är dåligt tränade/trötta hästar han sitter bakom eller om han har tröttnat själv och behöver en lång semestern ? Inför lördag så sitter han bakom flera bra hästar , dessvärre så startar han från mindre bra spår. Kommer han ens till ledningen i något lopp? Inga spikar för min del med MAD . V75.1 ✅9 Eagle Trot – Vann 2 av 4 i år, sen paus. Fart finns. Tempo krävs. V75.2 ✅8Esperia Font – Stark, komplett, visade brutal styrka i höstas. Kan göra jobbet. Tål spår 8. V75.3 ✅12 Dilva Jet – Tokbra senast från samma läge. Avslutningar i världsklass. Barfota nu? V75.4 ✅12 Lupin Mearas – Form osäker, behöver maxklaff. V75.5 ✅10 Jongleur – Årsdebutvinnare med kraft kvar. Funkar även bakifrån. Fart! V75.6 ✅6 Charmant de Zack –Klasshäst på barfotabalans. Lär behöva lopp men ändå farlig. V75.7 ✅7 Keep Gamble har varit en raket i utveckling. Styrkan är enorm – tål att göra jobbet och har redan vunnit på 2640 i övertygande stil. Galoppen senast? Mest en slump. Tidig tipsetta om han håller sig i trav?? Senast redigerad av Baltasar den 2025-04-25 klockan 19:07. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Jag spikar nog Mizai imorgon. Det var min spik redan förra gången, men då bommade man 7:an när Mats la sig i tredje invändigt ( en klar bortkörning som Mats inte ville nämna ens ). I hans krönika på Ronden så skriver han att det kan vara en spik, och i mina öron låter det då som att han tänker köra i spets.
Enda nackdelen är att Berglund också spikar denna, så den lär öka en hel del på strecken. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Citat:
4 Jikken och 5 SG Mistral kommer med eftersom de är V75-härdade och har bra spår. Det här blir det dyraste loppet på min lapp. |
|
|
|
|
|
|
#21 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
1%?
Är jag ensam här inne om att ha med Chapuy i avd 6? |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Skämt åsido, men den kommer ha massiva problem att komma ner i banan iom att hästarna har högre fart nu när det är 1609m även fast den är riktigt startsnabb. Första 50m metrarna när startbilen släpper fältet har varit Chapuys styrka, medans nu gynnas den inte alls lika mycket av det. Bortlottad samt fel distans tyvärr…
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citat:
Succé-kombon MAD/Alessandro talar segerspråk kanske redan i morgon? |
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Vettiga spikar och annat dravel..
Avd 2. MaD/Gocci bör ha toppchans med 8 Esperia Font till i nuläget tacksamma 39% och det ser ut att trenda neråt. Den här spårtrappan regleras från dödens.. Jag rankar 12 Cathrinelle 2% som 2a men får nog ändå svårt att spurta förbi EF. Avd 3. 1 Mizai 16% var en given spik när jag slog upp startlistan i tisdags! Tyvärr så trendar den rejält uppåt men allt under 33% är ett fynd! MeD borde kunna reglera detta lopp enkelt från ledningen. 11 Gatling 2% och 7 Joe Dalton 2% är fynden men det blir svårt från dessa spår.. Plats! Avd 5. 5 Jackpot Mearas 69% är "allas" spik. Det förstår jag absolut med tanke på form och spår men han var inte bra på Åby näst senast.. Brons har alltid skrällpotential och det är här utdelningen avgörs! Han vinner nog detta 7/10 med samma förutsättningar men jag spelar inte för att vinna 5000:- Hoppas att Adrian kör rakt fram och håller 2 Savastano 10% i trav och pressar favoriten. Svårt att se luckan för Wäjersten komma så då handlar det om att hitta 2a/3e utv om man försöker fälla. Jag tar definitivt med 5 Joint Chef 2% och 4 Huit 2% Avd 6. 5 Mr Hercules 49% är absolut en vettig spik som också ser ut att trenda neråt. Törnqvist i all ära men Redéns pålle spelar i en annan liga! Som han såg ut senast så bör Örjan kunna reglera detta från dödens. Galopp (som tyvärr är ganska hög för att vara i guld) emot! Kolgjini jr trodde stenhårt på 2 Barack Face 5% senast men det slutade med galopp som vanligt för stallets hästar.. Ändå ett fynd till 5% i ett rivigt kortlopp! Jag rankar 5,6,4,2 och har jävligt svårt att se det gå utanför dessa. Avd 7. Nöjer mig med att ranka mina streck i avslutningen! Dejavu för Pepparn?! 12,7,4,10,3 (14) Tycker att top7 ser jävligt intressant ut imorgon och lägger upp en andelslänk om någon är sugen.. God tur med besluten! |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Tog en andel
![]() En fråga avseende andelsspelen där jag aldrig agerat spelläggare. Är det bara att lägga upp ett lag och påbörja system och sen hoppas att någon hänger på? I värsta fall blir jag själv i laget och får börja visa systemens kvalitet innan andra börjar hänga på? Är det så det funkar? Vad är provisionen? Intressant omgång idag tycker jag. Var tidigt inne på Mizai men tyvärr är spelvärdet på väg att försvinna. Är långt ifrån lika säker på Mister Hercules som många andra. Kanske är det nu det smäller tilll för Thereisnolimit som Melander pratat om länge? Tycker till sist att det finns en hel del skrällar med bra kuskar till låga singelprocent. Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Efter Gröt Draget
Frågan är om inte Esperia Font är ett av dagens spikförslag till attraktiva 39%.Ok årsdebut och spår 8 är oddshöjande. Välstammade undantags märren lunkade in 1,5 mille 2024. Lär tuffa fram och ta över täten efter ett halvvarv och sedan är MAD hemma med halmen. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Örebro Intn'l
Bra klass på årets startfält med tre spännande volter. Jag tycker 20 volten ser intressant ut. Den volten brukar ju tipsproffsen välja bort som chanslös på stayerlopp. Men det vimlar av spännande hästar tycker jag. Får se hur länge lädret pallar. Humanty Pellini. Grym stayer som verkar änna bortglömd till 8%. Keep Gamble. Galoppen senast berodde nog på banunderlaget. 29% är bra spelvärde. Bourbon Brodde 3%. Stark som brännvin. Går en 13 tid utan problem. Let Me In 2%. Välstammad rackare som inte räds distansen. Den där David P kan träna häst. Börtas Ankare. 4% är ett grymt spelvärde. Hästen har toppform och Lillgoopen upp ! Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-26 klockan 09:53. |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
Ett flertal lopp som är riktigt kluriga, men man ska nog gå hårt på spetshästarna idag. Jackpot Mearas spikas också. Den blir nog extremt svår att fälla idag. Sista 700m avslutade den i 08 tempo senast, och det är extremt starka papper. Som Sjödén brukar skriva så är det skrällarna som styr utdelningen. Spikarna ska bara sitta. Första avdelningen tycker jag är svårast. Här krävs det antingen en chansspik eller helgardering. När jag såg att Hidalgo Simoni är minst spelad i loppet så visste man redan då att spelarna rankat det här loppet helt fel. Nagambie Boko känns också hyperintressant. Den har hög spetschans samt att den tidigare avslutat lopp i 09 tempo. Gör den det idag, ja då kan jag inte se nån annan vinna loppet. Mycket snack om Ironic Man samt Leaderboard, men där har vi också ett aber med spårlottningen för dessa som uppvisar oerhört dålig statistik på Örebro. Sen tror jag inte att skor runt om på Ironic Man är ett plus direkt. |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
V75
Inlämnat: 2025-04-26, 09:53 Örebro Lördag 2025-04-26 Start: 16:20 Kostnad: 360,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 10, 12, 13, 14 (9, 7) 2: 8, 11 (5, 6) 3: 1 Mizai (3, 4) 4: 2, 3, 5, 8, 10, 11 (9, 6) 5: 2, 3 (1, 10) 6: 4, 5, 6 (1, 2) 7: 12 High on Pepper (7, 13) 10x2x1x6x2x3x1 = 720 rader. 720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr. Totalt: 360,00 kr. Rättningskod: JHF LZX RKC Mina tankar. Avd 1 Första loppet är svårt. Tar många. Spår 1 är alltid intressant och 1 MarTimo Sjöhammar kan vara en luring. Barfota runtom. Även 3 Love Happens 6% känns intressant. Det är ett öppet lopp. Avd 2 8 och 11 sticker ut kapacitetsmässigt för min del. Gocciadoros och Redéns stall har börjat växla upp inför kommande period. Avd 3 Spikar 1 Mizai 18%. Vettig chans och kan leda runtom. Står lite på tur nu. Avd 4 2, 3 och 5 borde ha störst chans på läget. 10 låter det bra på från stallet. 8 Leaderboard 5% och 11 Kiss Me Sisu 6% finns det spelvärde i. Avd 5 3 har en bra chans om lika bra som senast men 71% är mycket. Dubblar med 2 Savastano 9% som kan vara riktigt bra om den har dagen. Avd 6 4 verkar ha toppform och testar nog för ledningen. 5 är ju en bra häst men lite opålitlig. 6 gör årsdebut, men man blir inte förvånad om den är bra direkt. Avd 7 12 High On Pepper 34% borde ha en vettig chans och vann loppet ifjol. Krånglar inte till det idag och spikar. Lycka till med spelen idag allihopa!
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Citat:
Annars är det bara att lägga upp och hoppas på att folk köper in sig. Samt länka andelsspelet via sms till familj/vänner. Tex så köper jag "alltid" upp om det inte blir fullt, alternativt går ner på rader i värsta fall.. Köör vettja!
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Red. 1875 till 221 Rader (11,8%)
8-4,10,12 U: 14 Est.Bar 8-10,11 12 Dilva Jet 3-2,4,8 U:9 Mooseisloose 3 Jackpot Mearas 5-1,2,4,6 7,12-6,8,14 (2A hästar) Krav 2A o 1U |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Citat:
Nu vill jag inte gå på någon mer nit. Han har försatt många av mina spikar i galopp de senaste två veckorna. Kanske bäst att hitta någon annan att hålla i handen denna V75-omgång. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-04-26 klockan 11:48. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
MAD sticker ut hakan lite då när han anser att man kan spika honom med 8 Esperia…
Har en känsla av att Örebro har den sämsta banan med massor av galopper, vilket ja är rädd kan missgynna Keep Gamble. Har inga belägg för det men skulle gärna se statistik i frågan.. Örebro, men vem vet de kanske plockat in killarna från Halmstad till Örebros storloppsdag. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Magnus A Djuse står inte högt i kurs på vissa Sharps tipsters Agenda i dagens V75.
Hm jag blir inte förvånad om Magnus åker hem med två vinster och två plats hästar. Den som lever får se. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Omgångens avslag för mig är Mitzai, lite jobbigt att lägga ut då jag ser att många här har lagt alla sina önskeägg hos denna snabbloppare.
För mig har inte Mitzai en snöbolls chans i h..... att hålla undan över 2.140m, trots spetschans, MED, Örebros korta upplopp och att travnestorn Berglund spikar utan darr på manschetten. Mest tror jag på märren Dilva Jet om barfota, då växer nog ekipaget till en spik trots det överlägset sämsta spår, MADs mer normala form. Ett svårlöst lopp, där jag garderar brett, om nu inte Alessandro kör barfota. Mitzai hamnar utanför bongen. I eftermiddag, vet vi om jag är ute och cyklar som vanligt? God tur med spelbesluten. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Maria Törnqvist utstrålar självförtroende på stallbacken när hon intervjuas om sina tre hästars chanser. Kusken har väl oxå självförtroende kan man tänka. Greenhills Dancer har ju luriga spår 1 på tillägg så den garderar jag i detta lopp där det finns risk för omstarter och galopper. Men hennes andra två hästar blir nog spikar när allt kommer omkring.
Chapuy får sig ett platsspel istället. 4 ggr pengarna är ju inte fy skam! Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-04-26 klockan 14:26. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Olly Håleryd 28% och Iconic Man 15 % känns som omgångens mest överspelade..
Dom borde stå i 10% och 5% tycker jag. Platsar absolut inte på min bong! |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Kladdade på en V4a men det ser enkelt ut i avd 1-3
V4 Inlämnat: 2025-04-26, 14:44 Örebro Lördag 2025-04-26 Start: 14:45 Kostnad: 90,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Global Equity (10, 12) 2: 2 Henessi Joyride (1, 9) 3: 7 Satisfiction (4, 1) 4: 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (4, 2) 1x1x1x9 = 9 rader. 9 x 5 x 2,00 kr = 90,00 kr. Totalt: 90,00 kr. Rättningskod: NPZ QMT MGD |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Idag är vi inte överens för en gångs skull:-)
Har en känsla att det kommer en sån där monsterprestation från Olly och går nog rakt ut på den känslan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+8) |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
V75
8 5,6,8,10,11,12 1,3,4,8,10,12 2,3,5,9 3 4 7 |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Dagens spikar :Esperia Font, Jackpot Mearas och Keep Gamble.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tigern (+7) |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Kolla värmningen på Chanel Trio i avd 2. Vad betyder det när en häst springer så och borrar ner huvudet? Jag har fått för mig att hästen är fokuserad och vill tävla. Nån som vet?
|
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
ms (+10) |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
För att motverka detta i tävlingstempo sätter man på en checkrem som låser huvudet i högt läge. En ilsken häst som hastigt kör ner huvudet ska man se upp med. Då kan det laddas för att sparka bakut.
|
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Lycka till!
Avd 1: 3, 4, 8, 10, 12 (14, 1) 2: 5, 8, 11 (10, 6) 3: 1, 3, 4, 6, 10, 12 (8, 7) 4: 3, 5, 8, 10 (2, 11) 5: 3 Jackpot Mearas (2, 1) 6: 4 Ture L.A. (5, 6) 7: 7 Keep Gamble (12, 13) 5x3x6x4x1x1x1 = 360 rader. 360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr. Totalt: 180,00 kr. Rättningskod: NRS VXR JFD |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Wäjersten trycker ju sig ut...
Hade mycket hellre fått in 14, såklart. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Vad ska man säga. Konstigt beslut.
|
|
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Om det där inte blir nerflyttning där , varför ens ha regler
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Klass 1 hästarna gjorde upp omet. Synd att inte Esteban fick nosen först men det var trångt om saligheten.
|
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Han är i rygg på 8:an och trycker sig ut under upploppet. 14 har ju gått förbi halvvägs redan också.
Regelboken är väl rätt solklar? Samt bilderna framifrån styrker ju även detta. Otroligt dåligt beslut. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+11) |
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
ABC där minst 3 A måste vinna.
Avd 1. 1,3,4,6,7,8,10,12,13,14 Avd 2. 8,12 Avd 3. 1,3,4,6,11,12 Avd 4. 2,3,4,5,6,8,11,12 Avd 5. 1,2,3,4,5,10 Avd 6. 5 Mr Hercules Avd 7. 4,12 A hästar: Esperia Font Dilva Jet Jackpot Mearas High On Pepper 1996:- |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
I speciallopp som detta, spekulerar jag alltid i omstarter när klass 3 hästar har 20 m fördel.
Kunde inte Jerrys Esteban Bar fått vinna, det hade rensar urskönt i detta 4 hästarslöp 8,10,12,14. 5,8 nu i avd 2 spik på Dilva Jet sen skall det mycket till att missa 7:an 4 hästar 4 hästar 5 hästar 8 hästar kryddat med Frasse Mycket kan gå fel i de kommande två avdelningarna, men känslan är god. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Så jääävla uselt av dom!!
Det är ju för fan solklart att Wäjersten trycker ut Rosleff och t.o.m krokar i. Otroligt jävla fegt av domarna att inte diska enligt mig! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nobleflash (+10) |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Vilket svar han fick när han drog norsken på Olly!
Grym efter den tuffa inledningen, samt dödens, också. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#61 | |
|
Citat:
Håller tummarna för er som fortfarande är kvar. |
||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Typisk Kihlströmare. Det gäller att vara först på stregen. Olly visade gamla fina takter.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
MAD fortsätter med sin utmärkta galoppstatistik på V75 samt med att bränna favoriter.
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
2 bakspårsvinnare på spetsbanornas spetsbana.
Det gamla låset på spets och bästa häst, blev dubbeltrubbel. Storstallen Wäjersten och Rede’n levererar som vanligt. |
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Citat:
ännu, så brasan hade nog kommit oavsett kusk. Spännande att se loppets bästa häst från löpets sämsta spår. Normalt springer hon åttor runt detta gäng om maxbalans. |
||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#68 |
|
"För mig har inte Mitzai en snöbolls chans i h..... att hålla undan över 2.140m, trots spetschans, MED, Örebros korta upplopp..."
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
En enorm prestation av Mizai. Den vinner ju med hela upploppet om Mats bara hade kunnat lugna ner hästen, men fortfarande en strålande prestation. Den hade spring i benen idag och det var en kanonspik. Synd bara att den trendade stenhårt efter att Berglund också spikade…
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Otroligt, ett galet bra lopp, vilken kuse.
Jäklar vad fel jag hade, kan bara gratulera Jan-Ove och ni som spikade. Alessandro är iskall, Dilva svimmade och var helt iskall. Vilken metamorfos, denna 7 åring visade, snöbollen i h..... överlevde och var helt överlägsen. Hatten av! Jajjan |
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Äckligt bra insats av Mizai!! Synd att han steg som en raket hela veckan..
Jag trodde på max 15% i tisdags ![]() Tyvärr så vacklade jag på 75an och garderade tack vare att spelvärdet försvann. Men på V5 blev det spik.. |
|
|
|
|
|
|
#72 |
|
Klass 2 är Klass 2. Härligt Race där alla ville vinna. Lite trångt bakom vinnaren men det löste sig utan olycks tillbud.
|
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Struten sitter klistrad ![]() - Han är nog den jag väntat mest på att årsdebutera. Han har haft en fin vinter och tränat på bra. Han har gått ett banjobb efter 1.18/2600m och kändes tillräckligt bra i det för att gå ut att starta istället för att fortsätta trimma mer. Han har inte så mycket pengar på sig som han borde ha och är förberedd för att göra ett bra lopp som det känns. Han kommer gå med lite tyngre framskor än i fjol och det gick han med i jobbet vi körde. Det mesta handlar för hans del att han ska trava och fungera i stilen, styrkan för klassen räcker och blir över, säger Markus B Svedberg. Jag trodde på en lugn årsdebut i ryggar längre bak
|
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
Ingen skugga över vinnaren som var grym men visst var det en jäkligt ihålig Silverdivision. De två - tre mest betrodda bakom vinnaren var ju iskalla.
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Sanslöst! Valde mellan 4 och 9 som sista streck. Valde 4 på spåret
![]() Annars hade 7r suttit! Risig utdelning men ändå.. 7r på top7 är fan respekt haha. Vadet gäller startnummer Plac. 1:a 3 Jackpot Mearas 2:a 1 Make Or Break Zaz 3:a 2, 4, 5, 7, 10 4:a 2, 4, 5, 7, 10 5:a 2, 4, 5, 7, 10 6:a 2, 4, 5, 7, 10 7:a 2, 4, 5, 7, 10 Din ranking: 3 1 5 2 7 10 4 Reserver: 9 6 120 x 4,00 kr = 480,00 kr. |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2025-04-26, 18:02 Örebro Lördag 2025-04-26 Start: 18:20 Kostnad: 66,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1 Four Guys Dream 2: 7 Keep Gamble 1 x 66,00 kr = 66,00 kr. Totalt: 66,00 kr. Rättningskod: MWH CTQ MVC |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
En grundregel när man lirar ston som gått i botten, som 2:a senast från spår 12 bakom Kaffeåchampange är att en rekyl är att vänta.
Spår 12 igen för Alessandros Dilva efter senaste stenhårda lopp, borde ha väckt larmklockorna. Men efter snurrat runt i lopparkiven, lyssnade på det örat. Det är en undantagshäst, krossar från dödens och då svimmar snabblopparen Mitzai i god tid före snöret efter massiv massage, så gick tänket, märren skall maxas maximalt. Sen sköt jag mig själv i huvudet! |
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
DD funderingar.
Ture L.A. är med rätta hårt betrodd i DD 1. Mister Herkules ser stissig ut i uppvärmning. Keep Gamble fixar nog DD 2. Men för att få lite odds chansar jag med Charmant De Zack. Chans DD : 6 mot 7. 4 mot 7 är under min DD odds gräns 10 ggr. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
V4 x5 och Top 7 räddade upp dagen!
Sökte vettig utdelning på 75an men sköt mig ordentligt i arslet! Sista liret för dagen.. TVILLING Inlämnat: 2025-04-26, 18:28 Örebro Lopp 11 Lördag 2025-04-26 Start: 18:43 Kostnad: 108,00 kr Vadet gäller startnummer Hästar 3, 4 Utgångshästar 12 High on Pepper 2 x 54,00 kr = 108,00 kr. Totalt: 108,00 kr. Rättningskod: HVL LTQ KVH |
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Det börjar bli några galloper i raden för High on Pepper.. Han var chanslös idag..
|
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
MAD kammar noll igen. Ett väntat resultat
han hade kunnat köra loppen med en fyrhjuling istället för en häst och ändå förlora och få soppatorsk. Nej, det är verkligen noll kuskform där. Hans taktik idag var att köra fram till dödens med varenda häst han hade. Jag köper fullt ut att vissa av hästarna han körde idag underpresterade, men det var inga taktiska lopp han körde idag precis… |
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Citat:
Se upp med Svedbergs hästar ett tag framöver, luktar formtopp där! |
||
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Sammanfattning av omgången då :
Wäjersten borde givetvis ha diskats, men man gullar runt med honom hela tiden, och domarna vågade inte göra ett skit. Han tillåts göra allt från trängningar till stallkörning utan att nån lyfter ett finger. Gocciadoros stallform är allt annat än bra än och MAD borde ta ut semester i nån vecka istället för att fortsätta köra. Ibland gör en längre paus underverk för den mentala biten. Sveriges bästa kvinnliga tränare fortsätter leverera på hög nivå. Det är sällan man ser en dipp i formen på Törnqvists hästar, utan här vet man vad man kan förvänta sig. Tillsammans med Jepson som kusk, så känns det väldigt tryggt. Till sist måste man nämna Börtas Ankare. Vilken utveckling på hästen! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+5) |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Sjööööööööööööööade med 2 femmor!!!!!!!!!!
Eller 0x0=0 ( på franska NUL ) Gör lite stora system för att jag tycker mig ha råd, men beundrar Liisas 15 pixare som diskar mig gång på gång. Var långt mer framgångsrik på travet när jag var en fattig student, 50% av ev överskott gick till lördagens begivenhet. Jobbade med att förränta en femtiolapp under veckan, så att man ev kunde kliva in när de större pengarna skulle fördelas på lördagen med start 14.30. Påläst var bara förnamnet, idag målar jag på lite slentrianmässigt, utan den där totala känslan av: att hur det än går är det här ett riktigt jäkla bra system. En känsla som var legio under studenttiden. Uppryckning eller inget travtippande alls, får bli det nya mantrat. Börtas Ankare räddade oss från dubbel jackpot. Med hälsning från en snöbolls chans i h........! |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
.......samma här,2 st 5:or. 24 pix
WPX FMJ KCB =NUL Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jajjan (+100) |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Citat:
Nej. Och det var inte ens nära. 6r ger inte under 20 kr med vare sig HoP eller KG. Skulle landat nära 15 kr med Mr H och någon av de två betrodda i sista. Så inte ens klart att det skulle blivit dubbel-JP ens då.
|
|
|
|
#90 | |
|
Ruskigt synd att den inte satt, då hade jag varit 100% idag:-) Spikarna på Olly och Jackpot satt och draget på Börtas var klockrent. Ska jag gräma mig över något så är det ju domarnas beslut i första, 7 rätt hade väl gett 3-4 ggr så mycket mer med Esteban.
Citat:
KalleKlut (+10) |
||
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Citat:
5 rätt gav ju inga pengar. Placering 1-2-3-4 bestod ju av 20 volt hästar. Börta var grym och vann överlägset väl understödd av toppkusken Björn Goop. Men det blev ett märkligt lopp där 7 av 14 ganska meriterade starthästar galopperade. Lite snopet men Börtas Ankare var bara bäst. |
||
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Citat:
![]() Själv lirade jag ett reducerat system för närmare 2k och lyckades skrapa ihop 3r ![]() Men jääävligt surt att inte top 7 satt! 3x degen tillbaka men ett enda fel och det stod mellan just den (9) och 4an. Med ombytta roller så hade den suttit vilket syns på reservlistan ![]() På dom igen! |
||
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Tack! Lite på tiden känner jag.
Tar Top7 nästa gång när det ger lite mer ![]() Citat:
|
||