Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-27, 12:58   #1

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18044
Standard

Lördag 31/5 - Mantorp - V75 mm

Tidiga Tisdags Tankar

V75 1) 7 Ras El Hanout
V75 2) 2 Djingis Khan
V75 3) 2 Staro Mack Crowe
V75 4) 13 Esperia Font
V75 5) 2 Laban Lagö
V75 6) 2 S.G. Empress
V75 7) 4 Not For Sale
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-27, 15:32   #2

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4116

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Undrar varför Dwight Pieters inte kör Törnqvists häst i avd 7?
Han har ju högre segerprocent än Björn och brukar lyckas med hennes hästar från såna här lägen.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-05-27 klockan 15:36.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-27, 19:46   #3

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Undrar varför Dwight Pieters inte kör Törnqvists häst i avd 7?
Han har ju högre segerprocent än Björn och brukar lyckas med hennes hästar från såna här lägen.
Pieters har väl inte kört Macahan senaste året. Men orsaken vet jag inte. Dom kanske inte gillar varandra Hästen och Pieters alltså
Gammal 2025-05-29, 14:40   #4

Standard

Torsdags Funderingar

V75 1) 7 Ras El Haunot fastnade jag för direkt när jag såg startlistan i Söndags kväll. Prickar Spetskusken Uhrberg starten är manegen krattad. Spets och slut ! Undrar om jag är lika säker en timma innan inlämning på lördag ? Vi får se. Loppet känns änna vidöppet.

V75 2) Klass 2 är Klass 2 men 1-2-9-12 borde väl räcka en bit ?
Take Him Sober. Djusepojken har läget och Wallin har nog hästen iordning.
Djingis Khan. Har avverkat 4 tränare på 3 år och nu är det Christoffers tur. Står bra inne i klassen men är svårbedömd. Hajom stallet går ju som tåget. Radar upp vinster.
King Of Trotter. Var grymt bara senast. Spår 9 och anfall i spåren kanske inte är lika kul.
Checkpoint Charlie. Hästen har visat fina takter i sina få starter. Dessutom Örjan läge.

V75 3) 2 Staro Mack Crowe Har väl inte övertygat i senaste starterna men läge och distans måste väl passa som handsken. Spets och slut ? Det är väl inte de tuffaste Gulddivisionens loppet som körts.

V75 4) 13 Esperia Font Ojämn rackare men i sina bästa stunder är hon oslagbar.
Dessutom har jag fått Face Time Bourbon avkommor på hjärnan.

V75 5) Som vanligt öppen och högklassig Bronsdivision. 1-2-4-5-6-10 är streckvärda. Dessutom kort distans. Det luktar överpace.
D’Apper känns änna lite bortlottad men är en vass sprinter. Chansspik ?

V75 6) 2 S.G. Empress Är mitt stabila spikförslag. Grym märr med perfekt läge.
I min värld har Skoglund gått framåt rejält som kusk efter USA resan. Fixar snygga och vinstgivande styrningar för det mesta.

V75 7) Bra klass på Silver oxå.
1 Macahan Härlig travare som alltid gör sitt jobb. Spår 1 är spår 1 men Björn är en stabil driver.
2 Joe Dalton Kanske är ute på för djupt vatten men jag har lite feeling. Har vunnit i Silver förut.
4 Not For Sale Duglig Wäjerstenare.
9 Kaiser Meras Hårding som är härdad i tuffa gäng. Har varit struken men hoppas
SPP har hästen iordning. Då blir det åka av. Uffe är inte blyg och får ersätta Jepsons som sitter på botbänken.
11 Kyrie Eleison Är nog lite sliten efter 5-6 månaders stenhårt tävlande. Men slipper han tuffa på ute i spåren utan köras på chans kan han vara med på stregen igen.
5% i nuläget är grymt spelvärde.
Psst 6 Keep Gamble är väl farlig att glömma om man gaddar på. Hårt betrodd men inte som bäst senast.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-29 klockan 16:30.
Gammal 2025-05-29, 18:12   #5

Standard

Helen A Johanssons Invitation
Har blivit en klassiker på Mantorps travet. Körts c-a 10 år går som lopp 3 på lördag. Stor del av Svenska kvinnliga kusk och tränar eliten ställer upp och det vimlar av duktiga travtjejer. Maria Törnqvist vann ifjol med egentränade Jackpot Mearas och kan nog göra om bedriften med Pac Man i årets upplaga.
Som kuriosa kan nämnas att Veijos f.d. partner Henna Halme vann loppet 3 ggr på raken för 3-4 år sedan. Linda Sedström har två segrar och kan ta sin tredje dock inget äkta hat trick.
Gammal 2025-05-29, 18:21   #6

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Tycker V75-2 är ett riktigt svårt lopp. Man kan lika gärna vända på strecklistan, för Teton Hillcon är verkligen inte chanslös i det här loppet. Tycker att den har en bra chans till och med om den får spara spurten.

Jag har försökt bena ut loppet och Magnus styrning är inget att hänga i granen, och speciellt inte med tanke på kuskformen heller som är helt värdelös. Det lutar åt helgardering här alternativt utgång för att få ner systemkostnaden. Light the Lamp kan nog forceras till ledningen i det här loppet och där blir den nog relativt svårslagen…
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-29, 21:23   #7

Standard

Vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk, brukar ofta löna sig. Jag chansspikar Thurbergs styrning.
Gammal 2025-05-29, 21:59   #8

Standard

Citat:
Vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk, brukar ofta löna sig. Jag chansspikar Thurbergs styrning.
Dessutom Face Time Bourbon avkomma Thurberg körde hästen på Åby näste senast och var helnöjd. Den tar vi sa Efterhandaren
Gammal 2025-05-30, 09:42   #9

Standard

Diamantstoet

Som vanligt är ett 15 hästars stolopp med två volter nästan omöjligt att greppa.
Tuffaste märrarna finns ju på 20 volten. 12 o 13 är hårt betrodda men lite tveksamma i volt.
Fredags draget är 14 Cathrinelle . Verkar travsäker och gått bra i skymundan i tuffa gäng. Fixar Dahlborg en bra resa utan trafikproblem är märren giftig till slut. Formen är på topp och 4% rensar gott i kuponghögen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 10:51.
Gammal 2025-05-30, 11:03   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Dessutom Face Time Bourbon avkomma Thurberg körde hästen på Åby näste senast och var helnöjd. Den tar vi sa Efterhandaren
Upptäckte en lUHRing till. Han kör även en norsk i avd7 som kommer med fyra raka vinster. Streckad på 3%. Uhrberg låter uppåt i sin blogg på alla tre han kör i morgon. Givna på min kupong.
Gammal 2025-05-30, 11:46   #11

Standard

Citat:
Upptäckte en lUHRing till. Han kör även en norsk i avd7 som kommer med fyra raka vinster. Streckad på 3%. Uhrberg låter uppåt i sin blogg på alla tre han kör i morgon. Givna på min kupong.
Ja 7 Extreme Point kommer med 4 raka Norge vinster. Har dock fått snabba pengar på sig och står hårt inne på alla sätt i en stenhård Silverdivision. Känns änna bortlottad och ute på djupt vatten. (Tror jag) Men Thurberg kanske tar en trippel ? 7 Ras el Hanout och 3 Luckisanattitude är mina måstestreck. Thomas får nöja sig med en dubbel
Gammal 2025-05-30, 12:21   #12

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

avd 6
Jag kommer nog spika 9 La Yuca. Är bästa hästen i loppet. Kommer från formstall. Får direkt ryggen på SG.

Förhoppningsvis kommer det laddas från alla håll. 12 Panthere gjorde ju ett monsterlopp senast och blir lite bortglömd.

avd 7
4 Not for Sale blir min första spik i omgången. Sitter snabbt i ledning. Borde ha 70% chans att vinna därifrån.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 12:49   #13

Standard

Citat:
Pieters har väl inte kört Macahan senaste året. Men orsaken vet jag inte. Dom kanske inte gillar varandra Hästen och Pieters alltså
Hoppas hästen gillar Björn då. Han har ju aldrig kört den förut.
Gammal 2025-05-30, 13:01   #14

Standard

Citat:
Diamantstoet

Som vanligt är ett 15 hästars stolopp med två volter nästan omöjligt att greppa.
Tuffaste märrarna finns ju på 20 volten. 12 o 13 är hårt betrodda men lite tveksamma i volt.
Fredags draget är 14 Cathrinelle . Verkar travsäker och gått bra i skymundan i tuffa gäng. Fixar Dahlborg en bra resa utan trafikproblem är märren giftig till slut. Formen är på topp och 4% rensar gott i kuponghögen.
Ja 14 Cathrinelle vill jag ha med. Men även 7 Never to Young (lurigt namn) som kan spetsa härifrån samt 1 Solo Traveler, spår 1 i volt, räcerbalans och räcerkusk. De två betrodda på tillägg får Harry behålla!
Gammal 2025-05-30, 14:39   #15

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2479
Standard

Eftersom det har gått så dålig för Magnus Djuse länge, men Jepson toppar nu listan, funderar jag på om det är MD:s ”kartläsare” Jepson har tagit över….

Man kanske snart måste börja ta in i analysen vilka kuskar som har tillgång till duktiga ”kartläsare”...

Måste vara ganska trevlig att vara ”kartläsare” och kunna styra en toppkusk på samma sätt som man styr i datorspel med joystick…då vet man vilken häst man ska spela på och vilket sorts spel; vinnare eller plats. Måste vara ganska lukrativ.

Ja, det var mina fredagstankar...såhär dagen före V75

För övrig vill jag säga att jag inte är glad över uppdateringen på Travsporten.se igår, där man nu gynnar duktiga programmerare som sysslar med travsport genom att tabeller inte länge kan klippa och klistras manuell över till Excel utan allt hamna i en enda kolumn i Excel.
Programmerare kan ändra formatet innan den sänds över till Excel.

Undra vad som sagts bakom kulisserna, och av vilka, för att denna ändring skulle ses som nödvändigt.
Uruselt!

Där är ATG ett föredöme där de år efter år underlättat för spelarna genom att ge dem större tillgång till data. De gjorde det t.o.m enkelt att klistra över startlistorna till Excel utan att behöva kunna koda. travsport.se går i stället åt andra hålet och gynnar en liten grupp.

Jag lägger inte ett öre på lopp där jag inte får tillgång till data. Därför spelar jag varken på danska banor eller Axevalla, där de ständig ger ofullständig data på lopp som körts i Axevalla-oavsett om det är V75 eller annat lopp-skämmes ta mig fan!

Senast redigerad av shasha den 2025-05-30 klockan 14:54.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 14:51   #16

Standard

Mina Fredags Frågor

1) Klarar Jorma av att ta piken med 2 Knight Journey från kluriga spår 2 i volt ? Då har han han halva inne.
2) 10 C.R.Nobless känns felanmäld ? Står stenhårt inne på 20 volten i Diamantstoet. 4 ägg i korgen och 80 startpoäng. Sprungit in 17500:- senaste 1,5 året och inte vunnit lopp på två år. 12 år gammal. Chanslös är bara förnamnet. Det finns ju P21 olopp.
3) Var hamnar 1 Macahan från start ? Tredje / fjärde inner ? Med annat spår hade det varit ett spikförslag trots stenhård Silverdivision. Hästen har toppform.
4) Staro Mack Crowe och S.G. Empress är väl omgångens dunderspikar ?
5) Varför har Örjan valt/lockats att köra La Yoka istället för gamla trogna S.G.Empress ? Ok visste väl inte spårlottningen men lite märkligt ändå.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 17:40.
Gammal 2025-05-30, 15:01   #17

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Eftersom det har gått så dålig för Magnus Djuse länge, men Jepson toppar nu listan, funderar jag på om det är MD:s ”kartläsare” Jepson har tagit över….

Man kanske snart måste börja ta in i analysen vilka kuskar som har tillgång till duktiga ” kartläsare ” !
Hm har kuskar ”kartläsare” ? Det där får du utveckla ?
Jag fattar nada
Gammal 2025-05-30, 15:28   #18

Standard

Citat:
Hm har kuskar ”kartläsare” ? Det där får du utveckla ?
Jag fattar nada
Det kan du omöjligen ha missat.
Gammal 2025-05-30, 15:46   #19

Standard

Citat:
Menar du hästskötare, kanske?
Gammal 2025-05-30, 17:03   #20

Standard

Citat:
Hästskötare och tränares info ang hästens ev egenheter är väl vedertaget av alla kuskar även Proffs dito. Men en ”kartläsnings” hjälp för att navigera rätt i loppet måste vara svårt att förutsätta när det är olika cenarion i varje lopp. Mikrofoner är ju förbjudet.
Men Shasha kanske sitter på en för mig helt okänd info. Man lär förhoppningsvis så länge man lever trots min ganska höga ålder.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 18:05.
Gammal 2025-05-30, 17:15   #21

Standard

Citat:
Hästskötare och tränares info ang hästens ev egenheter är väl vedertaget av alla kuskar även Proffs dito. Men en ”kartläsnings” hjälp för att navigera rätt i loppet måste vara svårt att förutsätta när det är olika cenarion i varje lopp. Mikrofoner är ju förbjudet.
Men shooter kanske sitter på en för mig helt okänd info. Man lär förhoppningsvis så länge man lever trots min ganska höga ålder.
Jag väntar med spänning på Shashas förklaring. Shooter är väl inte inblandad i detta ännu
Gammal 2025-05-30, 17:20   #22

Standard

Citat:
Men Shashas kanske sitter på en för mig helt okänd info. Man lär förhoppningsvis så länge man lever trots min ganska höga ålder.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 17:25.
Gammal 2025-05-30, 17:24   #23

Standard

Citat:
Jag väntar med spänning på Shashas förklaring. Shooter är väl inte inblandad i detta ännu
Ber om ursäkt. Fegt att skylla åldern men mina inlägg är tyvärr lite påverkade.
Jag blandar ihop Shashas och Shooter filurerna. Förlåt mitt slarv
Gammal 2025-05-30, 17:25   #24

Standard

Hur som haver är jag inne på två spikar i morgon: Luckisanattitude (vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk) och Jerka Sting (60% segrar på lång distans). En fyraprocentare och en nioprocentare, sånt gillar jag. Det är väl därför jag sällan vinner. Men jag har väldigt kul på väg till mina sedvanliga 4 rätt
Gammal 2025-05-30, 17:35   #25

Standard

Citat:
Hur som haver är jag inne på två spikar i morgon: Luckisanattitude (vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk) och Jerka Sting (60% segrar på lång distans). En fyraprocentare och en nioprocentare, sånt gillar jag. Det är väl därför jag sällan vinner. Men jag har väldigt kul på väg till mina sedvanliga 4 rätt
Grymma chansspikar.
Den där Jerka är en luring med stort L. Kan mycket väl skrälla med rätt resa. Trivs på distansen och spurten är i världsklass.
Face Time Bourbon avkomman är tidig men jag vågar nog inte spika. Klass 2 är Klass 2 med många luringar som lurar i vassen.
Får se hur länge mitt spelläder pallar men det är högklassig och mycket spelvärd V75 omgång trots lite Elitlopps baksmälla i Trav kretsar.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 17:58.
Gammal 2025-05-30, 18:14   #26

Standard

Citat:
Tyvärr har det omöjliga har inträffat. Jag myntar Stenmark du får ” förklara för en som int begrip”
Gammal 2025-05-30, 18:24   #27

Standard

Citat:
Jag syftar på det som t.o.m. nämnts i ATG liven och här och där om spelaren som är Jepsons "kartläsare" och som lyfts hans resultat till höjderna. Avslöjad av Jepson själv.

Vem spelaren är har inte sagts någonstans, kan ju mycket väl vara en spelare som också arbetar som hästskötare. Vem personen är har som sagt inte nämnts någonstans.

Dock svårt att tro att det är en hästskötare då personen verkar följa med Jepson i bilen och berätta hur han ska köra loppet utifrån hästarna i loppet(enligt krukan b la.) Bör ju vara någon som arbetar professionell som spelare tänker jag.

Senast redigerad av shasha den 2025-05-30 klockan 18:29.
Gammal 2025-05-30, 18:34   #28

Standard

Citat:
Jag syftar på det som t.o.m. nämnts i ATG liven och här och där om spelaren som är Jepsons "kartläsare" och som lyfts hans resultat till höjderna. Avslöjad av Jepson själv.

Vem spelaren är har inte sagts någonstans, kan ju mycket väl vara en spelare som också arbetar som hästskötare. Vem personen är har som sagt inte nämnts någonstans.

Dock svårt att tro att det är en hästskötare då personen verkar följa med Jepson i bilen. Bör ju vara någon som arbetar professionell som spelare tänker jag.
Såpass. En person som hjälper Jepson att ta fram förhands info om konkurrenterna i loppen. Kartläsare förknippar jag med rally och noter som info till drivern under tävlingens gång. Men kartläggning passar väl bättre på den info du syftar på.
Tack för info shasha.
Gammal 2025-05-30, 18:47   #29

Standard

Citat:
Såpass. En person som hjälper Jepson att ta fram förhands info om konkurrenterna i loppen. Kartläsare förknippar jag med rally och noter som info till drivern under tävlingens gång. Men kartläggning passar väl bättre på den info du syftar på.
Tack för info shasha.
Ja, kartläsare var nog fel ord, tänkte det var perfekt ord för att ge bilden av någon som lägger ner tiden för att räkna ut bästa vägen till vinst utifrån konkurrenternas förmågor. Vad jag hörde förklarade Jepson den här hjälpen, en person som själv kontaktade Jepson och erbjöd tjänsten, som har gjort att han plötslig hamnat i topp bland dem som vinner mest.
Gammal 2025-05-30, 19:12   #30

Standard

Citat:
Ja, kartläsare var nog fel ord, tänkte det var perfekt ord för att ge bilden av någon som lägger ner tiden för att räkna ut bästa vägen till vinst utifrån konkurrenternas förmågor. Vad jag hörde förklarade Jepson den här hjälpen, en person som själv kontaktade Jepson och erbjöd tjänsten, som har gjort att han plötslig hamnat i topp bland dem som vinner mest.
Självklart är det en fördel att ha bra koll på konkurrenternas för och nackdelar. Samt ha en plan hur loppet kan komma att utvecklas. Jepson är i mitt tycke en ganska impulsiv kusk som väljer olika upplägg från gång till gång. Det är alltid en fördel att vara bra förberedd. Men att Jepsons framgångar enbart beror på denna Kartläsning tror jag inte på. Rutin, självförtroende, respekt, dugliga hästar och lite flyt med positionerna är oxå viktiga i framgången. Framgång göder framgång och ger bra förutsättningar. Jepson kör väl nästan alltid betrodda hästar.
Gammal 2025-05-30, 19:46   #31

Standard

Citat:
Självklart är det en fördel att ha bra koll på konkurrenternas för och nackdelar. Samt ha en plan hur loppet kan komma att utvecklas. Jepson är i mitt tycke en ganska impulsiv kusk som väljer olika upplägg från gång till gång. Det är alltid en fördel att vara bra förberedd. Men att Jepsons framgångar enbart beror på denna Kartläsning tror jag inte på. Rutin, självförtroende, respekt, dugliga hästar och lite flyt med positionerna är oxå viktiga i framgången. Framgång göder framgång och ger bra förutsättningar. Jepson kör väl nästan alltid betrodda hästar.
Det är i alla fall vad Jepson själv tror på och om man ser på hur han blåst upp till toppen efter att ha fått den hjälpen, är det många fler än jag och Jepson som inte tror på annat än att denna spelare har gjort hela skillnaden.

Så klart vänder sig denna spelare till en toppkusk som kör de hästar som krävs för att vinna med rätt resa. Varför jag undrar om spelaren inte tidigare gjorde samma tjänst åt MAD, som plötslig rasat i resultatlistan medans Jepson blåst om honom.

Den som lever får se. Och det är fritt att tro vad man vill.
Gammal 2025-05-30, 20:26   #32

Standard

Hittade en pusselbit:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...n-bakom-succen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+10)
Gammal 2025-05-30, 20:57   #33

Standard

Citat:
Det är i alla fall vad Jepson själv tror på och om man ser på hur han blåst upp till toppen efter att ha fått den hjälpen, är det många fler än jag och Jepson som inte tror på annat än att denna spelare har gjort hela skillnaden.

Så klart vänder sig denna spelare till en toppkusk som kör de hästar som krävs för att vinna med rätt resa. Varför jag undrar om spelaren inte tidigare gjorde samma tjänst åt MAD, som plötslig rasat i resultatlistan medans Jepson blåst om honom.

Den som lever får se. Och det är fritt att tro vad man vill.
Självklart, var och en blir salig på sin tro. Och Jepson tycker ju att hans upplägg fungerar och han kan väl bedöma det bäst av alla. Jag förstår ditt resonemang efter att fått lite mer kött på benen.
God tur med spelet imorgon Shasha.
Gammal 2025-05-30, 21:13   #34

Standard

Faktum är att för en gångs skull kör inte Jepson imorgon, så hur ska man tänka då?

Så här kanske:

V75
Inlämnat: 2025-05-30, 21:10
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Start: 16:20
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 7, 9, 13 (4, 6)
2: 3 Luckisanattitude (1, 9)
3: 10 Jerka Sting (2, 3)
4: 1, 14 (12, 13)
5: 5, 6 (10, 4)
6: 2, 5, 9 (12, 1)
7: 1, 4, 5, 6, 7 (10, 9)

4x1x1x2x2x3x5 = 240 rader.
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr.
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: WSP DMC XLJ

Barnbarn i morrn - inlämning idag
Gammal 2025-05-30, 21:57   #35

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6000
Standard

Den som följer med i travet borde kunna lista ut vem som loppanalyserar åt CJJ

Men det är inte ngt nytt, Åke S hade en kontakt som via gamla helderliga VHS band hade koll på ett stor andel av motståndarna, i vart fall hemma Bergsåker o V75.
Fick en del bra tips där

PS tänker inte outa kontakten, men den är inte på ATG live
shasha (+5)
incitatus är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-30, 21:59   #36

Standard

Citat:
Där ser man! Hade missat intervjun i Aftonbladet. Tror dock "krukan" som jag först hörde prata om det, hade informationen direkt från Jepson.

Nästan lite chockad över att det var så okänt här inne i forumet.
Gammal 2025-05-30, 22:03   #37

Standard

Citat:
Där ser man! Hade missat intervjun i Aftonbladet. Tror dock "krukan" som jag först hörde prata om det, hade informationen direkt från Jepson.

Nästan lite chockad över att det var så okänt här inne i forumet.
Ja, för mig var det fullständigt okänt men det var intressant info, Shasha!!!
Gammal 2025-05-30, 22:05   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Den som följer med i travet borde kunna lista ut vem som loppanalyserar åt CJJ

Men det är inte ngt nytt, Åke S hade en kontakt som via gamla helderliga VHS band hade koll på ett stor andel av motståndarna, i vart fall hemma Bergsåker o V75.
Fick en del bra tips där

PS tänker inte outa kontakten, men den är inte på ATG live
Jag är ganska imponerad av denna person, vem det än är, som skapat ett jobb åt sig själv. Jepsons resultat blir också bra reklam.
Kanske finns fler därute med personens förmåga och självförtroende, att det blir något fler toppkuskar skaffar sig. Måste ju vara tidskrävande med alla dessa resor och att läsa sig in på alla lopp.
Gammal 2025-05-31, 06:40   #39

Standard

Citat:
Jag är ganska imponerad av denna person, vem det än är, som skapat ett jobb åt sig själv. Jepsons resultat blir också bra reklam.
Kanske finns fler därute med personens förmåga och självförtroende, att det blir något fler toppkuskar skaffar sig. Måste ju vara tidskrävande med alla dessa resor och att läsa sig in på alla lopp.
Lite win win

Ge Jepson info o få tankar tillbaka fr Sveriges ledande kusk. vad tror Jeppe om uppsittningen, hur var hästen sist osv
Skulle gärna prata med Jepson en kvart kl 11-12 varje lördag, fritt snack ge o få tillbaka

Det finns väl ganska många som har koll ,
på hästarna egenskaper
senaste prestationer,
som läser tips och travfakta
kollar lopparkivet
Spelare tippare journalister speakers andra inom sporten...... Säkert några här på forumet som är pålästa på form startsnabbhet mm

inte alla hästar / lopp så klart men V64 o uppåt, och på de banor Calle oftast kör,
Och alla de här kuskarna som kör 30 - 40 lopp i veckan har bra grundkoll på motståndet redan när de öppnar startlistan, typ Den körde jag mot på Mantorp sist, den slår jag nog inte nu när den har bra spår,,,,
shasha (+5)
Gammal 2025-05-31, 08:39   #40

Sharp$: 2709
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Lite win win

Ge Jepson info o få tankar tillbaka fr Sveriges ledande kusk. vad tror Jeppe om uppsittningen, hur var hästen sist osv
Skulle gärna prata med Jepson en kvart kl 11-12 varje lördag, fritt snack ge o få tillbaka

Det finns väl ganska många som har koll ,
på hästarna egenskaper
senaste prestationer,
som läser tips och travfakta
kollar lopparkivet
Spelare tippare journalister speakers andra inom sporten...... Säkert några här på forumet som är pålästa på form startsnabbhet mm

inte alla hästar / lopp så klart men V64 o uppåt, och på de banor Calle oftast kör,
Och alla de här kuskarnat som kör 30 - 40 lopp i veckan har bra grundkoll på motståndet redan när de öppnar startlistan, typ Den körde jag mot på Mantorp sist, den slår jag nog inte nu när den har bra spår,,,,
En riktigt kul tråd, Rally-Calle blev Jepson när började pröjsa en staketkusk som plöjt loppen grundligt i förväg.
Själv är jag som en sköldpadda på rygg sedan grabbarna i bolaget taxade ut från svensk travsport och la all fokus på det franska travspelet.
Bevis för detta går att hitta i resultaträkningen vid årets slut,
ingen kul läsning men jag är skrämmande dålig på att tippa trav,
siffrorna ljuger inte. Inga lånade fjädrar och allt blev pannkaka.
6-siffrigt var inte ovanligt vid den 31 december nu är det vrålminus.
Hummerpromenaden har förvandlats till ett Happy meal i bästa fall på Donken.
Nu handlas det inte ”sort” på bolaget till nyår med en sedvanlig låda skumpa
och svenska hummer.
Nu är det snarare dyngrak på moonshine på den kommunala busstrafiken.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 10:03   #41

Standard

Voltstart Fundering !?
Två som vanligt kluriga volt lopp på Mantorp idag.
Ett lopp med 12 orutinerade hästar där merparten inte testat voltstart i någon större utsträckning. Mycket gissningar om vilka som fixar starten och får en bra resa.
Lopp två med 15 ston där de mest betrodda oxå funkar bäst med Auto. Några omstarter kan sålla Auto agnarna från Volt vetet.
Hujedamej.
Gammal 2025-05-31, 10:38   #42

Reg.datum: maj 2014
Sharp$: 1590
Standard

Någon med Expressen premium som kan se vem Magnus Djuse spikar sig själv med?
rob_65 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 10:46   #43

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1792
Standard

15 pix!
9
12
3.9
12
2.5.11
2
4.5.6.9.11

God tur idag!

WZV LBL XXL
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 11:41   #44

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rob_65 Visa inlägg
Ingen Expressen, men på atg plays intervjusida säger han att Decision Maker är hans bästa chans, så det torde väl vara den.
Gammal 2025-05-31, 11:48   #45

Nicklass avatar

Standard

Take me sober måste ju vara enormt underspelad. Hästen är ju riktigt bra. Var lite sämre näst senast men de var ju vädret helt klart. Nu ska tydligen Rikard få stryk om han inte kommer till ledning. Från spets blir det ju hästen att slå. Alla sträck som låg på never to young verkar försvunnit till bakspårshästarna.
Gammal 2025-05-31, 12:42   #46

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39611
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
Take me sober måste ju vara enormt underspelad. Hästen är ju riktigt bra. Var lite sämre näst senast men de var ju vädret helt klart. Nu ska tydligen Rikard få stryk om han inte kommer till ledning. Från spets blir det ju hästen att slå. Alla sträck som låg på never to young verkar försvunnit till bakspårshästarna.
Jag har varit inne på den som spik, men har börjat ändra mig då jag misstänker att armadan bakifrån kommer dra på i god tid samt då det kan öppna upp för andra skrällar. Lurigt lopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 12:43   #47

Shooters avatar

Standard

Börjar dagen med en V4.

Avd
1: 1, 3 (7, 6)
2: 3, 5 (6, 8)
3: 2 Pac Man (12, 10)
4: 3, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 15 (4, 10)
Gammal 2025-05-31, 12:55   #48

Standard

Börjar oxå dagen med en lille en:

V4
Inlämnat: 2025-05-31, 12:54
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Start: 14:45
Kostnad: 4,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Unicum (7, 6)
4: 3 Satisfiction (7, 6)

1x2x1x1 = 2 rader.
2 x 1 x 2,00 kr = 4,00 kr.
Totalt: 4,00 kr.
Rättningskod: VQH QWM NDB
Gammal 2025-05-31, 13:05   #49
ms

Sharp$: 2966
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rob_65 Visa inlägg
"I högsta klassen valde jag att köra 9 Decision Maker och trodde nog att hon skulle bli favorit. Distansen tror jag inte är några problem och formen är ju verkligen på topp. Hon är min bästa chans och till runt 15 % kan hon vara en rolig spik."
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 13:16   #50

Standard

V4 Mantorp

1) 3 Bourbon Hill Bra läge och rätt gener
2) 6 Facetime Love Form på G och rätt gener
8 Googoo Casino Stark rackare som tål att tuffa på i spåren.
3) 2 Pac Man Törnqvisten tar andra raka i Helen Anns Inbjudan.
4) 7 Jason Express Bra spår och känns änna distansgynnad.
14 First Time Roc Känns änna distansgynnad och rätt gener
Gammal 2025-05-31, 13:27   #51

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

A-häst i lopp 2o3 en måste vinna.
V75
Inlämnat: 2025-05-31, 13:20
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Ideal Stone (2, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 (7, 1)
3: 10 Jerka Sting (9, 1)
4: 12 Margareta Tooma (13, 9)
5: 10 D'Apper (5, 1)
6: 12 Panthere d'Inverne (2, 9)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (4, 6)

1x11x1x1x1x1x10 = 110 rader
110 x 1 x 0,50 kr = 55,00 kr.

Totalt: 65,00 kr.

V75
Inlämnat: 2025-05-31, 13:20
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 9 Ideal Stone (2, 4)
2: 7 Sterbik (1, 9)
3: 1, 9 (2, 3)
4: 12 Margareta Tooma (13, 9)
6: 12 Panthere d'Inverne (2, 9)
7: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11 (4, 6)

1x1x2x1x1x1x10 = 20 rader
20 x 1 x 0,50 kr = 10,00 kr.

Totalt: 65,00 kr.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 13:54   #52
ms

Standard

Mest för att Balotelli Face i form bjuder 7%

Avd
1: 1, 3, 5, 6, 7 (2, 8)
2: 3, 5, 6, 7, 8 (9, 4)
4: 11 Balotelli Face (7, 6)

5x5x1x1 = 25 rader.
25 x 1 x 2,00 kr = 50,00 kr.
Totalt: 50,00 kr.
Rättningskod: CDG BZX RZD
Gammal 2025-05-31, 13:56   #53

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1668
Standard

Sjuan idag:
2-4-9
2-5-7-9
3
13
10
2
1-6-11
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 14:31   #54

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

V4
Inlämnat: 2025-05-31, 14:30
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5, 6 (1, 7)
2: 5 Fly Express (3, 6)
3: 10, 11, 12 (2, 7)
4: 1, 5, 14, 15 (7, 6)

2x1x3x4 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: SRR PKM QLF
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 14:37   #55

Sharp$: 4153
Standard

Avd
1: 6 Elton Broline (1, 7)
2: 5 Fly Express (3, 6)
3: 1, 2, 4, 7, 10, 12 (2, 10)
4: 3, 9, 11, 14 (6, 7)

1x1x6x4 = 24 rader.
24 x 1 x 2,00 kr = 48,00 kr.
Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: JGH JDL DLB
roland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 14:42   #56

Standard

Jädrans, jag hade missat en Törnqvistare. Fick helt enkelt
spela en V4a till.

V4
Inlämnat: 2025-05-31, 14:41
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Kostnad: 4,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1 Unicum (6, 7)
4: 7 Jason Express (6, 3)

1x2x1x1 = 2 rader.
2 x 1 x 2,00 kr = 4,00 kr.
Totalt: 4,00 kr.
Rättningskod: XWB ZGQ TGC
Gammal 2025-05-31, 15:11   #57

SistaStallskrikets avatar

Reg.datum: apr 2019
Sharp$: 5983
Standard

*** 9 andelar ***

V75
Inlämnat: 2025-05-31, 15:09
SistaStallskriket andelsspel
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Kostnad: 1 500,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 4, 6, 7, 9 (5, 1)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 (6, 1)
3: 2, 3 (9, 1)
4: 5, 6, 9, 12, 13 (14, 1)
6: 2 S.G.Empress (9, 12)
7: 1, 3, 4, 7, 10, 11 (6, 9)

5x10x2x5x1x1x6 = 3000 rader.
3000 x 1 x 0,50 kr = 1 500,00 kr.
Totalt: 1 500,00 kr.
Rättningskod: MMJ BZJ CWH
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 15:14   #58

Shooters avatar

Standard

Nu gick Dark Photon Face felfritt igen och då var det inget snack. Jag har flagga på den då det är en väldigt fin häst.
Gammal 2025-05-31, 15:41   #59

Shooters avatar

Standard

Pac Man var inte frisk. Den lär de kolla upp.
Gammal 2025-05-31, 15:54   #60

Shooters avatar

Standard

Avd
1: 2, 7, 9 (4, 5)
2: 9 King of Trotter (1, 7)
3: 2 Staro Mack Crowe (9, 3)
4: 1, 4, 5, 6, 9, 12, 13, 14, 15 (2, 8)
5: 1, 5, 10 (4, 2)
6: 2 S.G.Empress (9, 1)
7: 1, 4, 6, 10, 11 (9, 3)

3x1x1x9x3x1x5 = 405 rader.
405 x 1 x 0,50 kr = 202,50 kr.
Gammal 2025-05-31, 15:56   #61

Nicklass avatar

Standard

Avd 1.
Öppet lopp. Känns som hästen i ledning blir den att slå.

Avd 2.
7 Sterbik känns som en klassklättrare. Ska bli intressant att se den utvändigt.
1 Take him sober borde kunna hålla upp ledning och blir väl den att slå. 8an megaskräll, kommer den ner 2-3 utvändigt tror jag den har bra chans att vinna.

Avd 3
1 Winner brodde får invändigt lopp. Kan få luckan i slutet. Spurtar nog ner många isåfall. Får ingen feeling för staro mack. Blir nog för tufft för dolce viki att gå utvändigt på 2600.

Avd 4
12 margareta är ju en bra häst. Sprang 10 blankt sista varvet utvändigt senast.
1, solo travler och 6 take me sober tror jag dock blir hästarna att slå om de kommer till ledning. Öppet bakom. 5,8,9 är intressanta. 13 Esperia behöver visa mer form.

Avd 5
Om 1 enjoy the moment kommer till ledningen tror jag den blir svårslagen. Sprang jämt med 10 Dapper förra året, så från ledningen borde den vinna.

Avd 6
Chans spikar 9. Tror han kommer med nosen på upploppet.

Avd 7
4 Not for sale till ledning. Kan bli svettigt men tror den håller undan.

V75
Avd
1: 2, 4, 5, 7, 9
2: 1, 7, 8
3: 1 Winner Brodde
4: 1, 6, 12
5: 1 Enjoy the Moment
6: 9 La Yuca
7: 4 Not for Sale
Gammal 2025-05-31, 15:58   #62

Standard

Mina plus värmningar. 2 Knight Journey, 1 Take Him Sober och 9 King Of Trotter.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-31 klockan 16:17.
Gammal 2025-05-31, 16:01   #63

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3243
Standard

V75

6,7,9
1,7,9
2
12
5,10
2,9,12
1,4,6
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 16:08   #64
ms

Standard

Avd
1: 2, 4, 5, 7, 9 (6, 13)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 7, 9, 11 (10, 6)
3: 2, 3, 9 (10, 1)
4: 12 Margareta Tooma (13, 14)
5: 5 Loxahatchee (10, 1)
6: 2, 9, 12 (1, 5)
7: 4 Not for Sale (6, 1)

5x8x3x1x1x3x1 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: XTW QWH JTK
Gammal 2025-05-31, 16:11   #65

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1191
Standard

1 - 9
2 - 2,5,9
3 - 2,10
4 - 12,13
5 - 1,5,10
6 - 9
7 - 1,3,4
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 16:18   #66

Standard

Inget spikande idag.

1: 9, 11 (9, 11)
2: 2, 7 (2, 7)
3: 9, 10 (9, 10)
4: 1, 6 (1, 6)
5: 6, 10 (5, 4)
6: 1, 2, 5, 9 (9, 2)
7: 1, 3, 4, 5, 6 (1, 6)

2x2x2x2x2x4x5 = 640 rader.
640 x 1 x 0,50 kr = 320,00 kr.
Totalt: 320,00 kr.
Rättningskod: WRQ MGW QQM
Gammal 2025-05-31, 16:19   #67

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7301
Standard

Klurig omgång att hitta spikar i. Fick bli så här till slut
7,9
2,9
8,10
1,6,14
10
1,9,12
1,3,4,6,9,10,11

Lycka till!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 16:41   #68

Standard

Chans Tvilling V75 2. U 2 Djingis Khan samt 3 och 11.
Gammal 2025-05-31, 16:47   #69

Shooters avatar

Standard

Får jag in King of Trotter nu så kan det bli bra idag.
Gammal 2025-05-31, 16:47   #70

Standard

Spikat Jerka, dagens enda spik.
Alla 10 kvarstående hästar i sista.
1,2,5,9,12 i avd 6
1,5,6,10 i avd 5
6,9,12,13,14 avd 4

Något mer rätt borde det bli.

DD 1,2,5,9,12-Kaiser Mearas x 100:-

God tur allihopa.
Gammal 2025-05-31, 16:51   #71

Standard

Berglunds drag, Berghan försökte kuppa till sig loppet, det lyckades nästan.
Gammal 2025-05-31, 16:52   #72

Shooters avatar

Standard

Hur kör Kylin Blom? Det var ju dumt att spika honom. Hakar i hjulet på hästen framför.
Gammal 2025-05-31, 16:59   #73

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18334
Standard

Man får aldrig som man vill
"Fel" vinnare i både avd 1 och 2 men ändå ett helt ok lås..

V75
Inlämnat: 2025-05-31, 16:19
Mantorp
Lördag 2025-05-31
Start: 16:24
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 5, 6, 7, 9 (11, 4)
2: 2, 11 (1, 9)
3: 2, 3 (9, 10)
4: 6 Take Me Sober (12, 13)
6: 1, 2, 9, 12 (5, 6)
7: 1, 2, 4, 5, 11 (6, 9)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 17:00   #74

Standard

Hajom pojkarna kan man lita på. Skapligt tvillingodds.
Gammal 2025-05-31, 17:13   #75

Shooters avatar

Standard

Och så startgalopp med Staro Mack Crowe! Det är ju fantastiskt. En häst som i princip aldrig galopperar.
Gammal 2025-05-31, 17:15   #76

Standard

Snygg start Roland. Du valde rätt häst att dubbla Jerka med, jag chansade tyvärr i stället med Chestnut som inte räckte.

Citat:
Ursprungligen postat av roland Visa inlägg
Inget spikande idag.

1: 9, 11 (9, 11)
2: 2, 7 (2, 7)
3: 9, 10 (9, 10)
4: 1, 6 (1, 6)
5: 6, 10 (5, 4)
6: 1, 2, 5, 9 (9, 2)
7: 1, 3, 4, 5, 6 (1, 6)

2x2x2x2x2x4x5 = 640 rader.
640 x 1 x 0,50 kr = 320,00 kr.
Totalt: 320,00 kr.
Rättningskod: WRQ MGW QQM
Gammal 2025-05-31, 17:20   #77

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Snygg start Roland. Du valde rätt häst att dubbla Jerka med, jag chansade tyvärr i stället med Chestnut som inte räckte.
Men Chesnut gjorde det bra han svarade ju Jerka på upploppet som gick i rygg. Släpp den inte den gör nog ett bra nästa lopp.
Gammal 2025-05-31, 17:21   #78

Standard

Så är det, Örjan såg lurig ut 500 kvar

Citat:
Ursprungligen postat av roland Visa inlägg
Men Chesnut gjorde det bra han svarade ju Jerka på upploppet som gick i rygg. Släpp den inte den gör nog ett bra nästa lopp.
Gammal 2025-05-31, 17:23   #79

Standard

Borta!
Gammal 2025-05-31, 17:34   #80

Shooters avatar

Standard

Och så vinner Take Me Sober, som var min spik från scratch. Konstigt att det alltid blir fel.
Nicklas (+1)
Gammal 2025-05-31, 18:12   #81

Nicklass avatar

Standard

Se om vi kan få tillbaka insatsen idag.

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 9 La Yuca
2: 4 Not for Sale

Det här var ju ändå mina första spik tankar.
Gammal 2025-05-31, 18:31   #82

Standard

Dessa förbannade galopper. Båda mina V75 spikar galopperar trots att dom normalt är ganska travsäkra. Men det är väl trav på Axevalla imorgon ?
Gammal 2025-05-31, 18:46   #83

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5113
Standard

Citat:
Mina Fredags Frågor
2) 10 C.R.Nobless känns felanmäld ? Står stenhårt inne på 20 volten i Diamantstoet. 4 ägg i korgen och 80 startpoäng. Sprungit in 17500:- senaste 1,5 året och inte vunnit lopp på två år. 12 år gammal. Chanslös är bara förnamnet. Det finns ju P21 olopp.
Vet inte om du såg reportaget om hästen. En gammal trotjänare som sprungit in nästan en miljon och tjänstgör numera på Mantorps travskola och som "vem som helst" kan sitta upp bakom eller rida. Hästen kom med på sina egna startpoäng som alla andra. Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.
Altoc (+50), Liisa (+25)
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 19:04   #84

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Vet inte om du såg reportaget om hästen. En gammal trotjänare som sprungit in nästan en miljon och tjänstgör numera på Mantorps travskola och som "vem som helst" kan sitta upp bakom eller rida. Hästen kom med på sina egna startpoäng som alla andra. Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.
Jag köper ditt resonemang och det är mysigt att hylla en gammal trotjänare. MEN anmäler man en häst till travets Elitserie tycker jag att denne ska ha en normal vinstchans. Det är tävling inte uppvisning. Prestationerna i årets starter visar ju att 12 åringen har gjort sitt på tävlingsbanan med sina 155 starter och passar utmärkt som gullegris på Mantorps Travskola.
Om dylika hästar skall vara ett måste på V75 så vankas det nog en djupdykning i vattnet och ringarna är nog ett minus.
Gammal 2025-05-31, 19:23   #85

Standard

Citat:
Jag köper ditt resonemang och det är mysigt att hylla en gammal trotjänare. MEN anmäler man en häst till travets Elitserie tycker jag att denne ska ha en normal vinstchans. Det är tävling inte uppvisning. Prestationerna i årets starter visar ju att 12 åringen har gjort sitt på tävlingsbanan med sina 155 starter och passar utmärkt som gullegris på Mantorps Travskola.
Om dylika hästar skall vara ett måste på V75 så vankas det nog en djupdykning i vattnet och ringarna är nog ett minus.
Det är väl inget måste men är inte anmälningarna bättre kommer en sådan här häst med och åtmonstone vet vi ju vilken häst som är "chanslös" i loppet!
Liisa (+25)
Gammal 2025-05-31, 19:47   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Det är väl inget måste men är inte anmälningarna bättre kommer en sådan här häst med och åtmonstone vet vi ju vilken häst som är "chanslös" i loppet!
Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.

I min värld tappar travspelet en stor del av spänningen om man på förhand ”vet” vilka hästar som är chanslösa. Visst är det mysigt med en gammal 12 årig märr som är en favorit bland ungdomarna får lite reklam i TV. Men det känns lfel när hästar med nästan obefintliga startpoäng får ” tävla ” i Elitserien trots att vinstchansen är lika med noll.
Men vi tycker olika och olika åsikter berikar väl Sharps sidan.
Tack för mig Bonbon och min åsikt.
Gammal 2025-05-31, 21:17   #87

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1191
Standard

Citat:
Såpass...
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-01, 14:53   #88

Standard

Citat:
Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.

I min värld tappar travspelet en stor del av spänningen om man på förhand ”vet” vilka hästar som är chanslösa. Visst är det mysigt med en gammal 12 årig märr som är en favorit bland ungdomarna får lite reklam i TV. Men det känns lfel när hästar med nästan obefintliga startpoäng får ” tävla ” i Elitserien trots att vinstchansen är lika med noll.
Men vi tycker olika och olika åsikter berikar väl Sharps sidan.
Tack för mig Bonbon och min åsikt.
Jag ska inte förlänga diskussionen, vill bara förklara mitt ställningstagande.
Alla vill väl ha fulla fält där i princip alla kan vinna men det händer väl varje vecka att vi får med hästar som är mer eller mindre chanslösa.
Vi har det anmälningssystem vi har som går efter poäng. Nu fanns det ingen annan startberättigad häst med högre poäng än 80. Hade den hästen inte varit med blev det inte fullt fält.
Jag har hellre fulla fält än rumphuggna. Dels blir de hur som helst en faktor att räkna med i löpningsförloppet, dels kan hästen streckas av Harry och även många mindre insatta spelare vilket gör att om jag är påläst kan jag vinna deras pengar ????
Ha det gott Efterhandaren och keep up the good work!
KalleKlut (+10), GGS (+10)
Gammal 2025-06-01, 17:31   #89

Standard

Det är lättare att komme med i V75 numera, en del anmäler chanslösa hästar för att det är en dröm starta på V75, även om den är chanslös

Nu på sommaren körs V75-lopp Onsdag + Lördag, ibland på Söndag också när det är storlopp utomlands

Untersteiner behöver inte åka till Norrland,
Wäjesten behöver inte åka till Mantorp
sedan gör dom det ändå, för distans startmetod passar perfekt och dom har många hästar i samma klass

Är man fr Axevalla / Färjestad /Årjänd så är det V75 på Åmål på Onsdag, ett alternativ till V75 Mantorp

PS på vintern är Solvalla serien, Hummeltorp tidigare Courant nu, ett alternativ
tror det är 80 i försöken och 150 tusen i finalen klart attraktivt för hästar med max 20-25 mil till Solvalla,
Svara

td