Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-09-02, 10:06   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

V75 Jägersro 6 september, 2025

Stoffe har snackat upp King Only The One två gånger i rad framför Jubii Vang.
Det slipper vi på lördag då endast Jubii Vang kommer till start i Bronsdivisionen.

Trots pisspår och tränarkört senast torskade ekipaget på ritsen mot Goopens klass 1:are Face Time Love (2640), trots lång distans med 20 m tillägg och spåret längst in, så spurtade Jubii otroligt bra (gick fortast av alla). Stoffe röck i högertömmen någon sekund försent, annars hade ekipaget brakvunnit. (Två bortkörningar den senare modell mindre).

Tycker att Jubii Vang var klart bra redan veckan innan på V75, krossade
King Only The One som 2:a. Nämnas bör att Kingen gjorde ett enormt lopp innan han svimmade på Stoffes bortkörning (felbedömning av aktuell distans?)

Låt oss hoppas att Stoffe sansat sig och håller reda på distans denna gång, samt drar i högertöm och snören i tid, så får han garanterat råd att vaska en magnum Pommac på grillen, nästa gång han tar en mosbricka.

Jag spikar trots några riktigt tuffa kamrater emot från spår 4, med annan kusk typ Jepson/MAD/Örjan hade spiken varit stenklar.
Nu behöver bara Stoffe hitta andraspår från spår 4, så är det ”Go”.

God tur med spelbesluten.

Käkar Princesstårta på fredag hos ombudet, då den stenklara Quicka inte tog ett enda steg rätt i startmomentet.
1st 6:a på varje andelssystem kanske räcker för att finansiera tårtorna med fika?
Nya tag.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-02 klockan 10:23.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-02, 11:31   #2

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Jubli dessutom anmäld barfota runt om just nu. Tror du är rätt ute Jajjan.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-02, 12:12   #3

Sharp$: 4118

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller med Jajjan till 100%. Jubii Vang är veckans utropstecken: 1640 auto, spår 5, amerikansk sulky, barfota runt om. Har provat kort distans en gång tidigare. Vann då från spår 9 med lärling i sulkyn. Var tvåa bakom Goopens Facetime Love på Örebro. Nu streckad på under 10%. Spikas trots kusken. Första hästen jag markerade på veckans kupong.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-09-02 klockan 15:22.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-02, 19:29   #4

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18287
Standard

Väl tidigt än men en hel del rensare som nog inte blir så betrodda..
Rock The Sock 1% har jag flaggat för länge! Besitter en ruskig spurt!
San Donato 27% håller jag som en klart vettig spik.
Nugget Zon 5% är extremt tidig!
Låser Patton 3% och Il Contante 1% utan att blinka!
Steady Express 30% är för egen del den klart bästa spiken!

V75
Inlämnat: 2025-09-02, 19:06
Jägersro
Lördag 2025-09-06
Start: 16:20
Kostnad: 48,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 1, 10, 12, 14 (4, 15)
2: 9 San Donato (5, 4)
3: 2, 5, 6, 7 (4, 10)
4: 10, 11 (15, 14)
5: 8 Steady Express (10, 2)
6: 2, 4, 5 (6, 1)
7: 6 Ace of Marke (11, 13)

4x1x4x2x1x3x1 = 96 rader
96 x 1 x 0,50 kr = 48,00 kr.

Totalt: 48,00 kr.
Rättningskod: ZQN VZB MGD
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-04, 13:31   #5

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Stänkar Raden

V75 1) 4 Tactic Lane 13% Jag stöder mig på klyschan bättre än raden. Som vanligt vidöppen stodivision med alla oddshöjande ingredienser. 15 hästar, 2 volter, ston och ganska lågklassigt.
V75 2) 6 Alvena Roy 6% Voltstart igen ? Storunter får plocka fram sin rutin. Psst hästen har toppform men gått mest i auto.
V75 3) 2 Nugget Zon 4% Är väl vassast på 1640 men snart så sitter vinsten där igen även på 2140.
V75 4) 2 Summit Diablo 8% Ok står hårt inne i trappan. Men bakspår är bakspår och många att runda för bakre trappfantomerna.
V75 5) 5 B.B.Amore 2% Robban tar nog piken, frågan är om det kostar mer än det smakar. Det brukar vankas bensinstopp när Robban ger järnet i spets. Men hästen duger normalt i klassen med lite ”miljömässig” styrning.
V75 6) 5 Jubii Vang 6% 6% är rena fyndet men det lär väl två eller tredubblas innan start. Perfekt inne i klassen.
V75 7) 6 Ace Of Marke 11% Tar nog piken och där kan det räcka långt om miljonärskorna på tillägg vaknar för sent och bevakar varandra.

Känns änna som en bra utgångsrad så här dan före dan före dan innan Derby dan.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-04, 19:29   #6

KalleKluts avatar

Standard

4% på Patton, omgångens fynd!
Gammal 2025-09-05, 10:50   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Törnqvisten kommer återigen med ett spännande nyförvärv och har säkerligen svingat trollspöt igen. Patton är Luring med stort L. Men min första magkänsla är (var) att bakspårshästarna kan komma på vingel. Jag bevakar nog några stycken bakom vingen oxå. Typ 2-7-8. Vi är ju på spets och slut Jägers
Får se om lädret pallar för storgardering.
Gammal 2025-09-05, 13:27   #8

Standard

De e mycke Törnqvist nu

Marias stall tuffar på. 32,5% segrar i STL-lopp i år (jämför med Redén 21,3% och Wäjern 16,4). Många bra chanser i morgon där nämnda herrar inte ens är med.

Avd 1
1 Anna K.J. får bli första spiken. Visserligen favorit men ändå bara 31%. Jag tror Pieters gör en "Dwight", dvs leder från start till mål.

Avd 2
5 Go Kenneth Go vinner snart igen. Måste passas till fina procent. 6 Alvena Roy. Professorns häst har jobbat sig upp och närmar sig en formtopp. Peter låter positiv så den kan skrälla här. 9 San Donato är loppets Törnqvistare och får Dwight iväg den från springspåret kan den hamna mycket bra på det.

Avd 3
7 Eldorado Jet är väl huvudet högre än en Savastano med vanlig vagn, skor och bakspår. Det är svårt att se någon annan blanda sig i. Jag spikar MAD utan att tveka. Hoppas och tror att spelprocenten sjunker något.

Avd 4
Det här får Maria och Törnqvist göra upp. 11 Patton har det pratats om en del på denna sida. Ska bli intressant att se hur Maria lyckats förvalta denna Haugstad-häst. Jepson är ju expert på att lirka sig fram från såna här spår. 14 Jason Express kan utmana. Hoppas få se Carl Johan och Dwight strida på linjen.

Avd 5
8 Steady Express blir stor favorit trots spåret längst ut på vingen. Kommer med tre raka, men det har varit 30-40 tusen kronors-lopp. Måste synas. Marias 7 Ontario är van tuffare lopp och har spår innanför. Den tar vi, sa polisen. Goops 1 Parish Crooks V.S. har kvaliteter för att kunna ro hem det här. Tre hästars-lås!

Avd 6
Det blev spik direkt när jag såg att 5 Jubii Vang hade fått bästa spåret och Am-vagn och barfota. Men det kan hända att jag dubblar systemet med 8 Greenhill´s Dancer. Det skulle vara pinsamt att åka på en Törnqvistare. Den är ju "alltid" med på plats och snart sätter den nosen först!

Avd 7
6 Ace of Marke borde väl få en V75-seger snart. Kanske nu, från springspår. Sen tycker jag att 7 Garden Leave har alldeles för låga procent. Den vinner väl detta mer än 3 gånger av 100 med springspår och offensive Peter i sulkyn? Jag tar även med en annan skräll; 8 Never to Young. När den inte galopperar går den rätt bra. Kanske hjälper det med Björn i sulkyn och ett lugnare bakspår.

Ja, så ser mina tankar ut på fredagen men det är ju ett dygn kvar innan start så jag hinner säkert "influeras"
Gammal 2025-09-05, 14:18   #9

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1025
Standard

Citat:
Från Krönika med Victor Rosleff på TR Spel

Citat:
Andrahäst för mig är 11 Patton som gjort en start i Maria Törnqvists stall. Han var bra då, lär vara ännu bättre nu och är anmäld barfota runt om vilket kan vara en stor fördel.

Ha flaggar även för sig själv i Lopp 3, så bra spaning där också (tyckte också den såg intressant ut efter första genomgång).

Citat:
Jag vill utfärda lite varning på min egna styrning 2 Nugget Zon. Han har perfekt läge, är väldigt startsnabb och kommer till start i toppform. Jag tycker att det här ser lite spännande ut. Planen är att försöka testa från början och köra i ledningen om inte Magnus Djuse kommer tidigt med favoriten.
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-05, 14:38   #10

Standard

Ryggar Bosse Guldsmeden

Våra fredagstankar är ganska likvärdiga. Hoppas det är ett gott omen.
Törnqvisten dominerar travet med sina grymma framgångar och det lönar sig oftast att följa John (supporter Bosse )
Måste dock varna för mina Uttrar i helgen. Stallet har bra chanser på lördag och söndag med både betrodda och stänkare. Det är väl endast i Derbyt Johan är chanslös.
Tidiga grundtankar.
V75 1) Jag låser nog på 1 och 14 och kastar nyckeln.
V75 2) 4-5-6-9-10 känns änna tryggt.
V75 3) 7 Eldorado känns änna svårslagen. Men 66% är lite väl mastigt. Gulingens hästar är lite upp och ner formmässigt. Men det är väl inte årets tuffaste Silverdivision.
V75 4) Jag tar fram Målarpenseln 2-4-7-8-11-14-15. Så det är bara att spika favoriten när jag garderar. Vem det nu blir ? Jämnt spelat i nuläget.
V75 5) 8 Steady Express. Svårslagen rackare. Värd sina 48%.
V75 6) 5 Jubii Vang har jag tjatat om länge. Dags att visa upp sig i cirkeln. Men visst kan gardering med hästarna 1 t.o.m 6 i snabbloppet rekommenderas. Men det gäller ju att ta ställning.
V75 7) 2 och 11. Lås nummer 2 ? 6 Ace Of Marke kanske är chansspiken ? Men 14 hästars stolopp med volt är inte att leka med.

God tur med spelet alla travtokar.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-09-05 klockan 14:44.
Gammal 2025-09-05, 14:54   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
V75 4) Jag tar fram Målarpenseln 2-4-7-8-11-14-15. Så det är bara att spika favoriten när jag garderar. Vem det nu blir ? Jämnt spelat i nuläget.
På min startlista finns det en klar favorit, Dark Photon Face, 34%. Den har inte du med, inte jag heller. Galopp intresserar mig inte
Gammal 2025-09-05, 15:05   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
På min startlista finns det en klar favorit, Dark Photon Face, 34%. Den har inte du med, inte jag heller. Galopp intresserar mig inte
Ha,ha. Ja jäklar den strök jag direkt från mina tankar i måndags när jag såg startlistan. Är ju klar favorit men f-n vet om den vinner.
Ber om ursäkt. Jag är nog lite jetleggad både här och där. Flög hem från Kreta i natt och kröp ner i hemma sängen 05.00
Gammal 2025-09-05, 15:29   #13

Shooters avatar

Standard

Citat:
Jag har den som U-häst, antingen ska den eller Anna K.J. vinna sitt loppet, möjligtvis bägge, men helst inte. Tre galopper i rad så det är dags att den går iväg nu. Kan t.o.m. tänka mig att singla. Går den felfritt så är 34 % ett fynd.

Senast redigerad av Shooter den 2025-09-05 klockan 16:03.
Gammal 2025-09-05, 19:31   #14

Standard

Ebba Kuce

Vid första anblicken av startlistorna blev Ebba ett möjligigt spikförslag på V75 i min värld.
Men jag börjar svikta. Kan nog inte utnyttja läget trots att Berglund påstår att hon är startsnabb. Men Sjödén säger tvärs emot och jag håller med sistnämnde. Spår 2 kan vara iskallt trots den där Örjan i jollen. Ebba framstår mer och mer som en svag favorit som hamnar i maskin. Jag är på väg att chansa bort. Första tanken är ju oftast bäst men 4 åriga Ebba är nog ute på för djupt vatten här ?
Tuffa miljonärskor på 20 volten och en formtoppad Ace Of Marke är verkligheten.
Vad tror sakkunskapen på Sharps sidan om denna fredagsfundering ?
Gammal 2025-09-05, 20:15   #15

Standard

Citat:
Ebba Kuce

Vid första anblicken av startlistorna blev Ebba ett möjligigt spikförslag på V75 i min värld.
Men jag börjar svikta. Kan nog inte utnyttja läget trots att Berglund påstår att hon är startsnabb. Men Sjödén säger tvärs emot och jag håller med sistnämnde. Spår 2 kan vara iskallt trots den där Örjan i jollen. Ebba framstår mer och mer som en svag favorit som hamnar i maskin. Jag är på väg att chansa bort. Första tanken är ju oftast bäst men 4 åriga Ebba är nog ute på för djupt vatten här ?
Tuffa miljonärskor på 20 volten och en formtoppad Ace Of Marke är verkligheten.
Vad tror sakkunskapen på Sharps sidan om denna fredagsfundering ?
Jag tar med Kucen på 5 hästar, inte så mycket för kusen som för att det är Örjan som kör. Dessutom låter Uhrberg lurig angående Nova Mahiron. Så det får bli 2-6-7-8-14 i sista avdelningen. Då borde jag väl ha med Esperia Font oxå men det beror på om jag får in kvällens dubbel 1-4.
Gammal 2025-09-05, 21:18   #16

Standard

Avd 3 Silverdivisionen

Eldorado Jet och Savastano är kapacitetsmässigt helt överlägsena motståndet och lär bli omgångens mest anlitade lås.

Två återfallsförbrytare och jag är inte det minsta förvånad om båda ekipagen slår på en brasa modell större, så jag garderar brett.

Min drag och spikar brukar galoppera, att då spika eller låsa på två tvångsmässiga pyromaner är definitivt inte min likör.
Jag brukar hamna med huvudet före längst nere i diket ändå.

Riktigt kul omgång att tippa, en V75:a som osar fetdeg vid full bricka.

God tur med liren allihopa.

Jajjan

Fikade och käkade frukttårta hos ombudet.
Grabbarna har som vanligt gjort sin läxa och andelarna går som smör i solsken.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-05 klockan 21:19.
Gammal 2025-09-06, 01:15   #17

KalleKluts avatar

Standard

Avd 1. Tycker det luktar rens lång väg här! Stor risk för galopp på betrodda samt omstarter som späder på skrällfaktorn.. Jag tar med EN från främre volten och det är 3 Bella Bellissima 3% Skoglund behöver inte ladda med Martinssons andra häst i loppet för att ändå sitta väldigt bra på det. Jag blir absolut inte förvånad om hon sitter i ledningen efter diverse galopper. Annars hoppas jag att dom inte täpper till i 3e spår på upploppet. Det som skrämmer lite är en seger på 28 starter!
Jag chansar och nöjer mig med 3,10,11 om jag inte tar en rövare och spikar 3an. Efter racet i badkaret så känns det ändå som klar fördel för tilläggshästarna..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+20)
Gammal 2025-09-06, 07:56   #18

Standard

Avd 2) Ett dubbelklasslopp 2140 volt.

Här måste jag gå kort.

Börjar med att plocka bort klass 3 hästarna i första volten.
Vet att Micke Selins springare Bubble Marke har sina förespråkare.
Spetshäst som enl Micke har en låg 13-tid i kroppen och då blir Rapid Markesonen inte lätt att hinna ikapp. Spetshäst skall väl aldrig nonchaleras på Jägers?

Nu tror jag bara att Klass 1 hästarna är för bra och att de med knappt en hundring på kontot i första volten får kämpa för att ta sig ur volten felfria trots toppkuskar bakom tömmarna.

Såg att ombudet tog alla.

Jag tror inte mycket på Halmstadshästarna, även om junior haussar Go Kenneth Go, som kliver ner i klass efter Derbykval (4 getingar i Expressen)
Professorn deläger Alvena Roy och spikar sin egen häst.

Berghan har två kusar i löpet, galen stallform. Älskar att han är en av de få som tävlar fullt ut och utmanar favoriter på V75 med egentränat.
Vilket ömsom leder till vin eller ömsom vatten.
Ledarhästen brukar sällan få sitta ifred när Berghan kuskar (Ludde style), vilket ibland slutar i överforcering av hästarna under loppet, med gummiben över upploppet.

Nä jag räknar med en omstart trots bara 10 hästar och två volter.
Steker alla hästar i första volten, alla Halmstad hästar samt att Berghs hästar körs för optimistiskt.

Låser på bästa hästen från Törnqvistan trots att det kan bli dubbeltrubbel med bara 1 voltstart innanför västen och att djuret inte trivs med att harva i spåren.
Tror Bergh krattar manegen och det blir ett fint rygglopp om inte tom Dwight hittar till spets från springspåret. Trea bakom Dream Mine senast är inte kattpiss i detta gäng.

Roligast och loppets mest spännande häst är tveklöst Jockes Hennessy Joy, kommer från att barfotadans ffg och gjorde då sitt livslopp som trea bakom La Yuca i Derbykvalet.

Barfota onyå, från ett galet formtoppat hemmastall, som går som ett Expresståg för tillfället
smakar det minst sagt fågel med 7%
Spårminus men få hästar i loppet.

Chansvärdering: 50% överlevnad på låset 8,9.

Låset på 8,9 och tror på jättechans att överleva om kusarna går felfritt.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-06 klockan 08:50.
Gammal 2025-09-06, 08:00   #19

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4209
Standard

Citat:
Avd 1. Tycker det luktar rens lång väg här! Stor risk för galopp på betrodda samt omstarter som späder på skrällfaktorn.. Jag tar med EN från främre volten och det är 3 Bella Bellissima 3% Skoglund behöver inte ladda med Martinssons andra häst i loppet för att ändå sitta väldigt bra på det. Jag blir absolut inte förvånad om hon sitter i ledningen efter diverse galopper. Annars hoppas jag att dom inte täpper till i 3e spår på upploppet. Det som skrämmer lite är en seger på 28 starter!
Jag chansar och nöjer mig med 3,10,11 om jag inte tar en rövare och spikar 3an. Efter racet i badkaret så känns det ändå som klar fördel för tilläggshästarna..
Jag spikar Skoglund! Och rakethäst. Dock, ATG har ju slutat med raketen. Fattar inte varför då det enl. min mening är ett mycket roligt spel. Svenska spel och kanske andra spelsajter har dock den kvar. Lycka till!
KalleKlut (+8)
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 09:05   #20

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7295
Standard

Är överens om låset i andra även om jag misstänker att värdet på Hennessi kommer att minska under dagen. Har mest respekt för Howitends där bakom, är ju ofta med framme och Jepson kanske kan trolla fram det lilla extra.
tvablaa är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 09:16   #21

Standard

Väldigt svårt att bestämma spikar idag och känner inte att någon av favoriterna är het som spik. Behöver därför landa i minst två stunsiga spikar.
Gammal 2025-09-06, 10:37   #22

Reg.datum: jan 2015
Sharp$: 2008
Standard

ja jag spikar jubii vang och ace of marke idag
jalle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 10:42   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Väldigt svårt att bestämma spikar idag och känner inte att någon av favoriterna är het som spik. Behöver därför landa i minst två stunsiga spikar.
Lite kuriosa:

Nybrink spikar Garden Leave, vi brukar morsa på varandra i diket.
Han brukar syna diket, men sopan Jajjan är alltid där först av alla.
JU stormvarnar för Ready Cash märren, även om det inte låter så i Expressen.
” 7 Garden Leave vill jag varna för. Hon har suttit fast eller hamnat illa till i de senaste loppen. Hon är snabb från start och kan vinna”.

Källa Expressen

Professorn tror massor på sin delägda 6 Alvena Roy och spikar,
oren i travet och inget för mig, men Bengt-Erik andas trav.

Törnqvistan och 10 Lainy KW, kanske behöver en omstart, men är helt klart 1 rank i loppet. Underspelad med massor av spelvärde för den som jagar en rensspik.

Sören Englund Sydsvenskan går rakt ut på Törnqvistan och SAN Donato i avd 2.
Bästa hästen, samt bästa spår i andra volten motiverar spik på favoriten i det loppet.

Källa Expressen

Voltloppen är de roligaste och svåraste att tippa, här brukar favoritspelarna skita ner sig rejält.

Expertisen kommer alltid med inspiration, men egna idéer talar ofta segerspråk.

En sak jag inte fattar är att ombudskanelen inte värvar Jonas Noree’n,
en man med blodet galet fullt av travkunnande sedan födseln.
Vilket tillskott han skulle vara för hela travtippar-Sverige.
Att följa hans ranking och då menar jag inte att bara titta på de översta i hans ranking, utan vad han rankar upp till skillnad från kollektivet, alltså en bit ner,
men väldigt mycket upp i jämförelse med kollektivet och många gånger övrig expetis.

Tricket är att förstå att Jonas Noree’n rankar hela vägen in i kaklet, där övriga redan bläddrat förbi och slentrianmässigt rankat de sista 7-8 på 30 sekunder.

Oj, vilka fina pengar jag tjänar på hans grundliga rank långt ner i startlistan.
Bara vetskapen att ett ekipage hoppat upp i hans rank i jämförelse, så vet man att han sett något andra har missat.

Vetskapen att Jonas Noree’n aldrig slarvat med läxan är
otroligt bra info för oss som lirar för att vinna stora pengar.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-06 klockan 10:43.
Gammal 2025-09-06, 10:51   #24

Standard

Också reflekterat över hur många experter knappt nämner de lägre rankade, särskilt inte om de spikar eller går kort. Har därför börjat lägga mer vikt vid kommentarerna på ATG.se.
Gammal 2025-09-06, 11:01   #25
ms

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 2963
Standard

Med starka Garden Leave till fyndiga 4%, springen och stallform lämnar jag in redan nu, så slipper jag oroa mig för att fatta annat beslut.

1: 1, 2, 4, 9, 10 (14, 11)
2: 9 San Donato (5, 4)
3: 7 Eldorado Jet (10, 4)
4: 3, 7, 14, 15 (11, 2)
5: 1, 2, 4, 7, 8 (12, 10)
6: 1, 4, 6 (2, 5)
7: 7 Garden Leave (11, 2)

5x1x1x4x5x3x1 = 300 rader
300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr.

Totalt: 150,00 kr.
Rättningskod: DLG MNF KHD
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 12:11   #26

Reg.datum: aug 2017
Sharp$: 1788
Standard

Tidig inlämning på jobbet,

1.4.11
6
7
2.3.7.8.9.11.14.15
6.7.8.12
2.9
8

Good luck!
Efterhandaren (+5)
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 13:36   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Liisa Visa inlägg
Tidig inlämning på jobbet,

1.4.11
6
7
2.3.7.8.9.11.14.15
6.7.8.12
2.9
8

Good luck!
Pelle kör drygt 50 mil med en häst till Jägers.
Liisa spikar, så även ombudet som har en direktlinjes till stallet.
Goop förstärker och det råder ingen tvekan om att märren efter Orlando Vici
är den bästa hästen i första volten.
Vad jag förstod så tror Pelle på toppchans med minsta flyt från spåret,
där av långresan med en häst.
Gammal 2025-09-06, 14:17   #28

Standard

Kan man läsa Jonas Noree’n´s rank nånstans eller måste man lägga en del av spelkassan för att komma åt det. Jag minns att jag lyssnade på Jonas varje vecka förr i tiden men kanske har hamnat bakom väggen, som så mycket annat.
Gammal 2025-09-06, 14:41   #29

Standard

Citat:
Kan man läsa Jonas Noree’n´s rank nånstans eller måste man lägga en del av spelkassan för att komma åt det. Jag minns att jag lyssnade på Jonas varje vecka förr i tiden men kanske har hamnat bakom väggen, som så mycket annat.
Han jobbar på Spelvärde.
Du får vänta på när Jonas rankar Spelvärdes bjudlopp till V75.
Hittas på hemsidan.
bosseguldheden (+5)
Gammal 2025-09-06, 15:08   #30

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3238
Standard

V75

1,4,14
4,5,9
4,7
11
8
1,4,5,6
11
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 15:33   #31

Standard

Anna K.J. känns lite som favorit i fara. Lite darrig värmning och frågan är om Pieters vågar ladda från start. Funderar på chansspik på Tactic Lane trots sväva spår 4. Kan man lita på att Jepson löser tuffa utmaningen ?
Gammal 2025-09-06, 15:36   #32

Shooters avatar

Standard

Spikar är efter mycket om och men Eldorado Jet och Ace of Marke. Sedan 1/2 U-hästar av Dark Photon Face och Steady Express.
Gammal 2025-09-06, 15:39   #33

Shooters avatar

Standard

Citat:
Anna K.J. känns lite som favorit i fara. Lite darrig värmning och frågan är om Pieters vågar ladda från start. Funderar på chansspik på Tactic Lane trots sväva spår 4. Kan man lita på att Jepson löser tuffa utmaningen ?
Jag kör tvåhästars på dem.
Gammal 2025-09-06, 15:49   #34

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3635
Standard

V75
Inlämnat: 2025-09-06, 15:41
Jägersro
Lördag 2025-09-06
Start: 16:20
Kostnad: 450,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4 Tactic Lane (1, 14)
2: 4, 8, 9 (5, 6)
3: 7 Eldorado Jet (10, 4)
4: 2, 3, 5, 7, 8, 9, 11, 12, 14, 15 (4, 6)
5: 8 Steady Express (1, 12)
6: 1, 2, 4, 5, 10 (6, 9)
7: 2, 3, 6, 7, 8, 13 (11, 14)

1x3x1x10x1x5x6 = 900 rader
900 x 1 x 0,50 kr = 450,00 kr.

Totalt: 450,00 kr.
Rättningskod: TZV TLM TWD

Så här provar jag idag. Tar ställning i tvåhästarsloppet för att få råd med lite roliga skrällar längre fram.

Lycka till allesammans
Difsteve är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 15:57   #35

KalleKluts avatar

Standard

Lirade ett skrällbetonat reducerat för 1218:- med 1 spik och minst 1/3 U.
Spik San Donato
U Eldorado Jet, Look At Me Sisu och Steady Express

*Edit
Tog bort både Anna K.J och Savastano. Får se om det håller

Senast redigerad av KalleKlut den 2025-09-06 klockan 16:09.
Gammal 2025-09-06, 15:59   #36

Standard

Spetshästarna på Jägers levererar As Usual.
Gammal 2025-09-06, 16:04   #37

Standard

Då var de sista besluten fattade. Jag nöjer mig med EN spik och rycker plåstret direkt.
Good Luck!!!

V75
Inlämnat: 2025-09-06, 15:59
Jägersro
Kostnad: 108,00 kr

Avd
1: 1 Anna K.J. (4, 14)
2: 6, 9 (4, 5)
3: 4, 7 (10, 2)
4: 11, 14 (3, 7)
5: 7, 8, 12 (1, 10)
6: 4, 5, 8 (1, 2)
7: 6, 7, 8 (2, 11)

1x2x2x2x3x3x3 = 216 rader
216 x 1 x 0,50 kr = 108,00 kr.
Rättningskod: XWV JMS KTB
Gammal 2025-09-06, 16:07   #38

Standard

Savastano ser ut som den äger Jägersro!
Gammal 2025-09-06, 16:16   #39

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Det mesta talar för att Eldorado tar över ledningen och får bestämma, så jag har ändrat mig och singlar.
Gammal 2025-09-06, 16:17   #40

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Mmm, och Kolgjinis hästar har ju gått bra innan V75 så den kommer nog bli livsfarlig!
Gammal 2025-09-06, 16:18   #41

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2366
Standard

Jägersro 6 sep 2025 Start 16:20

V75.1: 1, 14, 4, 3
V75.2: 4, 9, 5
V75.3: 7, 2, 4, 1, 9
V75.4: 3, 15, 7, 14, 2
V75.5: 1, 8, 12, 7, 6, 10, 2
V75.6: 1 (5,4)
V75.7: 6, 11, 2, 8, 3, 14, 10, 13, 7

Utgång Set 1:
1-2 hästar måste vinna
Avd.2: 4
Avd.3: 2

Utgång Set 2:
Avd.5: 1
Avd.7: 6, 11

Senast redigerad av Baltasar den 2025-09-06 klockan 16:20.
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 16:20   #42

Standard

Blev spikar på San Donato och Format Kronos. Tog bort Hennesi Joy i sista sekund och satte dit Savastano. Så Hennessi är nog klar
Gammal 2025-09-06, 16:20   #43

Reg.datum: maj 2016
Sharp$: 295
Standard

Björn Palema får bli chansspiken.
Toll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 16:26   #44

Standard

Dumstrut på! Tactic Lane var bra men chanslös i spetskörningen och lika chanslös till slut. Anna K.J såg smällfin ut hela vägen och var aldrig nära att förlora.
Gammal 2025-09-06, 16:26   #45

Standard

Citat:
Dumstrut på. Pieters lekte med dom.
Gammal 2025-09-06, 16:26   #46

Standard

Kunde en ju ge sig på att den skulle spetsa lätt och vara överlägsen när jag valde Tactic Lane som A-häst i stället
Gammal 2025-09-06, 16:31   #47

Shooters avatar

Standard

Lite onödigt att dubbla upp, men sånt vet man inte på förhand och Jepson blev klar tvåa.
Gammal 2025-09-06, 16:46   #48

Shooters avatar

Standard

Två lopp och två spikbud som vunnit, men som jag garderat.
Gammal 2025-09-06, 16:47   #49

Standard

Ruskigt snyggt kört av Bergh. Höll kvar Dwight i spåren och bevakade dödens. Körde lagom fort så han inte kom ner varken framför eller bakom. Han hade säkert kunnat kört sig till spets om han velat men då hade San Donato fått en billig dödens i stället. Imponerande och bra häst så klart
Gammal 2025-09-06, 17:04   #50

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Citat:
Dumstrut på. Pieters lekte med dom.
Den här Göran Borgås och dom har snack-pellarna gillar jag inte. Det är lätt att dom snackar ned hästar p.g.a. värmningarna. Det är lätt att man garderar med andra hästar i onödan om man tänkt att spika.

Spelvärde har en filosofi som menar att man inte ska bry sig särskilt mycket om värmningarna, för det är knappast rättvist mot allt pluggande man gjort under veckan som man sedan ändrar p.g.a. en värmning.

Fast det är klart, är det en helt exceptionellt dålig värmning så kanske man ska gardera trots allt.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 17:08   #51

Standard

Lika fin i loppet som i värmningen även om han fick loppet kört helt perfekt. Härlig häst, Savastano!
Gammal 2025-09-06, 17:09   #52

Shooters avatar

Standard

Som vanligt då. Adrian låg lågt, men fick allt kört i halsen.
Gammal 2025-09-06, 17:14   #53

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Som vanligt då. Adrian låg lågt, men fick allt kört i halsen.
Ja, för ligger han inte lågt då vet man att han kommer att köra hästen i galopp.
Det är bättre att han INTE är uppåt.

Känns lite bra att han fick vinna på hemmaplan.
Inte så kul om man spikat den andra dock.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 17:23   #54

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Ja, för ligger han inte lågt då vet man att han kommer att köra hästen i galopp.
Det är bättre att han INTE är uppåt.

Känns lite bra att han fick vinna på hemmaplan.
Inte så kul om man spikat den andra dock.
Jag brukar inte lyssna på dem i studion, men tyvärr så gjorde jag det idag. Ändringar i såväl lopp 1 som 3.
Gammal 2025-09-06, 17:26   #55

Shooters avatar

Standard

Får hoppas på den här olatsfemlingen:

Tactic Lane
Nickel Occagnes
Savastano
Jubii Vang
Ebba Kuce

Odds: 42.34
Insats: 50.00 kr
Möjlig utbetalning: 2116.96 kr
Gammal 2025-09-06, 18:05   #56

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Alltid något:

TVILLING, Jägersro Lopp 9, 2025-09-06
TVILLING
Inlämnat: 2025-09-06, 17:43
Jägersro Lopp 9
Lördag 2025-09-06
Start: 17:55
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar:
1, 8
Utgångshästar:
2 Björn Palema

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.

Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: PPL NHM RGJ
--------------------------------------
Rätt kombination Odds
2/8 21,29
Summa: 425,00 kr
hoola är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-06, 18:21   #57

Standard

Dagens DD : 5 mot 6-7. Men där jäkla Nybrink sabbade ju oddsen. Sjönk 10-15% på 5 min efter hans förslag 4-5 mot 6-7.
Gammal 2025-09-06, 18:25   #58

Standard

Citat:
Dagens DD : 5 mot 6-7. Men där jäkla Nybrink sabbade ju oddsen. Sjönk 10-15% på 5 min efter hans förslag 4-5 mot 6-7.
Dumstruten sitter som gjuten. 5 Jubii Vang var iskall. Surret om fel distans besannades
Gammal 2025-09-06, 18:47   #59

Standard

Det mest unika idag är väl omstarterna. 3 Voltlopp - inga omstarter, 4 autolopp - 2 omstarter!
Gammal 2025-09-06, 18:54   #60

Standard

V75 är roligt ändå. Hade fått fler rätt om jag bara spelat alla mina reserver, såväl Black Fire som Eolo var första reserv liksom Steady Express. Och Berghs var andra. Nya tag!
Gammal 2025-09-06, 18:55   #61

Standard

Tror jag ska återgå till matematiskt ett tag. Det är lätt att dribbla bort sig i reduceringen
Gammal 2025-09-06, 18:58   #62

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
V75 är roligt ändå. Hade fått fler rätt om jag bara spelat alla mina reserver, såväl Black Fire som Eolo var första reserv liksom Steady Express. Och Berghs var andra. Nya tag!
Ja, älskar V75, synd att vi inte får spela det så länge till
Gammal 2025-09-07, 09:28   #63

Sharp$: 61666
Standard

Nästa gång det är lördags V75 på Jägersro är det premiär för V85. Hade den premiären varit igår så hade sannolikt även gulddivisionen kommit med på det stora streckspelet . Där blev det en rejäl skräll igår så med den ökade svårighetsgrad det inneburit med samma radpris så hade det blivit miljonutdelning.
Man undrar hur länge ”vanliga” småspelare kommer hänga på det tåget när dom märker hur svårt det kommer bli. Samma radpris . Ett lopp till att bena ut. Samma som på onsdagarna men dubbelt så svårt i och med 50 öre per rad istället för 25 öre på V86. Ska man lira matematiska system under 500 kr så kommer möjligheterna till vältäckta lopp snabbt bli väldigt små. För 500 kr kan systemet t ex se ut så här:

Tre spikar
Ett lopp med två streck
Ett lopp med fyra streck
Tre lopp med fem streck

Det blir 1000 rader och kan knappast kallas ett vältäckt system.

Senast redigerad av olle den 2025-09-07 klockan 09:30.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-09-07, 09:45   #64

Standard

Helt rätt Olle. Det nya upplägget med 8 lopp kräver ju större system för att få någorlunda chans till alla rätt. Andelsspel och utländska marknaden kommer att ta över spelet och som vanligt är det småspelarna som får betala notan. Småsystemen för några hundralappar som lördagsnöje är iskallt.
Mycket tråkig utveckling av Svenska Spelfolkets lördags aktivitet.
Gammal 2025-09-07, 09:51   #65

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Nästa gång det är lördags V75 på Jägersro är det premiär för V85. Hade den premiären varit igår så hade sannolikt även gulddivisionen kommit med på det stora streckspelet . Där blev det en rejäl skräll igår så med den ökade svårighetsgrad det inneburit med samma radpris så hade det blivit miljonutdelning.
Man undrar hur länge ”vanliga” småspelare kommer hänga på det tåget när dom märker hur svårt det kommer bli. Samma radpris . Ett lopp till att bena ut. Samma som på onsdagarna men dubbelt så svårt i och med 50 öre per rad istället för 25 öre på V86. Ska man lira matematiska system under 500 kr så kommer möjligheterna till vältäckta lopp snabbt bli väldigt små. För 500 kr kan systemet t ex se ut så här:

Tre spikar
Ett lopp med två streck
Ett lopp med fyra streck
Tre lopp med fem streck

Det blir 1000 rader och kan knappast kallas ett vältäckt system.
Jag kommer, som jag skrivit tidigare, att gå över till att spela V65 istället.
Gammal 2025-09-07, 10:11   #66

Standard

Citat:
Helt rätt Olle. Det nya upplägget med 8 lopp kräver ju större system för att få någorlunda chans till alla rätt. Andelsspel och utländska marknaden kommer att ta över spelet och som vanligt är det småspelarna som får betala notan. Småsystemen för några hundralappar som lördagsnöje är iskallt.
Mycket tråkig utveckling av Svenska Spelfolkets lördags aktivitet.
Sen finns om jag läst rätt möjlighet att spela mindre matematiska system för lägre radpris. Det kommer nog många småspelare välja . Frågan är dock hur roligt det blir i längden? Det ska till rejält svåra omgångar för att utdelningen i speciellt lägsta vinstpoolen ska bli värd något . Igår blev det 64 kr på 5 rätt. Frågan är vad det blivit på fem rätt om även gulddivisionen där det skrällde varit med och där småspelarna spikat storfavoriten Karat River. Knappast 64 kr . Kanske hälften . 30 kr hade då blivit 6 kr för dom som valt 20 procents insatsalternativet .

Det ska bli mycket intressant i alla fall att följa vad som händer med V85 spelet från premiären och ett tag framåt både vad gäller omsättningen och utdelningarna i de fyra olika vinstpoolerna . Dom lär i alla fall inte som med boost stå i tv4 och berätta hur stor femrättsutdelningen blev för alla småspelare som valde 20 procents insatsalternativet och fick 1 kr i utdelning på sina femmor när vanliga system fick 5 kr. Lyckades dom få sex av åtta rätt så blev det 10 kr tillbaks när vanliga system fick 50 kr.
Gammal 2025-09-07, 10:13   #67

Standard

Citat:
Ska dom ha V65 spel inom V85 ramen? Det blir i så fall mitt alternativ med om jag vill spela streckspel .
Gammal 2025-09-07, 10:13   #68

Standard

Det är alltid lite skämmigt att lägga ut sin rad här, då jag genomgående tippar så jäkla uselt
Och sedan ständigt bli rejält spöad av alla mikrorader här på forumet.
Kom inte ens upp till skamgränsen igår trots 2080 rader.

Sprack på Nickel Occangnes, Dark Photo Face och Steady Express.

1,10,11
8,9
2,4,5,7,9,10
8,11,14
Björn Palema
2,4,5,9,10
3,6,7,10

DD 5-3,7,8

Provar en liten med tidig inlämning, då doggarna skall få springa fritt, leka och bada.

Gissar att det blir jackpot, men snacka om kanontrav.

Avd 1) Bästa hästen drar bästa spåret 1 med bara 8 hästar, Örjan sover inte bort loppet.

Avd 2) Stall Koljini visade igår att hemmaplan talar segerspråk och att kusarna som vanligtvis alltid galopperar går klockrent. Såg någon Savastanos värmning igår?
Det blev ett fint vinnarspel, aldrig sett hästen vackrare än i går under uppvärmningen.
Spikar bästa hästen från bakspår Gudrid Face och Adrian.

Avd 3) Derbystoet Timo reser långt, märrar och given bred gardering, obesegrade Ulaya
möter sitt livs tuffaste motstånd, där alla är toppade.
1,2,3,4,9,10

4) spår 1 känns stenklar, men förr om åren så var spår 12 ett vinnande spår i ett löp som detta, Lönnberg tror stenhårt på sin valack trots sämsta spåret, Mads behöver hålla tungan rätt i munn. 1,12

avd 5) Kör bröderna Djuse och låser på 3,8. A Fair Day blandar och ger i prestationerna trots fartmässigt bäst i loppet PASS!

Avd 6) Bullet knapp 1:a rank, men jäklar vilket fält.
3,4,5,7

Avd 7) 4,8 efter galopp kommer galopp (Dajmen), steker Mister Lion på spår och brasa.

Får jag igen hundringen blir jag glad.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-07 klockan 10:19.
Gammal 2025-09-07, 18:26   #69

Shooters avatar

Standard

Citat:
Ska dom ha V65 spel inom V85 ramen? Det blir i så fall mitt alternativ med om jag vill spela streckspel .
Jag vet, det är det jag syftar på.
Gammal 2025-09-07, 19:49   #70

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Inte solklart att det är klart till premiären.

Det är ju V65 även på lördagkvällarna och då ofta Norge som inte alls gillar V64.

Vi lär TYVÄRR få vänta ett tag tills de klarar av att ha fler än en V65-omgång samma dag.

Dröm-spelformsupplägg ( enligt Strappa ).

1 LD-1 V5-1
2 LD-2 V5-2
3 V85-1 V5-3
4 V85-2 V5-4
5 V85-3 V65-1 V5-5
6 V85-4 V65-2
7 V85-5 V65-3 V4-1
8 V85-6 V65-4 V4-2
9 V85-7 V65-5 V4-3 DD-1
10 V85-8 V65-6 V4-4 DD-2

Mer troligt upplägg första tiden.

1 LD-1
2 LD-2
3 V85-1
4 V85-2 V5-1
5 V85-3 V5-2
6 V85-4 V5-3
7 V85-5 V5-4 V4-1
8 V85-6 V5-5 V4-2
9 V85-7 V4-3 DD-1
10 V85-8 V4-4 DD-2

Enda "fördelen" med det mer troliga upplägget är att V5 hinner betalas ut innan DD-1.
Gammal 2025-09-07, 19:50   #71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Jag med. Men tyvärr lär vi få vänta ett tag på det.

Ämnesverktyg

td