|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#46 | |
|
Citat:
Jag har inget alls emot att möta de som satsar 20-30k SEK när jag spelar för 1-2 tusen själv. "Babian"-systemen dominerar inte alls vinstlistorna på samma sätt som man skulle kunna tro. Helt fel sak att oroa sig över.
|
|
|
|
#47 |
|
Fördelningen i de fyra vinstpoolerna ser ut så här:
V85 8 rätt: 35 % av potten 7 rätt: 15 % av potten 6 rätt: 15 % av potten 5 rätt: 35 % av potten Jämfört med v75 : 7 rätt: 40 % av potten 6 rätt: 20 % av potten 5 rätt: 40 % av potten |
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Däremot helt ointressant personligen För dyrt och för svårt Vi funderade på premiäromgången om alla jackpott pengar de tagit delades ut men avstår nu. Jag kommer köra DD av gammal tradition är tanken och spelbolagen med vänner går över till stryktipset. En epok med V75 är över då travet går galoppens väg. Jag hoppas de med ekonomiska resurser håller uppe omsättningen, älskar ju sporten! |
||
|
|
|
|
|
#49 | ||
|
Citat:
Citat:
Eftersom man tydligen skall räkna antal fel och inte antal rätt blir frågan hur ofta hade du 0 fel på V75? För oss vanliga Svenssonspelare inträffar det inte så ofta. Oavsett vilken kvallitet övrigas spelare i kuponghögen har kommer det bli ännu mer sällan. Även om man inte kan räkna så. Enda sättet att vara i närheten av 0 fel blir att spela i andelsbolagen på ICA där "Eva och Lena" tar ut veckans V85 och varavar lapparna flitigt. Helt enligt Lord Skräphögs önskemål, appropå gamar.... Så för mig är sagan slut, tack för det här åren ATG, det var trevligt men när ni nu vänder småspelarna ryggen önskar jag er lycka till. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), Baltasar (+10), Executive (+10), Drivarn (+10) |
|||
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
Visst är det kul att få alla rätt ofta, men viktigast är väl ändå ditt ROI i längden. Om du visste att ditt ROI inte skulle förändras till det sämre med V85 skulle du då ändå lägga ner att spela V85? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+85) |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
Viktigast är väl ändå att man tycker att det är kul?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Citat:
Tja alla sätt är bra utan dom dåliga. Men det är ju lika förbannat i 8 lopp som vinnaren skall hittas. De blir ju svårare att konkurrera med storsystemen men det är så jäkla kul tidsfördriv för en gammal travtok som jag att försöka hitta rätt i tips/spel djungeln och kanske någon enstaka gång vinna lite pengar. ”Gammal man gör så gott han kan men spelar/tippar f-n så illa” Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+10) |
||
|
|
|
|
|
#54 |
|
Håller med om att det ska vara kul att spela på trav. Därför är det konstigt att så många tycker det är jättekul att analysera 7st avd men när dom bläddrar fram till avd8 då blir allt plötsligt nattsvart. |
|
|
|
|
|
|
#55 |
|
Det är ju det som är grejen, att det inte känns kul med ett spel som enbart gynnar storspelarna, tillsammanssystem och butikssystem, där man till skillnad från V86 har fyra vinstpooler till en högre kostnad. På V86 har man en full andel för 25 öre raden, på V85 får man 30 % av full rad för 30 öre. Nej, det känns verkligen inte kul.
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Citat:
För alla praktiska syften är det som att dela ett system med två polare, men att man lirar det själv. Att spela tillsammans med två andra är ju något som väldigt många gjort väldigt mycket genom åren.
KalleKlut (+8) Senast redigerad av Strappa71 den 2025-10-17 klockan 13:00. |
||
|
|
|
|
|
#57 |
|
Man får hitta en rak DD som man spikar på V85.
Sen ett vanligt system på resterande 6 lopp. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10) |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Eller så tippar man V85 "som vanligt" och täcker upp med DD på kombinationer som man "inte hade råd med" på V85....men bara när man har chans på vettig V85-utdelning. Dvs när man har chans på 0 eller 1 fel.
|
|
|
|
#60 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|